Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2.1 reciever eller 5.1 reciever?

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynavoice Challenger M-85 (Golvhögtalare) 1 8,9 (62) Inga priser
Yamaha RX-V767 (Surroundförstärkare) 5 8,74 (30) Inga priser
37 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg) 1 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 4 mån sedan
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
*** Oficiell tråd - Yamaha RX-V667/V767 *** (556 inlägg) 4 år sedan
Gammal AVR som slutsteg för Atmos (sr7011 + rx-v767) (2 inlägg) 6 år sedan
"Ingen bild från..." (3 inlägg) 6 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 6 år sedan
Marantz SR6010 för klent till MA? (7 inlägg) 8 år sedan
dynavoice m-85 gen 1 vs Klipsch rf-82 mk1 (32 inlägg) 9 år sedan
Är det värt att uppgradera från en Yamaha RX-767 till en RX-A1010? (1 inlägg) 10 år sedan
YAMAHA RX-V767 (16 inlägg) 11 år sedan
Problem med Infocus X10... (0 inlägg) 11 år sedan
Köpråd NAD2600A (1 inlägg) 11 år sedan
Bästa "mellanklass" surroundförstärkaren. (93 inlägg) 12 år sedan
Reciever upp till 6000 kronor - Snälla hjälp en vilsen själ! (25 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V767 klent basljud (47 inlägg) 12 år sedan
NAD T748 eller Yamaha RX-V767 (1 inlägg) 12 år sedan
Dynavoice Challenger M-85 eller Yamaha NS-555 (14 inlägg) 12 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 12 år sedan
Mina högtalare avskyr vokalerna A och Å. (14 inlägg) 12 år sedan
Pioneer VSX-1025 eller Yamaha RX-V767 (5 inlägg) 12 år sedan
Hemmabioreceiver (44 inlägg) 12 år sedan
Yamaha 767 eller HK360? (4 inlägg) 13 år sedan
Surroundförstärkare 4-7.000:- (12 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 eller Pioneer VSX-920 (15 inlägg) 13 år sedan
Surround-receiver för 4.0 runt 4-5 tusen (3 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 vs Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan
Problem med donyvaice m-85. (10 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera till Dynavoice M-85? (12 inlägg) 15 år sedan
Dynavoice M-85 eller QLN Artech 8 (35 inlägg) 16 år sedan
Canton Movie 150 QX eller Dynavoice M-85 Paket (24 inlägg) 16 år sedan
proson stratego vs dynavoice finale (72 inlägg) 16 år sedan
Känslighet hur fungerar det ? (14 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice M-85 (11 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Ronny.L (9 inlägg) 18 år sedan

#1

Postad 24 oktober 2011 - 18:15

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej, Jag har sålt mina fem Canton högtalare (5.0) och har beställt Dynavoice Challenger M-85 EX. Till dem har jag tänkt använda min Velodyne SPL-800i (mini-vee) som jag har kvar från mitt tidigare ljudsystem. Dock har jag precis innan jag sålde mina Canton högtalare köpt en Yamaha RX-V767. Denna känns dock överflödig nu eftersom den är anpassat för minst 5.1 system.

Jag känner att jag vill sälja den och skaffa mig en 2.1 reciever och då har jag nosat på en NAD C326BEE alternativt en HK3490. HKn har dock digitala ingångar vilket är ett stort plus.
MEN vad anser ni? är de lika bra att behålla Yamahan eller borde jag köpa en 2.1 reciever? och har ni tips på en bra 2.1 reciever?

Ha de gott

#2

Postad 24 oktober 2011 - 18:23

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0
Köp ett 2ch slutsteg och koppla in i Yamahans preout och driv frontarna med det.

#3

Postad 24 oktober 2011 - 18:26

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Köp ett 2ch slutsteg och koppla in i Yamahans preout och driv frontarna med det.


Är inte det lite overkill? :) Klarar inte Yamaha:n av att driva dem själv? Är det inte smidigare att bara köra en reciver som "bara klarar av" 2.1? Tänker mig att den är ju programmerad efter det och där av ger mer power till frontarna?

Redigerat av Unregistered6b341aea, 24 oktober 2011 - 18:28.


#4

Postad 24 oktober 2011 - 18:29

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0


Är inte det lite overkill? :) Klarar inte Yamaha:n av att driva dem själv?


Jo de ju klart att den gör.
Slutsteg ger ju också mer power till frontarna.

Redigerat av Unregistered286e127e, 24 oktober 2011 - 18:32.


#5

Postad 24 oktober 2011 - 18:33

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jo de ju klart att den gör.


Det vore bra om du kunde förklara varför jag skall köpa en 2ch reciever att ha mellan frontarna och yamahan. Vinner jag i ljudkvalite generellt? Ger det mer kräm till basarna? Vilket ska man isåfall köpa? kostnad? Vidareutveckla gärna! :)

#6

Postad 24 oktober 2011 - 18:47

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0


Det vore bra om du kunde förklara varför jag skall köpa en 2ch reciever att ha mellan frontarna och yamahan. Vinner jag i ljudkvalite generellt? Ger det mer kräm till basarna? Vilket ska man isåfall köpa? kostnad? Vidareutveckla gärna! :)


Jag sa att du skulle köpa ett slutsteg,inte en receiver,de två olika saker.
Slutsteg brukar vara dyra,här har du ett som bör vara ok
http://svalander.se/...interm_slutsteg
Annars är det beg som gäller.
Om det blir bättre får du själv avgöra,dina högtalare är inte direkt nån tung last,däremot om du ska uppgradera till lite mer tungdrivna fronthögtalare så kan ett slutsteg vara bra.

#7

Postad 24 oktober 2011 - 18:52

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag sa att du skulle köpa ett slutsteg,inte en receiver,de två olika saker.


Sorry! menade slutsteg :P Tack för tipset men det är alldeles för dyrt känner jag. Men vad skulle du ha gjort i mitt läge där du antingen väljer att behålla V767an alt skaffar en 2.1 reciever (om det nu ens heter så? :S)? Är en riktig rookie där av alla frågor. Ciao!

#8

Postad 24 oktober 2011 - 19:22

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0


Sorry! menade slutsteg :P Tack för tipset men det är alldeles för dyrt känner jag. Men vad skulle du ha gjort i mitt läge där du antingen väljer att behålla V767an alt skaffar en 2.1 reciever (om det nu ens heter så? :S)? Är en riktig rookie där av alla frågor. Ciao!


Jag tror att du menar en vanlig 2kanals integrerad förstärkare,en receiver är ju mer en förstärkare med inbyggd radio.
Om du bara ska köra i stereo så köp en 2ch förstärkare med preout.

#9

Postad 25 oktober 2011 - 20:29

Moalboal
  • Moalboal
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Vad är det fel på din Yamaha 767? Den kommer driva dina Dynavoice kanonfint!
Dessutom har du subutgång med delning för din minivee. Behåll Yamahan!

#10

Postad 26 oktober 2011 - 07:48

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Yamahan har jag dock haft feting problem med när det kommer till min minivee. Kämpade länge med att jag fick ut ett klent basljud. Ingen power och ingen volym.. Efter ett tag så fick jag tipset att ställa in mina frontar på "SMALL" och koppla in en y-split till basen. Och det här gjorde susen.

Men när jag får hem mina dynavoice så vill jag ju itne ha dem på "SMALL" i recievern.. och då blir basen lika mesig igen :(

#11

Postad 26 oktober 2011 - 15:38

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Yamahan har jag dock haft feting problem med när det kommer till min minivee. Kämpade länge med att jag fick ut ett klent basljud. Ingen power och ingen volym.. Efter ett tag så fick jag tipset att ställa in mina frontar på "SMALL" och koppla in en y-split till basen. Och det här gjorde susen.

Men när jag får hem mina dynavoice så vill jag ju itne ha dem på "SMALL" i recievern.. och då blir basen lika mesig igen :(


Låter mycket konstigt att du inte kan få bas till din sub även om frontarna står på large. På min receiver (av annat märke)måste jag gå in och ställa sub på MAX för att den ska spela vid både 2-kanal och vid hembio utan att klippa frontarna vid en viss frekvens. Det kan vara en liknande inställning på din så kolla igenom igen vilka inställningar som finns.

#12

Postad 26 oktober 2011 - 17:18

Moalboal
  • Moalboal
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Om du tror Miniveen spelar bättre bas än Dynavoice tycker jag du absolut kan ha dom som small. Tror du tvärt om; sälj då miniveen!
För övrigt är det garanterat en fråga om inställning. Du bör givetvis kunna få till basen även med högtalarna som large. Fasproblem?

#13

Postad 27 oktober 2011 - 15:00

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jag älskar ju bas. så jag vill helst använda både golvarnas basar samt miniveen. Pratade med Fynda.se om problemet jag haft och han har hört samma lika problem från andra som har nyare yamaha recievrar. Fasproblem? förklara för mig som e noob. :)

#14

Postad 27 oktober 2011 - 17:43

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Fasproblem? förklara för mig som e noob. :)

Ljudvågorna i basregistret är väldigt långa (storleksordning meter). När två vågor (från de olika högtalarna) möter varandra får du interferens. Där två vågtoppar möts för du förstärkning (mycket bas), och där en topp och en dal möts får du utsläckning (ingen bas). Man kan påverka "mötespunkterna" i rummet genom att ändra fasinställningen på subben.

#15

Postad 28 oktober 2011 - 07:44

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
tack för infon! jag har testat det tidigare att ändra fasinställningen på subben men utan någon förbättring. Det handlar tror jag att den inte skickar ut tillräckligt med kräm från preouten när golvarna står som LARGE. För skillnaden är som natt och dag. Den som bor nära Piteå är välkommen att lyssna så får ni själv höra skillnaden :D

Har fått hem mina M-85or nu. Vilka pjäser alltså.. Sambon blev inte nöjd eftersom dom var så stora och svarta.. haha

Jag kan dock ej provspela dem ännu. Jag skickade med all kablage med den nya ägaren av mina Canton högtalare och dom nya kablarna borde komma idag.

Redigerat av Unregistered6b341aea, 28 oktober 2011 - 07:45.


#16

Postad 28 oktober 2011 - 09:32

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Read the fucking manual! ;)

Copy paste från din manual...

1: Om "EXTRA BASS" aktiveras kommer både subwoofern och fronthögtalarna att återge basljud.

Testa detta! Det kanske fungerar?

#17

Postad 30 oktober 2011 - 17:43

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Det har jag allt gjort! Nu kör jag frontarna som LARGE och subwoofer är ON och EXTRA BASS samt ökat subbens volym +10dB. Det blir bara mullrigt ljud och ingen power i basen. Jag får väl leva med detta.

#18

Postad 30 oktober 2011 - 20:41

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Det har jag allt gjort! Nu kör jag frontarna som LARGE och subwoofer är ON och EXTRA BASS samt ökat subbens volym +10dB. Det blir bara mullrigt ljud och ingen power i basen. Jag får väl leva med detta.

Flytta ut soffan från väggen om du har det ,i alla fall så är det omöjligt att veta utan att se hur det ser ut i rummet.

#19

Postad 31 oktober 2011 - 11:19

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Det har jag allt gjort! Nu kör jag frontarna som LARGE och subwoofer är ON och EXTRA BASS samt ökat subbens volym +10dB. Det blir bara mullrigt ljud och ingen power i basen. Jag får väl leva med detta.


Ok, du ska ju inte behöva ställa sub till +10dB. Det verkar vara något fel. Jag hade bekymmer med frekvensdelningen i min receiver i början och det rättade till sig först efter en mjukvaruuppdatering.

#20

Postad 31 oktober 2011 - 12:10

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Flytta ut soffan från väggen om du har det ,i alla fall så är det omöjligt att veta utan att se hur det ser ut i rummet.


Det är inte rummet det är fel på. Hade precis samma problem i min tidigare lägenhet. Flyttade 1 augusti till den jag har idag. I den gamla lägenheten hade jag först en gammal Sherwood 5.1 reciever som gav gudomligt ljud åt subben. Köpte sedan denna och kopplade in den och subben blev som sagt.. bara dovt muller. Detta var i min gamla lägenhet så både min gamla sherwood och yamahan hade samma förutsättningar.


Ok, du ska ju inte behöva ställa sub till +10dB. Det verkar vara något fel. Jag hade bekymmer med frekvensdelningen i min receiver i början och det rättade till sig först efter en mjukvaruuppdatering.


Hur får jag ned senaste mjukvaruuppdateringen till den? :) Den har ingen internetingång.

#21

Postad 31 oktober 2011 - 12:39

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Ingen aning, jag fick skicka in min på uppdatering men det kostade mig inget (min receiver är dock i en annan prisklass). Har du USB anslutning på den kan det ju gå att göra den vägen men ring supporten eller googla lite så kanske du får fram om det finns uppdaterad mjukvara och hur man ska gå tillväga.

#22

Postad 31 oktober 2011 - 15:33

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Lyckades till slut få tag i Yamaha och dom menar på att deras recievrar är inte menade för "mycket bas". Han bad mig prova lite olika inställningar både på subben och på recievern. Dock känns det för mig oerhört jobbigt att slita så mycket för att få ett bra basljud om man annars bara kan plugga in en 7 år gammal sheerwood och få det som man vill!

Jaja, ska prova lite grann ikväll när jag kommer hem och ger er en update :)

#23

Postad 01 november 2011 - 11:29

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Lyckades till slut få tag i Yamaha och dom menar på att deras recievrar är inte menade för "mycket bas". Han bad mig prova lite olika inställningar både på subben och på recievern. Dock känns det för mig oerhört jobbigt att slita så mycket för att få ett bra basljud om man annars bara kan plugga in en 7 år gammal sheerwood och få det som man vill!

Jaja, ska prova lite grann ikväll när jag kommer hem och ger er en update :)


Okej, men koppla istället in din sub på pre out front right eller left? Använd det inbyggda filtret i subben och ställ på typ 80 Hz? Detta borde ge dig en fullregistersignal till subben.

#24

Postad 21 november 2011 - 17:13

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Okej, men koppla istället in din sub på pre out front right eller left? Använd det inbyggda filtret i subben och ställ på typ 80 Hz? Detta borde ge dig en fullregistersignal till subben.


sorry, märkte nu att jag glömt svara tidigare. Det är ju en ide som jag borde testa. Är dock inne på att köpa HK3490 iallafall. Som jag sa tidigare känns det onödigt med yamahan då den är avsedd för hemmabio. Men det är bara att konstatera att 767an inte är byggd för en subwoofer in my opinion. Har spelat den och min gamla sherwood i två olika miljöer och yamahan har haft lika svårt med subben båda gångerna.

#25

Postad 22 november 2011 - 05:37

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

sorry, märkte nu att jag glömt svara tidigare. Det är ju en ide som jag borde testa. Är dock inne på att köpa HK3490 iallafall. Som jag sa tidigare känns det onödigt med yamahan då den är avsedd för hemmabio. Men det är bara att konstatera att 767an inte är byggd för en subwoofer in my opinion. Har spelat den och min gamla sherwood i två olika miljöer och yamahan har haft lika svårt med subben båda gångerna.


Visst kan du köpa en 2-kanalare men testa först mitt tips och se om du får det att fungera. Du kanske blir toknöjd och då känns det onödigt att byta? Du tappar ju inbyggd DAC (om du har digitala källor) och möjligheten till hemmabio om du byter till 2-kanal.

#26

Postad 22 november 2011 - 14:01

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Har en y-split från basens LFE till input R på basen. Ska jag använda y-splitten vid recievern istället? För att koppla till pre out front & left?

#27

Postad 22 november 2011 - 14:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Varför vill du ha högtalarna på Large? När sub är inkopplat skall dom ju stå på small?
Jag måste missat något men om du kör subben på lågnivån (preout) så är det ju en aktiv sub och således kan det väl knappast bero på brist i kräm hos din receiver?

Har du gjort en audusseykalibrering?

Redigerat av Sgart, 22 november 2011 - 14:30.


#28

Postad 22 november 2011 - 14:43

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Varför vill du ha högtalarna på Large? När sub är inkopplat skall dom ju stå på small? Jag måste missat något men om du kör subben på lågnivån (preout) så är det ju en aktiv sub och således kan det väl knappast bero på brist i kräm hos din receiver? Har du gjort en audusseykalibrering?

Audusseykalibrering, om du tänker på YPAO kalibreringen så japp det har jag gjort. Men om jag har högtalarna som SMALL så får jag inget kräm ur basarna på högtalarna och då faller vitsen med mina challenger (in my opinion). Påm in gamla sherwood spelare jag hade (typ 6år gammal) så fick jag ju klockrent ljud ur subben. Och då var det inte frågan om frontarna stod på SMALL eller LARGE. Fanns inte det alternativet på den i och för sig. :P
Men det känns som att jag har två alternativ i så fall. 1. Nyttja alla element i högtalarna till fullo (LARGE) 2. få fint snärtigt ljud ur subben. (SMALL). Eller det kanske är jag som har missat något :S

#29

Postad 22 november 2011 - 15:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Audusseykalibrering, om du tänker på YPAO kalibreringen så japp det har jag gjort. Men om jag har högtalarna som SMALL så får jag inget kräm ur basarna på högtalarna och då faller vitsen med mina challenger (in my opinion). Påm in gamla sherwood spelare jag hade (typ 6år gammal) så fick jag ju klockrent ljud ur subben. Och då var det inte frågan om frontarna stod på SMALL eller LARGE. Fanns inte det alternativet på den i och för sig. :P
Men det känns som att jag har två alternativ i så fall. 1. Nyttja alla element i högtalarna till fullo (LARGE) 2. få fint snärtigt ljud ur subben. (SMALL). Eller det kanske är jag som har missat något :S

Hur mkt bas du får ut ur högtalarna spelar väl mer roll i så fall vart du delar dom? Själva tanken med en subbas är ju att du ska avlasta dina övriga högtalare i de nedre registrena som de ofta ändå inte spelar bra på.

#30

Postad 22 november 2011 - 16:22

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
japp och sätter man frontarna som SMALL antar jag att recievern delar signalen så pass att knappt basarna på frontarna aldrig spelas. Jag hänger med i vad du säger. Tror dock att mycket i det här fallet beror på själva förstärkaren i sig. Jag ska prova låna hem farsans Marantz 5.1 reciever någon dag och testa lite.

#31

Postad 22 november 2011 - 16:27

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Kan du inte ställa delningen manuellt i receivern? Då väljer du ju själv hur djupt de ska gå? Eller är small/large det enda reglaget du kan ställa så att säga?

#32

Postad 23 november 2011 - 11:51

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
jo både på recievern och på basen. Enligt Yamaha skulle jag vrida crossovern på max på subben och ligga på 80Hz i recievern.

#33

Postad 25 november 2011 - 03:18

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

jo både på recievern och på basen. Enligt Yamaha skulle jag vrida crossovern på max på subben och ligga på 80Hz i recievern.


Vid frontar inställda som small så gäller följande. Om du kan ställa ner delningsfrekvensen på frontarna i din receiver så kan du ställa ner den till 60 Hz om du vill ha mer bas från frontarna och endast låta subben ta hand om de allra lägsta frekvenserna. Du kan dock inte få både frontar och sub att spela i samma frekvensomfång utan en delning måste ske vid en viss frekvens. Men testa med 60Hz så kommer endast subben att ta de allra lägsta frekvenserna.

Men som jag tidigare nämnde kan du ju köra från preout front. Välj en anslutning left eller right, koppla in sub på denna anslutning sedan ställ frontar som large. Sedan ställer du subbens filter på typ 100 Hz. Detta borde ge dig full bas från både frontar och sub samtidigt från 100Hz och ner till deras mingränsvärden.

Redigerat av olasahl, 25 november 2011 - 03:19.


#34

Postad 25 november 2011 - 11:25

Unregistered6b341aea
  • Unregistered6b341aea
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tack för infon Olasahl och ni andra så klart! Jag testade att köra preout front L & R med hjälp av min Y-splitt som jag har vid subben (LFE + Input R) men fick inte det riktigt att stämma överens med mina öron. Efter det satt jag tillbaka Y-splitten vid subben och gick in i menysystemet till recievern. Gick vidare till Sub use/none (eller va det nu står) och när jag ställer markören på "use" ser jag att det står NORMAL på sidan om. Tryckte OK och såg att jag kunde ändra den till REVERSE och vilken skillnad det blev!! Fick springa fram till subben och sänka volymen för att inte väcka grannarna. Så det lilla gjorde susen. :) Den blev rappare och inte lika mullrig, mer power med andra ord.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.