Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 12 december 2017 - 19:01

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Önskar ALLA som jobbar med SVT Play  beta en riktig God Jul och tacka för Erat duktiga jobb med den stora utvecklingen som skett under året 2017 med appen.

 



#302

Postad 14 december 2017 - 14:08

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Säkert avhandlat tidigare i tråden.
Nu när Musikhjälpen drog igång ikväll så tänkte jag genast Samsung tv - svt play beta - live steam. Men icke! Hittade inte en tillstymmelse av live stream i beta appen.
Fick sonika damma av Apple tv.
Så varför saknas denna fundamentala funktionen? Och kan man få se fram emot denna framöver?

Hej, det har avhandlats tidigare som du gissar. Kortfattat håller vi på att byta ut vår livekodarmiljö för att få direktsändningar att funka hos alla tv-tillverkare. Idag finns direktsända program i appen på t.ex Panasonic men ännu inte på LG och Samsung.

 

 

Önskar ALLA som jobbar med SVT Play  beta en riktig God Jul och tacka för Erat duktiga jobb med den stora utvecklingen som skett under året 2017 med appen.

 

 

Stort tack från teamet på SVT och god jul till er också! Era synpunkter och felrapporter är jättevärdefulla för vår fortsatta utveckling.



#303

Postad 14 december 2017 - 14:31

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 1

Vi har fått återkoppling från Samsung på de buggar som uppstår i vissa av deras apparater. Inget är löst än men de har åtminstone kunnat ringa in vad som leder till fel, och det finns ett par möjliga vägar runt vissa fel. 

 

För dem vars tv inte vill starta SVT Play-appen, eller startar appen på ett sånt sätt att fjärren inte styr appen, har Samsung hittat två möjliga anledningar. Ni kan testa dessa workarounds i väntan på fix från dem:

  • Stäng av Anynet+ under Inställningar, det hindrar tv:n från att skicka fjärrens knapptryckningar vidare till andra apparater. 
  • Se till att alla andra appar är avstängda när du startar SVT Play. De har hittat fall då tv:n startar vår app men fortsätter skicka fjärrkontrollens knapptryckningar till nån tidigare öppnad app i bakgrunden. 

 

För er vars tv stänger av sig själv efter 15 min har Samsung kunnat hitta orsaken. Där finns ingen känd workaround utan vi måste vänta på att de löser felet i en firmware-uppdatering. 



#304

Postad 14 december 2017 - 20:06

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Vi har fått återkoppling från Samsung på de buggar som uppstår i vissa av deras apparater. Inget är löst än men de har åtminstone kunnat ringa in vad som leder till fel, och det finns ett par möjliga vägar runt vissa fel. 

 

För dem vars tv inte vill starta SVT Play-appen, eller startar appen på ett sånt sätt att fjärren inte styr appen, har Samsung hittat två möjliga anledningar. Ni kan testa dessa workarounds i väntan på fix från dem:

  • Stäng av Anynet+ under Inställningar, det hindrar tv:n från att skicka fjärrens knapptryckningar vidare till andra apparater. 
  • Se till att alla andra appar är avstängda när du startar SVT Play. De har hittat fall då tv:n startar vår app men fortsätter skicka fjärrkontrollens knapptryckningar till nån tidigare öppnad app i bakgrunden. 

 

För er vars tv stänger av sig själv efter 15 min har Samsung kunnat hitta orsaken. Där finns ingen känd workaround utan vi måste vänta på att de löser felet i en firmware-uppdatering. 

 

Toppen, tack för uppdateringen! 



#305

Postad 14 december 2017 - 20:15

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0

Vi har fått återkoppling från Samsung på de buggar som uppstår i vissa av deras apparater. Inget är löst än men de har åtminstone kunnat ringa in vad som leder till fel, och det finns ett par möjliga vägar runt vissa fel. 
 
För dem vars tv inte vill starta SVT Play-appen, eller startar appen på ett sånt sätt att fjärren inte styr appen, har Samsung hittat två möjliga anledningar. Ni kan testa dessa workarounds i väntan på fix från dem:

  • Stäng av Anynet+ under Inställningar, det hindrar tv:n från att skicka fjärrens knapptryckningar vidare till andra apparater. 
  • Se till att alla andra appar är avstängda när du startar SVT Play. De har hittat fall då tv:n startar vår app men fortsätter skicka fjärrkontrollens knapptryckningar till nån tidigare öppnad app i bakgrunden. 
 
För er vars tv stänger av sig själv efter 15 min har Samsung kunnat hitta orsaken. Där finns ingen känd workaround utan vi måste vänta på att de löser felet i en firmware-uppdatering.
Gällande 15-minutersproblemet. UNDERBART!!!

Intressant e dock att Samsung support sa den 7 dec att det var appens fel då den bara är en beta.

#306

Postad 14 december 2017 - 20:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Webos 2? Eveigheter nu,vad är det som sker?

#307

Postad 19 december 2017 - 09:45

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Webos 2? Eveigheter nu,vad är det som sker?

WebOS 1/2 har problem att spela upp videon i vår tjänst, LG och vi försöker hitta orsaken. Förhoppningsvis går det att lösa men just nu vet vi inte varför det inte funkar. 



#308

Postad 19 december 2017 - 13:13

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

WebOS 1/2 har problem att spela upp videon i vår tjänst, LG och vi försöker hitta orsaken. Förhoppningsvis går det att lösa men just nu vet vi inte varför det inte funkar. 

 

Kan man inte köra typ duro WebOs 1/2, 2/2 så de läser av dessa parallellt mellan varandra?



#309

Postad 19 december 2017 - 13:39

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Kan man inte köra typ duro WebOs 1/2, 2/2 så de läser av dessa parallellt mellan varandra?

Hej, jag är rädd att jag inte förstår hur du menar. Kan du utveckla tankegångarna lite?



#310

Postad 19 december 2017 - 13:49

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej, jag är rädd att jag inte förstår hur du menar. Kan du utveckla tankegångarna lite?

Att den läser av "två¨" signaler istället för "ett" samtidigt , obs bara en tanke som slog mig, men vet ite i praktiken om dt är möjligt. För en Tv kan läsa av i duro så kanske den kan göra samma i system oxså 



#311

Postad 30 december 2017 - 13:51

phat
  • phat
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Testade o tanka ner SVT appen (beta) till min LG OLED55B7V och tycker att bildkvaliteten är väldigt dåligt jämfört med när jag castar via chromecasten. Är det någon inställning som jag missat här?



#312

Postad 02 januari 2018 - 23:07

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Vet inte om detta handlar om samma app, som nyligen lanserats i Telias digitalbox Arris 4302 (för iptv), men de ser väldigt snarlika ut i alla fall?

Hursomhelst, det skulle vara bra att ha en spara- eller bokmärkesfunktion, så att man slipper leta fram serien man vill se varje gång.

Ser att det står Beta längst ner i hörnet, när man startar, så det kan ju vara ett förslag till förbättring.



#313

Postad 03 januari 2018 - 16:37

Unregisteredf685bf0e
  • Unregisteredf685bf0e
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej, mitt första inlägg så hoppas jag får detta rätt. Har en Samsung UE60KS7000 där tv:n själv har lagt till SVT Play appen.

När jag startar appen slår tv:n bara om til marksänd digital tv (jag har vanlig tv antenn också).

 

Såg att en till i forumet har detta problem men hittar inget förslg på hur jag kan få igång appen. Har senaste firmware och det går inte att installera om appen då beskedet vid avinstallation är att det går inte för appen är en del av tv:ns basutbud av appar.

 

Kör trådat internet och har Anynet avslaget.

 

Mvh

 

Stefan 



#314

Postad 06 januari 2018 - 15:57

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Testade o tanka ner SVT appen (beta) till min LG OLED55B7V och tycker att bildkvaliteten är väldigt dåligt jämfört med när jag castar via chromecasten. Är det någon inställning som jag missat här?

Det låter konstigt, det är precis samma videokodning till alla våra plattformar, bara paketerad i olika distributionsformer. Nåt uppenbart som kan skilja är vilken kvalitet spelaren väljer att börja spela upp, det kan vara så att din LG väljer en lägre start-bitrate än vad Chromecast gör. Men i så fall borde kvaliteten gå upp till max inom någon minut. 

 

Vet inte om detta handlar om samma app, som nyligen lanserats i Telias digitalbox Arris 4302 (för iptv), men de ser väldigt snarlika ut i alla fall?

Hursomhelst, det skulle vara bra att ha en spara- eller bokmärkesfunktion, så att man slipper leta fram serien man vill se varje gång.

Ser att det står Beta längst ner i hörnet, när man startar, så det kan ju vara ett förslag till förbättring.

Hej, det är samma app. Kul att du hittat den! Tack för bra förbättringsförslag, vi tar det med oss. 

 

Hej, mitt första inlägg så hoppas jag får detta rätt. Har en Samsung UE60KS7000 där tv:n själv har lagt till SVT Play appen.

När jag startar appen slår tv:n bara om til marksänd digital tv (jag har vanlig tv antenn också).

 

Såg att en till i forumet har detta problem men hittar inget förslg på hur jag kan få igång appen. Har senaste firmware och det går inte att installera om appen då beskedet vid avinstallation är att det går inte för appen är en del av tv:ns basutbud av appar.

 

Kör trådat internet och har Anynet avslaget.

 

Mvh

 

Stefan 

Hej, 

Som du sett är du inte ensam om detta problem. De ska ha ett par buggfixar på väg via firmware-uppdatering men jag har inte fått klart för mig om detta fel då blir löst, eller när uppdateringen kommer. Tills vidare tipsar Samsung om att se till att alla andra appar ska vara avstängda när SVT Play startar, då kan det gå bättre att starta. 



#315

Postad 10 januari 2018 - 16:30

Ievel
  • Ievel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej Anders.

Även om det inte hjälper mig i dagsläget, så tack som fasen för ert arbete!

 

Jag har en UE55JU7005 från 2015 och vet att den inte stöds. Suttit och läst nästan hela tråden. Har i lite mer än två år varit besviken på Samsung att det inte finns SVT Play till en "smart tv" från detta året. Tizen känns sådär.

 

Ville bara höra om ni har påbörjat någonting mot äldre samsungs?

 

Tack på förhand,

Jacob


Redigerat av Ievel, 10 januari 2018 - 16:31.


#316

Postad 12 januari 2018 - 11:56

ltfrebac
  • ltfrebac
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har en Samsung 55" F9005 med en SEK2500 OneConnectbox. Kan man få Svt Play i denna? Det finns ju dessutom en nyare OC-box SEK3500. Är det nån ide att uppgradera till en sådan? Testade att ringa Samsung support och värre papegoja får man leta efter. Han fattade noll om dessa OC-boxar och att man i princip byter ut hela intelligensen när man byter en sådan...



#317

Postad 14 januari 2018 - 22:46

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Anders.

Även om det inte hjälper mig i dagsläget, så tack som fasen för ert arbete!

 

Jag har en UE55JU7005 från 2015 och vet att den inte stöds. Suttit och läst nästan hela tråden. Har i lite mer än två år varit besviken på Samsung att det inte finns SVT Play till en "smart tv" från detta året. Tizen känns sådär.

 

Ville bara höra om ni har påbörjat någonting mot äldre samsungs?

 

Tack på förhand,

Jacob

Hej, tyvärr är Tizen 2015 inte aktuellt. Den plattformen saknar möjlighet för denna typ av paketering av tjänst till app. 

 

Har en Samsung 55" F9005 med en SEK2500 OneConnectbox. Kan man få Svt Play i denna? Det finns ju dessutom en nyare OC-box SEK3500. Är det nån ide att uppgradera till en sådan? Testade att ringa Samsung support och värre papegoja får man leta efter. Han fattade noll om dessa OC-boxar och att man i princip byter ut hela intelligensen när man byter en sådan...

Oj, här känner jag mig ute på hal is. Om jag förstår saken rätt är SEK2500 från 2013 och i så fall kan den inte installera vår SVT Play-app. Vår app går automatiskt ut på alla tv-apparater från 2016 eller senare så om det stämmer på SEK3500 ska appen finnas där förutsatt att Samsung räknar den som en tv. Det vet jag tyvärr inte om de gör. Om du orkar kan du ju åka till nån hemelektronikhandlare som har en apparat med SEK3500 och kolla. Eller kanske någon här på forumet har en sån och kan svara på om appen finns där eller inte?



#318

Postad 15 januari 2018 - 08:31

ltfrebac
  • ltfrebac
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej

 

SEK-2500 räknas nog som en Samsung SmartHub 2014 tror jag.SEK-3500 är SmartHub 2015. Det roliga är att googlar man lite verkar bägge två ha stöd för hbbTV.



#319

Postad 15 januari 2018 - 17:22

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Ang. webos 2. Är det LG som strular och inte vill uppdatera tv:n eller vad är det som (inte) sker?

#320

Postad 21 januari 2018 - 20:53

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej

 

SEK-2500 räknas nog som en Samsung SmartHub 2014 tror jag.SEK-3500 är SmartHub 2015. Det roliga är att googlar man lite verkar bägge två ha stöd för hbbTV.

Ja det här med HbbTV.stöd blir snabbt lite rörigt. En tv kan ha stöd för HbbTV men det behöver inte betyda att HbbTV är aktiverat när den säljs i Sverige. Samsung har tagit bort möjligheten att slå på HbbTV i tv:ns menyn även om samma modell säljs med aktiverad HbbTV i andra länder.

 

När det gäller SVT Play Beta så är den paketerad som app i de olika tv-tillverkarnas butiker. Det kräver att tv:n och butiken har stöd för att köra HbbTV på det sättet; traditionellt skickar tv-bolaget ut en länk till sin tjänst i sin tv-kanal. Tizen 2015 har tydligen inte möjlighet att köra appar som bygger på HbbTV.

 

Ang. webos 2. Är det LG som strular och inte vill uppdatera tv:n eller vad är det som (inte) sker?

Jag beklagar seg uppdatering i det här ämnet. Det har inte alls gått bra med WebOS 2 hittills. Problemet är att bara ett fåtal av våra publicerade program går att starta på plattformen så deras testare har inte kunna testa igenom vår app för en eventuell publicering. Vi har nu jobbat en hel del med felsökning tillsammans med LG och tror oss ha ringat in problemet. Vi ska försöka oss på en lösning, om det visar sig fungera utan att förstöra något för andra plattformar så kan vi dra igång en testrunda för WebOS 2. Så får vi hoppas att inga nya fel visar sig då. 



#321

Postad 30 januari 2018 - 15:36

Unregistered5beb91c8
  • Unregistered5beb91c8
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej ! 

 

Anders Hebert går på föräldraledighet så några nya ansikten från SVT fyller på här, vi vill ju inte tappa denna underbara tråd för kontakt med dedikerade användare! 

 

För er som saknat liveinnehåll i er app så kommer en glad överraskning de närmsta 2 veckorna.

Närmsta dagarna stuvar vi om något i hur fristående program presenteras generellt och att de nu dyker upp i i a-ö listan.

 

För er som har problem på Samsung med att appen "fryser" och inte går att navigera så har vi med framgång på kontorets apparater använt följande workaround. 

 

Ha source på din samsung på linjärtv när appen startas, ha inte en hdmi ingång. 

Om appen startades med source satt på en hdmi, byt till antennsource och starta om appen. Vi tar gärna feedback på om den lösningen fungerar även för er. 

 

Tyvärr är det all uppdatering vi har för problemen på Samsung för närvarande, vi vet att det finns andra problem också. 

 

Mvh Johan Risén, SVT HbbTv



#322

Postad 30 januari 2018 - 18:36

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 1

Hej ! 
 
Anders Hebert går på föräldraledighet så några nya ansikten från SVT fyller på här, vi vill ju inte tappa denna underbara tråd för kontakt med dedikerade användare! 
 
För er som saknat liveinnehåll i er app så kommer en glad överraskning de närmsta 2 veckorna.
Närmsta dagarna stuvar vi om något i hur fristående program presenteras generellt och att de nu dyker upp i i a-ö listan.
 
För er som har problem på Samsung med att appen "fryser" och inte går att navigera så har vi med framgång på kontorets apparater använt följande workaround. 
 
Ha source på din samsung på linjärtv när appen startas, ha inte en hdmi ingång. 
Om appen startades med source satt på en hdmi, byt till antennsource och starta om appen. Vi tar gärna feedback på om den lösningen fungerar även för er. 
 
Tyvärr är det all uppdatering vi har för problemen på Samsung för närvarande, vi vet att det finns andra problem också. 
 
Mvh Johan Risén, SVT HbbTv

Nice. Välkommen :)

#323

Postad 02 februari 2018 - 21:23

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Bara för mig som SVT Play sen idag inte alls fungerar på Samsung TV? När man ska starta en video så buffrar den bara i oändligheten



#324

Postad 14 februari 2018 - 20:35

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Verkade som att problemet var löst för några veckor sedan men nu har det kommit tillbaka. TVn stänger av sig själv efter 15 minuters användande av SVT Play. Är det ett så komplicerat problem? Har ju hållit på i nästan ett år



#325

Postad 15 februari 2018 - 13:03

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0

Verkade som att problemet var löst för några veckor sedan men nu har det kommit tillbaka. TVn stänger av sig själv efter 15 minuters användande av SVT Play. Är det ett så komplicerat problem? Har ju hållit på i nästan ett år

Vet sj att problemet kommer å går. Vad jag vet har väl ingen uppdatering kommit från Samsung så inget nytt där.



#326

Postad 15 februari 2018 - 19:05

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Titta på Samsungs hemsida om det finns ny firmware till din modell. Det kanske hjälper dig.



#327

Postad 15 februari 2018 - 21:14

Naikon
  • Naikon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 1

Titta på Samsungs hemsida om det finns ny firmware till din modell. Det kanske hjälper dig.

 

Är det någon skillnad jämfört att bara köra programuppdatering direkt i TV:n? Har senaste versionen enligt gränssnittet i TV:n iaf.



#328

Postad 15 februari 2018 - 23:49

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Skillnaden som jag märkt är att TVn påstår attt den har senaste versionen, men på  support sidan finns det ibland en nyare flimware version till tv modellen. Lycka till.



#329

Postad 19 februari 2018 - 22:40

Unregistered1597b889
  • Unregistered1597b889
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har problem med SVTPlay appen på min LG OLED65C7V

Den känns allmänt buggig, buffrar i evighet osv.

Netflix funkar finfint, så det verkar vara SVTplay-appen som är problemet.

Några tips på vad problemet kan vara?



#330

Postad 20 februari 2018 - 10:36

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Play UR skulle kunna få en uppdatering angående textstorleken. Jag antar att den är anpassad för synskadade? Skulle man inte kunna få tillgång valbar storlek på texten? Den är på tok för stor som det är nu.



#331

Postad 20 februari 2018 - 11:13

Sqwarts
  • Sqwarts
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har en LG OLED65B7V och där har SVTplay-appen fungerat i princip felfritt under det senaste året, dock upplevde min fru ett stort problem med buffring av "På Spåret" för någon månad sedan så där har vi börjat casta via Chromecast istället. Dock fungerar Bolibompa bra i appen utan problem med buffring.

 

Edit: Nu när jag tänker efter så kollade vi faktiskt på På Spåret via TV-appen igen i lördags, så det verkar som att buffringsproblemet har löst sig.

 

En annan workaround för er med LG WebOS och livesänd TV är att använda den inbyggda webbläsaren i TV:n och kolla via ex. svt.se, det fungerar utmärkt. Dock osäker på om detta fungerar i äldre versioner av WebOS.


Redigerat av Sqwarts, 20 februari 2018 - 11:14.


#332

Postad 26 februari 2018 - 20:02

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag har en samsung 2017 års modell och fortfarande problem med att tv:n stänger av sig själv efter ca 15 min. Vad är problemet? Kan jag göra något? Tv:n är nyligen uppdaterad med senaste programvaran.

Hans

#333

Postad 04 mars 2018 - 21:02

mats_b
  • mats_b
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Har haft denna app sen den dykte upp i min LG. 

den har fungerat jättestabilt hela tiden , aldrig några problem, så jag undrar varför den fortfarande kallas "beta"



#334

Postad 06 mars 2018 - 20:44

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Uppdaterade min Samsung MU8005 till nya firmware 1201 idag. Men ingen skillnad tyvärr. (1) SVT-appen går bara att starta om man först går via TV. (2) Appen stänger ner efter 15 minuter.



#335

Postad 07 mars 2018 - 08:24

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Uppdaterade min Samsung MU8005 till nya firmware 1201 idag. Men ingen skillnad tyvärr. (1) SVT-appen går bara att starta om man först går via TV. (2) Appen stänger ner efter 15 minuter.

 

Kan man se någon historik på denna uppdatering någonstans? Så att man vet vad som är ändrat?



#336

Postad 08 mars 2018 - 20:20

Unregisteredf8f21456
  • Unregisteredf8f21456
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har en Panasonic tv men SVT play appen finns inte i app market? Hur får jag tag i den?

Och lite ot men kan ni inte fixa off line-läge till Android appen? :)

#337

Postad 09 mars 2018 - 08:59

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0

Uppdaterade min Samsung MU8005 till nya firmware 1201 idag. Men ingen skillnad tyvärr. (1) SVT-appen går bara att starta om man först går via TV. (2) Appen stänger ner efter 15 minuter.

Jag har 1208 i min KS8005. Inte uppdaterats på en lång tid nu. Men ja, också intresserad av en changelog samt relese plan för nya sw



#338

Postad 09 mars 2018 - 13:04

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag har en samsung 2017 års modell och fortfarande problem med att tv:n stänger av sig själv efter ca 15 min. Vad är problKöpteemet? Kan jag göra något? Tv:n är nyligen uppdaterad med senaste programvaran.

Hans

Har nyligen köpt en 2017 samsung , men har inte haft något ploblem med Svt appen. Låter som vissa av samsung modeller från 2017 har samma ploblem du uppger?!?



#339

Postad 09 mars 2018 - 13:25

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Nu finns direktsändningar  i appen 

 

@ SVT kan ni inte lägga till en meny med direkt sändningar, verkar inte som alla hamnar under "vi rekommenderar" 



#340

Postad 12 mars 2018 - 22:21

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
@SVT Vad gör ni och Samsung för att lösa buggen med att starta appen och att den stänger av efter 15 minuter? Utan att veta bättre så tycker jag att det verkar som att det är något på SVT:s sida som behöver fixas, eftersom problemen inte finns i några andra appar i Tv:n.

#341

Postad 16 mars 2018 - 22:45

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Sen Anders Herbert gick på föräldrarledighet verkar SVT strunta i den här tråden... synd för Anders va verkligen en eldsjäl som verkade bry sig om vad folk här hade å säga...



#342

Postad 19 mars 2018 - 00:00

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag har skickat ut batsignalen 🦇, så det är bara att ha lite tålamod nu. :)

#343

Postad 19 mars 2018 - 11:36

CrazyFin
  • CrazyFin
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Jag önskar att jag hade läst och googlat lite mer om appar, HDMI-CEC (Anynet+ på Samsung) INNAN jag köpte min nya Samsung 75" (UE75MU6125).

 

Det är skrämmande att hitta en tråd här om SVT Play beta-appen som fryser vid start (har en workaround som funkar dock, ha alltid Source = TV när SVT Play-appen startas) OCH att den stänger av TV:n av sig självt efter cirka 10-15 min.

 

Jag har t o m uppdaterat manuellt min firmware till version 1201.0 (från http://www.samsung.c.../UE75MU6125KXXC) men precis som andra användare rapporterat ovan så hjälpte det inte. SVT Play-appen stänger fortfarande av TV:n efter cirka 10-15 min.

 

Jag har också varit i kontakt med Samsung-supporten men dom skyller mer eller mindre på SVT...

Jag har också andra problem med min Samsung TV (som man hittar massvis av andra trådar om) och jag har varit i kontakt med Samsung-supporten om dessa men dom bara säger "inkompatibel med andra enheter", "resetta TV:n" osv... SÅÅÅÅ FRUSTRERANDE!

 

Helt otroligt att det skall ta mer än ett år att fixa firmware...

Allt fungerande fint innan jag bytte till Samsung... Aldrig mer en Samsung TV för mig!

Jag är väldigt nära på att göra en reklamation och ta det till ARN om det behövs... :angry:

 

Det är synd när övriga specs och funktioner funkar så fint på denna.



#344

Postad 19 mars 2018 - 14:06

Unregistered717d75bc
  • Unregistered717d75bc
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej!

 

Först och främst vill jag be om ursäkt för att vi inte har varit närvarande sedan Anders försvann på sin föräldraledighet.

Vår dialog här med er är mycket viktig för oss och vi vill att den ska fortsätta.

 

Har haft denna app sen den dykte upp i min LG. 

den har fungerat jättestabilt hela tiden , aldrig några problem, så jag undrar varför den fortfarande kallas "beta"

 

 

Detta beror på att appen fungerar olika väl på olika TV-apparater och operativsystem, LG är en av de plattformarna där det har funkat absolut bäst. Det kvarstår större problem på vissa plattformar som vi gärna vill lösa innan vi kan säga att det är en full version. Vi arbetar för fullt på det.

 

Jag har en Panasonic tv men SVT play appen finns inte i app market? Hur får jag tag i den?

Och lite ot men kan ni inte fixa off line-läge till Android appen? :)

 

Om vår app inte finns i app market så är det troligtvis för att den inte stöds på din TV.
Har du testat att uppdaterat mjukvaran på din TV?
 

Här finns en lista på de Smart TV modeller som stöds just nu:
https://kontakt.svt....tod-for-svtplay

Intressant idé jag skickar vidare den till mobilteamet.
 

 

Nu finns direktsändningar  i appen 

 

@ SVT kan ni inte lägga till en meny med direkt sändningar, verkar inte som alla hamnar under "vi rekommenderar" 

 

Bra idé jag tar med mig den!
Du kan alltid hitta direktsändningar under "Senaste" listan.

 

Sen Anders Herbert gick på föräldrarledighet verkar SVT strunta i den här tråden... synd för Anders va verkligen en eldsjäl som verkade bry sig om vad folk här hade å säga...

 

Som jag skrev tidigare så vill jag verkligen be om ursäkt för detta, vi arbetar ständigt på att förbättra vår Smart-Tv app och vi vill gärna fortsätta ha en fin dialog med er.

 

@SVT Vad gör ni och Samsung för att lösa buggen med att starta appen och att den stänger av efter 15 minuter? Utan att veta bättre så tycker jag att det verkar som att det är något på SVT:s sida som behöver fixas, eftersom problemen inte finns i några andra appar i Tv:n.

 

Vi ligger ständigt på Samsung, de har identifierat och hittat en lösning men den verkar inte vara distribuerad till er ännu. Vi jobbar ständigt på att ni ska få den fixen.

 

Samsung har sett att problemet ligger i deras implementation av standarden som vi bygger vår app på. Detta drabbar inte alla appar och inte heller alla Samsung användare. Det här är en av de svåra buggarna som vi vill vara trygga med att den är löst innan vi kan släppa vår beta stämpel. Samsung är tyvärr inte öppna med vilka fixar som släpps eller när de släpper dem och vi gör allt vi kan för att ni ska få denna fix.

Det kommer uppdateringar från Samsung då och då men Samsung får tyvärr inte lämna ut information om vad uppdateringarna innehåller eller vilka tv-modeller som de går ut till. Skulle problemet med din TV försvinna så vill vi väldigt gärna att ni berättar det för oss. Dels för att vi skulle bli glada av att höra det och för att det är bra information för andra :)

 

Mvh, Niklas Pettersson



#345

Postad 19 mars 2018 - 14:56

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 1

Nu har jag ju själv en LG-TV så jag sitter nöjd :)

 

Men nog skulle väl SVT ha råd att köpa in en Samsung TV som man vet har problemet och jobba med den till det är löst!

 

I stället för:

"Skulle problemet med din TV försvinna så vill vi väldigt gärna att ni berättar det för oss. Dels för att vi skulle bli glada av att höra det och för att det är bra information för andra"



#346

Postad 19 mars 2018 - 16:57

Unregistered717d75bc
  • Unregistered717d75bc
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Nu har jag ju själv en LG-TV så jag sitter nöjd :)

 

Men nog skulle väl SVT ha råd att köpa in en Samsung TV som man vet har problemet och jobba med den till det är löst!

 

I stället för:

"Skulle problemet med din TV försvinna så vill vi väldigt gärna att ni berättar det för oss. Dels för att vi skulle bli glada av att höra det och för att det är bra information för andra"

Hej!

 

Vi har en stor mängd Samsungapparater och upplever själva problemet på vissa av de.
Eftersom det krävs att man aktivt sitter och tittar för att se om det är löst så hinner vi bara göra det då och då.

När vi märker att det försvinner på någon av våra apparater här kommer vi kunna kommunicera det.

 

Mvh, Niklas Pettersson



#347

Postad 31 mars 2018 - 13:27

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Uppdaterade till Version 1210.8 (30 mars 2018) på min Samsung MU8005. Samma problem, ingen skillnad.

 

1) Måste starta SVT-appen genom att först byta till TV och sedan starta appen.

2) TV:n stänger av sig efter ca 15 minuter när man tittar på ett program i appen. Workarounden är att pausa var 14:e minut.

 

Hur svårt kan det vara att fixa dessa problem!



#348

Postad 02 april 2018 - 10:54

Unregisteredf8f21456
  • Unregisteredf8f21456
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hej!

 

Först och främst vill jag be om ursäkt för att vi inte har varit närvarande sedan Anders försvann på sin föräldraledighet.

Vår dialog här med er är mycket viktig för oss och vi vill att den ska fortsätta.

 

 

 

Detta beror på att appen fungerar olika väl på olika TV-apparater och operativsystem, LG är en av de plattformarna där det har funkat absolut bäst. Det kvarstår större problem på vissa plattformar som vi gärna vill lösa innan vi kan säga att det är en full version. Vi arbetar för fullt på det.

 

 

Om vår app inte finns i app market så är det troligtvis för att den inte stöds på din TV.
Har du testat att uppdaterat mjukvaran på din TV?
 

Här finns en lista på de Smart TV modeller som stöds just nu:
https://kontakt.svt....tod-for-svtplay

Intressant idé jag skickar vidare den till mobilteamet.
 

 

 

Bra idé jag tar med mig den!
Du kan alltid hitta direktsändningar under "Senaste" listan.

 

 

Som jag skrev tidigare så vill jag verkligen be om ursäkt för detta, vi arbetar ständigt på att förbättra vår Smart-Tv app och vi vill gärna fortsätta ha en fin dialog med er.

 

 

Vi ligger ständigt på Samsung, de har identifierat och hittat en lösning men den verkar inte vara distribuerad till er ännu. Vi jobbar ständigt på att ni ska få den fixen.

 

Samsung har sett att problemet ligger i deras implementation av standarden som vi bygger vår app på. Detta drabbar inte alla appar och inte heller alla Samsung användare. Det här är en av de svåra buggarna som vi vill vara trygga med att den är löst innan vi kan släppa vår beta stämpel. Samsung är tyvärr inte öppna med vilka fixar som släpps eller när de släpper dem och vi gör allt vi kan för att ni ska få denna fix.

Det kommer uppdateringar från Samsung då och då men Samsung får tyvärr inte lämna ut information om vad uppdateringarna innehåller eller vilka tv-modeller som de går ut till. Skulle problemet med din TV försvinna så vill vi väldigt gärna att ni berättar det för oss. Dels för att vi skulle bli glada av att höra det och för att det är bra information för andra :)

 

Mvh, Niklas Pettersson

Tack för feedback. Riktigt trevligt! :)



#349

Postad 08 april 2018 - 17:32

Thorvaldsson
  • Thorvaldsson
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Måste säga att uppdateringen av tv-programmen i appen har sköts väldigt dåligt dom sista dagarna... t.ex. i fredags skulle jag kolla Vem vet mest... men de dök aldrig upp.. inte förrän jag påpekat detta för SVT på facebook och 1 eller 2 dagar senare dök det upp... nu senast så kom jag på 18:30 att jag ville kolla 18 sändningen av Rapport... men den finns inte heller uppe ännu under Senaste... innan så har det dykt upp nästan direkt efter det har sänt...

 

Varför har det blivit sånt slarv på sistone??



#350

Postad 12 april 2018 - 08:53

Unregistered717d75bc
  • Unregistered717d75bc
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Måste säga att uppdateringen av tv-programmen i appen har sköts väldigt dåligt dom sista dagarna... t.ex. i fredags skulle jag kolla Vem vet mest... men de dök aldrig upp.. inte förrän jag påpekat detta för SVT på facebook och 1 eller 2 dagar senare dök det upp... nu senast så kom jag på 18:30 att jag ville kolla 18 sändningen av Rapport... men den finns inte heller uppe ännu under Senaste... innan så har det dykt upp nästan direkt efter det har sänt...

 

Varför har det blivit sånt slarv på sistone??

 

Hej!

 

Ja detta är ju onekligen tråkigt, jag tar och tittar på det från vårt håll vad som har skett med dessa publiceringar, givetvis ska program komma ut direkt när de är tillgängliga, detta ska ju gälla alla våra plattformar.

 

Jag ska utreda i vilken del detta har fallerat.

 

Mvh, Niklas






Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.