Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls: Remastered (Switch, PS4, XBOX, PC)

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dark Souls - Remastered (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,67 (2) 258:-
Dark Souls - Remastered (Switch) (Nintendo Switch-spel) 5 7,6 (4) 349:-
Dark Souls - Remastered (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 1 7,5 (1) Inga priser

#1

Postad 11 januari 2018 - 17:04

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=1yVOMHz9luo

dark-souls-remastered-boxart.jpg

egksyjfrfyzhesvseum9.png

Redigerat av Drake001, 09 mars 2018 - 09:59.


#2

Postad 11 januari 2018 - 17:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Oooh, shiny. Blir att spela till sommaren då.

#3

Postad 11 januari 2018 - 18:27

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Följer med spänning...

#4

Postad 11 januari 2018 - 20:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Umbasa!



#5

Postad 12 januari 2018 - 14:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

maxresdefault.jpg



#6

Postad 13 januari 2018 - 00:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Holy shit snack!
50000 yen !?
http://www.darksouls...trilogybox.html

#7

Postad 13 januari 2018 - 10:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Den var cool men jag ser inte helt poängen då det bara är DS som är remastered?


 



#8

Postad 15 januari 2018 - 09:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Den var cool men jag ser inte helt poängen då det bara är DS som är remastered?


 

2 an och 3an finns väl redan till current-gen, antagligen därför? :D 



#9

Postad 15 januari 2018 - 10:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ok så tanken er å få en current-gen-trilogy. Ja det er ju fint för dom dom inte har spelat serien då.



#10

Postad 15 januari 2018 - 13:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ok så tanken er å få en current-gen-trilogy. Ja det er ju fint för dom dom inte har spelat serien då.

Borde bara vara samlare som är intresserade. Kostar väl runt 3500 kr för den där boxen?

#11

Postad 15 januari 2018 - 18:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Tjänar inte ni flis ni med?

#12

Postad 15 januari 2018 - 20:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Tjänar inte ni flis ni med?

Hehe, jo, men blöjbudgeten m.m. rationaliserar bort samlarboxar. ;)

#13

Postad 15 januari 2018 - 22:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Ja det är 2 små svarta hål här i familjen också, men värst av allt är att jag har fått kasta ut min displaymonter så jag har ingen plats för alla coola boksar som jag har ens en gång så det är helt bortkastat med nya. Men men.

#14

Postad 15 januari 2018 - 23:02

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Det var bra för dig, du vet det kanske bara inte än :)



#15

Postad 15 januari 2018 - 23:42

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Joda det var väl lite 90-tal. Plus att man använder ju inte fysisk media längre så blev kanske lite museeum över det också.

#16

Postad 08 mars 2018 - 23:43

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
:)

https://youtu.be/rsZF61_XLQE

#17

Postad 03 april 2018 - 16:46

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

https://gematsu.com/...and-screenshots

 

Graphics

  • Dark Souls Remastered will have a 4K resolution with a compatible TV / monitor at 60 frames per second on the Xbox One X, PlayStation 4 Pro, and PC. It will display upscaled 4K resolution on PlayStation 4 Pro and Xbox One, while the PC version will be native 4K.
  • PlayStation 4 and Xbox One – 1080p resolution at 60 frames per second.
  • On the Switch, it will have a 1080p resolution at 30 frames per second when docked to TV, and 720p resolution at 30fps when in handheld mode.

Online Multiplayer

  • The maximum number of players online has increased from 4 to 6.
  • The Dried Finger item will be needed to play with 6 players.
  • The Dried Finger has been moved from the Painted World of Ariamis level to the Undead Burg merchant to be obtainable earlier in the game. The Dried Finger location in the Painted World has been replaced with a Twin Humanities item.
  • Password Matchmaking is now available, similar to Dark Souls 3. When a player is summoned in Password Matchmaking the player level will be synced.
  • It’s now easier for friends to be matched with each other. When the guest player’s character level and weapon is higher than that of the host player, the level will be adjusted accordingly.
  • Healing items will not be available during PvP with the exception of Estus Flasks. To prevent long and drawn out battles, the number of Estus Flasks is halved for phantoms.
  • When a player defeats an invading phantom, their Estus Flask is restored.
  • Players can turn on / off global matchmaking.
  • Players can now prevent matched Red Phantoms from seeing their “White Sign Soapstone” sign.
  • layers can no longer summon ally phantoms consecutively when in combat with enemy phantoms.
  • In online play, players who are outside of the host’s parameter range will not be matched with each other (the players can still be matched via Password Matching).

Arena

  • Three-versus-three and six-player deathmatch have been added.
  • Arena battles can also use Password Matching.
  • Respawn points will be random.

Miscellaneous

  • Players can select the number of usable items, such as consumable souls or covenant items, to use instead of one at a time as in the original game.
  • The number of languages has been increased to the number found in Dark Souls 3.
  • A Bonfire has been added next to Vamos the Blacksmith.
  • Covenants can be switched at Bonfires.
  • Button configuration is available.
  • Items will not automatically be registered into an item slot when picked up.
  • When the up or down directional pad button is held down, the first item equipped will be selected.
  • The online network has been changed from P2P to dedicated servers.

 



#18

Postad 03 april 2018 - 17:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

 

  • When the up or down directional pad button is held down, the first item equipped will be selected.

 

 

Praise the sun!



#19

Postad 17 april 2018 - 16:13

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

https://nintendoever...to-summer-2018/

 

Dark Souls: Remastered for Switch and Solaire of Astora amiibo delayed to Summer 2018

 

 Posted on April 17, 2018 by Brian(@NE_Brian) in NewsSwitch

 

:rolleyes:



#20

Postad 18 april 2018 - 15:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 2

"Try tongue but hole"



#21

Postad 23 maj 2018 - 16:09

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=nwJbcN5uxNQ



#22

Postad 23 maj 2018 - 18:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Oooh, shiny. Blir att spela till sommaren då.

Snart dags, men jag är inte i närheten av pepp på det här längre. Jag hade hoppats på att det skulle vara en remake i Dark Souls 3 motorn, men det verkar bara vara gammal upphottad smet från 2008.



#23

Postad 23 maj 2018 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Snart dags, men jag är inte i närheten av pepp på det här längre. Jag hade hoppats på att det skulle vara en remake i Dark Souls 3 motorn, men det verkar bara vara gammal upphottad smet från 2008.

 

Jag såg på när Freezard spelade, 60 fps gör ju sitt (Blighttown är smooth nu t.ex) och jag tycker det ser snyggare ut med facklor och detaljerade bossar än vad jag minns. Visserligen var det ett tag sedan.

 

För övrigt mycket underhållande att se på när någon som aldrig spelat Souls ger sig på serien  :D . Blev sugen på en uppföljare.



#24

Postad 23 maj 2018 - 18:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag såg på när Freezard spelade, 60 fps gör ju sitt (Blighttown är smooth nu t.ex) och jag tycker det ser snyggare ut med facklor och detaljerade bossar än vad jag minns. Visserligen var det ett tag sedan.

 

För övrigt mycket underhållande att se på när någon som aldrig spelat Souls ger sig på serien  :D . Blev sugen på en uppföljare.

Ja, de har väl något nytt på gång. Kanske inväntar det istället. Det är ändå inte som om jag har för lite att göra. :)



#25

Postad 23 maj 2018 - 22:01

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Snart dags, men jag är inte i närheten av pepp på det här längre. Jag hade hoppats på att det skulle vara en remake i Dark Souls 3 motorn, men det verkar bara vara gammal upphottad smet från 2008.


Samma här. Har på PC, med dsfix. Möjligt att jag kan tycka att det är värt att plocka upp på switch för möjligheten att ta med på resande fot i sommar.

#26

Postad 27 maj 2018 - 19:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

DS på kreta ftw!



#27

Postad 28 maj 2018 - 07:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Har suttit och spelat på PS4 ett par dagar nu. Väldigt varierande vad det gäller grafiken. Viss textur ser rejält mycket snyggare ut medan andra delar av spelet ser ut att knappt fått en uppgradering. 



#28

Postad 28 maj 2018 - 21:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar helt klart vara en rätt slapp remastered

#29

Postad 05 juni 2018 - 16:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

MHB:s recension

 

 

(Från en som inte spelat Souls innan)



#30

Postad 06 juni 2018 - 17:45

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Någon som kör online? Verkar finnas en del hackers och nya dupe-buggar tyvärr.



#31

Postad 14 augusti 2018 - 16:13

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Bättre sent än aldrig

 

https://www.youtube.com/watch?v=PfWZtvzRmfA



#32

Postad 29 augusti 2018 - 23:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Jag hade tydligen inte varvat det första Dark Souls tidigare. Hade lagt ner på nån boss innan och sen kom nog nått nytt spel att recensera så jag glömde av det. 

 

Så jag klarade det nu istället, vilket var kul nu när man är mer veteran att se hur det gick. Det var inga bossar som var några direkta hinder, slutbossen dog jag en gång på pga slarv (tog honom med guldkniven dock, inte huvudvapnet) och DLC-bossarna tog jag direkt. Svårast hade jag nog egentligen för Queelag, mest för att jag hade en eldhalberd som var mindre effektiv mot just henne. Fick köra med en vanlig falchion med lite extra elektricitet pågnidet, dog en handfull gånger på henne. Körde typ halva spelet cursed också, men fick ge mig vid O&S  :D . Kändes som fusk när man plötsligt fick dubbelt så mycket liv och bara kunde tanka dem.

 

Lustiga var att jag aldrig hade någon brasa vid Firekeep Shrine. Fire Keepern dog av guldriddaren och sen när jag dödade honom och fick hennes själ så råkade jag byta den mot en +1 Estusflaska istället ^^

 

Provade att lira lite DSII direkt efteråt för att jämföra, och jäklar vad långsam man är där. Var är mina I-frames, går ju knappt att rulla öht utan att bli träffad, haha. Och att de delar upp endurance och stamina, samt lägger till agility, ingen estusflaska från början, ingen sköld... Jag hade inga problem med DSII när jag spelade det, men nu förstår jag mer vad folk klagade på när jag testade det direkt efter ettan. Förstår varför de gick tillbaka med trean.

 

Däremot var det mycket annat som blev bättre i tvåan, komfortsaker som att kunna teleportera mellan brasorna från start t.ex.



#33

Postad 26 oktober 2018 - 20:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag fixar en Cleric build nu PRAISE THE SUN!!


\o/



#34

Postad 27 oktober 2018 - 10:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
What the actual f.....macen är ju helt brutalt bra. Tog ett par skelett på direkten så fort jag kom til Lordran och med STR på 13 så oneshottar jag nästan i Undead burg.

#35

Postad 07 november 2018 - 17:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Herrejösses vad jag äger. Är så fet hos quelaag att jag inte ens matchar och blir knapot summonad Umbasa! Dom gånger jag blir det så slår jag henne med macen praise the sun!

Blightown över. Skönt. Men var inte så illa som jag kom ihåg.

#36

Postad 17 november 2018 - 15:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 1
Slår 3 titanndemons med macen i tarpit i Sens fortress.

#37

Postad 23 november 2018 - 20:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag kör på ps4 btw, såg att man inte kunde skala HUD på Switch och det blir en dealbreaker på en 75" tv. dessutom har jag ju redan spelat det förut så det var nais att få lite extra effekter på eld osv.

 

Blev rärr för att dö för första gången igår på Ornstein & Smough, tog Smough först för att få ringen + Ornstein plume. Glömde helt bort Ornsteins mönster! Gick bra tillslut. Ska testa co-oppa lite här. Har 7 sunlight medals och troooor jag levererat 3 men är lite osäker så ska ta ett par omgångar.....om jag blir matchmaked da :mellow:



#38

Postad 17 december 2018 - 10:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 3

Lägesrapport:

 

Ja detta gick ju så glatt så hoppsan hejsan så hade jag klarat spelet och satt i cellen på NG+.

 

Så kom jag på...hmm skulle det inte vara DLC med här också?? Googla lite och jodå, den broken pendant man får i Dukes Archive är nyckeln til DLC.

Kollade inventory och nej, den är borta, den är en av få saker som försvinner på nya varvet.

 

Höll på att lägga ner då Dukes Archive är helt på slutet, en ****shåla som man inte når förrän man plaserat lordvessel så guld-fogdoorarna försvinner.

 

Men så kom jag på - kanske jag bara kan skynda mig....vad är det igentligen som behövs rent speltekniskt för att nå DLC, då jag har maxat vapen och rustning så kanske jag klarar detta lite snabbt.

 

Man måste:

* Slå gargoyles och ringa 1:a klocka.

* Besegra Quelaag och ringa andra klocka.

* Gå igjenom Sens fortress och slå Iron Golem och bli transporterad til Anor londo

* Döda Ornstein and Smog - få lordvessel

* Plasera lordvessel
* Gå tilbaka til Anor Londo - så Dukes Archive och döda första kristallgubben och få broken pendant

* Besegra Hydra i Darkroot basin

* Slå golden golem - besegra damen, summona damen och så kommer man til dörren til DLC

 

Så jag kollade en par speedruns och så fixade jag detta på 3 timmar.

Startade DLC och var ganska happy, tils jag märke att vafan första bossen är a-hole. Och så tog det mig 25 försök (typ) att komma til andra bossen....men...är alla a-holes i DLC eller? Så kom jag på......jag är ju i DLC på NG+ :mellow:


Redigerat av Demon Slayer, 17 december 2018 - 10:51.


#39

Postad 22 december 2018 - 00:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Efter mycket om och men så är jag nu färdig. Säg til om nån behöver hjälp, jag är ganska hög level.



#40

Postad 27 december 2018 - 11:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Lägesrapport:
 
Ja detta gick ju så glatt så hoppsan hejsan så hade jag klarat spelet och satt i cellen på NG+.
 
Så kom jag på...hmm skulle det inte vara DLC med här också?? Googla lite och jodå, den broken pendant man får i Dukes Archive är nyckeln til DLC.
Kollade inventory och nej, den är borta, den är en av få saker som försvinner på nya varvet.
 
Höll på att lägga ner då Dukes Archive är helt på slutet, en ****shåla som man inte når förrän man plaserat lordvessel så guld-fogdoorarna försvinner.
 
Men så kom jag på - kanske jag bara kan skynda mig....vad är det igentligen som behövs rent speltekniskt för att nå DLC, då jag har maxat vapen och rustning så kanske jag klarar detta lite snabbt.
 
Man måste:
* Slå gargoyles och ringa 1:a klocka.
* Besegra Quelaag och ringa andra klocka.
* Gå igjenom Sens fortress och slå Iron Golem och bli transporterad til Anor londo
* Döda Ornstein and Smog - få lordvessel
* Plasera lordvessel
* Gå tilbaka til Anor Londo - så Dukes Archive och döda första kristallgubben och få broken pendant
* Besegra Hydra i Darkroot basin
* Slå golden golem - besegra damen, summona damen och så kommer man til dörren til DLC
 
Så jag kollade en par speedruns och så fixade jag detta på 3 timmar.
Startade DLC och var ganska happy, tils jag märke att vafan första bossen är a-hole. Och så tog det mig 25 försök (typ) att komma til andra bossen....men...är alla a-holes i DLC eller? Så kom jag på......jag är ju i DLC på NG+ :mellow:

Jag tyckte DLC-bossarna var svåra nog i NG. Klarade aldrig Kalameet.

#41

Postad 27 december 2018 - 12:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Git Gud!



#42

Postad 27 december 2018 - 12:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag tyckte DLC-bossarna var svåra nog i NG. Klarade aldrig Kalameet.

 

Det finns ju ett trick med att man måste få jätten att skjuta honom. Innan dess är han nästan omöjlig.



#43

Postad 27 december 2018 - 13:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Kan inte tänka mig att det ens går att döda honnom utan att jätten skjuter ned han då han bara flyger runt och typ oneshottar en.



#44

Postad 27 december 2018 - 13:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=cSHFHjpRfN4



#45

Postad 27 december 2018 - 14:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Haha ja lycka til den som orkar det. Tar ju 10 gånger längre tid.

 

Men det är kul att man kan cheesa en del bossar, ser det som en charm med spelet, det är ju flera f.eks King Allant genom fogdoor och Manus *under* fogdoor.



#46

Postad 27 december 2018 - 15:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det var på X360-tiden. Han var nedskjuten. Känner mig klar med de gamla Soulsspelen nu. Kommer inte att försöka igen. :)

#47

Postad 27 december 2018 - 16:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det var på X360-tiden. Han var nedskjuten. Känner mig klar med de gamla Soulsspelen nu. Kommer inte att försöka igen. :)

 

Jojo, nu är det Sekiro som gäller.



#48

Postad 18 januari 2019 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Som hittat.

 

https://store.bandai...r-s-edition-ps4



#49

Postad 19 januari 2019 - 14:15

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Alltså yeeesh. Men om vi säger så här, går du på en kontemporärt galleri eller kan du få betala så mycket (eller väldigt mycket mer) för typ en poster. I likhet med det så är detta en limiterad och numrerad utgåva, så du har ju rätt stor chans att det på sikt blir en rejäl värdeökning. Själv skulle jag aldrig köpa något sånt dock.

#50

Postad 15 april 2019 - 20:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Om man ska ge sig i kast med ett Dark Souls är det detta man bör välja? DS3 kostar hälften av vad Remaster kostar på marketplace-rean just nu men 60 fps lockar mer. Man kan ju undra varför inte en One X enhanced version finns till 3:an?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.