Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#251

Postad 08 maj 2014 - 17:21

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

För att svara mig själv så kan jag berätta att jag kontaktade Servicon (http://se.servicon-g...rer/boxer-humax) och de skickade ut en fraktsedel. Allt gick mycket smidigt och snabbt. Nu har boxen från Elgiganten (som köptes utan On Demand) senaste On Demand mjukvaran och fungerar bra.


Då skulle jag vilja veta ifall du tappade funktioner som du hade tidigare?
Tex:
- Flytta inspelningar till undermappar
- Ansluta extern disk till boxen via USB (USB-minne eller hårddisk) och spela upp video från dessa
- Koppla upp via nätverket till andra enheter (en PC eller en NAS) och spela videos från dessa
Detta är ju funktioner som lär ska finnas i de tidigare mjukvaruversionerna men som Boxer tog bort i och med OnDemand-ändringen.

Dessutom:
Försvann alla dina inspelningar i samband med uppgraderingen? Dvs formaterade de om disken?

Jag går och funderar på att göra tvärtom, dvs skicka min OnDemand-box till Servicon för att byta till den tidigare mjukvaran om den har ovanstående funktioner.

Redigerat av Bo_B, 08 maj 2014 - 17:23.


#252

Postad 14 maj 2014 - 18:53

Unregistered8083d73f
  • Unregistered8083d73f
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Samma här. Saknar en vettig mediahantering hejdlöst!!! Hellre skippa on-demand i mitt fall.

#253

Postad 28 maj 2014 - 12:14

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

För att svara mig själv så kan jag berätta att jag kontaktade Servicon (http://se.servicon-g...rer/boxer-humax) och de skickade ut en fraktsedel. Allt gick mycket smidigt och snabbt. Nu har boxen från Elgiganten (som köptes utan On Demand) senaste On Demand mjukvaran och fungerar bra.


Ni som har Ondemand versionen, har ni problem med svensk text på BBC entertainment när man kikar på inspelade program alternativt använder timeshift?
(texten blir total ur synk. Dock händer detta ej på live tittande av någon anledning)

Jag har ej OnDemand versionen men lider av detta problem.
så om det funkar med den versionen kanske jag ska skicka in min box och få Ondemand mjukvaran.

Om inte så kan jag ju lika gärna behålla den och ha folderhantering mm som ju är ganska bra ändå. :D

Redigerat av Unregisteredc58591b9, 28 maj 2014 - 12:15.


#254

Postad 28 maj 2014 - 13:47

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Jag tycker att det blir ur synk också på svenska program (tex Maria Wern på TV4).
Vi sätter ibland på svensk text även på svenska program och då ser man kanske 5-10 sekunders lag mellan text och ljud.
Ganska irriterande.
Har inte undersökt ifall det bara är på inspelningar och om det är alltid eller bara ibland.

#255

Postad 29 maj 2014 - 00:27

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Jag tycker att det blir ur synk också på svenska program (tex Maria Wern på TV4). Vi sätter ibland på svensk text även på svenska program och då ser man kanske 5-10 sekunders lag mellan text och ljud. Ganska irriterande. Har inte undersökt ifall det bara är på inspelningar och om det är alltid eller bara ibland.


Jag misstänker att mitt textsynk problem vid inspelat enbart infaller på kanaler som sänder i 576i med MPEG4.
Alla andra kanaler verkar det funka bra på.

#256

Postad 30 maj 2014 - 11:10

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Tja allt är hypotetetisk.
Fick följande svar från Humax.


När det gäller omprogrammering av mjukvaran till OnDemand så har vi inte längre möjlighet att göra detta på BXR-HD+2.
Boxarna finns i två olika versioner, med och utan OnDemand, och om man byter mjukvara så kan vi inte garantera att boxen långsiktigt kommer att fungera på det sätt som är tänkt.
Mvh
Mikael
Humax Helpdesk



#257

Postad 04 juni 2014 - 00:05

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
JÄMRA BOXER/HUMAX!
I kväll når jag skulle kolla en inspelning så slog jag på TV:n och möttes av en dialogruta från HUMAX om uppdatering av mjukvaran!
Det var väl äntligen den nya version som de har hållit på tills alla boxarna var fixade angående den här buggen som gör att man förlorar alla inspelningarna vid uppdateringen?
Tänkte jag och klickade OK. Då blev det så här:
Bifogad fil  Humax_Update.jpg   155,04K   1 Antal nerladdningar

Tog en stund och när den startat om så såg det först ut som den fungerade men sen dök det upp denna dialogruta:

Bifogad fil  Humax_formateraHDD.jpg   75,71K   0 Antal nerladdningar

Eländes elände!!!!
Jag antar att detta betyder att boxen i alla fall kommer att radera alla de inspelningar som finns på den nu?
Vår box är fylld med ett rätt stort antal inspelade program, har använt 30% av hårddisken till detta...

Är det någon som kan berätta vad som händer när man trycker på OK-knappen här???
Jag har lämnat boxen i detta läge och hoppas att den i alla fall inte gör något på eget bevåg tills man kan få tag på supporten i morgon.

Men hela anledningen till de här uppdateringarna med USB-laddad mjukvara för ett par månader sen var ju för att det skulle förberedas för en uppdatering över luften och att inte boxarna då skulle bete sig konstigt, tex radera inspelningar som finns.....

Redigerat av Bo_B, 04 juni 2014 - 00:07.


#258

Postad 04 juni 2014 - 09:37

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Medan jag sitter i telefonkön till Servicon (har suttit där en halvtimme nu) så skulle jag vilja ställa en fråga angående serieinspelningar:
Vi hade ställt in en serieinspelning på programmet "24: Live Another Day" på TV3, men boxen blev helkonstig och spelar in utan att någonsin stanna när den väl startat! Det blir alltså så att den fortsätter att spela in långt efter att programmet slutat, typ till nästa dag och längre!

Det gick inte att bli av med detta utan att dra ur 230V-sladden på boxen, att trycka avstängningen på fjärren funkade inte alls.
Fick ta bort serietimern också och även detta blev det problem med, först så duplicerade den sig själv, men efter en del micklande så var den borta i alla fall. Så om man vill spela in detta program så måste man göra en tidsstyrd inspelningstimer i stället, vilket ju inte är så värst kul.

Nu misstänker jag att anledningen till att det blev så här kan vara att programnamnet startar med siffror plus ett kolon "24:..."

Är det nån annan som har sett detta problem?

#259

Postad 04 juni 2014 - 09:54

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Fick samma uppdatering igår men fick inga formaterings-frågor. Har inte sett någon ny funktionalitet heller men jag har inte direkt letat heller, någon som märkt skillnad?

#260

Postad 04 juni 2014 - 10:40

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag tryckte nej när dialogrutan om uppdatering kom då jag höll på att spela in ett program. Rutan har inte dykt upp igen och söker man manuellt efter ny programvara hittas ingen ny?!
Jag har iofs aldrig haft några problem med min box så för min del kan det kvitta med uppdateringen tills vidare.

#261

Postad 04 juni 2014 - 12:37

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Efter att fått kontakt med Servicon så tryckte jag på OK-knappen och kom till menyn där man kan kontrollera och formatera hårddisken.

Där stod att disken var på 0 Gb och använt utrymme var 0 Gb etc. Även efter att jag kört en hårddiskkontroll.
Servicemannen var bekymrad och trodde att det var dags att skicka in boxen för diskbyte...
Men jag provade att stänga av boxen med fjärren och sedan när den var klar där så stängde jag strömmen med brytaren på baksidan och väntade 10 s innan jag slog på igen.
Efter boot och påslag från standby så gick jag tillbaka till menyn med diskhanteringen och si, nu var min disk 500 Gb varav 325 Gb var ledigt och en diskkontroll visade inga fel.

Sensmoral:
Om man får den dialog som jag fick så skall man trycka OK och INTE formatera hårddisken utan ta sig ifrån menyn och stänga av boxen helt (inklusive strömbrytaren på baksidan), vänta en stund och sen starta om.
Då blev min box i alla fall OK. :)

#262

Postad 04 juni 2014 - 13:02

mico01
  • mico01
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har du hunnit märka av några förändringar i programvaran efter uppdateringen?

Redigerat av mico01, 04 juni 2014 - 13:03.


#263

Postad 04 juni 2014 - 13:08

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Nej, jag var tvungen att åka hemifrån direkt efter att hårddiskproblemet försvunnit. Får bli undersökning i kväll.
Hittills inte sett något nytt.
F.ö. så frågade jag teknikern på Servicon om vad som skiljer versionerna, men han sa att de inte vet. De har begärt en ändringslista från Humax men inte fått någon ännu.

Redigerat av Bo_B, 04 juni 2014 - 20:28.


#264

Postad 05 juni 2014 - 15:36

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Idag ville min box inte ge sig, rutan för mjukvaruuppdatering kom upp flera gånger så jag tryckte Ja. Uppdateringen gick smärtfritt utan att något meddelande om formatering kom upp.
Än har jag har inte upptäckt några förändringar.

#265

Postad 05 juni 2014 - 16:55

terrorific
  • terrorific
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nej, jag var tvungen att åka hemifrån direkt efter att hårddiskproblemet försvunnit. Får bli undersökning i kväll.
Hittills inte sett något nytt.
F.ö. så frågade jag teknikern på Servicon om vad som skiljer versionerna, men han sa att de inte vet. De har begärt en ändringslista från Humax men inte fått någon ännu.


Jag är en utav dem som har haft problemet där felmeddelande uppstår "Markbundna antennen är kortsluten" ovan på fullt fungerande bild när 5V antenninmatning varit ikopplad, Men efter att jag fick ut mjukvaran igår så verkar det åtminstone inte hända nu när 5V är påslagen..

Någon annan?

#266

Postad 05 juni 2014 - 17:56

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Vi tycker oss se vissa förändringar av kosmetisk natur i visningen av inspelningar, det har tillkommit en extra rubrikrad tror jag.

#267

Postad 10 juni 2014 - 12:23

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Är det någon som märker av felstavde kanal namn i guiden, typ SVT1 HD Jönkoping.
Sen att visa kanaler skriver endast med stora bokstäver. TV3 HD VÄRNAMO. det blandas rätt friskt bland kanal namnen
Varit i kontakt med boxers kundkänst, och det var ju jag som inte gjort rätt när jag sökt in kanalern,
Man måste söka auto inte manuellt för då blir det fel.Gjorde en sådan sökning som hon ville, under tiden boxen arbetade så påtalade jag att jag får in många kanaler på kanalplats 100 och uppåt, idag blev det 13 stycken extra.
Då hade jag givetvis ställt in antennen fel. då avbröt jag henne och påtalade att jag ringer för att kanal namnet på SVT 1 HD Jönsköping är felstavat. Då pratade hon med någon med arbetare som sa att vissa boxar klara inte åäö. men min klarar äö allafall sa jag. men säger hon du sa att du har o i Jönköping, ja andra öét är ett o första är rätt, svaret blev det låter konstigt det vill jag skicka ut en tekniker för att se, då avbröt jag samtalet jag gav upp :) Min box är Humax bxr HD2 Och BXR HD+2 utan ondeman.

Redigerat av Unregistereddceea937, 10 juni 2014 - 12:25.


#268

Postad 15 juni 2014 - 22:31

Davey
  • Davey
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tog mod till mig och uppdaterade min On-Demandbox till 3.60 idag, hade 3.15 innan och började tröttna på alla påminnelser... Inga problem med installationen, inga varningar om formatering etc.

En positiv förändring jag märkte:
När jag går in på planerade inspelningar, så är listan sorterad default så att den inspelning som ligger närmast i tiden är överst.
Går jag in i en mapp med inspelade program så är den default sorterad med den äldsta inspelningen överst.
Blå knapp är i båda fallen listad som "Sortering" och nu kan man välja tidsordning både fallande och stigande samt alfabetisk. Jag tror att det bara fanns ett alternativ tidigare, i varje fall har jag inte lyckats få den med äldsta överst förut.

I övrigt har jag inte sett några andra ändringar ännu.

#269

Postad 16 juni 2014 - 06:22

mico01
  • mico01
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har också uppdaterat min On-Demandbox till 3.60, hade hoppats slippa använda power-inserter till den aktiva antennen nu när problemet med kortsluten antenn verkade vara borta.
Kopplade bort power-insertern igår, aktiverade 5V utgången och allt fungerade ca 45 min innan bilden "frös" några sekunder, detta upprepade sig ungefär var 5-10min innan bilden blev helt svart och meddelande om att "kanalen är kodad eller ej tillgänglig" kom upp på skärmen. Testade alla kanaler i mitt abonnemang med samma resultat.
Verkar som Humax endast tagit bort felmeddelandet om kortsluten antenn, inte åtgärdat problemet :( .
Avaktiverade sedan 5V-utgången, kopplade in power-insertern och fick då bild direkt på samtliga kanaler.

Jag är en utav dem som har haft problemet där felmeddelande uppstår "Markbundna antennen är kortsluten" ovan på fullt fungerande bild när 5V antenninmatning varit ikopplad, Men efter att jag fick ut mjukvaran igår så verkar det åtminstone inte hända nu när 5V är påslagen..

Någon annan?


Redigerat av mico01, 16 juni 2014 - 06:26.


#270

Postad 17 juni 2014 - 22:31

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Hej, ny i detta forum. Undrar om Wi-Fi funkar med denna box, kan man koppla in den till ett nätverk och surfa på Internet och t.ex. titta på SVTplay ?

#271

Postad 17 juni 2014 - 22:52

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Nej, nätverksanslutningen (Ethernet eller WiFi genom en medföljande USB-adapter) är ENBART till för att kunna komma till Boxers filmbutik eller OnDemand-tjänst.
Man kan inte ens administrera sina inspelningar genom att lagra dem på någon nätverksserver (NAS) eller ordna dem i undermappar på den inbyggda hårddisken.
Inte heller kan man spela upp material som man har på en USB-disk (det gick på tidigare versioner av denna box).

#272

Postad 19 juni 2014 - 14:58

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Nu har TEXT-TV försvunnit på min HUMAX-box!
Detta gäller alla kanalerna SVT1-SVT2-TV3-TV4!
Är det någon som vet vad det kan vara för orsak till detta?
Har stängt av och slagit på boxen (med fjärren) utan skillnad.
Om jag i stället använder själva TV:n (SD) så blir det text men inte via HUMAX-boxen (HD).
Provade också med att låta Humax visa SVT1 i SD, men det var samma visa - ingen textvisning.
Någon som vet vad detta kan vara?

#273

Postad 19 juni 2014 - 18:14

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Nu har TEXT-TV försvunnit på min HUMAX-box!
Detta gäller alla kanalerna SVT1-SVT2-TV3-TV4!
Är det någon som vet vad det kan vara för orsak till detta?
Har stängt av och slagit på boxen (med fjärren) utan skillnad.
Om jag i stället använder själva TV:n (SD) så blir det text men inte via HUMAX-boxen (HD).
Provade också med att låta Humax visa SVT1 i SD, men det var samma visa - ingen textvisning.
Någon som vet vad detta kan vara?

Exakt vilken Humax-modell har du?

#274

Postad 19 juni 2014 - 19:03

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Den modell som avhandlas i den här tråden...
Saken löst på sätt och vist nu, jag stängde av boxen på fjärren, sen strömbrytaren baktill och väntade 10 s och sen startade jag igen.
Nu funkar TEXT-TV igen. Väldigt mystiskt.
Igår kopplade jag in en Chromecast på TV:n och kollade lite video från min PC och ASUS tablet.
När jag avslutade spelningen så stängde TV:n av sig och sen gick det inte att starta utom genom att casta en video till den via Cromecast.
Sen kunde jag byta ingång till HUMAX-boxen och allt såg bra ut tills frugan skulle använda TEXT-TV.
Men 17 att jag tror att detta kan ha påverkat HUMAX-boxen, det var ju nåt med TV:n.
Annars var allt som vanligt utom att TEXT-TV förlorades.

Men de kanske har lärt av Microsoft, vid problem boota om.

#275

Postad 19 juni 2014 - 23:37

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Att jag frågade beror på att det du beskriver är ett känt fel hos BRX-HD+. Felet kom efter senaste mjukvaruuppgraderingen för 18 månader sedan och uppträder sporadiskt.
När man drabbas kan man komma ur det hela som du beskriver eller först spela bakåt en kort stund och sedan trycka på play igen. /Tor

#276

Postad 20 juni 2014 - 06:32

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Intressant, skall komma ihåg det om det inträffar igen.
Jag kontaktade Boxers chat och innan jag ens hunnit skriva ner hela situationen tyckte de att jag skulle göra en full fabriksåterställning av boxen!!!!
Amatörer!

#277

Postad 28 juni 2014 - 16:33

Unregistered09a28f4e
  • Unregistered09a28f4e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Håller på och updaterar min box men den har stannat på 99% och där har den ståt i ca 15 min nu. Vad gör jag nu?

#278

Postad 28 juni 2014 - 22:27

Unregistered09a28f4e
  • Unregistered09a28f4e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har fått uppdatering att funka ,men har problem med att att ansluta till on demand. Måste man kontakta boxer för att få det aktiverat.

#279

Postad 29 juni 2014 - 07:47

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Har boxen internet-kontakt?
Meny/inställningar/system/internetinställningar/konfigurera LAN eller WiFi beroende på hur du är inkopplad

#280

Postad 29 juni 2014 - 08:49

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Har fått uppdatering att funka ,men har problem med att att ansluta till on demand. Måste man kontakta boxer för att få det aktiverat.

Ja, du måste ha on demand aktiverat i ditt abbonemang. Ring till Boxer så fixar de det direkt.

#281

Postad 29 juni 2014 - 14:01

Unregistered09a28f4e
  • Unregistered09a28f4e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Får kontakta boxer och få det aktiverat, tackar för hjälpen.

#282

Postad 03 juli 2014 - 13:18

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Bara jag som saknar att boxen inte har en Netflix app? Tror inte det hade skadat för Boxer att göra boxen mer attraktiv.

#283

Postad 13 juli 2014 - 18:47

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som har provat Humax BXR HD+2 med Smartwi och kan bekräfta att det fungerar?

/Anders


+1

Nån som vet om SmartWi fungerar med BXR HD+2?

Mvh... /AudioSmurf

#284

Postad 13 juli 2014 - 19:21

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Bara jag som saknar att boxen inte har en Netflix app? Tror inte det hade skadat för Boxer att göra boxen mer attraktiv.

Hmmm,
Boxer och Netflix är ju konkurrenter tror jag....

#285

Postad 24 juli 2014 - 10:55

Unregistered2249a0d1
  • Unregistered2249a0d1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns någon som vet vad det är för ir frekvens på fjärrkontrollen RM F01. Jag funderar på att skaffa en BXR HD+2 och vill gärna veta om den fungerar med en trådlös a/v sändare som endast klarar att förlänga 38 kHz. Jag har nämligen även en Pace box till Viasat som inte har standard frekvens och den fungerar inte med sändaren. Tack för hjälpen.

#286

Postad 25 juli 2014 - 06:47

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns någon som vet vad det är för ir frekvens på fjärrkontrollen RM F01.


Går tydligen iaf att programmera om den Fjärren, se listan här:

http://www.humaxdigi...t_mdb1.3_sv.pdf

Hittade den på sidan:

http://www.humaxdigi...rcucodelist.php

Kanske kan det hjälpa?

#287

Postad 26 juli 2014 - 13:48

Unregistered2249a0d1
  • Unregistered2249a0d1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen men det är inte programmering av fjärren som är problemet. Jag kommer att använda en multifjärr. Jag använder en trådlös sändare för att kunna se/styra boxen från ett annat rum och då klarar sändaren bara ir på 38. Har ringt till Humax men de vet inte det. Undrar om någon använder trådlöst t ex marmitek.jag vet att det finns 6 lägen på fjärren i fall man har 2 liknande boxar i huset men jag kan inte heller hitta vilka frekvenser dessa ligger på. Vet någon?

#288

Postad 26 juli 2014 - 16:25

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag använder en trådlös sändare för att kunna se/styra boxen från ett annat rum och då klarar sändaren bara ir på 38. Har ringt till Humax men de vet inte det. Undrar om någon använder trådlöst t ex marmitek.jag vet att det finns 6 lägen på fjärren i fall man har 2 liknande boxar i huset men jag kan inte heller hitta vilka frekvenser dessa ligger på. Vet någon?


Vid sök på Google blir detta sjätte träffen:

"INFRARED Supported IR frequency:36kHz ~ 56kHz"

https://www.google.c...x remote RM F01

Men sen på själva sidan:

http://www.multimedi..._RM_F01HDR.html

...så står inte det som står vid Googles SÖKträff.

#289

Postad 26 juli 2014 - 17:36

Unregistered2249a0d1
  • Unregistered2249a0d1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack. Jag har googlad en del men hittar inte det jag söker. Jag har en Marmitek 745. Den är inte lika avancerad som de nya marmitek som klarar 36 till 56. Jag får beställa boxen och chansa. Tack i alla fall!

#290

Postad 03 augusti 2014 - 18:55

mico01
  • mico01
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har ondemandboxen från Boxer och när jag gör ett aktivt byte av kanaler via hemsidan i mitt flex 8 abonnemang aktiveras den nyvalda kanalen/kanalerna som de ska ca 24 tim senare.
Problemet är att på TV3HD och TV5HD får jag upp meddelande om att dessa kanaler ej är tillgängliga. Det märkliga är att jag få bild på övriga kodade kanaler.
När detta händer måste jag ringa supporten varje gång och be dem uppdatera programkortet. Som vanligt har ingen på kundservice hört talas om problemet :angry:

#291

Postad 06 augusti 2014 - 22:46

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Förlängde mitt abb hos Boxer 12 månader, fick denna box för 495kr. Har deras maxpaket och on demand.
Hade föregångaren till denna box och det har tillkommit en hel del funktioner.
Man kan starta serieinspelning när programmet startat, gick inte på tidigare.
Vid serieinspelning skapas en mapp där serien hamnar, även det nästkommande avsnittet listas i denna mapp
Vill man sedan radera en serieinspelning där man har flera avsnitt, raderar man själva mappen och blir av med alla avsnitt samtidigt.

Ursäkta min lathet, har inte läst igenom hela tråden.
Men finns det fler smarta funktioner (även i jämförelse med föregångaren från Humax)?

#292

Postad 06 augusti 2014 - 23:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Jag fick köpa min betydligt dyrare i Januari när jag förlängde abonnemanget...
Sen gjordes det en mjukvaruuppdatering via luften strax före sommaren också.

Men jag har inte sett röken av något system att organisera inspelningar i mappar, vilken mjukvaruversion har du på din box?
Detta med lagringen/organisationen av inspelningar är en stor nackdel på den jag har eftersom man bara verkar ha tillgång till en platt lagring med alla i en enda stor lista som är oöverblickbar. Detta eftersom varje inspelning använder så stor skärmyta att det bara ryms 6-7 stycken per sida... :(

#293

Postad 06 augusti 2014 - 23:53

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag fick köpa min betydligt dyrare i Januari när jag förlängde abonnemanget...
Sen gjordes det en mjukvaruuppdatering via luften strax före sommaren också.

Men jag har inte sett röken av något system att organisera inspelningar i mappar, vilken mjukvaruversion har du på din box?
Detta med lagringen/organisationen av inspelningar är en stor nackdel på den jag har eftersom man bara verkar ha tillgång till en platt lagring med alla i en enda stor lista som är oöverblickbar. Detta eftersom varje inspelning använder så stor skärmyta att det bara ryms 6-7 stycken per sida... :(

Att jag fick min så billigt kan bero på att jag var kund hos boxer i 4 år, tror det var 2001-2005. Sedan var det uppehåll till 2011 Sedan blev jag kund igen. Tydligen så kan inte deras kundregister se uppehållet jag gjorde så de tror jag varit kund i snart 14 år. Förnyade nu i maj månad och kunde köpa denna box ganska billigt.

Kan det vara detta?
LOADER 1.0
SETVAB 0.03.60

På en "sida" på tv:n så ser jag minst 12-15 inspelningar (av de som inte är serieinspelningar i mappar, frugan har spelat in en serie på 7:an som inte har serieinspelning) om du förstår vad jag menar. Kör full HD på 50" plasma

Redigerat av r_o_n, 06 augusti 2014 - 23:57.


#294

Postad 07 augusti 2014 - 05:36

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Samma som jag har efter uppdateringen.
Här ser man min version.

#295

Postad 07 augusti 2014 - 15:24

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Detta med lagringen/organisationen av inspelningar är en stor nackdel på den jag har eftersom man bara verkar ha tillgång till en platt lagring med alla i en enda stor lista som är oöverblickbar. Detta eftersom varje inspelning använder så stor skärmyta att det bara ryms 6-7 stycken per sida... :(

Fast så är det ju inte, hur det fungerar är behandlat i ett flertal inlägg tidigare i år men vi tar det en gång till :rolleyes:

Media - mitt bibliotek - allt

Här listas alla inspelningar oavsett om det är enskilda eller serieinspelningar.



Media - mitt bibliotek - inspelningar

Här listas antingen enskilda eller serieinspelningar där varje serieinspelning har en egen mapp.
Så här har det sett ut från början ovsett mjukvaruversion.

#296

Postad 07 augusti 2014 - 17:59

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Det är ju inte riktigt samma sak som att man som användare kan skapa valfria kataloger och flytta inspelningar dit, vilket var det jag avsåg.
Dessutom är ju inte den visning du beskriver något mappsystem utan bara en sorts filtrering av vad som skall visas. En enda nivå dessutom, styrt av de serietimers man har ställt in.

Om jag vill flytta de inspelningar jag har gjort till en underkatalog "Bosse" och där ha "Vetenskap", "Rymd" och "Natur" som undermappar, hur menar du att jag skall göra då?

#297

Postad 10 augusti 2014 - 07:23

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0
Hej,

Hur ser man skillnad på en HD+ och en HD+2? Står det HD+2 på kartongen också?

#298

Postad 10 augusti 2014 - 07:34

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
På kartongen står det följande på flera ställen:

BOXER
IINSPELNINGSBAR HD-BOX
MED ON-DEMAND

Så finns det en liten etikett på ena långsidan också:

BXR-HD+2/SE 91-00397
S/N: 63 7106350 000xx

På själva boxen står det inget speciellt på fronten men på baksidan finns det en etikett med samma innehåll som etiketten på kartongen också. Dvs BXR-HD+2/SE

ON-DEMAND är nyckelordet för den senaste modellen.

#299

Postad 10 augusti 2014 - 08:28

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

  • 1 891 inlägg
  • 0

På kartongen står det följande på flera ställen:

Så finns det en liten etikett på ena långsidan också:

På själva boxen står det inget speciellt på fronten men på baksidan finns det en etikett med samma innehåll som etiketten på kartongen också. Dvs BXR-HD+2/SE

ON-DEMAND är nyckelordet för den senaste modellen.


Tack för snabbt svar, så det här är inte en HD+2 då mao?

http://www.blocket.s...357072.htm?aw=1

#300

Postad 10 augusti 2014 - 08:52

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
felpost

Redigerat av r_o_n, 10 augusti 2014 - 09:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.