Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka IPTV-leverantörer funkar utan "låst" box?

3 svar till detta ämne iptv Telia Öppen Fiber
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 februari 2020 - 20:19

DreamT80
  • DreamT80
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej,

 

Kort sagt: Vilka "officiella" IPTV-leverantörer i Telias öppna fiber funkar utan operatörslåst digitalbox?

Det jag är ute efter är att kunna köra IPTV på min mediaspelare, antingen direkt eller via en IPTV-server. Utan att behöva ha leverantörens egen box. Programkort ser jag inte som något hinder, så länge det finns en teknisk lösning som kan hantera det.

 

 

(officiella leverantörer =inte IPTV King och liknande, utan de leverantörer som har ett lagligt utbud).



#2

Postad 03 februari 2020 - 23:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Vad har du för mediaspelare?

Boxer har ju tex en app att köra sin digital-TV i....

#3

Postad 04 februari 2020 - 13:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1

Finns tyvärr inga såna lösningar för IPTV.

Möjligen kan det gå sniffa fram adresserna för strömmarna ifall en kortserver eller CA modul stöder den kryptering som används.

För leverantörer där kort inte används så är det helt kört då man inte kan avkoda strömmarna.
Tror tyvärr du får leva med köra genom olika appar eller köra på en icke IPTV lösning om du inte vill köra leverantörens egna boxar.


Redigerat av Leatherface, 04 februari 2020 - 13:13.


#4

Postad 05 februari 2020 - 20:25

DreamT80
  • DreamT80
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vad har du för mediaspelare?

Boxer har ju tex en app att köra sin digital-TV i....


En Nvidia Shield. Så det finns ju appar o.s.v. , men jag är bl.a. ute efter DVR vilka dessa appar inte har, samt så tycker jag inte apparna är speciellt smidiga..

Finns tyvärr inga såna lösningar för IPTV.
Möjligen kan det gå sniffa fram adresserna för strömmarna ifall en kortserver eller CA modul stöder den kryptering som används.
För leverantörer där kort inte används så är det helt kört då man inte kan avkoda strömmarna.
Tror tyvärr du får leva med köra genom olika appar eller köra på en icke IPTV lösning om du inte vill köra leverantörens egna boxar.


Ok, misstänkte att det var så. Lite synd kan jag tycka, men de har väl sina skäl...

Tack för svar.




Även taggad med iptv, Telia Öppen Fiber

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.