Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Husbil- och husvagnstråden

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 februari 2020 - 21:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Har själv nyligen införskaffat en husbil, efter en tids camping frånvaro! Ska bli riktigt roligt igen hoppas jag😊 Någon mer här som rullar runt med någon husbil el husvagn, tips på bra ställplatser m.m?🤗

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 24 februari 2020 - 08:19.


#2

Postad 23 februari 2020 - 16:10

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Tyvärr inte husbil men husvagn, kanske kan göra en kombotråd?   :rolleyes:


Redigerat av stabbe, 23 februari 2020 - 16:10.


#3

Postad 24 februari 2020 - 08:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Absolut, har justerat😊 Haft både Kabe och Cabby själv tidigare, vad drar du för modell?

Redigerat av mcmike, 24 februari 2020 - 08:24.


#4

Postad 24 februari 2020 - 09:20

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Har själv nyligen införskaffat en husbil, efter en tids camping frånvaro! Ska bli riktigt roligt igen hoppas jag Någon mer här som rullar runt med någon husbil el husvagn, tips på bra ställplatser m.m?

 

Jag säger välkommen till Valdemarsvik, en av de finaste ställplatserna i Sverige !



#5

Postad 24 februari 2020 - 09:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jag är lite sugen på en liten husvagn faktiskt.  Jag är mycket ute och åker när jag fotograferar. Då hade det varit nice med en liten husvagn att sova i istället för tält eller i bilen hela tiden. 

 

Dessa små verkar riktigt bra faktiskt och skulle passa mig bra. 

Verkar vara väldigt bra lösningar i interiören. 

Bifogad fil(er)



#6

Postad 24 februari 2020 - 13:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Absolut, har justerat Haft både Kabe och Cabby själv tidigare, vad drar du för modell?

 

Trevligt :D 

 

Jag har en Hobby 650 KFU, 2016.

 

Vi campar väldigt lite i Sverige men desto mer nere i Europa. Hade siktet inställt på Italien i år men får se hur allt blir med Corona utbrott osv.



#7

Postad 25 februari 2020 - 09:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag säger välkommen till Valdemarsvik, en av de finaste ställplatserna i Sverige !

Tack för tipset, ska jag absolut kika på😊

Trevligt :D

Jag har en Hobby 650 KFU, 2016.

Vi campar väldigt lite i Sverige men desto mer nere i Europa. Hade siktet inställt på Italien i år men får se hur allt blir med Corona utbrott osv.

Jag håller mig nog innanför landets gränser första året😊 Italien det vore något, hoppas ni kommer iväg dit då👍Kom på att jag faktiskt haft en Hobby med, det var min första hudvagn. Hobby prestige 495, sjukt snygg inredning var det och smidig!

Redigerat av mcmike, 25 februari 2020 - 09:00.


#8

Postad 25 februari 2020 - 12:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Tack för tipset, ska jag absolut kika på
Jag håller mig nog innanför landets gränser första året Italien det vore något, hoppas ni kommer iväg dit dåKom på att jag faktiskt haft en Hobby med, det var min första hudvagn. Hobby prestige 495, sjukt snygg inredning var det och smidig!

 

Det är bara tuta och köra! :) Det är riktigt skönt att komma ner på lite varmare breddgrader med ekipaget. Men om utbrottet fortsätter i flera månader kanske det får bli första sommaren hemma i Sverige på många år :)



#9

Postad 28 februari 2020 - 17:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Det har du alldeles rätt i, ska bli riktigt roligt igen😊 Funderar på om jag ska uppgradera totalvikten till 3850kg från 3500kg eller väga när man får hem den. Intyget skulle kosta 6750kr + reg besiktningskostnaden som jag inte har koll på kostnaden.

Redigerat av mcmike, 28 februari 2020 - 17:46.


#10

Postad 28 februari 2020 - 19:20

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Ju mer lastvikt desto bättre resonerar jag :) jag har totalvikt 2,2 på min vagn vilket ger 400kg lastvikt vilket får anses helt OK för husvagn.

Dock kräver det ju BE-kort för att dra den :)

#11

Postad 29 februari 2020 - 09:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Ja man vill ju gärna åka lagligt, man vet ju aldrig om man åker in i en kontroll så då känns det tryckt och säkert😊 Hobbyn är stor och tung ja! Vad väger din bil då? Längtar sjukt efter att få hämta hem den nu iallafall, då den står kvar hos säljaren ännu🤗

Redigerat av mcmike, 29 februari 2020 - 09:53.


#12

Postad 29 februari 2020 - 12:36

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ja man vill ju gärna åka lagligt, man vet ju aldrig om man åker in i en kontroll så då känns det tryckt och säkert Hobbyn är stor och tung ja! Vad väger din bil då? Längtar sjukt efter att få hämta hem den nu iallafall, då den står kvar hos säljaren ännu

 

Totvikt 2,3 på bilen.



#13

Postad 14 mars 2020 - 10:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
@stabbe använder du några solceller? Funderar på att beställa, så att man kan fricampa några dgr. Vill helst bara ha en för vikten, tips på något färdigt paket?

#14

Postad 14 mars 2020 - 16:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

@stabbe använder du några solceller? Funderar på att beställa, så att man kan fricampa några dgr. Vill helst bara ha en för vikten, tips på något färdigt paket?


Ah jag har solcell. Förra ägaren som monterade den så vet inte om de va ett paket eller vilken modell det är.

Vi fricampar typ aldrig dock passar den bra när vi åker våra långturer genom Europa tills vi är framme vid slutdestinationen :)

#15

Postad 28 mars 2020 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Yes äntligen som man längtat, idag ska jag hämta hem racern🚐 Har beställt solcell nu iallafall, dålig koll på kvalitén men bli säkert bra!Okänd mark😁

Redigerat av mcmike, 28 mars 2020 - 08:52.


#16

Postad 28 mars 2020 - 08:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Hämtar ut min vagn idag också :) lite kontroll och tvättning blir det nog i solskenet.

Ta lite kort när du installerar och visa hur det blir :)

#17

Postad 28 mars 2020 - 09:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Absolut, får se om jag använder befintligt antenn hål, den ska väck Iallafall. Borrningen om så blir fallet överlåter jag till någon annan😁Aldrig kört husbil ska bli intressant och se om det är så smidigt som det sägs🤔

Redigerat av mcmike, 28 mars 2020 - 09:09.


#18

Postad 30 maj 2020 - 17:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Äntligen första vända med racern, en dag som denna🌞 Var lite orolig att någonting inte skulle fungera i bilen då jag inte testade något när jag köpte den i vintras. Till glädje inga fel alls, ännu iallafall🙃Kommer bli många dgr framöver med husbilen,!

Redigerat av mcmike, 30 maj 2020 - 17:17.


#19

Postad 30 maj 2020 - 22:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Äntligen första vända med racern, en dag som denna Var lite orolig att någonting inte skulle fungera i bilen då jag inte testade något när jag köpte den i vintras. Till glädje inga fel alls, ännu iallafallKommer bli många dgr framöver med husbilen,!

 

Kul att höra. Har själv hunnit ut några vändor under våren och tajmat med helt OK väder. Har du några planer inför sommaren nu när det blir hemmaplan?



#20

Postad 31 maj 2020 - 09:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Kul att höra. Har själv hunnit ut några vändor under våren och tajmat med helt OK väder. Har du några planer inför sommaren nu när det blir hemmaplan?


Härligt, vilken är din "hemmaplan" och hur tänker du själv? Jag bor ju i Dalarna, kommer hålla mig en del runt Siljan och även någon vända till Örebro, Västerås. Finns massvis med idylliska ställen, bor på ett nu utanför Falun🤗Laddade ned ställplatser appen, kanon app verkligen om man har husbil🙏

Redigerat av mcmike, 31 maj 2020 - 09:12.


#21

Postad 31 maj 2020 - 14:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Härligt, vilken är din "hemmaplan" och hur tänker du själv? Jag bor ju i Dalarna, kommer hålla mig en del runt Siljan och även någon vända till Örebro, Västerås. Finns massvis med idylliska ställen, bor på ett nu utanför FalunLaddade ned ställplatser appen, kanon app verkligen om man har husbil

 

Låter nice :)

 

Själv blir det en tripp runt i västra Sverige med en liten avstickare längre ned i landet. Bor på västkusten så det finns mycket campingar att välja på med nära till havet :)



#22

Postad 01 juni 2020 - 19:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Lyllos, västkusten står högt på min rese lista😊Kommer planer en rutt där framöver, helt klart! Nu har man ju fått smak på camping livet igen, så det blir ut på vägarna så fort tillfälle ges🤗

Redigerat av mcmike, 01 juni 2020 - 19:35.


#23

Postad 28 juni 2020 - 09:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Hunnit med att vara ute några vändor nu med recern, hade glömt av hur stressfritt det är🙏 Ta dagen som den kommer och dit näsan pekar🌞 Köpte en omnia ugn som tydligen ska vara guld värd, inte testat själv ännu! Movietime, då regnet smattrar på taket nu🎬☔

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 28 juni 2020 - 09:09.


#24

Postad 28 juni 2020 - 10:49

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Hej.

Jag är på jakt efter sådant här material fast på lösmeter så jag kan tillverka ett mygg och flug skydd i valfri bredd och längd men har inte lyckats hitta något på "rulle"

Bifogad fil(er)


Redigerat av jimmy ax1, 28 juni 2020 - 14:17.


#25

Postad 16 juli 2020 - 10:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Började våran två veckors resa med att landa i Grums under lördagen. Strömstad stod sedan på agendan under söndagen, två nätter där. Helt underbart, många fina minnen dök upp🤗 Lysekil har vi fastnat i, iallafall till imorgon! Perfekt plats nere vid hamnen, med allt som behövs och centralt läge. Fördelen med husbil och alla ställplatser som finns😊 Dessutom bra väder idag🌞Nästa planerade anhalt, Varberg! Nöjd än så länge med racern, den tuggar på🙏 Hittade på små "Hobbit" stugor i Lysekil😅

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 16 juli 2020 - 10:33.


#26

Postad 24 maj 2021 - 19:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Sålde ju min husbil i höstas vilket jag ångrat bittert. Skit svårt att hitta någon till rimligt pris då marknaden är helt galen just nu😮 Missat några bra affärer då handlare köper upp allt, men nu j.vlar hann jag före. Hittade en likadan som tidigare, dock automat årsmodell 18 med en ägare innan annons kom ut. Tittar på den, gör jag på plats när den hämtas🤗

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 24 maj 2021 - 19:58.


#27

Postad 25 maj 2021 - 18:50

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Grattis till nyköpet!

 

Jag hade sett fram emot att återigen åka ner i Europa till sommaren men det får bli Sverige iår igen. Kanske inte så illa att vara hemma ;) men vi saknar verkligen att åka neråt.



#28

Postad 25 maj 2021 - 20:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Grattis till köpet :)

 

En fråga från någon som aldrig haft en husbil men är sugen på husvagn. Varför husbil före husvagn? Är inte ett ifrågasättande utan mer undrande så att det inte är något jag missat.



#29

Postad 25 maj 2021 - 21:14

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Grattis till köpet :)

 

En fråga från någon som aldrig haft en husbil men är sugen på husvagn. Varför husbil före husvagn? Är inte ett ifrågasättande utan mer undrande så att det inte är något jag missat.

 

Båda har väl sina fördelar antar jag (jag har aldrig haft någondera).

 

Husbil får man väl köra i full fart efter skyltningen medan husvagn får man köra max 80? Många gillar inte heller att köra med släp, särskilt inte att backa.

 

Husvagn kopplar man av när man kommer fram och kan sedan köra dragbilen för att köpa mjölk etc utan att behöva packa in förtält, utemöbler eller vad man nu har med sig.

 

Mvh,

  Ingvar


Redigerat av ingvar, 25 maj 2021 - 21:19.


#30

Postad 25 maj 2021 - 21:18

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Ni som har koll på husbilar, finns det någon som är "omställbar" mellan last och boende?

 

Typ som en sån här husvagn?

https://knaus.se/husvagnar/deseo

 

Jag funderar på en husbil men skulle vilja ha möjlighet att lasta mina hojar för transport till banor och väl framme bo i husbilen, vill inte gärna köra med släp...

 

Mvh,

 Ingvar



#31

Postad 26 maj 2021 - 01:28

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Ni som har koll på husbilar, finns det någon som är "omställbar" mellan last och boende?

Typ som en sån här husvagn?
https://knaus.se/husvagnar/deseo

Jag funderar på en husbil men skulle vilja ha möjlighet att lasta mina hojar för transport till banor och väl framme bo i husbilen, vill inte gärna köra med släp...

Mvh,
Ingvar


Nu vet jag inte vad din budget är men det finns ju både husbilar med garage för en MC eller skåpbilar med plats för mc bak och har säng ovanför lastytan och vissa har ett litet kök, komforten är ju dock sämre än i en husbil.

Här är ett exempel men det finns ju både dyrare och billigre.

https://www.blocket....rafter/95790422

#32

Postad 26 maj 2021 - 07:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Grattis till nyköpet!

Jag hade sett fram emot att återigen åka ner i Europa till sommaren men det får bli Sverige iår igen. Kanske inte så illa att vara hemma ;) men vi saknar verkligen att åka neråt.

Tack så mycket😊 Har faktiskt varit lite små stressad över att det skulle kunnat bli en sommar utan husbil, skönt att jag hittade en relativt ny till bra pris. Jag är "snål" 😁

Grattis till köpet :)

En fråga från någon som aldrig haft en husbil men är sugen på husvagn. Varför husbil före husvagn? Är inte ett ifrågasättande utan mer undrande så att det inte är något jag missat.

Tack så mycket😊 Har haft husvagn tidigare och den största fördelen tycker jag är smidigheten och inte behöva trycka in sig på en camping

Redigerat av mcmike, 26 maj 2021 - 07:19.


#33

Postad 26 maj 2021 - 08:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Tack så mycket Har faktiskt varit lite små stressad över att det skulle kunnat bli en sommar utan husbil, skönt att jag hittade en relativt ny till bra pris. Jag är "snål"

Tack så mycket Har haft husvagn tidigare och den största fördelen tycker jag är smidigheten och inte behöva trycka in sig på en camping

 

Ah du tänker på när man ska parkera husvagnen på en camping? Att det är enklare med en husbil. Det är inget som oroar mig så mycket, även om jag inte är någon expert så har jag gjort det tillräckligt ofta för att veta att jag fixar det. Samt att det numera finns husvagnar man kan parkera med fjärrkontroll. Jag kan också tänka mig att det är mer komfortabelt med husbil. Att man sitter bra när man kör osv. Jag kan också se tjusningen i att köra en husbil framför att dra en vagn. Jag minns att jag åkte med en annan familj i husbil en gång och kunde sitta och spela kort med de andra barnen istället för att sitta i ett trångt baksäte.

 

Vi är inne på husvagn främst för att vi tycker om att utforska och röra på oss. Så vi vill kunna ställa vagnen, slå upp förtältet och sen åka runt med bilen. Sen bidrar det ju även att det är billigare med husvagn, även om det inte är det viktigaste.

 

Vi väntar dock på att barnen ska bli lite äldre innan vi köper.



#34

Postad 26 maj 2021 - 09:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1
Jag utgick från våra behov, då vi inte stannar så länge i varje stad.😊 Jag upplever det mycket lugnare på ställplatserna, ligger ofta så bra placerade. Vi har cyklar så utforskar gör vi i lugnt och härligt tempo utan att behöva tänka på bilparkering.

Behoven ser olika ut och man ska ju naturligtvis köpa efter sitt och plånbok. Vi är klara med husvagn nu, återstår och se hur trycket blir i sommar. Branschen är som jag skrev tidigare galen just nu, blir nog ett rekord år i försäljningssiffror🌞

Redigerat av mcmike, 26 maj 2021 - 09:07.


#35

Postad 26 maj 2021 - 09:13

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte vad din budget är men det finns ju både husbilar med garage för en MC eller skåpbilar med plats för mc bak och har säng ovanför lastytan och vissa har ett litet kök, komforten är ju dock sämre än i en husbil.

Här är ett exempel men det finns ju både dyrare och billigre.

https://www.blocket....rafter/95790422

 

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad min budget är, det beror litet på vad mitt kommande husköp drar i väg till.

 

Jag har kollat på blocket och det jag hittat är dels mindre racebussar som den du länkade till. De är i första hand är till för transport men även går att sova i.

Racebussar brukar ha gott om plats för hojar men är mindre bra att bo i.

 

Dels mer "vanliga" husbilar som går att bo i under längre tid men de brukar tyvärr inte ha plats för mer än en hoj.

 

Racebussar/husbilar som är byggda på buss/lastbilschassi. De funkar förstås, har gott om plats och behöver inte kosta så mycket men är väldigt stora och drar 2-3 liter diesel per mil så de är dyra i drift.

 

Det var därför jag undrade om det finns husbilar som är i samma stil som den husvagn som jag länkade till, om det finns så har jag inte sett någon.

 

Mvh,

  Ingvar



#36

Postad 28 maj 2021 - 19:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1
Då var pärlan hämtad😀 Åkte tåg 06:20 och var hemma 12 Tim senare! Betalat in skulden de hade och det som blev kvar av köpesumman. Hoppas spärren släpps till senast tisdag, känns sådär att ännu inte äga den😅

Otroligt skönt med automat var det, spann på bra ihop med den större motorn. Lite skillnad mot tidigare racer!

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 28 maj 2021 - 19:55.


#37

Postad 01 juni 2021 - 05:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Nu så kan jag slappna av, på pappret ägare och det tog endast två dgr innan spärren släpptes.😄 Dags att börja planera årets tripp, lutar åt Göta kanal för att sedan glida vidare mot östkusten🌞

Redigerat av mcmike, 01 juni 2021 - 05:54.


#38

Postad 01 juni 2021 - 11:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Åhh fan! Fungerar den som båt också? Imponerande. 😜

#39

Postad 12 juni 2021 - 10:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Idag så bar det av, premiärturen ända till Ludvikas nya ställplats. Ca 2km hemifrån🤠 Tänkte testa så att allting fungerar och packa iordning bak i lugn och ro! Har installerat flera USB uttag, kan man inte få få lite av.

Redigerat av mcmike, 12 juni 2021 - 10:05.


#40

Postad 03 juli 2021 - 07:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Stora packdagen är här! Första målet blir Mora, då ramarna till ut/inblåset för kylskåpet ska bytas ut. Vänder sedan tillbaka för att ratta mot Göta kanal och följa östkusten till Öland😎 Sedan tar vi dag för dag, 4 veckor har vi tänkt vara ute. Vädret får styra lite🌞 Ingen annan som rullar iväg någonstans? Tänkt köpa en elsparkcykel att glida runt med, förslag?

Redigerat av mcmike, 03 juli 2021 - 07:37.


#41

Postad 03 juli 2021 - 12:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Stora packdagen är här! Första målet blir Mora, då ramarna till ut/inblåset för kylskåpet ska bytas ut. Vänder sedan tillbaka för att ratta mot Göta kanal och följa östkusten till Öland😎 Sedan tar vi dag för dag, 4 veckor har vi tänkt vara ute. Vädret får styra lite🌞 Ingen annan som rullar iväg någonstans? Tänkt köpa en elsparkcykel att glida runt med, förslag?


Har man inte bråttom så funkar Xiaomi Mi Essential bra, frugan har haft en i ca: 1,5 år och har fungerat bra. Inte den snabbaste eller kraftfullaste men fyller sin funktion, med lufthjul så klarar ojämnt underlag bättre. Bra kvalité i förhållande till pris.

#42

Postad 03 juli 2021 - 12:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
@lobo är det denna du menar? https://www.elgigant...sjakt-listing-3

#43

Postad 03 juli 2021 - 14:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Var lite feg, håller min inom det lagliga. Köpte ovan med lite längre räckvidd, 30km på pappret. Hoppas man inte behöver sparka för mycket nu i uppförsbackar, då byts den till en med kraftfullare motor🤓

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 03 juli 2021 - 14:36.


#44

Postad 03 juli 2021 - 17:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Blir nog bra 👍 Jag får stödsparka i uppförsbackarna men så är jag upp och nosar på 100 pannor oxå 😄

#45

Postad 03 juli 2021 - 19:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Jag var ut och testade lite över en mil och den klarade av normala backar med mina 90kg🙏 Annars får väl sambon ta denna, med sina 55kg om jag ruttnar ur🤓 Tack för tipset👍

Redigerat av mcmike, 03 juli 2021 - 19:27.


#46

Postad 05 juli 2021 - 07:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Första semester dagen och landade igår i Tängerdalens camping🌞Fantastiskt fint ställe, 180 kr dygnet med el och 20 meter ned till badet. Finns gym också, undrar om jag.. 🤓

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 05 juli 2021 - 08:02.


#47

Postad 09 juli 2021 - 20:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Vi rullar på! Hunnit med Rättvik, där vi stod på campingen. Otroligt vackert och relativt lugnt trots mycket folk.

Sedan drog vi vidare till Västerås, ställplatsen ligger nere vid hamnen nära till city. Fick bli en shopping dag tyvärr för plånboken😎

Motala nästa anhalt, trevlig ställplats vid segelklubben utkanten av staden med cykelavstånd in till city.

Nu befinner vi oss vid Borensberg vid Göta kanal. Sjukt många båtar som vill igenom imorgon. Ställplatsen är proppfull, då det är poppis att stå här. Supermysigt ställe, här blir vi kvar till Söndagen🌞

1 bilden Motala
2 bilden Borensberg

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 09 juli 2021 - 20:43.


#48

Postad 10 juli 2021 - 08:31

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Jag gillar hela konceptet med husbil skarpt, friheten och slippa ”installation” när man stannar någonstans (uppväxt med camplette-semestrar i Europa - fantastiska minnen).

Bara att börja spara… jäklar va dyra dom är 😅

Redigerat av martiin82, 10 juli 2021 - 08:31.


#49

Postad 11 juli 2021 - 13:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1
Har ju haft husvagn tidigare och känner mig rätt klar med det nu😊 Fördelen är ju att man kan stanna i princip överallt med husbil och göra käk eller vila.

Under pandemin så har priserna stigit rejält, överpriser på många tycker jag men säljs ändå. Får väl se hur det ser framöver, allting ska ju betalas med. Så spara på du, det kommer bli billigare förmodligen😊

Är på Bergs slussar nu, trevligt och mysigt ställe. Avnjuter en glass alldeles intill Slussen och vägen. Sverige är allt bra vackert.🌞

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 11 juli 2021 - 13:50.


#50

Postad 12 juli 2021 - 13:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Idag drog vi till Söderköping! Då alla centrala ställplatser var fulla, hittade vi en plats några km utanför. Nu snackar vi landsbygden, sista biten var knappt en väg. Trots det ligger det ett fik här med😮 Nära till "återvinningscentralen" Också😅

Söderköping är hur fint dom helst med kanalen som går igenom. Massvis med restauranger och glass barer längs med. Man får utlandsvibbar🌞

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 13 juli 2021 - 16:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.