Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kriget mellan HD-DVD - Blue Ray är över..

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 21 mars 2008 - 23:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Ge inte upp. Nu kan vi bråka om varför inte Beowulf får 24/48 ljud. Jag är övertygad om att mastern gjordes i denna upplösning men att vi senare är tvugna att köpa en "förbättrad" utgåva. En så kallad "double-dip"

Även fast ljudformaten inte är "mandatory" så ser de till att ge ut filmen senare med lite bättre ljud. Snacka om att krama vatten ur en sten. Vilka idioter!

Ge mig det bästa ljudet! Annars käkar jag upp en burk bönor och väntar på deras kontor tills det är dags att "förlösa" sig.

#102

Postad 22 mars 2008 - 12:20

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag tycker nog att hd dvd och bluray varit rätt lika när de gäller bild och ljud.
Men de finns faktist en grej som hd dvd har som inte bluray har.

REGIONSFRI!

Att Toshiba va smarta att bara slänga ut filmer utan nå sånt skit ska dom verkligen ha creds för.

Varför bluray håller kvar vid samma skit regionskodning är ett mysterium?
Vill man ha svensk text så får man vänta helt enkelt.
Kan man engelska (eller andra språk för den delen) så ska man väll va kunna köpa sig film över hela världen för de utan att brotta sönder sin spelare hemma och bli utan garantin bara för man tex vill se nån lite mer exklusiv film som kanske inte ens kommer till sverige.

eller vad säger ni?

PS! Jag tror alla kommer ha en bluray spelare i hemmet om något år endå som då bytt ut sin video

#103

Postad 22 mars 2008 - 13:55

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Varför bluray håller kvar vid samma skit regionskodning är ett mysterium?

Bluray-formatet i sig gör inte flmerna regionskodade. Det är filmbolagen som väljer om de vill använda regionskodning eller inte. Förhoppningsvis kommer Universal, Paramount & Warner fortsätta att släppa sina filmer regionsfria.

#104

Postad 22 mars 2008 - 18:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Varför bluray håller kvar vid samma skit regionskodning är ett mysterium?

Bluray-formatet i sig gör inte flmerna regionskodade. Det är filmbolagen som väljer om de vill använda regionskodning eller inte. Förhoppningsvis kommer Universal, Paramount & Warner fortsätta att släppa sina filmer regionsfria.


Ja, vi får alla hålla tummarna att de som haft regionsfria filmer fortsätter i framtiden med det. Men jag tror det, det är ett säljargument mot dvd.

#105

Postad 22 mars 2008 - 21:27

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Ja, vi får alla hålla tummarna att de som haft regionsfria filmer fortsätter i framtiden med det. Men jag tror det, det är ett säljargument mot dvd.


Ganska korkat argument måste jag säga, tror du det är DVD fabriken som krigar mot BD fabriken :) :blink: :lol:

Regionskodningen var väl ett av dom främsta argumenten till att BD fick filmbolagens gunst. Nu kan dom fortsätta rulla ut filmer på Biograferna först i USA och sedan i Europa och släppa skivorna x månader efter ¨bio premiären" i resp land.

#106

Postad 22 mars 2008 - 21:48

vanka
  • vanka
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag tycker nog att hd dvd och bluray varit rätt lika när de gäller bild och ljud.
Men de finns faktist en grej som hd dvd har som inte bluray har.

REGIONSFRI!

Att Toshiba va smarta att bara slänga ut filmer utan nå sånt skit ska dom verkligen ha creds för.

Varför bluray håller kvar vid samma skit regionskodning är ett mysterium?
Vill man ha svensk text så får man vänta helt enkelt.
Kan man engelska (eller andra språk för den delen) så ska man väll va kunna köpa sig film över hela världen för de utan att brotta sönder sin spelare hemma och bli utan garantin bara för man tex vill se nån lite mer exklusiv film som kanske inte ens kommer till sverige.

eller vad säger ni?

PS! Jag tror alla kommer ha en bluray spelare i hemmet om något år endå som då bytt ut sin video

Eller så kan man se det som att det inte var jättesmart av Toshiba att släppa regionskodningen när uppenbarligen en del filmbolag vill ha den kvar. Det var trots allt filmbolagen som avgjorde saken.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.