Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Oficiell tråd - Yamaha RX-V667/V767 ***

556 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha RX-V1900 (Surroundförstärkare) 4 9,21 (32) Inga priser
Yamaha RX-V767 (Surroundförstärkare) 5 8,74 (30) Inga priser
Yamaha RX-V667 (Surroundförstärkare) 6 8,97 (28) Inga priser
Yamaha RX-V471 (Surroundförstärkare) 5 (0) 84:-
58 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg) 1 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 5 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Byta source på inputs koplade till tvn via förstärkare (2 inlägg) 3 år sedan
Yamaha DSP-Z7, RX-V3900 & RX-V1900 (213 inlägg) 4 år sedan
Vilken förstärkareffekt till monitor audio apex 5.1? (18 inlägg) 5 år sedan
Gammal AVR som slutsteg för Atmos (sr7011 + rx-v767) (2 inlägg) 6 år sedan
"Ingen bild från..." (3 inlägg) 6 år sedan
Hur få 5.1 ljud och 4k? (12 inlägg) 6 år sedan
Vad är min begagnade receiver och/eller förstärkare värd? (34 inlägg) 7 år sedan
Marantz SR6010 för klent till MA? (7 inlägg) 8 år sedan
Hur mycket luft ovanför en förstärkare (17 inlägg) 8 år sedan
HDMI-ARC/CEC LG <-> Yamaha (19 inlägg) 9 år sedan
Är det värt att uppgradera från en Yamaha RX-767 till en RX-A1010? (1 inlägg) 10 år sedan
RX-V667 AAC? (1 inlägg) 10 år sedan
Extern förstärkare till ljudpanel Yamaha YSP-4100? (0 inlägg) 10 år sedan
YAMAHA RX-V767 (16 inlägg) 11 år sedan
Problem med Infocus X10... (0 inlägg) 11 år sedan
Yamaha-klubben (160 inlägg) 11 år sedan
Yamaha DSP AX1 (9 inlägg) 11 år sedan
Dali Zensor 7 i 5.0+ Denon AVR-1912=? (53 inlägg) 11 år sedan
RX-V465 vs RX-V667 (0 inlägg) 11 år sedan
Köpråd NAD2600A (1 inlägg) 11 år sedan
Preout, Slutsteg? (18 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V471 (0 inlägg) 12 år sedan
Bästa "mellanklass" surroundförstärkaren. (93 inlägg) 12 år sedan
Reciever upp till 6000 kronor - Snälla hjälp en vilsen själ! (25 inlägg) 12 år sedan
2.1 reciever eller 5.1 reciever? (33 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V767 klent basljud (47 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 12 år sedan
NAD T748 eller Yamaha RX-V767 (1 inlägg) 12 år sedan
Dynavoice Challenger M-85 eller Yamaha NS-555 (14 inlägg) 12 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 12 år sedan
Får inte subwoofern att spela tillfredsställande? (22 inlägg) 12 år sedan
Kopplingsfråga Yamaha RX-V 667 (18 inlägg) 12 år sedan
Kopplingsfråga Yamaha RX-V667 (3 inlägg) 12 år sedan
Hjälp mig hitta en ny hemmabio receiver (4 inlägg) 12 år sedan
Välja mellan Yamaha 667, Onkyo 609, pionner (8 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V667 problem! (7 inlägg) 12 år sedan
inställningar för Yamaha RX-V667 och Dynavoice DF-5? (1 inlägg) 12 år sedan
Pioneer VSX-1025 eller Yamaha RX-V767 (5 inlägg) 12 år sedan
Onkyo 608/Pioneer 920/Yamaha 667 (6 inlägg) 12 år sedan
Hemmabioreceiver (44 inlägg) 13 år sedan
Några frågor inför stundande surroundförstärkarköp (9 inlägg) 13 år sedan
Yamaha 767 eller HK360? (4 inlägg) 13 år sedan
Surroundförstärkare 4-7.000:- (12 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V667 vs. Onkyo TX-SR608 (21 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
yama 7.1 bättre ljud än yama 5.1 (5 inlägg) 13 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 eller Pioneer VSX-920 (15 inlägg) 13 år sedan
Surround-receiver för 4.0 runt 4-5 tusen (3 inlägg) 13 år sedan
Yamaha Rx-V650 Vs. Yamaha Rx-V1900 (4 inlägg) 13 år sedan
ljud till recevier från tv med tv modul (2 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 vs Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V1900 tar bananer? (9 inlägg) 14 år sedan
Receiver med HD-ljudformat max 12 000:-, vad ska jag välja? (8 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera från Pioneer VSX-AX5i, tips!? (1 inlägg) 15 år sedan

#51

Postad 04 oktober 2010 - 13:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Ursäkta den dumma frågan men vad menar ni med switchade eluttag?

#52

Postad 04 oktober 2010 - 13:38

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Ursäkta den dumma frågan men vad menar ni med switchade eluttag?


Eluttag på receivern som bryter när receivern är avstängd och är på när receivern är på.
Bra att ha till ex. fläktstyrning för kylning av PS3 eller annat som generar mycket värme.

Angående fjärrkontroll så funkar den genom frostat glas, däremot så har den ingen belysning.

xxmannen: kanske funkar med ett Master-slav eluttag?

#53

Postad 04 oktober 2010 - 14:34

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

xxmannen: kanske funkar med ett Master-slav eluttag?

Tack för tipset. Borde ju funka. i och med den känns 12V triggen till slutsteget överflödig... :lol: :lol:

#54

Postad 05 oktober 2010 - 15:27

Pixelina
  • Pixelina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Alltså...jag är lite...besviken.

Jag packade precis upp den, kopplade i alla kablar och körde igång lite musik. Det som slog mig direkt var att det lät extremt platt jämfört med min Marantz SR4002 (på pappret en betydligt sämre maskin). Körde en autokalibrering och visst blev ljud något bättre, men det känns fortfarande lite tomt och platt. Ingen värme som Marantz gav.

Har fått för mig att Yamaha också ska vara varma i klangen med goda hi-fi-egenskaper? Matar förvisso från datorn med FLAC och en koaxialkabel, men Yamaha ska väl inte vara sämre på vissa källor än andra liksom?

Funderar på att sälja den här bums och spara ihop en slant till Marantz nya istället.

Återkommer om det blir bättre under kvällen :)

#55

Postad 05 oktober 2010 - 18:47

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Alltså...jag är lite...besviken.

Jag packade precis upp den, kopplade i alla kablar och körde igång lite musik. Det som slog mig direkt var att det lät extremt platt jämfört med min Marantz SR4002 (på pappret en betydligt sämre maskin). Körde en autokalibrering och visst blev ljud något bättre, men det känns fortfarande lite tomt och platt. Ingen värme som Marantz gav.

Har fått för mig att Yamaha också ska vara varma i klangen med goda hi-fi-egenskaper? Matar förvisso från datorn med FLAC och en koaxialkabel, men Yamaha ska väl inte vara sämre på vissa källor än andra liksom?

Funderar på att sälja den här bums och spara ihop en slant till Marantz nya istället.

Återkommer om det blir bättre under kvällen :)



Låter som en tråkig upplevelse.
Är det lika platt ljud från olika källor? cd, dvd, tv?

Vad har du för högtalare?
kolla hur kalibreringen ställt in dina högtalare, kan va så att de ställts in som small?

#56

Postad 05 oktober 2010 - 18:52

Unregistered50209da3
  • Unregistered50209da3
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Köpte min Yamaha RX-V667:a i förrgår 5555:-kr MediaMarkt och är än så länge sjukt nöjd. Kör med LD Blu-Ray BD390 igenom och även HD digitalboxen.
Synd att det bara är en HDMI ut men jag löste det med Kjell C/O HDMIsplitter art.nr98277. Bra att den släpper igenom signaler trots att den inte är påslagen. Ljudet är riktigt bra för min del. Yamaha YST Sub och Jamo resten. Låter kanon och detaljerat i DTS True-HD ljud som t.e.x Batman Dark Night. 12V trigern är inte onödig i mitt fall för min YST sub har sån ingång så när jag sätter på förstärkaren så vaknar även suben. Fjärren funkar bra om än lite riktingskänslig.
+ Ljudet
+Klangen
+Bra kräm ( mina högtalare är i ofs lättdrivna)
+Skalar upp bra till HD look a Like
-Fjärrens knappar är jävligt små

Annars mycket nöjd.Jag var först inne på Onkyo 608 men den gick inte in i min möbel.

#57

Postad 05 oktober 2010 - 19:13

andersgbg
  • andersgbg
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Alltså...jag är lite...besviken.

Jag packade precis upp den, kopplade i alla kablar och körde igång lite musik. Det som slog mig direkt var att det lät extremt platt jämfört med min Marantz SR4002 (på pappret en betydligt sämre maskin). Körde en autokalibrering och visst blev ljud något bättre, men det känns fortfarande lite tomt och platt. Ingen värme som Marantz gav.

Har fått för mig att Yamaha också ska vara varma i klangen med goda hi-fi-egenskaper? Matar förvisso från datorn med FLAC och en koaxialkabel, men Yamaha ska väl inte vara sämre på vissa källor än andra liksom?

Funderar på att sälja den här bums och spara ihop en slant till Marantz nya istället.

Återkommer om det blir bättre under kvällen :)


Det är ju inte det resultatet man hoppas på när köper nytt :P
Utifrån mina egna Yamahaupplevelser så låter detta inte alls bekant. Har inte så mycket erfarenhet av Marantz men visst blir det alltid en omställning när man byter elektronik, vare sig det är förstärkare eller högtalare mm. Hoppas iaf att ditt intryck blir bättre under kvällen!

Missade själv Elgigantens finfina pris i torsdags så om du nu skulle sälja så har du en intresserad köpare här... :D

#58

Postad 05 oktober 2010 - 19:20

Pixelina
  • Pixelina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Låter som en tråkig upplevelse.
Är det lika platt ljud från olika källor? cd, dvd, tv?

Vad har du för högtalare?
kolla hur kalibreringen ställt in dina högtalare, kan va så att de ställts in som small?


Jo jag kollade igenom alla inställningar och allting ser ut att stämma, storlek, avstånd osv. Tycker den låter lite bättre om man krämar på, uppåt 25-20dB-hållet. Men vid lugnare lyssning, kanske 30-40dB låter den fortfarande lite platt.


Det är ju inte det resultatet man hoppas på när köper nytt :P
Utifrån mina egna Yamahaupplevelser så låter detta inte alls bekant. Har inte så mycket erfarenhet av Marantz men visst blir det alltid en omställning när man byter elektronik, vare sig det är förstärkare eller högtalare mm. Hoppas iaf att ditt intryck blir bättre under kvällen!

Missade själv Elgigantens finfina pris i torsdags så om du nu skulle sälja så har du en intresserad köpare här... :D


Kan ju vara så att jag hade förväntat mig ett annat sound bara. Yamaha är säkert bra för många men är inte säker på att det var helt rätt för mig. Kör dessutom inte surround, vilket ska vara Yamahas starka sida, utan endast tvåkanal, och där brukar just Marantz vara starka. Mina högtalare är ett par Infinity Primus 250 som jag alltid tyckt låtit kalas förut och därför satsat på en ny stärk istället (lite pga att jag behövde fler HDMI-ingångar också).

Får också känslan av att Yamahan är kanske just bättre lämpad till film/tv/spel än musik, så det finns helt klart en chans att jag säljer den här och satsar på t.ex Marantz SR5005 eller dylikt. Hör av mig i sådana fall :)

#59

Postad 06 oktober 2010 - 08:59

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Jo jag kollade igenom alla inställningar och allting ser ut att stämma, storlek, avstånd osv. Tycker den låter lite bättre om man krämar på, uppåt 25-20dB-hållet. Men vid lugnare lyssning, kanske 30-40dB låter den fortfarande lite platt.


Jag behöver också dra på lite mer när jag kör RCA eller Optiskt, jämfört med HDMI. -25 RCA och -35 HDMI för jämförlig volym. Det utan att ha ställt in nånting än.

Lite saker du kan testa :
Det går att justera varje ingång separat via Volume Trim, alternativt kan man höja Level för högtalarna efter att man kört YPAO.
Dessutom kan du ställa upp initialvolymen.

#60

Postad 06 oktober 2010 - 10:46

Pixelina
  • Pixelina
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tror jag faktiskt kommer att behålla den här nu. Den växer lite varje gång jag sätter mig ner och lyssnar. Även om jag hade föredragit ett lite ljusare ljud så tycker jag att det börjar låta rätt bra. Tight och bra bas. Funderar istället på om det kanske är mina högtalare som gjort sitt, för har suttit och switchat mellan min gamla reciever och den här nya, utan att märka allt för stor skillnad (även om Marantzen fortfarande spelar lite "finare").

Primus 250 är väl inte direkt kända för att vara några finlirare heller, de saknar ju trots allt ett mellanregisterelement och det gör väl säkert sitt. Ska försöka få tag i ett par begade Canton-högtalare och se vad de klarar av B)

#61

Postad 06 oktober 2010 - 21:04

Leito
  • Leito
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Skulle någon bättre vetande kunna förklara för mig hur det fungerar med HDMI-portarna? 6in 2ut (V767) som jag förstår att det är. På alla produktbilder jag hittar ser jag bara 5 ingångar. Är en utgång kombinerad in/ut eller sitter port 6 under luckan på fronten?

Tack på förhand.

Edit:
Jaha, så läser man produktbeskrivningen engång till och hittar svaret direkt:
"1080p kompatibel HDMI (6in/2ut) [samtidig] varav 1 på fronten med Deep Colour(30/36 bit) och x.v. Colour"

Redigerat av Leito, 06 oktober 2010 - 21:06.


#62

Postad 07 oktober 2010 - 10:18

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har själv köpt en 767 helnöjd. men utgången för hdmi är mycket svag klarar ej av supra kabel mer än 5 meter. Vilket gör det svårt att nå projektorn. någon mer som upplevt detta problem. Köpte den trotts allt för den hade dubbla hdmi utgångar.

#63

Postad 07 oktober 2010 - 10:44

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har själv köpt en 767 helnöjd. men utgången för hdmi är mycket svag klarar ej av supra kabel mer än 5 meter. Vilket gör det svårt att nå projektorn. någon mer som upplevt detta problem. Köpte den trotts allt för den hade dubbla hdmi utgångar.


Inga problem här, 10 meters No Name HDMI-DVI + DVI-HDMI konverter.
Men ska tillägga att jag bara kör 720P.

#64

Postad 07 oktober 2010 - 10:52

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Inga problem här, 10 meters No Name HDMI-DVI + DVI-HDMI konverter.
Men ska tillägga att jag bara kör 720P.


Har provat med en 10 meters med, men min infocus x9 har bara hdmi ingång. konvertern vilken modell är det? förstärker den signalen. Ps3 har väldigt dålig signal då denna bara klarar 3m kabel. Köpte en ny supra 1m mellan ps3 och 767. Provade x-box 360 genom 767:an fungerade med lång hdmi kabel (10m) detsamma med wii. frågan är ju vart man kan få tag i en hdmi förstärkare ?

Redigerat av muppleo, 07 oktober 2010 - 19:44.


#65

Postad 08 oktober 2010 - 08:50

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har provat med en 10 meters med, men min infocus x9 har bara hdmi ingång. konvertern vilken modell är det? förstärker den signalen. Ps3 har väldigt dålig signal då denna bara klarar 3m kabel. Köpte en ny supra 1m mellan ps3 och 767. Provade x-box 360 genom 767:an fungerade med lång hdmi kabel (10m) detsamma med wii. frågan är ju vart man kan få tag i en hdmi förstärkare ?


Konvertern är bara för att min kabel är HDMI --> DVI.
Den förstärker inget, tvärtom borde den störa signalen.
Jag har som sagt inga problem mellan PS3:An och projektorn, men jag har ställt ner upplösningen i PS#:an till max 720P. projen klarar inte högre upplösning.

Vad har du för upplösning inställd i PS3:an??

HDMI förstärkare kan vara ett alternativ, men jag skulle kolla alla inställningar först och testa en något dyrare kabel innan.

#66

Postad 09 oktober 2010 - 13:12

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
hej, jag har kopplat in min 767 helt enligt boken men jag får inget ljud ut frän subwoofern. subben syns på förstärkaren men jag får inget ljud när jag kör test programmet. jag har ett tannoy arena system och där finns det bara en phoni ingång på subben. testat båda ingångarna på 767:an men inget resultat. Ni som kopplat in era, hur gick ni tillväga? får jag inte ordning på det snart så går den tillbaka till butiken.
tack på förhand.
/jonas

#67

Postad 09 oktober 2010 - 16:14

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
problem solved, finns 4 sub utgångar. hade inte testat alla.

#68

Postad 10 oktober 2010 - 11:15

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Konvertern är bara för att min kabel är HDMI --> DVI.
Den förstärker inget, tvärtom borde den störa signalen.
Jag har som sagt inga problem mellan PS3:An och projektorn, men jag har ställt ner upplösningen i PS#:an till max 720P. projen klarar inte högre upplösning.

Vad har du för upplösning inställd i PS3:an??

HDMI förstärkare kan vara ett alternativ, men jag skulle kolla alla inställningar först och testa en något dyrare kabel innan.


har upplösningen ställd på 720p provat nu med en suprakabel 10m fungerar inte dock fungerar exbox samt wii. provade även med en väns ps3 och tyvärr icke ;) Kommer hdmi förstärkare som skickar signalen via nätkabel vilket betyder 1m till 767 samt 1 meter efter till x9. får f*n hoppas det fungerar annars blir det nog att lämna tillbaka 767.

#69

Postad 10 oktober 2010 - 11:30

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Konvertern är bara för att min kabel är HDMI --> DVI.
Den förstärker inget, tvärtom borde den störa signalen.
Jag har som sagt inga problem mellan PS3:An och projektorn, men jag har ställt ner upplösningen i PS#:an till max 720P. projen klarar inte högre upplösning.

Vad har du för upplösning inställd i PS3:an??

HDMI förstärkare kan vara ett alternativ, men jag skulle kolla alla inställningar först och testa en något dyrare kabel innan.


Har provat, tyvärr blir det troligen att lämna tillbaka förstärkaren då jag köpte den specifikt för kunna koppla in projjen eller ett sista försök att köra signalen via nätverkskabel med signalförstärkare. 1m suprakabel på varje sida. vad kan man köpa babel som klarar ps3 signal 10m alla verkar få detta att fungera utan jag hahahaha

#70

Postad 10 oktober 2010 - 19:03

Unregisteredd86ab029
  • Unregisteredd86ab029
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Ska inte 767 kunna indikera för dolby digital och dts. Den visar ju bara vilka högtalare som användsså, då vet man ju inte vilken signal den tar emot.

#71

Postad 11 oktober 2010 - 08:26

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har provat, tyvärr blir det troligen att lämna tillbaka förstärkaren då jag köpte den specifikt för kunna koppla in projjen eller ett sista försök att köra signalen via nätverkskabel med signalförstärkare. 1m suprakabel på varje sida. vad kan man köpa babel som klarar ps3 signal 10m alla verkar få detta att fungera utan jag hahahaha


Jag tycker det låter som antingen en dålig HDMI kabel eller nåt fel på receivern.

Har du testat båda utgångarna från receivern?
Vad är det för upplösning på wii och xbox?

Jag har för mig att Supra hade problem med långa kablar förut, om du har möjlighet så testa en annan kabel.
Jag kör som sagt med en "skit kabel" och har inga problem.

#72

Postad 11 oktober 2010 - 09:54

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag har inte just dessa modeller, men en annan RX-V. Fråga dock om YPAO, misstänker att det gäller även på dessa modeller.

Om man kör Front som YPAO setup, kommer då de övriga högtalarna (center) ändra diskant/bas automatiskt när man justerar på förstärkaren? Med de andra lägena är det bara fronthögtalarna som påverkas.

Redigerat av babakula, 11 oktober 2010 - 09:56.


#73

Postad 11 oktober 2010 - 12:04

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Är det någon som köt V667/v767 tillsammans med HDTV boxen från Motorola vip 1920?

#74

Postad 11 oktober 2010 - 18:44

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag tycker det låter som antingen en dålig HDMI kabel eller nåt fel på receivern.

Har du testat båda utgångarna från receivern?
Vad är det för upplösning på wii och xbox?

Jag har för mig att Supra hade problem med långa kablar förut, om du har möjlighet så testa en annan kabel.
Jag kör som sagt med en "skit kabel" och har inga problem.


har nu testat båda utgångar, fungerar perfekt till tv. kör just nu 720p från ps3 samma från xbox 360. Kanske e suprakablen då :blink: provade med en billig kabel rakt från ps3 till projj men det fungerade inte. ingen av tre olika maskiner (ps3). Läst en del här och det verkar vara många som lyckats skicka signalen till projj från ps3 utan större problem. Men går signalen fram till tv via 1,5m oavsätt out1 eller out2 så kan det ju inte vara fel på 767 heller. Yamaha skriver ju att de inte vill man skall använda längre kabel än 5 m, men vem F*N har det så kort till ptojjen :( I morgon kommer det en förstärkare som via Cat5/Cat6 kabel skall skicka bild till projjen, får hoppas det fungerar för annars börjar detta bli dyrt :)

#75

Postad 11 oktober 2010 - 19:17

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

har nu testat båda utgångar, fungerar perfekt till tv. kör just nu 720p från ps3 samma från xbox 360. Kanske e suprakablen då :blink: provade med en billig kabel rakt från ps3 till projj men det fungerade inte. ingen av tre olika maskiner (ps3). Läst en del här och det verkar vara många som lyckats skicka signalen till projj från ps3 utan större problem. Men går signalen fram till tv via 1,5m oavsätt out1 eller out2 så kan det ju inte vara fel på 767 heller. Yamaha skriver ju att de inte vill man skall använda längre kabel än 5 m, men vem F*N har det så kort till ptojjen :( I morgon kommer det en förstärkare som via Cat5/Cat6 kabel skall skicka bild till projjen, får hoppas det fungerar för annars börjar detta bli dyrt :)

har du provat ps3 direkt till proj? vilken kabel i så fall? Kanske e första versionen av ps3 som är sämre på signal

#76

Postad 14 oktober 2010 - 14:44

MrPoggen
  • MrPoggen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag var med om hdmi-kabel-****t innan sommaren när jag skulle koppla PS3 till projektor.

10m Suprakabel gav bara bild med signalförstärkare.
15m kabel från NetOnNet klarade 720p.
10m Clicktronic från Kjell & Company klarade 1080p. Har kört den nu i ett halvår utan problem.

Nu har jag ingen Yamaha-receiver imellan men funderar på en V767.

Signalförstärkaren som jag använde var från Kjell. Sök på 98327 på kjell.com så får du upp den.
Fungerade utan ström också.

Sök på 98194 så får du fram kabeln. Testa den.

Lycka till.

#77

Postad 16 oktober 2010 - 10:02

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Kan någon svara på om det går att ändra/ställa diskant och bas från fjärren på de nya modellerna. Det funkar inte på min 765:a....vilket stör mig något fruktansvärt. Helt otrolig korkat om ni frågar mig. Synd, för annars är jag helnöjd med den.


FaProd

#78

Postad 18 oktober 2010 - 12:18

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

RX-V 767 för 4000 kr på Elgigantens "Supertorsdag" (endast idag)!

http://www.elgigante...xc-767-receiver


Jäv..r! :) har precis börjat titta på att byta ut min gamla yamaha 640RDS och så missar jag erbjudandet med några veckor. får hoppas att det återkommer!

EDIT:

hmm, mysko. gick in på länken ovan. där står det numera att förstärkaren kostar 6990 kr. när jag lägger den i kundvagnen så blir det plötsligt 4990 kr. hepp :(. la en beställning rekordfort. få se om dom kontaktar mig angående priset...

Redigerat av discomega, 18 oktober 2010 - 14:00.


#79

Postad 18 oktober 2010 - 14:33

Unregisteredd86ab029
  • Unregisteredd86ab029
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
I dagens reklamblad ifrån EG så kostar 767an 4990 så priset stämmer

#80

Postad 18 oktober 2010 - 14:35

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
jaha, där ser man. iaf, jag är nöjd. :)

#81

Postad 18 oktober 2010 - 19:17

bsba
  • bsba
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Var precis och köpte en 767, hade tittat på 667:an egentligen som möjlig kandidat, men den här blev ju billigare helt plötsligt. Bäst att passa på , annars har ju Elgiganten äkta öppet köp om man inte blir nöjd.
Blir hårdtest till helgen för att se om den kan matcha min gamla Nad 3155 på stereoljud, annars åker den tillbaka.

Redigerat av bsba, 18 oktober 2010 - 19:18.


#82

Postad 18 oktober 2010 - 23:44

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Här är en som förmodligen oxå kommer att slå till på en 767 trots att tjejen säger nej =D kanske inte helt optimalt när man är uppsagd från jobbet och ska sluta om en månad men det är ju då man verkligen kommer behöva en ny reciver =) Hoppas verkligen den är bättre än min sony str910 jag har nu.
Dock fortfarande irriterad över att jag missade att köpa den för 4k. hade verkligen passat min kommande ekonomi bättre.

min sony reciver har problem att visa bilden från min boxermottagare, en sagen 94160 via HDMI. är den igång och jag byter till den ingången på recivern visar den bild i en sekund och dedan står den ingången bara och gläpper. kanske handshake problem? nån med sådan mottagare som kan säga om den lirar bra med yamahan?

kan man få yamahan att byta ingång på tvn när man startar recivern? och mutar den tvljudet automatiskt när jag kör via hdmi ingång? kan även sänka ljudet på revicern med sonytvdosan. eller måste det vara av samma märke?

EDIT:
Någon som lämnat tillbaka sålt sin 767a? varför?
vad tycker ni är bäst resp sämst med den?

/Mvh Magnus

Redigerat av PiZZaMaN, 18 oktober 2010 - 23:47.


#83

Postad 19 oktober 2010 - 12:37

Unregistered4010e43c
  • Unregistered4010e43c
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Ägare av en yamaha för första gången.

Köpte en 767 på elgiganten. Såg att också mediamarkt kör samma pris för att tävla lite mot varandra.


Jag har inte fått hem min än och stod lite i valet och kvalet mellan Onkyo 608, 708 och Yamaha 1065, 2065 och nu 767 då den gick ned i pris. Jag gillar DSP och att yamahan går att köra hdmi i standby samt dessa lätthet att använda.


Däremot så undrar jag om det skulle varit bättre med en 1065 alt 2065 för mig? Vad skiljer 1065 mot 767??? Största skillnaderna?

#84

Postad 19 oktober 2010 - 16:22

Pjn
  • Pjn
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

Har provat med en 10 meters med, men min infocus x9 har bara hdmi ingång. konvertern vilken modell är det? förstärker den signalen. Ps3 har väldigt dålig signal då denna bara klarar 3m kabel. Köpte en ny supra 1m mellan ps3 och 767. Provade x-box 360 genom 767:an fungerade med lång hdmi kabel (10m) detsamma med wii. frågan är ju vart man kan få tag i en hdmi förstärkare ?


Jag kör med 7.5m ClickTronic från PS3 till min projektor(720p) och det funkar finfint.

#85

Postad 20 oktober 2010 - 10:11

Unregistered43229
  • Unregistered43229
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

kan man få yamahan att byta ingång på tvn när man startar recivern? och mutar den tvljudet automatiskt när jag kör via hdmi ingång? kan även sänka ljudet på revicern med sonytvdosan. eller måste det vara av samma märke?


Jag provade lite olika inställningar efter läst din post ang byte kanal men inget händer, har en ny LG pk550.
Däremot så mutar den så enbart ljud kommer från receivern. Ett grej jag irriterar mig på är att jag trodde
att man kan ställa in de olika sence så att tex när man lyssnar på radio vill jag ha subben avstäng men jag får
inte till det. Överlag är jag nöjd, hdmi switch funkar bra i avstängt läge. Jag är ingen audiofil så om ljudet
kan jag inte säga nåt, men jag tycker det låter bra.

#86

Postad 21 oktober 2010 - 08:25

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
hej hej när man kör 2 kanal får man inte tillgång till sw?

#87

Postad 21 oktober 2010 - 10:50

Unregistered4010e43c
  • Unregistered4010e43c
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Jag har då tillgång till subben då jag kör två kanal. Däremot så ställde den automatiskt in att subben hade avstånd 0,3m till lyssningspositionen vilket jag fixade manuellt.

Jag står lite i valet mellan att ha kvar 767 som jag nyss köpte alt ta en 1065, 2065 eller nya 1067 istället. Yamaha har allt jag letar efter med en mycket enkel GUI, bra och användbara dsp. Bra både i stereo och bio.

Jag har däremot svårt att hitta avgörande skillnader mellan 1065, 2065 jämfört med lite watt och att de ej har 3d samt 1,4a hdmi stödet. Funderar också om jag behöver USB input samt nätverkstödet som 1065, 2065 och 1067 har.

Jag står lite och väljer mellan 1067 och 2065. Jag kommer inte att behöva köra 3d då jag ej heller har intresset.

Kanske någon som kan hjälpa till med skillnaderna.

Tacksam för hjälp.

#88

Postad 22 oktober 2010 - 05:56

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
hur har du fått fram att subben ska vara med i 2 kanal då? ??

när ja kallibrera så blev hela höger sida inställt på reverse å andra normal. varför detta? vad menas.

mvh

#89

Postad 22 oktober 2010 - 09:17

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

när ja kallibrera så blev hela höger sida inställt på reverse å andra normal. varför detta? vad menas.

mvh


Är det under "wiring" det står reverse så ska du kolla polariteten på kablarna.
Troligen så har du kopplat fel på plus & minus.

#90

Postad 22 oktober 2010 - 10:15

Unregistered4010e43c
  • Unregistered4010e43c
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Det står storek samt normal på min då allt är som det ska efter setupen. Bör nog kolla det en gång till med kablar så det sitter som det ska.

Subben startar också som den ska. Läser bara på displayen så står det att den är med.

#91

Postad 22 oktober 2010 - 15:45

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
okej ska kolla kablar men innan jag kom på hur man skulle kallibrara med att flytta micken å körde enbart en omgång så stod det inte så. de är hela höger sida. kan de vara något med att det är längre avstånd till väggen på den sidan som det kan bli så?

min sub syns bara i vissa decoder m.m men inte på när ja kör musik i 2 kanal

mvh

#92

Postad 22 oktober 2010 - 19:41

micke_andersson
  • micke_andersson
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Du måste sätta "Extra Bass" till " On" Den är default off och då spelar inte subwoofern om fronthögtalarna är large.

okej ska kolla kablar men innan jag kom på hur man skulle kallibrara med att flytta micken å körde enbart en omgång så stod det inte så. de är hela höger sida. kan de vara något med att det är längre avstånd till väggen på den sidan som det kan bli så?

min sub syns bara i vissa decoder m.m men inte på när ja kör musik i 2 kanal

mvh



#93

Postad 22 oktober 2010 - 19:51

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
man bugar å bockar=)

kan någon förklara PEQ för mig då. man kan ställa in flat m.m

mvh

#94

Postad 23 oktober 2010 - 08:37

micke_andersson
  • micke_andersson
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Kolla i manualen sida 84 där står det lite mer utförligt.. :)

Manual: Ställ in eq manuellt.
Flat: Om alla högtalare är av typ samma kvalitet.
Front: Välj detta om frontarna är av betydligt bättre kvalitet än resten av högtalarna.
Natural: Välj detta om högfrekventa ljud är för starka.
Through: Kopplar från eq

man bugar å bockar=)

kan någon förklara PEQ för mig då. man kan ställa in flat m.m

mvh



#95

Postad 23 oktober 2010 - 09:44

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
jag fattade inte i instruktions boken men nu när du skrev de fatta ja de mycket bättre =) hehe tackar..

#96

Postad 23 oktober 2010 - 20:24

muppleo
  • muppleo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är det någon som använder båda hdmi utgångarna, har fortfarande problem trots dyra inköp av Kablar. ca: var 5min tappar den signalen 1 till 3 sekunder på projjen( myrornas krig). mycket irriterande då jag köpte den speciellt för att kunna använda den till projjen. Har en gammal ps3, undrar om signalen är sämre på de än den nya slim modellen? Provat även med en konverter hdmi>cat6>hdmi även detta fungerar inte. kan det vara fel på 767 då man har bild ibland men att det bryts jämna mellanrum. ingen skillnad om jag bytar utgång eller kör med dåda på eller bara en. skall tillägga att jag kör bara 720p. *suck* blir så trött på detta. måste ju finnas en lösning

#97

Postad 24 oktober 2010 - 17:10

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

  • 475 inlägg
  • 0
jag kör med båda utgångarna.. 10 m supra kabel till projjen å 1m till tv utan några problem. använder båda samtidigt å det funkar galant det med. kör 3m av nån lite dyrare kabel från min 360 samt en lite längre men inte lika bra kabel från ps3 å allt körs i 1080p.. även från min htpc med en kabel från biltema å det funkar lika bra det.. samt även digitalboxen..

tror inte det ska ha någon betydelse vilken källa du kör ifrån det ska lixom funka oavsett.. prata med där du köpte den eller maila nån suport..

mvh

#98

Postad 24 oktober 2010 - 18:03

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden men inte hittat svaret på detta, så jag frågar rakt ut: HDMI 1.4 vs 1.4a. Kollar nämligen på en V767 för att byta ut min onkyo TX-sr606, delvis för att få dubbla HDMI ut, men också för att kunna köra 3D-material genom stärkaren. Vad är skillnaden mellan 1.4 som 767 har och 1.4a som är den nyare standarden? Skjuter jag mig själv i foten om jag köper 767 för att få 3D-stöd (bortsett från att tekniken aldrig kommer att slå, utan självdö och bla bla bla :) ) istället för en dyrare variant med 1.4a?

#99

Postad 26 oktober 2010 - 06:02

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har läst igenom tråden men inte hittat svaret på detta, så jag frågar rakt ut: HDMI 1.4 vs 1.4a. Kollar nämligen på en V767 för att byta ut min onkyo TX-sr606, delvis för att få dubbla HDMI ut, men också för att kunna köra 3D-material genom stärkaren. Vad är skillnaden mellan 1.4 som 767 har och 1.4a som är den nyare standarden? Skjuter jag mig själv i foten om jag köper 767 för att få 3D-stöd (bortsett från att tekniken aldrig kommer att slå, utan självdö och bla bla bla ;) ) istället för en dyrare variant med 1.4a?


Det finns en artikel om det på audioholics.

står bland annat :

We're not going to say that HDMI 1.4a took us by surprise... OK it did a little. Practically before HDMI 1.4 products hit the shelves, the 1.4a spec was released. The big change from 1.4 was that 1.4a mandated two new 3D formats for broadcast on top of the game and Blu-ray formats. HDMI 1.4 required that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24. HDMI 1.4a added side-by-side horizontal at either 1080i50 or 1080i60 and top-and-bottom at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24. While some manufacturers would like you to believe that only their receivers/products sporting HDMI 1.4a will handle these formats, is it true?



#100

Postad 26 oktober 2010 - 11:26

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Jo, jag har läst den förut, men du klippte precis innan deras oerhört givande svar på frågan om det är så att endast 1.4a-apparater hanterar dessa format.

We'll give you a big fat 'Maybe'.


Jag är antagligen för korkad för att förstå texten, men jag kan inte läsa ut vad det innebär. Vill du klargöra?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.