Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Sensation

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Sensation 768MB RAM (Mobiltelefoner) 9 7,63 (59) Inga priser
3 relaterade trådar

#151

Postad 08 juni 2011 - 21:22

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Fick min sensation igår och måste säga att jag är grymt besviken på högtalaren.. det är det lägsta ljud jag varit med om.. är det bara min telefon som har lågt ljud eller dom så?
Annars kan jag inte säga så mycket mer än att den ligger fint i handen då jag inte har något mobilt internet just nu.. provade surfa genom datorn med usbkabel men blir ju inte samma sak. Aja vore roligt att höra vad ni andra har att säga om högtalaren.

#152

Postad 08 juni 2011 - 22:03

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Har själv inget problem med hägtalaren, är samma volym som min förra desire så inga problem där! Kanske du fått ett måndagsexemplar? Har du haft htc innan så du har något att jämföra med? Ett tips kan ju vara att gå in i närmaste elektronikaffär och be dem lyssna och höra vad de tycker. Har du köpt den på nätet rekommenderar jag att du skickar tillbaka den och får en ny, oavsett om de är fel på den eller ej, så du är på säkra sidan!

#153

Postad 08 juni 2011 - 22:09

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Detta är min första htc lur och känner ingen i min närhet som brukar htc heller så får väll kanske dra iväg till någon butik och prova.. När jag drar på högsta volym är det så jag är osäker på om jag kommer höra att det ringer när jag har den i fickan..



Jämnförde nu min samsung jet och den nya och när jag kör volym 12/14 på samsungen så är det lika högt ljud ungefär.. Men det kanske är normalt...

Redigerat av Tribbe, 08 juni 2011 - 22:16.


#154

Postad 08 juni 2011 - 22:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Detta är min första htc lur och känner ingen i min närhet som brukar htc heller så får väll kanske dra iväg till någon butik och prova.. När jag drar på högsta volym är det så jag är osäker på om jag kommer höra att det ringer när jag har den i fickan..



Jämnförde nu min samsung jet och den nya och när jag kör volym 12/14 på samsungen så är det lika högt ljud ungefär.. Men det kanske är normalt...



Jag upplever generellt att HTC har ganska låg ringvolym och jag har haft 5 olika. Brukar kompensera det med att leta upp högljudda irriterande ringsinganelr istället :)

#155

Postad 08 juni 2011 - 22:56

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Finns ju en inställning på sensation också som höjer volymen ännu mer när du har den i fickan eller väskan, ha de påslaget vettja!

#156

Postad 08 juni 2011 - 23:40

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Fick min sensation igår och måste säga att jag är grymt besviken på högtalaren.. det är det lägsta ljud jag varit med om.. är det bara min telefon som har lågt ljud eller dom så?
Annars kan jag inte säga så mycket mer än att den ligger fint i handen då jag inte har något mobilt internet just nu.. provade surfa genom datorn med usbkabel men blir ju inte samma sak. Aja vore roligt att höra vad ni andra har att säga om högtalaren.


Testa Power AMP. Har inte fått äran att testa 2,3 än men i jämförelse med 2,2 kan man justera volym mer. HTC påstod ju att de la extra krytt just på högtalaren (som är det ända komponent på min Desire som jag är inte nöjd med förutom appminnet). Är det flera med erfarenhet av Desire som är besvikna på högtalaren?

#157

Postad 08 juni 2011 - 23:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Testa Power AMP. Har inte fått äran att testa 2,3 än men i jämförelse med 2,2 kan man justera volym mer. HTC påstod ju att de la extra krytt just på högtalaren (som är det ända komponent på min Desire som jag är inte nöjd med förutom appminnet). Är det flera med erfarenhet av Desire som är besvikna på högtalaren?


Finns dsp som standard i 2.3 har jag för mig. Men det tribbe efterlyser är ju ringsignmalen och den påverkas inte av poweramp vad jag märkt iaf.

#158

Postad 12 juni 2011 - 10:45

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa denna men efter att ha sett videokvaliteten i Swedroids utförliga test så börjar jag bli tveksam.
Det syns ju med blotta ögat att bitraten är alldeles för låg.

Kan man hoppas att detta är nåt dom kan fixa med en uppdatering?

#159

Postad 12 juni 2011 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa denna men efter att ha sett videokvaliteten i Swedroids utförliga test så börjar jag bli tveksam.
Det syns ju med blotta ögat att bitraten är alldeles för låg.

Kan man hoppas att detta är nåt dom kan fixa med en uppdatering?



Rent teoretiskt bör det gå att fixa med bättre optimerad programvara och bättre codecs och liknande, sen om det blir så vet man ju inte, kameradelen har alltid arit en försummad del hos htc. Mediastödet överlag är ju ganska dåligt, särskilt när de kallar det för mediatelefon, htc verkar ha dålig koll på den biten, men också lösbart med bättre mjukvara.

#160

Postad 12 juni 2011 - 12:52

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Då har man blivit ägare av en HTC Sensation.

Men har några funderingar.

1. Ladda batteriet tar 4h ~10% - 100% (väggladdaren) är det normalt?, har laddat batteriet fullt 2 gånger.
2. Hur länge klarar ni er på en full laddning? (visst det hänger på vad man gör under en dag)
3. Tycker luren blir varm lite väl varm, vid surfning och lite allmänt pillande.

Redigerat av driver x, 12 juni 2011 - 13:05.


#161

Postad 12 juni 2011 - 14:03

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Då har man blivit ägare av en HTC Sensation.

Men har några funderingar.

1. Ladda batteriet tar 4h ~10% - 100% (väggladdaren) är det normalt?, har laddat batteriet fullt 2 gånger.
2. Hur länge klarar ni er på en full laddning? (visst det hänger på vad man gör under en dag)
3. Tycker luren blir varm lite väl varm, vid surfning och lite allmänt pillande.


Jag är också en nybliven Sensation ägare och startade min telefon för första gången igår så jag baserar mina svar på de siffror som som anges på batteriet och laddaren.

1. Teoretiskt borde det ta ca 1,5h att ladda batteriet eftersom batteriet är på 1520mAh och laddaren ger ut 1000mAh. Min förra telefon en Nokia N97 Mini tog ca 1h 15min att ladda fullt från 5-10%. Batteriet på den ligger på 1200mAh och laddaren ger ut det samma. Dock är det ju stor skillnad i prestanda mellan sensation och N97 mini samt att det beror på vad telefonen gör medan den laddas, synkar mail m.m. hur som helst låter 4 timmar som alldeles för lång tid men det återstår att se. Får återkomma i detta ärende.

2. Min telefon har varit igång i 1d 3h 10m och det är ca 35-40% kvar av batteriet. Fördelningen av batteri förbrukningen hittills ser ut som följer:
- Skärmen 65%
- Telefon inaktiv 14%
- Vänteläge 11%
- Wi-Fi 4%
- Internet 3%
- Röstsamtal 2%
- Bluetooth 1%

3. Jag har inte märkt av att telefonen skulle bli onormalt varm dock har jag bara pillat med inställningar och surfat än så länge men den har inte blivit så varm att jag reagerat på det. Jag jobbar med konsument produkter (batteriladdare) och vet att i standarder för elektronik produkter så anges det en gräns för hur mycket temperaturen på kapslingen får överstiga omgivningstemperaturen. Vad gränsen för mobiler ligger på vet jag dock inte men om den blir så pass varm att den blir obehaglig att hantera är det troligtvis någon komponent som inte håller vad den lovar.

#162

Postad 12 juni 2011 - 14:47

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag har googlat en del ang ladd tiden och ca 4h är vad dom flesta landar på.
Tycker oxå att 4h är för länge.

Tyckte att laddaren som följde med såg väl billig, så tanken slog mig att testa en annan laddare (HTC Touch Pro laddare) och den ladda upp Sensation batteriet ~50% - 100% på 1h 30min, jag åter kommer med tid för en full laddning.

#163

Postad 12 juni 2011 - 15:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har googlat en del ang ladd tiden och ca 4h är vad dom flesta landar på.
Tycker oxå att 4h är för länge.

Tyckte att laddaren som följde med såg väl billig, så tanken slog mig att testa en annan laddare (HTC Touch Pro laddare) och den ladda upp Sensation batteriet ~50% - 100% på 1h 30min, jag åter kommer med tid för en full laddning.



Läste nånstans att man ökat laddtiden ganska mycket i nyare telefoner för att det tydligen sliter rätt hårt på dem att laddas snabbt. Det är telefonerna som styr hur mycket ström de tar emot. Sgs2 tar tydligen ca 3h att laddas har jag läst på flera ställen

#164

Postad 12 juni 2011 - 16:14

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Läste nånstans att man ökat laddtiden ganska mycket i nyare telefoner för att det tydligen sliter rätt hårt på dem att laddas snabbt. Det är telefonerna som styr hur mycket ström de tar emot. Sgs2 tar tydligen ca 3h att laddas har jag läst på flera ställen


Ok, låter inte omöjligt, ska kolla om jag kan hitta någon info.

#165

Postad 12 juni 2011 - 16:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ok, låter inte omöjligt, ska kolla om jag kan hitta någon info.



Finns en tråd på Swedroid, den handlar egentligen om varför nexus s inte visar 100% på sin batteriindikator men tar även upp hur batterier och laddning funkar i allmänhet. Just här står det dock inget om tiden det tar att ladda, men kan ge en del info ändå som sagt.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 12 juni 2011 - 16:31.


#166

Postad 12 juni 2011 - 18:11

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Läste nånstans att man ökat laddtiden ganska mycket i nyare telefoner för att det tydligen sliter rätt hårt på dem att laddas snabbt. Det är telefonerna som styr hur mycket ström de tar emot. Sgs2 tar tydligen ca 3h att laddas har jag läst på flera ställen



Låter rimligt. Ju mer ström man krämar på desto mer värme bildas vilket gör att saker åldras/slits snabbare och eftersom laddaren troligtvis ses som ett nödvändigt ont av mobil tillverkarna så är ju strömbegränsning ett billigt och enkelt sätt att lösa värmeproblemet.

#167

Postad 12 juni 2011 - 18:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Låter rimligt. Ju mer ström man krämar på desto mer värme bildas vilket gör att saker åldras/slits snabbare och eftersom laddaren troligtvis ses som ett nödvändigt ont av mobil tillverkarna så är ju strömbegränsning ett billigt och enkelt sätt att lösa värmeproblemet.



Det har ju också lite att göra med specar för usb, en usb-port ger max 0,5A ofta mindre, det skulle i princip vara omöjligt att ladda via en dator om man behövde 2-3A för att ladda på vettig tid

#168

Postad 12 juni 2011 - 19:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr dras även SGS2 av lååång laddning så det kanske är nå de flesta kör med ?
Vet inte hur de är med SE och LG

#169

Postad 12 juni 2011 - 19:23

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Rent teoretiskt bör det gå att fixa med bättre optimerad programvara och bättre codecs och liknande, sen om det blir så vet man ju inte, kameradelen har alltid arit en försummad del hos htc. Mediastödet överlag är ju ganska dåligt, särskilt när de kallar det för mediatelefon, htc verkar ha dålig koll på den biten, men också lösbart med bättre mjukvara.


Hmm ok.
Du säger att mediastödet överlag är dåligt, hur är det med musik-spelaren?
iofs kommer jag nog att köra Spotify men ändå.

#170

Postad 12 juni 2011 - 19:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hmm ok.
Du säger att mediastödet överlag är dåligt, hur är det med musik-spelaren?
iofs kommer jag nog att köra Spotify men ändå.



Orginalmusikspelaren klarar tex inte flac vilket samsungen gör, men just musik är inget problem, finns massor med spelare på market som klarar det. Problemet är på videosidan och då särskilt när det gäller högupplöst, sensetion kunde i tester inte spela upp *.mkv och även om man kan hitta spelare som klarar det med inbyggda codec så är det svårt iom att det bara blir mjukvaruavkodning och det ställer då relativt stora krav på cpu, kommer det spelare som utnyttjar båda kärnorna så bör det lösa sig, men i dagsläget tror jag inte det finns nån sån.

#171

Postad 13 juni 2011 - 19:27

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
Har nu lyssnat på en annan sensation än min egen och tyckte ljudvolymen var lika låg på den så inge fel på min telefon. Passade på att lyssna på en samsung galaxy s2 också och även den hade lågt ljud tyckte jag. Man kan väll inte få allt antar jag så jag får leta reda på någon skrikig ringsignal som jag förhoppningsvis hör med hörselkåpor på huvudet och en slagborr i handen..

#172

Postad 13 juni 2011 - 19:39

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Plockade upp en HTC Sensation idag. Min tidigare telefon är en iPhone 3G. Väl medveten om att jag "borde" ta en Samsung Galaxy S II då den tydligen är bättre på allt så föll valet ändå på Sensation. En sak jag uppskattar med iPhone är att den känns tung och solid att hålla i och att glaset känns robust. Jag fingrade på både Sensation och GSII innan jag bestämde mig vilket jag egentligen redan gjort men det blev plötsligt mycket enklare eftersom GSII ser plastig ut och känns ännu värre, som en leksak, som en attrapp.

Nu har jag bara haft telefonen i en halv dag och jag är inte bekant med Android sedan tidigare så jag känner mig lite vilsen. Det känns lite rörigt helt enkelt eftersom man som iPhone-användare är van med en väl strukturerad värld. Här känns det mer som att man ska lära sig ett nytt dator OS och inte en mobiltelefon, vilket det förstås också är men självklarheten hos iPhone gör det enklare att hitta saker och ting.

Några felmeddelanden om nätverket har jag fått under dagen. Några appar har inte velat installera men har ändå gått in efter några försök eller omstart av telefonen. Det känns inte som några stora problem även om jag inte kan säga att jag haft en enda app på iPhone som inte har gått att installera - fel i appar händer förstås däremot.

Det dröjde dock inte många sekunder innan jag fick erfara problemet med att man skymmer antennen så att telefonen tappar wifi-anslutningen. Jag har rätt stora händer så det är lätt hänt att telefonen ligger i handen och handen kommer upp mot överkanten av telefonen och då tappar den wifi helt och omedelbart. Lägger man fingrarna på toppen dippar wifi från max till 2 eller 1 markering. Håller jag telefonen liggandes och mellan båda händerna så tappar den också wifi. Nu var jag medveten om det här problemet efter att ha sett de videos som ligger ute på nätet så det är ett aber som jag var beredd att leva med bara för att få känslan hos telefonen rent hårdvarumässigt. Men samtidigt känns det väldigt märkligt att HTC säljer något som fungerar så undermåligt. Som jämförelse så tar jag min iPhone 3G och kupar båda händerna om den, trycker och har mig så att jag inte ser telefonen längre, bara wifi-mätaren genom en liten glugg och den ligger stabilt på max-markeringar. Det känns väldigt tråkigt.

I övrigt har jag inte provat så mycket. Nu är inte 3G en bra telefon på att ta foton så bilderna Sensation tar är för mig magiskt fina. Video är kanon. Att spela upp HD video funkar skitfint med noll fördröjning vid hopp i videon osv. Jag är säker på att jag kommer att bli bra kompis med den här telefonen, men det känns trist att det skulle vara det här med signalstyrkan på wifi.

#173

Postad 13 juni 2011 - 20:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Några felmeddelanden om nätverket har jag fått under dagen. Några appar har inte velat installera men har ändå gått in efter några försök eller omstart av telefonen. Det känns inte som några stora problem även om jag inte kan säga att jag haft en enda app på iPhone som inte har gått att installera - fel i appar händer förstås däremot.


Vet inte hur det ligger till men strul med appar och installationer är det ganska många som rapporterar på olika ställen och på en massa olika telefoner så det kan ju vara nått skit hos google, råkade ut för att det blev korrupta filer 3 ggr idag, har inte hänt på flera månader. Har varit struligt i nån vecka för mig.

Normalt brukar det gå väldigt smidigt att installera.

Minskar ju inte strulet men enklare att söka och installera appar på webb market

Edit/ Hitta av en slump den här tråden på swedroid

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 juni 2011 - 20:19.


#174

Postad 13 juni 2011 - 20:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tror att det är nån sammansvärjning när det gäller volym på nya telefoner..
Är väl nån sjuk EU lag :)
Bara hoppas de kommer nån fix så de går att höja

#175

Postad 13 juni 2011 - 20:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tror att det är nån sammansvärjning när det gäller volym på nya telefoner..
Är väl nån sjuk EU lag :)
Bara hoppas de kommer nån fix så de går att höja



Det finns en eu-regel som begränsar volym i mediaspelare och förmodligen också mobiler, men htc blir ofta anklagade för att de ligger lite lägre än konkurrenterna, på swedroid och nordic så tyckte de att sensation var godkänd men inte mycket mer.

#176

Postad 15 juni 2011 - 10:37

lagmer
  • lagmer
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej alla!

Har precis skaffat mig en HTC Sensation och som min första Android telefon har jag ett par frågor jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Varje gång jag svarar på ett samtal eller tar emot ett inkommande så används högtalaren på baksidan av telefonen så alla hör samtalet. Detta måste jag stänga av manuellt och det går inte göra de första få sekunderna så jag blir alltid lite senare på att ta emot samtal.
Väldigt irriterande, nästan en "dealbraker" för mig.

Men det kan ju vara så att jag har missat en uppenbar inställning för detta.
Jag har stängt de funktionerna som gör ringsignalerna högre i fickan och stäng av signal om mobilen vänds, samt kalibrera g-sensorn om det var någon bugg med detta men till ingen hjälp.

Sedan för övrigt kan jag inte få den inlagda Gmail-appen att synka automatiskt men den vanliga går jättebra. Skumt.


Tacksam för svar!

#177

Postad 15 juni 2011 - 10:53

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Finns en inställning där man kan välja att högtalarna automatiskt går igång när man har samtal och håller telefonen upp och ned. Kan ju vara så att de är den inställningen som spökar. Annars vet jag faktiskt inte va de kan vara, låter ju helt klart inte normalt.

#178

Postad 15 juni 2011 - 11:37

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej alla!

massa text.

Sedan för övrigt kan jag inte få den inlagda Gmail-appen att synka automatiskt men den vanliga går jättebra. Skumt.


Tacksam för svar!


Under Meny -> Inställningar -> Konton och synkronisering -> google får man ju välja vad som ska synkas t.ex. kontakter, Gmail m.m. Har du bockat i här vilka delar du vill synka?
Bockar man för nåt av valen och sedan backar tillbaka ett steg så ser man att cirkeln med de 2 pilarna blivit grön i högerkant av skärmen och synkningen är aktiverad. Om den inte blir grön kontrollera då att auto-synk som ligger högre upp på skärmen är aktiverad. Eftersom din vanliga mail funkar så bör den vara förbockad.

Hoppas du förstår vad jag menar.

#179

Postad 15 juni 2011 - 20:32

lagmer
  • lagmer
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tack för era svar, gmail synkningen verkar fungera bra. Tycker det programmet är bättre än standard.

Tyvärr löste sig inte högtalar problemet under samtal. Har grejat lite med inställningarna och det är samma sak.
Antar att telefonen kollar med ljussensorn om den "ligger i byxorna/väskan" och i vilket fall så verkar det bara ändra innan jag svarar.

Ska se om jag kan få tag på HTCs svenska support imorgon. Måste vara ett väldigt enkelt mjukvaru fel, kanske kan flasha om den eller något.

På tal om det telefonen hittas inte i datorn med "HTC Sync" även fast drivrutinerna är rätt istallerade och man hör det där klassiska windowsljudet när en usb enhet kopplas in/ut. Får välja på telefonen vilket usbläget jag ska använda när jag koppla in den men HTC Sync hittar inte den ändå.

Finns det någon genväg till att välja ljudprofil förutom att manuellt gå in i inställningar och välja "normal/vibrera/ljudlös"?

Ska kolla allt med supporten imorgon.

/lagmer

#180

Postad 15 juni 2011 - 20:36

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Har inte själv testat sync, så kan inte uttala mig där, använde alltid "diskenhet" alternativet när jag kopplar telefonen till datorn för att föra över saker. Ang högtalarna va mitt förra tips de enda jag hade, så får hoppas du får bättre hjälp av supporten.

De enklaste sättet att ända ljudvolymen för ringsignaler är att använda volymknapparna på sidan. Alla längst i botten är bara vibration, höjer du ETT klick är de helt typ, alltså vare sig signal eller vibration. Och sen är resterande lägen olika volym på ljudet tillsammans med vibration.

#181

Postad 15 juni 2011 - 22:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
@lagmer

Om du ska synka telefonen så är myphoneexplorer ett betydligt bättre program, klarar betydligt mycket mer +att det kan att backuper, screenshots mm.

Htc sync suger verkligen

#182

Postad 16 juni 2011 - 14:04

marben
  • marben
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Läste om någon som hade HD2 här och som bytt till Sensation och var imponerad av skärmen. Det tycker jag låter grymt bra. Jag har själv HD2:an och jag tycker den skärmen är riktigt, riktigt bra. Jag funderar fortfarande mellan Sensation och Samsung Galaxy S2 och läste i testen nedan. Då blev jag lite tveksam till just skärmen på Sensation eftersom det står att den är lite gråare än Galaxy S2. För mig är iofs nog upplösningen viktigast och då vinner Sensation lätt


HTC Sensation och Samsung Galaxy S2


Dessutom är ju Samsung så j-vla plastig och det är jag allergisk mot. Gillar min HD2 som känns riktigt gedigen och hoppas att Sensation är lika bra i materialvalen.

#183

Postad 16 juni 2011 - 14:20

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Dessutom är ju Samsung så j-vla plastig och det är jag allergisk mot. Gillar min HD2 som känns riktigt gedigen och hoppas att Sensation är lika bra i materialvalen.


Sensation känns solid och bra material, går inte att jämnföra mot Samsungs plastbit.

Har haft min Sensation i 1v nu och blir mer och mer nöjd för varje dag :)

Hade lite huvudbry över batteritid och laddningar, men efter slagit av lite onödiga grejor som är på default och live wallpaper så är batteritiden helt ok. Och laddtid verkar bli bättre (glömde ta tid på min sista laddning tyvärr).

#184

Postad 17 juni 2011 - 10:43

lagmer
  • lagmer
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0


Fick kontakt med HTC supporten och det visade sig vara ett ovanligt fel. Löste sig av att göra en hård omstart, dra ut batteriet under drift, och därmed tvinga telefonen att starta om ifrån grund. Fungerar än så länge. Även synkningen med HTC Sync fungerar bra. Använder dock myPhoneExplorer då det är väsentligt mycket bättre.

#185

Postad 17 juni 2011 - 16:21

dagen
  • dagen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Den har OTROLIGT dålig mottagning.

#186

Postad 17 juni 2011 - 19:55

driver x
  • driver x
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Den har OTROLIGT dålig mottagning.


Skulle du beskriva lite mer ingående, är du inomhus, landet, ja varför tycker du mottagningen är så dålig?

Har själv haft turen och kunnat jämnföra Sensation med IPhone 4 och SE Xperia Play, i en källarlokal med extremt dåliga mottagnings förhållande, och Sensation var inte sämre än dom andra, ganska jämnt.

#187

Postad 17 juni 2011 - 20:02

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Den har OTROLIGT dålig mottagning.

Kan bero på detta: http://capishe.se/ny...grip-syndromet/

Sjukt tråkigt att det då stämmer. Var själv väldigt sugen på en Sensation :D

#188

Postad 17 juni 2011 - 23:05

dagen
  • dagen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Skulle du beskriva lite mer ingående, är du inomhus, landet, ja varför tycker du mottagningen är så dålig?

Har själv haft turen och kunnat jämnföra Sensation med IPhone 4 och SE Xperia Play, i en källarlokal med extremt dåliga mottagnings förhållande, och Sensation var inte sämre än dom andra, ganska jämnt.

Jag jämför med en desire och en iphone4,och sensation är klart sämst.

#189

Postad 18 juni 2011 - 10:01

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Kolla in mätvärdena, Sensations mottagning är katastrofalt dålig beroende på hur den hålls.
http://www.nordichar...start=8#content

#190

Postad 18 juni 2011 - 12:55

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Ok, så vid vanligt användande och då menar jag prata i telefon och surfa så är det inget problem.
Det är när man vill använda blåtand eller wifi som det kan bli problem men dom reserverar sig för att dom fortfarande inte vet om det är deras exemplar som är extremt dåligt.

Blir till att testa detta innan köp.

Förresten, hur tycker ni som fått era telefoner redan att blåtand och wifi fungerar?

#191

Postad 18 juni 2011 - 15:10

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Använder blåtand i den DHL-bil jag åker med på kvällarna och har inga problem alls. Det hade jag inte med min gamla HD2´a heller så jag har inga dåliga erfarenheter att jämföra med. Den stora skillnaden är väl att blåtand på HD2´an verkligen var påfrestande för batteriet, vilket det inte är på sensation.

Kör wifi hemma och märker då inte av några konstigheter - o jag har stora händer - har iofs inte närstuderat hur man ska hålla för att få problem - får väl helt enkelt göra det så jag kan hoppa på den här forum-hysterin, man vill ju inte känna sig utanför.

#192

Postad 19 juni 2011 - 15:21

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har ett annat lite störande problem: Efter att jag kopplat telefonen till datorn via USB och kopplar ifrån den igen, så förvinner alla ikoner för appar som jag har på mitt SD kort, från mina startsidor, och erstätts med en liten androidlogga.
Kommer ihåg att de va samma sak med desire, men de va bara en kort stund, tills dess att mobilen "konfigurerat" sd kortet igen när den varit inkopplad i datorn. Men på min sensation kommer aldrig ikonerna tillbaka, utan jag får själv ta bort dem, och sen sätta dit dem igen...

Någon som har samma problem?

#193

Postad 19 juni 2011 - 16:09

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag är lite mini sugen på en HTC sensation MEN frågan är om jag skall vänta på något nyare med bättre kamera och video?

Jag har i dag en Nokia N8 som jag är jätte nöjd med... men skulle önska lite andra arbets program och bättre ljudupptagning vid videoinspelning. Spelar jag in en bil som kör samma sträcka med mobilen eller med canon digitalcameran så blir ljudet sämre/förvanskat i nokian...

Ni som filmat och tagit bilder med era HTC sensation är ni nöjda eller tycker någon tidigare modell är bättre? Någon som haft nokia innan och kan säga var som känns sämmre med en HTC eller största skillnaden?

Jag vet att sony eriksson haft oroligt bra kamera mobiler, efter min K850i är det svårt att hitta en bättre kanmera mobil.... MEN det var inget annat än strul med den så jag vågar inte ens kolla åt deras håll, är det dumt/ ligger de fortfarande i framkant på funktion och kvalite med kamera och video inspelning?

Som sagt har en Jätte bra mobil men om jag skall byta skall jag göra det nu eller vänta på en nyare modell? Eller bör jag kolla mot något annat märke??

#194

Postad 19 juni 2011 - 19:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Just nu är det Sensation och SGS2 som gäller...
I viss mån LG 2x.


Ingen värsting som är på väg inom närmaste framtiden heller.
Är väl ifåne 5 om man gillar den sorten

#195

Postad 20 juni 2011 - 07:35

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Just nu är det Sensation och SGS2 som gäller...
I viss mån LG 2x.


Ingen värsting som är på väg inom närmaste framtiden heller.
Är väl ifåne 5 om man gillar den sorten


Okej fast jag läste detta tidigare från året : HTC Mazaa ser ut att få 12 mp kamera...
Förstår att inte alla snubblat över den men frågan är ju då om HTCs kvalite på kamera, mick, optik m.m... är utav bra kvalite och känsla så att det också blir en bra kamera... Att trycka in många MP är kanske inte så svårt men optiken skall ju klara av det också.

Som en sa till mig en gång, har man många MP kan det ockås bli sämmre bilder när det kommer till mobiler.
Min Nokia funkar dock bra på den fronten...
Kanse bara dumt att vilja ha en annan från något annat märke. Men skulle som sagt önska något lite bättre i mobilen än vad nokia har kunnat erbjuda.. Men också med en bra kamera. Syrran köpte nyss en annat HTC modell som hon är otroligt nöjd med och jag har känt lite på den.

MEN en fråga till... Kan man lägga dit egna eller egen bakgrundsbild på startsidan??? Nokia har ju tre startsidor där man kan ha bilder men kan man i alla fall ha en?

tacksam för lite vägledning

#196

Postad 20 juni 2011 - 07:52

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Ok, så vid vanligt användande och då menar jag prata i telefon och surfa så är det inget problem.
Det är när man vill använda blåtand eller wifi som det kan bli problem men dom reserverar sig för att dom fortfarande inte vet om det är deras exemplar som är extremt dåligt.

Blir till att testa detta innan köp.

Förresten, hur tycker ni som fått era telefoner redan att blåtand och wifi fungerar?


Jag har haft min Sensation i 9 dagar nu och under den tiden har Wifi ungerat klockrent. Vad gäller blåtand så har jag bara flyttat över några kort filmsnuttar och bilder till datorn men har inte märkt av några problem.

#197

Postad 21 juni 2011 - 17:29

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Ok, jag gav upp och köpte en Sensation :huh:

Än så länge är jag riktigt nöjd, allting flyter, inga problem.
Det kommer att ta tid att få allt precis som man vill ha det, med dom appar man tycker ger mest mm, men so far so good.

#198

Postad 23 juni 2011 - 12:06

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Kan man sätta en egen bild som bakgrundsbild? alltså startmenyn eller vad man kallar det nu för tiden, där klockan och allt är... nokias N8 har tre startsidor där man kan ha tre olika bilder. Men jag tycker att det vore roligt att åtminstonde kunna ha en och inte bara deras bakgrunder... men funkar detta???

#199

Postad 24 juni 2011 - 03:04

LombraScintilla
  • LombraScintilla
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Kan man sätta en egen bild som bakgrundsbild? alltså startmenyn eller vad man kallar det nu för tiden, där klockan och allt är... nokias N8 har tre startsidor där man kan ha tre olika bilder. Men jag tycker att det vore roligt att åtminstonde kunna ha en och inte bara deras bakgrunder... men funkar detta???

Har inte telefonen i fråga (eller ens Android), men jag är övertygad om att det går att byta bakgrunden. :) Leta du igenom inställningarna där så hittar du nog så småningom.

Själv skulle jag vilja höra lite fler åsikter om detta death grip. Helst från personer som faktiskt påverkas av dess eventuella effekter, och vet hur man orsakar det. Jag förstår att det är illa, men till exempel hur lätt/ofta händer det? Är det främst wifi som påverkas?

I det omdöme som för närvarande är överst på Prisjakts sida säger man "* 1520 mAh batteri. Finns dock bättre batterier till den som ska komma.". Är "den som ska komma" samma Sensation fast aningen uppgraderad eller en ny telefon, eller hittar han på?

En liten allmän fråga med; vad är en widget som inte ett vanligt program är? Är det såna vars funktioner uppenbarar sig på "startsidan"?

#200

Postad 24 juni 2011 - 11:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

En liten allmän fråga med; vad är en widget som inte ett vanligt program är? Är det såna vars funktioner uppenbarar sig på "startsidan"?


Helt korrekt, en widget lägger du på en av dina homescreen, tex en facebookwidget på hemskärmen visar senaste feeds, ofta är det kopplat till en app så om man trycker med fingret på widgeten så kommer man till tex facebookappen.


Kan man sätta en egen bild som bakgrundsbild? alltså startmenyn eller vad man kallar det nu för tiden, där klockan och allt är... nokias N8 har tre startsidor där man kan ha tre olika bilder. Men jag tycker att det vore roligt att åtminstonde kunna ha en och inte bara deras bakgrunder... men funkar detta???


Har inte heller nån sensation, men har för mig att man i sense kunde trycka menu/wallpaper och sen välja galleri och där välja bild.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.