Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dplay ny streaming tjänst från kanal 5!

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 september 2017 - 17:54

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Live kanalerna fungerar ännu inte genom atv,,repris tittande gäller

Nej precis....frågan är om det någonsin kommer att fungera  :P  Det verkar som att folk eftersökt denna funktion ett bra tag nu men det verkar inte hända/uppdateras så mycket från dplay-teamet...

 

Men ja...för att jag inte bara ska låta negativ så kan jag säga att live-kanalerna och klipp fungerar riktigt bra med android-platta och CC hittills!  :)



#52

Postad 28 september 2017 - 17:59

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Så lilla är de ja att live fungerar inte via ATV. Betalningen är rätt strulig med upptäckte jag när jag skulle återuppta mitt premium för tanten skulle se Wahlgrens värld på ATV:n.

 

Saknar nästan möjligheten att kunna se en reklam-variant i ATV-appen mer än Live-TV även om det kan vara smidigt.

 

Sedan är det väl dags att 2017 skippa flash på webben. Jag bara vägrar installera flash på min dator.


Redigerat av hugeman, 28 september 2017 - 18:01.


#53

Postad 28 september 2017 - 18:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nej precis....frågan är om det någonsin kommer att fungera  :P  

 

 

Har väl med rättigheter att göra förmodligen, men jag satsar en slant på att det dyker upp framöver :)

 

 

Men ja...för att jag inte bara ska låta negativ så kan jag säga att live-kanalerna och klipp fungerar riktigt bra med android-platta och CC hittills!  :)

 

 

Ett  vanligt fenomen annars, men visst fungerar kastningen till belåtenhet :)



#54

Postad 07 oktober 2017 - 17:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Lika dålig bild som förra gången med fotbollen, trist😕

Redigerat av mcmike, 07 oktober 2017 - 17:07.


#55

Postad 07 oktober 2017 - 17:12

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Lika dålig bild som förra gången med fotbollen, trist

Ja  :P

 

Ser ut som när man själv har renderat video och inte kört de-interlace  :rolleyes:  Dvs en massa streck i bilden...

 

Nu har jag (kanske är den enda?) inte upplevt några större störningar eller upplevt att bilden är dålig på livesändningar tidigare.

Kollade ex på Barncancergalan i måndags som sändes live och då upplevde jag inte något fel på bilden eller streamen i övrigt under hela programmet. 


Redigerat av Bond_007, 07 oktober 2017 - 17:29.


#56

Postad 07 oktober 2017 - 17:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det verkar vara fotbollen som strular, oftast fungerar det bra! Inte så kul bara på 105", speciellt med en sån spännande match  :D


Redigerat av mcmike, 07 oktober 2017 - 17:39.


#57

Postad 07 oktober 2017 - 17:40

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Det verkar vara fotbollen som strular, oftast fungerar det bra! Inte så kul bara på 105" :D

Hehe nä kan förstå det  :rolleyes:  Där är det ju en fördel med att jag fortfarande kör med min gamla trotjänare Panasonic 42"  :P



#58

Postad 07 oktober 2017 - 17:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Och de ska sända OS om några månader hmm :wacko:



#59

Postad 07 oktober 2017 - 18:01

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Och de ska sända OS om några månader hmm :wacko:

Frågan är vad det är som gör det... Jag har kollat på Europa League på Kanal9 tidigare via dplay och då har jag upplevt bilden som bra!

 

Försvarar inte dplay/discovery, men det känns lite underligt att det kan skilja så pass mkt i kvalité från en sändning till en annan.


Redigerat av Bond_007, 07 oktober 2017 - 18:02.


#60

Postad 07 oktober 2017 - 18:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Det positiva är iallafall att det är hack fritt😊Jag är inte orolig då det fungerar tillfredsställande annars!

Redigerat av mcmike, 07 oktober 2017 - 18:07.


#61

Postad 07 oktober 2017 - 18:11

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Hehe japp. Har fungerat bra överlag den tid jag använt dplay.

Kanske för att man hade låga förväntningar efter all kritik man läst tidigare  :P

 

Man kan ju inte jämföra bildkvalitén som Viaplay levererar, men samtidigt kostar Viaplay en hel del mer....särskilt om man ska ha sportutbudet  :rolleyes:

 

Sen är ju frågan om vad som händer med priset nu när Discovery både har Vinter-&Sommar-OS...

Med högre pris ska man ju rimligtvis även kunna kräva bättre/stabilare kvalité överlag.


Redigerat av Bond_007, 07 oktober 2017 - 18:14.


#62

Postad 10 oktober 2017 - 19:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Fotbollsdags igen då, kör vi igen härligt! Ja jag tänkte inte på bildkvalitén direkt🤔🤣

Redigerat av mcmike, 10 oktober 2017 - 19:50.


#63

Postad 19 oktober 2017 - 19:58

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Kollade nyss på Östersunds-matchen nyss och för mig flöt matchen riktigt bra faktiskt!

 

Bildkvalitén var bra matchen igenom och märkte inte heller av några andra störningar.

Enda som störde var väl det till slut snöpliga slutresultatet...  :wacko:



#64

Postad 20 oktober 2017 - 13:35

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Ja, jäklar, Dplay alltså!

 

Har de löst så man kan lägga in ett betalkort? Dessutom skall man helst kunna ändra betalkort, när man själv känner för det? 

 

När jag reggade mig för dplay, bra länge sedan nu, så kunde man bara välja Klara som betalning. Detta gillade inte jag, betalade den första klarna-fakturan och sedan sa jag upp det. Har sedan loggat in och kollat med ojämna mellanrum (längesedan nu) för att se om man lägga till betalkort, men vet inte om det funkar ännu?

 

Sedan blev man ju glad när den dök upp som app på ATV4. Då betalade man ytterligare en klara-faktura, för annars gick det inte ens att logga på appen, trots att man har ett "gratis-konto" (bedrövligt och också något de sagt att de skall ändra på, väldigt länge) och man upptäcker att de inte har live-kanaler i appen. Så då sa man upp det snabbt som tusan.

 

Att de sedan (discovery network.) håller på, så fort de skall sända en fotbollslandskamp, att stänga ute operatörer/kanaldistributörer, tycker jag inte heller är snygg. Och väldigt, satt i system.

 

Och dessa skall alltså visa något så folkkärt som OS och senare nästa år, Allsvensk fotboll - hua, jag bävar 



#65

Postad 10 november 2017 - 13:43

Unregisteredf77563f6
  • Unregisteredf77563f6
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Någon som vet i vilken kvalitet Dplay sänder sport (fotboll) i deras app til Apple Tv4?

Är det 720p 50fps? (bitrate?)



#66

Postad 10 november 2017 - 13:47

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Någon som vet i vilken kvalitet Dplay sänder sport (fotboll) i deras app til Apple Tv4?

Är det 720p 50fps? (bitrate?)

Har inte hittat något specifikt för apple tv, knappt hittat någon info men denna hittade jag iaf:

 

"Med vilken kvalité strömmas innehåll på Dplay? Vi streamar så mycket som möjligt i HD men vissa programtitlar finns bara i SD. Ljud och bild på programinnehållet (VOD) sänds i upp till 6 mb/sek medan livestreams (t.ex. sport) skickas upp till 3,6 mb/sekund."

 

 

Ska bli intressant och se hur kvällens play-off blir....både bild- och resultatmässigt  :rolleyes:


Redigerat av Bond_007, 10 november 2017 - 13:50.


#67

Postad 10 november 2017 - 19:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Håller tummarna för vårat landslag😍 och bilden detsamma ja😊

Redigerat av mcmike, 10 november 2017 - 19:44.


#68

Postad 10 november 2017 - 21:06

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Undrar om kvalmatcherna ska kanske ska börja sändas på Kanal 9....där slipper man alla horisontella ränder  :rolleyes:

 

Skämt åsido...varje gång det är em-kvalmatcher så verkar dessa streck finnas, men i Europaleague så är bilden bra(allt som oftast iaf)...

Känns inte så lönsamt att fråga dplay-supporten vad detta beror på då man alternativ 1: aldrig får svar, alternativ 2: får ett politikersvar (dvs ett svar som inte ger något direkt svar på frågan)  :rolleyes:

 

 

Bara en liten inflik av supporten på FB, 28 sep. frågade jag dem vilka kanaler OS skulle sändas på för kanaler, kan säga att jag än idag inte fått svar på frågan  :P

 

Som tur är finns det bla. tidningar som skriver om detta och fick genom dom reda på att det kommer sändas på Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1&2 med Kanal 5 (dygnet runt) som huvudkanal verkar det som. I alla fall vad jag lyckats få fram.


Redigerat av Bond_007, 10 november 2017 - 21:12.


#69

Postad 10 november 2017 - 22:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Eurosport player gäller i fortsättning, vad gör det just nu😜

Redigerat av mcmike, 10 november 2017 - 22:44.


#70

Postad 10 november 2017 - 22:47

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Eurosport player gäller i fortsättning, vad gör det just nu

Aldrig använt den. Dumma frågor kanske men fungerar kanal5 även i den? ochär det  samma inloggning som på dplay eller är det ytterligare en tjänst? 



#71

Postad 11 november 2017 - 09:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 eller är det ytterligare en tjänst? 

 

 

Ja det är ytterligare en till tjänst, kostar 79kr månaden :) De sänder från Eurosport 1/2 och andra sportsändningar utöver..

 

https://se.eurosport...CFRqfmgodEAcMdQ



#72

Postad 12 november 2017 - 19:22

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Skickade iväg ett vänligt mail till Dplay/Discovery Networks och frågade angående dessa ränder som dyker upp på dessa fotbollsmatcher och fick detta till svar:

 

"Hej, 


Tack för ert mail. 
Vi beklagar så hemskt mycket att ni hade problem att se matchen. 
Anledning till att tjänsten inte fungerade var att vår CDN-leverantör Akamai hade stora 
problem i hela Europa, vilket inte bara påverkat Dplay utan även andra tjänster. 
Felet gjorde att våra HLS-strömmar inte kunde spela ordentligt.
Vi har blivit lovad av Akamai att de har tagit tag i detta för att det inte ska ske igen.

Vi kommer pga detta kreditera er senaste betalning. Abonnemanget löper på tillsvidare. 



Vänliga hälsningar,

Dplay Kundtjänst"

 

 

Jag vet inte om någon annat skickat/påpekat detta till supporten (antar det) och fått samma svar?

 

Får väl se om leverantören kan rätta till detta  :rolleyes: Man kan alltid hoppas  :)



#73

Postad 13 november 2017 - 20:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Bättre bild idag inga ränder, men usch så nervöst! Heja Sverige😍

Redigerat av mcmike, 13 november 2017 - 20:49.


#74

Postad 13 november 2017 - 21:07

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Bättre bild idag inga ränder, men usch så nervöst! Heja Sverige

Japp, nu är bilden fullt godkänd!  :)

Hoppas bara att detta håller i sig nudå bara(både bild och resultat...även om Sverige gärna får sätt 1 eller 2 mål), både under hela denna match och även matcher/sportsädningar framöver  :rolleyes:


Redigerat av Bond_007, 13 november 2017 - 21:09.


#75

Postad 13 november 2017 - 21:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jag fick då absolut skitbild. Jag såg första matchen på SF Bio och där lyckades de se okay ut på stor projektor du men gick inte att få något vettigt alls ur 55" tv? Superblockigt. Jag försökte köra via chromecast och smartphonen istället men då skulle jag titta i ett litet fönster mitt i skärmen :P

 

Nu har jag gått över till SDTV av urusel kvalitet men  får mycket bättre bild ur min 51" plasma jämfört med OLEDen som normalt piskar den rätt så duktigt



#76

Postad 14 november 2017 - 21:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Kollar på Danmark/Irland genom Atv 4k som sänds genom kanal 9, nu är det i alla fall riktigt skaplig bild👍 Heja Danmark😊

Redigerat av mcmike, 14 november 2017 - 21:42.


#77

Postad 23 november 2017 - 19:41

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Bilden bra ikväll också på Östersundsmatchen och precis i detta nu även bra resultat i matchen!  :)



#78

Postad 15 december 2017 - 10:06

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Dplay (och Discovery Swedish Network) har ju rättigheterna till handbolls-VM för damer som håller på just nu. Det lilla jag hunnit se, har väl gått bra, både sändningarna och sportsligt, men det jag tycker är märkligt är att all handboll inte har visats på Dplay-appen på Apple TV4(K)? Sverige - Danmark, för ett par dagar sedan, var den första match jag såg, man kunde se direkt via appen utan att blanda in ytterligare prylar och "airplay". 

 

Är inte detta märkligt? 

 

Att Dplay (och VIaplay) inte har med livekanaler, i sina appletv-appar, är en märklig historia i sig. C More har ju SVT och TV4-Gruppens kanaler "live and direct" - men inte de andra tjänsterna. Och det är ju just bara på appen, Apple TV, som de inte finns med? För via browser (surfa in via dator) så finns ju kanalerna med i utbudet och även på andra appar, t ex iPhone, iPad men även (i Viaplays fall) PS4/Samsung Smart-TV. 

 

Egentligen är väl inte detta inlägg, ett frågeinlägg, utan mer ett märkligt konstaterande och kul om någon på forumet, kan svara på varför?

 

Ytterligare en fråga kan ju vara, om Dplay kommer att fixa app till Smart-TV (Samsung i mitt fall) 



#79

Postad 30 december 2017 - 10:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Har just nu inte tjänsten, men ni som har är det fortfarande lika med live kanalerna genom Apple tv? Dvs det finns inga, utan bara repriser :rolleyes:



#80

Postad 03 januari 2018 - 11:13

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har just nu inte tjänsten, men ni som har är det fortfarande lika med live kanalerna genom Apple tv? Dvs det finns inga, utan bara repriser :rolleyes:

 

Hade fram till i dagarna återigen en månad Dplay, som jag "kollade" genom ATV4(K) men de hade inte livekanaler ännu.  Nu har jag bytt till Eurosport Player igen. Man är lite osäker på vad som kommer funka bäst under OS, EP eller Dplay, både tekniskt och vilka sänder mest? Dplay svarar inte! Eller svarar kryptiskt. 

 

Men, Ja, Dplay på ATV har bara repriser. Dyker ju upp lite livesport där ibland, men allt som oftast repriser, eftersändningar och inga kanaler. 



#81

Postad 03 januari 2018 - 11:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Hade fram till i dagarna återigen en månad Dplay, som jag "kollade" genom ATV4(K) men de hade inte livekanaler ännu. 

 

 

Bra märkligt att de inte fixat det ännu :rolleyes: Jag kommer behålla Eurosport player, tror de kommer sända det mesta i liveväg i kombination med Teli play+ som har bättre bild än Dplay och dessutom kanal 9. Min planering inför OS då :)


Redigerat av mcmike, 03 januari 2018 - 11:21.


#82

Postad 03 januari 2018 - 11:24

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Bra märkligt att de inte fixat det ännu :rolleyes: Jag kommer behålla Eurosport player, tror de kommer sända det mesta i liveväg i kombination med Teli play+ som har bättre bild än Dplay och dessutom kanal 9. Min planering inför OS då :)

 

I nödfall (sämsta bilden) kan jag jacka i en vanlig antennkabel, och se tablåtv - med Discovery Networks alla kanaler, men hoppas jag slipper och att Eurosport Player, visar det mesta, multipla livekanaler där man kan välja och eftersändningar, om man missat. 

 

In EP we trust!

 

:-D



#83

Postad 03 januari 2018 - 12:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1

De kanske överraskar tiden fram till OS? 79kr är ju ändå dock billigt för att ev kunna ta del av "allt" :) Kastningen fungerar ju iallafall!



#84

Postad 31 januari 2018 - 11:01

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
"Dplay återlanseras – slänger ut Flash och Internet Explorer för html5"

https://m3.idg.se/2....flash-mot-html5

#85

Postad 31 januari 2018 - 11:06

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Nice. Det var på tiden. Våga vägra flash!

 

De nämner förbättringar i apparna för iOS och AppleTV. Har sett att de apparna fått ganska dåliga reviews tidigare, någon som testat de nya och kan säga om de fungerar bättre?



#86

Postad 31 januari 2018 - 11:28

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har inte testat, men låter både spännande och PÅ TIDEN :-)

 

Hoppas de får livekanaler i ATV-appen? 



#87

Postad 31 januari 2018 - 17:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1
Verkar vara live kanaler nu genom atv:n i alla fall

Bifogad fil(er)



#88

Postad 31 januari 2018 - 17:58

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Verkar vara live kanaler nu genom atv:n i alla fall

 

Ta mig tusan. Kanske betala en månad och testa! 

 

Tack för informationen!



#89

Postad 31 januari 2018 - 18:05

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Tillägg:

 

Det är livekanaler på ATV och dom fungerar :-)



#90

Postad 31 januari 2018 - 20:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tillägg:

 

Det är livekanaler på ATV och dom fungerar :-)

 

Hur verkar kvalitén, någon i HD? Blev nog en ganska bra och billig streaming tjänst nu, med tanke på stundande OS :)


Redigerat av mcmike, 31 januari 2018 - 20:08.


#91

Postad 31 januari 2018 - 20:50

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Sedär! Roligt att höra att de till slut har gjort en mer "rejäl" uppdatering till atv:n också!  :)

 

Personligen är jag dock i dagläget nöjd med telias tv-abonnemang. Visst, man saknar ju Eurosport, men vad jag har förstått så kommer all sport av "svenskt" intresse att sändas i Kanal 5 och kompletteras i Kanal 9 om något skulle krocka. 

Eurosport kommer att sända Ishockey och andra blandade sändningar med övriga länder...om man nu tänker på OS.

 

Misstänker att detta även gäller kommande sommar-/vinter-os. 

 

 

Visst är det riktigt billigt! Men då man även får (utöver Kanal 5, 9 och discovery) en bunt andra kanaler utöver för 149:- så tror jag för tillfället att jag stannar med telia. Dessutom orkar jag inte sitta på allt för många streamingtjänster  :rolleyes:

 

Men som sagt, trevligt att höra att dom har utvecklat appen och jag hoppas för allas skull att bildkvalitén osv kommer fungera bra!  :)  



#92

Postad 31 januari 2018 - 20:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Ska man välja Dplay eller Eurosport Player för OS

Samma innehåll och kvalité på båda plattformarna?



#93

Postad 31 januari 2018 - 22:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 

 

Eurosport kommer att sända Ishockey och andra blandade sändningar med övriga länder...om man nu tänker på OS.

 

 

Eurosportplayer kommer ha flera live sändningar utöver vanliga 1 och 2 :)

 

 

Men som sagt, trevligt att höra att dom har utvecklat appen och jag hoppas för allas skull att bildkvalitén osv kommer fungera bra!  :)  

 

 

Kan bara instämma :)



#94

Postad 31 januari 2018 - 22:27

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Eurosportplayer kommer ha flera live sändningar utöver vanliga 1 och 2 :)

 

Ja du har helt rätt!

 

Men visst kommer kanal5 att fokusera mest på svenskt innehåll och sen kompleterar Kanal9 när det krockar? Eller har jag fel?  :unsure:



#95

Postad 31 januari 2018 - 22:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Men visst kommer kanal5 att fokusera mest på svenskt innehåll och sen kompleterar Kanal9 när det krockar? Eller har jag fel?  :unsure:

 

 

Du har rätt :)

  • Kanal 5: Huvudkanal, dygnet runt. De viktigaste tävlingarna ur svenskt perspektiv, inklusive ishockeyn. Sammandrag på eftermiddagarna. Magasinsprogram med Jessica Almenäs på kvällstid.

  • Kanal 9: Kompletterar, bland annat när tävlingarna krockar.

  • Eurosport 1: Här sänds ishockeyn.

  • Eurosport 2: Bredare utbud, ur internationellt perspektiv.

  • Eurosport Play: En lång rad sändningar från en massa sporter.



#96

Postad 01 februari 2018 - 09:15

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag tror det räcker med Dplay, hoppas jag inte säger för mycket nu, men det lilla jag hann kolla igenom den nya Dplay-appen på ATV, så visar de ju, förutom livekanalernas utbud även specifika livesändningar, av sport. Hoppas att så är fallet. 

 

https://www.dplay.se...y-ar-relanserat

 

Kavliteten på sändninger var mycket bra. Jag vet inte svängningar, bitrates och grejer, men rent visuellt var det snyggt. 



#97

Postad 05 februari 2018 - 08:38

Jonas88
  • Jonas88
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag tror det räcker med Dplay, hoppas jag inte säger för mycket nu, men det lilla jag hann kolla igenom den nya Dplay-appen på ATV, så visar de ju, förutom livekanalernas utbud även specifika livesändningar, av sport. Hoppas att så är fallet. 

 

https://www.dplay.se...y-ar-relanserat

 

Kavliteten på sändninger var mycket bra. Jag vet inte svängningar, bitrates och grejer, men rent visuellt var det snyggt. 

 

Funderar också kring om jag ska välja Dplay eller Eurosportplayer för att se OS. Jag har inget TV-abonnemang hemma. Har använt Dplay under hösten för att se VM-kvalet i fotboll. Vad jag kunde utröna då gick det inte att spola bakåt i livesändningar om jag kom in sent i sädningen och det gick heller inte att se matcherna i repris någon dag senare om jag inte hade tid att se sändingen live. Är det fortfarande så och är det samma sak med Eurosport player?


Redigerat av Jonas88, 05 februari 2018 - 08:38.


#98

Postad 05 februari 2018 - 08:52

pjnorman
  • pjnorman
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Funderar också kring om jag ska välja Dplay eller Eurosportplayer för att se OS. Jag har inget TV-abonnemang hemma. Har använt Dplay under hösten för att se VM-kvalet i fotboll. Vad jag kunde utröna då gick det inte att spola bakåt i livesändningar om jag kom in sent i sädningen och det gick heller inte att se matcherna i repris någon dag senare om jag inte hade tid att se sändingen live. Är det fortfarande så och är det samma sak med Eurosport player?

 

Personligen, så vågar jag inte svara på detta? Jag har inte heller något tv-abonnemang, i vanlig bemärkelse hemma, utan kör med olika stream-tjänster. Ibland, när man inte skall se film/serier, utan bara vill ha på tv som bakgrundsljud, kompis, så kan ju tablå-tv vara bra. Detta har ju inte fungerat på Dplay tidigare, men detta funkar nu. Detta tycker jag är bra! C More har ju sin kanal-tjänst, där man kan se SVT och TV4. Så nu skall bara Viaplay lösa sina kanaler, i sin app, så är allt frid och fröjd :-D

 

Vad det gäller sport/OS, och eventuell eftersändning, så vågar jag inte svara på det. Vet inte hur det funkar på Eurosport Player heller, faktiskt? 



#99

Postad 05 februari 2018 - 18:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1

 Är det fortfarande så och är det samma sak med Eurosport player?

 

 

Idag kan man se 7 dgr tillbaka genom ESP :)



#100

Postad 11 februari 2018 - 14:00

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Några 4k sändningar tillgängliga i appen?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.