Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Vardagsrum av Erik_N

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 juli 2011 - 00:33

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Kommentarer till Vardagsrum av Erik_N

#2

Postad 15 juli 2011 - 00:33

Ingemar100
  • Ingemar100
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Mycket snyggt och en grym anläggning.
Ser riktigt trevligt ut.

#3

Postad 15 juli 2011 - 07:43

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Ser grymt ut! Trevligt med Meridian också ;)

#4

Postad 15 juli 2011 - 08:14

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Mkt trevliga prylar, grattis! Snyggt!

#5

Postad 15 juli 2011 - 09:01

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Fina grejer + mycket snyggt.

#6

Postad 15 juli 2011 - 09:48

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Härligt =)

#7

Postad 15 juli 2011 - 10:02

Unregisteredc05a4c31
  • Unregisteredc05a4c31
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Riktigt fint och hög mysfaktor!

#8

Postad 15 juli 2011 - 11:34

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Tack för alla positiva kommentarer! Jag har gjort en del justeringar sen bilderna togs och det återstår några, ska försöka ta bättre bilder när det är "klart"....

Alla produkter i listan finns inte i detta rummet längre, men de är kvar i huset så de får stå kvar. Ser även att jag glömt några, får lägga till dem sen.

I stort sett är jag väldigt nöjd med både ljud och bild såväl som med rummet.

#9

Postad 10 augusti 2011 - 19:41

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Majestätiskt.. :blink:

#10

Postad 28 februari 2012 - 23:06

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0
Åh det är ju så man börjar dregla... OM-C2 är en av de bästa center-högtalare jag hört. Mirage är underbara! En klar 10a

#11

Postad 01 april 2012 - 10:43

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Var tydligen ett tag sen jag kollade här.... Tack för det Krozz!

Jo, det är en bra center, men ibland så önskar jag mig en större för att matcha sidohögtalarna bättre. Om man t.ex. ser på nån konsert med bra tryck i basen kan centern låta lite ansträngd, och då delar jag ändå vid 80 Hz.

#12

Postad 29 november 2013 - 07:48

balagarba
  • balagarba
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Grymt vardagsrum!Och prylarna skäms ju inte heller för sig!!

#13

Postad 29 november 2013 - 17:50

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Grymt fint rum.

#14

Postad 02 december 2013 - 21:13

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Tack för de fina kommentarerna! Många av prylarna har rätt många år på nacken, men jag tycker att de fungerar bra så de får vara kvar. Ingen idé att byta om det inte blir betydligt bättre, då lägger jag hellre pengarna på något annat. Fick ny lampa till projektorn (på garantin) för ett par månader sen, så nu känns den som ny igen! :)

Rätt snart efter att bilderna togs kompletterades med lite mer tygstycken längs väggarna och lite andra saker, tyvärr har det inte blivit några nya bilder än....

#15

Postad 02 september 2014 - 19:20

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Finfint :)

#16

Postad 12 oktober 2014 - 16:58

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Skön puppa, 1042. Har haft den också. Och faktiskt den enda jag testat och verkar vilja köpa igen samt tack för sköna bilder.

#17

Postad 12 oktober 2014 - 20:34

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Jag tackar för de senaste omdömena! :)

Skivspelaren köpte jag begagnad 1993 och då satt denna Goldring 1042 på. Jag har ingen erfarenhet av andra pickuper, men förra ägaren verkade ha valt den med omsorg. När jag läst på lite så verkar det vara en modell med gott anseende.
För några år sen råkade jag bryta av nålen när jag dammade spelaren så då fick jag köpa en ny, den var inte billig... Tyvärr blir det alldeles för lite vinyl spelad, men jag tycker grammofonen pryder sin plats där. Om inte annat som motvikt till den modernare spelaren på andra sidan, fast den är utbytt mot en SB Touch nu.

Även de tre främre högtalarna är utbytta nu, och den bakre delen av rummet har kompletterats med lite mer dekorationer. Jag får nog ta mig i kragen och försöka uppdatera det här galleriet någon dag.... :blush:

#18

Postad 11 november 2014 - 18:00

Ahla77
  • Ahla77
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tycker du ska fortsätta med vinyl, kommer man in i det så blir man helt biten:-) väldigt snyggt för övrigt

#19

Postad 13 november 2014 - 22:31

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Tack Ahla77, ingen dålig anläggning du har själv! Blir tyvärr inte så mycket vinyl spelat här, så mycket enklare när man läst in sin CD att spela med Squeezebox. Ska dock göra ett försöka att spela lite nån dag....

#20

Postad 13 november 2014 - 22:32

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Snyggt och trevligt rum och fina/välspelande Revel kan bara bli 10P :-)

#21

Postad 13 november 2014 - 22:34

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Tack Cobran! Det är ju till stor del p.g.a. av din rekommendation som det blev Revel, så jag tackar för den igen! :-)

#22

Postad 13 november 2014 - 22:44

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Ruskigt fint! Fin elektronik också :) + för Meridian.

#23

Postad 13 november 2014 - 23:14

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Tack så mycket för din kommentar :) riktigt härligt ombonat rum har du, och riggen är verkligen outstanding. Topp!

#24

Postad 14 november 2014 - 01:03

TMsurround
  • TMsurround
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Riktigt fin elektronik och högtalaruppsättning! Hur handskas du med basen i rummet? Vet att meridian har någon EQ i sina försteg, är det något du använder dig av?
/Danne.

#25

Postad 14 november 2014 - 06:55

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Dom nya högtalarna ser riktigt fina ut. Kan tänka mej att dom låter lika fint :) Har äntligen hittat rätt placering på mina M-1:or så nu spelar de på fint där hemma :)

#26

Postad 14 november 2014 - 08:11

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
grattis till centern, nice!

#27

Postad 14 november 2014 - 09:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Mycket härlig anläggning i ett fint rum, som Mr grå så faller det här rummet mig i smaken. Stilrent dessutom. Tummenupp!

#28

Postad 14 november 2014 - 13:39

Ingemar100
  • Ingemar100
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
snyggt och grym anläggning

#29

Postad 14 november 2014 - 22:57

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Roligt att så många tittat in här i dag, och tack för alla kommentarer! Jag ska försöka svara lite på några saker här, men för att det inte ska bli för långt så delar jag det nog på flera inlägg.

Tack radiuz, roligt att höra då jag vet att du har ett riktigt snyggt rum! Jag har ju inte löpt linan ut med Meridian som du, men trots fadäsen med nätdelen tycker jag att det är bra grejer. Min G68ADV är väl tio år gammal nu, men tack vare mjukvaruuppgraderingar, den externa processorn HD621 och avkodning av flerkanalsljud i spelaren så känns den fortfarande modern.

Tack TLA! Mitt rum är har inte något särskilt tema och är inte så smakfullt som ditt, men nu börjar jag bli rätt nöjd med det. Jag har försökt göra ett rum som ska påverka bilden så lite som möjligt, samtidigt som det ska funka som vardagsrum. Det syns kanske inte på bilderna här, men det sitter ett svart akustiktak i rummet.

Tack TMsurround, ser att du sitter med en riktigt tung anläggning i ett mycket snyggt rum; ska titta mer på den en annan dag! Funderade lite på att jag borde lyssnat på lillebror till dina högtalare innan jag köpte nya nu, men det blev aldrig så; smärtgränsen var redan nådd med de jag köpte....

Meridian har (precis som Anthem) sin egen rumskorrigering, MRC (Meridian Room Correction). Man får först ställa in högtalaravstånd och nivåer för varje kanal manuellt, sen kör man MRC som lägger på olika filter. Det finns även möjlighet att ställa in EQ manuellt, men jag har aldrig satt mig in i hur man gör. Därför kan man säga att jag inte tagit tag i att hantera basen ordentligt, men det är på gång.

Jag planerar att bygga en IB-sub och har haft en person hemma som mätt lite för att kolla förutsättningarna för det samt lämplig placering av denna. Han hade med sig en baslåda som användes bara för mätningarna och kunde konstatera att min rum har en ganska kraftig puckel runt 40 Hz, och en lite mindre runt 80 Hz. Mätningar med MRC visar även på detta, men den automatiska kalibreringen gör väldigt små justeringar. Det är möjligt att man skulle kunna bättra på det med manuella justeringar i Meridan, men jag planerar en annan lösning.

Tanken är nu att delning mot subben ska ske vid cirka 50 Hz och att jag ska ha en manuell EQ för subben, för att göra ett notch-filter. Han som gjorde mätningarna ska komma hem och hjälpa mig justera in detta, sen får vi se vad vi kan göra åt puckeln vid 80 Hz. Jag vet inte om det är bäst med EQ eller absorbenter här. Vill man läsa lite om dessa mätningar så kan man göra det här.

#30

Postad 14 november 2014 - 23:20

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0
Tack Druttaluring, roligt att du fått till det med dina M-1:or nu! Det är fortfarande riktigt bra högtalare och jag skulle inte bytt nu om mina inte gått sönder. Jag är dock väldigt nöjd med mina Revel och jag tycker att ljudet påminner en hel del om mina Mirage. Det är möjligt att det kan ha att gör med att Kevin Voecks på Revel även designat Mirage M-1.
Även om jag gillade mina Mirage så tror jag faktiskt att dessa högtalare passar bättre i rummet både i fysisk storlek och ljudet, de känns helt rätt hos mig nu! :)

Tack maxkill! Att centern är utbytt är kanske det man först ser på bilderna, men alla tre högtalarna fram är nya. Med mina Mirage så var det rätt stor skillnad i storlek på centern och sidohögtalarna fram, nu känns det som att jag fått en mycket bättre matchning.

Tack MikaelJ! Ser att du har ett riktigt fint rum i grått, med så mycket bilder att jag måste titta mer på dem en annan dag. Apropå grått så är kulören i mitt rum S 6000-N, både på väggar, foder och lister. Färgen är Jotun Lady, väggfärgen heter Pure Color supermatt 01 och lackfärgen Panel silkematt 15. Jag tycker själv att det blev snyggt och det blir väldigt mörkt när man släcker ner, bör påverka bilden mycket lite.

Tack Ingemar100, ser att du har en väldig massa bilder här; som jag också får titta närmare på en annan dag. Anläggning börjar känns riktigt bra nu, har samlat på mig apparater under ganska många år nu. Det är dock två uppgraderingar på gång, och båda tror jag kommer att göra rätt stor skillnad. :)

#31

Postad 11 december 2014 - 23:43

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Tack för din komentar. Det känns jätte roligt att ha vunnit hembio sm. Du ser ut att ha det väldigt fint hemma hos dig. Och högtalarna och din elektronik ser jätte bra ut. Mvh Ylva

#32

Postad 14 februari 2015 - 20:04

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

  • 1 312 inlägg
  • 0
Läckert! gillar Revel Performa3 starkt rent visuellt.

#33

Postad 25 juli 2015 - 03:21

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Detta påminner helt klart om filmen: "Vad är en Audiofil?" :D

#34

Postad 16 augusti 2015 - 12:01

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0
Trevlig rigg du har, särskilt gillar jag dina högtalare.
Lär väl inte få plats med något liknade förrän jag byter musikrum tyvärr.
Ser i vilket fall väldigt trevligt ut.

Har kikat en del på lillebror 206:an men det finns ju väldigt många bra golvare i det prissegmentet. Har du möjligen någon uppfattning om hur 206 är med placering nära bakvägg, tänkte om du kanske själv hade övervägande mellan dessa båda modeller innan du köpte?


#35

Postad 16 augusti 2015 - 14:55

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Jag tackar för alla positiva kommentarer sen jag skrev här sist! :) Tyvärr känner jag inte till den nämnda filmen, så jag vet inget om eventuella likheter.

 

För att svara Blåtand lite får jag egentligen svara att jag inte vet... F206 fanns inte för provlyssning när jag lyssnade på F208, och eftersom de skulle ersätta ett par Mirage M-1si kändes det inte aktuellt med mindre än F208.

 

Vad jag hört och läst ska det dock funka bra att placera F206 och F208 skapligt nära bakväggen. F208 har ett vred man kan ställa om för att dämpa basen lite då, men det saknas på F206.

 

Mitt rum har ganska kraftiga pucklar vid c:a 40 resp. 80 Hz och i samband med mätningar vid installation av IB-subben kom vi fram till att det blev bästa att plugga basreflexportarna. Jag tänkte inte då på att man även kunde testat att ställa om vredet på högtalarna, vi justerade istället med hjälp av filter i försteget (Meridian G68ADV).

 

Så slutsatsen man kan dra av detta är att jag inte utnyttjar basförmågan i F208 fullt ut. Det känns ändå bra att ha dessa högtalare, men delar man mot en sub kan man nog få väl så bra resultat med F206. Det finns flera tester på nätet som också talar för detta, tänker t.ex. på de i TAS, SoundStage och 6moons.

 

Det åtminstone en person på detta forum som har F206, galleri finns här. Sen finns det även en tråd om Revel här.

 

Mitt rum är inte så särskilt stort heller, 4,2 m brett och 4,5 m djupt. Tittade lite i ditt album och det såg ut som att ett par F206 inte skulle ta mycket större plats än dina nuvarande stativare. Om det sen finns andra alternativ som du tycker låter bättre för pengarna kan jag inte svara på, jag tyckte inte det! :)



#36

Postad 08 januari 2016 - 12:06

Unregistereda9d1f9ff
  • Unregistereda9d1f9ff
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Så j*vla snyggt, vore grymt kul att höra denna anläggning!
Nyfiken är en underdrift !

#37

Postad 08 januari 2016 - 13:20

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Tack för det Ribl! :)

 

Skicka ett PM om du har vägarna förbi västra Värmland så får vi se om det passar för en provlyssning. 



#38

Postad 08 januari 2016 - 13:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

snyggt. Vart i värmland bor du? 



#39

Postad 08 januari 2016 - 14:01

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Tack! Sådär fem mil nordost om dig om jag inte förstått fel.... ;)



#40

Postad 03 april 2016 - 20:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0
Grymt ! Härlig lösning med basen..mycket kul att se !
Väldigt stilrent för övrigt :) !
10p !

#41

Postad 03 maj 2016 - 20:37

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Tack för det Phonophilos! :) Lösningen med basen funkar väldigt bra, mycket nöjd med den. Basen känns aldrig dominerande, men det känns som att det finns obegränsat med kraft när det behövs.

 

Byter ut några bilder i galleriet nu då jag bytt satellitmottagare från VU+ Duo till Duo2 samt skaffat en Logitech Harmony Ultimate fjärr. Satellitmottagaren är väl ingen enorm skillnad, men lite snabbare är den. Ville ha en i sovrummet så då fick det bli en nyare till vardagsrummet.

 

Fjärren tycker jag funkar väldigt bra. Fick inte plats på förstegen så den får stå på sidan bredvid. Imponerad av räckvidden från hubben, styr SB Touch som står på bänken och projektorn bak utan problem.

 

Sen så har jag lagt till några bilder också, varav en föreställer en bildprocessor. Det är en Lumagen RadianceMini-3D som jag köpte begagnad av Mentos här på Minhembio, när han uppgraderade till en ny modell.

 

Jag har länge varit sugen på att ha en sådan för att se vad den kan göra med bilden. När projektorn (Sony VPL-VW95ES) kalibrerades för ett år sen konstaterades att tonkurvan gick inte att få högre än gamma 1,89 samt att kontrasten inte nådde den nivå man kunde förvänta sig av en sån här projektor.

 

Efter att ha sökt lite information om detta hittades bland annat ett inlägg på AVS Forum där detta problem diskuterats. Saken har även diskuterats i en tråd på Component och det verkar som att detta är en degradering av bildpanelerna som drabbar flera modeller från Sony.

 

Lite tråkigt, men det är inte så att bilden blir kass för det. För mig som inte är expert är det svårt att se felet, men det kändes inte bra att veta att bilden inte var så bra som den kunde vara…

 

Med bildprocessorn inkopplad mellan HDMI-splittern och projektorn så fick jag en ny kalibrering utförd. De justeringar som kan utföras med bildprocessorn är betydligt större än de man kan göra med projektorns reglage, vilket gör att man till viss del kan kompensera för projektorns brister.

 

Då mitt rum har bra ljuskontroll sattes målvärdet för tonkurvan till gamma 2,4, vi nådde 2,38.

Full ljusutstyrning sattes till 16 ftL, rekommenderat är 12-16. Det ger lite höjd för när lampan försvagas, den har gått c:a 1150 h nu.

 

De yttre punkterna för färgomfånget (gamut) sattes för både primär- och sekundärfärger i projektorn, sen fick bildprocessorn jobba för att finjustera färgerna. Det gav en i princip perfekt färginställning, dE2000 under 3; vilket man inte ska kunna detektera med ögat enligt den som kalibrerade.

 

Smolket i glädjebägaren är dock kontrasten, som uppmättes till 2570:1. Lågt för en sån här projektor, men en bra tonkurva och gråskala blir det ändå bra kontrast och svärta.

 

Färger, skärpa och rörelsehantering är också bra, så jag är riktigt nöjd med bilden nu ändå.

Uppskalningen i processorn gör att TV-bilden ser bättre ut än nånsin, DVD har jag inte testat än.



#42

Postad 03 maj 2016 - 20:42

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Mycket trevligt biorum!
Har du blivit nåt klokare på Mini3D:n ännu?

#43

Postad 03 maj 2016 - 20:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Nja, jag är nog inte så mycket klokare.... :rolleyes: Men han som var här och kalibrerade har koll så nu är den inställd. Skrev nog inlägget ovan medan du tittade på bilderna. Tack för omdömet! :)



#44

Postad 01 december 2016 - 04:40

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Riktigt skön uppsättning, fin pu till svarven, den har tyvärr dragit iväg i pris de två senaste åren. Hoppas på ras i pundet och köp nästa år. Min 1042 är slut sedan ett par år. Fina Revel, älskar dessa sedan F30 och M20. Må väl.

#45

Postad 01 december 2016 - 04:40

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Edit: dubbelklick

Redigerat av PML73, 01 december 2016 - 09:21.


#46

Postad 01 december 2016 - 15:06

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Tackar! :) Jo, det är en hel del bra grejer här, även om mycket av det börjar bli till åren. Så länge det fungerar bra och jag är nöjd med ljud och bild så ser jag dock ingen anledning att byta ut grejer.

 

Skivspelaren är äldst i anläggningen, den köpte jag begagnad på hösten 1993. Säljaren var entusiast som kommit fram till att Goldring 1042 var bäst, jag har inte testat någon annan. Har sett att de fått bra omdömen genom åren och att priserna gått upp en del. För några år sen lyckades jag bryta av nålen när jag dammade, vill minnas att bara den kostade 1400 kr då. Spelar rätt sällan vinyl så den har inte gått många skivor nu, men jag tycker spelaren pryder sin plats.

 

Jag hade inte lyssnat på Revel innan jag skulle har nya högtalare för ett par år sen. Efter tips från cobra-427 här på forumet så åkte jag och lyssnade på Performa3 och det visade sig vara de bästa ersättare jag kunde hitta för mina trasiga Mirage. Mycket nöjd med dessa Revel till både film och musik, de får också vara kvar länge! :)



#47

Postad 11 januari 2018 - 20:00

ultrasound
  • ultrasound
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Stilig, elegant, och proffsigt!

#48

Postad 25 februari 2018 - 00:39

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 516 inlägg
  • 0

Tack för det ultrasound! Dock inte riktigt din klass på varken grejer eller bilder! :)



#49

Postad 25 februari 2018 - 09:20

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0
Verkligen fint rum! Älskar din dolda IB-Sub och blir riktigt sugen på att uppgradera mitt vardagsrum med ett par mäktiga frontar :-).

#50

Postad 25 februari 2018 - 12:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Trevlig uppdatering på dukfronten och faktiskt exakt samma storlek som på min DNP duk. Tycker du valde helt rätt med 2.35 format som verkligen förhöjer upplevelsen.
Jag funderar själv på ST 130 när jag så småningom ska bygga dedikerat biorum.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.