Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kingdom Come: Deliverance (Inga spoilers utan taggar!)

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kingdom Come: Deliverance (PC) (PC-spel) 1 8,25 (3) 23:-
Kingdom Come: Deliverance (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 9 (0) 115:-
Kingdom Come: Deliverance (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 7,8 (4) 299:-

#1

Postad 23 februari 2018 - 09:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

https://www.kingdomcomerpg.com/

 

Ser intressant ut. Har sålt över en miljon kopior. Ser ut som en korsning mellan Witcher 3 och Skyrim minus all fantasy.

 

Någon som spelat?



#2

Postad 23 februari 2018 - 11:53

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Vart jättesugen på detta lir men efter ett gäng videorecensioner så verkar det också vara fyllt med buggar vilket gör att jag inväntar några patchar innan köp.



#3

Postad 23 februari 2018 - 13:32

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Recension kommer faktiskt senare idag, så stay tuned! :)

Ska sägas att jag rekommenderar det, men var medveten om att det är buggigt och väldigt rough - kärnan i spelet är dock roligt och det finns mycket gott att hämta från de 100+ timmar man kommer lägga ner på det.



#4

Postad 23 februari 2018 - 13:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vart jättesugen på detta lir men efter ett gäng videorecensioner så verkar det också vara fyllt med buggar vilket gör att jag inväntar några patchar innan köp.

Är det störande buggigt så blir det nog ett köp om ett år eller nåt. Väntade ett år med Arkham Knight och det var helt problemfritt när jag väl spelade det.

 

Recension kommer faktiskt senare idag, så stay tuned! :)

Ska sägas att jag rekommenderar det, men var medveten om att det är buggigt och väldigt rough - kärnan i spelet är dock roligt och det finns mycket gott att hämta från de 100+ timmar man kommer lägga ner på det.

Nice!


Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 februari 2018 - 13:56.


#5

Postad 23 februari 2018 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Lite roligt sammanträffande, hade precis lagt upp den (Filip som skrivit). Trodde redan någon hade skapat en tråd sedan innan dock, men tydligen inte.

 

Jah skulle dock tro att det inte blir helt fritt från buggar i framtiden, det är klassiskt eurojank som de kallar det.


Redigerat av Zoiler, 23 februari 2018 - 14:03.


#6

Postad 24 februari 2018 - 00:47

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Rätt bra spel måste jag säga.

men enormt krävande, glöm 1440p eller högre för konstant 60fps

med överclockad i7 8700K (5.0 GHz) och gtx1080 gick det ej att få konstant 60fps i 1440p oavsett grafikinställningar (funka la om du kör medium eller low men det vill man inte)

men 1080p funka rätt bra, då kan du maxa det mesta förutom shadow och shaders och få 60fps all round.

 

edit: ej märkt av några större buggar i spelet.


Redigerat av WarpGuN, 24 februari 2018 - 01:26.


#7

Postad 26 februari 2018 - 13:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag har spelat ett par timmar och jag gillar spelets ambitioner. Utförandet är på inget sätt 100 % men med tanke på hur litet utvecklingsteamet var så får man vara nöjd med produkten. 



#8

Postad 05 mars 2018 - 17:07

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Har det släppts ännu till PS4?



#9

Postad 05 mars 2018 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelet släpptes för en månad sen ungefär.



#10

Postad 05 mars 2018 - 18:13

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Spelet släpptes för en månad sen ungefär.

 

Ok, kikade på prisjakt och typ ingen verkar ha det i lager.



#11

Postad 05 mars 2018 - 21:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ok, kikade på prisjakt och typ ingen verkar ha det i lager.

 

Tre stora och välkända butiker har det i lager enligt prisjakt?

 

CDON

Discshop

Webhallen



#12

Postad 29 mars 2018 - 12:52

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

https://www.kingdomcomerpg.com/

 

Ser intressant ut. Har sålt över en miljon kopior. Ser ut som en korsning mellan Witcher 3 och Skyrim minus all fantasy.

 

Någon som spelat?

 

 

Precis eller lite som GTA fast på häst och med svärd. Eller ja inte riktigt men. ;)

 

Är det någon mer som spelar detta?

Tycker det är helt ok och tycker ej det buggar värre än något annat stort open-world spel. (jag kör det på PS4).

Det är ju inte riktigt lika välpolerat som Witcher 3 i menyer och sånt men klart spelvärt för den som vill ha lite svärdaction utan drakar och magi.


Redigerat av HenkeEdge, 29 mars 2018 - 12:53.


#13

Postad 13 februari 2020 - 23:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Gratis på epic game store.  Hur bra är DLC:erna?

 

https://www.youtube....h?v=-3IyQRSr-Uw



#14

Postad 23 februari 2020 - 16:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jösses vilket dunderlir! Det enda jag kan hålla emot det är att det är svårt optimera när fpsn är hälften i städerna och det är väldans svårt få det där flytet. Har förvisso inte testat low ännu det är svårt få det att se dåligt ut. Installation på SSD fixade streamingen och kortade ner laddningstiderna betänkligt så det är kul att till slut faktiskt tjäna något väsentligt. 

 
A womens tale gjorde jag så fort jag fick den. Grymt bra DLC.
 



#15

Postad 23 februari 2020 - 19:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Värt att spela på en vanlig PS4?



#16

Postad 24 februari 2020 - 00:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Värt att spela på en vanlig PS4?

Vad jag läst så ska man undvika xbox one at all costs iaf. PS 4 har man läst ska va lite bättre men säkrast är nog pc. Finns diverse mods i värsta fall jag kör dock stock förutom high res textures jag fick med någon DLC.



#17

Postad 24 februari 2020 - 12:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ok, jag har bara Macbook Pro som alternativ så PS4 it is om jag ska spela det.



#18

Postad 24 februari 2020 - 14:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Ok, jag har bara Macbook Pro som alternativ så PS4 it is om jag ska spela det.

Har ju funnits ett tag så får försöka detektiva hur folk upplever det. Vore bra om Sony släpper det gratis på PS+ kan tyckas nu när det är släppt på gamepass :)

De har simplified lockpick nu iaf. Det var något som nästan krävde mus tidigare har jag fått uppfattningen av. Överlag tycker jag att jag är lite mer agile med mus än med gamepad men hela liret bygger ju på realism och naturlig inertia i striderna etc så du är klumpig eller klumpigare så jag vet inte om det kan ses som negativt :)

Ser fram emot på att bli bättre på svärdstriderna. Jag får sånt adrenalinpåslag jag glömmer bort vikten av timing och hushålla med staminan och bara mörsar på i halv panik. Jag är så jäkla mycket Henry och allt blir pannkaka. Men när man lyckas så är det grym känsla i det. 

Men jag har tydligen vart tillräckligt långsam och levlat så jag överlever hyfsat bra ändå. Fast många strider finner jag mig bara kuta runt och utöva närstrid med pilbåge och ta smällar däremellan. Lättare än att lära sig ska försöka byta approach då jag nog måste lära mig slåss förr eller senare :) 

Börjar kännas som det nog är det bästa rpgt som någonsin gjorts. Garanterat om det fortsätter växa som det gjort nu de första 20 timmarna. 


 



#19

Postad 27 februari 2020 - 13:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

bestämde mig för att prova detta, och det är väl ganska skoj. tycker det är lite väl lågt tempo på det hela dock, så får se hur länge jag faktiskt orkar spela. men jag ska ge det några timmar till iallafall :)



#20

Postad 27 februari 2020 - 15:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

bestämde mig för att prova detta, och det är väl ganska skoj. tycker det är lite väl lågt tempo på det hela dock, så får se hur länge jag faktiskt orkar spela. men jag ska ge det några timmar till iallafall :)

Vill du spara tid så sluta genast för de blir bara bättre och bättre när man upptäcker såna sjuka detaljer de lagt in och man får all tid i världen att upptäcka dem :)

Har lite problem med hudden. Den är som gjord för att skapa inbränningar. Finns moddar men inga instruktioner hur de ska läggas in. Annat än att de ska läggas i en mods folder men det verkar inte fungera med epics version? Begriper inte hur liret ska kunna hitta dem utan att läsa av någon cfg fil då de har helt egna filnamn.



#21

Postad 29 februari 2020 - 02:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Tiden är viktig. Har fått göra om ett par timmar då tiden gått ut på Walensians questen och man inte lyckats ta hinten att jag bara hade en vecka på mig. Glad jag gjorde om den dock de var en fin belöning.

Bra att ha struktur och ta side missions eftersom och inte lägga dem på hög. Det här liret lär en om livet borde köras i grundskolan ;)
Activities kan man nog ta när man vill. Sjukt bra quests så här långt. Börjat rensa upp bland sidoquests nu så tänkte försöka ta mig vidare med main quests får vi se när Henry blir riktigt badass. Kan försvara sig dugligt nu iaf killen har potential.



#22

Postad 01 mars 2020 - 01:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nu kom första kraschen! Efter 70h det är nog mer min dator än något annat. Surt ändå hade fixat min karaktär så fint och äntligen blivit riktigt tät. All loot är sparad på sista sparningen dock så det är bara en dryg halvtimme att springa runt och haggla av allt igen. Snart rensat bland side missions så man kan börja fokusera på huvudspåret igen.

 



#23

Postad 05 april 2020 - 14:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Making of Kingdom Come nästintill gratis nu med https://steamdb.info/app/976180/





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.