Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-95

385 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 december 2010 - 17:52

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
http://www.oppodigit...5-Features.aspx

Bifogad fil  BDP_95_front.jpg   15,69K   12 Antal nerladdningar

Bifogad fil  BDP_95_back.jpg   19,1K   21 Antal nerladdningar

Features High Fidelity Audio Performance:
  • SABRE32 Reference Audio DAC - The DAC (Digital-to-Analog Converter) is one of the most important components for digital audio playback. The SABRE32 Reference ES9018 from ESS Technology is the world's best performing 32-bit audio DAC solution targeted for high-end consumer applications and professional studio equipment. With the ESS patented 32-bit Hyperstream™ DAC architecture and Time Domain Jitter Eliminator, the SABRE32 Reference DAC delivers an unprecedented DNR (Dynamic Range) of up to 135dB and THD+N (Total Harmonic Distortion plus Noise) of -120dB, the industry's highest performance level that will satisfy even the most demanding audio enthusiast. The BDP-95 uses two ES9018 DAC chips - one for the 7.1-channel output, and another for the dedicated stereo output.
  • Toroidal Power Supply - Custom designed and built by Rotel, the toroidal power transformer offers superior inrush current and much lower exterior magnetic field over traditional laminated steel core transformers. The BDP-95's toroidal linear power supply provides a very clean and robust power source to the critical audio components.
  • Dedicated Stereo Output - The BDP-95 features a dedicated 2-channel analog output with specially optimized ES9018 DAC and output driving stages. Each output is driven by 4 DAC channels stacking together to achieve even greater audio performance.
  • XLR Balanced Stereo Output - The stereo output offers both XLR balanced and RCA single-ended connectors. The balanced output features a true differential signal path all the way from the DAC to the 3-pin XLR connector. By transmitting a pair of differential signals, the balanced output provides better common-mode noise rejection and improves signal quality.
  • 7.1-Channel Analog Output - Individual analog 7.1-channel surround outputs are ideal to connect to a 7.1-channel or 5.1-channel surround sound system. Powered by the ES9018 SABRE32 Reference DAC, the BDP-95 delivers an incredible and immersive multi-channel soundstage.
  • Digital Optical and Coaxial Outputs - For simple and easy connection to more traditional A/V receivers, the BDP-95 features both optical and coaxial outputs for digital audio.
  • Dolby® TrueHD - Dolby TrueHD delivers lossless studio master quality audio designed specifically for high definition entertainment. The BDP-95 supports bit-stream output of Dolby TrueHD via its HDMI 1.4a output. It can also internally decode Dolby TrueHD into LPCM and output via HDMI or the 7.1ch analog audio output terminals. (Dolby Digital and Dolby Digital Plus audio formats are also supported.).
  • DTS-HD Master Audio™ - DTS-HD Master Audio delivers an auditory experience that matches the lifelike images of high-definition video with up to 7.1 channels that are bit-for-bit identical to the studio master. The BDP-95 supports bit-stream output of DTS-HD Master Audio. It can also internally decode DTS-HD Master Audio and output via HDMI or the 7.1ch analog audio output terminals. (DTS-HD High Resolution Audio and DTS Digital Surround are also supported.)
Note - Although the BDP-95 shares the same playback platform as the BDP-93, it is designed from the ground up with a different chassis and many different components optimized for the analog audio performance. For this reason it is not possible to upgrade a BDP-93 to gain the BDP-95's enhanced audio performance by replacing parts.

Diversified Media Support:
  • Blu-ray Disc - The high definition Blu-ray Disc™ format provides pristine video and audio quality for your home entertainment.
  • Blu-ray 3D – Experience high definition in all new dimensions. The BDP-95 supports the new Blu-ray 3D specifications (3D television and glasses required).
  • Netflix Instant Streaming Ready - Instantly watch movies streamed to your TV via the internet when connected to the OPPO BDP-95. (Unlimited membership required. US only)
  • Blockbuster on Demand - The newest releases instantly from your couch! (Service available in the United States only)
  • BD-Live & BonusVIEW - The BDP-95 supports BD-Live™ (Profile 2.0) and contains all necessary hardware - audio/video decoder, Ethernet and wireless networking, and 1GB of internal storage - for BD-Live. It also supports BonusVIEW (Profile 1.1) enabling "picture-in-picture" and audio features for viewing director or actor commentary while the main movie is playing.
  • DVD-Audio - The BDP-95 plays DVD-Audio and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to play the DVD-Audio or the DVD-Video portion of the disc.
  • SACD - The BDP-95 plays Super Audio CD (SACD) and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to output the DSD (Direct Stream Digital) signal in its native format over HDMI or convert it into high resolution PCM.
  • Additional Disc & Media Formats - Additional disc and file formats, such as DVD, audio CD, HDCD, Kodak Picture CD, AVCHD, MP4, DivX, MKV, FLAC, WAV and other audio/video/picture files on recorded discs, USB or eSATA drives can be played back on the BDP-95.
Unparalleled Video Quality:
  • Qdeo by Marvell - The BDP-95 incorporates Marvell's Kyoto-G2 video processor with the second generation Qdeo™ technology. Qdeo video processing delivers a truly immersive viewing experience by rendering quiet natural video free of noise and artifacts for all types of content. For high-quality Blu-ray content, the BDP-95 faithfully reproduces the program just as the director intended; for DVD, the up-converted picture quality bridges the visual gap from your current DVD library to Blu-ray discs; for network streaming and user-encoded content at a variety of formats and quality, the BDP-95 offers enhancement options including video noise reduction, compression artifact reduction, intelligent color, contrast, detail and edge enhancements. More Info
  • DVD Up-Conversion - Per-pixel motion-adaptive de-interlacing and advanced scaling transforms the standard definition image on DVDs to near high definition video quality. Additional Qdeo video processing options help to deliver a clearer, smoother, and true-to-life picture free of noise and artifacts.
  • Full HD 1080p Output - The BDP-95 features user selectable video output resolutions, including 480i, 480p, 720p, 1080i, and up to 1080p 50 or 60Hz.
  • True 24p™ Video - Many Blu-ray Discs are recorded at 24 frames per second, the same frame rate as the original movie's theatrical release. The BDP-95 can faithfully redeliver the original frames using 1080p 24Hz output (compatible display required) for smoother motion and a flicker-free, film-like home theater experience.
  • Source Direct Mode - For users who wish to use an external video processor, high-end audio/video receiver or display, the BDP-95 offers a "Source Direct" mode. The original audio/video content on the discs is sent out with no additional processing or alteration.
  • Multiple Zoom Modes - The BDP-95 supports multiple levels of aspect ratio control and image zooming, including a vertical stretch mode for customers with a 2.35:1 CIH (Constant Image Height) display system. A unique subtitle shift feature allows the user to move the subtitle up and down, making it possible to see all subtitle text when using a 2.35:1 CIH display. (Blu-ray discs with BD-Java may prohibit zoom operation.)
  • Dual HDMI v1.4a Outputs - Two assignable HDMI v1.4a outputs are provided to capitalize on the optimum audio and video settings to all old, new, and future HDMI televisions and receivers. With the option of full audio and video output to 2 displays; or dedicate one HDMI for audio, the other for video, it promotes a high quality video and audio for both signal paths. The BDP-95 supports 3D and Deep Color modes on both HDMI output ports.

Ultimate Convenience:
  • Dual HDMI Outputs – The BDP-95 is equipped with two HDMI output ports and offers the most versatile installation options. You do not have to upgrade your A/V receiver to a 3D model in order to enjoy 3D. One HDMI output of the BDP-95 can be connected to a 3D TV and the other can be connected to a pre-3D HDMI v1.1-v1.3 A/V receiver. For projector users, you can connect one output to a projector for home theater use and the other to a TV for casual viewing. For a multi-room installation the BDP-95 can output audio and video to two 3D or 2D TVs simultaneously.
  • eSATA Port – The BDP-95 features an eSATA interface on its back panel. Customers can take advantage of this fast interface to play contents from external hard drives and enclosures which contain audio, video and photo files.
  • Wireless & Ethernet – Using the included wireless-N adapter or the built-in RJ45 Ethernet port, users will be able to interact with BD-Live content, watch instant streaming programs from provides such as Netflix, Blockbuster etc., playback contents stored on their home network, and keep the BDP-95 up-to-date with firmware release to ensure maximum Blu-ray compatibility.
  • Dual USB Ports - Two USB 2.0 high speed ports are provided, one on the front panel and one on the back. Users can enjoy high definition video, high resolution photos and music directly from their USB drives.
  • PAL/NTSC Conversion - The BDP-95 supports NTSC and PAL systems for both disc playback and video output. It can also convert content of one system for output in another. (Subject to DVD and BD region restrictions.)
  • Back-lit Remote Control - The BDP-95 comes with a fully back-lit remote control for ease of use in dark home theaters. With its ergonomic button layout and clear labeling, operating the Blu-ray Disc player is easier than ever.
  • World Power Supply - The BDP-95 features a world power supply that is compatible with AC power from all regions. Voltage range from 100V-120V and 200V-240V can be selected by flipping a switch on the back panel.
  • External IR - For integration into home theater control systems, the BDP-95 provides external IR IN port to use with an IR distribution system.
  • RS232 Control - For custom installation, the BDP-95 offers an RS232 control port with a rich control and communication protocol. Installers can easily program their favorite control systems to operate the BDP-95.
  • HDMI CEC - HDMI Consumer Electronics Control simplifies the home theater by allowing a single remote control to operate multiple devices.


#2

Postad 21 december 2010 - 10:39

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

  • 1 045 inlägg
  • 0
Nu händer det saker :)

Maveric :)

#3

Postad 21 december 2010 - 10:55

vr6jos
  • vr6jos
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som vågar gissa på priset?

#4

Postad 21 december 2010 - 11:01

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Någon som vågar gissa på priset?

ca $1000

#5

Postad 21 december 2010 - 11:58

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

ca $1000


vad kan man förvänta sig för ca pris här i Sverige tro? 15-20' ? ;)

#6

Postad 23 december 2010 - 11:08

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Det får bli ännu en tur till USA verkar det som ;). Prisskillnaden var ju så stor sist (BDP 83 SE) att man fick en resa med hotell "gratis".

Redigerat av Unregisteredb6367e16, 23 december 2010 - 11:09.


#7

Postad 03 februari 2011 - 15:45

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Den börjar levereras i mars i USA. $999

#8

Postad 13 februari 2011 - 15:38

Eulenspiegel
  • Eulenspiegel
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
£899 för EU versionen här:

http://www.oppo-blur...s/BDP-95EU.aspx

Inte så farligt med dagen valutakurser....

#9

Postad 04 mars 2011 - 14:22

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

£899 för EU versionen här:

http://www.oppo-blur...s/BDP-95EU.aspx

Inte så farligt med dagen valutakurser....


är den modellen reg. fri för DVD och BD? framgår inte...
Om man beställer från UK, hur funkar det med nätdelen då? måste jag skaffa någon adapter eller liknande?

#10

Postad 04 mars 2011 - 16:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Baserat på min 93'a så är den inte reg.fri alls, och nätdelen är det inga problem med: ~ 100V - 120V or 200V - 240V 50/60Hz AC. Bara att plugga in o köra.

#11

Postad 04 mars 2011 - 17:16

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
denna spelare skall jag ha! lätt.

#12

Postad 06 mars 2011 - 10:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

denna spelare skall jag ha! lätt.

Med grädde på moset?

Postad bild
OPPO BDP-95 NuForce Xtreme Edition

#13

Postad 06 mars 2011 - 14:18

Unregistered5b498a2a
  • Unregistered5b498a2a
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Ja vad säger man, mycket lök på laxen!

Man får börja lägga undan ett par lappar då o då :)
Verkar kunna bli tillgänglig i maj...

...kommer väl till Sverige efter sommarn...

Den ska få hedersplatsen i min rigg!

Redigerat av Unregistered5b498a2a, 06 mars 2011 - 14:22.


#14

Postad 06 mars 2011 - 14:34

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Funderar på att beställa 95'an från http://www.oppo-blur...s/BDP-95EU.aspx
Är det fler som tänker göra det? :) £899 är ju ca 9300 SEK, frakten ligger på £35 (ca 360 SEK)
Lär ju säkert kosta runt 20k här i Sverige....

#15

Postad 06 mars 2011 - 19:50

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Visst, det är säkert en skit bra maskin, men varför ska man lägga närmare 10k på spelare? Finns ju maskiner för betydligt mindre pengar som gör saken lika bra?

#16

Postad 06 mars 2011 - 20:43

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Visst, det är säkert en skit bra maskin, men varför ska man lägga närmare 10k på spelare? Finns ju maskiner för betydligt mindre pengar som gör saken lika bra?


nämn EN maskin som är billigare som har samma eller bättre videochip än BDP-95 samt ljud-DAC.... :)

#17

Postad 07 mars 2011 - 07:18

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Går ju att bygga en hel dator för 10k, som nog skulle kunna tangera prestandan :) Men jag förstår ju alla inte vill ha en dator som uppspelare.

Jag är inte särskilt insatt när det gäller spelare då jag inte sett poängen i att ha en bra spelare tycker alla presterar likvärdigt/snarlikt när det gäller bildkvalité och ljudet skickar väll i princip alla digitalt varpå DAC'n inte har någon som helst betydelse... Jag kan förstå behovet om man sitter på en extrem 2kanals anläggning och/eller extrem men förlegad hembioanläggning utan HDMI.

Sen undrar jag vad nuForce versionen ska tillföra? Mer färgat ljud? Specarna på ljuddelen är ju inte direkt dåliga på den vanliga Oppon..

#18

Postad 16 mars 2011 - 03:21

candy13
  • candy13
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
nu är den beställd från UK, leverans i början av April, landade på ca 9,9k i sek.

#19

Postad 16 mars 2011 - 08:02

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Sen undrar jag vad nuForce versionen ska tillföra? Mer färgat ljud? Specarna på ljuddelen är ju inte direkt dåliga på den vanliga Oppon..

Många hör skillnaden, jag är inte en av dem. :)

#20

Postad 16 mars 2011 - 10:31

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Audioholics testar ljuddelarna på BDP-93 och BDP-95 (2 sidor)

#21

Postad 17 mars 2011 - 15:50

Sir Galahad
  • Sir Galahad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Verkar nästan för bra för att vara sann. Helt klart vad jag ska köpa!

Verkligen ingen som hittat någon site som säljer från USA? :rolleyes:

Priset är ju som sagt endast 6,414 kr ($999) mot priset i England på 9,350 (£899).

#22

Postad 18 mars 2011 - 00:08

Newstream
  • Newstream
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Åh! Nu verkar den äntligen vara i lager hos dem i USA. Jag sticker till Florida imorrn lördag och hinner förhoppningsvis få den innan jag drar hem den 29:e. Chansar nog inte på vanliga standardfrakten utan drar till med FedEx 3 dagars..

Är det någon annan som beställt via deras amerikanska sida oppodigital.com? Isf, hur gjorde ni med beställningen, man måste ju fylla i en offline order form eftersom man inte kan välja en svensk adress som billing adress online. Någon som gjort detta? Några problem? Jag har vart i kontakt med dem och det verkar som man kan skriva ut formuläret, skriva i allt och skriva under och sen scanna in och sen maila den till dem som -pdf-fil. Då måste man ju dock fylla i alla kortuppgifter o.l. vilket jag tycker känns sådär...

Är det förresten någon som hört om det fungerar bra att fixa regionlåsningen, t.ex. med detta kit?
http://www.bluraychi...p?id_product=17 lite saftigt pris, men det är det väl värt?

Tack för svar!

/N

#23

Postad 25 mars 2011 - 17:25

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Köpt och beställd idag. Tog den helt regionsfria modellen (DVD/BD). Glädjer mig! :)
Min treårige,filmälskande son ärver min 2 mån gamla Cambridge 650 BD :D

Bifogad fil(er)



#24

Postad 26 mars 2011 - 07:52

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
[quote name='Newstream' post='3237877' date='Mar 18 2011, 00:08 ']Åh! Nu verkar den äntligen vara i lager hos dem i USA. Jag sticker till Florida imorrn lördag och hinner förhoppningsvis få den innan jag drar hem den 29:e. Chansar nog inte på vanliga standardfrakten utan drar till med FedEx 3 dagars..

Är det någon annan som beställt via deras amerikanska sida oppodigital.com? Isf, hur gjorde ni med beställningen, man måste ju fylla i en offline order form eftersom man inte kan välja en svensk adress som billing adress online. Någon som gjort detta? Några problem? Jag har vart i kontakt med dem och det verkar som man kan skriva ut formuläret, skriva i allt och skriva under och sen scanna in och sen maila den till dem som -pdf-fil. Då måste man ju dock fylla i alla kortuppgifter o.l. vilket jag tycker känns sådär...

Är det förresten någon som hört om det fungerar bra att fixa regionlåsningen, t.ex. med detta kit?
http://www.bluraychi...p?id_product=17 lite saftigt pris, men det är det väl värt?

Tack för svar!

/N



Jag förstår inte poänget med att köpa ett separat chip,när man kan köpa Oppo BDP-95 EU helt regionsfri på BD/DVD?

Redigerat av NIEDERMANN, 26 mars 2011 - 07:54.


#25

Postad 26 mars 2011 - 09:00

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Jag antar att det funkar lika som för 93-an. Det är betydligt billigare att köpa chippet och montera det själv. Till 93 kunde man få sin tidigare för att senare få chippet monterat, eftersom chippen inte var/är färdigutvecklade.

#26

Postad 26 mars 2011 - 09:16

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Som jag förstått det har du tre olika valmöjligheter för att få den Reg fri.

Köp den i USA för 1000 dollar och beställ sedan ett DYI kit för 100 dollar. Totalt 7 000 SEK.
Men för att kunna hålla det priset måste den skeppas "personligen" in i Sverige. Annars tillkommer moms, tull etc.

Köp den från ett europeiskt land annat än Sverige och betala ca 9500 SEK + frakt

Köp den från Sverige och betala 11 900 SEK.

#27

Postad 26 mars 2011 - 10:23

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Som jag förstått det har du tre olika valmöjligheter för att få den Reg fri.

Köp den i USA för 1000 dollar och beställ sedan ett DYI kit för 100 dollar. Totalt 7 000 SEK.
Men för att kunna hålla det priset måste den skeppas "personligen" in i Sverige. Annars tillkommer moms, tull etc.

Köp den från ett europeiskt land annat än Sverige och betala ca 9500 SEK + frakt

Köp den från Sverige och betala 11 900 SEK.



Du hade Nästan rätt! :D
I Sverige 11900 kr för Oppo BDP95 EU (Regionsfri DVD)
OCH 12490 om man både vill ha regionsfri BD och DVD,och det vill man ju! :)
Fördelen med att köpa det dyrare alternativet,är att man slipper skruva och härja själv. Dessutom är det betydligt lättare att uppgradera ev firmware i framtiden,kontra om man sätter dit ett chip själv.

#28

Postad 26 mars 2011 - 10:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Varför skulle det vara lättare att uppgradera mjukvaran om man köpt den med chippet monterat kontra att montera det själv? :)

#29

Postad 26 mars 2011 - 12:22

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
jag har en chippad 83SE och har inte haft några problem att uppgradera i takt med att de släppt nya programversioner.

#30

Postad 26 mars 2011 - 14:25

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Finns det något test mellan BDP-93/95 och BDP-83 när det gäller att skala upp DVD till 1080P?

#31

Postad 26 mars 2011 - 15:35

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Varifrån beställer man denna spelare billigast inom EU? Jag är intresserad av den som är regionsfri för både Blu-ray och DVD.

#32

Postad 26 mars 2011 - 15:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
England skulle jag misstänka. Också sugen på uppskalningstester för att se om 95an är bättre eller sämre än 83an på den biten. Gärna med PC som referens då den är smått oslagbar vad jag upplevt hittills på den här biten.

#33

Postad 26 mars 2011 - 22:25

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Beklagar,det var jag som surrade... :)

#34

Postad 26 mars 2011 - 23:07

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Du hade Nästan rätt! :blush:
I Sverige 11900 kr för Oppo BDP95 EU (Regionsfri DVD)
OCH 12490 om man både vill ha regionsfri BD och DVD,och det vill man ju! :)
Fördelen med att köpa det dyrare alternativet,är att man slipper skruva och härja själv. Dessutom är det betydligt lättare att uppgradera ev firmware i framtiden,kontra om man sätter dit ett chip själv.

Har du köpt den till svenska ockerpriset eller?

#35

Postad 27 mars 2011 - 00:59

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Har du köpt den till svenska ockerpriset eller?



Absolut! :)

Bifogad fil(er)



#36

Postad 27 mars 2011 - 10:17

nucleo
  • nucleo
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

But if you are really worried about audio, specifically two channel analogue audio, it's going to be really hard to outperform the BDP-95.

- audioholics.com


Skulle någon kunna hjälpa mig förstå 95:ans stora fördelar i ljudväg mot 93:an om man kör en 5.1 uppsättning?
Är de balanserade analoga kopplingarna eller är det att den allmänt processar ljudsignaler och skickar infomationen bättre än vad 93:an gör?

#37

Postad 27 mars 2011 - 11:00

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Med tanke på att det skiljer ca 6000 mellan 93:an och 95:an så är jag mycket nyfikem på om man inte får ut bättre stereoljud (för finlyssning) om man lägger de pengarna på att köpa en extern DAC istället för att gå från 93 till 95.

#38

Postad 27 mars 2011 - 12:20

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Med tanke på att det skiljer ca 6000 mellan 93:an och 95:an så är jag mycket nyfikem på om man inte får ut bättre stereoljud (för finlyssning) om man lägger de pengarna på att köpa en extern DAC istället för att gå från 93 till 95.



Det skall bli spännande att prova! :) Om 95ans 32 bitars Sabre DAC slår min Hegel HD-10 på fingrarna. Oavsett utfallet så använder jag uteslutande Hegeln till min Squeezebox Touch,så 95an blir en ren filmspelare.
Det är en STOR skillnad i byggkvalitet på 95an! Och så är den betydligt snyggare också! Och tyngre,drygt 7 kilo! Trafon är en helt annan också,och sådant väger. Men skalet är HELT olikt 93an! Faktiskt den snyggaste bluray spelare som jag sett. Om det är värt 6000 extra är upp till individen. Jag betalar gladeligen det iallafall!
Här är en bild på skönheten...

Bifogad fil(er)



#39

Postad 27 mars 2011 - 12:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Med tanke på att det skiljer ca 6000 mellan 93:an och 95:an så är jag mycket nyfikem på om man inte får ut bättre stereoljud (för finlyssning) om man lägger de pengarna på att köpa en extern DAC istället för att gå från 93 till 95.



För det första så tror jag inte man kan skilja mellan 93an och 95an via lyssning. Sen tror jag inte man vinner något, mättmässigt, att skaffa sig en DAC istället, då är det bättre välja 95an direkt.
Rent utseendemässigt så är 95an klart snyggare enligt mig.

#40

Postad 27 mars 2011 - 12:54

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

För det första så tror jag inte man kan skilja mellan 93an och 95an via lyssning. Sen tror jag inte man vinner något, mättmässigt, att skaffa sig en DAC istället, då är det bättre välja 95an direkt.
Rent utseendemässigt så är 95an klart snyggare enligt mig.


Intressant. Har du testat detta eller gissar du bara?
Om det är lika stor skillnad mellan 93 och 95 som det var mellan 83 och 83SE så är det hörbart för de flesta.

Redigerat av Unregisteredb6367e16, 27 mars 2011 - 12:54.


#41

Postad 27 mars 2011 - 14:47

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Intressant. Har du testat detta eller gissar du bara?
Om det är lika stor skillnad mellan 93 och 95 som det var mellan 83 och 83SE så är det hörbart för de flesta.



Jag baserar det på dom mätningar som gjorts på maskinerna.

#42

Postad 27 mars 2011 - 22:00

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Ahh, dom jämförande testerna har jag missat. Kan du inte länka?

#43

Postad 27 mars 2011 - 23:21

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Länken var på förra sidan.

#44

Postad 28 mars 2011 - 07:16

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

Länken var på förra sidan.


Toppen, tack.

#45

Postad 28 mars 2011 - 19:01

Newstream
  • Newstream
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Åh! Nu verkar den äntligen vara i lager hos dem i USA. Jag sticker till Florida imorrn lördag och hinner förhoppningsvis få den innan jag drar hem den 29:e. Chansar nog inte på vanliga standardfrakten utan drar till med FedEx 3 dagars..

Är det någon annan som beställt via deras amerikanska sida oppodigital.com? Isf, hur gjorde ni med beställningen, man måste ju fylla i en offline order form eftersom man inte kan välja en svensk adress som billing adress online. Någon som gjort detta? Några problem? Jag har vart i kontakt med dem och det verkar som man kan skriva ut formuläret, skriva i allt och skriva under och sen scanna in och sen maila den till dem som -pdf-fil. Då måste man ju dock fylla i alla kortuppgifter o.l. vilket jag tycker känns sådär...

Är det förresten någon som hört om det fungerar bra att fixa regionlåsningen, t.ex. med detta kit?
http://www.bluraychi...p?id_product=17 lite saftigt pris, men det är det väl värt?

Tack för svar!

/N



Jag förstår inte poänget med att köpa ett separat chip,när man kan köpa Oppo BDP-95 EU helt regionsfri på BD/DVD?


Jag har inhandlat min i USA nu, jag sitter faktiskt på flygplatsen i Orlando "as we speak" och hoppas att de är rädda om min väska :) . Anledningen är ju som någon mer skrev att det blir en bra affär om man kan ta med den själv. Har man dock inget ärende till staterna så förstår jag ju att folk beställer från t.ex. Storbritannien..
Jag kom undan med totalt 7 616 SEK nu. Då ingår Benchmark-skivan, Fedex 3-dagars frakt som var dyrare samt Chippet från bluraychip.dk som jag hoppas väntar på mig när jag kommer hem :D

#46

Postad 31 mars 2011 - 17:04

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jag förstår inte poänget med att köpa ett separat chip,när man kan köpa Oppo BDP-95 EU helt regionsfri på BD/DVD?


Jag har inhandlat min i USA nu, jag sitter faktiskt på flygplatsen i Orlando "as we speak" och hoppas att de är rädda om min väska ;) . Anledningen är ju som någon mer skrev att det blir en bra affär om man kan ta med den själv. Har man dock inget ärende till staterna så förstår jag ju att folk beställer från t.ex. Storbritannien..
Jag kom undan med totalt 7 616 SEK nu. Då ingår Benchmark-skivan, Fedex 3-dagars frakt som var dyrare samt Chippet från bluraychip.dk som jag hoppas väntar på mig när jag kommer hem :)




Du får ge oss andra din mening om ditt förstaintryck om spelaren! Har stora förväntningar på den! :blush:
Men det dröjer nog lite mer,än tre dagar tills Du får den... :)

Bifogad fil(er)



#47

Postad 03 april 2011 - 08:12

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Vilka säljer en reg fri bdp-95 här i sverige?? är i köpar tagen ; )


Mvh Nicke

#48

Postad 03 april 2011 - 08:17

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Vilka säljer en reg fri bdp-95 här i sverige?? är i köpar tagen ; )


Mvh Nicke


http://www.vibration...onsfri-dvd.html

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=156470

http://www.hembiocon...ckID=Prisjakt-9

#49

Postad 03 april 2011 - 11:12

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Vilka butiker säljer en regionsfri BDP-95 i England? Borde ju kunna spara en slant om man köper därifrån.

#50

Postad 05 april 2011 - 08:53

Unregistered60c6d050
  • Unregistered60c6d050
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej! Nu har jag också beställt från Oppo ( http://www.oppo-bluray.co.uk/) i Storbritanien.
Det senaste är att den skickas from 8 april. Jag har också hittat en trevlig kund som köpe min gamla
Arcam spelare i helgen. Jag har aldrig tvekat att beställa BDP-95, det förstås efter mycket studier
av de senaste testerna. När man är audiofil finns inte mycket källkritik, jag hoppas lovorden stämmer... :D

S

Redigerat av Unregistered60c6d050, 05 april 2011 - 08:54.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.