Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var kan man köpa Blu-ray:s?

678 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 02 oktober 2009 - 21:46

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Vet inte vart jag ska fråga men men.

tänkte ta att beställa lite från www.thehut.com

Nu till mina frågor:

Hur lång är leveranstiden?

Är de flesta av deras filmer utan Svenska undertexter? Eller är det vissa som innehåller men som inte står utskrivet?
Hur kan man veta eller är det bara att fråga dem?

Hur är det med betalningar?


Om filmen har svensk sub eller ej ser du enklast via Play.com

Redigerat av Mentos, 02 oktober 2009 - 21:47.


#52

Postad 02 oktober 2009 - 21:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Beställer du i helgen kommer dom typiskt nästa måndag, ca 6 arbetsdagar
Dom har engelska utgåvor så du kan kolla på andra engelska siter eller använda lathunden https://www.prisjakt..._namn#prodlista
Jag betalar med Visa där, och dom har inte Verifyed by Visa

#53

Postad 13 oktober 2009 - 19:21

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Idag slog nog HDMS rekord på snabbhet, tid från att jag hade lagt min order tills det att jag fick mail om att det var skickat... 2 MIN!
13 oktober 2009 14.37 Order Process
13 oktober 2009 14.39 Order Shipped

:D

#54

Postad 22 oktober 2009 - 15:40

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Alltså är hela filmen inspelad med IMAX i denna version eller är det bara vissa scener ? är det värt att inhandla ?


Med tanke på att det troligen kommer bli extremt svårt att få tag i denna versionen för alla utanför USA och när prisskillnaden (hos HDms) är hela 14 skr. Så varför inte köpa denna??
Men behöver man svensk text så behöver man ju överhuvudtaget inte fundera på usa import.

#55

Postad 22 oktober 2009 - 15:46

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Har själv precis fått min IMAX-version skickad från HDMS. De verkar ha fått påfyllning för när jag la ordern tidigare i morse så var den out of stock. Men nu verkar de ha den inne igen.

#56

Postad 22 oktober 2009 - 15:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Alltså kommer inte det svenska släppet innehålla IMAX scenerna?

#57

Postad 22 oktober 2009 - 17:39

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker ca 292kr för Transformers 2 från hdms är svindyrt? 90% av alla mina blu-rays har kostat mellan 120-170 och någon enstaka dyring 200-220 men 300 är smärtsamt. $9 för frakt är också riktigt högt med tanke på att t.o.m. amazon är billigare där men man betalar väl premium för snabba frakten, minimala tullrisken och den svåråtkomliga big screen versionen :)

#58

Postad 22 oktober 2009 - 17:55

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
ska man köpa eller ska man vänta på den Svenska ? hmmm, hjälp mig, säg för och nackdelar :)
transformers 2 big screen edition pratar jag om

#59

Postad 22 oktober 2009 - 18:12

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker ca 292kr för Transformers 2 från hdms är svindyrt? 90% av alla mina blu-rays har kostat mellan 120-170 och någon enstaka dyring 200-220 men 300 är smärtsamt. $9 för frakt är också riktigt högt med tanke på att t.o.m. amazon är billigare där men man betalar väl premium för snabba frakten, minimala tullrisken och den svåråtkomliga big screen versionen :)


Ja du tullrisken hos HDMS finns inte. De skriver ner värdet och fastnar det i tullen så kan man kontakta Glenn så trollar han lite. Dyraste jag betalat för film är Wizard of Oz (70 AE), den kostade mig 610:- inkl frakt från HDMS.
Har även Gone With The Wind (70 AE) på förhandsbokning från dem och summan kommer hamna runt där med.

Jag har gjort två beställningar på Transformers 2. Den från HDMS för 220:- samt den från Michael Bays blogg för 362:-.

ska man köpa eller ska man vänta på den Svenska ? hmmm, hjälp mig, säg för och nackdelar ;)
transformers 2 big screen edition pratar jag om


Ja du Walmart verkar ha fått slut på Big Screen utgåvan så de få som finns kvar på HDMS och DVDWorld kan vara de sista. Är inte svensk text viktig för dig så skulle jag nog slå till på Big Screen + att titel översättningen på den svenska är riktig kass.

#60

Postad 22 oktober 2009 - 18:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker ca 292kr för Transformers 2 från hdms är svindyrt? 90% av alla mina blu-rays har kostat mellan 120-170 och någon enstaka dyring 200-220 men 300 är smärtsamt. $9 för frakt är också riktigt högt med tanke på att t.o.m. amazon är billigare där men man betalar väl premium för snabba frakten, minimala tullrisken och den svåråtkomliga big screen versionen :)


267.27 SEK kostar den om man pröjsar via PayPal hos HDMS...

Edit: Det går alltid att få tag på big Screen utgåvan från eBay om den tar slut... men vill man ha den och är beredd att betala några kronor mer så...

Redigerat av Unregistered36883, 22 oktober 2009 - 18:48.


#61

Postad 22 oktober 2009 - 18:47

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Så med andra ord så ska man skaffa sig denna :)
hinner man få den innan släppet här i sverige om man gör en beställning imorgon ? ;)

Ja du tullrisken hos HDMS finns inte. De skriver ner värdet och fastnar det i tullen så kan man kontakta Glenn så trollar han lite. Dyraste jag betalat för film är Wizard of Oz (70 AE), den kostade mig 610:- inkl frakt från HDMS.
Har även Gone With The Wind (70 AE) på förhandsbokning från dem och summan kommer hamna runt där med.

Jag har gjort två beställningar på Transformers 2. Den från HDMS för 220:- samt den från Michael Bays blogg för 362:-.



Ja du Walmart verkar ha fått slut på Big Screen utgåvan så de få som finns kvar på HDMS och DVDWorld kan vara de sista. Är inte svensk text viktig för dig så skulle jag nog slå till på Big Screen + att titel översättningen på den svenska är riktig kass.



#62

Postad 22 oktober 2009 - 18:49

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Klart du hinner :) tar max 1 vecka från HDMS.

#63

Postad 22 oktober 2009 - 18:52

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Klart du hinner :) tar max 1 vecka från HDMS.



TULL ?, drar dom pengar direkt eller kan man lägga en beställning så kan dom dra när man få lön ?

#64

Postad 22 oktober 2009 - 19:05

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Så med andra ord så ska man skaffa sig denna :)
hinner man få den innan släppet här i sverige om man gör en beställning imorgon ? ;)


När jag beställde Wizard Of Oz från dem så beställde jag på fredag kl 1432 typ och på måndag knackade brevbäraren på. När det gäller tull så skriver de ner värdet, tror risken är rätt liten om du handlar en film. Handlar du fler än 6 filmer så skickas dessa i två separata paket á 3 filmer per paket.

När jag pratade om tull och sånt med Glenn så sa han att jag inte behövde vara orolig då värdet skrivs ner och skulle ändå tullen ta den så skulle han ringa och säga att det var present och att den skulle släppas igenom.

Vad gäller betalning senare vågar jag tyvärr inte svara på.

Rekommenderar verkligen deras support. Ni som är vana vid hur snabbt Cinemart svarade på mejl kan förvänta sig samma respons från dessa. Jag mejlade ang Wizard of Oz och redan 3min efter att mejlet kom iväg fick jag svar och kontakten över mejl var bra hela tiden. De gånger han inte satt på kontoret kom svaret genom hans Blackberry.

#65

Postad 22 oktober 2009 - 19:13

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

När jag beställde Wizard Of Oz från dem så beställde jag på fredag kl 1432 typ och på måndag knackade brevbäraren på. När det gäller tull så skriver de ner värdet, tror risken är rätt liten om du handlar en film. Handlar du fler än 6 filmer så skickas dessa i två separata paket á 3 filmer per paket.

När jag pratade om tull och sånt med Glenn så sa han att jag inte behövde vara orolig då värdet skrivs ner och skulle ändå tullen ta den så skulle han ringa och säga att det var present och att den skulle släppas igenom.

Vad gäller betalning senare vågar jag tyvärr inte svara på.

Rekommenderar verkligen deras support. Ni som är vana vid hur snabbt Cinemart svarade på mejl kan förvänta sig samma respons från dessa. Jag mejlade ang Wizard of Oz och redan 3min efter att mejlet kom iväg fick jag svar och kontakten över mejl var bra hela tiden. De gånger han inte satt på kontoret kom svaret genom hans Blackberry.


Då är detta att lita på :) måste man ta kontakt med honom först eller ?

#66

Postad 22 oktober 2009 - 19:14

aloblop
  • aloblop
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Har själv precis fått min IMAX-version skickad från HDMS. De verkar ha fått påfyllning för när jag la ordern tidigare i morse så var den out of stock. Men nu verkar de ha den inne igen.


Hur kan du ha fått den precis när du lade ordern imorse?

Min är iaf skickad nu och jag lade också ordern när den var Out of Stock.

#67

Postad 22 oktober 2009 - 19:20

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Då är detta att lita på :) måste man ta kontakt med honom först eller ?


Neh var mer för ifall du ville fråga dem lite saker eller fråga om senare betalning.

Hur kan du ha fått den precis när du lade ordern imorse?

Min är iaf skickad nu och jag lade också ordern när den var Out of Stock.


Har själv precis fått min IMAX-version skickad från HDMS
Tror mer att han menar att de skickat ordern. De gör de så länge varan finns i lager så skickas varan samma dag som beställningen kommer in.

#68

Postad 22 oktober 2009 - 19:55

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Ja de är onekligen snabba!

La min order: 2009-10-22 kl. 20.46
Skickad: 2009-10-22 kl. 20.49

#69

Postad 22 oktober 2009 - 19:59

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jupp HDMS och dvd.co.uk är mina favoritställen att beställa ifrån.

#70

Postad 22 oktober 2009 - 20:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Dvd.co.uk kommer alltid på 3 dagar. Garanterat snabbast från UK.

#71

Postad 22 oktober 2009 - 20:12

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Har precis reggat mig på HMVS, men ska ja skriva min ort på state/province oxå?

#72

Postad 22 oktober 2009 - 20:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det brukar jag lämna tomt på alla ställen
Edit Har -- här för att - inte godkändes

Redigerat av Benkke, 22 oktober 2009 - 20:21.


#73

Postad 22 oktober 2009 - 20:15

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Det brukar jag lämna tomt på alla ställen



men de är ett måste att fylla i :)

#74

Postad 22 oktober 2009 - 20:28

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

men de är ett måste att fylla i :)

Jag skrev bara några punkter..

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 22 oktober 2009 - 20:29.


#75

Postad 22 oktober 2009 - 21:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Har precis reggat mig på HMVS, men ska ja skriva min ort på state/province oxå?


Jag skrev Stockholm/ Sweden.

#76

Postad 23 oktober 2009 - 07:34

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Jag skrev Varmland i State/Province. Det gör jag på alla siter

#77

Postad 23 oktober 2009 - 10:18

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Hur kan du ha fått den precis när du lade ordern imorse?

Min är iaf skickad nu och jag lade också ordern när den var Out of Stock.



Vad menar du med om jag precis fått den? Att jag skulle ha fått den på lådan redan eller?

Måste juh dessutom få säga att play.com ryckt upp sig vad gäller lev.tider. De första beställningarna jag gjorde tog snudd på 1½ vecka någon gång nästan 2 veckor. Därför vart man juh glatt överraskad när Snatch som skickades i lördags låg innanför dörren igår när man kom hem.

// Crabban

Redigerat av Crabban, 23 oktober 2009 - 10:21.


#78

Postad 26 oktober 2009 - 22:43

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Funkar e-kort hos dvd.co.uk?

#79

Postad 27 oktober 2009 - 10:28

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Om jag beställer Transformers 2: Big Screen Edition från HDMS idag, när tror ni att jag får den då? Innan fredagen? Eller är jag för optimistisk ;)

#80

Postad 27 oktober 2009 - 10:33

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Om jag beställer Transformers 2: Big Screen Edition från HDMS idag, när tror ni att jag får den då? Innan fredagen? Eller är jag för optimistisk ;)


Innan fredagen är nog lite väl optimistiskt. Skulle nog gissa på att du har den tidigt i nästa vecka.

#81

Postad 27 oktober 2009 - 10:45

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Innan fredagen är nog lite väl optimistiskt. Skulle nog gissa på att du har den tidigt i nästa vecka.


Jag är dock lite skeptisk på om det är värt att betala 262kr för den... Hm, får tänka på saken.

#82

Postad 29 oktober 2009 - 20:00

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Klart du hinner :) tar max 1 vecka från HDMS.


Säg inte det! Min Transformers BIG SCREEN EDITION skickades förra tisdagen och efter all lyrik om hur snabba HDMS är så hoppades jag kunna få den redan förra fredagen, men så blev det icke. Jag har inte ens fått filmen ännu och får jag den inte imorgon så börjar vi ju närma oss två veckor med stormsteg. Verkligen skittråkigt om den inte dyker upp imorgon så jag kan se den i helgen.

EDIT: Nej, jag fick den inte i fredags heller så ingen Transformers denna helg heller. Så nu börjar det närma sig 2 veckor. Enligt HDMS så kunde det ta 5 veckor i enstaka fall. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta 5 veckor!

Redigerat av Agaton, 31 oktober 2009 - 17:53.


#83

Postad 02 november 2009 - 11:41

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Vad innebär detta ? Ska jag betala tull eller är det bara för att tullen ska veta vad som finns i paketet ?
Detta är ifrån Amazon UK

Bifogad fil  tull.jpg   821,12K   0 Antal nerladdningar

Hjälp mig är ni snälla :wub: Vill ej betala tull & skit

#84

Postad 02 november 2009 - 11:50

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0
Detta sa en kompis till mig ang det där

"om det är från Amazon UK så ska han ju verkligen inte betala något
CN22 är väl den märkning som man sätter inom europa för "saker under 200kr"
den magiska gränsen du vet
ser ingen chans i världen att detta skulle var nåt som han ska betala för"

och då det kommer från UK har jag svårt att se att du ska behöva tulla för det.
När jag köpte Wizard of Oz så satt det liknande etikett från HDMS på den också

Ytterligare bevis på att du slipper betala tull är att du redan fått paketet, annars hade ju tullen beslagtagit den.

Redigerat av USiT2009, 02 november 2009 - 11:52.


#85

Postad 02 november 2009 - 11:56

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Detta sa en kompis till mig ang det där

"om det är från Amazon UK så ska han ju verkligen inte betala något
CN22 är väl den märkning som man sätter inom europa för "saker under 200kr"
den magiska gränsen du vet
ser ingen chans i världen att detta skulle var nåt som han ska betala för"

och då det kommer från UK har jag svårt att se att du ska behöva tulla för det.
När jag köpte Wizard of Oz så satt det liknande etikett från HDMS på den också

Ytterligare bevis på att du slipper betala tull är att du redan fått paketet, annars hade ju tullen beslagtagit den.



Okej tackar, sen brukar de väl komma en lapp utöver paketet ?

#86

Postad 02 november 2009 - 12:18

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Vad innebär detta ? Ska jag betala tull eller är det bara för att tullen ska veta vad som finns i paketet ?
Detta är ifrån Amazon UK

Bifogad fil  tull.jpg   821,12K   0 Antal nerladdningar

Hjälp mig är ni snälla :wub: Vill ej betala tull & skit



Någon som vet mer ?

#87

Postad 02 november 2009 - 13:15

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Någon som vet mer ?


Det där är bara en tulldeklaration så tullen vet vad paketet innehåller samt värde.
Brukar skicka mycket paket själv utanför EU och då ska man skriva sådana där ,
dels så dem vet vad de innehåller, samt att man ger dem rätt att öppna och kolla brevet/paketet
om det skulle finnas behov. Där kryssar man ju även i vad det är för typ av försändelse.
gåva, merch eller annat.

Så det där är inget du ska betala för, det är bara en standard sak som ska fyllas i.
åker du på tull så kommer en separat avi som du ska betala för att få ut ditt paket.

Så det är inget att oroa sig över :wub:

#88

Postad 02 november 2009 - 14:53

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Det där är bara en tulldeklaration så tullen vet vad paketet innehåller samt värde.
Brukar skicka mycket paket själv utanför EU och då ska man skriva sådana där ,
dels så dem vet vad de innehåller, samt att man ger dem rätt att öppna och kolla brevet/paketet
om det skulle finnas behov. Där kryssar man ju även i vad det är för typ av försändelse.
gåva, merch eller annat.

Så det där är inget du ska betala för, det är bara en standard sak som ska fyllas i.
åker du på tull så kommer en separat avi som du ska betala för att få ut ditt paket.

Så det är inget att oroa sig över :wub:



Okej tack så mycket :P

#89

Postad 02 november 2009 - 15:00

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Säg inte det! Min Transformers BIG SCREEN EDITION skickades förra tisdagen och efter all lyrik om hur snabba HDMS är så hoppades jag kunna få den redan förra fredagen, men så blev det icke. Jag har inte ens fått filmen ännu och får jag den inte imorgon så börjar vi ju närma oss två veckor med stormsteg. Verkligen skittråkigt om den inte dyker upp imorgon så jag kan se den i helgen.

EDIT: Nej, jag fick den inte i fredags heller så ingen Transformers denna helg heller. Så nu börjar det närma sig 2 veckor. Enligt HDMS så kunde det ta 5 veckor i enstaka fall. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta 5 veckor!


Jag har också råkat ut för att det de senaste gångerna från HDMS har tagit lite längre tid. Känns lite segt då de första beställningarna gick galet snabbt. Sitter också och väntar på filmer från dem som skickades den 22/10 hoppas väl att jag har dem innan man spränger 2 veckors gränsen.

#90

Postad 02 november 2009 - 17:50

Unregistereda5aecc89
  • Unregistereda5aecc89
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Någon som vet hur Glen på hdmoviesource skickar filmer med olika releasedatum?
Undrar också hur det funkar med frakten?

#91

Postad 02 november 2009 - 17:53

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Någon som vet hur Glen på hdmoviesource skickar filmer med olika releasedatum?
Undrar också hur det funkar med frakten?


Hur menar du med "hur funkar frakten"?

När det gäller hur de skickas så skickas de film för film, så fort de kommer in i lager. Så har det varit för mig.
Är det så att du vill ha alla skickade när samtliga filmer har släppts kan du antigen maila dem om det eller skriva det i kommentar fältet innan du betalat.

mer info här

Redigerat av USiT2009, 02 november 2009 - 18:08.


#92

Postad 02 november 2009 - 18:17

Unregistereda5aecc89
  • Unregistereda5aecc89
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Hur menar du med "hur funkar frakten"?

När det gäller hur de skickas så skickas de film för film, så fort de kommer in i lager. Så har det varit för mig.
Är det så att du vill ha alla skickade när samtliga filmer har släppts kan du antigen maila dem om det eller skriva det i kommentar fältet innan du betalat.

mer info här


Undrade om man betalar mer än en frakt?

Tack för info

#93

Postad 02 november 2009 - 18:41

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Någon som beställt från dvd.co.uk den senaste tiden, har en order som har haft statusen In Dispatch sen torsdag.
Brukar de vara sega på att skicka, hört att de ska vara snabba?

#94

Postad 02 november 2009 - 18:45

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Beställde förra helgen och fick på onsdag. In dispatch har aldrig stått så länge som 24 h, finns varan i lager?

#95

Postad 02 november 2009 - 19:05

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Var band of brothers boxen, nu hittar jag inte ens den på sidan, den fanns inte i lager men det stod att den skulle skickas inom 2-4 dagar, pengarna är dragna, la ordern på tisdag.
Får maila och höra.

#96

Postad 02 november 2009 - 19:10

stoffe78
  • stoffe78
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det stämmer men jag tror det är någon sorts poststrejk i England som gör att det tar tid att få hem filmer och dylikt. Tog mig typ 7 arbetsdagar från det att Zavvi skickade min film.

Jag grundar detta på ett mail från en supporter klubb i England som lovade att skicka varor utan att de skulle drabbas av strejken.

Edit: Verkar vara strejk ja, läs mer här.

Redigerat av stoffe78, 02 november 2009 - 19:18.


#97

Postad 02 november 2009 - 19:16

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Glömde att de var strejk :wub: Har mailat och frågat när den kommer att skickas. Blir lite oroad när jag inte hittar boxen på sidan mer...

Edit:
Skickat :P

Redigerat av Unregistered8282627d, 02 november 2009 - 20:14.


#98

Postad 02 november 2009 - 19:18

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Dom flesta affärer där har nåt sånt här så jag tror strejken är begränsad. Sen till frågan om In dispatch då har den inte gått till Posten ännu

Bifogad fil  strike.JPG   29,84K   0 Antal nerladdningar

#99

Postad 02 november 2009 - 19:38

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Någon som vet mer ?


Du får betala tull i samband med att du hämtar ut/får (av t.ex bud) paketet.. betalar du inget då så ska det vara lungt!

HAr aldrig varit med om att man får tull i efterhand.. och eftersom det inom Europa så ska det väll inte vara tull nångång!

#100

Postad 03 november 2009 - 00:43

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Tänkte beställa lite filmer ifrån amazon.com för en si sådär 40-50$, så jag undrar om man slipper tull om man väljer att de skall skicka paketet som gåva (gift-wrap) och att de inte skriver ner värdet på filmerna utanpå paketet ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.