Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inbränningar på TV4 morgon

102 svar till detta ämne Oled lcd plasma
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 maj 2018 - 16:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Jag mailade till tv4 och bad dem skippa soljäveln på nyhetsmorgon då den sabbar våra tv apparater,syns bäst mot röd och grön bakgrund.
Kan ni inte mailbomba dom så att dom faktiskt tar bort den.

#2

Postad 14 maj 2018 - 18:04

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 4
Skippa TV4?

#3

Postad 14 maj 2018 - 18:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Skippa TV4?

Det är väl bättre att få dem att ta väck solen,att få samtliga kanaler lägga ner den statiska loggan vore ännu bättre.
Statisk logga är inget jag efterfrågat.

#4

Postad 14 maj 2018 - 18:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0

Det är väl bättre att få dem att ta väck solen,att få samtliga kanaler lägga ner den statiska loggan vore ännu bättre.
Statisk logga är inget jag efterfrågat.

Det är jätteviktigt med branding tydligen. Därför alla tv apparater också måste ha ful logga.



#5

Postad 14 maj 2018 - 18:50

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ja, detta med statiska loggor etc är ett riktigt gissel  :( BORT! BORT! BORT! Men det lär aldrig hända...



#6

Postad 14 maj 2018 - 18:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Ja, detta med statiska loggor etc är ett riktigt gissel  :( BORT! BORT! BORT! Men det lär aldrig hända...

Fick svar av tv4 att dom skulle ta upp frågan med berörd redaktion. Så på dom bara.
Enda sättet att slippa detta gissel är att gemensamt kräva att de upphör med detta otyg. Annars lär det aldrig upphöra.

#7

Postad 14 maj 2018 - 19:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tveksamt att Tv4 kommer gå i bräschen för något sådant, det krävs en logga när folk kanal-surfar för att man skall veta vilken kanal man är på.

Dock kan man väl göra den mindre kontrastrik, eller visa den i intervaller.



#8

Postad 14 maj 2018 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0

Tveksamt att Tv4 kommer gå i bräschen för något sådant, det krävs en logga när folk kanal-surfar för att man skall veta vilken kanal man är på.

Dock kan man väl göra den mindre kontrastrik, eller visa den i intervaller.

Nä de krävs ingen logga närmast alla tv apparater numera har en info knapp som kan visa vilken kanal man tittar på. Men det kommer krävas EU direktiv eller något som förbjuder kanaler att göra reklam för sig själva genom statisk logga för att de ska bry sig.



#9

Postad 14 maj 2018 - 19:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Info knappen funkar sådär i hyreshus med comhem över analogt nät.

#10

Postad 14 maj 2018 - 19:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Lösningen på problemet är enkel, sluta att titta på TV4.

 

Sen när har dom nånsin gjort nåt som är värt att titta på?

 

Bara en massa reklam och dokusåpor.



#11

Postad 14 maj 2018 - 19:34

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Lösningen på problemet är enkel, sluta att titta på TV4.

 

Sen när har dom nånsin gjort nåt som är värt att titta på?

 

Bara en massa reklam och dokusåpor.

 

Men fördelen med TV4 är ju att det alltid är soligt :D



#12

Postad 14 maj 2018 - 20:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Men fördelen med TV4 är ju att det alltid är soligt :D


För mycket sol ger brännskador☀️☀️

Redigerat av Askungen, 14 maj 2018 - 20:52.


#13

Postad 15 maj 2018 - 10:20

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

De flesta svenska kanaler har en grå neutral logga

 

Till och med 7ans blåa fula är numera grå

 

Även TV4 röda fula har man bytt bort

 

Så där har det gjorts förbättringar

 

Värst är nog CNN och BBC

 

Vissa barnkanaler har irriterande loggor  men man ser knappt å de kanalerna



#14

Postad 15 maj 2018 - 10:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

De flesta svenska kanaler har en grå neutral logga
 
Till och med 7ans blåa fula är numera grå
 
Även TV4 röda fula har man bytt bort
 
Så där har det gjorts förbättringar
 
Värst är nog CNN och BBC
 
Vissa barnkanaler har irriterande loggor  men man ser knappt å de kanalerna

Så därför borde vi trycka på att slippa solen🌥

#15

Postad 15 maj 2018 - 11:18

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Så därför borde vi trycka på att slippa solen

Om TV4 kan ändra logga på alla sina andra kanaler så varför inte ändra logga för ett program



#16

Postad 15 maj 2018 - 11:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Om TV4 kan ändra logga på alla sina andra kanaler så varför inte ändra logga för ett program


Om vi alla ansätter dem så kanske. Att man sen kanske inte tittar på 4: an är ju en sak,men man kan väl för solidaritetens skull ändå ställa aig bakom. Det tar max en minut att kontakta deras kundtjänst. [email protected]

Redigerat av Askungen, 15 maj 2018 - 11:36.


#17

Postad 15 maj 2018 - 11:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
Går de hitta att solen efterliknar någon kränkande symbol och tvinga dem agera?

#18

Postad 15 maj 2018 - 12:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Går de hitta att solen efterliknar någon kränkande symbol och tvinga dem agera?

Jag tror att om tillräckligt många reagerar på det så kanske....
Sol som kränkande symbol tror jag nog inte finns. Det är ju ingen svastika direkt🔆

#19

Postad 15 maj 2018 - 14:03

Xhit
  • Xhit
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Det där är som att lyssna på FM-radio på ett superdyrt Hi-Fi system. Sluta med det! :P



#20

Postad 15 maj 2018 - 14:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag tror att om tillräckligt många reagerar på det så kanske....
Sol som kränkande symbol tror jag nog inte finns. Det är ju ingen svastika direkt

Men ett solkors kan man nog få det till! iofs inte kränkande, men gemene man blir nog kränkt av ett spegelvänt hak-kors :P


Redigerat av SKIBBE, 15 maj 2018 - 14:07.


#21

Postad 15 maj 2018 - 14:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Eller köp en ny TV som inte får inbränningar av en kanal-logga...



#22

Postad 15 maj 2018 - 16:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0

Eller köp en ny TV som inte får inbränningar av en kanal-logga...

Löser ju inte grundproblemet



#23

Postad 15 maj 2018 - 16:36

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

För mycket sol ger brännskador☀️☀️

 

 

:lol: :lol: :lol:



#24

Postad 16 maj 2018 - 03:29

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

De flesta svenska kanaler har en grå neutral logga

 

Till och med 7ans blåa fula är numera grå

 

Även TV4 röda fula har man bytt bort

 

Så där har det gjorts förbättringar

 

Värst är nog CNN och BBC

 

Vissa barnkanaler har irriterande loggor  men man ser knappt å de kanalerna

Det är en fråga för högre instans och på EU-nivå. De hanterar ju sånt som standard och det borde vara standard att alla kanaler endast har ljusa tunna loggor. Frågan har inte lyfts tillräckligt trots att många kanaler ändrat till neutrala loggor. Inbränning är verkligen ett på många sätt märkligt problem som trots mycket utveckling hänger kvar.

 

Lika segt som högljudda dammsugare var förr.


Redigerat av Unregistered8dd2b47d, 16 maj 2018 - 03:30.


#25

Postad 16 maj 2018 - 05:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Det är en fråga för högre instans och på EU-nivå. De hanterar ju sånt som standard och det borde vara standard att alla kanaler endast har ljusa tunna loggor. Frågan har inte lyfts tillräckligt trots att många kanaler ändrat till neutrala loggor. Inbränning är verkligen ett på många sätt märkligt problem som trots mycket utveckling hänger kvar.
 
Lika segt som högljudda dammsugare var förr.

Nu är ju inte morronsolen en kanallogga utan en stor intesivt knallgul blaffa som de visar under programmet. Krävs nog inga eudirektiv för det.

#26

Postad 16 maj 2018 - 05:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Ska man ta bort bort något så är det lika bra att ta i. Skulle tv4 försvinna skulle jag inte ens märka det. Så "viktig" är den kanalen.



#27

Postad 16 maj 2018 - 06:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Ska man ta bort bort något så är det lika bra att ta i. Skulle tv4 försvinna skulle jag inte ens märka det. Så "viktig" är den kanalen.


Det är iofs sant. Det är endast morronnyheterna jag ser på 4:an och nåt ev. sportprogram. Men det är bara morrnprogrammet som har den där skärm-mördar loggan.

#28

Postad 16 maj 2018 - 07:39

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Kollade nu och ja det ser ut som en OLED/PLASMA-dödare. Kollar själv inte på nyhetsmorgon men känner mig rätt skeptisk till framförallt TV10 med sin knallgula logga med en svart 10:a i och Kanal 9:s svarta med en vit 9:a i.

 

Det borde vara lag på att alla loggor endast får vara halvtransparanta knappt synbara loggor :)



#29

Postad 16 maj 2018 - 17:02

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

tycker det borde vara lag på att det inte får vara någon logga alls  ;)  viasats loggor på deras egna kanaler är ju horribelt stora med massa färg o skit. jag brukade vara avis på engelsmännen och amerikanarna förr när dom inte hade loggor på knappt några kanaler men dom har tyvärr gått mer åt vårat håll .. det är väll endast BBC i england nu som inte har logga fortfarande.



#30

Postad 16 maj 2018 - 17:57

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0
Lobba mot logga 🤬🤬

#31

Postad 16 maj 2018 - 21:17

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Nu är ju inte morronsolen en kanallogga utan en stor intesivt knallgul blaffa som de visar under programmet. Krävs nog inga eudirektiv för det.

Nej, men de är ett lika stort problem som färgglada loggor och annat. Sport på tv har ju också en massa rutor och annat som gärna är färgglada och lätt bränner fast.

 

Ser inget problem med att EU kan reglera all form av användande av symboler och loggor och helt enkelt införa att samtliga ska vara ljusa.

 

Morgonsolen är faktiskt en logga den också men grattis till ett meningslöst svar som ingen orkade bry sig om. Brukar du tänka själv eller har du någon som gör det åt dig?


Kollade nu och ja det ser ut som en OLED/PLASMA-dödare. Kollar själv inte på nyhetsmorgon men känner mig rätt skeptisk till framförallt TV10 med sin knallgula logga med en svart 10:a i och Kanal 9:s svarta med en vit 9:a i.

 

Det borde vara lag på att alla loggor endast får vara halvtransparanta knappt synbara loggor :)

Det är på förslag då jag arbetar inom EU dock inte som politiker utan som lobbyist för en intresseorganisation.

 

TV kommer förändras rätt radikalt från 2020.


Redigerat av Unregistered8dd2b47d, 16 maj 2018 - 21:17.


#32

Postad 16 maj 2018 - 22:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Nej, men de är ett lika stort problem som färgglada loggor och annat. Sport på tv har ju också en massa rutor och annat som gärna är färgglada och lätt bränner fast.
 
Ser inget problem med att EU kan reglera all form av användande av symboler och loggor och helt enkelt införa att samtliga ska vara ljusa.
 
Morgonsolen är faktiskt en logga den också men grattis till ett meningslöst svar som ingen orkade bry sig om. Brukar du tänka själv eller har du någon som gör det åt dig?

Det är på förslag då jag arbetar inom EU dock inte som politiker utan som lobbyist för en intresseorganisation.
 
TV kommer förändras rätt radikalt från 2020.

Vad menar du tänka själv,är du oförskämd eller? I så fall kan du hålla inne med dina kommentarer.

#33

Postad 16 maj 2018 - 23:21

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Vad menar du tänka själv,är du oförskämd eller? I så fall kan du hålla inne med dina kommentarer.

Jag menar att solen på TV4 är en logga precis som vilken annan logga som helst även om den inte sitter uppe hela tiden som kanalens egen logga som dock tas bort vid reklam. jag trodde du förstod att ordet logga inte är enkom reserverat för en kanals symbol uppe i hörnet.

 

Jag tror du ville påpeka något utan att egentligen ha något att komma med. Är irritation vanligt bland tv-ägare?



#34

Postad 17 maj 2018 - 05:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
Jag tror han ville påpeka att varje unikt program inte har egen logga för att upplysa tittaren om vad han ser på för tillfället

#35

Postad 17 maj 2018 - 07:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Jag menar att solen på TV4 är en logga precis som vilken annan logga som helst även om den inte sitter uppe hela tiden som kanalens egen logga som dock tas bort vid reklam. jag trodde du förstod att ordet logga inte är enkom reserverat för en kanals symbol uppe i hörnet.
 
Jag tror du ville påpeka något utan att egentligen ha något att komma med. Är irritation vanligt bland tv-ägare?

Det tror jag inte,det handllar om hur man formulerar sig. Att undra om nån annan tänker åt en är kränkande. Annars är vi glada typer här som hjälper varann oavsett hur ”dum” frågan är.😎

#36

Postad 17 maj 2018 - 19:00

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Det tror jag inte,det handllar om hur man formulerar sig. Att undra om nån annan tänker åt en är kränkande. Annars är vi glada typer här som hjälper varann oavsett hur ”dum” frågan är.

Låter suveränt och ber om ursäkt om du uppfattade det som ett påhopp.


Jag tror han ville påpeka att varje unikt program inte har egen logga för att upplysa tittaren om vad han ser på för tillfället

Ja det är också extremt irritierande speciellt när man har en ny tv och ska lägga kanalerna i ordning för då är det reklam mest hela tiden.



#37

Postad 20 maj 2018 - 09:25

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Har mailat TV4. Uppmanar alla med OLED att göra detsamma!



#38

Postad 20 maj 2018 - 10:22

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
Det är bara att bojkotta TV4 och titta på SVT1 morgon-tv. Endast om tittarsiffrorna dalar tar dylika bolag hänsyn. Även om vi på detta forum inte är så många som kan påverka stort kanske.

#39

Postad 20 maj 2018 - 11:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0

Synd vi inte kan reklamera tvs till tv4. De hade vart kännbart :)



#40

Postad 20 maj 2018 - 16:07

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 1

Det är bara att bojkotta TV4 och titta på SVT1 morgon-tv. Endast om tittarsiffrorna dalar tar dylika bolag hänsyn. Även om vi på detta forum inte är så många som kan påverka stort kanske.

Jag bojkottar morgnar och TV4 och SVT skulle göra Nordkorea stolta.


Har mailat TV4. Uppmanar alla med OLED att göra detsamma!

Eller så kan man uppmana folk att bojkotta OLED tills de blir befriade från inbränning. De verkar dras med värre problem än plasman gör.



#41

Postad 20 maj 2018 - 17:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
Går ju inte köpa ny tv då om man bojkottar clouding. Blir att jaga crt då om inbränningsrisken är för stor med plasma eller oled :)

#42

Postad 20 maj 2018 - 17:35

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

min E6a har fyllt två år nu, inga tendenser öht till några inbränningar, om det nu mot förmodan skulle ske om några år är det väll bara att köpa nytt då det ändå kommit nya modeller man vill ha  ;)



#43

Postad 20 maj 2018 - 18:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Det är bara att bojkotta TV4 och titta på SVT1 morgon-tv. Endast om tittarsiffrorna dalar tar dylika bolag hänsyn. Även om vi på detta forum inte är så många som kan påverka stort kanske.

Att både bojkotta och maila är det bästa. Skriv och påtala att det blir ingen nyhetsmorgon så länge solen lyser🌞😎

#44

Postad 21 maj 2018 - 07:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Går ju inte köpa ny tv då om man bojkottar clouding. Blir att jaga crt då om inbränningsrisken är för stor med plasma eller oled :)

Var köper du en ny plasma menar du?



Eller så kan man uppmana folk att bojkotta OLED tills de blir befriade från inbränning. De verkar dras med värre problem än plasman gör.

Klarsynt. Självklart är det produkten som måste anpassas efter sändningarna och inte tvärtom.



#45

Postad 21 maj 2018 - 07:28

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Blir att jaga crt då om inbränningsrisken är för stor med plasma eller oled :)

CRTs kan också drabbas av inbränningar pga fosforn.



#46

Postad 21 maj 2018 - 07:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
LCD kan också få inbränning

#47

Postad 21 maj 2018 - 21:12

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

LCD kan också få inbränning

Har jag aldrig hört talas om och en anledning att folk ens köpte de var ju att de inte kan få det. Många valde dumt nog bort plasma på grund av det. Berätta gärna exakt vilka LCD som fått inbränning och som du känner till av egen erfarenhet.

 

Finns det en tråd om inbränning på LCD?

 

Vad tv-apparater suger alltså och då måste alla dessa data-skärmar folk har vara fulla med inbränningar och varför har inte min laptop-skärm det efter alla år?

 

Du verkar tala om image retention som är något annat än inbränning. Säg inte att jag efter alla år hamnat i ett krig mellan LCD och plasma-fantaster igen som till och med skapar myter.

 

Patologisk lögnare än en svår psykisk sjukdom eller störning.


Redigerat av Unregistered8dd2b47d, 21 maj 2018 - 21:20.


#48

Postad 21 maj 2018 - 21:49

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Inbränning på LCD var en myt som dog ut ungefär 2011 kunde jag konstatera genom en googling. Efter 2011 finns ingen sådan diskussion på nätet. Inte förvånad då den tidens LCD var bedrövliga både i butik och hemma hos folk.

 

Jag påstår att det är först 2018 man vågar köpa en LCD.



#49

Postad 22 maj 2018 - 07:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
Myt är det inte existerar men riskfaktorn är väldigt låg naturligtvis.

Varför vågar man köpa LCD år 2018. Tekniken har inte utvecklats i någon vidare grad lider fortfarande av samma problem som tidigare årsmodeller.

Redigerat av oqvist, 22 maj 2018 - 07:11.


#50

Postad 22 maj 2018 - 07:33

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Det går att få inbränningar på lcd. Jag har en kompis som lyckats. Jag vet inte exakt hur, och risken är nog väldigt liten, men det är möjligt. Tror han har lämnat tvn igång med en statisk bild över natten eller nåt.






Även taggad med Oled, lcd, plasma

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.