Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Blu-ray, kan inte spela sin egen region...

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 augusti 2018 - 16:04

Lehto
  • Lehto
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hejsan.

Jag har en Panasonic DMP-BDT300EG detta är alltså en Europeisk spelare inköpti Sverige och nu kan jag inte längre spelar upp Blu-Ray och DVD skivor låsta för Region B..?
Jag har gått igenom min blu-ray samling och sett att vissa filmer inte har ett "B" markerat på baksida, dessa filmer funkar att spela upp. Men en heldel filmer är märkta med B och dom fungerar inte i min spelare konstigt nog, när jag matar in skivan så kommer texten om regions låsning och den låter mig inte gå vidare eller nått.

Någon som råkat ut för liknande problem? Eller något tips vad man kan göra? Kan man göra något för att fixa det?
Otroligt svårt att hitta något på google då man bara stöter på länkar som vill göra spelare regions fri.

Har även varit i kontakt med Panasonic samt serviceställen men ingen vet vad som kan ha gått fel och får inget vidare gehör. Iofs inte så konstigt med tanke på att spelare börjar bli några år gammal.

Jag har även försökt att ladda om firmwaren men det gick inte iom att den redan har den senaste installerad då vill den inte lägga in den pånytt...

 

Väldigt tacksam för tips
Mvh

 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.