Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#501

Postad 17 januari 2013 - 16:25

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

det ska komma en ny fw i början på nästa år

Nu har halva januari gått av det nya året och fortfarande ingen ny firmware 4 månader sedan sist., någon som pratat med ASUS på sistonde och fått något besked ? Heller kommer det en ny produkt snart så dom lagt ner utveckligen av denna BD-Spelare ?

#502

Postad 17 januari 2013 - 19:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Det är snart ett år sedan dom först utlovade firmwares som skulle fixa alla buggar.
Jag gissar nog på att dom håller på med en ersättare just nu. Om dom inte gett upp helt pga allt strul.

Redigerat av Svante Skoog, 17 januari 2013 - 19:57.


#503

Postad 17 januari 2013 - 20:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Jo det är därför alla tillverkare släpper firmwares. För att fixa buggar och ev lägga till nya funktioner.

Ger upp tror jag inte de gör. Då tänker de ju rätt så kortsiktigt får man lov att säga.

#504

Postad 17 januari 2013 - 20:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja visst släpper alla tillverkare firmwares som fixar buggar. Men Asus´n har ju rejälare buggar än nån annan spelare jag nånsin ägt, sådana som borde ha varit fixade innan den lämnade fabriken. Många av problemen, är även hårdvaru fel, som läsare som flippar ur totalt emellanåt, samt att den verkar bli överhettad, då iaf min blev fruktansvärt varm, vilket kan vara problemet med att den hänger sig eller hackar. En fläkt hade nog inte skadat.

Visst vore det kul om spelaren kunde bli fixad, då den gör ett ypperligt jobb när den väl fungerar, men eftersom de flesta problemen fortfarande kvarstår efter all denna tid, så ser det mörkt ut.

#505

Postad 17 januari 2013 - 20:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Absolut säger bara att det inte är så troligt att Asus ger upp efter första försöket :)

#506

Postad 24 januari 2013 - 16:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Frågan är om "inte ge upp" innebär ett nytt försök med ny spelare eller att de fortsätter att komma med uppdateringar till den här (eller en kombo av de två).

#507

Postad 24 januari 2013 - 16:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Då nuvarande modell kom ut 2011 i Asien, så lär dom nog satsa på en ny spelare nu.

#508

Postad 28 februari 2013 - 14:00

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Någon som fått sin utbytt mot en felfri som inte tappar ljudet flera ggr/ film ? Ville reklamera min men fick en ny istället men antar att man inte skall hoppas på att den funkar felfritt ...

#509

Postad 01 mars 2013 - 08:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Min är inte felfri men tappar ljudet har den aldrig gjort. Har du testat både de digitala och analoga utgångarna?

#510

Postad 01 mars 2013 - 16:33

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Nä analogt skiter jag i, fixar den inte ljud via hdmi får det vara. Får droppouts på 3d och vanliga Bd.isos. Kan vara felfritt i första 25 minuterna men sen så börjas det och kommer och går.

#511

Postad 01 mars 2013 - 16:51

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Nä analogt skiter jag i, fixar den inte ljud via hdmi får det vara. Får droppouts på 3d och vanliga Bd.isos. Kan vara felfritt i första 25 minuterna men sen så börjas det och kommer och går.

Jag håller med. Jag gick tillbaka med min till Webhallen som hade suverän service! Bytte ut den direkt. Fick hem en sprillans ny. Testade........ Första skivan började den hacka. Raka vägen tillbaka och fick pengarna tillbaka. En stor eloge till webhallen, den var ändå 9 månader gammal då jag verkligen trodde att den skulle fixas med ny firmware. Men jag gav upp. Då har jag ändå bara kört med original BR-skivor, inga isos.

Redigerat av Unregisteredda0da775, 01 mars 2013 - 16:55.


#512

Postad 01 mars 2013 - 17:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Nä analogt skiter jag i, fixar den inte ljud via hdmi får det vara. Får droppouts på 3d och vanliga Bd.isos. Kan vara felfritt i första 25 minuterna men sen så börjas det och kommer och går.


är det bara bluray isos som hackar. Har du testat originalet samma problem där?

#513

Postad 01 mars 2013 - 18:32

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Finns nog inga felfria ASUS spelare , dock det med ljudet har jag inte sett eller hört på min men jag kör inga isos heller bara från skiva.

Skickade föresten ett mail till ASUS support på vinst och förlust angående ev kommande firmware uppdateringar , hamnade inne på Svenska supporten där visste dom inte alls vad jag pratade/Skrev om vad det var för produkt tydligen trots jag skrev att det var en BDS-700 , fick förslaget att testa spelaren i en annan dator och se om den betede sig lika där :blink:

#514

Postad 03 mars 2013 - 10:51

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Finns nog inga felfria ASUS spelare , dock det med ljudet har jag inte sett eller hört på min men jag kör inga isos heller bara från skiva.

Skickade föresten ett mail till ASUS support på vinst och förlust angående ev kommande firmware uppdateringar , hamnade inne på Svenska supporten där visste dom inte alls vad jag pratade/Skrev om vad det var för produkt tydligen trots jag skrev att det var en BDS-700 , fick förslaget att testa spelaren i en annan dator och se om den betede sig lika där :blink:



Hahaha, classic!

#515

Postad 06 april 2013 - 22:57

tonilsso
  • tonilsso
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej,
Någon som vet om BDS-700 stöder USB-diskar större än 2 TB ?
Har för övrigt helt tappat förtroendet för ASUS när det gäller stödet för denna produkt.
Jag kommer i fortsättningen att tänka mig väldigt noga för innan jag köper något som ASUS tillverkat igen.

#516

Postad 08 april 2013 - 16:16

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Citat från deras hemsida angående extern USB:
"Support for a maximum external storage up to 2 TB"

#517

Postad 08 april 2013 - 18:21

tonilsso
  • tonilsso
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tack SeVe för upplysningen.
Det var tråkigt nu när det börjar bli billigare att satsa på 3 eller till och med 4 TB diskar.

#518

Postad 10 april 2013 - 11:52

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
E väll bara att dela upp den då i flera partitioner B)

#519

Postad 17 juni 2013 - 22:31

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tillslut gjorde jag det, jag lämnade tillbaka skräpet efter att jag tröttnat totalt på den. Jag la till lite pengar och köpte en Sony BDP-S790 istället. Har bara sett två filmer med den ännu, men jag har inte behövt rycka sladden till den en enda gång pga att den hängt sig, något jag fick göra varje film på Asusen. Men shit vilken oskarp bild på Sonyn jämfört med Asusen! Nästan så att jag ångrar att jag inte stod ut med den. Det märkligaste är att överallt jag läser om Sonyn så får den toppenbetyg på bilden... Men det får bli en annan tråd.

#520

Postad 18 juni 2013 - 13:57

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Tillslut gjorde jag det, jag lämnade tillbaka skräpet efter att jag tröttnat totalt på den. Jag la till lite pengar och köpte en Sony BDP-S790 istället. Har bara sett två filmer med den ännu, men jag har inte behövt rycka sladden till den en enda gång pga att den hängt sig, något jag fick göra varje film på Asusen. Men shit vilken oskarp bild på Sonyn jämfört med Asusen! Nästan så att jag ångrar att jag inte stod ut med den. Det märkligaste är att överallt jag läser om Sonyn så får den toppenbetyg på bilden... Men det får bli en annan tråd.



Har gjort likadant men då köpte jag Pioneer BDP-450 är mkt nöjd med bild.

#521

Postad 18 juni 2013 - 14:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Tillslut gjorde jag det, jag lämnade tillbaka skräpet efter att jag tröttnat totalt på den. Jag la till lite pengar och köpte en Sony BDP-S790 istället. Har bara sett två filmer med den ännu, men jag har inte behövt rycka sladden till den en enda gång pga att den hängt sig, något jag fick göra varje film på Asusen. Men shit vilken oskarp bild på Sonyn jämfört med Asusen! Nästan så att jag ångrar att jag inte stod ut med den. Det märkligaste är att överallt jag läser om Sonyn så får den toppenbetyg på bilden... Men det får bli en annan tråd.

Borde vara någon inställningssak, rimligen?

Eller har du vant dig vid den märkliga inställning åtminstone min Asus hade från början, där den var inställd på ganska mycket (artificiell) skärpa? Det har jag ställt bort.

#522

Postad 18 juni 2013 - 15:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Ja, det är just detta som är orsaken. Sony´n kör med en standard inställning och visar bilden som den SKA visas.

Ett annat problem jag hade med Asus i sin original inställning var att den dränkte detaljer i svärtan.

Så det är inget fel på Sony´n.

#523

Postad 18 juni 2013 - 16:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Sony har gjort fel med BDP-S370n dock :P

#524

Postad 19 juni 2013 - 18:18

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Eller har du vant dig vid den märkliga inställning åtminstone min Asus hade från början, där den var inställd på ganska mycket (artificiell) skärpa? Det har jag ställt bort.

Så skulle det ju kunna vara. Jag provade Asusen till en början på TV:n (dock endast DVD) och då tyckte jag att bilden såg lite märklig och nästan för skarp ut. När jag sen flyttade den till projektorn så blev det istället jättebra, bilden blir ju inte lika skarp på projektorn som på en TV. Inte heller såg bilden ett dugg konstig ut längre.
Synd att möjligheten till "Artificiell" skärpa inte finns på Sonyn isf. Synd att jag inte kan ställa skärpan överhuvudtaget. Då får jag väl helt enkelt leva med att bilden inte blir lika bra på Sonyn som med Asusen på projektorn.

#525

Postad 19 juni 2013 - 18:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Kopplade du med hdmi både till TVn och till projektorn?

När jag hade min Asus i det läge den kom i (med en massa skärpa inställd) så blev filmer med mycket filmkorn i helt märkliga, såg fördj-t ut. Det ordnades sig direkt när jag ställde bort skärpan.

Du ska inte ha den där skärpan, den finns inte i filmen, bara att vänja sig av med den.

#526

Postad 19 juni 2013 - 20:44

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Kopplade du med hdmi både till TVn och till projektorn?

När jag hade min Asus i det läge den kom i (med en massa skärpa inställd) så blev filmer med mycket filmkorn i helt märkliga, såg fördj-t ut. Det ordnades sig direkt när jag ställde bort skärpan.

Du ska inte ha den där skärpan, den finns inte i filmen, bara att vänja sig av med den.

Ja jag hade HDMI på båda.
Men jag håller med om kornigheten på TV:n även om det i mitt fall var DVD, det såg väldigt konstigt och illa ut. Kommer dock inte ihåg om jag ställde bort skärpan dock, innan jag flyttade ner den till projjen.
Men det är helt klart skillnad mellan TV:n och projjen, blir samma sak med min PS3:a när jag flyttar den mellan TV:n och projjen.
Dock hade jag aldrig artefakter i bilden med Asusen på projjen, så den skärpan vill jag definitivt ha!

#527

Postad 19 juni 2013 - 21:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
Men med sån artificiell skärpa (det är ju skärpa DU tillsätter, den finns inte i filmen) kommer filmkorn att se helmärkliga ut. Och det är inte enda negativa effekten, du tappar detaljer också. Vänj dig av med det, det är det enda rätta.

#528

Postad 19 juni 2013 - 21:58

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jo fast det var ju inga extra artefakter, bilden var super bra, så då var det väl inte artificiell skärpa utan helt enkelt mycket bättre skärpa än Sonyn klarar av. Att jag skulle höja skärpan så att det börjar se konstigt ut skulle jag aldrig göra, det skulle ju förstöra hela grejen.

Hur som haver, det verkar ju inte som att jag kan justera skärpan på Sonyn så det är ju inte mycket att göra. Får väl gå och köpa en Oppo när jag har för mycket pengar över... :-)

#529

Postad 19 juni 2013 - 22:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
Men du skrev ju själv att det såg konstigt ut när det var mycket filmkorn?

Och du tappar detaljer, men det verkar inte vara viktigt, eller?

#530

Postad 16 september 2013 - 22:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Kan tipsa om Oblivion. Ser löjligt bra ut med BDS-700 och min plasma då. Bättre än BDT-320n som ger mer posterisering av någon anledning med plasman och lite för varm. Måste damma av den oftare känner jag.

#531

Postad 05 november 2013 - 10:26

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
är den fortfarande kass låter inte nåt vidare när man läser tråden.eller funkar den bättre i dag efter uppdateringar

#532

Postad 30 november 2013 - 21:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

är den fortfarande kass låter inte nåt vidare när man läser tråden.eller funkar den bättre i dag efter uppdateringar


Installerade senaste firmwaren idag men hyser inga större förhoppningar om att de ska fixa stabilitetsproblemen.

#533

Postad 03 december 2013 - 18:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Blev det nån skillnad? Eller är det fortfarande lika mycket strul?

#534

Postad 03 december 2013 - 18:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Blev det nån skillnad? Eller är det fortfarande lika mycket strul?


Får återkomma. Kan ta en vecka, en dag eller en månad jag har lite väl många bluray spelare :)

#535

Postad 15 december 2013 - 09:24

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Jag har en BDS-700 som jag använt för att köra BD.ISO från extern hårddisk (2D och 3D) men tröttnade på dropouts i ljudet och köpte mig en Oppo 93 med gammal firmware (som tar ISO)

Nu har Oppon strulat lite med min externa hårddisk den senaste tiden och jag plockade fram BDS-700 igen för lite experiment.

Testade att formatera om en extern hårddisk i linux-formatet EXT3 och la in några 3D BD.ISO - de verkar fungera helt utan problem :-)

Inga hack och inga dropouts i ljudet :-)

Gjorde endast några korta test under gårdagen och ska testa mer idag, men om det går bra så är Asus-spelaren min nya favorit :-)

Just hack och dropouts i ljudet var den enda invändningen jag hade mot spelaren tidigare - annars är det ju en ganska "lyxig" spelare med bra bild, trådlös uppkoppling, många in/ut-gångar och upplyst fjärrkontroll (samt den enda som officiellt spelar 3D BD.ISO med menyer från usb)

#536

Postad 15 december 2013 - 13:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Och det påståendet fick jag genast äta upp....

Idag när jag testar samma klipp från samma disk så får jag återigen dropouts i ljudet och små hack.

Klippen jag brukar testa som är "svåra" för spelaren är inledningen i "The Hobbit" samt scenen i Avatar när trädet fälls (bägge 3D BD.ISO)

Nu har jag formaterat ännu en disk i EXT3 och lagt in "The Hobbit" och då flyter det på helt utan hack och dropouts

Spelaren är nyckfull....

Om man bara kunde lista ut vad det beror på och fixa det på något sätt så kunde man ju ta och börja använda den igen...

(Kör HDMI bitstream till en Denon förstärkare och spelar upp DTS-HD MA eller Dolby TrueHD)

#537

Postad 05 januari 2014 - 02:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Jag kör bara PCM-stereo så tror inte det är ljudet direkt. Hade funderingar på om det var lasern men om det händer med Bluray ISO också så lär det ju inte va det. Någon del som blir överhettad månne eller bara någon bug Asus bara inte kan fixa.

Dammat av den nu jag kom igenom en bluray rulle utan problem. Nästa (livet deluxe) kom jag över en timme igenom. Sedan började jag få de här symptomen lite småhack då vet man att om en kvart eller så kommer den hårdlåsa....

Dödsdömd spelare mycket nyckfull. Har den enbart för att köra region 1 bluray när man råkar stöta på någon.

#538

Postad 15 november 2018 - 10:50

Unregistered41bea134
  • Unregistered41bea134
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

 

 

I can confirm that the above hack works, but according to information from 
ASUS the region code can only be changed a limited number of times. The 
player becomes locked after that.

Är det sant????





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.