Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sunfire... seriöst!?

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sunfire Atmos (Subwoofers) 1 (0) Inga priser

#51

Postad 13 januari 2014 - 21:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
du hade hemma en sub av det märket som får mest kritik på hela forumet för att vara överprissatta. det säger inte specieltl mycket :P du blandade alltså ihop velodyne och svs?



någon som har någon mätning på en hrs10? missätnker starkt att spl 1200 är betydligt bättre, spelar med mindre dist iaf.

#52

Postad 13 januari 2014 - 21:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Audioholics har testat HRS-12, men pga "fel på mätningen" så publicerades det inte.

Elementet ser sådär ut, fast den är iofs inte så dyr.

Bifogad fil  hrs12.jpg   152,46K   4 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 13 januari 2014 - 21:25.


#53

Postad 13 januari 2014 - 21:25

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 2
Jag kanske missade det, när jag skummade igenom tråden, men var det någon här som faktiskt har lyssnat på Sunfire subban???

Mätvärden i all ära, men det slutgiltiga omdömet bör ju inte fällas utan att man använt öronen.

Jag har inte lyssnat på atmos och håller med om att diagrammet inte ser direkt imponerande ut om man är ute efter djupbas, men med tanke på att många inte hör ett skvatt under 30Hz och inte heller vill ha ljudtryck på discoteks-nivå så kan jag trots kurvan tänka mej en och annan intresserad konsument som inte tycker att 20 papp är för mycket för något som är försvinnande litet, men ändå ackompanjerar t.ex. några små elektrostat-högtalare som t.ex. Final.

Vad jag däremot har lyssnat på för många år sedan, var Sunfires "True Subwoofer" och även om den inte är den mest omskakande subban jag stött på så imponerade den stort, med det ljud den levererade i förhållande till sin storlek.

Så om ni saknade någon som höll med om att det måste till lådvolym för att subbor ska låta bra, så är jag här nu i alla fall...
;-)

Enligt mina erfarenheter så skulle man kunna beskriva förhållandet mellan några olika parametrar som ett slags funktion:

Storlek + effekt + pengar = ljud

Minskar man storleken men vill ha samma ljud så får man antingen pröjsa mer, eller trycka in mer effekt...

Vilket också betyder att om man inte har så mycket pengar, så får man acceptera större doningar med lite mindre förstärkeri om man ändå vill ha ungefär samma ljud.

Ganska simpelt egentligen.

Sen om man kan hitta en 1 kubikfots subba som hänger med en subba på en kubikmeter för samma pengar handlar ju mer om ett praktiskt problem. Har ingen byggt den så blir den ju svår att hitta, eller hur?

#54

Postad 13 januari 2014 - 21:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Mätvärden i all ära, men det slutgiltiga omdömet bör ju inte fällas utan att man använt öronen.


Mätvärdena visar ju att det inte finns någon djupbas.

...men med tanke på att många inte hör ett skvatt under 30Hz...


Djupbas hörs inte, den känns (om den finns). En bra sub återger det, utan att mullra/brumma på högre frekvens.

Sunfire påstår i sitt PR-material att Atmos får rummet (och tänderna) att skaka, men det finns ju ingen djupbas...

Redigerat av Ageve, 13 januari 2014 - 21:48.


#55

Postad 13 januari 2014 - 21:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Jaja men köp en HRS 10 istället.
22-100Hz +/- 3dB. Eller 25-70Hz +/- 1dB!
http://www.qualifi.c...mart&Itemid=470

Sorry, det var en Velodyne SPL 1000 Ultra jag hade hemma.
Den "billiga" var ngn variant av Audio Pro (ca 6000) som var behäftad med ngt extremt konstigt säkerhetsfunktion så när det skulle bli brak hördes det knappt.

du hade hemma en sub av det märket som får mest kritik på hela forumet för att vara överprissatta. det säger inte specieltl mycket :P du blandade alltså ihop velodyne och svs?



någon som har någon mätning på en hrs10? missätnker starkt att spl 1200 är betydligt bättre, spelar med mindre dist iaf.


Det fanns mätning i mitt första inlägg :)

Och ja Audio Pro är det sämsta men gäller det Velodyne också?

Redigerat av junkan, 13 januari 2014 - 21:47.


#56

Postad 13 januari 2014 - 21:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Det fanns mätning i mitt första inlägg :)


Det där är ju bara en mätning som visar frekvensgången, dvs inte distorsion, kompression, max SPL osv. Bättre än inget iofs, och det visar att den är mycket bättre än Atmos iaf.

Redigerat av Ageve, 13 januari 2014 - 21:54.


#57

Postad 13 januari 2014 - 22:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vad är sämre än atmos? :D

#58

Postad 13 januari 2014 - 22:44

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 0
Zartok, sluta nu.... Jag vet att du är sugen på en ;)
Jag har en gammal Jamo SW410E i sovrummet, den kanske är ungefär lika bra som atmos :)

#59

Postad 13 januari 2014 - 22:46

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 2
Hör man inte under 30hz så kanske subben inte spelar under 30hz mina låter klart och tydligt ner till 20hz.
Som jag skrev tidigare subben kommer sälja alla har olika krav och visst prislappen är vansinnig och en fotpall är större men folk kan ju lägga minst lika mkt pengar på kablar.

#60

Postad 13 januari 2014 - 23:54

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 1

Mätvärdena visar ju att det inte finns någon djupbas.

Det är kanske inte nödvändigt heller! Alla kanske inte prioriterar infraljud utan det kan ju finnas människor som prioriterar en subbas prestation i subbans övre arbetsområde.

Som jag berörde lite som hastigast tidigare så kanske den här typen av subba passar bättre till vissa typer av högtalare, som t.ex. relativt små elektrostater, dipol-högtalare och liknande. Dipolhögtalare över lag spelar i regel inte basljud särskilt långt ner i registret, men i gengäld så spelar de ofta väldigt distorsionfritt ljud. Att ackompanjera en välljudande elektrostat med en subba som lekande lätt spelar infraljud brukar ofta sluta olyckligt eftersom subbor, konstruerade för väldigt djup bas ofta har problem med att spela tillräckligt rent högre upp i arbetsområdet...

Det är en av anledningarna till varför servostyrda subbor, acebass subbor med små element och subbor i slutna lådor oftare väljs för att integrera med just elektrostater, magnetostater och t.ex. hyper analytiska stativ-högtalare.

Jag försvarar här en subba som jag själv inte har lyssnat på och det är lite svårt (minst sagt), men i ärlighetens namn så borde det faktiskt vara lika svårt att kritisera en subba som man inte har lyssnat på.

Mätvärdena visar ju att subban inte är byggd för att i första hand återge infraljud, sen att det finns reklammakare som inte har fattat syftet med subban och skriver en massa bullshit hör ju egentligen inte hit, för vilken reklam är egentligen speciellt objektiv?



Djupbas hörs inte, den känns (om den finns). En bra sub återger det, utan att mullra/brumma på högre frekvens.

Sunfire påstår i sitt PR-material att Atmos får rummet (och tänderna) att skaka, men det finns ju ingen djupbas...

Jag har inga problem med att skapa vibrationer i mitt rum utan att för den sakens skull gå ner i källaren efter djupbas. ALLA ljudvågor skapar vibrationer i rum (och tänder) hur mycket vibrationer och hur tydligt man uppfattar dom beror på förhållandet mellan frekvens och amplitud. Så helt objektivt så stämmer påståendet alldeles utmärkt även om det rent subjektivt inte är jämförbart med t.ex. trycket från ett bashorn för PA bruk t.ex...

Jag tror att många entusiaster på detta forumet har glömt att många människor inte använder subwoofers för att först och främst skapa infrasoniska ljudvågor utan att många människor är nöjda med en förstärkning av basåtergivningen inom det för dom hörbara området.
Är man en fjortis så sträcker det hörbara området sej kanske ner under 20Hz, men är man medelålders så är det hörbara området ofta begränsat vid och strax över 30Hz.

Till sist och syvende så verkar det behöva påminnas om att det är marknaden som styr. Finns det en marknad för en 20 000 kronors subba med den här frekvensgången så borde den förnuftige fundera lite mer på vad det är som får folk att köpa subban istället för att häckla konceptet utan att själv ha lyssnat på den.

Vad det gäller förträffligheten med mätvärden...

Hur kan man försvara ett köp av en gitarr för 25 000:- när den mäter med försumbar skillnad likadant som en gitarr för 995:-?
Det är väldigt enkelt för den som förstår sej på gitarrer skulle jag tro oavsett frekvensgång och liknande...

Redigerat av GuessWho, 13 januari 2014 - 23:57.


#61

Postad 14 januari 2014 - 00:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
När jag blir rik ska jag byta ut mina subbar mot atmosar. Ska stapla upp dom i taket. Lovar att jag kommer kunna spela högt som fan. Ja, för blott 2 miljoner kr :D

Betänk hur sällan folk efterfrågar subbar för 20 papp. Betänk därefter att folk vill ha lite för pengarna. Kollade du på mätningarna på sida 1? Det är ju riktigt horribelt värdelöst. Q-värdet måste ju vara på typ 10 eller något. Vi pratar inte värd bas direkt :D

Subben finns för att marknadsföring finns, det är den enda orsaken. Den kommer att segla bort från sortimentet illa kvickt då den kostar en förmögenhet och spelar som en proson-åtta, men högre.

Redigerat av Zartok, 14 januari 2014 - 00:11.


#62

Postad 14 januari 2014 - 00:19

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Rolig tråd detta. Var inte Sunfire Etagemedia och alla andra nicks, favvo sub?

#63

Postad 14 januari 2014 - 00:22

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 1
Med tiden så sållas agnarna från vetet. Fortsätter en produkt att säljas så beror det på att det finns tillräckligt med folk som gillar och värdesätter konceptet...

Med det så avrundar jag mitt bidrag i denna tråden...

#64

Postad 14 januari 2014 - 00:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mjo, etagemedia gillade ju true sub riktigt hårt vill jag minnas. Nu fick han ju kicken eftersom han var dallan och en massa massa andra nicks tydligen. Alltså, om man har fått kicken härifrån, får man starta ett nytt nick, eller är det forever ban?

Jagbska söka uppmler mätningar på sunfiresubbar kännernjag. Det här kan ju bli den officiella "varför du ALDRIG NÅGONSIN ska ens överväga en sunfire-sub"-tråden :D

#65

Postad 14 januari 2014 - 01:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Betänk hur sällan folk efterfrågar subbar för 20 papp. Betänk därefter att folk vill ha lite för pengarna.


Ja men då är den ju klockren. Liten både till storleken och prestandan ;)

Nästa steg blir kanske en 1" sub som får putsen på grannens hus att lossna.

Redigerat av Ageve, 14 januari 2014 - 01:21.


#66

Postad 14 januari 2014 - 01:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hahaha, där var du lite väl duktig på att tolka orden rakt av. Men ja, man får faktiskt... väldigt lite för pengarna. Ska man ändå kräkas ut pengar så köp dd10 istället, då får man ju iaf bra bas med eq och skit :D

#67

Postad 14 januari 2014 - 01:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Potentiella köpare? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8IT69AP7Uo4

http://www.youtube.c...h?v=SbRvsWuWNUM

Redigerat av Ageve, 14 januari 2014 - 01:47.


#68

Postad 14 januari 2014 - 08:33

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Att dessa skulle passa högtalare som elektrostater och dipoler bara för att de ev spelar med mindre distortion skulle jag vilja säga är helt fel. Vill man verkligen använda en subwoofer som spelar med mellan 8-30% distortion över sitt användningsområde? Ju renare dina frontar spelar, ju viktigare blir det ju att subwoofern spelar lika rent.

Rent generellt så upplever jag att sunfire subwoofers passar bra till folk som vill ha något litet men som är helt ointresserad av själva ljudkvalitén. Men det är utifrån mina krav och erfarenheter :)

#69

Postad 14 januari 2014 - 08:35

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Rent generellt så upplever jag att sunfire subwoofers passar bra till folk som vill ha något litet men som är helt ointresserad av själva ljudkvalitén. Men det är utifrån mina krav och erfarenheter :)

Den minsta subben är den icke-existerande, och med tanke på specen på Sunfire'n spelar den nog nästan lika bra ;)

#70

Postad 14 januari 2014 - 09:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Visst talar storleken för dom som söker en liten subwoofer, men då ska ju prislappen vara satt därefter.

Man kan ju inte säga något om kvaliteten på komponenterna i Sunfire Atmos, den väger ju trots allt rätt mycket för storleken och kraft finns det gott om. Men utan att vara expert så kan jag ju räkna ut att storleken förstör denna subwoofer. Den skulle säkert kunna spela förjäkla bra om lådan var annorlunda konstruerad och större.

#71

Postad 14 januari 2014 - 10:08

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Den hade ju spelat bättre & renare med en större låda. Men 2x6.5" i en sluten konstruktion har ändå rejäla begränsningar när det gäller output. Det är lite för små element för att det ska bli vettig output i det lägre registret, slaglängden tar slut för fort. Då hade en portad konstruktion varit bättre om man ändå gick upp i lådvolym. Men går man liks upp i storlek så försvinner ju idén med en pytteliten låda.... Blir en ond cirkel. Som sagt, det är mycket kompromisser men jag förstår samtidigt de som köper dom. Ibland finns inte behovet av mer bas och lägre bas, plats för större subwoofer eller vetskapen/erfarenheten om hur riktigt låg distortion låter. Det finns en marknad för lådor som dessa och de säljer troligen en del av dom, men man ska inte tro att de spelar i samma liga som en större subwoofer med en låda med korrekt volym. Oavsett servo, 2kW effekt eller 35kg tung låda :)

Intressant o veta hur det skulle låta med en aning större låda, alltså inget överdimensionerat då det är som du säger bara 6,5" element.

#72

Postad 14 januari 2014 - 10:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det oroväckande är just människor som är väldigt oinsatta och tror att bas bara ska brumma som s*tan. Då finns det risk att som köper en sunfire eftersom den brummar skithögt, dvs det man tror är fett bra bas.

Lägger man sen till att dessa människor har så bra med pe gar att dommlägger 20.000 på detta brummande, då blir jag bara deprimerad, det äe ju nästan att lura folk. Eller, atmos beskrivning är fan något som borde förbjudas, den är så sjukt långt ifrån verkligheten så att det inte finns. I sverige får man ju inte påstå saker som går motnfalsk marknadsföring. Sunfire borde ligga på gränsen (och pv1d över gränsen för läääänge sen).

#73

Postad 14 januari 2014 - 18:03

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Kollar man på ren låd volym så har jag ca 40st atmos i mina 2st 12" :D :D :D

Redigerat av robert293, 14 januari 2014 - 18:03.


#74

Postad 14 januari 2014 - 18:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hahaha, där rök 800.000 kr! :D
Hur många liter var lådan utvändigt? Jag ska nog börja räkna vad jag får in i mina... drygt 130 liter utvändigt :D

#75

Postad 14 januari 2014 - 20:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Subbens mått (inkl fötter och RCA-kontakter osv enligt Sunfire):

25,7 cm djup
22,6 cm bred
21,6 cm hög

Räknar man bort fötter och kontakter/reglage, samt de 1 cm tjocka väggarna, så blir innermåtten:

22,7 cm djup
20,6 cm bred
18,6 cm hög

Volym: ca 8,7 liter

Resten blir lite svårare, men jag räknade (utifrån bilder) med att magneten samt ringkärnan har en omkrets på 12 cm, och en höjd på 7 respektive 4 cm. Det blir ca 0,8 liter för magnet, och ca 0,5 liter för ringkärnan.

Slutsteg, kablar, elementkorgar osv är svårt att räkna ut, men det borde vara runt 2 liter.

Luften som Atmos har att jobba med blir då ca 5,4 liter.

Mina "gamlingar" i källaren har en innervolym på 100 liter med allt borträknat.

Två sådana motsvarar då 37st Atmos.

Jämför man med två SVS PB13 Ultra blir det 60st Atmos ;)

Redigerat av Ageve, 14 januari 2014 - 21:16.


#76

Postad 14 januari 2014 - 21:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag har runt 850 liter innervolym och 1040 liter yttervolym. det blir rätt många atmosar *asg*

#77

Postad 14 januari 2014 - 21:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
157st då hehe. Men du får inte glömma bort att räkna ut volymen som elementet tar upp, den konformade delen samt magnet osv. Där försvinner säkert flera Atmos på vägen ;)

#78

Postad 14 januari 2014 - 22:37

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Alldeles för mycket gnäll här i tråden.
Subben gör ju precis det dom säger att den ska göra. Det gäller bara att se det på sunfires sätt:

...bass that you can feel as well as hear.


Hur många andra basar har ni sett där allt den spelar ligger inom det hörbara frekvensomfånget :D

#79

Postad 14 januari 2014 - 23:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur sätter jag in en bild från google bilder i tråden?

och om det inte lyckas: Oh no you didn't!

Redigerat av Zartok, 14 januari 2014 - 23:05.


#80

Postad 14 januari 2014 - 23:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Spara bilden och bifoga den annars.

edit: Rekommenderad uppspelningskälla till Atmos:

http://www.youtube.c...h?v=noe3kR8KqJc

Redigerat av Ageve, 14 januari 2014 - 23:17.


#81

Postad 14 januari 2014 - 23:20

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

jag har runt 850 liter innervolym och 1040 liter yttervolym. det blir rätt många atmosar *asg*


Haha jag trodde jag var kaxig med 400l..... :lol: :lol: :lol:

Men å andra sidan....om vi skall försöka vara seriösa....
Vilka basar på den svenska marknaden är bättre än tex eq12 ifrån sunfire....svs givet men fler?

Redigerat av robert293, 14 januari 2014 - 23:22.


#82

Postad 14 januari 2014 - 23:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
det finns alltid någon som är värre. i mitt fall så är det komorok då jag faktiskt precis nitar bakermans basar om jag minns dom rätt *asg*

#83

Postad 14 januari 2014 - 23:27

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

det finns alltid någon som är värre. i mitt fall så är det komorok då jag faktiskt precis nitar bakermans basar om jag minns dom rätt *asg*


Iom antalet så nitar du dom rätt lätt ljudtrycksmässigt....ialf ovanför infran....frågan är bara om det låter bättre?

det finns alltid någon som är värre. i mitt fall så är det komorok då jag faktiskt precis nitar bakermans basar om jag minns dom rätt *asg*


Komorok hav väl rätt snålt med innervolym så där vinner du också, du nog fan fetaste bas riggen zartok....hur det
Sen låter....det är ju en helt annan femma.

Redigerat av robert293, 14 januari 2014 - 23:31.


#84

Postad 14 januari 2014 - 23:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur det låter? Snarare hur nödvändigt det är hos någon som tycker att 90db börjar kännas högt *asg*
Men jag garanterar en sak. Det finns ingen detekterbar dist :D

Redigerat av Zartok, 14 januari 2014 - 23:35.


#85

Postad 14 januari 2014 - 23:37

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Audioholics har testat HRS-12, men pga "fel på mätningen" så publicerades det inte.

Elementet ser sådär ut, fast den är iofs inte så dyr.

Bifogad fil  hrs12.jpg   152,46K   4 Antal nerladdningar


Diy för typ halva pengen och prestanda långt...jävligt långt.... över...

Bifogad fil  post-90550-0-20694100-1377281867_thumb.jpg   40,17K   0 Antal nerladdningar

#86

Postad 14 januari 2014 - 23:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Diy för typ halva pengen och prestanda långt...jävligt långt.... över...


Hehe jo jag var lite ironisk. Korg i pressad plåt är inte ok i en sub för 10kkr. Elementet i HRS-12 ser ut att kosta ett par hundralappar max.

det finns alltid någon som är värre. i mitt fall så är det komorok då jag faktiskt precis nitar bakermans basar om jag minns dom rätt *asg*


Köper man en Atmos kan man iaf vara rätt säker på att det inte finns någon mindre ;)

Redigerat av Ageve, 14 januari 2014 - 23:46.


#87

Postad 14 januari 2014 - 23:47

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Hehe jo jag var lite ironisk. Korg i pressad plåt är inte ok i en sub för 10kkr. Elementet i HRS-12 ser ut att kosta ett par hundralappar max.


Jo jag fattade det, såg jävligt fattigt ut, synd bara att folk köper skiten utan att veta vad man skulle kunna få för samma pengar eller att lägga till lite....kolla tex xtz vilka element de använder......

#88

Postad 14 januari 2014 - 23:58

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Hur det låter? Snarare hur nödvändigt det är hos någon som tycker att 90db börjar kännas högt *asg*
Men jag garanterar en sak. Det finns ingen detekterbar dist :D


Delning mot toppar...tighthet/detalj nivå i basen osv.
Att du inte har dist i basen lär ju vara rätt jäkla självklart som att man skall ha senap på korven typ :D

Redigerat av robert293, 15 januari 2014 - 00:00.


#89

Postad 14 januari 2014 - 23:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mindre? Pffft! http://www.cdon.se/h...-2-1-p12977657.

Nu till det sorgliga. Jag jämförde just sunfire atmos, en subwoofer för 20.000 kr med ett datorsystem för strax under en FEMTIONDEL av sunfiresubben :D

Edit: NEJ! Tom den var större! :D

Redigerat av Zartok, 15 januari 2014 - 00:01.


#90

Postad 15 januari 2014 - 00:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Försök hitta en mindre sub för 20000kr ;)

#91

Postad 15 januari 2014 - 00:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Försök hitta en mindre sub för 20000kr ;)

Hjälpte ju inte. Min superbilliga var för stor *asg*

#92

Postad 15 januari 2014 - 00:08

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Nä man får faktiskt ge lite cred till sunfire som faktiskt gjort ett mjölpaket att ens kunna spela bas, tyvärr till ett horribelt pris.

#93

Postad 15 januari 2014 - 00:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Http://www.netonnet.se/art/dator/datorhogtalare/stereohogtalare/andersson-dps15/174515.4176/ !!

3.5" bas, 10 watt (RMS!) Och med måtten: 185x189x271 så slår det atmosen i minsta subwoofern på marknaden! :D

#94

Postad 15 januari 2014 - 00:13

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
:lol: :lol: :lol:

#95

Postad 15 januari 2014 - 00:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Haha, fortfarande ingen 1" sub? Lite dåligt...

edit: Jag hittade den... Bass I Love You :P

http://www.youtube.c...h?v=JiTQfGTzF3c

Redigerat av Ageve, 15 januari 2014 - 00:24.


#96

Postad 15 januari 2014 - 00:25

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Haha, fortfarande ingen 1" sub? Lite dåligt...

edit: Jag hittade den... Bass I Love You :P

http://www.youtube.com/watch?v=JiTQfGTzF3c


Den var ju alldeles bedårande :wub:

#97

Postad 15 januari 2014 - 00:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
http://youtube.com/w...h?v=ZoA0Bi6UddA

#98

Postad 15 januari 2014 - 00:29

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

http://youtube.com/watch?v=ZoA0Bi6UddA&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DZoA0Bi6UddA


Hahaha en mini/micro sunfire.....

Ähh trams så här skall det se ut:

http://www.youtube.c...h?v=cnvkTeSoLDA

#99

Postad 15 januari 2014 - 00:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag skulle gjort samma sak med mina, men det skulle kosta en ny ruta :D

#100

Postad 15 januari 2014 - 11:18

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Jag skulle gjort samma sak med mina, men det skulle kosta en ny ruta :D


:lol:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.