Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 460:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 074:-
3 relaterade trådar

#2301

Postad 26 juli 2021 - 10:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Nej hur så?


För att man inte förstår poängen med ditt inlägg.

#2302

Postad 26 juli 2021 - 12:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 693 inlägg
  • 0

Nintendo pressar aldrig priser iaf. De gör bra spel sett till hårdvaran, som dock är något de alltid snålar in på rejält. De tjänar troligtvis mer på varje såld Switch än vad Valve gör på Steam Deck.

 

edit: Eftersom hårdvaran är så billig.

Jag tycker det blir fel att utrycka sig så. I slutändan handlar det ju alltid om pengar oavsett vilken väg man tar, Xbox har ju inte flera tflops för att dom är snälla utan för att dom tror det ger dom ett övertag som i slutändan ger dom mera pengar - inte för att det ska ge dom mindre pengar.

 

Som jag har förstått det så har Nintendo haft kraftfulla konsoler (de kraftfullaste? N64, Gamecube?) utan att det har gett dom något vidare försprång, så istället för att sälja på kraft så säljer dom på att dom är unika. Det gick bra med Wii. På WiiU så var dom tvugna att sälja 1 spel för att gå pluss och vi vet ju hur det slutade. Med Switch och nu när man sitter med facit i handen så är det lätt, men dom kunde ju inte veta att en hybrid konsol skulle bli en succè, så dom gick för att tjäna $40 per enhet, säkert som en buffert om det blev en flopp som WiiU.

 

För det andra så har jag läst att sedan 3DS-tiden så väljer dom material som går att få tag i och kan produseras i flera olika fabriker så att dom inte är lika utsatta för väntetid på delar. (detta kan t.ex resultera i en något lägre kvalitet på skärm än den fetaste som finns på marknaden om den inte går att beställa upp väntat antall)

 

Receptet har ju fungerat bra för Switch så det är ju inget tvivel om att dom gjort rätt val?



#2303

Postad 26 juli 2021 - 16:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Tänkte mer på någorlunda moderna konsoler iofs. Det är väl 15 år sedan Wii kom nu.
 
Switch säljer bra, och med den vetskapen kan man tycka att Nintendo borde satsa lite mer än att bara släppa samma konsol igen, med högre pris. Den åsikten är nog inte direkt unik om man ser diverse reaktioner på det som folk trodde var "Switch Pro".

 

Angående Wii så var det en one hit wonder med Wii Sports och Fit osv. Siffrorna för spel som inte var bundlade med konsolen var inte lika imponerande.



#2304

Postad 26 juli 2021 - 17:04

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Men, om man ser på Sony och Microsoft, vad de lyckas leverera till kund just nu, så är det en hel katastrof.

Nintendo lär kunna leverera hoppas jag.

Har velat köpa en XBOX och PS5 länge nu, tycker det är tråkigt. Om nu nintendo kan leverera något lite nytt, great.

#2305

Postad 26 juli 2021 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Siffrorna för spel som inte var bundlade med konsolen var inte lika imponerande.

 

De sålde inte som Switch men de sålde ju väldigt bra

 

Wii Fit var inte bundlat med konsolen på samma sätt som Sports, de paketen kostade mycket mer.

 

Switch säljer för bra för att de ska behöva göra något. Makes no sense att satsa på något stort eller annorlunda i nuläget. Uppföljare om 3 år kanske?


Redigerat av Zoiler, 26 juli 2021 - 18:09.


#2306

Postad 26 juli 2021 - 21:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 693 inlägg
  • 0

Tänkte mer på någorlunda moderna konsoler iofs. Det är väl 15 år sedan Wii kom nu.
 
Switch säljer bra, och med den vetskapen kan man tycka att Nintendo borde satsa lite mer än att bara släppa samma konsol igen, med högre pris. Den åsikten är nog inte direkt unik om man ser diverse reaktioner på det som folk trodde var "Switch Pro".

 

Angående Wii så var det en one hit wonder med Wii Sports och Fit osv. Siffrorna för spel som inte var bundlade med konsolen var inte lika imponerande.

Jag tror nog att Nintendo har en plan på när dom måste släppa en pro eller Switch2. Denna planen är antagligen dynamisk baserat på en del olika parametrar. Tils dess så släpper dom små uppgraderingar just som alla andra brukar göra (med t.ex slim). Det är ju inte Nintendos fel att folk "läcker" felaktigheter. Dom har aldrig släpps en konsol snabbare än 5år imellan (hälften av konsolerna har släppts med 6 eller 7år imellan) så varför folk kräver detta nu är lite underligt.

 

Det jag menar med Wii är att en liten enkel konsol som drar lite stöm kan bli mera populär än en som är vassast i generationen. Det att ha något unikt passar Nintendo ganska bra och just som med Wii så har folk ofta en Playstation+Nintendo eller Xbox+Nintendo.


Ah shit Smooth Moves sålde bara i ynka 2.3milljoner, då fattar jag varför det tagit så lång tid med en uppföljare.



#2307

Postad 26 juli 2021 - 23:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Har velat köpa en XBOX och PS5 länge nu, tycker det är tråkigt. Om nu nintendo kan leverera något lite nytt, great.

 

Det beror ju på pandemin och scalpers. Se bara på grafikkortsmarknaden där det dessutom har varit extra kaos pga bitcoin mining.

 

PS5 har trots alla leveransproblem sålt bättre än PS4 efter samma tid. En klen tröst för alla som fick vänta länge på sin konsol såklart, men ändå. Det är relativt enkelt att få tag på en nu iaf.

 

 

Switch säljer för bra för att de ska behöva göra något. Makes no sense att satsa på något stort eller annorlunda i nuläget. Uppföljare om 3 år kanske?

 

Om ambitionsnivån är väldigt låg så stämmer det, ja.



#2308

Postad 27 juli 2021 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Om ambitionsnivån är väldigt låg så stämmer det, ja.

Deras ambition är nog att fortsätta tjäna pengar som de gör nu, eftersom nivån på pengatjänandet är hög. Således behåller de status quo.

 

Vad är det du hade velat se som du tycker hade varit smartare?



#2309

Postad 27 juli 2021 - 07:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Vad är det du hade velat se som du tycker hade varit smartare?

 

Bättre hårdvara, såklart.

 

Den "nya" Switch kostar 4500kr. Det måste finnas en gräns för vad folk är beredda att betala för en gammal nerklockad Tegra X1-konsol.



#2310

Postad 27 juli 2021 - 07:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nintendo skulle kunna göra en stationär konsol med 4k hårdvara och samtidigt ha kvar Switch. Dom skulle mycket väl kunna vara kompatibel och enbart få bättre prestanda på den stationära.
Skulle dock inte förvåna mig om Switch är samma konsol om 10 år också, bara i ny design. Därför har jag börjat spela på Yuzu för jag klarar inte bärbart spelande, får ont i nacken och armarna av att spela flera timmar bärbart.

#2311

Postad 27 juli 2021 - 10:50

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Nintendo skulle kunna göra en stationär konsol med 4k hårdvara och samtidigt ha kvar Switch. Dom skulle mycket väl kunna vara kompatibel och enbart få bättre prestanda på den stationära.
Skulle dock inte förvåna mig om Switch är samma konsol om 10 år också, bara i ny design. Därför har jag börjat spela på Yuzu för jag klarar inte bärbart spelande, får ont i nacken och armarna av att spela flera timmar bärbart.

 

Japanska marknaden är det endast bärbart som gäller. Att det blev en "hybrid" är enbart för väst och där säljer den som smör också. Vill du ha flashig grafik så är Nintendo helt inte för dig. Var många år sedan de övergav det racet (15+ år sedan Wii kom?)



#2312

Postad 27 juli 2021 - 12:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Japanska marknaden är det endast bärbart som gäller. Att det blev en "hybrid" är enbart för väst och där säljer den som smör också. Vill du ha flashig grafik så är Nintendo helt inte för dig. Var många år sedan de övergav det racet (15+ år sedan Wii kom?)


Jag som precis köpte en Switch först och främst till dottern har suttit och kört en del Mario Odyssey. Kan nog inte komma på en enda gång hittills jag har känt att upplösningen är låg eller grafiken känns ”gammal”. Sitter normalt på en Series X och har minst lika kul med Mario som något mer grafiskt finslipat.
Däremot så skulle jag t.ex inte välja att spela något multiplattform på Switchen utan håller mig till de exklusiva spelen där.

#2313

Postad 27 juli 2021 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Bättre hårdvara, såklart.

 

Den "nya" Switch kostar 4500kr. Det måste finnas en gräns för vad folk är beredda att betala för en gammal nerklockad Tegra X1-konsol.

Jag hade också velat se en ny modell som är starkare än SX, gärna för 1000 kr, men det är ur konsumentsynpunkt. Du sa att Nintendo borde "satsa för att den säljer bra" så jag trodde förstås du menade vad som är bäst ur deras synpunkt. Gränser sätts av marknaden och säljer det så säljer det. Sony försöker ju aktivt förstöra sitt varumärke men den säljer ändå.

 

En promodell med bättre hårdvara innebär bara att vi blir fast i generationen längre där spelen måste göras till pro och den gamla och vi vet redan hur det blev med One X och PS4 Pro, högre upplösning på spelen. Avsaknaden av en promodell är mao bra nyheter då det innebär att chansen är större att de helt enkelt gör en uppföljare som innebär en ny generation längre fram.


Redigerat av Zoiler, 27 juli 2021 - 15:14.


#2314

Postad 28 juli 2021 - 15:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Jag hade också velat se en ny modell som är starkare än SX, gärna för 1000 kr, men det är ur konsumentsynpunkt. Du sa att Nintendo borde "satsa för att den säljer bra" så jag trodde förstås du menade vad som är bäst ur deras synpunkt.

 

Ja, de kan antingen satsa för att hålla intresset uppe, eller bara fortsätta att vara Nintendo och håva in pengar så länge det går. Det kommer ju en punkt där de flesta som vill ha en Switch har köpt en.

 

Att alla de kommer att byta till "nya" Switch, när den enda skillnaden är skärmen, är kanske inte så sannolikt. Det hade varit större chans med en ny förbättrad modell.

 

Med resonemanget att "allt Nintendo släpper duger" så är ju modellen med OLED-skärm onödig lyx och överflöd med. Det blir bild på den gamla med.  ;)

 

Sony försöker ju aktivt förstöra sitt varumärke men den säljer ändå.

 

?



#2315

Postad 28 juli 2021 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ja, de kan antingen satsa för att hålla intresset uppe, eller bara fortsätta att vara Nintendo och håva in pengar så länge det går. Det kommer ju en punkt där de flesta som vill ha en Switch har köpt en.

De har ju försäljningssiffrorna så de vet själva när det är läge att göra något. Precis som Rockstar inte har släppt något nytt GTA på 8 år finns det ingen anledning att förhasta sig. Detta är inte en Wii-situation där folk tröttnade på gimmicken och den nedåtgående kurvan var tydlig.

 

Att alla de kommer att byta till "nya" Switch, när den enda skillnaden är skärmen, är kanske inte så sannolikt. Det hade varit större chans med en ny förbättrad modell.

 

 

Att få hela sin installerade bas att byta är något man med tiden hoppas på vid generationsbyten, men det är ju knappast tanken med denna modell. Tror du även att MS och Sony hoppades att hela deras bas, eller ens en majoritet, skulle köpa en PS4 Pro och One X? Det är inte rimligt.

 

Med resonemanget att "allt Nintendo släpper duger" så är ju modellen med OLED-skärm onödig lyx och överflöd med. Det blir bild på den gamla med.

 

 

Ja OLED-modellen är absolut meningslös lyx, förstår inte varför den finns. Sen vet jag inte var du får det resonemanget ifrån att allt de släpper duger.

 

 

Angående Sony har de fått mycket negativ kritik de senaste åren för diverse tondöva beslut. Spelen och konsolen säljer oavsett. Vi lever i en period där spelbranschen går väldigt bra, pandemin har ett finger med i spelet men den gick bra innan också.



#2316

Postad 28 juli 2021 - 21:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Ja OLED-modellen är absolut meningslös lyx, förstår inte varför den finns. Sen vet jag inte var du får det resonemanget ifrån att allt de släpper duger.


Så sammanfattningen är: Varför släppa något nytt när en Trabant duger? Jag har inget emot Switch, och förstår såklart att den varken kan, eller behöver nå upp till de senaste stationära konsolerna i prestanda. Men de släppte en Lite-version utan dockningsmöjlighet. Varför då inte släppa det som ryktades, en "pro" modell som ger högre upplösning i dockat läge, iaf 1080p?

 

Det finns många klipp på Youtube som visar Switch-spel emulerade i högre upplösning. Trots samma spelkod och assets, ser det mycket bättre ut.

 

Du verkar mest intresserad av att Nintendo tjänar så mycket pengar på sina kunder som möjligt. 4500kr är bara 500kr mindre än vad en PS5 Digital Edition kostar. Vilken tror du kostar mest att tillverka?

 

Angående OLED-versionen så var det mest en retorisk fråga, dvs är en förbättring värt något, eller duger allt som det är? Det blir säkert en bättre spelupplevelse med kort responstid, bättre färger och kontrast osv, men du tycker att det är meningslöst, liksom att en version med t ex högre upplösning i dockat läge hade varit meningslös, även om det inte på något sätt hade gjort spelupplevelsen på gamla Switch sämre än förut?

 

Nintendo har alltid varit bra på att dra in pengar. Ibland går det över styr, som när de tog 50% av intäkterna från Youtubers som spelade deras spel. På tal om "tondöva beslut" då. ;)

 

Angående Sony har de fått mycket negativ kritik de senaste åren för diverse tondöva beslut. Spelen och konsolen säljer oavsett. Vi lever i en period där spelbranschen går väldigt bra, pandemin har ett finger med i spelet men den gick bra innan också.


Det är svårt att svara, när du inte kommer med några exempel. Menar du att några kommande spel blir crossgen, eller att de släpper PS-spel på PC? Vill minnas att du försvarade det i en annan tråd.


Redigerat av Ageve, 28 juli 2021 - 21:21.


#2317

Postad 29 juli 2021 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Du verkar mest intresserad av att Nintendo tjänar så mycket pengar på sina kunder som möjligt.

Nej inte jag personligen, men jag argumenterar ju ur vad som ligger i deras bästa intresse ekonomiskt. Jag argumenterar mot ditt inlägg: "Switch säljer bra, och med den vetskapen kan man tycka att Nintendo borde satsa lite mer".

 

Ur företagsperspektiv är det som sagt ett GTAV-läge. Man sitter kvar i båten. Om alla ville ha en Trabant och den säljer som smör så behöver man inte släppa annat. Tills man ser att den börjar sluta sälja bra. Självklart har man planer färdiga för alla eventualiteter dock.

 

Ur konsument/tekniskt perspektiv är det annorlunda.

 

OLED:en känns meningslös för deras affärsplaner, den lär inte påverka mycket. För kunderna är det förstås inte meningslöst. Men det är två olika saker, två olika perspektiv.

 

Varför då inte släppa det som ryktades, en "pro" modell som ger högre upplösning i dockat läge, iaf 1080p?

 

 

Förmodligen ser de ingen ekonomisk vinst i det. Eller så avvaktar de. Sett ur vad jag vill ha personligen så, som jag sa tidigare, slösar man bara tid med att hålla på med Pro. Jag tar hellre ett stort hopp direkt med Switch 2, där alla spel kan dra max nytta av den. En Pro försenar Switch 2.

 

Ibland går det över styr, som när de tog 50% av intäkterna från Youtubers som spelade deras spel. På tal om "tondöva beslut" då.

 

 

Ja de är också tondöva när det gäller mycket. De är inte direkt konsumentvänliga i alla aspekter. Men precis som Sony så har de oftast råd med det pga att folk vill ha deras spel.

 

Det är svårt att svara, när du inte kommer med några exempel. Menar du att några kommande spel blir crossgen, eller att de släpper PS-spel på PC? Vill minnas att du försvarade det i en annan tråd.

 

 

PC är ju bara bra, crossgen kunde de ha varit mer tydliga med då de skröt om att de tror på generationer, så det var en lögn. Men inte så farligt. Värre med hur anti de är mot crossplay, att de stänger ned butiken för gamla spel (vilket de fick så mycket skit för att de tvingades göra en halvpudel), att de satsar noll på bakåtkomp., förbättrar aldrig PS+ men höjer priset, skippar E3, PS4-kontroller funkar inte på PS5 (fast de egentligen skulle kunna göra det), de överger sitt hemland Japan, är dåliga på att stötta indies numera pga komplicerade system... finns mer som gett dem badwill på sistone, men svårt att komma ihåg allt. Tror de kan göra lite vad som helst och ändå sälja dock.

 

MS gjorde samma sak med Xbox One men de fick betala priset.



#2318

Postad 31 juli 2021 - 10:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Nej inte jag personligen, men jag argumenterar ju ur vad som ligger i deras bästa intresse ekonomiskt. Jag argumenterar mot ditt inlägg: "Switch säljer bra, och med den vetskapen kan man tycka att Nintendo borde satsa lite mer".


Ser man bara till Nintendos siffror, så hade det kunna förbättra försäljningen ytterligare. Den kanske säljer bra i flera år till, men till slut har de flesta som vill ha en Switch redan köpt en.
 

Ur företagsperspektiv är det som sagt ett GTAV-läge. Man sitter kvar i båten. Om alla ville ha en Trabant och den säljer som smör så behöver man inte släppa annat. Tills man ser att den börjar sluta sälja bra. Självklart har man planer färdiga för alla eventualiteter dock.


Försvarar knappast Rockstar, men GTA6 är inte färdigt för release, och RDR2 tog ju 8 år att utveckla, så den jämförelsen haltar. Lite förvånande att de inte har släppt GTAV till Switch dock. De behöver ju lite mer sålda exemplar än 145 miljoner som de är uppe i nu.
 

Ur konsument/tekniskt perspektiv är det annorlunda.


Ja, fast en Pro-modell skulle ju knappast försämra försäljningssiffrorna för Switch. I värsta fall ökar det bara lite jämfört med att köra på som tidigare.

 

OLED:en känns meningslös för deras affärsplaner, den lär inte påverka mycket. För kunderna är det förstås inte meningslöst. Men det är två olika saker, två olika perspektiv.


Ok, trodde du menade att den är meningslös överlag. Att den släpptes visar iaf att det finns någon/några på Nintendo som är intresserade av att förbättra konsolen. ;)
 

Förmodligen ser de ingen ekonomisk vinst i det. Eller så avvaktar de. Sett ur vad jag vill ha personligen så, som jag sa tidigare, slösar man bara tid med att hålla på med Pro. Jag tar hellre ett stort hopp direkt med Switch 2, där alla spel kan dra max nytta av den. En Pro försenar Switch 2.


Switch 2 lär väl dröja minst 2-3 år. Nvidia har sagt att de ska lägga ner tillverkningen av Tegra X1 snart. Den är ju baserad på den lastgamla Maxwell-arkitekturen.

 

Det är en lite märklig situation när Steam Deck är tillräckligt snabb för att emulera Switch. 

 

PC är ju bara bra, crossgen kunde de ha varit mer tydliga med då de skröt om att de tror på generationer, så det var en lögn. Men inte så farligt. Värre med hur anti de är mot crossplay, att de stänger ned butiken för gamla spel (vilket de fick så mycket skit för att de tvingades göra en halvpudel), att de satsar noll på bakåtkomp., förbättrar aldrig PS+ men höjer priset, skippar E3, PS4-kontroller funkar inte på PS5 (fast de egentligen skulle kunna göra det), de överger sitt hemland Japan, är dåliga på att stötta indies numera pga komplicerade system... finns mer som gett dem badwill på sistone, men svårt att komma ihåg allt. Tror de kan göra lite vad som helst och ändå sälja dock.


Kanske fel tråd för det, men angående bakåtkompatibilitet, så finns det ju på PS5. På PS4 fanns det inte, men det berodde på tekniska begränsningar. Det är helt enkelt omöjligt att emulera Cell-processorn på PS4. På PS5 är det fullt möjligt om man ser till utvecklingen av RPCS3 på PC, men det är kanske inte så intressant längre.
 

MS gjorde samma sak med Xbox One men de fick betala priset.


Ja korkade beslut tas såklart av alla större företag.


Redigerat av Ageve, 31 juli 2021 - 13:15.


#2319

Postad 01 augusti 2021 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1

Ja, fast en Pro-modell skulle ju knappast försämra försäljningssiffrorna för Switch. I värsta fall ökar det bara lite jämfört med att köra på som tidigare.

 

Det är väl rimligt att de som inte köpt en Switch och hör att en Pro-modell är på G väntar på den och då sjunker den vanliga försäljningen. Oavsett så är det inte garanterat att man säljer bättre totalt med vanlig + Pro vs bara vanlig, och ekonomiskt tillkommer R&D-kostnad om man ska göra något vassare. Mao det är inte 100 % säkert att de går plus på det, då hade ju alla gjort det om det vore så enkelt.

 

Den kanske säljer bra i flera år till, men till slut har de flesta som vill ha en Switch redan köpt en.

 

 

Ja 2-3 år som både du och jag säger räcker ju. Sen spelar det ingen roll om de flesta har köpt sin för då kommer tvåan. En Pro-modell hade gett lite snyggare spel, men upplevelsen hade varit snarlik vad som redan finns. Tror det ger mycket mer att låta kunderna hålla i pengarna och sedan få en bra start med en uppföljare som de blir mer imponerade av.

 

Försvarar knappast Rockstar, men GTA6 är inte färdigt för release, och RDR2 tog ju 8 år att utveckla, så den jämförelsen haltar

 

 

Den haltar om man utgår från att de påbörjade GTA6 direkt efter femman, att de jobbade järnet med att få ut RDR2 så snabbt som möjligt, och att RDR2 och GTA6 har samma utvecklingstid. Man kan vända på det och säga att de tagit lång tid på sig med RDR2 för att de vet att de med fördel kan vänta med GTA6, vilket jag tycker känns mer troligt. De har trots allt lagt mycket tid på GTAV online och att porta GTAV till allt möjligt. Låt säga att GTAV hade sålt dåligt istället, då hade de behövt agera snabbare för de behöver få pengar nånstans ifrån.

 

Lättare att kolla på konsoler då. Cyklerna blir längre när det går bra och kortare när det går dåligt. Det är ju inte slumpmässigt att Wii U lades ner så snabbt till skillnad från Wii och Switch. Vet inte om du motsäger att det är så, men det är ju ganska känt att det är så.

 

angående bakåtkompatibilitet, så finns det ju på PS5

 

 

Den existerar, men är mycket sämre än på Xbox. De har en boss som frågar sig varför man skulle vilja spela PS1-spel i dagens läge (även om han försökte bortförklara det efteråt) så det är kanske inte så konstigt att de inte satsar på det.



#2320

Postad 18 augusti 2021 - 16:21

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://nintendowire...g-november-5th/

Nintendo Switch Lite Dialga & Palkia Edition coming November 5th

switch-lite.jpg

s-l1600.original.jpg

e9fvs66wyaudfimeijj9.jpeg

Redigerat av Drake001, 18 augusti 2021 - 18:54.


#2321

Postad 15 september 2021 - 01:14

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Äntligen

 

https://twitter.com/...930124490457088

 

The latest #NintendoSwitch update is now available, including the ability to pair Bluetooth devices for audio output. For more information, including restrictions on some features while using Bluetooth Audio, please visit the support page

 

https://en-americas-...tail/a_id/55973

 

How to Pair and Manage Bluetooth Audio Devices

Applies to:  Nintendo Switch Family, Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite

 



#2322

Postad 20 september 2021 - 18:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Nintendo har sänkt priset på vanliga Switch, den ligger runt 3000-3200:- nu, i svenska butiker.

Vilket nu gör OLED modellen 1300-1500:- dyrare.

Känns ju som att OLED modellen borde hamna i den prisklassen som standard modellen låg på.

Men vi får se om 4500:- bara är en placeholder.

 

https://www.nintendo...9_across_europe



#2323

Postad 22 september 2021 - 16:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Nintendo har sänkt priset på vanliga Switch, den ligger runt 3000-3200:- nu, i svenska butiker.
Vilket nu gör OLED modellen 1300-1500:- dyrare.
Känns ju som att OLED modellen borde hamna i den prisklassen som standard modellen låg på.
Men vi får se om 4500:- bara är en placeholder.

https://www.nintendo...9_across_europe


Brukar inte placeholders vara prissatta högre? Jag kommer nog köpa en OLED, men priset är utan tvekan i överkant.

#2324

Postad 24 september 2021 - 01:01

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://www.nintendo...es_this_october
Nintendo 64 And Sega Genesis Expansion Pack Announced For Switch Online, Launches This October
Nintendo 64 Games:
  • Super Mario 64
  • Mario Kart 64
  • Star Fox 64
  • Yoshi's Story
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  • WinBack: Covert Operations
  • Mario Tennis
  • Dr. Mario 64
  • Sin and Punishment
Sega Genesis Games:
  • Castlevania Bloodlines
  • Contra: Hard Corps
  • Dr. Robotnick's Mean Bean Machine
  • Ecco The Dolphin
  • Golden Axe
  • Gunstar Heroes
  • Musha
  • Phantasy Star IV
  • Ristar
  • Shining Force
  • Shinobi III
  • Sonic The Hedgehog 2
  • Streets of Rage 2
  • Strider
nintendo-direct.original.jpg

https://www.nintendo...ess_controllers Nintendo Is Releasing N64 And Sega Genesis Wireless Controllers
Arriving alongside the NSO Expansion Pack


https://www.nintendo...a_switch_online

Banjo-Kazooie Is 'Coming Home' To A Nintendo Console Via Switch Online

see-just-snuck-on-the-end-there.original.jpg

Redigerat av Drake001, 24 september 2021 - 03:51.


#2325

Postad 27 september 2021 - 19:24

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Switch Oled hands on

https://www.ign.com/...ands-on-preview

https://www.engadget...-130019060.html

https://www.polygon....del-impressions

#2326

Postad 07 oktober 2021 - 14:14

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Aldrig spelat på en Switch men tänkte möjligtvis inskaffa en ny för nya metroid.

Det jag funderar över är hur roligt är det att spela spelen på den som bärbar istället för tvn? Tappar man inte mycket inlevelse och bild/ljud då mot tvn?

Tankarna går ju på vanlig switch mot nya oled, men om den blir mot tvn mest så kan jag inte själv motivera priset för den nya. Första spelet för mig blir ju metroid och sedan får man se om det finns något som intresserar mig och till en snart 4,årig pojke.

Någon som har erfarenhet av detta tänkande själv som vill dela med sig.

#2327

Postad 07 oktober 2021 - 16:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Kan bara svara för mig själv men jag använder enbart i dockat läge. Gillar inte alls svamparna och knapparna på den i orginalutförande så att säga utan kör enbart med pro kontrollen. Hade jag kunnat leva med svamparna och knapparna så tror jag att jag kört mycket mer mobilt faktiskt så för mig är det inte ljudet eller bilden som är problemet. Dock så säljer den ju som smör så min åsikt håller ju medparten av folk bevisligen inte med om.

#2328

Postad 07 oktober 2021 - 19:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Aldrig spelat på en Switch men tänkte möjligtvis inskaffa en ny för nya metroid.

Det jag funderar över är hur roligt är det att spela spelen på den som bärbar istället för tvn? Tappar man inte mycket inlevelse och bild/ljud då mot tvn?

Tankarna går ju på vanlig switch mot nya oled, men om den blir mot tvn mest så kan jag inte själv motivera priset för den nya. Första spelet för mig blir ju metroid och sedan får man se om det finns något som intresserar mig och till en snart 4,årig pojke.

Någon som har erfarenhet av detta tänkande själv som vill dela med sig.


Personligen tycker jag det är rätt värdelöst att spela handhållet. Skulle aldrig välja OLED-varianten framför den ”gamla” då vi spelar 99% dockat. Finns ju heller inget som motiverar prisökningen om man ändå spelar dockat. Pro Controller som nämnts är nästan ett måste om man är vuxen.

#2329

Postad 11 oktober 2021 - 15:50

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Har nog en 60/40 ratio i favör till handheld. Har personligen aldrig haft problem med joy-cons utöver den förbannade driftingen.



#2330

Postad 20 oktober 2021 - 09:20

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
CDON har OLED modellen (vita varianten) just nu för 3883kr

https://cdon.se/heme...y-con-p83025566

Edit:

south-park-its-gone.gif

Redigerat av Drake001, 20 oktober 2021 - 16:33.


#2331

Postad 22 oktober 2021 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tveksamt om en Switch 2 ens behövs när Switch är likvärdig med PS5 och Series X?

 

https://www.youtube....fdXykNQQ&t=160s



#2332

Postad 22 oktober 2021 - 22:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Skulle gärna se en stationär Nintendo konsol med 4k och 60 fps stöd och fullt bakåtkompatibel med Switch :-)

#2333

Postad 23 oktober 2021 - 08:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0

Tveksamt om en Switch 2 ens behövs när Switch är likvärdig med PS5 och Series X?

 

https://www.youtube....fdXykNQQ&t=160s

haha Laddningstiderna var typ 10 ggr bättre på ps 5 och xbox iaf :)



#2334

Postad 25 oktober 2021 - 09:58

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Tack för responsen, det får nog bli den vanliga switchen för oss i såna fall.
Man får råd med både spel/tillbehör på mellanskillnaden i pris 😅.
Kontrollerna är verkligen dyra nu för tiden och spelen likaså. Får hoppas på lite Black Friday erbjudanden.

#2335

Postad 27 oktober 2021 - 16:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 693 inlägg
  • 0

Betaler sirka 350 idag för online family. Blir 700,- per år om jeg skal ha expansion. Fak dat.



#2336

Postad 28 oktober 2021 - 08:58

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Hej någon som har tips på en vettig sida att köpa Cruisin Blast till Switch. Kollade med spelbutiken men de skulle inte få in spelet. Vill gärna köpa en fysiskt kopia från en svensk sida i första hand.

#2337

Postad 28 oktober 2021 - 17:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Hej någon som har tips på en vettig sida att köpa Cruisin Blast till Switch. Kollade med spelbutiken men de skulle inte få in spelet. Vill gärna köpa en fysiskt kopia från en svensk sida i första hand.

Proshop säljer fysiskt :)

 

https://www.proshop....-Racing/2986844



#2338

Postad 11 november 2021 - 19:53

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://nintendoever...with-a-new-app/

Twitch has just come to Switch with a new app

twitch-switch.jpg

#2339

Postad 19 november 2021 - 20:38

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Switch Lite för 1490kr hos Elgiganten

https://www.elgigant...-spelkonsol-bla

#2340

Postad 26 december 2021 - 23:46

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Hej allihopa.
Vi har nu spelat en del på switchen och kontrollerna var ju extremt småa. Även om man sätter ihop dom med skalet som man får med så är den liten.

Är det någon som äger kontrollers ej Nintendo och är nöjd med dom?

Kollat en del på dessa och funderar på om man ska våga att beställa.
https://nyxigaming.c...itch-controller

Skulle behöva få tag på 2,st större till så familjen kan spela tillsammans.

#2341

Postad 27 december 2021 - 14:47

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Dom verkar ju vara bra om man läser intrycken på Facebook.

Själv kör jag med Pro controller som jag tycker är riktigt bra.



#2342

Postad 27 december 2021 - 15:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Kör också med Pro Controller, bra men dyr.

#2343

Postad 01 januari 2022 - 14:27

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Hej och tack, det blev en Pro controller från Nintendo nu när det var lite rea.

Funderar på om man ska testa 2 från nyx ändå eller köra på ratt/pedaler åt snart 5,årig pojk.
Hori Nintendo Switch Mario Kart Pro Deluxe (Switch)

https://www.prisjakt...t.php?p=5239052

Antingen blir det jätteroligt eller en dyr dammsamlare 😅

#2344

Postad 21 januari 2022 - 09:23

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://twitter.com/...330579277484033

Guh-huh! Help Banjo and his fine-feathered friend, Kazooie, dash the foul hag Gruntilda’s plans in Banjo-Kazooie, available now on #NintendoSwitch for #NintendoSwitchOnline + Expansion Pack members! #Nintendo64

FJlmyxDUUAYdBZh.jpg

https://twitter.com/...332483160072194

Save Termina before it’s met with a terrible fate!

The Legend of #Zelda: Majora's Mask comes to #NintendoSwitch for #NintendoSwitchOnline + Expansion Pack members in February! #Nintendo64


FJlogYvUUAI-abR.jpg

#2345

Postad 24 februari 2022 - 17:16

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://www.gematsu....-to-acquire-srd

Nintendo to acquire SRD
Acquisition expected to close on April 1.


3351766-screenshot2022-02-24at10.07.03am.png

http://www.srd.co.jp/index.html

#2346

Postad 22 mars 2022 - 04:16

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Mappar

https://nintendoever...ature-included/

Switch update out now (version 14.0.0), “groups” feature included

switch-update-14.0.0.jpg

#2347

Postad 22 mars 2022 - 07:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Det tog dom "bara" 5 år att fixa detta :D

#2348

Postad 22 mars 2022 - 17:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 693 inlägg
  • 0
Waow.

#2349

Postad 06 juli 2022 - 17:17

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://nintendoever...oller-revealed/

Splatoon 3 OLED system and Switch Pro Controller revealed

https://youtu.be/OUwmGziglpc

NintendoSwitchOLEDModel_PackageArt_Splatoon3_01.jpg

NintendoSwitchOLEDModel_Splatoon3_01.jpg

NintendoSwitchOLEDModel_Splatoon3_02.jpg

NintendoSwitchOLEDModel_Splatoon3_03.jpg

NintendoSwitchOLEDModel_Splatoon3_04.jpg

Switch_Splatoon3_ProController_01.jpg

Switch_Splatoon3_ProController_03.jpg

#2350

Postad 08 november 2023 - 00:05

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
Offtopic men Nintendo relaterad 🙂

https://www.nintendo...023/231108.html

Development of a Live-Action Film of The Legend of Zelda to Start

Nintendo Co., Ltd. (HQ: Kyoto Minami-ku; Representative Director and President: Shuntaro Furukawa, "Nintendo" hereafter) today announced that it will develop a live-action film of The Legend of Zelda.

The film will be produced by Shigeru Miyamoto, Representative Director and Fellow of Nintendo and Avi Arad, Chairman of Arad Productions Inc., who has produced many mega hit films.

The film will be produced by Nintendo and Arad Productions Inc., and directed by Wes Ball. The film will be co-financed by Nintendo and Sony Pictures Entertainment Inc., with more than 50% financed by Nintendo. The theatrical distribution of the film will be done worldwide by Sony Pictures Entertainment Inc.

By producing visual contents of Nintendo IP by itself, Nintendo is creating new opportunities to have people from around the world to access the world of entertainment which Nintendo has built, through different means apart from its dedicated game consoles.

By getting deeply involved in the movie production with the aim to put smiles on everyone’s faces through entertainment, Nintendo will continue its efforts to produce unique entertainment and deliver it to as many people as possible.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.