Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Singles' Day och BF erbjudande

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 november 2020 - 09:59

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Alan 31, nu finns den igen:)



#52

Postad 20 november 2020 - 10:28

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Märkligt beteende på Elgiganten, GX fanns helt plötsligt 100+ i lager (55 och 65 tum), men nu är den "Ej köpbar" igen?



#53

Postad 20 november 2020 - 12:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Ingen prissänkning på BX CX på Elgiganten



#54

Postad 20 november 2020 - 12:30

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Undrar om EG har tekniska problem med att visa korrekt lagersaldo, eller om de bara kör en ful strategi? Ibland står det att GX är tillgänglig men det går inte att lägga in den i korgen och en minut senare står det att den inte är köpbar. 



#55

Postad 21 november 2020 - 12:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Undrar om EG har tekniska problem med att visa korrekt lagersaldo, eller om de bara kör en ful strategi? Ibland står det att GX är tillgänglig men det går inte att lägga in den i korgen och en minut senare står det att den inte är köpbar. 

Men den finns ju att hämta i 20 varuhus



#56

Postad 21 november 2020 - 18:25

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
CDON kör igång sin Black Week 00.00. Skall bli spännande att se om CX reas ut. I så fall blir det en beställning direkt.

#57

Postad 21 november 2020 - 19:19

Unregistered7d5fb799
  • Unregistered7d5fb799
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

CDON kör igång sin Black Week 00.00. Skall bli spännande att se om CX reas ut. I så fall blir det en beställning direkt.


Ha ha du är ju den mest förvirrade människa jag hört! Först ska du ha gx, vilket du lätt kunnat fixa vid det här laget! Men tydligen kan du inte gå utomhus eftersom den funnits i varje varuhus, utan skyller på tekniska fel.. Nu cx.. Bestämma dig snart el?? Höll inte du på så här förra bf med? Snackare!

#58

Postad 21 november 2020 - 19:28

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

LG CX eller Panasonic TX-65HZ980E? Gör ju inget om Pana 1500 blir billigare men osannolik at den blir prisvärd för mej. Väntar på att någon av dessa ska sjunka i pris...



#59

Postad 21 november 2020 - 19:32

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Jag har beslutsångest deluxe. Jag ville från början ha CX, men sen såg plötsligt att GX fanns. När jag skulle beställa den, var den slut online. Förra året hade jag också enorm beslutsångest. Till slut beställde jag Q90r och med facit i hand ångrar jag det beslutet.

Det handlar trots allt om prisskillnaden. GX kostar 25k i nuläget. Förhoppningen är att CX landar runt 19k, men det är tveksamt.

#60

Postad 21 november 2020 - 19:41

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 1

Jag har beslutsångest deluxe. Jag ville från början ha CX, men sen såg plötsligt att GX fanns. När jag skulle beställa den, var den slut online. Förra året hade jag också enorm beslutsångest. Till slut beställde jag Q90r och med facit i hand ångrar jag det beslutet.

Det handlar trots allt om prisskillnaden. GX kostar 25k i nuläget. Förhoppningen är att CX landar runt 19k, men det är tveksamt.

Knappast tveksamt tycker jag... Ser man på statistik på tidigare års modeller av LG:s oled hur priset har ändrats procentuellt, så kommer 65 CX troligen att ligga på 17990:- I alla fall inte en chans att den kostar över 20 papp på Black Friday... Grubbla inte utan se till att ha pengar klara så du kan klicka hem en på Black Friday innan dom tar slut!  :rolleyes:



#61

Postad 21 november 2020 - 19:44

Unregistered7d5fb799
  • Unregistered7d5fb799
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Jag har beslutsångest deluxe. Jag ville från början ha CX, men sen såg plötsligt att GX fanns. När jag skulle beställa den, var den slut online. Förra året hade jag också enorm beslutsångest. Till slut beställde jag Q90r och med facit i hand ångrar jag det beslutet.

Det handlar trots allt om prisskillnaden. GX kostar 25k i nuläget. Förhoppningen är att CX landar runt 19k, men det är tveksamt.


Jo det har nog de mesta förstått vid det här laget 😂. Visst, budget spelar ju roll. Dock är det väl värt 6k extra för en tv du antagligen kommer älska och ha länge! Då är de där 6k:na bortglömda snart 👍

#62

Postad 21 november 2020 - 19:45

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Är inte Panasonic TX-65HZ980 en billigare version av Panasonic TX-65HZ1000 som tex LG BX Vs CX?



#63

Postad 21 november 2020 - 19:53

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Är inte Panasonic TX-65HZ980 en billigare version av Panasonic TX-65HZ1000 som tex LG BX Vs CX?

Jo men vet inte om "billigare" är rätt ord, 980 ligger på 24k, 1000 på 28k, 1500 på 30k. Verkar som att 980 fått bra recensioner och jag gillar Pana. 

LG CX på 25k, sjunker CX till som Göken99 skriver så blir det troligen en CX



#64

Postad 21 november 2020 - 20:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jag har beslutsångest deluxe. Jag ville från början ha CX, men sen såg plötsligt att GX fanns. När jag skulle beställa den, var den slut online. Förra året hade jag också enorm beslutsångest. Till slut beställde jag Q90r och med facit i hand ångrar jag det beslutet.

Det handlar trots allt om prisskillnaden. GX kostar 25k i nuläget. Förhoppningen är att CX landar runt 19k, men det är tveksamt.

Är det inte bättre om du köper en teve som är bäst än en varje år?



#65

Postad 21 november 2020 - 20:54

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 1

Är det inte bättre om du köper en teve som är bäst än en varje år?

The truth be told, förra året trodde jag att jag hade köpt en top-of-the-line TV, men det visade sig att jag hade fel. Även om Q90R är en av de bästa i LED kategorin, så är det inte jämförelsevis i närheten så bra som en OLED. Jag hade en C7 och fick inbränning på den, så av den anledningen vågade jag inte köpa C9an förra året. Det rör sig trots allt om mycket pengar. I år har jag dock bestämt mig för att investera i en OLED och uteslutande använda den till film/serier för att minimera riskerna för inbränning. Har följt diskussionerna länge och hade bestämt mig för antingen C9 eller CX inför årets BF. Sedan, kom som bekant GX som jag inte ens hade övervägt. Om jag har förstått det hela rätt så är det inte så stor skillnad i bildkvaliteten mellan CX och GX, utan det är no-gap wall mount som skiljer mellan modellerna. 

 

Vissa tror att 65-tummaren CX kommer att gå för 19k och det är trots allt några tusenlappar billigare än GX. Visst, priset svider endast en gång, men man vill inte betala mer i onödan. 

 

Är jag den enda individen som har den här extrema beslutsångesten? Det är många parametrar att ta hänsyn till. 



#66

Postad 21 november 2020 - 21:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

The truth be told, förra året trodde jag att jag hade köpt en top-of-the-line TV, men det visade sig att jag hade fel. Även om Q90R är en av de bästa i LED kategorin, så är det inte jämförelsevis i närheten så bra som en OLED.  

Beror helt och hållet vad du skall använda den till

https://www.rtings.c...4&threshold=0.1



#67

Postad 21 november 2020 - 21:13

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

The truth be told, förra året trodde jag att jag hade köpt en top-of-the-line TV, men det visade sig att jag hade fel. Även om Q90R är en av de bästa i LED kategorin, så är det inte jämförelsevis i närheten så bra som en OLED. Jag hade en C7 och fick inbränning på den, så av den anledningen vågade jag inte köpa C9an förra året. Det rör sig trots allt om mycket pengar. I år har jag dock bestämt mig för att investera i en OLED och uteslutande använda den till film/serier för att minimera riskerna för inbränning. Har följt diskussionerna länge och hade bestämt mig för antingen C9 eller CX inför årets BF. Sedan, kom som bekant GX som jag inte ens hade övervägt. Om jag har förstått det hela rätt så är det inte så stor skillnad i bildkvaliteten mellan CX och GX, utan det är no-gap wall mount som skiljer mellan modellerna.

Vissa tror att 65-tummaren CX kommer att gå för 19k och det är trots allt några tusenlappar billigare än GX. Visst, priset svider endast en gång, men man vill inte betala mer i onödan.

Är jag den enda individen som har den här extrema beslutsångesten? Det är många parametrar att ta hänsyn till.


Hade jag varit du hade jag köpt en Sony A8 istället.

Bättre på alla punkter förutom att den inte har HDMI 2.1

#68

Postad 21 november 2020 - 22:47

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

The truth be told, förra året trodde jag att jag hade köpt en top-of-the-line TV, men det visade sig att jag hade fel. Även om Q90R är en av de bästa i LED kategorin, så är det inte jämförelsevis i närheten så bra som en OLED. Jag hade en C7 och fick inbränning på den, så av den anledningen vågade jag inte köpa C9an förra året. Det rör sig trots allt om mycket pengar. I år har jag dock bestämt mig för att investera i en OLED och uteslutande använda den till film/serier för att minimera riskerna för inbränning. Har följt diskussionerna länge och hade bestämt mig för antingen C9 eller CX inför årets BF. Sedan, kom som bekant GX som jag inte ens hade övervägt. Om jag har förstått det hela rätt så är det inte så stor skillnad i bildkvaliteten mellan CX och GX, utan det är no-gap wall mount som skiljer mellan modellerna. 

 

Vissa tror att 65-tummaren CX kommer att gå för 19k och det är trots allt några tusenlappar billigare än GX. Visst, priset svider endast en gång, men man vill inte betala mer i onödan. 

 

Är jag den enda individen som har den här extrema beslutsångesten? Det är många parametrar att ta hänsyn till. 

 

Vet inte om dom bara retas lite med dig eller vad men jag kan förstå ditt dilemma iallafall. Hade jag inte köpt en C9 förra året så hade jag också haft problem att välja i år (glad jag slipper). GX är riktigt snygg men det är ju en del extra man betalar för just design, tunnhet och väggfäste.

Jag hade i tillägg valt mellan dem i 77", CX eller GX, och där är prisskillnaden fortfarande alldeles för stor.

För att vara ärlig hade jag förväntat ett mer konkurrenskraftigt pris på G-modellerna. Okej att de kräver en helt annan/ny tillverkningsprocess jämfört med B/C/W-modellerna, som haft i stort sett samma utformning i över 4 år (min C9:a har metalldelar som det står C8 på för exempel).

Men vi har ju bara fått ta del av Elgigantens rea hittills, så jag hoppas fortfarande för er andras skull att priserna pressas ytterligare.

 

Sen hjälper det inte att Panasonic och Sony har kommit med riktigt vass konkurrens i år, prestanda- respektive prismässigt. Just nu dock, tycker inte jag att A8 skulle vara mer intressant än GX om den inte går ner väldigt mycket i pris också, mycket närmre CX i pris alltså.



#69

Postad 21 november 2020 - 22:51

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Jag skulle inte oroa mig för inbränning så länge LG är så tillmötesgående att lösa det problemet för sina kunder. Hört värre med Sony men vet inte om de stämmer.

Men håll koll på era paneler innan reklamationstiden löper ut.

Jag ångrar inte en sekund att jag köpt B6an 2016. Fick inbränning hösten 2019. Kontaktade LG och de hade inga reservpaneler så jag fick en ny TV och de blev en C9:).

Redigerat av Fellow88, 21 november 2020 - 22:54.


#70

Postad 21 november 2020 - 23:12

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0
Sen hjälper det inte att Panasonic och Sony har kommit med riktigt vass konkurrens i år, prestanda- respektive prismässigt. Just nu dock, tycker inte jag att A8 skulle vara mer intressant än GX om den inte går ner väldigt mycket i pris också, mycket närmre CX i pris alltså.

Sony 65"A87 har vart nere på 19990:- 11/11 på Media Markt och Hifi-klubben, för det priset kunde det vart ett alternativ till CX.
 



#71

Postad 22 november 2020 - 17:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Lite dött här nu ..

Någon som har koll på när och framför allt hos vilka BF Week kör igång 

EG måste börja släppa rätt Tv och de andra är ju rena skämten än så länge

Kanske man skall vänta tills på Fredag?


Redigerat av MalcomX, 22 november 2020 - 17:02.


#72

Postad 22 november 2020 - 18:14

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Netonnet smygstartar sin BF week klockan 20.00. Om jag inte har helt fel kommer de att ha vassare erbjudanden på TV än flesta andra aktörer. Förra året har jag för mig att B9an och C9an var billigast hos Netonnet. 



#73

Postad 22 november 2020 - 18:42

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
 
 
 

 

LG 65" LG OLED 4K SMART TV - OLED CX

 

 

24990*:-

29990:-
Du sparar 5000:-

 

 

*"Black Friday" i svensk tappning!



#74

Postad 22 november 2020 - 18:50

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

 

 
 
 

 

LG 65" LG OLED 4K SMART TV - OLED CX

 

 

24990*:-

29990:-
Du sparar 5000:-

 

 

*"Black Friday" i svensk tappning!

 

Men den ligger ju inte under BF 
Du får klicka på deras BF sida och där är max 4 Tv



#75

Postad 22 november 2020 - 19:25

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
De som fick tag i en gx för samma peng kan ju känna sig glada. Den jag var sugen på men missar nog tåget i år igen.

#76

Postad 22 november 2020 - 19:30

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

De som fick tag i en gx för samma peng kan ju känna sig glada. Den jag var sugen på men missar nog tåget i år igen.


Du kan väl beställa från England? Såg att Ask Direct har bra priser, och bara 450kr frakt

#77

Postad 22 november 2020 - 19:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Känner nog bara att det är lite jobbigt om man skulle råka få ett måndagsexemplar

#78

Postad 22 november 2020 - 19:55

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Känner nog bara att det är lite jobbigt om man skulle råka få ett måndagsexemplar


Borde inte LG ha garanti service på plats?

#79

Postad 22 november 2020 - 19:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Mig veterligen gäller inte LG:s garanti här om man har köpt TV:n från en ÅF utanför Sverige.



#80

Postad 22 november 2020 - 20:07

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Köpte C7 för samma pris som CX kostar nu



#81

Postad 22 november 2020 - 20:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 2

Vad stressar ni för?

 

BF veckan har inte ens börjat
 Mediamarktpriset ovan är inte ens BF om ni läser vad jag skrev ovan

 

Hittar ni inte er teve ens på fredag så kommer cybermåndagen och mellandagsrean 

 

Simma lugnt !


Redigerat av MalcomX, 22 november 2020 - 20:11.


#82

Postad 22 november 2020 - 20:11

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker erbjudandena inte är något bra i år? Blir kanske mer till nästa helg men jäktigt stökigt sätt att köra black friday en vecka men inte tydligt lyfta om eller vilka erbjudanden som kommer.

#83

Postad 22 november 2020 - 20:30

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker erbjudandena inte är något bra i år? Blir kanske mer till nästa helg men jäktigt stökigt sätt att köra black friday en vecka men inte tydligt lyfta om eller vilka erbjudanden som kommer.

Men det är bara söndag idag  :rolleyes:

Det är inte måndag förrän i morgon

 

Frågade innan. Är det någon som har koll på vilka förutom EG som kör hela veckan på Tv


Redigerat av MalcomX, 22 november 2020 - 20:36.


#84

Postad 23 november 2020 - 00:48

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 1
Köpte en Sony A87 för 19990kr på Mediamarkt!👍👍😊

#85

Postad 23 november 2020 - 00:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

https://www.mediamar...-tv-510498.html

 

Nu finns CX och Sony ute



#86

Postad 23 november 2020 - 01:06

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Köpte en Sony A87 för 19990kr på Mediamarkt!

 

 

Har siktat på Sony Bravia KD-65A8 hela tiden, dock blev det LG 65"CX för 19990:- från Komplett eftersom detta erbjudande kom strax innan där.

 

Båda sägs ha sina för- och nackdelar, men överallt båda slår andra, utom då kanske Panasonic (som är för dyrt).

 

Varför valde du Sony före LG ?  



#87

Postad 23 november 2020 - 01:15

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 1

Har siktat på Sony Bravia KD-65A8 hela tiden, dock blev det LG 65"CX för 19990:- från Komplett eftersom detta erbjudande kom strax innan där.

Båda sägs ha sina för- och nackdelar, men överallt båda slår andra, utom då kanske Panasonic (som är för dyrt).

Varför valde du Sony före LG ?


Bättre bild!👍

Sonys bildprocessering,rörelsehantering osv. Är i en klass för sig.

LG:n är inte på den nivån tyvärr..........med det sagt så är LG:n fortfarande en otroligt bra TV och vill man ha HDMI 2.1 så är det ett givet köp men inget jag inte kan leva utan.

#88

Postad 23 november 2020 - 01:17

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Bättre bild!

Sonys bildprocessering,rörelsehantering osv. Är i en klass för sig.

LG:n är inte på den nivån tyvärr..........med det sagt så är LG:n fortfarande en otroligt bra TV och vill man ha HDMI 2.1 så är det ett givet köp men inget jag inte kan leva utan.

 

 

Det var exakt dessa fördelar jag tänkte på med Sony. Bör jag avbeställa och försöka få tag på Sony?



#89

Postad 23 november 2020 - 01:38

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Har siktat på Sony Bravia KD-65A8 hela tiden, dock blev det LG 65"CX för 19990:- från Komplett eftersom detta erbjudande kom strax innan där.

 

Båda sägs ha sina för- och nackdelar, men överallt båda slår andra, utom då kanske Panasonic (som är för dyrt).

 

Varför valde du Sony före LG ?  

 

 

Det blev en ny beställning av Sony65A87 (för samma belopp 19.990,-) istället för LG65CX. 

 

Det var väldigt smidigt automatisk lätt att avbeställa en nylagt order från Komplett (tackar!), så jag kunde göra en nybeställning av Sony från Mediamarkt. 

 

Känns nu så lätt och nöjd äntligen, hade ju fokuserat mig på Sony främst, så...


Redigerat av xxxx, 23 november 2020 - 01:38.


#90

Postad 23 november 2020 - 02:18

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Det blev en ny beställning av Sony65A87 (för samma belopp 19.990,-) istället för LG65CX.

Det var väldigt smidigt automatisk lätt att avbeställa en nylagt order från Komplett (tackar!), så jag kunde göra en nybeställning av Sony från Mediamarkt.


Känns nu så lätt och nöjd äntligen, hade ju fokuserat mig på Sony främst, så...


👍👍

#91

Postad 23 november 2020 - 06:17

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Har Sony A87 , dolby vision IQ ...?
Vilken mellan A87 och Panasonic 980E rekas ?

#92

Postad 23 november 2020 - 07:23

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Vad stressar ni för?

 

BF veckan har inte ens börjat
 Mediamarktpriset ovan är inte ens BF om ni läser vad jag skrev ovan

 

Hittar ni inte er teve ens på fredag så kommer cybermåndagen och mellandagsrean 

 

Simma lugnt !

 

 

Avundas din erfarna kolung! 

 

Jag har spanat Black Friday och andra -kampanjer på främst OLED i flera år nu, och observerat att bra erbjudanden gått rätt fort för köp online. 

 

I tidens anda kändes i år att det var dags att slå till på riktigt, och då går stressnivån upp rejält, med tanke på att man nu inte vill missa möjligheten. 

 

Erkänner att du hade/har rätt i din is i magen inställningen, och att jag personligen har stressat lite för mycket, kanske (med facit i hand)...


Redigerat av xxxx, 23 november 2020 - 07:25.


#93

Postad 23 november 2020 - 07:36

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Har Sony A87 , dolby vision IQ ...?
Vilken mellan A87 och Panasonic 980E rekas ?

 

 

https://www.sony.se/...ations#features

 

- Dolby Atmos surroundljud
- Ljud från skärmen: ljudet i konventionella tv-apparater med en högtalare placerad under skärmen är ofta osynkat med bilden. Med vårt nya Acoustic Surface Audio-system är skärmen högtalaren. En innovativ motor vibrerar diskret for att skapa ljudet så att det du hör kommer från det ställe i scenen där det händer, som karaktärernas dialog och motorn från en bil, i stället för från sidoplacerade högtalare.
- S-Force Front Surround flerdimensionellt ljud
- Voice Zoom 
- Clear Phase för mjuka, harmoniska frekvenser:
 

 

I BRAVIA™ finns en kraftfull datormodell som analyserar och kompenserar för felaktigheter i högtalarnas återgivning. Det sker genom att högtalarfrekvensen samplas med högre precision. Den här informationen skickas tillbaka för att filtrera bort eventuella toppar och dalar i högtalarens återgivning. Det ger ett rent och naturligt ljud med mjuk och jämn återgivning av alla frekvenser.

Redigerat av xxxx, 23 november 2020 - 07:37.


#94

Postad 23 november 2020 - 07:43

Cahors
  • Cahors
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 1

Noterat det stora prishoppet mellan Sonys 55 Oled och deras 65 tum. 12990 mot 19990. Verkar vara typiskt just för Oled då man inte ser samma fenomen på Samsungs Qled.



#95

Postad 23 november 2020 - 08:06

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Bättre bild!

Sonys bildprocessering,rörelsehantering osv. Är i en klass för sig.

LG:n är inte på den nivån tyvärr..........med det sagt så är LG:n fortfarande en otroligt bra TV och vill man ha HDMI 2.1 så är det ett givet köp men inget jag inte kan leva utan.

 

 

Bra sammanfattning, som bidrog mycket för mitt val: 

 

Vincent på HDTVTest om 6 Biggest TV Buying Mistakes to Avoid in 2020 - Buy The Right TV!:

https://www.youtube.com/watch?v=byGAagPC0Jg

 

Mistake #1: Not thinking bigger                      01:04

Mistake #2: Thinking you need 8K                  04:59

Mistake #3: Thinking you need HDMI 2.1      07:09

Mistake #4: Believing fake refresh rates        10:08

Mistake #5: Thinking all HDR TVs are equal  11:44

Mistake #6: Avoiding OLED due to burn-in     14:47

 

Analysen i: Best TV of 2020 (Shootout): LG CX vs Pana HZ2000 vs Philips 935 vs Samsung Q90T vs Sony A8: https://www.youtube.com/watch?v=I4PPSYD5Xms

Där den dyra Pana så klart blir nr 1, följt av Sony som stark 2, och LG blir the gamers choice…



#96

Postad 23 november 2020 - 08:25

Yugoboy
  • Yugoboy
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Lite erbjudanden på Benify för er som har det...

 

V2cAfLg.jpg

dIcq4gu.jpg



#97

Postad 23 november 2020 - 08:34

5e84906d4eff5fc039f47e3d0e0aff06
  • 5e84906d4eff5fc039f47e3d0e0aff06
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 1

Vad tror ni som varit med tidigare, är det lite annorlunda i år? Skall man verkligen ha is i magen och hoppas på att de populära modellerna dumpas ytterligare på fredag? Har precis missat en modell som sålde slut. Känns surt!  



#98

Postad 23 november 2020 - 08:35

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 1
Skulle jag inte chansa på.

#99

Postad 23 november 2020 - 08:46

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Vad tror ni som varit med tidigare, är det lite annorlunda i år? Skall man verkligen ha is i magen och hoppas på att de populära modellerna dumpas ytterligare på fredag? Har precis missat en modell som sålde slut. Känns surt!  

 

 

 

Samtliga ÅF har öppet köp med returrätt enligt distans-köplagen. EG t ex har 50-dagars returrätt. Plus prismatchnings-garanti hos de flesta. 

 

Dock, frågan är om lagren töms innan man hinner komma fram... 

 

T ex Jag hade i sikte en OLED 65" (Sony/LG) för max 20.000,- Dock, eventuellt kan de sänkas ytterligare till t ex 17.000,- men risken ökar att man inte hinner köpa en p g av tömda lager...

 

Så, i det ex köp för 20.000,- och hoppas att om sänkning sker till 17.000,- kör man prismatchning eller retur...

 

Plus, hur desperat är du att få produkten nu...

 

Livet går, livet kan bli skört och kort, som det ser ut idag...

 

Så, tänker jag.



#100

Postad 23 november 2020 - 10:05

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Efter mycket beslutsångest och sömnlösa nätter, kan jag meddela att det blev en CX 65-tum för min del. Dessutom fick det bli en Samsung Q950 soundbar via Benify för 8K. 


Redigerat av Alan31, 23 november 2020 - 10:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.