Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation VR

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation VR (VR-glasögon) 9 7,24 (24) Inga priser
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera) (VR-glasögon) 9 8,5 (19) Inga priser
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move) (VR-glasögon) 9 (0) Inga priser

#51

Postad 19 mars 2014 - 12:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ahm, varför?


Varför inte? Blir väl vanlig HDMI anslutning.

Vet inte men det står ju såhär om Oculus Rift i denna artikel. Bör väl vara samma samma.

That's a bummer because as good as the 1080p HD Oculus Rift looks (and it does look a magnitude better than the 720p dev kit model), its pixels are still quite large and distracting.

http://www.dvice.com...en-more-amazing



Ja, läste att 4K vore optimalt på OR för att inte märka pixlar.

#52

Postad 19 mars 2014 - 12:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
Kan inte riktigt se varför nån skulle vilja kolla på film via den här prylen men tjaa, konstigare saker har väl hänt, kanske... :)

#53

Postad 19 mars 2014 - 13:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kan inte riktigt se varför nån skulle vilja kolla på film via den här prylen men tjaa, konstigare saker har väl hänt, kanske... :)


Blir väl ungefär lika bra som det här :) Postad bild

#54

Postad 19 mars 2014 - 13:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Finns ju de som vill sitta på första raden på bio också. Finns alla typer :)

Upplösningen kommer ju va ett aber dubbelt så på konsol då 1080p intern upplösning knappast kommer bli standard på PS 4... Frågan är hur mycket det andra uppväger. När det gäller sonys VR tycker jag det faller på dels att de ska använda den kassa kameran för headtracking vad det verkar istället för mer vettiga IR lösningar och 90 fov är en fattig kompromiss både gällande riften och denna.

Vi får vänta 10 år till då har vi förhoppningsvis böjda OLED linser i 4K som väger knappt någonting med luftladdning ala Tesla ;)

#55

Postad 19 mars 2014 - 13:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

#56

Postad 19 mars 2014 - 14:20

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Ja, läste att 4K vore optimalt på OR för att inte märka pixlar.


4k per skärm eller som i sonys fall totalt för båda. För det är väl så det är med dessa?

#57

Postad 19 mars 2014 - 15:40

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Postad bild


Ser lite kul ut med dessa prototyper och alla bollar på dom! :D

#58

Postad 19 mars 2014 - 15:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

4k per skärm eller som i sonys fall totalt för båda. För det är väl så det är med dessa?


Det är väl bara en panel i de här?

#59

Postad 19 mars 2014 - 16:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Det är väl bara en panel i de här?


Aha, ok. Där ser man hur bra koll jag har på detta. Får ta och läsa på mig lite tror jag. Tycker det verkar lite småtufft faktiskt

#60

Postad 19 mars 2014 - 19:00

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Lite impressions från en som testat Sonys VR Headset.

So the resolution is not an issue for Morpheus. The depth is good, comfort is good... Not best tracking, but can be fixed I think.

https://twitter.com/...343883979362304

Redigerat av Zerokelvin, 19 mars 2014 - 19:00.


#61

Postad 19 mars 2014 - 19:08

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

3000 är absolut tänkbart, men banne mig att dom ska vara riktigt bra då. Ingen trötthet i ögonen får infinnansig. Plus att man måste kunna lira med glasögon (eller utan som närsynt ev)

Ja, som den glasögonprydde herren jag är så skulle jag nog bara vara intresserad om det gick att lösa, förslagsvis genom att de inkluderade en virtuell optiker.

När det gäller pris så skulle det nog krävas en konsol/vr bundle för ca dagens pris. Kanske låter orimligt lågt, men det skulle åtminstone få mig att fundera på att hoppa på next gen-tåget. Och så givetvis support från många spel. Annars ser jag inte riktigt vitsen.

#62

Postad 19 mars 2014 - 21:01

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Engadget testar Morpheus! Plus en massa bilder.
http://www.engadget....pheus-hands-on/

Bilder.
http://www.engadget....#!slide=2494550

Redigerat av Zerokelvin, 19 mars 2014 - 21:02.


#63

Postad 19 mars 2014 - 21:16

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Ja, som den glasögonprydde herren jag är så skulle jag nog bara vara intresserad om det gick att lösa, förslagsvis genom att de inkluderade en virtuell optiker.


Ska inte vara några problem att ha den på huvudet fast du har glasögon!
Jag frågade Yosp på twitter då jag själv har glasögon och vill veta.
Bifogad fil  Photo 2014-03-19 21 14 49.png   128,62K   0 Antal nerladdningar

#64

Postad 19 mars 2014 - 21:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
"Project Morpheus, right now, is a little uncomfortable." Samma skit som vanligt mao. När ska sony lära sig göra prylar som är ergonomiska?

#65

Postad 19 mars 2014 - 21:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det ska kännas som att det är ett extra lager hud man har på sig innan jag köper det, man kan inte lira två timmar med något obekvämt. Virtual boy :D

#66

Postad 20 mars 2014 - 07:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ok då säger vi det:
$349 inkl PS4 Camera för head-tracking.

Som av en händelse så gick Oculus ut med deras Development Kit 2 igår, FullHD 75 Hz OLED och (IR) kamera för tracking för, just det, $349. ;)

Redigerat av pacman, 20 mars 2014 - 07:30.


#67

Postad 20 mars 2014 - 10:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Specarna är väldigt lika mellan Oculus DK2 och Morpheus.

Ang pris och lansering har Yosp sagt "as soon as possible and as low as possible..."

Får nog revidera min prisuppfattning en aning då jag baserat den på HMZ. En skillnad är att HMZ har 2x720p OLED och denna verkar ha 1st 1080p LCD för bägge ögonen, (960x1080 per öga). Kan ju påverka kostnaden en del.

Polygon hands on.
http://youtu.be/ngMOngbsdY4

Ser ut att vara ett lika stort headset om Oculus, och verkar vara bekvämare än HMZ.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 mars 2014 - 10:31.


#68

Postad 20 mars 2014 - 10:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Rykte:
"Morpheus is targeting a $249-299 price point"
"Morpheus will include camera I’ve heard"

http://www.dualshock...things-insider/

Hoppas de inte snålar bort sig för mkt nu bara och använder LCD i slutändan... Teoretiskt är OLED fullständigt överlägset.

Redigerat av pacman, 20 mars 2014 - 10:30.


#69

Postad 20 mars 2014 - 10:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja LCD känns snålt.

#70

Postad 20 mars 2014 - 10:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
"There is one other setback to Morpheus right now, though it's one that's likely to be remedied throughout the development process. Motion blur is much more pronounced on Morpheus than it is on Oculus' DK2, and image quality is also noticeably not quite on par. Both are running at 1080p, but Morpheus' decision to go with LCD displays rather than the OLED used on Oculus hurts it a little - good thing, then, that Sony's already looking at exploring OLED for its own device."

(Från eurogamers hans on.)

#71

Postad 20 mars 2014 - 11:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Mmm, det är ju inte bara blur (vilket man kan lösa på LCD med light strobing, vilket även OLED behöver nyttja):
LCD ger alltid screendoor, eftersom ledningarna måste dras nånstans och mellan pixlarna är enda sättet. OLED med 0% screendoor är förvisso säkert inte helt lätt att få till heller men ledningarna kan iaf dras bakom pixlarna.
OLED kan ge oändlig dynamik och därmed nattsvart svärta. Det kan inte LCD. I en mörk värld där bilden tar upp 90% av synfältet kommer "grådaskig svärta" vara vääääldigt uppenbart.

Skulle vilja gå så långt som att säga att OLED är ett måste för att VR ska bli vettigt.

#72

Postad 20 mars 2014 - 11:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hoppas de väljer OLED. Det är överlägset i nästan allt utom möjligtvis priset då ;)

Dilemmat för min del är dock att de här hjälmarna kommer inte vara billiga och jag kommer nog inte ha råd att köpa mer än en.
Isf så är Oculus Rift för PC prioriterad för min del. Känns som man kan få ut mer av det på PC och PC kan man alltid uppgradera för att få ännu bättre grafisk upplevelse.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2014 - 11:06.


#73

Postad 20 mars 2014 - 11:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Hoppas ryktena om Drive Club tillsammans med VR är sant. Ett bilspel i FP i förarmiljön borde fungera riktigt bra.

#74

Postad 20 mars 2014 - 11:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
Ja rent tekniskt kommer Oculus+PC vara bättre, det kan nog ses som garanterat. Men jag tror Sony kan komma med nått som är iaf "helt ok VR" för vettiga pengar för den som ändå har en PS4. Det lite enklare kleti och pleti alternativet för massmarknaden mao - känns det igen? :)

Såå mkt massmarknad tror jag inte det blir föresten, är en rätt nischad produkt så det är knappast nått som vänder upp och ner på "console wars" fajten direkt.

#75

Postad 20 mars 2014 - 11:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Hoppas de väljer OLED. Det är överlägset i nästan allt utom möjligtvis priset då ;)

Frågan är vad en 60 Hz- och strobing-kapabel ~5 tum FullHD OLED display, med låg input-lag, kostar om säg ett år - om vi låtsas att det är då Moffe släpps.

Undra om det går att få in i ett $299 inkl Camera paket. :)

#76

Postad 20 mars 2014 - 11:47

ejobrutal
  • ejobrutal
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 1
Jag ser ett stort problem: man kommer välta ut ölen varenda spelsession:)

#77

Postad 20 mars 2014 - 11:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
såg en lösning på det, man har ändå en massa skit på huvudet redan så det är bara att fylla på:
Postad bild

;)

Redigerat av pacman, 20 mars 2014 - 11:52.


#78

Postad 20 mars 2014 - 12:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Hoppas ryktena om Drive Club tillsammans med VR är sant. Ett bilspel i FP i förarmiljön borde fungera riktigt bra.

Nån borde sparka liv i Geoff Crammond (inte död men tycks gått i pension iaf) och tvinga fram ett nytt Stunt Car Racer.

Redigerat av pacman, 20 mars 2014 - 12:05.


#79

Postad 20 mars 2014 - 12:13

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

"There is one other setback to Morpheus right now, though it's one that's likely to be remedied throughout the development process. Motion blur is much more pronounced on Morpheus than it is on Oculus' DK2, and image quality is also noticeably not quite on par. Both are running at 1080p, but Morpheus' decision to go with LCD displays rather than the OLED used on Oculus hurts it a little - good thing, then, that Sony's already looking at exploring OLED for its own device."

(Från eurogamers hans on.)


Hmm..Intressant! Hoppas att de kör på OLED itsället för LED då!
Hur pass mycket dyrare är OLED än LED? Det är ju ganska små display/displayer vi pratar om! Eller är det så att det kanske blir svårare
att göra små displayer än större!?

#80

Postad 20 mars 2014 - 12:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hoppas ryktena om Drive Club tillsammans med VR är sant. Ett bilspel i FP i förarmiljön borde fungera riktigt bra.


Det stämmer inte. Drive club kommer inte ha stöd http://www.gamespot....d/1100-6418417/

Ganska logiskt då Drive club ska släppas ganska snart. Kan ta ett par år innan vi ser hjälmen i butik

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2014 - 12:22.


#81

Postad 20 mars 2014 - 12:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Det stämmer inte. Drive club kommer inte ha stöd http://www.gamespot....d/1100-6418417/

Ganska logiskt då Drive club ska släppas ganska snart. Kan ta ett par år innan vi ser hjälmen i butik

Attans....

Då får de patcha in stödet sen då ;)

#82

Postad 20 mars 2014 - 13:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har väl säkert nämns men ryktas ju att konsumentversionen av RIFT kommer ha högre upplösning! Men om det bara är spekulation att det kommer finnas 1440p paneler från Occulus sida? Har vi otur blir det LCD...

Men tja Morpheus är väl inte låst till 1080p heller förhoppningsvis.

Det och input lag biten är det jag oroar mig för allra mest. Vet inte om det finns några mobilpanels ingenjörer hos Samsung och gänget som tycker input lag är viktigt att få ner. Men det kanske bara är mjukvaran så då borde ju Sony i alla fall veta hur man trimmar lcd paneler ;)

Sedan gäller det ju att få bort latencyn på head trackingen också förutom det.men med IR lösningar så är det fullt möjligt få det riktigt lågt.

#83

Postad 20 mars 2014 - 13:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har väl säkert nämns men ryktas ju att konsumentversionen av RIFT kommer ha högre upplösning! Men om det bara är spekulation att det kommer finnas 1440p paneler från Occulus sida? Har vi otur blir det LCD...

Men tja Morpheus är väl inte låst till 1080p heller förhoppningsvis.

Det och input lag biten är det jag oroar mig för allra mest. Vet inte om det finns några mobilpanels ingenjörer hos Samsung och gänget som tycker input lag är viktigt att få ner. Men det kanske bara är mjukvaran så då borde ju Sony i alla fall veta hur man trimmar lcd paneler ;)

Sedan gäller det ju att få bort latencyn på head trackingen också förutom det.men med IR lösningar så är det fullt möjligt få det riktigt lågt.


PS4 är ju dessväre låst till vad HDMI 1.4 klarar av men det räcker iaf till 1440p isf.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2014 - 13:12.


#84

Postad 20 mars 2014 - 13:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1
Med tanke på sammanhanget så är nog FullHD det enda som är rimligt för Moffen.

Japan Display, där Sony ingår, har förövrigt redan en 5.2 tums FullHD OLED... Inte redo för massproduktion - än. ;)
http://sechrist.word...h-full-hd-oled/

Redigerat av pacman, 20 mars 2014 - 13:28.


#85

Postad 20 mars 2014 - 13:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja det är på gång till mobiltelefonerna så hjälmarna borde kunna använda samma.

EDIT: sorry trodde du menade 1440p OLED

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 mars 2014 - 14:10.


#86

Postad 20 mars 2014 - 14:02

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Med tanke på sammanhanget så är nog FullHD det enda som är rimligt för Moffen.

Japan Display, där Sony ingår, har förövrigt redan en 5.2 tums FullHD OLED... Inte redo för massproduktion - än. ;)
http://sechrist.word...h-full-hd-oled/


Imponerande ppi måste jag säga!

"1920 x 1080 pixel display offers a whopping 423 ppi (pixels per inch)"

#87

Postad 20 mars 2014 - 16:55

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 1
The Launch Window

• Sony hopes to release Morpheus before the end of fiscal year 2014 (which ends on March 31, 2015). However, they are much further along than people realize and were initially targeting a Fall 2014 release. The prototype Sony showed yesterday, as advanced as it is, was fairly close to the one they were planning to debut at Gamescom last august. There were some minor adjustments made to the LED positioning and there is a slightly improved screen in this prototype but the two prototypes were otherwise identical. They decided against showing the prototype last year because they wanted more time to nail down the software and because they didn't want to take focus off the PS4's launch.

The Device's Name

• The final name won't be Morpheus. The device doesn't have a name yet but is likely to be named with an evocative action verb akin to Move, Play, Create and Share. According to my source, View (as in Playstation View and PSView ) are two that are often thrown around internally. But he also added that its way too early for them to settle on a name and it may very well might end up being named some other verb like Focus, See, Experience, Imagine, Live, Immerse or something entirely different like Vision all of which he has heard people suggest.

The Target Price

• Sony is internally targeting a price of $250-$299 with a camera bundled, and they are planning to subsidize the cost of the device in order to achieve this price tag. Later in the conversation, he noted some reservations he has about this target price. Sony invested a substantial amount in R&D for this device for the past several years.

The Games (Many Titles in Development)

• Sony's first party studios are working on some absolutely fantastic VR experiences. The Last of Us, God of War and Drive Club are being built into brand new VR experiences from the ground up. I mentioned that Drive Club was supposed to be a PS+ free game and he told me that Drive Club will be a traditional game but will also have a dedicated VR component with pared back but nevertheless very impressive graphics. According to my source, Sony feels that while these known franchises are what will drive gamers to first make the leap over to VR, entirely unique and engaging experiences are what will demonstrate to gamers what VR offers over traditional gaming. Guerrilla Games is working on a unique first person Adventure RPG built from the ground up for VR and Sucker Punch once they wrapped up work on Infamous started work on something VR related.

The Experiences

• Sony wants to bring VR to the masses by offering up VR experiences that are both revolutionary and very accessible, plug and play and with a very simple to use interface that require absolutely no technical knowledge to set up or use. And they want to launch the device with VR software unlike anything people have ever experienced before. This is a major area of focus for Sony's R&D and internal development studios.

• There is a lot of amazing software they are keeping under wraps. They even have an interface designed specifically for VR that they are keeping under wraps. Some of the VR software that Sony's internal teams are working on, (examples he mentioned include virtual tourism through various places and to different eras in human history, space exploration, deep sea exploration and a VR oriented take on PlayStation Home) aren't really games in the traditional sense and are designed to be immersive VR experiences that have more broad appeal beyond just traditional gamers.

• Sony is also worried about public perception that VR is an isolative antisocial experience. They are working on a collection of asymmetric multiplayer games, some of which are sports, and some of which are entirely new experiences (Note: Nintendo Land is what came to my mind when my source said asymmetric multiplayer, when I asked if this was anything like Nintendo Land, he said that two of the asymmetric games share some elements in common with Mario Chase and Metroid Blast but the others are very unique experiences and VR adds a whole new dimension to them).

• As if the above information didn't make it clear, he specifically told me that Sony is a huge believer in the possibilities that immersive VR. They've long felt that once the technology becomes feasible, VR experiences (games, virtual tourism, edutainment) could be as big an industry as movies and traditional games are today. They want to be at the frontier of this new industry the same way they were with CDs, and with personal music players when they launched the Sony Walkman. They feel that if properly executed, VR will have more mass appeal than any game console in history and with much longer legs (presumably this was a reference to the Wii) because it offers something that simply hasn't been possible before. Sony feels that without them entering the market with an easy to use, closed box, plug and play VR experience, it will take some time before VR ventures beyond PC enthusiasts and the technically adept. He said that Sony has been investing very heavily in VR in order to make immersive VR accessible to the masses at large.
The Hardware

• The PS4's internal architecture, the Playstation Camera, and the Dualshock 4 (both the lightbar and touchpad) were designed from the outset with VR in mind. Like the PS1 with CDs, the PS2s with DVDs, the PS3 with Blurays, the PS4 was designed to make VR mainstream. Even the HMZ releases were designed to recoup some of their early R&D costs while improving upon the early headset designs. All VR games will be required to support both the Dualshock 4 controller and the Move Controller. The advantages of doing this include not needing to bundle Move controllers in with the headset and allowing gamers to transition to VR using a controller they are familiar with.

• The Morpheus will not be PC compatible in the near future. Sony needs to recoup the substantial investments they are making with PS4 VR game sales and get hardware costs down before they consider adding PC support. More importantly, Sony feel there are significant advantages to a walled garden (Apple-like) approach when you are introducing a brand new device to the masses. Thanks to the PS4, Sony controls every aspect of their VR experiences, both the software and hardware and their VR software can target one unified set of specifications. Sony plans to leverage this to deliver truly mind blowing and immersive VR experiences that perform smoothly and consistently.

• Sony is positioning the VR headset as sometime quite distinct from the PS4. They want the PS4 to be the place where gamers go for cutting edge mainstream games and the VR+PS4 combo to be the place to go for anyone interested in rich immersive VR experiences even if they don't have the technical knowledge necessary to get something like the Oculus Rift up and running.

• Sony wants to avoid creating the impression among gamers that the PS4 needs a VR headset to be a worthwhile purchase. This is one reason why they decided against launching the VR headset this year. They want to give the PS4 lots of breathing room, release a rich lineup of dedicated games for it this holiday season and maintain the PS4's momentum as the go to console for gamers even if they aren't interested in VR. It sounded like Sony feared that focusing too strongly on VR this early in the PS4′s life could drive away some gamers and hurt their momentum going into the holiday season

• In essence, Sony plans to fully and significantly support two unique and distinct platforms, a dedicated cutting edge gaming console, and a brand new plug and play VR platform that offers unique tailored immersive experiences unlike anything anyone has experienced before. This is partly why Sony is working so hard to bring in more indie developers to their platform, because they feel these indie developers will help them successfully support and nurture both platforms

• Another reason why Sony decided against launching the device this year is (and the reason they chose to unveil the device at GDC) is because they wanted to get indie developers on board early. They know that a large lineup of captivating VR experiences at launch gives the device the best chance of success, and they are actually positioned to do just that. They have a substantial amount of internal software being developed to launch along the VR headset. But they want indies on board to fill in gaps, offer up unique experiences that didn't even occur to them, and help ensure a steady stream of VR experiences following the launch.

http://www.dualshock...information-lea
k-about-sonys-morpheus-talks-tech-price-games-2015-release-and
-much-more/

Tages med en nypa salt, men intressant om sant :)

#88

Postad 20 mars 2014 - 17:52

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
250-299 dollar för Kamera och VR Headset! :blink: Låter nästan lite billigt! Bara de inte tullar på kvaliteten allt för mycket.

Har ändrat på titel för tråden!

#89

Postad 20 mars 2014 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sony feels that while these known franchises are what will drive gamers to first make the leap over to VR, entirely unique and engaging experiences are what will demonstrate to gamers what VR offers over traditional gaming.

Nja, Leisure Suit Larry och liknande kommer göra tricket.

#90

Postad 20 mars 2014 - 18:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Finns det någon som gillar de nyare abominationer till Leisure Suite Larry?

Känns lite fel att använda det namnet de tidiga liren var juket smakfulla högkvalitativa äventyr utan silikontuttar och fjanterier. De använde ju dessutom LSL skaparens namn trots han inte hade någon del i Magna Cum Laude haveriet.

#91

Postad 20 mars 2014 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Känns lite fel att använda det namnet

Använd vilket namn du vill, det var bara en symbol för vad jag menade även om spelet inte är aktuellt längre :)

I Japan finns det lite andra spel. Av någon anledning så känns det som PS4-försäljningen kommer att öka markant i Japan när japanerna helt plötsligt hittar tillbaka till stationära konsoler.

#92

Postad 20 mars 2014 - 19:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Vill folk ha OLED i sina manicker av bra kvalitet och korrekt färgåtergivning så får ni vänta ett par år.

#93

Postad 20 mars 2014 - 19:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Använd vilket namn du vill, det var bara en symbol för vad jag menade även om spelet inte är aktuellt längre :)

I Japan finns det lite andra spel. Av någon anledning så känns det som PS4-försäljningen kommer att öka markant i Japan när japanerna helt plötsligt hittar tillbaka till stationära konsoler.


liknelsen fungerar ju inte för de som vet vad leisure suite larry egentligen står för. Bättre är väl det där volleyboll fighting liret eller vad det var :P

#94

Postad 20 mars 2014 - 19:48

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Vill folk ha OLED i sina manicker av bra kvalitet och korrekt färgåtergivning så får ni vänta ett par år.


För att?

#95

Postad 20 mars 2014 - 19:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1
Postad bild

+ insert darthvader.jpg :P

#96

Postad 20 mars 2014 - 20:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Hamnar den över $399 kan de lika gärna strunta i det...

-

Redigerat av e3henri, 20 mars 2014 - 20:47.


#97

Postad 21 mars 2014 - 08:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

+ insert darthvader.jpg :P

Postad bild
De har helt klart samma morsa (pernilla august)! :o

Redigerat av pacman, 21 mars 2014 - 09:35.


#98

Postad 21 mars 2014 - 09:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
The force is strong in this one

#99

Postad 21 mars 2014 - 10:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Jisses vad briljant...teknik som tillåter att man hugger tag i, och av, någons arm så att armen kan användas som ett vapen på denne någon varpå man nonchalant kastar iväg armen är per automatik: Postad bild

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av pacman, 21 mars 2014 - 10:37.


#100

Postad 21 mars 2014 - 10:35

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Jisses vad briljant...
Postad bild
Postad bild
Postad bild


rätt coolt :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.