Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 september 2009 - 09:27

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Tyvärr har de fuckat up Henry a serial killer duktigt med DNR och själva transfern från DVD som synes på bild nedan, finns mer info på AVS!!

Bifogad fil  large_henry_portrait_serial_blu_ray129383880.PNG   1,06MB   1 Antal nerladdningar

#52

Postad 20 september 2009 - 14:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jahapp, då har FOX bestämmt sig för att rövknulla oss med två usla transfers till den suveräna slasher filmen "Wrong Turn" och dess uppföljare :)

http://www.blu-ray.c...ay-Review/5580/
http://www.blu-ray.c...ay-Review/5579/

Nån mer än jag som börjar tröttna nu? Har dom inte en transfer/master som visar tydlig förbättring jämfört med DVD:n så kan dom lika väl skita i att ge ut den på formatet.

Blir att fortsätta med att njuta av dom på uppskalad DVD istället.
Tack FOX, nu sparar jag pengar som jag kan lägga på nya filmer istället :D

Redigerat av Svante Skoog, 20 september 2009 - 14:58.


#53

Postad 20 september 2009 - 14:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Den 6:e oktober släpps äntligen "Trick `r Treat" på BD!!

Trailer:
http://www.youtube.c...z8&feature=fvst

Bifogad fil  trick.jpg   18,62K   0 Antal nerladdningar

Extras:

* "Trick 'r Treat: Season's Greetings" animated short film by Michael Dougherty, with optional commentary

(Exclusive HD Content)
* Commentary with director Michael Dougherty
* Additional scenes
* Special effects comparison
* "Trick 'r Treat: The Lore and Legends of Halloween" featurette
* BD-Live
* Digital copy

Redigerat av Svante Skoog, 21 september 2009 - 10:00.


#54

Postad 20 september 2009 - 15:24

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Jahapp, då har FOX bestämmt sig för att rövknulla oss med två usla transfers till den suveräna slasher filmen "Wrong Turn" och dess uppföljare :)


Men va fasen... jag som har en liten förkärlek till sånna här inavelsfilmer... nåja dom kanske dyker upp i UK eller rentav här i svedala i en bättre tappning...? Annars får det va... :D

#55

Postad 20 september 2009 - 17:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp, får hoppas att bilden är bra på trean, som släpps nu i oktober, iallafall.

#56

Postad 21 september 2009 - 08:13

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Jahapp, då har FOX bestämmt sig för att rövknulla oss med två usla transfers till den suveräna slasher filmen "Wrong Turn" och dess uppföljare ;)

http://www.blu-ray.c...ay-Review/5580/
http://www.blu-ray.c...ay-Review/5579/

Nån mer än jag som börjar tröttna nu? Har dom inte en transfer/master som visar tydlig förbättring jämfört med DVD:n så kan dom lika väl skita i att ge ut den på formatet.

Blir att fortsätta med att njuta av dom på uppskalad DVD istället.
Tack FOX, nu sparar jag pengar som jag kan lägga på nya filmer istället :lol:


Ja det e fan synd alltså, första Wrong Turn e ju helt underbar.

#57

Postad 21 september 2009 - 10:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

lägg märke till hur många ggr han använder the F word ;)


Han är verkligen den skönaste regissören på planeten just nu :D
Så jäkla chill och det märks att han BRYR sig om film och inte bara som en paycheck för att bygga nästa lyxvilla i spanien :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 21 september 2009 - 10:02.


#58

Postad 22 september 2009 - 12:36

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Mini review av The New York Ripper hos Mondo Digital
The New York Ripper

Verkar vara bra bild och så men jag vill nog ha lite mer kött på benen
innan jag öppnar plånboken.

#59

Postad 22 september 2009 - 13:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Det är bara att beställa DIREKT!
Alla Blue-Undergrounds BD utgåvor hittils har varit perfekta, med alla findetaljer och grain intakt utan en massa DNR och EE misshandel :)

Och ÄNTLIGEN har "New York Ripper" fått en efterlängtad ny master, då de tidigare från bl.a. Anchor Bay varit riktigt mediokra ;)

I´m counting the days `til the release :P

Slänger upp ett omdömme så fort jag fått den :)

Redigerat av Svante Skoog, 22 september 2009 - 13:33.


#60

Postad 22 september 2009 - 22:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Nu har det kommit fram på AVS forum att "Fortune Stars" släpp av "Police Story" och "Once upon a time in china" är upp konverteringar från 480i med DNR och EE inbakat :)

För att va säker på detta så gjorde jag en fuling och laddade ner en BD rip av just "Once upon a time in China", och jodå, nog fan är det uppskalning. Det ser ut som en DVD med för mycket EE :)

Vad i **** håller dom på med?? Fortune Star är ju annars på toppen när det gäller att remastra HK filmer, och många av deras mastringar de senaste åren har varit i just HD. Troligtvis skiter dom i att mastra om äldre titlar som var i SD och bara upp konverterar dom istället...

Ingen bra början direkt på deras BD line ;)

#61

Postad 23 september 2009 - 06:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Gjorde detsamma med Police Story och kom på inatt när den lille ville ha lite käk vid 3-tiden att min sunk/skit/sop dator inte orkar med att spela upp BD filmer... så det sket sig...!! :rolleyes:

Redigerat av Unregistered36883, 23 september 2009 - 06:02.


#62

Postad 23 september 2009 - 16:47

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Nå vad tror ni om Infestation...?

Saxat från Subdvd "Yey! Brit-slime-monster-humor-skräck när den är som mest pest! Vi snackar smaklös attack av horder av äckliga insekter. En av årets kultskräckisar!"

Bifogad fil  inf..jpg   43,26K   0 Antal nerladdningar

#63

Postad 23 september 2009 - 18:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Den där är rätt underhållande faktiskt, på ett skönt old-school 80-tals sätt :rolleyes:

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=XTvKpx_x1Bw

Insekterna är CGI animerade, men trots hyffsat låg budget jäkligt bra gjorde, plus lite "äkta" gummi modeller ibland ;)

En sån där film som fungerar med ett gäng lik sinnade och ett 6-pack en lördag kväll ;)

Redigerat av Svante Skoog, 23 september 2009 - 18:19.


#64

Postad 23 september 2009 - 18:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Får bli en komibinerad order från Play på den, Hot Fuzz, Shaun of the Dead och Doghouse när dom dyker upp nästa månad... kan bli en kul helg när dom dyker upp... och så inte att förglömma New York Ripper...!

#65

Postad 25 september 2009 - 10:23

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Ja det e fan synd alltså, första Wrong Turn e ju helt underbar.



http://www.dvdtalk.c...405/wrong-turn/

Grymt ljud, värdelös bild

Verdict: Skip it :) :D :angry:

Redigerat av henke007, 25 september 2009 - 10:24.


#66

Postad 25 september 2009 - 10:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Glad att jag fortfarande har kvar den på DVD iallafall :D
Jag förstår inte vad dom har gjort? Ettan är ju för bövelen filmad på 35mm och borde se svin bra ut :)

3:an BORDE ha bra kvalité iallafall då den är inspelad i år. Annars blir jag mörkrädd :P

Såg American Werewolf in London på BD igår och den hade ###### fin bild, med allt underbart grain intakt :angry:

Dock verkar det va EXAKT samma transfer som HD-DVD:n så om man inte bryr sig om den nya långfilms långa dokumentären på BD skivan, som bara DEN är värt priset om man gillar filmen, så är nog en double dip onödig ;)

Redigerat av Svante Skoog, 25 september 2009 - 10:40.


#67

Postad 25 september 2009 - 10:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Recension till US utgåvan av Audition som tyvärr är reg A låst.

http://www.dvdbeaver...e3/audition.htm

Helt klart spöar denna utgåva skiten ur alla tidigare DVD releaser :angry:
Självklart ingen reference film, lågbudget från Japan, men helt klart köpvärd :)
Snacka om psycho brud :D

#68

Postad 25 september 2009 - 11:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Hmm...enligt folk på AVS som har sett Wrong Turn så finns allt fine grain kvar i bilden.
Så dom har alltså inte softat bilden med DNR.

Kan det va så att filmmakarna MEDVETET gav filmen en soft look för att efterlikna gamla 70-tals skräckisar, vilket isig filmen ändå försöker efterlikna när det gäller det mesta om ni kollar in kläder m.m. :angry:

#69

Postad 25 september 2009 - 11:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Irriterande det här... vill ju verkligen ha Wrong Turn så det kanske får bli ett köp framöver iaf om det inte dyker upp nån bättre utgåva från tex UK...

#70

Postad 25 september 2009 - 11:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Det blir nog samma transfer hela världen över. Såg den australiensiska utgåvan med den och Cabin Fever i samma pack som finns på Discshop och det var lika soft där trots annat bolag och transfer.
Så en skarpare version än så här kan vi nog glömma att vi nånsin får se. Eftersom två olika transfers har samma softa bild, så har nog filmmakarna filmat den med sånt filter.
Jag antar att dom inte hade en tanke på att det skulle dyka upp ett High Def format i framtiden :angry:

Visst den ser ju lite bättre och renare ut än DVD:n, men...mja...har du den inte på DVD redan så kan det ändå va värt det om det är rätt pris. Vänta tills en rea annars :)

Jag tror vi får räkna med att vissa filmer helt enkelt har en soft look från början och att en 1080p transfer inte kan göra underverk med såna då det inte finns mer detaljer att plocka fram. På DVD var detta omöjligt att se mellan olika filmer, men nu står sånt ut som en nagel i ögat :D

Redigerat av Svante Skoog, 25 september 2009 - 11:51.


#71

Postad 25 september 2009 - 16:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ny flott BD utgåva av "Dawn of the Dead" (1978) släpps i england genom HMV den 19:e oktober:

Tyvärr är disc 2 och 3 DVD. MEN det är faktiskt Theatrical Version som är Director´s Cut´n och enligt mig den bästa versionen. Den som klassas Director´s Cut i denna box är den numerade kallade Extended.
Ska bli intressant och se om det är en annan master än Anchor Bays så vi slipper DNR.
På tal om Anchor Bay så ska även DOM släppa en 3 Disc på BD framöver. Misstänker att det är exakt samma utgåva.

Bifogad fil  dawn.jpg   57,43K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  dawn_2.jpg   144,49K   0 Antal nerladdningar

Disc One (Blu Ray)

* Theatrical cut of the feature in 1080p High Definition
* DTS HD and Stereo audio options
* Audio commentary by director George A Romero, special effects artist Tom Savini and assistant director Chris Romero
* Audio commentary by producer Richard P. Rubinstein
* "Document of the Dead" documentary
* "Document of the Dead: The Lost Interview" and deleted scenes
* "Fan of the Dead" documentary


Disc Two (DVD)

* Director's cut of the feature
* "The Dead Will Walk" documentary


Disc Three (DVD)

* Dario Argento's cut of the feature
* "Scream Greats" documentary
* Publicity Vault containing US and German trailers, TV and Radio spots, reviews, Arrow Video's Giallo trailers ("Macabre", "Sleepless" and "The House by the Cemetery")

Redigerat av Svante Skoog, 25 september 2009 - 16:31.


#72

Postad 25 september 2009 - 19:49

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Original Toolbox Murders släpps den 25 januari nästa år av Blue Underground.
Hade hoppats på en roligare titel från dem...men men..

Toolbox Murders

#73

Postad 25 september 2009 - 20:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
WHAT????? Tjohooooooooooooooooo!!

Den har jag faktiskt väntat på då det är en gammal favorit inom den gamla sleaziga 70-tals genren ;)

När jag såg den för första gången som tonåring så HATADE jag den, sen ett par år senare vid andra titten så ÄLSKADE jag den :)
Ju äldre man blir desto finare smak får man :rolleyes: haha

Trailer:
http://www.youtube.c...h?v=WGZJjfjUqN0

How can you NOT love that shit :D hihi

Redigerat av Svante Skoog, 25 september 2009 - 20:37.


#74

Postad 25 september 2009 - 22:14

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Ny flott BD utgåva av "Dawn of the Dead" (1978) släpps i england genom HMV den 19:e oktober:


Låter ju trevligt... vet inte hur många olika utgåvor jag äger/har ägt genom åren av denna fenomenala rulle men en sak som är säker är ju att man kan INTE ha för många iaf...!!

Edit:

<------ Inlägg 3000... trevligt...!!

Redigerat av Unregistered36883, 25 september 2009 - 22:14.


#75

Postad 26 september 2009 - 15:29

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Den stora frågan är ju när kommer DEN HÄR ut på BD...??

Bifogad fil  hbtc.jpg   152,36K   0 Antal nerladdningar

#76

Postad 26 september 2009 - 15:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Åh ja, DEN väntar jag ivrigt på inklusive övriga Fulci filmer :(
Kommer förhoppningsvis en rejäl hög med BD filmer från BU under 2010 så har vi tur åker den med där.

Jag och en polare hade som tradition i MÅNGA år att se den filmen på julafton :P haha
Kolla in min engelska bioaffisch i mitt galleri :)

#77

Postad 26 september 2009 - 15:41

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag införskaffade precis Per un pugno di dollari från Italienska Ebay för 30 Euro inkl frakt skiter i att det bara är DD 1.0 Eng ljud det är bilden och framförallt filmen jag vill åt!!

Tar det i denna tråden då det känns som att rätt målgrupp hänger här :(

Mkt fin bild på denna DNR fri tillskillnad mot The good the bad......

Fin UE utgåva

Bifogad fil  per_un_pugno_di_dollari_collector_s_edition_blu_ray_1739926.jpg   8,1K   0 Antal nerladdningar :)

Redigerat av henke007, 26 september 2009 - 15:49.


#78

Postad 26 september 2009 - 15:45

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Gillade även den italienska affischen av Demons... så där hamnar Demons I och II på wanted listan oxå... kanonrullar bägge två..!

#79

Postad 26 september 2009 - 15:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Å FAN!! Den DÄR vill jag ha :)

Ja hellre original mono eller stereo än nåt ###### remixat DTS-HD MA **** som bara låter fejkat ;)

Ta lite bilder på den när du får den :(

Gillade även den italienska affischen av Demons... så där hamnar Demons I och II på wanted listan oxå... kanonrullar bägge två..!


Jäpps jag älskar dom :D

Anchor Bay har tydligen redan Demons på gång för ett BD släpp inom en snar framtid :P

#80

Postad 26 september 2009 - 15:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Ja hellre original mono eller stereo än nåt ###### remixat DTS-HD MA **** som bara låter fejkat


Japp typ påhittade pistolskott i bakgrunden :)

Ja DTS spåret på MGM SE utgåvan var ju inte mkt att hurra för bättre med Leones Original ljud!!

Ser mkt fram emot en fin AVC encode med mkt grain :(

#81

Postad 27 september 2009 - 12:04

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Enligt DENNA blogg så är Henry: Portrait Of A Serial Killer Regionslåst till A

Har även en fråga om "House Of 1000 Corpses" endast finns som region A?

Letat runt lite nu och hittar den verkligen inte som annat än A.
Fått tag på Devils Rejects till en mycket bra pris, och fick då tipset att skaffa och se House Of 1000 Corpses och se den först.

Redigerat av Binks, 27 september 2009 - 12:10.


#82

Postad 27 september 2009 - 12:26

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Enligt DENNA blogg så är Henry: Portrait Of A Serial Killer Regionslåst till A

Har även en fråga om "House Of 1000 Corpses" endast finns som region A?

Letat runt lite nu och hittar den verkligen inte som annat än A.
Fått tag på Devils Rejects till en mycket bra pris, och fick då tipset att skaffa och se House Of 1000 Corpses och se den först.

House of 1000 Corpses är enligt mig en skitfilm. Visst utspelar den sig innan The Devil's Rejects, men den är ingenting man måste sett för att förstå "tvåan". Se The Devil's Rejects och nöj dig med det, för den e skitbra.

#83

Postad 27 september 2009 - 12:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

Enligt DENNA blogg så är Henry: Portrait Of A Serial Killer Regionslåst till A


Har nu ändrat detta i första inlägget.

Hoppas Dark Sky ger fäen i att reg låsa fler filmer i framtiden. Just nu är det bara Henry och den senaste batchen av Texas Chainsaw som är låsta.

Så än en gång: Ni som vill ha Texas Chainsaw på BD, och inte har regfri spelare, skynda er till HDmoviesource.com direkt och beställ innan dom tar slut och byts ut mot dom nya :)

#84

Postad 27 september 2009 - 12:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Nu har jag även lagt upp ett nytt album i mitt galleri med fler kul släpp av kult filmer på diverse format om ni är intresserade av sånt :)

Och om fler här inne har diverse obskyra och kul släpp i sina gallerier så får ni gärna göra reklam för detta här, så vi kan skutta in på besök :( Även VHS, LD och DVD är kul att kolla igenom även om detta är en BD tråd :P
Alltid kul att se vad folk har för "sjuka" filmer i gömmorna :D hehe

Redigerat av Svante Skoog, 27 september 2009 - 12:38.


#85

Postad 27 september 2009 - 12:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

House of 1000 Corpses är enligt mig en skitfilm. Visst utspelar den sig innan The Devil's Rejects, men den är ingenting man måste sett för att förstå "tvåan". Se The Devil's Rejects och nöj dig med det, för den e skitbra.


Va..? Det är ju en höjdarrulle som är HUR bra som helst...!

#86

Postad 27 september 2009 - 12:48

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Va..? Det är ju en höjdarrulle som är HUR bra som helst...!

2an är enligt mig bra mycket bättre, ettan har sina höjdpunkter men är lite väl ojämn.

Vilka fler filmer har Rob Zombie gjort?

var det någon Halloween?

#87

Postad 27 september 2009 - 12:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Personligen så tycker jag nog allt att 1:an är bättre... känns lite mörkare på något sätt..! Och om nån hittar den på nån annan region än A så säg för fasen till.. har letat halvt ihjäl mig och jag bryr mig fasen inte ens om den skulle vara tvångstextad på swahili... bara jag får tag i den..

Och visst har herr Zombie gjort en nyinspelning på Halloween.. även denna är låst till region A men den Australienska utgåvan (har jag för mig det var) som är reg B finns att tillgå hos Axelmusic... MYCKET bra film...!!

Redigerat av Unregistered36883, 27 september 2009 - 12:55.


#88

Postad 27 september 2009 - 13:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

har letat halvt ihjäl mig och jag bryr mig fasen inte ens om den skulle vara tvångstextad på swahili... bara jag får tag i den..


Där har vi en sann samlare i min smak :) haha

Tvångtextning på obskyrt språk borde nästan vara ett måste för att få tillbaks den där gamla "olaglig VHS kopia från Bahrain" från gula tidningen på 80 tidigt 90 tal känslan :(

Those were the times :P haha

Redigerat av Svante Skoog, 27 september 2009 - 13:18.


#89

Postad 27 september 2009 - 13:25

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Men det känns verkligen så ibland när man vill ha en film som inte finns att tillgå... men det är ju jäääävligt märkligt att det bara är i USA som den finns utgiven... har ju den iofs på dvd men va fasen det hjälper ju inte när man vill ha den i blått...

#90

Postad 27 september 2009 - 13:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Håller vi bara ut lite så släpps den säkert i england framöver eller kanske t.o.m. här då Scanbox har rättigheterna och ofta brukar släppa samma masters som i USA när det gäller Lionsgate filmerna :)

#91

Postad 27 september 2009 - 13:48

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Tycker vi har väntat länge nu... House of 1000 corpses var om inte jag missminner mig ute på BD väldigt tidigt..??

#92

Postad 27 september 2009 - 14:21

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Så med detta är de alltså fastställt att de just nu inte finns något annat än reg A på House Of 1000 Corpses.
Då får jag försöka "hitta" den på annat vis tills den kommer ut på BD i framtiden.

#93

Postad 27 september 2009 - 14:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0

House of 1000 corpses var om inte jag missminner mig ute på BD väldigt tidigt..??


Jepp jag tror den var med i den allra första omgången av Lionsgate titlar på formatet.
Så, ja det är dags nu :)

#94

Postad 27 september 2009 - 14:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Den 26:e oktober släpps det en ny utgåva av "Night of the Living Dead" på BD i england :)
Hur den skiljer sig jämfört med Optimums tidigare och fantastiska utgåva på BD därborta finns det ingen info om ännu. Dock är det prat på en helt ny transfer. Optimums transfer var redan den nära perfektion, så det ska bli intressant att se om det vekligen ÄR en ny transfer eller om samma återanvänds här.

Tills vidare info dyker upp så lägger jag upp omslaget iallafall.

Bifogad fil  night.jpg   59,14K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Svante Skoog, 27 september 2009 - 14:35.


#95

Postad 28 september 2009 - 14:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Här är det officiella omslaget till BD utgåvan av sleaze höjdaren "Toolbox Murders" från Blue-Underground B)

Bifogad fil  tool.jpg   127,27K   0 Antal nerladdningar

Suck, Januari är fortfarande så långt borta... :lol:

#96

Postad 28 september 2009 - 14:33

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Den borde få fart på formatet, cool bild B) :lol:

#97

Postad 28 september 2009 - 15:07

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Stenhårt och snyggt omslag, tittar man på Living Dead At Manchester Morgue omslaget så ser det ut som
om det vore en utvecklingsstörd schimpans anställd hos BU som grafisk formgivare.

#98

Postad 28 september 2009 - 15:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Jepp, synd att omslagen till dagens skräckfilmer inte är så här snygga.
De handmålade filmaffischerna borde banne mig få en comeback B)

#99

Postad 28 september 2009 - 17:11

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
,,,

Redigerat av henke007, 28 september 2009 - 17:13.


#100

Postad 28 september 2009 - 17:51

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Appropå The New York Ripper så kostar den ju 130:- hos Glen o co... vilket måste anses som ett fynd..! Dock så verkar första laddningen redan vara slut.. "Out Of Stock (Customer will be notified on availability)" Typiskt att man aldrig är ute i god tid... B)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.