Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elfordon, Bilar, Mc , Moped m.m

959 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 september 2019 - 23:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ja läser man rekommendationer så är de ju alltid att INTE ladda via vanligt uttag mer än en kort stund

#102

Postad 15 september 2019 - 09:32

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Nja, ett äldre flerfamiljshus där de boende börjar ladda elbilar med förlängningssladd från väggurtaget. Det tror jag kan få mindre trevliga konsekvenser. Det finns ju exempel på bränder som startat pga att man laddat en elbil i villagaraget: https://www.nyteknik...i-huset-6934241

Någon kanske skrattar men en kollega till mig berättade att han såg något liknande nyligen, bor i Göteborg. Det tråkiga är ju att det oftast måste hända någon olycka innan man förstår problemet. "Det händer inte mig".

Men att det kommer lösningar är jag övertygad om.


Det jag tyckte var bästa information är att man kan ansöka bidrag för laddbox och få 50% av kostnaden max 10 000 kr via Naturvårdsverket.

Använd ej timer vid Elbils laddning.

#103

Postad 15 september 2019 - 12:40

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
ID.3 tilltalar mig mer och mer. Får se vart priserna landar nästa år

#104

Postad 15 september 2019 - 13:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar gå på ca 350k med minsta batteriet som ändå lätt skulle räcka för mina behov ...Minus 60k .
Billig skatt.
Sparar in 16-17k i bränsle/år
Finns möjlighet att det iaf blir en skapligt bra affär om jag har den länge.

Men jag kör nog ändå för lite för att det ens ska vara nån idé på allvar .

#105

Postad 15 september 2019 - 14:10

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

ID.3 tilltalar mig mer och mer. Får se vart priserna landar nästa år


320K-335k verkar dom flesta i denna storleken hamna på när man hört priserna men antar att det är mellan batteriet som är standard.

Lär märkas nästa år mycket som kan ändras valuta värde m.m.

#106

Postad 15 september 2019 - 15:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Blir intressant att följa .
Sitter inte i sjön .
Har en v70 2010 diesel.
En Toyota Yaris bensin.

Skulle gärna börja med att byta ut Toyota som körs 99% i stan..
Men det lär nog dröja innan de finns att köpa till bra pris .

#107

Postad 15 september 2019 - 15:18

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Det jag tyckte var bästa information är att man kan ansöka bidrag för laddbox och få 50% av kostnaden max 10 000 kr via Naturvårdsverket.

Det är positivt, men det löser inte problemet jag beskrev. Det är inget för en enskild lägenhetsinnehavare, åtminstone inte dom jag sett. Det är en investering för fastighetsägaren, bostadsrättsföreningen eller liknande.



#108

Postad 15 september 2019 - 20:52

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

320K-335k verkar dom flesta i denna storleken hamna på när man hört priserna men antar att det är mellan batteriet som är standard.

Lär märkas nästa år mycket som kan ändras valuta värde m.m.

En vettig uppskattning ligger på 440 000 innan bonus, tycker det verkar vara en rimlig gissning. Detta för mellan batteriet. Dock 1st ed, som antagligen är lite mer utrustad än standard.

https://alltomelbil....leder-oss-ratt/


Redigerat av what17ever, 15 september 2019 - 20:54.


#109

Postad 15 september 2019 - 20:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1

Det är positivt, men det löser inte problemet jag beskrev. Det är inget för en enskild lägenhetsinnehavare, åtminstone inte dom jag sett. Det är en investering för fastighetsägaren, bostadsrättsföreningen eller liknande.


Har man en bil borde man ju rimligtvis ha en parkering där man kan sätta upp en laddbox ?

Annars får man väl ladda där det finns möjlighet ,jobbet ? Eller andra laddare .blir ju dock såklart betydligt bökigare men

#110

Postad 15 september 2019 - 21:57

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

En vettig uppskattning ligger på 440 000 innan bonus, tycker det verkar vara en rimlig gissning. Detta för mellan batteriet. Dock 1st ed, som antagligen är lite mer utrustad än standard.

https://alltomelbil....leder-oss-ratt/

 

Tyvärr har du nog rätt... men det var ju inte det pris man hoppades på med tanke på vad de initialt gick ut med gällande priset...



#111

Postad 15 september 2019 - 22:55

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Tyvärr har du nog rätt... men det var ju inte det pris man hoppades på med tanke på vad de initialt gick ut med gällande priset...


30 000 Euro i Tyskland eller 27 000 Pund i England som jag hörde på videon jag gick efter.

Peugeot 208 och Honda E var rikt pris 28 000 Pund medans Mini Cooper Elbil skulle vara lägre pris satt en motsvarande bensin modell.

#112

Postad 15 september 2019 - 23:09

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Har man en bil borde man ju rimligtvis ha en parkering där man kan sätta upp en laddbox ?
Annars får man väl ladda där det finns möjlighet ,jobbet ? Eller andra laddare .blir ju dock såklart betydligt bökigare men


Självklart kan man använda laddbox vid motorvärmare uttaget vid lägenhets parkeringen också.

Är bara en ursäkt för att man inte vill ändra sin livsstil.

Men som sagt Östersundshem som använder Q-Park som tagit över alla deras parkeringar erbjuder Elbils laddstolpe som alternativ redan.

Självklart dyrare pga högre elkonsumtion men ganska logiskt.

När fler går över till Elbilar kommer konsumenten efterfråga detta och kan inte dom tillgodose kunden detta så vänder man sig till konkurrenterna så klart.

Så enligt mig är det en icke fråga för företagen som har parkeringen vill tjäna pengar och då måste man följa utvecklingen

#113

Postad 15 september 2019 - 23:18

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Logiskt så borde begagnat på Elbilar var bättre prissatt i Norge.

Så kanske Svenskarna åker till Norge framöver istället och köper bilar.

Förrut har norska kunderna åkt till Sverige och köpt bilar men lär bli de omvända med Elbilar.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 15 september 2019 - 23:19.


#114

Postad 16 september 2019 - 06:23

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Bilar är dyra i Norge samt att det kostar 10% importskatt och 25% moms gör inte saken bättre.

#115

Postad 16 september 2019 - 07:28

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 1

30 000 Euro i Tyskland eller 27 000 Pund i England som jag hörde på videon jag gick efter.

 

Priset på 30 k EUR i Tyskland har jag för mig var för det lilla batteriet, och (som vanligt) i princip utan extrautrustning.

 

Och förutom skillnader vad gäller svansk moms och skatt osv så kan det även vara så att svenska modeller är utrustade på andra sätt än i Tyskland, tex vinterpaket och eventuellt värmepump. Just värmepump vet jag inte om det är standard på ID3..

 

Edit: såg nu på Facebook att VW säger att priset i Sverige för ID3 med det lilla batteriet startar på under 350 000 kr. Priset för de övriga är inte fastställda.


Redigerat av what17ever, 16 september 2019 - 07:47.


#116

Postad 16 september 2019 - 09:56

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Bilar är dyra i Norge samt att det kostar 10% importskatt och 25% moms gör inte saken bättre.


Betalar man verkligen moms på begagnat ?

Importskatt och inregistrera avgifter förstår jag att man åker på.

Elbilar är dock billigare i Norge pga subventionerade bättre och borde därför var bättre priser pga detta på begagnat men med avgifter så är det frågan om det är värt det.

#117

Postad 16 september 2019 - 14:44

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Om man importerar från land utanför EU så betalar man moms även på begagnat.



#118

Postad 16 september 2019 - 17:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Självklart kan man använda laddbox vid motorvärmare uttaget vid lägenhets parkeringen också.

Är bara en ursäkt för att man inte vill ändra sin livsstil.

 

I Göteborg finns något som heter boendeparkering i de t ex centrala delarna. Det innebär att den som är folkbokförd i ett visst område har rätt att ansöka om och få möjlighet att parkera i det området. Det handlar alltså inte om att få en fast plats utan möjlighet till plats i ett speciftikt område. Så har åtminstone jag förstått det hela. Jag har det inte själv.

 

Motsvarande system verkar finnas i Stockholm och Malmö.

 

Var sätter man då laddboxen? Kanske något att fundera på?



#119

Postad 16 september 2019 - 17:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Till en början kan det vara så att de med sådan parkeringslösning får uppsöka ett laddställe någon gång i veckan. Ungefär så som man gör idag med bensin och diesel-bilar.

 

I framtiden kommer förstås laddmöjligheterna inne i städerna att byggas ut. I staden där jag bor finns det redan en hel del laddstolpar på de ställen boende får stå.

 

Förstår inte varför en del tycker att just detta är något som skulle vara svårt att lösa.



#120

Postad 16 september 2019 - 18:01

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Till en början kan det vara så att de med sådan parkeringslösning får uppsöka ett laddställe någon gång i veckan. Ungefär så som man gör idag med bensin och diesel-bilar.

 

I framtiden kommer förstås laddmöjligheterna inne i städerna att byggas ut. I staden där jag bor finns det redan en hel del laddstolpar på de ställen boende får stå.

 

Förstår inte varför en del tycker att just detta är något som skulle vara svårt att lösa.

Allt går att lösa och det kommer att lösas.

 

Min reaktion kom mera av att vissa verkar ha svårt att förstå att förutsättningarna kan variera beroende på vara man bor. För mig personligen är det inget problem med laddboxar men jag är inte ensam i Göteborg  :) .


Redigerat av Mr_Tom, 16 september 2019 - 18:17.


#121

Postad 16 september 2019 - 18:17

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Ok. Då missförstod jag dig. Det är så många idag som ger uttryck för att detta skulle vara ett enormt problem att lösa så ibland är det lätt att läsa in för mycket i det som skrivs.



#122

Postad 16 september 2019 - 18:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Tror problemet blir lite mindre nu när vi börjar få elbilar med lite större kapacitet och snabbare laddning .
När laddplatser börjar byggas ut så kanske man inte ens behöver en egen laddplats

#123

Postad 16 september 2019 - 19:06

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

När laddplatser börjar byggas ut så kanske man inte ens behöver en egen laddplats

Om man måste ha en egen laddplats, då tror jag elbilarna får det betydligt svårare i storstäderna.



#124

Postad 16 september 2019 - 19:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Det blir svårare att släcka bilbränder när ligisterna börjar bränna elbilar i framtiden

#125

Postad 16 september 2019 - 19:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Det blir svårare att släcka bilbränder när ligisterna börjar bränna elbilar i framtiden


Tesla har sentry mode så då blir de filmade iallafall.

#126

Postad 16 september 2019 - 20:20

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Ok. Då missförstod jag dig. Det är så många idag som ger uttryck för att detta skulle vara ett enormt problem att lösa så ibland är det lätt att läsa in för mycket i det som skrivs.

Helt ok.

 

Jag tror att problemen varierar med var man befinner sig. Egentligen kanske det inte är så komplicerat. I storstäder kan det handla om laddplatser och liknande saker. Utanför storstäderna handlar det kanske mera om räckvidden på en elbil.

 

Problemen med det typen av enkla generaliseringar som jag nu gjorde är att dom ofta blir fel :) .


Redigerat av Mr_Tom, 16 september 2019 - 21:24.


#127

Postad 16 september 2019 - 20:43

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Helt ok.

 

Jag tror att problemen varierar med var man befinner sig. Egentligen kanske det inte är så komplicerat. I storstäder kan det handla om laddplatser och liknande saker. Utanför storstäderna handlar det kanske mera om räckvidden på en elbil.

 

Problemen med det typen av enkla generaliseringar som jag nu gjorde är att dom öfta blir fel :) .

 

Ja det är farligt att ta antagen i förväg för dessa är oftast felaktiga.

 

Hade verkligen hoppats att Sverige skulle följa efter Norges modell vid nyköp av Elbil men detta skulle säkert vara för kostsamt enligt dagens regering.

 

Dom tog bort bidraget som utgick på Elcyklar, Elmopeder och Elmotorcyklar pga kostnaden så klart.

 

Själv tycker jag att vanliga Elcykeln ej ska ingå i detta utan enbart fordon som gått på fossila bränslen som ska bytas ut och då hade kostnaden för regeringens budget på detta varit betydligt lägre.


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 16 september 2019 - 20:58.


#128

Postad 16 september 2019 - 21:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Subvention av elcyklar är/var helt galen, borde ju snarare subventionera vanliga cyklar och inte erbjuda en ”latmaskbonus”.... när det gäller bilar borde storlek på subvention ha en relation till räckvidd och huvudsakligt drivmedel, mildhybrider och stora bensinare med tjänstebils elmotor borde inte subventionerad alls (vare sig med ”bonus” eller skattelättnader). Blir ju lite etanol över det annars, majoriteten tankade 95 ändå likt de som köper en bil i miljonklassen inte behöver bry sig om att ladda.

#129

Postad 16 september 2019 - 21:28

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Ja det är farligt att ta antagen i förväg för dessa är oftast felaktiga.

Precis som ditt enkla antagande tidigare, att man sätter laddboxen vid motorvärmaren :) .



#130

Postad 16 september 2019 - 22:36

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Precis som ditt enkla antagande tidigare, att man sätter laddboxen vid motorvärmaren :) .

 

Man går oftast efter sina egna förrutsättningar och bor i Lägenhet och har fast parkeringsplats som tillval.

 

Självklart har alla olika förrutsättningar men du går efter någon annans möjligheter och ej dina egna och hur vet du då hur det fungerar i praktiken `?



#131

Postad 16 september 2019 - 22:44

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Subvention av elcyklar är/var helt galen, borde ju snarare subventionera vanliga cyklar och inte erbjuda en ”latmaskbonus”.... när det gäller bilar borde storlek på subvention ha en relation till räckvidd och huvudsakligt drivmedel, mildhybrider och stora bensinare med tjänstebils elmotor borde inte subventionerad alls (vare sig med ”bonus” eller skattelättnader). Blir ju lite etanol över det annars, majoriteten tankade 95 ändå likt de som köper en bil i miljonklassen inte behöver bry sig om att ladda.

 

Just det jag säger att Elcykel bonusen ej var bra utan borde enbart inkludera fordon som går pår på Fossila bränslen som kan ersättas med fossilfria alternativ enligt mig.

 

Bilar, motorcyklar och mopeder i dagens läge skulle vara fränt och se snöskoter driven på el motor.

 

Ska vi bli fossilfria så måste detta inkludera alla dagens fordon som går på Bensin & Diesel som kan ersättat med fossilfria alternativ enligt mig.



#132

Postad 16 september 2019 - 23:18

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Tesla har sentry mode så då blir de filmade iallafall.


Om den inte står på egen uppfart där den enbart filmar egna tomten så låter det inte helt förenligt med Kamerabevakningslagen...

#133

Postad 17 september 2019 - 19:28

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Man går oftast efter sina egna förrutsättningar och bor i Lägenhet och har fast parkeringsplats som tillval.

 

Självklart har alla olika förrutsättningar men du går efter någon annans möjligheter och ej dina egna och hur vet du då hur det fungerar i praktiken `?

Om jag förstår dig rätt så tycker du inte man kan förstå eller föreställa sig andra förutsättningar än sina egna?

Det håller jag inte riktigt med om men det beror ju på hur extrema skillnader man inkluderar i resonemanget. Att ha en fast P-plats eller inte, skillnaden kan väl inte vara omöjlig att föreställa sig? Då finns det nog andra parametrar som påverkar mera avseende valet mellan el-bil eller inte.

 

Edit: Kan väl tillägga att man kan naturligtvis ha olika uppfattningar om detta.


Redigerat av Mr_Tom, 17 september 2019 - 20:38.


#134

Postad 17 september 2019 - 20:38

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Om jag förstår dig rätt så tycker du inte man kan förstå eller föreställa sig andra förutsättningar än sina egna?

Det håller jag inte riktigt med om men det beror ju på hur extrema skillnader man inkluderar i resonemanget. Att ha en fast P-plats eller inte, skillnaden kan väl inte vara omöjlig att föreställa sig? Då finns det nog andra parametrar som påverkar mera avseende valet mellan el-bil eller inte.

 

Självklart kan man föreställa sig andras situation på parkering men hur vet man att det är korrekt ?

 

Vet om folk som kan ställa sin bil efter datum parkering efter vägen vid sitt boende men dessa hyr inte en egen parkeringsplats och då har man inte möjlighet till laddbox.

 

Detta uppstår säkert pga bristen av hyrda parkeringsplatser inom vissa områden.

 

Självklart kan detta se olika ut beroende på var man är i landet


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 17 september 2019 - 20:47.


#135

Postad 17 september 2019 - 21:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Dock spelar det ju mindre roll så fort som vanliga laddplatser byggs ut och kapaciteten på batterier ökar.
Så länge de nu inte börjar ta hutlösa priser

Då är det ju bara tanka precis som man gör idag.Kräver ju dock bra snabbladdare.

#136

Postad 18 september 2019 - 18:08

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Självklart kan man föreställa sig andras situation på parkering men hur vet man att det är korrekt ?

Om jag tar det lösrykta citatet, och kopplar det till diskussionens början.

 

Självklart kan man använda laddbox vid motorvärmare uttaget vid lägenhets parkeringen också.

Är bara en ursäkt för att man inte vill ändra sin livsstil.

Det var ju du som började med att generalisera. Inget illa menat men jag tycker du är lite inkonsekvent. Det jag gjorde vara att beskriva situationen i några betydligt större städer än Östersund.

 

Sedan att man inte skall subventionera elcyklar, återigen en fråga om perspektiv.

 

Jag har ett par kollegor som cyklar till jobbet med el-cykel. Göteborgs kollektivtrafik, precis som en del andra städer, har vissa brister :). Dom berörda har lite för långt till jobbet för att vilja cykla på vanlig cykel. En el-cykel undelättar cyklandet alltså blev det ett bra alternativ. Det innebär att el-cykeln faktiskt ersätter en bil i dom fallen. En skillnad är att subventionen från staten (vi skattebetalare), blev betydligt mycket lägre. Är inte det ganska bra?


Redigerat av Mr_Tom, 18 september 2019 - 19:05.


#137

Postad 24 september 2019 - 18:52

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
MG cars återkommer med enbart Elbilar och använder Kinesisk tillverkning.( SAIC Motor)

29 990 Euro för deras SUV liknande Hyundai Kona.

85 kw max laddning lite kortare räckvidd ca 263 km på batteriet deras.

Oktober 2019 Launch i Norge och Nederländerna.

Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike och UK.

Q4 2019 enbart dom gick ut med.

http://youtu.be/C964VyYvA4g

http://youtu.be/xlxPV2AEZxM

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 24 september 2019 - 19:02.


#138

Postad 01 oktober 2019 - 16:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Nu finns Polestar 2 att konfigurera på Polestars hemsida. Pris 659 papp (599 med bonus mao) för en den enda variant som finns, välutrustad och med en (lite onödigt) pigg motor (408 hk, 660 nm). Performance-paketet med Öhlins osv tillkommer förstås.

Ingen info om dragkrok.

 

Som vanligt är det mkt pengar, det rör sig som sagt bara om en CMA-bil, Volvos "budget-plattform". 

 

Polestar-syskonet, XC40 electric, ska väl ev visas i närtid, vad jag förstår.

 

Men ändå, kanske den billigaste elbilen som väcker visst "vill ha" så det är alltid en start iaf. Hör av er när en SPA2-baserad V60 electric finns för <10 prisbasbelopp (idag ~470 papp) så kanske det kan bli nått. :)


Redigerat av pacman, 01 oktober 2019 - 17:04.


#139

Postad 02 oktober 2019 - 11:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Polestar-syskonet, XC40 electric, ska väl ev visas i närtid, vad jag förstår.

Som ett brev på posten:

https://teknikensvar...ctric-detaljer/

volvo-xc40-electric-skiss-02.jpg

 

2 veckor, tydligen. Låt mig gissa, första året kommer det erbjudas en enskild, rätt kostsam, version. Detta för att hålla produktionen måttlig i väntan på batterier som kommer bli en produktions-flaskhals. 


Redigerat av pacman, 02 oktober 2019 - 11:54.


#140

Postad 02 oktober 2019 - 13:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Synd att Volvo verkar ha så svårt att komma igång ordentligt med elbilar.
En ny elkombi för ett skapligt pris hade ju inte varit tråkigt

#141

Postad 02 oktober 2019 - 14:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Synd att [insert any car maker here] verkar ha så svårt att komma igång ordentligt med elbilar.

:)

Bilarna som sådana kommer ju tids nog men som sagt, batterierna tror jag kommer vara flaskhalsen på många håll.



#142

Postad 02 oktober 2019 - 23:34

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

:)

Bilarna som sådana kommer ju tids nog men som sagt, batterierna tror jag kommer vara flaskhalsen på många håll.


Vi kanske får säga åt barnen i Kongo att arbeta snabbare så privilegierade människor som har råd att köra elbil kan känna sig duktiga🤷🏻‍♂️

#143

Postad 03 oktober 2019 - 06:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Vi kanske får säga åt barnen i Kongo att arbeta snabbare så privilegierade människor som har råd att köra elbil kan känna sig duktiga🤷🏻‍♂️


Hah,ja det var ju å ett märkligt inlägg.
Skriver du även så i andra trådar ?
Om kläder , tygpåsar osv ?

Det görs väldigt mycket redan för att se till att det görs på ett bra sätt .
Annars skulle nog tex VW få sina fiskar varma 😂

Men du kanske tror att bensin och diesel framställning är helt ofarligt för barn,djur och natur.

Hoppas du klagar över det också 🙄
https://alltomelbil....i-sina-elbilar/

#144

Postad 07 oktober 2019 - 09:53

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Porsche vill bli marknadsledande inom Elbilar och innan 2025 ska 50% av deras utbud vara Ev.

Porsche Macan suv kommer nästa år med samma 800 volts system på batterier och laddare
http://www.electricc...-porsche-mecan/

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 07 oktober 2019 - 09:54.


#145

Postad 07 oktober 2019 - 10:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

De är marknadsledare när det gäller marginaler iaf. :)

 

Det har trillat in mkt reviews av Taycan, verkar ruggigt bra. Helt klart #1 på vill-ha-listan (även om den även ligger väldigt högt på aldrig-kommer-ha-listan oxå...märkligt att de alltid går hand i hand de där...)


Redigerat av pacman, 07 oktober 2019 - 10:36.


#146

Postad 09 oktober 2019 - 16:14

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Såg en fräck båt som går på El drift tillverkning i Sverige av ett Stockholms företag.

Båten går ovanför vattenytan.

http://youtu.be/B9lGhwyVF6U

#147

Postad 10 oktober 2019 - 22:44

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Volkswagen Id3 i Norge

http://youtu.be/7HvFKcT_rjM

Nytt sätt att hyra Elbil i UK via App. (Zipcar)

http://youtu.be/-9WBQM6tGLM

#148

Postad 11 oktober 2019 - 06:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har en bekant som köpt en Tesla här i Norrland och han har haft lite strul med den och det är ett **** eftersom de inte har verkstad etc lokalt. Oavsett bilmärke bör man nog köpa en som har en verkstad i närheten...



#149

Postad 11 oktober 2019 - 08:42

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Nytt sätt att hyra Elbil i UK via App. (Zipcar)

 

På vilket sätt är det här nytt?



#150

Postad 11 oktober 2019 - 12:42

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

På vilket sätt är det här nytt?

Vilken annan stad en London har 3000 bilar tillgängliga på max 5 min gångväg i hela staden ?

Använd appen för att låsa upp bilen ta nyckeln och använd bilen lämnas på laglig parkering avsluta hyran av bilen via appen.

Betala per antal minuter alternativ timme beroende på tiden man använder bilen.

Aldrig hört talas om detta förrut iallafall.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 11 oktober 2019 - 20:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.