Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 istället för BD-spelare?

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 januari 2009 - 23:31

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Tjena

Vet att detta varit på tapeten förut, har läst en del gamla inlägg, men jag är nyfiken på hur läget är nu?

Verkar som de flesta anser att PS3 fungerar lika bra som många stationära BD-spelare, eller åtminstone med marginell skillnad. Jag har läst att det varit en del problem i och med firmwaren då den var ny, men även efter en del uppdateringar av firmware, hur pass har dett ändrat sig till dagens datum. Detta gäller både ljud och bild! Tacksam om någon kan dela sin uppfattning av kvaliteten idag, och eventuellt skillnaden jämfört med tidigare.

/Patrik

Redigerat av EmotioN, 10 januari 2009 - 23:32.


#2

Postad 10 januari 2009 - 23:32

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det enda negativa jag kan se är att den har fläktar som låter. I övrigt tycker jag att det är toppenmaskin.

#3

Postad 11 januari 2009 - 00:41

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Det enda negativa jag kan se är att den har fläktar som låter. I övrigt tycker jag att det är toppenmaskin.


Ja det verkar vara en hel hög som tycker det! Tycker du kvaliteten förbättras för ljud och bild iom firmwareuppdateringarna som skett allteftersom?

#4

Postad 11 januari 2009 - 00:48

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
har haft en ps3 sedan släppet i Sverige, och ja, den blir bättre och bättre, men bildmässigt har det inte hänt mycket sedan uppskalningsfunktionen på dvd, kanske stödet för 24p då, annars har bluray sett kanon ut från början...

#5

Postad 11 januari 2009 - 01:01

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

har haft en ps3 sedan släppet i Sverige, och ja, den blir bättre och bättre, men bildmässigt har det inte hänt mycket sedan uppskalningsfunktionen på dvd, kanske stödet för 24p då, annars har bluray sett kanon ut från början...


Okej, det låter ju fint. Men har läst tidigare om uppskalningproblem och annat, är det något som är kvar? Hur är funkar DVD/CD. Och hur är ljudet?

#6

Postad 11 januari 2009 - 01:22

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
PS3an är väl bland den snabbaste BDspelaren på marknaden just nu tror jag, på grund av hårdvaran eller cellprocessorn eller nått, från att man sätter i skivan till uppspelning så går det undan.

#7

Postad 11 januari 2009 - 01:59

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
PS3 kan inte skicka hd-ljuden bitstreamade, dessutom får man betala mer för den är för en dedikerad bd-spelare som är bättre. Är du ingen gamer skulle jag inte rekommendera att ha den som bd-spelare.

#8

Postad 11 januari 2009 - 12:13

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Nej ska man inte spela, inte använda mediacenter funktionerna och kan stå ut med eventuellt längre laddtider så köp en blu-ray spelare endast.

#9

Postad 11 januari 2009 - 12:22

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Har en PS3 som jag skaffade rätt nyligen och den är riktigt tyst måste jag säga. Jag störs mer av min PVR digitalbox, en Samsung DCB P850Z än av PS3:an. Jag ser PS3 mer som en multimedia maskin än en ren BD spelare. Tillsammans PS3 media server är den en oslagbar multimedia station samt möjlighet att surfa etc..

#10

Postad 11 januari 2009 - 13:14

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Jag tycker om att spela, och använda den som mediacenter tilltalar mig. Det känns prisvärt, men som sagt, jag vill att ljud och bild ska vara hög kvalitet. Jag vill inte tumma på ljud och bild allt för mycket.

#11

Postad 11 januari 2009 - 13:25

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0
Till att börja med så borde du inte tänka "istället för", snarare "ska jag köpa en PS3 eller något som bara är en Blu-ray spelare? :lol:

PS3 kan inte skicka hd-ljuden bitstreamade, dessutom får man betala mer för den är för en dedikerad bd-spelare som är bättre. Är du ingen gamer skulle jag inte rekommendera att ha den som bd-spelare.


Det enda man vinner med att skicka hd-ljuden bitstreamade, är att det står Dolby True HD etc i displayen. Lusläser man sedan manualen för många recievers, så kan man man finna att EQ och andra kalibreringsfunktioner inte kan användas när recievern avkodar hd-ljuden bitstreamade, det finns helt enkelt inte processorkraft nog. Mao, bitstream är inte ett argument för alla.

PS3 kan dessutom mer än bara BD och spel, jag kör tex min som DVB-T PVR, visserligen bara för frikanalerna, men det gör den strålande. 500 Gbyte och möjlighet att plocka ut filmfiler och bränna DVD eller vad man önskar, är inte dumt alls.

#12

Postad 11 januari 2009 - 13:29

Kocke
  • Kocke
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Jag kör med min PS3a som BD-spelare. Grymt nöjd med både bild och ljud och tvivlar på att den dödligt märkbart bättre.

#13

Postad 11 januari 2009 - 15:51

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Har haft PS3 från starten och har optimerat den för BD uppspelning.

Testade nyss Panasonic BD35 här hemma och fick sämre bild och likvärdigt ljud via bitstream med min setup.
Vad jag har sett så är PS3 lika bra eller bättre än alla "budget" blurayspelare.

Så jag behåller PS3 till det kommer en snabb, snygg, profil 2.0 bluray spelare med bättre prestanda. :lol:

Vill ha pioneers 2.0 men deras värsting ligger på 20 000+

#14

Postad 11 januari 2009 - 16:48

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Hade lovat mig själv att det aldrig skulle stå en PS3 i min hylla men så här efteråt så kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd med den. Kanon bra bild och ljud på BD.

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 11 januari 2009 - 16:48.


#15

Postad 11 januari 2009 - 17:27

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Har vart hemma hos en del kompisar och bekanta som har liknande projektor som mig (720p, 1080i) men som haft stationära blurayspelare och inte ps3. Det har vart MYCKET bättre bild på dom, blurayfilmer ser ut som dvd på min ps3 ijämförelse med vissa stationära blurayspelare. Har du råd så satsa på en riktigt spelare så blir du garanterat mer nöjd.

#16

Postad 11 januari 2009 - 17:39

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Har vart hemma hos en del kompisar och bekanta som har liknande projektor som mig (720p, 1080i) men som haft stationära blurayspelare och inte ps3. Det har vart MYCKET bättre bild på dom, blurayfilmer ser ut som dvd på min ps3 ijämförelse med vissa stationära blurayspelare. Har du råd så satsa på en riktigt spelare så blir du garanterat mer nöjd.

Kanske inte PS3:an det beror på då. PS3 har varit referens spelare hos en del AV magasin och att skillnaden skulle vara så stor som du påstår då är det något fel på din setup.

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 11 januari 2009 - 17:40.


#17

Postad 11 januari 2009 - 18:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Har vart hemma hos en del kompisar och bekanta som har liknande projektor som mig (720p, 1080i) men som haft stationära blurayspelare och inte ps3. Det har vart MYCKET bättre bild på dom, blurayfilmer ser ut som dvd på min ps3 ijämförelse med vissa stationära blurayspelare. Har du råd så satsa på en riktigt spelare så blir du garanterat mer nöjd.

Garanterat nått fel på din setup.

#18

Postad 11 januari 2009 - 20:17

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
http://www.hjemmekin...er/players.aspx

#19

Postad 11 januari 2009 - 20:34

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Till att börja med så borde du inte tänka "istället för", snarare "ska jag köpa en PS3 eller något som bara är en Blu-ray spelare? :lol:


hehe oki ;) Om jag säger så här; jag har funderat på att köpa någon spelkonsol ett tag, i och med att det finns BR på ps3, kanske jag inte behöver köpa en stationär BD-spelare också. Känns onödigt, men det lutar väl åt att det bli ps3 då :D


http://www.hjemmekin...er/players.aspx


Hmm, exakt vad syftar du på här?

#20

Postad 11 januari 2009 - 21:02

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Jag tvivlar på att de som säger att deras budget BD spelare är bättre än PS3 har kört 24p och ställt in bildinställningarna rätt på en PS3.

#21

Postad 11 januari 2009 - 21:23

2000
  • 2000
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Har vart hemma hos en del kompisar och bekanta som har liknande projektor som mig (720p, 1080i) men som haft stationära blurayspelare och inte ps3. Det har vart MYCKET bättre bild på dom, blurayfilmer ser ut som dvd på min ps3 ijämförelse med vissa stationära blurayspelare. Har du råd så satsa på en riktigt spelare så blir du garanterat mer nöjd.


När proffstestarna jämför ps3 och andra bd-spelare behöver dom avancerad mätutrustning för att hitta någon skillnad och inte alltid till ps3s nackdel. Att du kan se att ps3an är mycket sämre ur minnet är bara larvigt.

#22

Postad 11 januari 2009 - 22:24

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
En fundering, vilka ljudformat stödjer PS3an? Rimligtvis borde de ljudformat som stöds av blueray finns med, men jag var inne på ArsaData och där står det endast Dolby Digital 5.1, DTS..

#23

Postad 11 januari 2009 - 22:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

En fundering, vilka ljudformat stödjer PS3an? Rimligtvis borde de ljudformat som stöds av blueray finns med, men jag var inne på ArsaData och där står det endast Dolby Digital 5.1, DTS..


Alla, men skickar dom som PCM.

#24

Postad 11 januari 2009 - 23:09

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Alla, men skickar dom som PCM.


Du får gärna förklara mer ingående då jag inte är insatt i detta till 100% :)

#25

Postad 11 januari 2009 - 23:34

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
För att få ut HD-Ljud måste du ansluta PS3 till en receiver som klarar av att ta emot ljud via HDMI.
Det skall vara en receiver med HDMI 1.1 eller senare. PS3 decodar alla HD-formaten och skickar dom sedan vidare till receivern som multikanals LPCM. Nya recievers kan själv koda av HD-ljuden men då måste man skicka HD-ljudet från spelaren som bitstream. PS3 kan inte skicka HD ljuden som bitstream. En del säger att det låter bättre om man låter recievern dekoda signalen andra hävdar det motsatta, och en del säger att det inte är någon skillnad.

#26

Postad 12 januari 2009 - 05:57

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Hmm, exakt vad syftar du på här?

Inget speciellt, bara några tips på bd-spelare.

#27

Postad 12 januari 2009 - 07:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
För tillfället är PS3 bäst på marknaden tycker jag.
Ingen annan har bättre bild eller ljud på BD-skivor och med PS3 får man så mycket mer.
Andrahandsvärdet är betydligt högre också. :)

#28

Postad 12 januari 2009 - 08:49

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

För tillfället är PS3 bäst på marknaden tycker jag.
Ingen annan har bättre bild eller ljud på BD-skivor och med PS3 får man så mycket mer.
Andrahandsvärdet är betydligt högre också. :)

Sett ur enbart BD-funktion finns det flertal spelare som är bättre. Kanske marginellt men dock bättre. Hade jag inte haft en PS3a skulle jag nog slagit till på en LX71a. Bäst i test på flertal ställen. Ljudnivån (framförallt vid uppspelning av DVD) är ju till PS3ans nackdel i jämförelse med en dedikerad spelare också.

Förövrigt håller jag med dig om att man får mer än bara en bd-spelare med PS3.

En svår fråga det där...

#29

Postad 12 januari 2009 - 10:11

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ljudnivån (framförallt vid uppspelning av DVD) är ju till PS3ans nackdel i jämförelse med en dedikerad spelare också.


Kan du vidareuteveckla detta? Är ljudnivån dålig, eller endast sämre i förhållande till BD-Spelare?

#30

Postad 12 januari 2009 - 10:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Sett ur enbart BD-funktion finns det flertal spelare som är bättre. Kanske marginellt men dock bättre. Hade jag inte haft en PS3a skulle jag nog slagit till på en LX71a. Bäst i test på flertal ställen. Ljudnivån (framförallt vid uppspelning av DVD) är ju till PS3ans nackdel i jämförelse med en dedikerad spelare också.

Förövrigt håller jag med dig om att man får mer än bara en bd-spelare med PS3.

En svår fråga det där...


Inget seriöst test har visat att någon annan BD-spelare har bättre bild än PS3. Däremot har ALLA seriösa test som jag sett visat att skilnaderna i bildkvalitet mellan olika BD-spelare är så gott som helt försumbar.

Kan du vidareuteveckla detta? Är ljudnivån dålig, eller endast sämre i förhållande till BD-Spelare?


Han menar att fläktljudet är störande på PS3. Detta stämmer på en del maskiner. Det gällde framför allt de första som kom. Jag har två PS3 som är lika tysta som en stationär.

Redigerat av hassesolo, 12 januari 2009 - 10:16.


#31

Postad 12 januari 2009 - 10:18

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Kan du vidareuteveckla detta? Är ljudnivån dålig, eller endast sämre i förhållande till BD-Spelare?


PS3 kan väsnas rätt bra när den kör uppskalning av DVD. När det gäller BD så är ljudnivån inget problem för mig iaf.

#32

Postad 12 januari 2009 - 11:12

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Känns som att det är fullt av PS3-fanboys i den här tråden :)
Nåväl, PS3 är ju en av de bättre spelarna men knappast den bästa och inte den billigaste heller. Om det inte finns någon spelare som är bättre en ett PS3 har ju utvecklingen stått still i två år och det finner jag osannolikt. Eller är det så att de gjort hårdvaruförändringar med tiden så att en ny PS3a är bättre än en gammal?

Vill du även spela är PS3 ett givet köp men vill du endast se på film skulle jag satsa på en Panasonic BD35 eller en Sony S350. Har du en lite större budget så är väl Pioneer att rekommendera...

#33

Postad 12 januari 2009 - 11:41

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Fläktarna är tystare, eller behöver inte varva lika mycket på nyare maskiner.

#34

Postad 12 januari 2009 - 11:47

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Att föra över ettorna och nollorna från en BD-skiva till en HDMI-utgång känns som något som inte direkt behöver utvecklas. Det är väl egentligen bara ljudstöden, intern avkodning av ljud, de olika profilerna samt snabbare uppstartstider som man kan göra något åt. Utvecklingen har kanske inte stått still men det finns kanske inte så jäkla mycket mer man kan göra.

#35

Postad 12 januari 2009 - 12:00

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Att föra över ettorna och nollorna från en BD-skiva till en HDMI-utgång känns som något som inte direkt behöver utvecklas. Det är väl egentligen bara ljudstöden, intern avkodning av ljud, de olika profilerna samt snabbare uppstartstider som man kan göra något åt. Utvecklingen har kanske inte stått still men det finns kanske inte så jäkla mycket mer man kan göra.

Med det resonemanget känns det som att man kan köpa vilken spelare som helst och då finns det väl ingen anledning att köpa något annat än den billigaste?
Missförstå mig inte nu bara, för det är säkert som du säger. Jag trodde dock att det handlade om mer än så.

#36

Postad 12 januari 2009 - 12:28

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Känns som att det är fullt av PS3-fanboys i den här tråden :)
Nåväl, PS3 är ju en av de bättre spelarna men knappast den bästa och inte den billigaste heller. Om det inte finns någon spelare som är bättre en ett PS3 har ju utvecklingen stått still i två år och det finner jag osannolikt. Eller är det så att de gjort hårdvaruförändringar med tiden så att en ny PS3a är bättre än en gammal?

Vill du även spela är PS3 ett givet köp men vill du endast se på film skulle jag satsa på en Panasonic BD35 eller en Sony S350. Har du en lite större budget så är väl Pioneer att rekommendera...


Är ingen PS3 fänboy, snarare Bluray fänboy. :blush:

Köpte min 60 gigare på release dan. testade som sagt nyss Panasonic BD35 mot PS3 och som sagt fick jag bättre bild med PS3 i min setup med 1080p/24. Mer djup i bilden och mindre film grain. Kör bilden genom Onkyo 805.

Vill man knäcka PS3 tror jag inte budget spelare som tex BD35 är det man skall köpa. Snarare Pioneer.
Men det är såklart olika beroende på vad man har för egna preferencer och bildvisare/surroundreceiver.

Redigerat av thetias, 12 januari 2009 - 12:29.


#37

Postad 14 januari 2009 - 11:47

Unregistered861be266
  • Unregistered861be266
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
För mig var valet ganska enkelt när jag tänkte på vad man får förutom en alldeles utmärkt BD-spelare när man skaffar en PS3:a. Men det är klart, är man endast intresserad av en BD-spelare och inget annat finns det säkert mer prisvärda köp att göra idag.

Fläktljudet har jag inga problem alls med, hörs knappt något alls.

#38

Postad 14 januari 2009 - 12:48

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Precis gillar man att lira så är valet enkelt. :(

#39

Postad 15 januari 2009 - 00:27

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Tack för alla svar!

Jag gillar och spela, även om jag inte kommer sitta 24/7, så det kommer förmodligen bli en ps3:a. Några andra saker jag lurar på som kanske någon kan svara på?

1. Är det någon skillnad på 40gb, 60gb osv förutom själva storleken på disken?
2. Vilka typer av filer kan använda på hårddisken? Jag är nyfiken på möjligheterna med den.
3. Är det skillnad på äldre och nyare varianter av ps3?

#40

Postad 15 januari 2009 - 01:54

kottnet
  • kottnet
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ursäkta Emotion om jag går in å tar plats i din tråd. Men lånar ett hörn av dig.

Vad räknas som budget spelare? Går i starka funderingar på att köpa en ps3 eller en Pioneer BDP-51FD.
Tror ni (eller kanske någon som vet) det är någon märkbar skillnad?

Har redan ett Xbox 360, så igentligen är jag inte så sugen på en spel maskin till, men prylar kan man inte få för lite av....

#41

Postad 15 januari 2009 - 09:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

PS3 får stöd för 3D gaming och Bluray Stereoscopic 3D!

The best part is console support will only need a bios upgrade to work


Länk

Länk


Postad bild



#42

Postad 15 januari 2009 - 10:41

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

PS3 kan dessutom mer än bara BD och spel, jag kör tex min som DVB-T PVR, visserligen bara för frikanalerna, men det gör den strålande. 500 Gbyte och möjlighet att plocka ut filmfiler och bränna DVD eller vad man önskar, är inte dumt alls.


Kan du berätta mer om detta? Det låter väldigt intressant. Hur gör du?

#43

Postad 15 januari 2009 - 21:23

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Ursäkta Emotion om jag går in å tar plats i din tråd. Men lånar ett hörn av dig.


Det gör inget, så länge någon vill svara på följande;

1. Är det någon skillnad på 40gb, 60gb osv förutom själva storleken på disken?
2. Vilka typer av filer kan använda på hårddisken? Jag är nyfiken på möjligheterna med den.
3. Är det skillnad på äldre och nyare varianter av ps3?

#44

Postad 15 januari 2009 - 21:50

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
PS3 Comparison Chart

#45

Postad 16 januari 2009 - 00:02

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Kan du berätta mer om detta? Det låter väldigt intressant. Hur gör du?


Man köper till en liten burk som kopplas in via USB, jag köpte min från amazon.co.uk:
http://www.amazon.co...d...0219&sr=8-1

Hoppsan, de har sänkt priset till 610 SEK, otroligt prisvärt om du frågar mig.
När du köper ny hårddisk, så ta det största du hittar, för jisses vad man spelar in mycket när det går så här smidigt...

#46

Postad 16 januari 2009 - 08:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Att föra över ettorna och nollorna från en BD-skiva till en HDMI-utgång känns som något som inte direkt behöver utvecklas.

Att bara göra ovanstående skulle inte ge mkt till bild iofs... :)

#47

Postad 16 januari 2009 - 13:58

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Att föra över ettorna och nollorna från en BD-skiva till en HDMI-utgång känns som något som inte direkt behöver utvecklas.

men den för ju inte bara över rå data. om videon lagrades i det format spelaren skickar ut den skulle en BD rymma några minuter, något jag inte tror skulle bli en stor hit.
den måste istället avkoda en förstörande komprimering, något det i mina ögon måste finnas olika bra metoder att göra.

Redigerat av outdoor_miner, 16 januari 2009 - 13:59.


#48

Postad 16 januari 2009 - 16:41

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
:)

#49

Postad 16 januari 2009 - 20:29

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

den måste istället avkoda en förstörande komprimering, något det i mina ögon måste finnas olika bra metoder att göra.

Men inte i ögonen på de som tillverkar utrustningen som skall avkoda informationen på skivan som tex Keith Jack på Sigma Designs: The outputs of the video decoder blocks...

MVH
/Chuck

#50

Postad 16 januari 2009 - 23:30

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Om vi jämför Bluray spelaren i Ps3 och Panasonic BD55, vilken är bäst i detta fall?

Panasonic DMP-BD30 har också fått väldigt bra kretik, är denna spelare vettig att välja istället för Panasonic BD55 och PS3?

Redigerat av suffix, 16 januari 2009 - 23:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.