Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon

255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 17 januari 2016 - 08:30

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Turbo-Danne: det finns en Canal Digital-tråd du kan ju lyfta över din fråga dit: https://www.minhembi...281631&&page=71

Angående din fråga om hårddisken så sitter ju disken enligt R-R som kollat lite i en kasett som inte verkar helt uppenbart hur man öppnar. Med tanke på att CD begränsat tidigare boxmodellen till 1 TB finns en risk att man gjort det igen.

#52

Postad 17 januari 2016 - 08:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Turbo-Danne: Ang att du inte får in marksända kanaler så prova med att stoppa in antennkabeln direkt i TV och sök kanaler där. Får du inte in några kanaler där heller så ligger felet någon annanstans. Jag har aldrig behövt göra någon speciell inställning för att ta emot de marksända kanalerna.

Hur såg ni på TV innan? 



#53

Postad 17 januari 2016 - 08:58

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Turbo-Danne: Ang att du inte får in marksända kanaler så prova med att stoppa in antennkabeln direkt i TV och sök kanaler där. Får du inte in några kanaler där heller så ligger felet någon annanstans. Jag har aldrig behövt göra någon speciell inställning för att ta emot de marksända kanalerna.
Hur såg ni på TV innan?


Telia IP tv i alla år. Får prova det. Tack

#54

Postad 17 januari 2016 - 10:18

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Telia IP tv i alla år. Får prova det. Tack


Det är två olika tekniker. Bara signal via takantennen som kommer att kunna tas emot i denna Box (DVB T) förutom från satellit då

Redigerat av philipsguy, 17 januari 2016 - 10:19.


#55

Postad 17 januari 2016 - 12:09

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Har aldrig använt uttagen i väggen i den här lägenheten så vet inte om dom ens funkar. Men borde göra det kan man tycka. :)

#56

Postad 17 januari 2016 - 13:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har aldrig använt uttagen i väggen i den här lägenheten så vet inte om dom ens funkar. Men borde göra det kan man tycka. :)

I väggen får du med största sannolikhet in DVB-C om någon digital signal. Dvs digital kabelTV. Något denna box absolut inte kan ta emot. Den sladden kan du koppla direkt in i TVn och kanske få fram några kanaler där direkt.

 

Den kan ta emot DVB-T*, dvs sådant som Teracom sänder, eller DVB-S, dvs sådant som kommer över satellit.

 

 

 

*Ni som har boxen, bara vanliga SVT via DVB-T eller får ni även in SVT HD via marksignalen.



#57

Postad 17 januari 2016 - 14:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

I väggen får du med största sannolikhet in DVB-C om någon digital signal. Dvs digital kabelTV. Något denna box absolut inte kan ta emot. Den sladden kan du koppla direkt in i TVn och kanske få fram några kanaler där direkt.

 

Den kan ta emot DVB-T*, dvs sådant som Teracom sänder, eller DVB-S, dvs sådant som kommer över satellit.

 

 

 

*Ni som har boxen, bara vanliga SVT via DVB-T eller får ni även in SVT HD via marksignalen.

Bara SD-kanalerna.

 

Turbo-Danne, du kanske får skaffa en bordsantenn för de marksända kanalerna.



#58

Postad 17 januari 2016 - 17:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Bara SD-kanalerna.

 

Turbo-Danne, du kanske får skaffa en bordsantenn för de marksända kanalerna.

Okej, "bara" en DVB-T mottagare alltså, inte DVB-T2. Det var ju lite tråkigt, kan inte tänka mig att den senare egentligen är dyrare.



#59

Postad 17 januari 2016 - 18:09

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Kopplade antennen till tv:n istället och då fick jag 6an iaf. Hade varit smidigt att få den till boxen som jag trodde men icke. Men och andra sidan är det väl bara cops, simsons och family guy på den. Hahah

#60

Postad 18 januari 2016 - 10:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Ta ett snack med hyresvärden och ta reda på vilken typ av signal som egentligen finns i antennutaget så ökar chanserna för en meningsfull diskussion.



#61

Postad 19 januari 2016 - 06:42

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Någon som är hemma och kan prova en grej med denna box.
Det jag undrar är att om man lägger in en inspelning kl 16:00 tex och kommer hem 16:15 tex, kan man gå in och börja kolla inspelningen från början och boxen fortsätter att spela in programmet eller måste man vänta tills inspelningen är klar innan man kan kolla programmet?

Mvh

#62

Postad 19 januari 2016 - 07:24

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Du kan börja kolla på en pågående inspelning.

#63

Postad 19 januari 2016 - 07:44

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Du kan börja kolla på en pågående inspelning.


Toppen Tack. :)

#64

Postad 08 april 2016 - 17:56

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Någon som har införskaffat denna och kan ge en kort recension? Fungerar på att byta upp mig nämligen och undrar om det är värt det.

#65

Postad 08 april 2016 - 18:21

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Någon som har införskaffat denna och kan ge en kort recension? Fungerar på att byta upp mig nämligen och undrar om det är värt det.


Har haft denna i 3 månader nu och jag är nöjd som fan och den passar mina behov. :) är det nåt speciellt du funderar på?

#66

Postad 09 april 2016 - 07:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Min mor (strax över 70) har via telefonförsäljare från Canal Digital fått erbjudande att skaffa denna för 69 kr i månaden om hon binder sig till Canal Digital i 24 månader. Någon här som fått det erbjudandet? Det var oklart om det var avbetalning i 24 månader eller om 69kr i månaden fortsatte efter dessa 24 månader. Hon har redan Canal Digital men kommer få fiber antagligen någon gång under hösten/vintern, just nu har hon uruselt ostablit ADSL. Så dels kan denna box vara bättre att ha när hon får fiber men dels så kan det kanske vara bättre att skaffa tv via fiber och då kanske det inte är bra att låsa upp sig i 24 månader? För mig känns tv via satellit mer pålitligt på landsbygden, någon som kan säga nåt om det?

 

Är det värt den extra kostnaden för någon som inte är så tekniskt kunnig och bara vill se på TV?

Hon har fått en Apple TV av mig och jag försöker lära henne att (våga) använda den men det tar tid, kanske lättare för henne att använda de tjänster som finns i nya boxen? Finns det netflix på den? Finns SVT play och liknande på den?

 

Hon har en gammal modell med stöd för HD och som har hårddisk, den finns inte längre på canal digitals hemsida så jag vet inte riktigt vad det är för modell men den krånglar ibland så man måste starta om den. Hur stabil och lättanvänd är den nya?



#67

Postad 09 april 2016 - 08:55

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Min mor (strax över 70) har via telefonförsäljare från Canal Digital fått erbjudande att skaffa denna för 69 kr i månaden om hon binder sig till Canal Digital i 24 månader. Någon här som fått det erbjudandet? Det var oklart om det var avbetalning i 24 månader eller om 69kr i månaden fortsatte efter dessa 24 månader. Hon har redan Canal Digital men kommer få fiber antagligen någon gång under hösten/vintern, just nu har hon uruselt ostablit ADSL. Så dels kan denna box vara bättre att ha när hon får fiber men dels så kan det kanske vara bättre att skaffa tv via fiber och då kanske det inte är bra att låsa upp sig i 24 månader? För mig känns tv via satellit mer pålitligt på landsbygden, någon som kan säga nåt om det?

 

Är det värt den extra kostnaden för någon som inte är så tekniskt kunnig och bara vill se på TV?

Hon har fått en Apple TV av mig och jag försöker lära henne att (våga) använda den men det tar tid, kanske lättare för henne att använda de tjänster som finns i nya boxen? Finns det netflix på den? Finns SVT play och liknande på den?

 

Hon har en gammal modell med stöd för HD och som har hårddisk, den finns inte längre på canal digitals hemsida så jag vet inte riktigt vad det är för modell men den krånglar ibland så man måste starta om den. Hur stabil och lättanvänd är den nya?

 

Är du säker på att det är denna box som hon blivit erbjuden?

Vad jag har hittat så finns den för närvarande endast för satellitkunder.

 

Om du kollar på hemsidan för Canal Digital Kabel TV så finns där en box-guide.

 

https://www.canaldig...iden/index.html

 

Boxen från Kaon med 1 TB HDD finns inte med där varken under Kabel-TB eller bredbands-TV.



#68

Postad 09 april 2016 - 09:19

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Någon som har införskaffat denna och kan ge en kort recension? Fungerar på att byta upp mig nämligen och undrar om det är värt det.

 

Här kan du läsa ett test som tidningen HemmaBio har gjort.

 

https://www.canaldig...t_recension.pdf



#69

Postad 09 april 2016 - 09:39

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Är du säker på att det är denna box som hon blivit erbjuden?

Vad jag har hittat så finns den för närvarande endast för satellitkunder.

 

Om du kollar på hemsidan för Canal Digital Kabel TV så finns där en box-guide.

 

https://www.canaldig...iden/index.html

 

Boxen från Kaon med 1 TB HDD finns inte med där varken under Kabel-TB eller bredbands-TV.

Fast hon är ju satellitkund.



#70

Postad 09 april 2016 - 09:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Fast hon är ju satellitkund.

 

OK, ber om ursäkt.

Uppfattade det som att hon idag såg på TV via ADSL och skulle byta upp sig till Fiber TV.



#71

Postad 09 april 2016 - 09:54

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

vad är skillnaden på den nya boxen och den gamla förutom hdd 500gb mot 1tb. 



#72

Postad 09 april 2016 - 10:03

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

vad är skillnaden på den nya boxen och den gamla förutom hdd 500gb mot 1tb. 

 

Den är mindre i storlek. Har inbyggd mottagare för marknätet. Har en dedikerad ingång för Single Cable LNB.

Lätt att byta hårddisk. Medföljande fjärrkontroll kan sköta både Boxen och TV'n.

Den är snabbare än ADB-boxen när man tex bläddrar i menyer mm.



#73

Postad 09 april 2016 - 10:12

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

För övrigt så är programvaran från början direkt kopierad från ADB-boxen.

Har man boxen kopplat till sitt hemnätverk så kan man via en dator öppna boxen's "web-sida" och då får man följande info:

 

Device information Friendly name

Box Manufacturer ADB

Manufacturer Web Page http://www.adbglobal.com/

Model description BH/DLNA Media Server

Model name TNR-NS1130

Model Web Page  

Model number rel RELEASE Serial number 1111-111111-1111

UPC (Universal Product Code)  

 

Där står tex att tillverkaren är ADB och länken till tillverkarens hemsida går också till ADB.


Redigerat av R-R, 09 april 2016 - 10:20.


#74

Postad 09 april 2016 - 10:31

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 1

Här kan du läsa ett test som tidningen HemmaBio har gjort.

 

https://www.canaldig...t_recension.pdf

 

Jag har haft denna box i tre veckor nu och kan inte instämma  i recensionen på en del punkter bla bildkvaliteten, den är varken bättre eller sämre än äldre boxar, bilden är dessutom  ​sämre än  marknätet och viasats över sju år gamla HD box. Skillnaderna syns tydligare nu när man gick upp från 55" till 65". Det är förvånande för man har alltid berömt Canal Digital för deras bildkvalitet. En oroande tendens med nya boxen var att ljudet försvann vid påslag en gång vilket gjorde att man bröt strömmen som med den gamla Sagemboxen, ljudet fungerade igen sen. Hörde med kundtjänst om detta som skyllde på min förstärkare...? Yamaha 2065 som HDMI gick till. Han menade att boxen skall kopplas direkt till TVn. Har aldrig haft detta problem med dom gamla boxarna. 



#75

Postad 09 april 2016 - 10:34

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Jag har haft denna box i tre veckor nu och kan inte instämma i recensionen på en del punkter bla bildkvaliteten, den är varken bättre eller sämre än äldre boxar, bilden är dessutom ​sämre än marknätet och viasats över sju år gamla HD box. Skillnaderna syns tydligare nu när man gick upp från 55" till 65". Det är förvånande för man har alltid berömt Canal Digital för deras bildkvalitet. En oroande tendens med nya boxen var att ljudet försvann vid påslag en gång vilket gjorde att man bröt strömmen som med den gamla Sagemboxen, ljudet fungerade igen sen. Hörde med kundtjänst om detta som skyllde på min förstärkare...? Yamaha 2065 som HDMI gick till. Han menade att boxen skall kopplas direkt till TVn. Har aldrig haft detta problem med dom gamla boxarna.


Låter märkligt med bildkvaliten då jag tycker och ser att den är ljusår bättre än med telia jag hade innan. Riktigt j*vla skarp bild.

Redigerat av Turbo-Danne, 09 april 2016 - 10:35.


#76

Postad 09 april 2016 - 10:38

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag har både en box för marknätet samt denna från Canal Digital, denna box ger hos mig med en 50 tum TV bättre bild på både HD och SD-kanalerna än vad HUMAX-boxen för marknätet ger.

Har min box kopplad via min hemmabio och har aldrig haft problem med ljudet.



#77

Postad 09 april 2016 - 10:41

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0

Om du kan ta in SVTHD via marknätet kan du jämföra bilden som hos Canal Digital verkar botox behandlad alla fina detaljer som syns tx ansikts skärpan är sämre än SVTHD terest o viasat via parabol.



#78

Postad 09 april 2016 - 10:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jämförde precis i detta nu SVT 2 HD (Vem vet mest) och bilden är hos mig bättre från Canal Digital än vad den är från marknätet.



#79

Postad 09 april 2016 - 10:52

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0

Jag har både en box för marknätet samt denna från Canal Digital, denna box ger hos mig med en 50 tum TV bättre bild på både HD och SD-kanalerna än vad HUMAX-boxen för marknätet ger.

Har min box kopplad via min hemmabio och har aldrig haft problem med ljudet.

 

Jag kör via Tvns HDmottagare angående marknätet. Jag var också nöjd med bilden 55" men vid 65" vart det skillnad och kollade sen mera ingående bilden på 55" som jag har kvar o det är samma tendens  och dessutom med boxen 5720 som jag har kvar.



#80

Postad 09 april 2016 - 10:59

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0

Jämförde precis i detta nu SVT 2 HD (Vem vet mest) och bilden är hos mig bättre från Canal Digital än vad den är från marknätet.

 

Det är bra att du är nöjd, men märkligt är det för har testat både med en Samsung 65JS9505 och nuvarande Sony 65X8505 med samma resultat och bytt kablar mm.


Redigerat av Tore3, 09 april 2016 - 11:08.


#81

Postad 10 april 2016 - 09:20

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Ja markkanalerna är väl fortfarande inte full HD, utan endast 720p. Om det fortfarande stämmer och man tycker att den bilden är bättre än CD's 1080-upplösta bild verkar ju aningen märkligt.

#82

Postad 10 april 2016 - 13:45

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

SVT är i 720p även hos CD



#83

Postad 10 april 2016 - 16:14

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

När jag testade i går så hade jag både boxarna inställda på 720p bara för att få testet rätt.



#84

Postad 19 april 2016 - 13:51

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Nån som har märkt nån förbättring med uppdateringen av boxen?

#85

Postad 19 april 2016 - 14:05

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nån som har märkt nån förbättring med uppdateringen av boxen?

Har du fått en uppdatering nyligen?

Edit: Laddar hem den nu.

Redigerat av R-R, 19 april 2016 - 14:07.


#86

Postad 19 april 2016 - 14:22

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu har jag den nya programvaran installerad och jag kan inte se några direkta synbara förändringar.

 

Någon som vet vad som uppdaterades?



#87

Postad 19 april 2016 - 15:47

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Har du fått en uppdatering nyligen?

Edit: Laddar hem den nu.


Yes men har inte märkt nåt speciellt än. :/

#88

Postad 19 april 2016 - 21:30

benkt
  • benkt
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag har haft denna box i tre veckor nu och kan inte instämma  i recensionen på en del punkter bla bildkvaliteten, den är varken bättre eller sämre än äldre boxar, bilden är dessutom  ​sämre än  marknätet och viasats över sju år gamla HD box. Skillnaderna syns tydligare nu när man gick upp från 55" till 65". Det är förvånande för man har alltid berömt Canal Digital för deras bildkvalitet. En oroande tendens med nya boxen var att ljudet försvann vid påslag en gång vilket gjorde att man bröt strömmen som med den gamla Sagemboxen, ljudet fungerade igen sen. Hörde med kundtjänst om detta som skyllde på min förstärkare...? Yamaha 2065 som HDMI gick till. Han menade att boxen skall kopplas direkt till TVn. Har aldrig haft detta problem med dom gamla boxarna. 

Har samma problem med ljudet över förstärkaren (onkyo 809) , hade inga problem med nån box förut !!



#89

Postad 22 april 2016 - 08:14

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 1

Yes men har inte märkt nåt speciellt än. :/

CEC er aktivert, HDMI kontroll.



#90

Postad 22 april 2016 - 09:48

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

CEC er aktivert, HDMI kontroll.

Det var på tiden. Automatiskt eller efter  inställning? Eftersom koden uppenbart delas med gamla svarta HD-boxen så kanske funktionen kommer dit med...



#91

Postad 11 maj 2016 - 09:04

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ni som haft denna box ett tag.. Är ni nöjda med den? Bildmässigt å funktionsmässigt?

Redigerat av homery, 11 maj 2016 - 09:04.


#92

Postad 11 maj 2016 - 18:03

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Ni som haft denna box ett tag.. Är ni nöjda med den? Bildmässigt å funktionsmässigt?

För mina behov så funkar den klockrent. Riktigt nöjd med den. Bra bildkvalite. Nu har jag inte provat nån annan box med satellit så jag kan inte direkt gämföra då jag kommer från Telia TV och jag är riktigt nöjd med CD boxen. :)

Om man nu ska hitta nåt att gnälla på så tycker jag att ondemand är lite seg att komma in i och navigera runt där. Me inget som stör mig mycke. Den kan nog säkert bli bättre och snabbare med tiden.

Redigerat av Turbo-Danne, 11 maj 2016 - 18:04.


#93

Postad 15 maj 2016 - 20:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Någon som vet om boxen stödjer 5ghz wifi. AC alltså eller är det bara 2.4ghz n standard som bäst? :)

#94

Postad 15 maj 2016 - 20:58

boborg
  • boborg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Den stödjer 5ghz wifi enligt http://digitalt.tv/c...oks-anmeldelse/ 



#95

Postad 15 maj 2016 - 21:20

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Den stödjer 5ghz wifi enligt http://digitalt.tv/c...oks-anmeldelse/


Tack. :)

#96

Postad 16 maj 2016 - 15:19

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Kommer det att komma en mobil-app som fjärrkontroll över wifi? Vi har boxen på ett våningsplan (vid tv:n) och projektorn en trappa ner. Tidigare har vi använt Canal Digitals "TV Remote"-app som funkade klockrent tills förra stora iOS-uppdateringen. Då hette det att appen skulle funka igen efter uppdatering i mars. Detta hände aldrig. Precis som med ADB-boxen så HÄNDER det att appen får kontakt, kanske 1 på 50 försök… Har också sett detta kommunicerat från Norge, att boxen tar för lång tid på sig att svara appen och att detta skulle åtgärdas.

 

Lite aktuell info om detta skulle inte skada...



#97

Postad 17 maj 2016 - 07:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer det att komma en mobil-app som fjärrkontroll över wifi? Vi har boxen på ett våningsplan (vid tv:n) och projektorn en trappa ner. Tidigare har vi använt Canal Digitals "TV Remote"-app som funkade klockrent tills förra stora iOS-uppdateringen. Då hette det att appen skulle funka igen efter uppdatering i mars. Detta hände aldrig. Precis som med ADB-boxen så HÄNDER det att appen får kontakt, kanske 1 på 50 försök… Har också sett detta kommunicerat från Norge, att boxen tar för lång tid på sig att svara appen och att detta skulle åtgärdas.

 

Lite aktuell info om detta skulle inte skada...

 

Hej Holsapple!

 

Vi har inte en remote-app aktiv längre. Vi har har valt att flytta över TV-guiden och fjärrinspelningsfunktionen till vår ToGo-app men då vår remote-app inte fungerade på ett bra sätt med dom aktuella uppdateringarna. Vi vet inte i dagsläget ifall en ny remote-app kan bli aktuell i framtiden.

 

Med vänliga hälsningar

Tobias



#98

Postad 17 maj 2016 - 13:09

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Hej Holsapple!

 

Vi har inte en remote-app aktiv längre. Vi har har valt att flytta över TV-guiden och fjärrinspelningsfunktionen till vår ToGo-app men då vår remote-app inte fungerade på ett bra sätt med dom aktuella uppdateringarna. Vi vet inte i dagsläget ifall en ny remote-app kan bli aktuell i framtiden.

 

Med vänliga hälsningar

Tobias

Tack för rakt besked. Men det är mkt märkligt att ta utvecklingen bakåt i tiden (att "inte i dagsläget veta" brukar betyda att det kommer aldrig att hända…). En wifi-app borde vara en självklar s.k. hygienfaktor.



#99

Postad 20 maj 2016 - 11:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack för rakt besked. Men det är mkt märkligt att ta utvecklingen bakåt i tiden (att "inte i dagsläget veta" brukar betyda att det kommer aldrig att hända…). En wifi-app borde vara en självklar s.k. hygienfaktor.

 

Hej Holsapple,

Fick precis reda på att det kommer en uppdatering till appen om 2 veckor som kommer att lösa problemet.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#100

Postad 10 juni 2016 - 11:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej Holsapple,

Fick precis reda på att det kommer en uppdatering till appen om 2 veckor som kommer att lösa problemet.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Det kom en uppdatering av appen i går, var hittar man remote-funktion?

 

Är detta ett stavfel som finns under inställningar (i appen)? "Välj standard docoder" Heter det inte decoder?


Redigerat av R-R, 10 juni 2016 - 11:50.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.