Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2451

Postad 12 december 2019 - 18:50

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag kan inte heller använda appen för inspelning, ringde kundtjänst och fick förslaget att koppla bort internet. Det hjälpte inte, jag hade innan gjort att par norska reset så jag trodde inte riktigt på den lösningen. Då var förslaget att avinstallera appen och installera den igen. Gjorde det men inte logga in förrän jag upptäckte att det var Norge som var förvalt land i appen och ändrade det till Sverige då kunde jag logga in. Men samma problem kvarstår, går inte att schemalägga en inspelning i appen.



#2452

Postad 12 december 2019 - 23:32

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Svart ruta.Byter från 1an till 2an med pilande,får svart ruta o väntar denna gång 3-4 minuter,inget händer.Trycker då knappen 2 inget händer.Pilar till 3an vilket funkar,sen 2an ok.
Sketbox.

#2453

Postad 12 december 2019 - 23:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

 

Detta är vi medvetna om kan uppstå ibland när man byter kanal via tv guiden. Har ingen information just nu om när just det problemet är löst.

Mvh

Niklas


Hej

När får du svart bild? I playtjänsten eller när du tittar linjärt över satellit?
Vet du hade problem med svart bild tidigare i playtjänsten, upplever du att det blivit bättre?

Mvh

Niklas

 

Svart bild fick jag när jag bytte kanal, via satellit. Boxen blev segare, speciellt när man kollat typ på UHD kanalen i någon timme och vill gå till EPGn, det tar liksom 6-7 sekunder innan boxen fattat att man tryckt på en av knapparna... 



#2454

Postad 13 december 2019 - 08:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Niklas, det jag skriver nu får du verkligen ta med din in till ert supportorganisation då jag blir upprörd över ert beteende.

 

Min syster tog sig mod att ringa till er kundtjänst fastän hon visste att ni har problem med fjärrinspelning utifrån det du skrev igår. Tyckte själv det var en bra idé så att vi blir fler som anmäler detta officiellt och inte bara via detta forum.

 

Hon ringde mig nyss efter att ha suttit i 1 timme och 18 minuter där inget blev bra, för att inte säga katastrofalt. Hon påpekade för första teknikern att hon har problem med Fjärrinspelning och att ni på sociala medier sagt att det är ett känt fel som först ska lösas under 2020. Men nej, det vill han inte lyssna på utan hon skulle prompt göra en fabriksåterställning på boxen. Även om hon visste bättre så lät hon er göra ert jobb.

 

När fabriksåterställningen var klar fick hon ingen signal överhuvudtaget och teknikern bytte ut sig själv och lämnade över till en annan. Till slut ordnade han till så att signalen återfanns, precis som förutom och som aldrig varit ett problem.

 

Hon påpekade återigen att ni säger att problemet med Fjärrinspelning är känt men även denna person lyssnade inte på det utan började skylla på internetleverantören då denne förmodligen blockerat detta och att hon skulle felanmäla till dem. Hon stod nu på sig istället för att bara lyssna och göra som ni säger och sen avslutades samtalet abrupt.

 

Tycker du och Canal Digital att detta är OK!? Er supportorganisation framstår som en samling pajaser då ni inte uppträder professionellt eller har korrekt info om kända problem. Så detta vill jag för er och alla andras skull att ni tar upp internt och bättrar er.Ber om 

Hej

Ber om ursäkt för att vi inte gett korrekt information. Jag ska följa upp detta under dagen så vi har tydlig information om detta. Det har varit ett problem med servern för fjärrinspelningen men det ska fungera igen nu. Problemet med fjärrinspelningen på OnePlace som kommer bli löst under början av nästa år är att boxen och våran app kan tappa kontakten med varandra vilket gör att man inte kan programmera en inspelning via telefonen.

Mvh

Niklas



#2455

Postad 13 december 2019 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Viaplay är sedan igår en certifierad app för OnePlace. 

 

Detta innebär för er som inte använt Viaplay att man slipper en text högst upp på tv´n som informerar om att hårdvaran inte är certifierad.

Mvh

Niklas

 



#2456

Postad 13 december 2019 - 15:53

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 1

Hej

Testat "betan" nu ett tag och det som fortfarande känns "sunkigt" och som var en del av säljsnacket jmf med era tidigare boxar är hastigheten vid kanalskifte eller TV-guide...boxen utlovades som snabb. Den är under all kritik fortfarande. Kommer ihåg för många år sedan när Telia skulle provköra digital tv via bredband och vi var testfamij...kanalskifte mm var olidligt långsamt men jämförbart med CD One place 2019 - tyvärr.


Redigerat av Unregistered0add459c, 13 december 2019 - 15:53.


#2457

Postad 14 december 2019 - 10:31

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 443 inlägg
  • 2
50 sidor om denna box!!!
Måste vara en fantastisk låda som skapar mycket glädje vid jultid eftersom så många vill skriva något;-)

#2458

Postad 14 december 2019 - 10:47

rogersjö
  • rogersjö
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 2

Hej

Lade in "Betan" samma dag som vi fick tillgång till den. Upplever boxen som seg. Har haft samma problem som "Kalleputs" ett par gånger vid byte från 1an till 2an. Ingen bild på nya kanalen. Gjorde också ett mellanhopp på 3:an innan jag fick det att fungera på 2an. Har också provat att gå tillbaka till 1an och sedan 2an igen, det har också funkat. I går kväll när jag gjorde mjukstart av boxen fick jag ingen bild bara ljud.Hjälpte inte att byta kanal, oberoende vilken kanal jag valde blev det samma sak. Hjälpte inte med en ny mjukstart, blev samma resultat. Fick göra en hård omstart, med att göra den strömlös, innan jag fick tillbaka bild på samtliga kanaler jag besökte.



#2459

Postad 14 december 2019 - 11:34

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Min vägrade byta kanal innan, gick bara byta med + & - , detta trodde jag var fixat. Man tror man bytt kanal för man ser infon från den nya kanalen men den hänger kvar på den kanal man såg på. I detta fallet från 4an till SVT2.



#2460

Postad 15 december 2019 - 22:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

Ber om ursäkt för att vi inte gett korrekt information. Jag ska följa upp detta under dagen så vi har tydlig information om detta. Det har varit ett problem med servern för fjärrinspelningen men det ska fungera igen nu. Problemet med fjärrinspelningen på OnePlace som kommer bli löst under början av nästa år är att boxen och våran app kan tappa kontakten med varandra vilket gör att man inte kan programmera en inspelning via telefonen.

Mvh

Niklas

 

Så här har det alltid varit. Man kan hitta en eller två på FB sidan som begriper vad de pratar om och sedan har vi dig här. Men via telefon och den kundtjänsten så sitter det uppenbarligen bara personer som har en mall att följa och som inte begriper vad det står på den. Meningslösa samtal som aldrig leder någonvart. Men det är väl billigt att anställa ungdomar som klarar av att svara i telefon och som kan läsa



#2461

Postad 15 december 2019 - 23:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Vad gäller boxen och tanken att vara en "smartbox deluxe" så kan ni nog lägga ner alla tankar på det.

 

Har en äldre smart tv som klarar allt bättre vad gäller att spela upp Netflix, Viaplay osv med rätt bild och ljud

För den som förstår att använda Apple TV så finns det ingen anledning att ha något annat än en ca modul i teven eller en enkel box.

 

Er egen app spelar ju bara upp ljudet i 2 kanal

Viaplay är helt misslyckad i er box, då den bara ger PCM 2 kanal istället för DD 5.1 som är standard hos Viaplay

Netflix har inte Atmos och ni har lyckats få det till 4K 50hz istället för 24 Hz som Netflix skickar ut 

och allt ni har från HBO i er tjänst har bara 2 kanal det också.

 

Jag vet att det finns dom som fortfarande spelar in istället för att se streamade serier som finns i apparna.

Men det enda man behöver från en box är rätt bild och ljud samt timeshift eller liknande allt annat finns det andra mycket bättre lösningar på. Skall ni tvunget ha en box som klarar alla appar så se till att göra det rätt från början och med det vill jag säga att ni måste börja om. Just nu bara lappar och lagar ni på en box men en mjukvara som alla redan från början kunde konstatera att det inte skulle fungera. Det kommer aldrig bli bra och det vet ni nog själva också.

 

Det går ju inte ens att se vanlig tv utan att det händer något som inte skall hända. Jag ser det som att vi slängt pengarna i sjön och det har ni också gjort och kommer kasta skiten när det kommer något nytt och gör det inte det, så kommer jag köra med ca modul och Apple TV för allt eller smart tv

 

Ps. Betan fungerar jättebra för att se tv och så länge man inte gör något annat än så, så händer inget konstigt ;)


Redigerat av MalcomX, 15 december 2019 - 23:37.


#2462

Postad 16 december 2019 - 13:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 1

Vad gäller boxen och tanken att vara en "smartbox deluxe" så kan ni nog lägga ner alla tankar på det.

 

Har en äldre smart tv som klarar allt bättre vad gäller att spela upp Netflix, Viaplay osv med rätt bild och ljud

För den som förstår att använda Apple TV så finns det ingen anledning att ha något annat än en ca modul i teven eller en enkel box.

 

Er egen app spelar ju bara upp ljudet i 2 kanal

Viaplay är helt misslyckad i er box, då den bara ger PCM 2 kanal istället för DD 5.1 som är standard hos Viaplay

Netflix har inte Atmos och ni har lyckats få det till 4K 50hz istället för 24 Hz som Netflix skickar ut 

och allt ni har från HBO i er tjänst har bara 2 kanal det också.

 

Jag vet att det finns dom som fortfarande spelar in istället för att se streamade serier som finns i apparna.

Men det enda man behöver från en box är rätt bild och ljud samt timeshift eller liknande allt annat finns det andra mycket bättre lösningar på. Skall ni tvunget ha en box som klarar alla appar så se till att göra det rätt från början och med det vill jag säga att ni måste börja om. Just nu bara lappar och lagar ni på en box men en mjukvara som alla redan från början kunde konstatera att det inte skulle fungera. Det kommer aldrig bli bra och det vet ni nog själva också.

 

Det går ju inte ens att se vanlig tv utan att det händer något som inte skall hända. Jag ser det som att vi slängt pengarna i sjön och det har ni också gjort och kommer kasta skiten när det kommer något nytt och gör det inte det, så kommer jag köra med ca modul och Apple TV för allt eller smart tv

 

Ps. Betan fungerar jättebra för att se tv och så länge man inte gör något annat än så, så händer inget konstigt ;)

 

Precis som du skriver så förstår jag inte heller fixeringen vid boxar.

 

Min TV av årsmodell 2012 (och många från de senaste typ 5-7 åren) har en sat-modulator DVB S/DVB S-2 inbyggd. Bara att plugga in sat-kabeln, stoppa kortet i CA-modulen och köra. Apple TV funkar fint för de streamade bitarna av CD:s utbud. 

 

Hur många av er har en sat-ready TV samt Apple TV och ändå grejar med en egentligen överflödig krångelbox kan man fråga sig?

 

En del säger att de vill göra inspelningar och det funkar med min och många TV om man kopplar in en HDD/SSD via USB. Det är sällan jag spelar in något. Det mesta finns redan i Veckoarkiv, på SVT play, Viaplay, etc. De gånger jag spelar in från CD satellitsändning och vill titta på annat så blir det fria marknätet eller streamade kanaler via CDs app på Apple TV.

 

Det behövs alltså egentligen bara en fristående digitalbox nu i 2019 för de som inte ännu har en TV med inbyggd satellit-mottagare. Boxarna är en kvarleva från ett teknikskifte, en slags övergångslösning som är avklarad för ett antal år sedan...



#2463

Postad 16 december 2019 - 14:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Precis som du skriver så förstår jag inte heller fixeringen vid boxar.

 

Min TV av årsmodell 2012 (och många från de senaste typ 5-7 åren) har en sat-modulator DVB S/DVB S-2 inbyggd. Bara att plugga in sat-kabeln, stoppa kortet i CA-modulen och köra. Apple TV funkar fint för de streamade bitarna av CD:s utbud. 

 

Hur många av er har en sat-ready TV samt Apple TV och ändå grejar med en egentligen överflödig krångelbox kan man fråga sig?

 

En del säger att de vill göra inspelningar och det funkar med min och många TV om man kopplar in en HDD/SSD via USB. Det är sällan jag spelar in något. Det mesta finns redan i Veckoarkiv, på SVT play, Viaplay, etc. De gånger jag spelar in från CD satellitsändning och vill titta på annat så blir det fria marknätet eller streamade kanaler via CDs app på Apple TV.

 

Det behövs alltså egentligen bara en fristående digitalbox nu i 2019 för de som inte ännu har en TV med inbyggd satellit-mottagare. Boxarna är en kvarleva från ett teknikskifte, en slags övergångslösning som är avklarad för ett antal år sedan...

Eftersom CD envisas med att kryptera inspelningarna och det görs i CD-appen som sedan även dekrypterar vid uppspelning, lär en USB-ansluten HDD/SSD kopplad till TV´n inte fungera. 

 

Men om man INTE spelar in från CD fungerar det nog i de flesta fall bättre utan än med boxen.



#2464

Postad 16 december 2019 - 14:07

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Spela in ska gå det blir en krypterad HDD. Men se från början lär ju inte fungera som i en OnePlace?

#2465

Postad 16 december 2019 - 19:44

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Eftersom CD envisas med att kryptera inspelningarna och det görs i CD-appen som sedan även dekrypterar vid uppspelning, lär en USB-ansluten HDD/SSD kopplad till TV´n inte fungera.

Men om man INTE spelar in från CD fungerar det nog i de flesta fall bättre utan än med boxen.

Nu är jag inte med. Det går alldeles utmärkt att spela in och titta på vad man spelat in. Inga problem alls.

Jag kör en helt vanlig 2.5 tums HDD i ett Kjell & Co USB 3 etui. Bara att plugga in och ställa in den som disk för inspelning.

Det är säkert så att det inte går att spela upp annanstans än just på TVn normalt sett, men det lär ju vara samma sak med OnePlace om man pillar ut HDDn där?

Om jag spelar in något från TV vill jag ju se det senare på TVn. Det är inget problem alls. Bara att köra på glatt.

Redigerat av kenta2, 16 december 2019 - 19:45.


#2466

Postad 16 december 2019 - 23:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Spela in ska gå det blir en krypterad HDD. Men se från början lär ju inte fungera som i en OnePlace?

 

 

Men om man vill ha möjligheten att se från början, så kan det väl räcka. Timeshift har ju funnits i boxarna så länge jag minns. Men att allt annat skit också skall in i en box som saknar mjukvara för att klara av det, är ju bara löjligt. Apple TV som nästan kan allt, kan inte allt som alla vill ha, men allt som boxen kan, kan Apple TV bättre utom linjär tv. 

 

Vill jag se från början, så kan jag göra det på Apple TV i både viaplay appen och canaldigital appen

 

Så vad skall man en med en box till ?



#2467

Postad 17 december 2019 - 00:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har nå kjørt den nye software i en uke og syns den oppfører seg stort sett som før, får en del mislykkede opptak, om det er jeg som har lagt inn for mange opptak til samme tid eller om det er OnePlace som er synderen er jeg usikker på, får feilkode : A008 på opptakene. Blir spennende og se om sletting av programmer er fikset, ellers syns jeg OnePlace fungerer bra stortsett. Har fått svart skjerm ved avspilling av opptak ett par ganger, løsning på det har vert og koble fra og til strømmen på OnePlace.
Fikk en feilmelding til idag på opptak. M023.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 17 december 2019 - 08:14.


#2468

Postad 17 december 2019 - 10:53

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Men om man vill ha möjligheten att se från början, så kan det väl räcka. Timeshift har ju funnits i boxarna så länge jag minns. Men att allt annat skit också skall in i en box som saknar mjukvara för att klara av det, är ju bara löjligt. Apple TV som nästan kan allt, kan inte allt som alla vill ha, men allt som boxen kan, kan Apple TV bättre utom linjär tv. 

 

Vill jag se från början, så kan jag göra det på Apple TV i både viaplay appen och canaldigital appen

 

Så vad skall man en med en box till ?

Ja precis så, dags att lämna 90/00-tal bakom sig :)



#2469

Postad 17 december 2019 - 15:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Men om man vill ha möjligheten att se från början, så kan det väl räcka. Timeshift har ju funnits i boxarna så länge jag minns. Men att allt annat skit också skall in i en box som saknar mjukvara för att klara av det, är ju bara löjligt. Apple TV som nästan kan allt, kan inte allt som alla vill ha, men allt som boxen kan, kan Apple TV bättre utom linjär tv. 
 
Vill jag se från början, så kan jag göra det på Apple TV i både viaplay appen och canaldigital appen
 
Så vad skall man en med en box till ?

Har man udda arbetstider är det bra att kunna spela in program samt att även kunna se dem även när de försvunnit ifrån det webbaserade materialet.

#2470

Postad 17 december 2019 - 19:46

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Jag kan inte heller använda appen för inspelning, ringde kundtjänst och fick förslaget att koppla bort internet. Det hjälpte inte, jag hade innan gjort att par norska reset så jag trodde inte riktigt på den lösningen. Då var förslaget att avinstallera appen och installera den igen. Gjorde det men inte logga in förrän jag upptäckte att det var Norge som var förvalt land i appen och ändrade det till Sverige då kunde jag logga in. Men samma problem kvarstår, går inte att schemalägga en inspelning i appen.

 

Gör man en Norsk reset klart att enheter bootar Norge som förvalt land.



#2471

Postad 17 december 2019 - 20:19

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Har nå kjørt den nye software i en uke og syns den oppfører seg stort sett som før, får en del mislykkede opptak, om det er jeg som har lagt inn for mange opptak til samme tid eller om det er OnePlace som er synderen er jeg usikker på, får feilkode : A008 på opptakene. Blir spennende og se om sletting av programmer er fikset, ellers syns jeg OnePlace fungerer bra stortsett. Har fått svart skjerm ved avspilling av opptak ett par ganger, løsning på det har vert og koble fra og til strømmen på OnePlace.
Fikk en feilmelding til idag på opptak. M023.


Tror jeg har hatt 15-20 opptakfeil siste døgnet, hovedsaklig M008 og noen M023, kan ikke huske og ha registrert så mange feilopptak på så kort tid.

#2472

Postad 18 december 2019 - 10:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tror jeg har hatt 15-20 opptakfeil siste døgnet, hovedsaklig M008 og noen M023, kan ikke huske og ha registrert så mange feilopptak på så kort tid.

Jag har haft två inspelningsfel med A008 och en med M024. Verkar vara något med uppdateringen eftersom jag inte hade haft ett enda inspelningsfel sedan jag ändrade till "lätt standby" långt innan uppdateringen



#2473

Postad 19 december 2019 - 23:59

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hej, just nu laddat ner ny f/w, 1.82.87, vad är nytt i denna version?
/jannek999

#2474

Postad 20 december 2019 - 00:23

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Tog ner den med, vi får hoppas på ett mirakel att den gör boxen bra

#2475

Postad 20 december 2019 - 00:43

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Min OP varit ganska stabil men två konstiga saker händer. 1) ibland startar Cromecastappen bara av sig självt.
2) när man trycker pil upp eller ner och öppnar kanalbläddringen och inte bläddrar upp eller ner, man bara kollar på bilden på aktuellt program och trycker ok för att fortsätta titta på aktuellt program så försvinner inte bläddringsvyn, man måste då bläddra pil upp eller ner eller pil tillbaka för att komma ur bläddringsvyn. Ingen skillnad med ny f/w.
/jannek999

#2476

Postad 20 december 2019 - 00:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Som LG tv, dom uppdaterar till det sämre. Varje fall 2015 års oled (bananen). Där har dom uppdaterat bort hdr på Prime. Vid kontakt så beror felet på den andre. Oavsett!



#2477

Postad 20 december 2019 - 07:28

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Tror jeg har hatt 15-20 opptakfeil siste døgnet, hovedsaklig M008 og noen M023, kan ikke huske og ha registrert så mange feilopptak på så kort tid.

Opptaksfeil nå med kode A019. 3 opptak med denne koden siste dagen.
Hadde vært greit om Niklas kunne kommentere disse kodene, greit og vite om det er brukerfeil eller systemfeil.

#2478

Postad 20 december 2019 - 10:42

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital,

 

Finns det möjlighet att ni kan få in en fuktion i boxen där man kan flytta undertexter i höjdled?

 

Mvh


Redigerat av korpen, 20 december 2019 - 10:43.


#2479

Postad 20 december 2019 - 14:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Opptaksfeil nå med kode A019. 3 opptak med denne koden siste dagen.
Hadde vært greit om Niklas kunne kommentere disse kodene, greit og vite om det er brukerfeil eller systemfeil.

Hej

A019 indikerar på att det är en konflikt på dina inspelningar. Vet du hur många användarband du har aktiverade på din OnePlace? Eller om det var flera inspelningar samma tid?

Mvh

Niklas


 



#2480

Postad 20 december 2019 - 14:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Vi har gjort en uppdatering av mjukvaran för er som är med och testar. Mjukvaran innehåller endast fixar för tex M023 som några av er stött på. 

Mvh

Niklas


Hej Canal Digital,

 

Finns det möjlighet att ni kan få in en fuktion i boxen där man kan flytta undertexter i höjdled?

 

Mvh

Hej

Det är ingenting som är planerat, är det av någon speciell anledning du vill ha en sådan funktion? Bara så jag förstår problemet.

Mvh

Niklas



#2481

Postad 20 december 2019 - 15:36

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vi har gjort en uppdatering av mjukvaran för er som är med och testar. Mjukvaran innehåller endast fixar för tex M023 som några av er stött på. 

Mvh

Niklas


 

Hej Niklas tack för det och en God Jul nu! Men hur går det med listan över felkoder, så länge kan det väl inte ta att översätta lite tyska?


Redigerat av Nisken, 20 december 2019 - 15:37.


#2482

Postad 20 december 2019 - 15:42

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Hej

Vi har gjort en uppdatering av mjukvaran för er som är med och testar. Mjukvaran innehåller endast fixar för tex M023 som några av er stött på. 

Mvh

Niklas


Hej

Det är ingenting som är planerat, är det av någon speciell anledning du vill ha en sådan funktion? Bara så jag förstår problemet.

Mvh

Niklas

 

Jo, det är när man kör via projektor och zoomar ut bilden för att få bort svarta kanter. Då blir texten utanför så man ser bara halva. På vissa bluraysspelare kan man flytta undertexten och man får in den i bilden. Skulle vara en bra funktion i boxen!  :D 



#2483

Postad 20 december 2019 - 17:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Jo, det är när man kör via projektor och zoomar ut bilden för att få bort svarta kanter. Då blir texten utanför så man ser bara halva. På vissa bluraysspelare kan man flytta undertexten och man får in den i bilden. Skulle vara en bra funktion i boxen!  :D

Hej

Okej, då är jag med på varför. Ska ta ditt önskemål vidare till ansvariga.

 

Mvh

Niklas


Hej Niklas tack för det och en God Jul nu! Men hur går det med listan över felkoder, så länge kan det väl inte ta att översätta lite tyska?

Hej

Det är på gång Nisken, under januari ser jag till att lösa det.

Mvh

Niklas


Hej

Jag kommer gå på julledigt nu och är tillbaka tisdag 7 januari. 

Önskar er alla en riktigt God Jul och Gott nytt år!

Mvh

Niklas



#2484

Postad 20 december 2019 - 18:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Jo, det är när man kör via projektor och zoomar ut bilden för att få bort svarta kanter. Då blir texten utanför så man ser bara halva. På vissa bluraysspelare kan man flytta undertexten och man får in den i bilden. Skulle vara en bra funktion i boxen!  :D

 

Att överhuvudadtaget kunna själv kunna kontrellera storlek,bakgrund,opacitet höjd mmm på sina undertexter är väl ändå en rimlig funktion! Vi har alla olika bra/dålig syn.


Att överhuvudadtaget kunna själv kunna kontrellera storlek,bakgrund,opacitet höjd mmm på sina undertexter är väl ändå en rimlig funktion! Vi har alla olika bra/dålig syn. Prime te.x kan erbjuda delar av detta.



#2485

Postad 21 december 2019 - 07:09

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej

A019 indikerar på att det är en konflikt på dina inspelningar. Vet du hur många användarband du har aktiverade på din OnePlace? Eller om det var flera inspelningar samma tid?

Mvh
Niklas



Hej
A019 indikerar på att det är en konflikt på dina inspelningar. Vet du hur många användarband du har aktiverade på din OnePlace? Eller om det var flera inspelningar samma tid?
Mvh
Niklas

Ser nå att den er markert på Singelkabel LNB med 24 brukerbånd, trodde jeg hadde satt den på 4 brukerbånd.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 21 december 2019 - 07:14.


#2486

Postad 21 december 2019 - 13:17

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ser nå att den er markert på Singelkabel LNB med 24 brukerbånd, trodde jeg hadde satt den på 4 brukerbånd.

OP-boxen har fyra mottagare, som kan aktiveras en eller flera, därav Niklas fråga.

 

Man kan spela in tre olika kanaler samtidigt och se på en fjärde OM man aktiverat samtliga, är det tänkt.

 

Man kan INTE starta en fjärde inspelning om tre redan är igång. Men mjukvaran har inga kontroller av serieinspelningar - man vet ju inte när de kommer i tiden om några veckor, DÅ kan det bli krock som garanterat kommer att ge inspelningsfel.

 

Så är det tänkt. Men programvaran innhåller fortfarande problem, som ger inspelningfel ibland ändå. 



#2487

Postad 21 december 2019 - 14:40

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
För att undvika all förvirring med att repriser spelas in på några kanaler jag spelar in avsnitt på till exempel history där samma program sänds i repris flera gånger så raderar jag inte föregående avsnitt fören nästa avsnitt spelats in...

#2488

Postad 21 december 2019 - 19:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

För att undvika all förvirring med att repriser spelas in på några kanaler jag spelar in avsnitt på till exempel history där samma program sänds i repris flera gånger så raderar jag inte föregående avsnitt fören nästa avsnitt spelats in...

Det är tyvärr inte specifikt för OnePlace. Sedan bytet av EPG-leverantör har jag börjat göra likadant på min gamla box.

I och för sig inte så vanligt numer att man får oönskade inspelningar, däremot vanligare att den slutar följa serien så att man måste programmera in den på nytt.



#2489

Postad 21 december 2019 - 21:05

Unregistered4090631e
  • Unregistered4090631e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Vet inte om det avhandlas tidigare. Men undrar seriöst om det verkligen inte går att få 5.1 ljud i boxens stremingtjänst?
En av anledningarna med boxen var just att kunna få tillgång till detta. Verkar ju helt vansinnigt.
​Vet någon om det överhuvud taget kommer eller att det bara är att lämna tillbaka skiten? 



#2490

Postad 21 december 2019 - 21:13

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Återigen går klockan i boxen en timme för sakta... Är jag ensam med det idag eller hur ser det ut för er andra?



#2491

Postad 23 december 2019 - 12:09

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

MYCKET märklig upplevelse med OP-boxen nyss!

 

Jag tittade på ett inspelat program från igår, alt väl de första minuterna. Både ljud och bild ok.

 

Sedan plötsligt startade boxen om med de välbekanta färgklickarna som så småningom blir bokstäverna "ANDROID", därefter kom CD-loggan och så från mitt inspelade program till SVT2.

 

Omstart i boxen på helt egen hand, är ju inget nytt för oss luttrade box-användare, MEN! Under hela processen inklusive själva omstarten ligger ljudet från inspelningen kvar. Även efter avslutad omstart, som nu visar SvT2 är det inspelningens ljud som ligger kvar??

 

Bugg eller feature VAD tror ni? 

 

Att glädjas åt lite ljud under en oönskad omstart känns väl kanske kul? Men att ha kvar inspelningens ljud till en helt annan kanal efter omstart känns bara konstigt.


Redigerat av Nisken, 23 december 2019 - 21:06.


#2492

Postad 23 december 2019 - 13:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vet inte om det avhandlas tidigare. Men undrar seriöst om det verkligen inte går att få 5.1 ljud i boxens stremingtjänst?
En av anledningarna med boxen var just att kunna få tillgång till detta. Verkar ju helt vansinnigt.
​Vet någon om det överhuvud taget kommer eller att det bara är att lämna tillbaka skiten? 

Hej

Det kommer komma 5.1 ljud på innehåll i playtjänsten, men har tyvärr inte mycket mer info än så just nu. 

Mvh

Niklas


Återigen går klockan i boxen en timme för sakta... Är jag ensam med det idag eller hur ser det ut för er andra?

Hej

Starta om boxen via Inställningar / Om / 

Ska rapportera detta vidare eftersom det var längesedan jag hörde någon som hade detta problem. Du får gärna skicka kundnummer i ett PM.

Mvh

Niklas



#2493

Postad 23 december 2019 - 15:46

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Varför inte passa på att kolla varför klockan visas ibland uppe i högra hörnet...

#2494

Postad 24 december 2019 - 09:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Igår spelade jag in "Bad Santa2" från TV12. Idag när jag skulle se den var den utan ljud, helt utan ljud, början, mitten och slutet?

 

Testade att göra en annan inspelning från TV12 nu i morse några minuter. Det fungerade fint. Kanske hade något med att boxen fick spel igår och körde ljudet från en inspelning, samtidigt som den visade bilden från en annan kanal? Se mitt inlägg igår 12:09

 

Betan behöver en del rättningar, normalt. Det oroväckande är att när de tyska programmerarna rättar ett fel, kommer det två nya....

 

God JUL i alla fall Niklas! Nu ska jag griljera skinkan, DET lär bli en ljudlös tillställning sedd genom rutan i ugnen!


Redigerat av Nisken, 24 december 2019 - 09:09.


#2495

Postad 24 december 2019 - 09:45

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Inspelningar utan ljud har hänt mig ett par gånger med betan.



#2496

Postad 24 december 2019 - 09:51

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Inspelningar utan ljud har hänt mig ett par gånger med betan.

För mig har det hänt ca 5-6 gånger.



#2497

Postad 24 december 2019 - 23:35

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Det siste 3-4 dagene har jeg tatt opp mange programmer som mangler undertekster, mulig dette har begynt etter den siste software oppgradering.

#2498

Postad 25 december 2019 - 08:55

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Ang inspelningar utan ljud så upptäckte jag att om man provar att spela upp dom vid ett senare tillfälle så funkar det med ljudet.

 

Noterade också att om man går in i inspelningens ljudinställningar när ljudet inte fungerar så är inga av alternativen valbara utan allt är gråmarkerat.



#2499

Postad 25 december 2019 - 09:28

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Ett förslag till Canal Digital, skapa en egen tråd för era testversioner?

Redigerat av jonasbratt, 25 december 2019 - 09:28.


#2500

Postad 25 december 2019 - 21:29

Devin78
  • Devin78
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hallå nu har jag kört den här uppdateringen vi fick prova för nån vecka sen, o jag har som andra problem när man byter kanal ibland att det blir svart o händer ingenting o då får man trycka på en siffra så det hoppar till en kanal men jag har också problem att dosan är otroligt seg man kan trycka o trycka o trycka o trycka o inget händer o sen sen bläddrar den iväg 100 kanaler. O så har vi wi-fi som ALDRIG fungerar efter man stängt av o sätter på nästa dag man får hålla på o satta på o av massa gånger i menyn för vi fi innan den fattar o anslutet, o ibland tappar den wi-fi när man sitter o tittar på play då får man börja om o sätta på o av wi-fi massa gånger så den kopplar upp igen .



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.