Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 24 juli 2007 - 15:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja köpa Planet Earth. Var hittar jag den till ett bra pris och spelbar på en PS3 reg B?

<{POST_SNAPBACK}>


Reg A PE går i EU-PS3.
Kolla på axelmusic.com (600kr men ingen tullrisk), amazon.com (67$ men långsam frakt), dvdpacific (70,5$) tex.

#102

Postad 24 juli 2007 - 15:36

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja köpa Planet Earth. Var hittar jag den till ett bra pris och spelbar på en PS3 reg B?

<{POST_SNAPBACK}>


Reg A PE går i EU-PS3.
Kolla på axelmusic.com (600kr men ingen tullrisk), amazon.com (67$ men långsam frakt), dvdpacific (70,5$) tex.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för ett snabbt svar. :D

#103

Postad 24 juli 2007 - 16:50

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

http://www.cdjapan.co.jp/

Kan rekommendera CDJapan. Har köpt en hel del CD:s därifrån. Aldrig något krångel. Snabba leveranser.

<{POST_SNAPBACK}>


kan starkt rekomendera yesasia, bad i rutan man kan skriva consumer reuqest att dom skulle skicka som gift och skriva ned värdet, var no problems. aldrig fått tulla från yesasia. frakten tar en vecka i snitt.

#104

Postad 24 juli 2007 - 18:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Har kommit ut en ny trevlig review av The Fifth Element, 5 av 5 möjliga i pq och 4,5 av 5 möjliga i sq. Reviewer är Daniel Pulliam på DVD Authority

The Fifth Element (Remastered)

#105

Postad 24 juli 2007 - 19:42

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha Romarikets uppgång och fall som just nu visas på SVT på Blu-ray. Men hittar den ej. Någon som vet något? :D

#106

Postad 24 juli 2007 - 21:53

Larnil
  • Larnil
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kvalitet på Planet of the apes BD

Hej.

Jag blev besviken då jag spelade upp Planet of the apes på min Panasonic DMP-10A.

Andra filmer har haft helt grym bild trots att jag endast kan skicka bilden i 1080i från spelaren. Varken min receiver Pioneer VSX-AX4 AVi-S eller min TV (LG) kan ta emot 1080p signaler.

Jag jämförde bilden från Planet of the apes med samma film på DVD uppskalad till 1080i från min Pioneer DV 868 AVi och märkte ingen större skillnad.

Fick intrycket att filmen var kopierad över till Blu-ray i vanlig DVD-kvalitet.

Någon som märkt något liknande?

Lars

#107

Postad 25 juli 2007 - 09:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är inte alla filmer som ser toppen ut bara för att de är på BD eller HD DVD. Planet of the Apes har fått ganska ljum kritik för sin PQ.
Jag läser alltid recensioner för att se om filmen är värd sina pengar eller om det är lika bra att stå över (eller köpa på DVD).

#108

Postad 25 juli 2007 - 14:33

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Jag läser alltid recensioner för att se om filmen är värd sina pengar eller om det är lika bra att stå över (eller köpa på DVD).

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar man någon bra site med recensioner? :)

#109

Postad 25 juli 2007 - 15:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
High-def Digest

Är min favorit. Den mest lättnavigerade sidan med flest recensioner.
Prova även.

DVD talk

DVD town

Home Theater Spot

#110

Postad 25 juli 2007 - 15:11

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Tusen tack, hassesolo! :)

#111

Postad 25 juli 2007 - 16:41

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Har kommit ut en ny trevlig review av The Fifth Element, 5 av 5 möjliga i pq och 4,5 av 5 möjliga i sq. Reviewer är Daniel Pulliam på DVD Authority

The Fifth Element (Remastered)

<{POST_SNAPBACK}>


This isn't the best image I've ever seen on Blu-Ray


Och ändå ger han den en femma? Undrar vad Pirates fick, 6/5? :)

#112

Postad 25 juli 2007 - 20:43

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
MGM (FOX) släpper filmer igen i USA!

 
MGM Is Back with Jeepers Creepers 2

Posted July 25, 2007 by Josh

MGM MGM will be releasing 'Jeepers Creepers 2' for Blu-ray on September 11th, according to The Digital Bits. No specs have been announced at this time. As you may recall, MGM (along with their distributor 20th Century Fox) have been on Blu-ray hiatus since AACS was cracked many months ago. It now appears Fox is ready to get back in the game.

According to the Bits, Fox commented that they will be back soon and "in a big way". The forth quarter will be a huge push by Blu-ray studios, and it appears Fox is getting back in at the right time.


Källa: thedigitalbits.com Via blu-ray.com

#113

Postad 25 juli 2007 - 20:54

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

MGM (FOX) släpper filmer igen i USA!


Is Fox Back in the Blu-ray Game? Not So Fast...

Vi får vänta på officiella press releases istället...allt annat går under RUMOR kategorin som jag brukar skriva i HD trådarna :wub:

#114

Postad 25 juli 2007 - 21:01

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

MGM (FOX) släpper filmer igen i USA!


Is Fox Back in the Blu-ray Game? Not So Fast...

Vi får vänta på officiella press releases istället...allt annat går under RUMOR kategorin som jag brukar skriva i HD trådarna :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Fox will leap back into high definition, folks. Be patient...

;)

#115

Postad 25 juli 2007 - 21:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Fox will leap back into high definition, folks. Be patient...

:wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, men änsålänge Rumor ;)

#116

Postad 25 juli 2007 - 21:17

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Fox will leap back into high definition, folks. Be patient...

:wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, men änsålänge Rumor ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är sällan Paidgeek och Penton-Man har fel, och deras eviga hintande är att FOX ska börja släppa snart, BTW, imorrn ska det komma en till stor nyhet enligt Paidgeek och som det ser ut när man läser Pentons inlägg så kommer det handla om "Target"

#117

Postad 25 juli 2007 - 21:22

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Det är sällan Paidgeek och Penton-Man har fel, och deras eviga hintande är att FOX ska börja släppa snart, BTW, imorrn ska det komma en till stor nyhet enligt Paidgeek och som det ser ut när man läser Pentons inlägg så kommer det handla om "Target"

<{POST_SNAPBACK}>

OT

BTW Target nyheten skulle komma idag :wub: July 25th

#118

Postad 25 juli 2007 - 21:28

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Tycker det står "today" på allas inlägg om att nyheten ska komma imorrn, är väl mina tidsinställningar på dessa forum som är off antar jag.

#119

Postad 25 juli 2007 - 22:30

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Här här står det om Target...

Redigerat av Unregistered992, 25 juli 2007 - 22:36.


#120

Postad 25 juli 2007 - 22:30

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

MGM (FOX) släpper filmer igen i USA!


Is Fox Back in the Blu-ray Game? Not So Fast...

Vi får vänta på officiella press releases istället...allt annat går under RUMOR kategorin som jag brukar skriva i HD trådarna :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jo men MGM (ägs av Sony) släpper sina filmer genom Fox i USA.

#121

Postad 25 juli 2007 - 22:35

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Target would not say why it decided to sell only Blu-ray players. Sony is paying a fee to have their products featured in the end-of-aisle display, called an endcap, although Sony executives said the retailer contacted them about the decision.


Sure :wub:

#122

Postad 25 juli 2007 - 22:50

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Kubrick på Blu-ray den 23:e Oktober

Stanley Kubrick on Blu-ray Dated

Warner Bros. Warner Home Video has announced that the majority of the Stanley Kubrick library is coming to Blu-ray on October 23rd. These titles include '2001: A Space Odyssey (Special Edition)', 'A Clockwork Orange (Special Edition)', 'Eyes Wide Shut (Special Edition)', 'Full Metal Jacket (Deluxe Edition)', and 'The Shining (Special Edition)'. Each will come on a BD-50 and feature a TrueHD soundtrack.

Each disc will be sold separately.

Källa: blu-ray.com




Alla filmer är ett givet köp.

Redigerat av Addex, 25 juli 2007 - 22:54.


#123

Postad 26 juli 2007 - 00:09

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Inget som vet om Braveheart är på gång till BD? Vore ju klockrent att se William Wallace slakta lite engelsmän i HD-upplösning.

#124

Postad 26 juli 2007 - 13:40

random111
  • random111
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Pirates 3 Announced for Blu-ray

Buena Vista Home Entertainment has announced that 'Pirates of the Caribbean: At World's End' will be released for Blu-ray on December 4th, day and date with the DVD release. No technical specs have been announced at this time, though you can expect similar treatment as was given to the first two films (AVC and 24-bit PCM). Extras will be numerous on the two-dics Blu-ray release, including a special "Enter the Maelstrom" BD-J featurette, where viewers will gain an inside look at the scene.



#125

Postad 26 juli 2007 - 21:06

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Det ryktas att Spiderman-trilogin ska presenteras på Comic-con på Blu-ray då förstås :P

#126

Postad 27 juli 2007 - 09:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
The digital bits:

"Simultaneous HD DVD and Blu-ray Disc versions (each $TBD) of the "Deckard Briefcase" will also be released in numbered, limited quantities. HD DVD and Blu-ray Disc 5-Disc Digi Packs with collectible slipcase (each $TBD) will include all of the UCE content. Order due date for all editions is November 13."

Gissa vilken film det handlar om!
Jag kommer köpa alla versioner av denna film... :P

#127

Postad 27 juli 2007 - 09:58

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Vilken? Blade runner

Redigerat av snuffe82, 27 juli 2007 - 10:23.


#128

Postad 27 juli 2007 - 10:04

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Gissa vilken film det handlar om!


Har du någon länk där man kan lägga en beställning på Blade runner?

#129

Postad 27 juli 2007 - 10:40

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Hur många dagar brukar frakten från Axelmusic ta i praktiken?

#130

Postad 27 juli 2007 - 10:49

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Hur många dagar brukar frakten från Axelmusic ta i praktiken?

<{POST_SNAPBACK}>

ca 4-5 arbetsdagar

#131

Postad 27 juli 2007 - 11:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Hur många dagar brukar frakten från Axelmusic ta i praktiken?

21 juli fick jag ett bekräftelsemail från AxelMusic att de hade skickat. I dag damp Shooter ner i brevinkastet.
24 juli fick jag ytterligare ett bekräftelsemail, men den filmen (Warriors) har inte kommit ännu. Kommer antagligen på måndag.
Har ingen Blu-ray spelare än, men jag har börjat samla på mig lite filmer.
Som en ekorre lägger jag upp ett förråd till vintern. :lol:

#132

Postad 27 juli 2007 - 11:40

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Hur många dagar brukar frakten från Axelmusic ta i praktiken?

<{POST_SNAPBACK}>

Om man köper en film på en måndag (innan 11-12:00) så brukar man få den på fredagen (om man köper en film som dom har inne på lager).

#133

Postad 27 juli 2007 - 12:05

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Tack för era svar! Då vet jag att jag som beställde i förrgår inte behöver "oroa mig" för att hinna få den idag. :)

Vilket fraktalternativ brukar ni som beställer från DVD Pacific välja? (Jag är frågvis jag! :lol: )

#134

Postad 27 juli 2007 - 12:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Vilken? Blade runner

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp!
Ta det lugnt, den kommer inte förräns i höst.

#135

Postad 27 juli 2007 - 12:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Den 18/12 närmare bestämt.

http://home.business...396&newsLang=en

#136

Postad 27 juli 2007 - 13:43

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Vilken? Blade runner

<{POST_SNAPBACK}>

Den måste jag bara ha! Hoppas att den kommer att vara spelbar på min nya BDP-S1E.

#137

Postad 27 juli 2007 - 16:00

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
Bifogad fil  300.jpg   17,18K   0 Antal nerladdningar

PQ: 4/5
SQ: 5/5

Källa: highdefdigest.com

#138

Postad 27 juli 2007 - 23:45

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Surf’s Up Comes to Blu-ray

Sony Pictures Sony Pictures Home Entertainment has announced that the animated film 'Surf's Up' will come to Blu-ray on October 9th, day and date with the DVD release. No specs have been announced at this time, but special features will include a three-part documentary on the making of the film, audio commentary, a music video, and more.

Källa: blu-ray.com

Pixar Short Film Collection Dated

Walt Disney Pictures Buena Vista Home Entertainment has announced that the 'Pixar Short Film Collection' will make its way onto Blu-ray this November 6th. This disc will feature all 13 of the Pixar short films, including those which premier before Pixar films, and those that can be found on every Pixar DVD release. These shorts will be available for the first time in high definition. No specs have been released at this time.

Källa: blu-ray.com

#139

Postad 28 juli 2007 - 07:46

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

24 juli fick jag ytterligare ett bekräftelsemail, men den filmen (Warriors) har inte kommit ännu. Kommer antagligen på måndag.

<{POST_SNAPBACK}>


jag fick hem warriors ifrån axel igår...

*klirrar med flaskor mot varandra*

Waaariooooors, come out to plaaaaaayyyyy!

B)

#140

Postad 28 juli 2007 - 08:27

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

24 juli fick jag ytterligare ett bekräftelsemail, men den filmen (Warriors) har inte kommit ännu. Kommer antagligen på måndag.

<{POST_SNAPBACK}>


jag fick hem warriors ifrån axel igår...

*klirrar med flaskor mot varandra*

Waaariooooors, come out to plaaaaaayyyyy!

B)

<{POST_SNAPBACK}>


Fick oxå the warriors igår, lite bättre bild än dvd utgåvan jag har. grym film och nu grym bild, gott att slippa monoljudet oxå.

#141

Postad 29 juli 2007 - 11:54

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Originally posted by SPIDERone
When asked if they plan to release it on HDDVD or Blu Ray.. "We plan to put it on blu ray later this year" - likely a simple error, but worth noting.


I don't think the Blu-ray part of the equation is an error, I asked when the Weinstein Company would start releasing Blu-ray discs, and their Video Rep told me specifically that Death Proof and Planet Terror would be their first Blu-ray releases. But, they had no street dates...

Now, that being said, leaving HD-DVD off of the statement might have been an error, since they've already published stuff on HD DVD. (Although, in a way, they've becom the Fox of HD DVD the last month or so...)

For now it's just a rumor, but something's going on....

fitprod


Källa: forum.dvdtalk.com

Blir Weinstein Company neutrala?

#142

Postad 29 juli 2007 - 16:38

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Lite funderingar kring bildkvaliten på 300. Jag har sett den själv nu på Blu-Ray samt läst många recensioner. De flesta överöser den med lovord och säger att det är det ultimata demomaterialet. Jag måste säga att jag är besviken på bildkvaliten! Och den enda som verkar hålla med mig är Peter Bracke på Highdefdigest utav alla människor.

Transfern ser säkerligen ut precis som regissören vill ha det med allt grain osv, så visst kan man ge den 10/10 på grund utav detta. Jag däremot stör mig ganska mycket på grain och 300 har dessvärre mycket utav just denna vara. Detaljer i närbild lider också mycket utav allt grain som är i vägen tycker jag, skärpan är inte alls i klass med tex Matrix. Så i mina ögon är det definitivt inte en disk jag stoppar i när jag skall visa hur bra HD kan vara för kompisar. Pirates of the Caribbean är i mina ögon mycket bättre!

Vad tycker folk här om bilden egentligen?

Redigerat av Anteee, 29 juli 2007 - 16:45.


#143

Postad 29 juli 2007 - 16:54

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0
Men vad är meningen................. att uppleva en film som regissören tänkt eller din egen uppfattning om hur det skall se ut?

#144

Postad 29 juli 2007 - 17:03

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Lite funderingar kring bildkvaliten på 300. Jag har sett den själv nu på Blu-Ray samt läst många recensioner. De flesta överöser den med lovord och säger att det är det ultimata demomaterialet. Jag måste säga att jag är besviken på bildkvaliten! Och den enda som verkar hålla med mig är Peter Bracke på Highdefdigest utav alla människor.

Transfern ser säkerligen ut precis som regissören vill ha det med allt grain osv, så visst kan man ge den 10/10 på grund utav detta. Jag däremot stör mig ganska mycket på grain och 300 har dessvärre mycket utav just denna vara. Detaljer i närbild lider också mycket utav allt grain som är i vägen tycker jag, skärpan är inte alls i klass med tex Matrix. Så i mina ögon är det definitivt inte en disk jag stoppar i när jag skall visa hur bra HD kan vara för kompisar. Pirates of the Caribbean är i mina ögon mycket bättre!

Vad tycker folk här om bilden egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>


Den är ju gjord efter HD DVD's begränsningar................... Just kidding ;)
Nä men jag har inte sett filmen, det kom dock mycket "varnigar" före släppet av folk som sett den på bio.

#145

Postad 29 juli 2007 - 17:14

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Lite funderingar kring bildkvaliten på 300. Jag har sett den själv nu på Blu-Ray samt läst många recensioner. De flesta överöser den med lovord och säger att det är det ultimata demomaterialet. Jag måste säga att jag är besviken på bildkvaliten! Och den enda som verkar hålla med mig är Peter Bracke på Highdefdigest utav alla människor.

Transfern ser säkerligen ut precis som regissören vill ha det med allt grain osv, så visst kan man ge den 10/10 på grund utav detta. Jag däremot stör mig ganska mycket på grain och 300 har dessvärre mycket utav just denna vara. Detaljer i närbild lider också mycket utav allt grain som är i vägen tycker jag, skärpan är inte alls i klass med tex Matrix. Så i mina ögon är det definitivt inte en disk jag stoppar i när jag skall visa hur bra HD kan vara för kompisar. Pirates of the Caribbean är i mina ögon mycket bättre!

Vad tycker folk här om bilden egentligen?

<{POST_SNAPBACK}>


Den är ju gjord efter HD DVD's begränsningar................... Just kidding ;)
Nä men jag har inte sett filmen, det kom dock mycket "varnigar" före släppet av folk som sett den på bio.

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe du förnekar dig inte :)

#146

Postad 29 juli 2007 - 17:23

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Men vad är meningen................. att uppleva en film som regissören tänkt  eller din egen uppfattning om hur det skall se ut?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skulle överlag säga att man skall uppleva filmen som regissören tänkt. Dock ser jag ingen anledning att ha allt detta störande brus! Det drar ner upplevelsen för mig. Det är ju inte så att det finns brus när man tittar ute genom fönstret på riktigt, så varför skall det finnas i en film...helt meningslöst enligt mig.

#147

Postad 29 juli 2007 - 20:29

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att det finns brus när man tittar ute genom fönstret på riktigt, så varför skall det finnas i en film...helt meningslöst enligt mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Resten av färgskalan finns ju inte heller i riktiga livet. Tycker du den också ska bort? Eller den hårda kontrasten?

Jag förstår absolut om man inte gillar brus, men din jämförselse ovan haltar då en film snudd på hade sett ut som en hemmainspelade familjevideo utan koloreringen (där bruset inräknas). Själv ÄLSKAR jag schysst filmgrain, och tycker det är skönt när det ser ut som FILM och inte tråkig TV. :)

Redigerat av B8, 29 juli 2007 - 20:30.


#148

Postad 30 juli 2007 - 01:55

vanka
  • vanka
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att det finns brus när man tittar ute genom fönstret på riktigt, så varför skall det finnas i en film...helt meningslöst enligt mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Resten av färgskalan finns ju inte heller i riktiga livet. Tycker du den också ska bort? Eller den hårda kontrasten?

Jag förstår absolut om man inte gillar brus, men din jämförselse ovan haltar då en film snudd på hade sett ut som en hemmainspelade familjevideo utan koloreringen (där bruset inräknas). Själv ÄLSKAR jag schysst filmgrain, och tycker det är skönt när det ser ut som FILM och inte tråkig TV. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår verkligen inte charmen med massor av grain. Personligen uppfattar jag det som ytterst störande.

#149

Postad 30 juli 2007 - 07:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Just den här filmen har väl filmats med bluescreen, eller hur? Någon recenscent hade märkt att "grynen" flög omkring som myggor på en del scener.

Jag är inte emot grain. det tillhör cellouidbaserad filmning. Däremot förstår jag inte när man lägger till det efteråt i CGI. Jag misstänker att regissören vile få en "antik" känsla över filmen.

#150

Postad 30 juli 2007 - 09:02

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att det finns brus när man tittar ute genom fönstret på riktigt, så varför skall det finnas i en film...helt meningslöst enligt mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Resten av färgskalan finns ju inte heller i riktiga livet. Tycker du den också ska bort? Eller den hårda kontrasten?

Jag förstår absolut om man inte gillar brus, men din jämförselse ovan haltar då en film snudd på hade sett ut som en hemmainspelade familjevideo utan koloreringen (där bruset inräknas). Själv ÄLSKAR jag schysst filmgrain, och tycker det är skönt när det ser ut som FILM och inte tråkig TV. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag håller med om att man jämförelse inte direkt var nåt vidare bra. Allt behöver väl inte se helt verkligt ut, men just grain kan dom ju sluta med. Jag tycker det är okej med lite grain som kommer ifrån filminspelningen, men när dom lägger till oändliga mängder som i 300 blir man bra trött.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.