Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 17 april 2011 - 12:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Klart, och de flesta köper en PS3 för att? Spela multispel? Nej, för att spela förstapartytitlar som Uncharted och allt annat. Varför köpte man en PS2? För att spela CoD? Nej, för att spela de exklusiva spelen. Varför uppgraderar du din PC? För att spela Diablo. Hjälper knappast heller att Nintendo aldrig har några bra mediamöjligheter eller online, vad ska man då göra liksom.

Skillnaden är att du åtminstone kan spela 3rdpartytitlar på PS3 och 360, det går inte på Wii för de släpps knappt där. Nintendo har aldrig haft något jättebra stöd för 3rdparty och det är deras eget fel. På GC var det dock hyfsat.


De sa till Wii att när man skulle få se grafiken för första gången så skulle man säga "wow".

Jag sätter emot. Jag tror det är precis de spelen som gör att man köper en PS3a eller en Xbox360.
Hur många PSexklussiva spel har du lixom? Crash Bandicoot?
Och 360 Halo?

I dagsläget spelar givetvis externa finesser roll med som mediauppspelning osv.

#52

Postad 17 april 2011 - 12:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tror Nintendo inte vill hamna i en för hög prisnivå heller. De vill nog ligga runt 2500 för en konsoll. Ska man då gå med vinst också så kan man inte trycka i vilken hårdvara som helst. Låter rimligt att anta att den blir snäppet vassare än dagens 360/PS3 om det ska hålla den prisnivån 2012.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 april 2011 - 12:43.


#53

Postad 17 april 2011 - 12:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Tror Nintendo inte vill hamna i en för hög prisnivå heller. De vill nog ligga runt 2500 för en konsoll. Ska man då gå med vinst också så kan man inte trycka i vilken hårdvara som helst. Låter rimligt att anta att den blir snäppet vassare än dagens 360/PS3 om det ska hålla den prisnivån 2012.

Tror du har rätt där. Lägre prislapp än konkurrenterna är vad som ger betydligt fler sålda enheter i slutändan. Och ju fler enheter du får ut ju fler potentiellt sålda spel får du också.

Om den kostar 2500 osv eller inte vågar jag dock inte spekulera i :D Men jag tror nog den kostar betydligt mindre än vad nu microsoft/sony kommer svara med.

#54

Postad 17 april 2011 - 13:56

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Kan man inte skillnaden på Crash Bandicoot och Blinx (alltså om man inte bryr sig om specifica spel) tror jag avgörandet hamnar på extraprylarna och tekniken. Vet att det finns många technördar där ute som alltid vill ha det senaste. T.ex. när PS3 kom kostade blu-ray-spelare superdupermycket till PC och då valde många att köpa PS3 bara för den. Tycker mig komma ihåg något om HD-DVD också...

I alla fall: kan man ta loss Wii 2's nya handkontroll och använda den som en telefon och spela bra spel på den (tänk NGP + iPhone) så kommer Nintendo säkert sälja en del! Jaja de har redan 3DS jag vet, men man kan varken ringa, se på bra grafik eller spela bra spel på den :D

#55

Postad 17 april 2011 - 18:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Men vänta nu - den där killen som gjorde headtracking med en Wiimote - anställdes inte han av Nintendo sen?
Det var ju faktiskt riktigt j*vla fräckt och lite annorlunda. Tror ni detta är det som får oss att "tappa hakan"? Kom ihåg vem som nämnde det först här! :D

http://www.youtube.c...h?v=Jd3-eiid-Uw

Off topic, men fan vilket geni han är - kolla på detta: http://www.youtube.c...;feature=relmfu

EDIT: Efter lite Googling så hittar jag bara önskemål och rykten om att han skulle vara antälld av Nintendo, men tänk tanken...och läs sedan nedanstående som är ett av hans projekt:

Low-Cost EEG for Task Classification
Brain-Computer Interaction is an enticing idea that has existed for several decades and primarily rooted in the field of neuroscience and rehabilitation engineering. However, it is a relatively new idea to see how the benefits of this technology can be applied to able bodied individuals in the effort to give the computers a better understanding of its user. This is work I did with Microsoft Research shows how a very low-cost EEG device can be used to correctly identify mental and physical tasks of the user with 93% accuracy. Additionally, it presents the idea that motion artifacts can be leveraged to improve classification if you are not trying to claim a neurological basis for the data.


EDIT 2: Florerar redan artiklar om detta på nätet (med nåt år på nacken dock). http://www.gamewitha...eady-be-showing

EDIT 3: http://www.wimp.com/headtracking/ - kanske blir detta på handkontrollen med display (som det rykats om)?

Redigerat av MrSpokk, 17 april 2011 - 18:34.


#56

Postad 17 april 2011 - 20:01

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Damit det där var imponerande! (har aldrig hört talas om det förutom nu)

Och så fungerar det på en vanlig tv också, vem behöver en 3D tv när man har headtracking :D

#57

Postad 17 april 2011 - 22:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jag sätter emot. Jag tror det är precis de spelen som gör att man köper en PS3a eller en Xbox360.

Multispelen? Det fanns ju tusentals PSX-exklusiva spel... Crash Bandicoot, wtf -_-

Alltså, man måste ju ha antingen en PS3 eller 360 för att spela multispelen idag så självklart spelar de stor roll :huh: . Men vilken du väljer lär bero på exklusiva spel, åtminstone idag när pris och annat inte spelar någon större roll.

Så visst köper de flesta just Wii för att spela Nintendos spel, men förr fanns faktiskt alternativ för då hade de jämnbra grafik med konkurrenterna och fick "riktiga" multispel. Ska dock sägas att jag köpte Wii:t till stor del för att få prova på MOTION GAMING.



Headtracking kommer ju komma i Kinect, tror inte det är det :D

#58

Postad 17 april 2011 - 23:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
tror vad andra väljer spelar större roll nu än förr med. förr gick man hem till varandra och spelade, nu sitter vi ensamma och kör online istället :D

#59

Postad 18 april 2011 - 07:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Headtracking kommer ju komma i Kinect, tror inte det är det :D


Jasså? Det har jag missat. :huh:

EDIT: http://www.youtube.c...h?v=1dnMsmajogA

Slut OT.

Redigerat av MrSpokk, 18 april 2011 - 07:11.


#60

Postad 25 april 2011 - 10:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nu är det officeillt iaf att det kommer wii 2 nästa år :)

#61

Postad 25 april 2011 - 11:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nu är det officeillt iaf att det kommer wii 2 nästa år :)

No kidding :)

Men det bästa:

Postad bild

Vi får se det i action på E3 (trodde man iofs redan men bra att få det bekräftat!).

#62

Postad 25 april 2011 - 11:32

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
frågan är om nintendo gör rätt nu, eller om dom gör en sega.

hursomhelst ska det bli spännande att se den nya konsolen.

#63

Postad 25 april 2011 - 11:45

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

frågan är om nintendo gör rätt nu, eller om dom gör en sega.

hursomhelst ska det bli spännande att se den nya konsolen.

Dom kommer få mina pengar i alla fall. :)

#64

Postad 25 april 2011 - 11:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Jag är redan såld. Men jag köper iofs alla konsoller :)

#65

Postad 25 april 2011 - 11:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ja det blir säkert ett inköp. förhoppningsvis kommer den lagom till man är klar med utbildningen och fått jobb :)

#66

Postad 25 april 2011 - 12:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Nooooooooo! Då slår ju inte Wii PS2 i sales o_o

#67

Postad 25 april 2011 - 12:20

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Får man bara schysst grafik och en normal handkontroll och ingen sån där rörelsekänslig barnkontroll så blir det definitivt ett köp! :)

#68

Postad 25 april 2011 - 12:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Får man bara schysst grafik och en normal handkontroll och ingen sån där rörelsekänslig barnkontroll så blir det definitivt ett köp! :)


Givetvis blir det både och. Finns ingen anledning att bara ha en typ. Wii har stöd för 4 olika idag och det blir säkerligen samma med Wii 2.

#69

Postad 25 april 2011 - 15:01

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Givetvis blir det både och. Finns ingen anledning att bara ha en typ. Wii har stöd för 4 olika idag och det blir säkerligen samma med Wii 2.

Du kan inte spela med en vanlig handkontroll till Wii spelen. Bara virtual console spelen vad jag vet.

Rörelsekontrollen får dom gärna slopa helt. Barnfamiljer som vill vifta kan fortsätta med Wii som säkert kommer leva ett bra tag till. Lägg därtill DS/3DS så har casualspelarna så det räcker och blir över. Drömmen är ju att den nya konsolen är mer inriktad mot oss "hardcore". Tanken på Mario och Zelda i HD med en riktig handkontroll och grafik som överstiger dagens konsolspel får det att vattnas i munnen. Sedan hoppas man också på ett brett tredjepartsstöd med dom stora actionspelen.

En kompromiss kan såklart vara två olika sorters kontroller. En rörelsekänslig och en riktig. Problemet om man slänger in en rörelsekänslig också är dock att casualvindar kommer smyga sig på. Och det finns risk att det återigen läggs fokus på skitspel som Wii sports och annat trams.

Redigerat av belzebubb, 25 april 2011 - 15:22.


#70

Postad 25 april 2011 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Det kommer bli en vanlig kontroll (och säkert vift på något sätt), det här är den närmaste gissningen:

Postad bild

-There will be games shown at E3, both first and third party. (IGN)
-The controller has dual analog sticks. (IGN, fits with 01net)
-EA, Ubisoft, and Activision already have development kits for months. (Edge)
-The system might be pre-announced at Nintendo's fiscal call at about 12:00 A.M. PST/3:00 A.M. EST on Tuesday. (Various)

#71

Postad 25 april 2011 - 16:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Du kan inte spela med en vanlig handkontroll till Wii spelen. Bara virtual console spelen vad jag vet.

Rörelsekontrollen får dom gärna slopa helt. Barnfamiljer som vill vifta kan fortsätta med Wii som säkert kommer leva ett bra tag till. Lägg därtill DS/3DS så har casualspelarna så det räcker och blir över. Drömmen är ju att den nya konsolen är mer inriktad mot oss "hardcore". Tanken på Mario och Zelda i HD med en riktig handkontroll och grafik som överstiger dagens konsolspel får det att vattnas i munnen. Sedan hoppas man också på ett brett tredjepartsstöd med dom stora actionspelen.

En kompromiss kan såklart vara två olika sorters kontroller. En rörelsekänslig och en riktig. Problemet om man slänger in en rörelsekänslig också är dock att casualvindar kommer smyga sig på. Och det finns risk att det återigen läggs fokus på skitspel som Wii sports och annat trams.


Där har du fel. Flertalet vanliga wii-spel som stödjer gamecubehandkontrollen samt wiimote samt classic.
Det som du skriver är "trams" är det som räddade Nintendo från undergång till att bli störst på tvspelsmarknaden.
Finns inte en chans i ****t de kommer plocka bort "tramset" som du kallar det.
Det kommer 100% säkert bli stöd för både "trams" och traditionell handkontroll. Precis som idag.
Känns som du kanske ska hålla dig til ps3 och 360. Men oj de har ju också "trams" numera dvs kinect, move.
PC då kanske? :)


Det kommer bli en vanlig kontroll (och säkert vift på något sätt), det här är den närmaste gissningen:

Postad bild

-There will be games shown at E3, both first and third party. (IGN)
-The controller has dual analog sticks. (IGN, fits with 01net)
-EA, Ubisoft, and Activision already have development kits for months. (Edge)
-The system might be pre-announced at Nintendo's fiscal call at about 12:00 A.M. PST/3:00 A.M. EST on Tuesday. (Various)


Sikket missfoster. Får verkligen hoppas att de inte kör på ngt sånt.
Tycker inte de behöver ändra på nånting. Enda som behövs är kraftfullare hårdvara.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 april 2011 - 16:27.


#72

Postad 25 april 2011 - 17:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Sikket missfoster. Får verkligen hoppas att de inte kör på ngt sånt.

Alltså.. det är inte närmast i utseende men närmast av alla förslag hittills i form...

Ska det ha en skärm så lär det ju se ut som en PSP/DS och sen två analoga. Sen kommer det såklart se mycket snyggare ut designmässigt än det där skämtet.

#73

Postad 25 april 2011 - 17:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fattar inte poängen med en skärm på en handkontroll.

#74

Postad 25 april 2011 - 18:14

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Då har man alltid inventoryt uppe i Zelda & slipper gå in i någon meny =>

Redigerat av adude, 25 april 2011 - 18:15.


#75

Postad 25 april 2011 - 18:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
på vissa sätt kan den säkert vara bra, men känns lite småjobbigt att behöva kolla bort från tvn hela tiden.
om det ens finns en skärm på kontrollen, men det verkar väl nästan så.

om en månad och nån vecka har vi väl svaren vi söker efter :)

#76

Postad 25 april 2011 - 18:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Vilken effekt tror ni det faktum att Nintendo kommer med en ny konsoll redan nästa år har på konkurenterna?

#77

Postad 25 april 2011 - 18:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vilken effekt tror ni det faktum att Nintendo kommer med en ny konsoll redan nästa år har på konkurenterna?


De tvingar utan tvekan de andra att få ut sina snabbare. Man vill absolut inte halka för långt efter.

#78

Postad 25 april 2011 - 18:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Spännande är det minsann!

#79

Postad 25 april 2011 - 19:00

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Vi kan ju hoppas på att det snabbar på en ny ps samt xbox , så vi får stöd för lite gött DX11 och fetare grafik i allmänt :)

#80

Postad 25 april 2011 - 19:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Vi kan ju hoppas på att det snabbar på en ny ps samt xbox , så vi får stöd för lite gött DX11 och fetare grafik i allmänt :)

De tänker vänta... 2014 är det väl planerat men 2013 om Wii 2 blir för framgångsrik (enligt vad jag läst). De väntar ut varandra antagligen.

Man ska ju kunna använda skärmen för att spela utan TV:n påslagen, varför man nu skulle vilja det.

#81

Postad 25 april 2011 - 19:49

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Man ska ju kunna använda skärmen för att spela utan TV:n påslagen, varför man nu skulle vilja det.


För att TV:n är upptagen av frugan som sitter och tittar på Greys Anatomy?

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 25 april 2011 - 19:50.


#82

Postad 25 april 2011 - 20:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

De tänker vänta... 2014 är det väl planerat men 2013 om Wii 2 blir för framgångsrik (enligt vad jag läst). De väntar ut varandra antagligen.

Man ska ju kunna använda skärmen för att spela utan TV:n påslagen, varför man nu skulle vilja det.


Jag förstår inte hur de ska kunna göra det. Allt kommer bli tokigt smått. UIt kommer inte gå att urskilja på en så liten skärm, text blir inte läsbart osv. Tror bara det är ett rykte med display på handkontrollen. Skulle förvåna mig mycket om det blir så. Kan inte komma på en enda funktion som skulle bli bättre genom att ha den på en handkontroll.

EDIT: jo en funktion förresten. Uppspelning av musik utan att behöva ha tvn igång.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 april 2011 - 20:11.


#83

Postad 25 april 2011 - 20:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Cool. Tror fortfarande på våren 2012. :D

Ang kontroller...det här är ju en idé:
Postad bild
Postad bild

#84

Postad 26 april 2011 - 00:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Jag förstår inte hur de ska kunna göra det. Allt kommer bli tokigt smått. UIt kommer inte gå att urskilja på en så liten skärm, text blir inte läsbart osv.

Vad menar du? Skulle det inte vara spelbart på en mindre skärm..? DS, GBA, Micro?

Here again, our source cannot confirm this, but it could be a plausible choice and clever (excluding the urinary connotations, in the same lineage of the Wii, that already make people laugh on the English web). The streaming will have a central role for the attraction of this Project Cafe. The console will be able to wirelessly broadcast (stream) many type of streams (misc media, games) to the controllers. It will be possible to play games without turning on the TV, or begin an intense match on the TV and continue it in the bathroom. A true revolution.



#85

Postad 26 april 2011 - 04:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Haha, perfekt, man tar med sig handkontrollen istället för aftonbladet till dass när man blir skitnödig! :D

#86

Postad 26 april 2011 - 05:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vad menar du? Skulle det inte vara spelbart på en mindre skärm..? DS, GBA, Micro?


DS-spelen borde kanske funka.

#87

Postad 26 april 2011 - 08:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har en känsla av att kontrollen kommer gå att ta med sig så man kan fortsätta spela spelen på toan eller på bussen :D
Annars har jag ingen aning om varför man skulle vilja ha en sån stor skärm om den inte på något sätt blir portabel, eller iaf delvis portabel där man kan ta med sig spelen hemifrån. Man kanske kan utföra vissa delar av spelen bärbart, det vore coolt, en kombination av DS och Wii fast med bättre grafik då. Frågan är dock hur mycket en extra controller kommer kosta, knappast under 1000kr ?
Sen är det kanske inte nödvändigt att använda kontrollern fullt ut till alla spel, jag kan mycket väl tänka mig att det kommer vara någon slags Kinect liknande kamera inbyggd i konsolen också, på så vis behöver man ingen nunchuck eller wiimote utan det blir total rörelsefrihet. Det enda frågetecknet är just priset, det kommer bli rätt dyrt att både utveckla och köpa denna konsol från början om all info stämmer.

#88

Postad 26 april 2011 - 08:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag är skeptisk. Tror inte det blir så stor skillnad jämfört med nuvarande Wii. Bättre hårdvara som är snäppet vassare än 360/ps3 kan man nog förvänta sig iaf. vi får se på E3 :D

#89

Postad 27 april 2011 - 07:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Sammanfattning av konfen:

- No Kid Icarus: Uprising until after summer
- Nintendo interesting is adding more platforms to the eShop in addition to Game Boy/Game Boy Color
- Excitebike (3D Classic) apparently will be offered in Japan for free
- Nintendo still working on Wii Vitality Sensor
- Challenge with the sensor is that its easy to make it work for 80% of people, but difficult to make to make it work for 99%
- Nintendo needs other companies to succeed on the 3DS
- Nintendo still planning their own titles around third-party games
- Made decision on Wii successor announcement because of logistics for getting people to E3
- Nintendo still wants a surprise at E3 with their new console
- Iwata admitted that Nintendo has relied to much on its own, won’t do everything on their own from here on out
- Expect to see something about the above at E3
- Iwata: 3DS not meeting expectations following second week of sales
- Iwata believes the earthquake in Japan had an impact on sales, but isn’t the only factor
- European/US sales lower than expected
- Nintendo “need to make efforts” to improve sales
- Pokemon Black/White has sold more than previous versions globally in the same time frame
- More talk of Nintendo saying that Project Cafe is a new concept/structure for a console
- Nintendo will still be pushing the Wii
- Nintendo releasing one Wii title every month to push the console’s performance
- Nintendo realizes they must provide incentive for people to use StreetPass/system updates
- Because of this, free content such as classic games will be offered
- Nintendo feels that gaming is better with buttons, so you won’t see a machine without them
- Nintendo will accommodate social networking services in games, but won’t see Nintendo games on non-Nintendo hardware


"Nintendo has relied to much on its own, won’t do everything on their own from here on out"
Undra om de bara tänker på mjukvara eller om det kan beröra hårdvara oxå? Tänker mig en "Panasonic WiiHD" med extra media funktioner och annat lull-lull typ...förutom nintendos egna då. Vore cool.

Redigerat av pacman, 27 april 2011 - 07:08.


#90

Postad 27 april 2011 - 08:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men ska man räkna antal sålda enheter för den seriöse gamern som använder sin konsol till seriösa spel så sopar garanterat 360 och PS3an Wii:et med mattan. Där talar försäljningsstatistiken på seriösa spel för sig själv jämfört med Wiiet. Wii:ets mest sålda spel är som sagt Wii sport, Wii play, Wii sport resort, Wii fit och såna spel räknas inte direkt som seriösa spel.

Så konstigt då, när Sport följer med på köpet och även Resort ofta bundlas med konsolen.
Lite av poängen är ju wii-protalen där alla användare kan se varandra online. Många verkar missa wifi i wii, som ger en hel del mervärde om man känner för det. Det finns massor av program (appar?) att ladda ned och leka med.
Jag ser inte wii som en ren spelkonsol, utan snarare som en underhållningskonsol för barnfamiljer. Vi har endast barn/familjespel till vårt. Annat skulle inte kännas intressant ändå med endast 480p och stereoljud.
Att tala om "seriöst" spelande känns därför irrelevant, eftersom det inte är Nintendos syfte heller (syftet är givetvis att sälja så mycket som möjligt).

#91

Postad 27 april 2011 - 09:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Om den inte är avevärt kraftfullare hårdvarumässigt än de åldrade PS3 och 360 så vore det svagt av Nintendo tycker jag...

Det enda suget jag får av att läsa den här tråden är suget att sälja mitt Wii och få lite pengar för den och spelen medan den fortfarande har ett värde... :)

#92

Postad 27 april 2011 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hädare! :) Man säljer aldrig konsoller. Har en ps2 och en gamecube nerpackade. Nostalgivärde ;)

#93

Postad 27 april 2011 - 09:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Du kan få köpa min snes. :) ;)
jag har haft mycket kul med den. Främst Super Mario World som jag nog skulle kunna spela igenom med ögonbindel....
OK Kanske inte, men ändå.

Postad bild

Sorry för OT.

#94

Postad 27 april 2011 - 09:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Du kan få köpa min snes. ;) ;)
jag har haft mycket kul med den. Främst Super Mario World som jag nog skulle kunna spela igenom med ögonbindel....
OK Kanske inte, men ändå.
Sorry för OT.


Pris? :)

#95

Postad 27 april 2011 - 09:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Pris? :)


Bra där! ;)

#96

Postad 27 april 2011 - 12:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Om den inte är avevärt kraftfullare hårdvarumässigt än de åldrade PS3 och 360 så vore det svagt av Nintendo tycker jag...

Ja.. men den kommer fortfarande vara den kraftfullaste konsolen i ett eller två år. Och då måste man ha den :)

#97

Postad 01 maj 2011 - 12:42

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Om den inte är avevärt kraftfullare hårdvarumässigt än de åldrade PS3 och 360 så vore det svagt av Nintendo tycker jag...

Det enda suget jag får av att läsa den här tråden är suget att sälja mitt Wii och få lite pengar för den och spelen medan den fortfarande har ett värde... :)

Kommer garanterat någon inbyteskampanj. Byta wii med 5 spel, få Nintendo cafe för halva priset.

#98

Postad 01 maj 2011 - 13:07

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
jaha, inte så svårt att se hur E3 kommer bli i år då da, nintendo visar ny hårdvara o sony o MS slåss med förrenderade klipp om hur fantastiska deras kommande konsoler kommer bli för att man ska vänta o inte köpa nintendo.
om inte någon överraskar o faktiskt visar en xbox 3 eller ps4....

#99

Postad 01 maj 2011 - 13:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
tvivlar på att dom kommer visa ny hårdvara. åtminstone inte nya konsoler. sony kommer nog visa en del ngp. microsoft.. ja, dom lär ju ha nåt i lut vad gäller kinect.

x3 och ps4 lär vi inte se på ett tag.

#100

Postad 01 maj 2011 - 13:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sony kommer visa upp ett PSN som fungerar :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.