Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#4051

Postad 05 oktober 2021 - 21:52

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0
Til Niklas. Er eller blir stÞtte til og fjerne feil og mangler borte pÄ OnePlac 1 etter att OnePlace 2 blir introdusert? ForstÄr det slik att harddiskene til OP1 ikke er brukbare pÄ OP 2, kjipt etter og ha kjÞpt 2 stk OP 1 og 3 stk harddisker, ser da for meg att og beholde OP 1 er ett alternativ, problemet er att den blir verre og verre for hver oppgradering.
Feil 1: sletter opptak programmeringen.
Feil 2: masse pixelering pÄ opptak.
Feil 3: henger seg opp i texttv modusen nÄr ett opptak starter.
Feil 4: veldig treg til og laste inn opptak menyen. Ikke alltid.
Feil 5: bryter ofte avspilling av opptak og ny nedlasting av android.
Feil 6: noen ganger virker ikke taster til og bytte kanaler, noen ganger til noen fÄ kanaler og noen ganger til alle.

#4052

Postad 06 oktober 2021 - 11:20

mhbml
  • mhbml
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Til Niklas. Er eller blir stÞtte til og fjerne feil og mangler borte pÄ OnePlac 1 etter att OnePlace 2 blir introdusert? ForstÄr det slik att harddiskene til OP1 ikke er brukbare pÄ OP 2, kjipt etter og ha kjÞpt 2 stk OP 1 og 3 stk harddisker, ser da for meg att og beholde OP 1 er ett alternativ, problemet er att den blir verre og verre for hver oppgradering.
Feil 1: sletter opptak programmeringen.
Feil 2: masse pixelering pÄ opptak.
Feil 3: henger seg opp i texttv modusen nÄr ett opptak starter.
Feil 4: veldig treg til og laste inn opptak menyen. Ikke alltid.
Feil 5: bryter ofte avspilling av opptak og ny nedlasting av android.
Feil 6: noen ganger virker ikke taster til og bytte kanaler, noen ganger til noen fÄ kanaler og noen ganger til alle.

Jag kÀnner igen de flesta av de fel du tar upp, tyvÀrr lÀr vÀl rÀttningar till OP bli Ànnu mer sÀllsynta framöver, de har nog gett upp med denna box.. :(



#4053

Postad 06 oktober 2021 - 18:04

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0

Jag kÀnner igen de flesta av de fel du tar upp, tyvÀrr lÀr vÀl rÀttningar till OP bli Ànnu mer sÀllsynta framöver, de har nog gett upp med denna box.. :(


Er redd for det. Vist kompetansen er fravĂŠrende og interessen blir borte er det ikke mye lys i tunellen.

#4054

Postad 06 oktober 2021 - 18:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 1

Jag kÀnner igen de flesta av de fel du tar upp, tyvÀrr lÀr vÀl rÀttningar till OP bli Ànnu mer sÀllsynta framöver, de har nog gett upp med denna box.. :(

Hej

Det Àr fortfarande fokus pÄ lösa de buggar som finns pÄ OnePlace. Vi ger absolut inte upp!

Mvh
Niklas



#4055

Postad 06 oktober 2021 - 18:41

andersgog
  • andersgog
  • LĂ€rjunge

  • 434 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Det Àr fortfarande fokus pÄ lösa de buggar som finns pÄ OnePlace. Vi ger absolut inte upp!

Mvh
Niklas

 

Hej Niklas

 

Fick boxen i Mars 2018, kan det verkligen stĂ€mma ? JA, tiden gĂ„r fort. TĂ€nkte ta fram den sĂ„ fort buggarna var borta, men inte fasiken att  Oktober-21 fortfarande skulle vara ouppackad.  Om ni inte pĂ„ denna tid fĂ„tt den att funka, hur tror ni att ni ska fĂ„ rĂ€tt pĂ„ den nu ? jag tror ju inte pĂ„ det iaf. KĂ€nns helt sanslöst att fĂ„ hem en sĂ„n dĂ„lig produkt.

Vad Ă€r det som gĂ„tt snett i denna box ? Och varför ska det ta över 3 Ă„r innan ni fĂ„r rĂ€tt pĂ„ den ? Har ni verkligen en förhoppning att fĂ„ den att funka ? Hoppas att ni inte slĂ€pper nĂ€sta produkt innan den verkligen Ă€r testad o klar. 



#4056

Postad 06 oktober 2021 - 19:00

mhbml
  • mhbml
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Det Àr fortfarande fokus pÄ lösa de buggar som finns pÄ OnePlace. Vi ger absolut inte upp!

Mvh
Niklas

Hej Niklas,

 

jag ser fram emot uppdateringar som löser problem, typ fÄr byte av kanal att fungera oftare, utan svart bild vid byte eller att kanalen inte alls byts.

Sedan har vi ju pixellering vid uppspelning av inspelningar, se frÄn början som avbryts, inspelningar som misslyckas och annat.

 

Lite uppförsbacke dÀr.



#4057

Postad 07 oktober 2021 - 15:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlĂ€gg
  • 0

FrÄnsett att fixa buggar, pÄgÄr det nÄgon utveckling alls av denna box? Vilken praoelev Àr ansvarig för favoritlistan? Att blÀddra igenom hela listan och flytta en kanal gÄr vÀl bra om man inte gÄng pÄ gÄng ramlar tillbaka pÄ första kanalen hela tiden. Den hÀr boxen har den absolut sÀmsta sorteringsfunktionen av alla boxar och tv-apparaer jag har haft och det har varit nÄgra genom Ären.



#4058

Postad 07 oktober 2021 - 16:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

 

Hej

Det Àr fortfarande fokus pÄ lösa de buggar som finns pÄ OnePlace. Vi ger absolut inte upp!

Mvh
Niklas

 

Hej Niklas

 

Fick boxen i Mars 2018, kan det verkligen stĂ€mma ? JA, tiden gĂ„r fort. TĂ€nkte ta fram den sĂ„ fort buggarna var borta, men inte fasiken att  Oktober-21 fortfarande skulle vara ouppackad.  Om ni inte pĂ„ denna tid fĂ„tt den att funka, hur tror ni att ni ska fĂ„ rĂ€tt pĂ„ den nu ? jag tror ju inte pĂ„ det iaf. KĂ€nns helt sanslöst att fĂ„ hem en sĂ„n dĂ„lig produkt.

Vad Ă€r det som gĂ„tt snett i denna box ? Och varför ska det ta över 3 Ă„r innan ni fĂ„r rĂ€tt pĂ„ den ? Har ni verkligen en förhoppning att fĂ„ den att funka ? Hoppas att ni inte slĂ€pper nĂ€sta produkt innan den verkligen Ă€r testad o klar. 

 

Hej

Jag hÄller med om att det tagit för lÄng tid för oss att ÄtgÀrda alla problem som uppstÄtt, jag har inte sagt nÄgot annat. Det var en som skrev att vi gett upp boxen och det har vi som sagt inte gjort.

Ett bra gÀng frÄn forumet Àr med och testar den nya boxen, sÄ vi har fÄtt en hel del bra feedback som vi nu jobbar vidare pÄ.

Mvh
Niklas


Hej Niklas,

 

jag ser fram emot uppdateringar som löser problem, typ fÄr byte av kanal att fungera oftare, utan svart bild vid byte eller att kanalen inte alls byts.

Sedan har vi ju pixellering vid uppspelning av inspelningar, se frÄn början som avbryts, inspelningar som misslyckas och annat.

 

Lite uppförsbacke dÀr.

Hej

Problemet med att det pixlar pÄ inspelningar och problemet med se frÄn början Àr tvÄ saker som det Àr mest prio pÄ just nu. Hoppas ha mer info dÀr snart.

Mvh
Niklas



#4059

Postad 07 oktober 2021 - 16:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

FrÄnsett att fixa buggar, pÄgÄr det nÄgon utveckling alls av denna box? Vilken praoelev Àr ansvarig för favoritlistan? Att blÀddra igenom hela listan och flytta en kanal gÄr vÀl bra om man inte gÄng pÄ gÄng ramlar tillbaka pÄ första kanalen hela tiden. Den hÀr boxen har den absolut sÀmsta sorteringsfunktionen av alla boxar och tv-apparaer jag har haft och det har varit nÄgra genom Ären.

Hej

VĂ„gar inte svara pĂ„ det, spontant skulle jag sĂ€ga att det Ă€r prio pĂ„ lösa problem och inte nya funktioner just nu. Favoritlistan har jag ingen ny status om tyvĂ€rr. 

Mvh
Niklas
 


Til Niklas. Er eller blir stÞtte til og fjerne feil og mangler borte pÄ OnePlac 1 etter att OnePlace 2 blir introdusert? ForstÄr det slik att harddiskene til OP1 ikke er brukbare pÄ OP 2, kjipt etter og ha kjÞpt 2 stk OP 1 og 3 stk harddisker, ser da for meg att og beholde OP 1 er ett alternativ, problemet er att den blir verre og verre for hver oppgradering.
Feil 1: sletter opptak programmeringen.
Feil 2: masse pixelering pÄ opptak.
Feil 3: henger seg opp i texttv modusen nÄr ett opptak starter.
Feil 4: veldig treg til og laste inn opptak menyen. Ikke alltid.
Feil 5: bryter ofte avspilling av opptak og ny nedlasting av android.
Feil 6: noen ganger virker ikke taster til og bytte kanaler, noen ganger til noen fÄ kanaler og noen ganger til alle.

Hej

Tack för feedback, ska ta detta vidare. 

Punkt tvÄ & sex jobbar vi pÄ, övriga mÄste jag kolla status pÄ.

Mvh
Niklas



#4060

Postad 07 oktober 2021 - 21:26

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0

Hej
VĂ„gar inte svara pĂ„ det, spontant skulle jag sĂ€ga att det Ă€r prio pĂ„ lösa problem och inte nya funktioner just nu. Favoritlistan har jag ingen ny status om tyvĂ€rr. 
Mvh
Niklas
 
Hej
Tack för feedback, ska ta detta vidare. 
Punkt tvÄ & sex jobbar vi pÄ, övriga mÄste jag kolla status pÄ.
Mvh
Niklas


Takker og hÄper.

#4061

Postad 14 oktober 2021 - 21:30

storbacken29
  • storbacken29
  • AnvĂ€ndare

  • 224 inlĂ€gg
  • 0

Hur gÄr det med serie inspelnings problemen med text tolkning?

NÄgon lösning i sikte?

(Sofias Ă€nglar som sĂ€nds nĂ„gon gĂ„ng 04 till 05 pĂ„ morgon  med text tolkning)

 

 

 

Sen har vi ju ett antal krascher som kommer minst 2 Ät gÄngen

först en hela boxen, och sedan Alliente appen

 

Sven Åke



#4062

Postad 14 oktober 2021 - 21:39

benkt
  • benkt
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 2

En dum frĂ„ga kanske ..   Vore det inte billigare för Allente att skippa oneplace och skicka ut nya boxen till samtliga som Ă€ger oneplace ? . Och pĂ„ det viset slippa köra support pĂ„ tvĂ„ liknande boxar samtidigt , kanske bĂ€ttre att lĂ€gga krutet pĂ„ bara en box !?.    Kan ju tycka att man varit delaktig i betatesten sen boxen var ny



#4063

Postad 15 oktober 2021 - 09:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlĂ€gg
  • 0

Fel forum.


Redigerat av Huddingebo, 15 oktober 2021 - 09:40.


#4064

Postad 15 oktober 2021 - 20:47

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlĂ€gg
  • 0

Svensk text funkar inte?

NĂ„gon mer som har liknande problem?



#4065

Postad 19 oktober 2021 - 19:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Svensk text funkar inte?

NĂ„gon mer som har liknande problem?

Hej

SÄg att det var nÄgra som skrev om det, men fick bekrÀftat att det fungerade igen senare.
Hur lÀnge var du utan text och pÄ vilka kanaler?

Mvh
Niklas



#4066

Postad 19 oktober 2021 - 19:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hur gÄr det med serie inspelnings problemen med text tolkning?

NÄgon lösning i sikte?

(Sofias Ă€nglar som sĂ€nds nĂ„gon gĂ„ng 04 till 05 pĂ„ morgon  med text tolkning)

 

 

 

Sen har vi ju ett antal krascher som kommer minst 2 Ät gÄngen

först en hela boxen, och sedan Alliente appen

 

Sven Åke

Hej

VadĂ€r det som inte fungerar med inspelningen? Spelar du in frĂ„n kanalplats 136 (Kanal 5 - Text)? 
Fungerar det bra om du gör en singelinspelning men inte om du gör en serieinspelning?

Mvh
Niklas



#4067

Postad 20 oktober 2021 - 12:14

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Har fÄtt ett nytt problem med min One Place. Den gÄr dÄ och dÄ inte att slÄ pÄ med fjÀrrkontrollen. För att starta den mÄste jag dra ur och sÀtt i strömmatningen och fÄr titta pÄ Androidfigurer (eller vad det Àr för animation) en stund.



#4068

Postad 20 oktober 2021 - 13:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Har fÄtt ett nytt problem med min One Place. Den gÄr dÄ och dÄ inte att slÄ pÄ med fjÀrrkontrollen. För att starta den mÄste jag dra ur och sÀtt i strömmatningen och fÄr titta pÄ Androidfigurer (eller vad det Àr för animation) en stund.

Hej 

Prova hÄll inne siffran sju plus google-knappen i ca 4 sekunder och testa om det fungerar att starta upp boxen efter det.
Skicka PM annars med kundnummer sÄ fÄr vi undersöka saken.

Mvh
Niklas
 



#4069

Postad 20 oktober 2021 - 17:23

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Ok provar i morgon!



#4070

Postad 22 oktober 2021 - 15:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 1

Hej

 

PÄ tisdag 26 oktober börjar vi skicka ut en uppdatering av TV-appen till OnePlace till ca 10% av alla kunder med en uppkopplad box. Dvs satellit + internet eller endast internet.

Version
2.5.8

Buggfixar

- Se frÄn början avbryts och gÄr till Live-TV
- Problemet med att det inte gÄr att byta kanal med P+ / P-

Vi planerar att lansera uppdateringen 1 november till samtliga kunder.

Mvh
Niklas



#4071

Postad 23 oktober 2021 - 08:32

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Hej 

Prova hÄll inne siffran sju plus google-knappen i ca 4 sekunder och testa om det fungerar att starta upp boxen efter det.
Skicka PM annars med kundnummer sÄ fÄr vi undersöka saken.

Mvh
Niklas
 

Funkar inte!



#4072

Postad 23 oktober 2021 - 11:54

storbacken29
  • storbacken29
  • AnvĂ€ndare

  • 224 inlĂ€gg
  • 0

 

VadĂ€r det som inte fungerar med inspelningen? Spelar du in frĂ„n kanalplats 136 (Kanal 5 - Text)? 
Fungerar det bra om du gör en singelinspelning men inte om du gör en serieinspelning?

jag har serie pÄ vanliga kanal5 HD

och dÄ fÄr jag med dom hÀr med hörsel tolkning (som tar upp halva rutan)

och dÄ fÄr jag ju inte det avsnittet inspellat utan tolkning

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 23 oktober 2021 - 11:55.


#4073

Postad 23 oktober 2021 - 12:27

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

  • 476 inlĂ€gg
  • 0

jag har serie pÄ vanliga kanal5 HD

och dÄ fÄr jag med dom hÀr med hörsel tolkning (som tar upp halva rutan)

och dÄ fÄr jag ju inte det avsnittet inspellat utan tolkning

 

Sven Åke

 

Har du provat att ta bort planerad serieinspelning och bokat in den pÄ nytt?

Om inte sÄ gör det och se dÄ till att det Àr kanalplats 5 du bokar serieinspelning pÄ.

 

Kanal 5 finns pÄ kanalplats 5, 136 samt 147 sÄ det Àr viktigt att du progamerar rÀtt.

 

Har du kollat om det Àr samma "fel" i veckoarkivet?



#4074

Postad 24 oktober 2021 - 15:01

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0
Mycket, mycket svagt ljud ut pÄ bl.a Kanal 5, Sjuan, Kanal 9.
Jag upptÀckte detta igÄr (23/10).

Bara om jag drar upp förstÀrkarens volym nÀstan fullt (-5 dB) hör jag ljudet. I vanliga fall ligger jag pÄ ca. -35 dB för lagom ljudnivÄ.

Är det nĂ„gon annan som fĂ„tt samma problem?

Edit! Löste problemet. Boxens volym var neddragen till hÀlften. Men att det bara pÄverkade vissa kanaler mÄste berott pÄ om flerkanalsljud eller stereo antar jag.

Redigerat av sonomats, 24 oktober 2021 - 15:13.


#4075

Postad 24 oktober 2021 - 15:03

R-R
  • R-R
  • LĂ€rjunge

  • 476 inlĂ€gg
  • 0

Mycket, mycket svagt ljud ut pÄ bl.a Kanal 5, Sjuan, Kanal 9.
Jag upptÀckte detta igÄr (23/10).

Bara om jag drar upp förstÀrkarens volym nÀstan fullt (-5 dB) hör jag ljudet. I vanliga fall ligger jag pÄ ca. -35 dB för lagom ljudnivÄ.

Är det nĂ„gon annan som fĂ„tt samma problem?

 

 

Höj volymen till max pÄ sjÀlva boxen.



#4076

Postad 24 oktober 2021 - 20:17

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • AnvĂ€ndare

  • 188 inlĂ€gg
  • 0
Niklas, er det mulig og fÄ lagt inn en sperre pÄ opptak nÄr HDisken er full? Har 2 OnePlace i huset og hender att den ene ikke blir brukt pÄ lang tid, opplever da att HDisken blir full og OnePlace fortsetter og legge inn opptak som er mislykket, mÄ da gjÞre en jobb med og slette alle mislykkede opptak. Burde vÊre mulig og stoppe opptak nÄr HDisken er full.

#4077

Postad 27 oktober 2021 - 08:42

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Det blir allt tydligare - frÄn allt fler som upplever och rapporterar samma sak - att kundtjÀnsten fungerar sÀmre efter sammanslagningen med Viasat.

 

Min senaste faktura var felaktig pÄ tvÄ punkter, dels att man debiterat 79:- för frakten av Allente-1boxen (nÄgot Niklas skrivit man var medveten om men att det skulle korrigeras), dels att mitt paket var felaktigt prissatt för den senaste mÄnaden.

 

Jag ringde kundtjĂ€nst... "Du har tvĂ„ före i kön och berĂ€knad vĂ€ntetid 4 min..." efter en halvtimme var det fortfarande tvĂ„ före i kön efter trekvart var det TRE före i kön och berĂ€knad vĂ€ntetid 40 min. DĂ„ anvĂ€nde jag deras "ring tillbaka nĂ€r det Ă€r din tur-service" Ingen ringde tillbaka pĂ„ hela dagen! Antingen gillar den nya kundtjĂ€nsten inte samtal om fakturor? Eller sĂ„ var alla sjuka pĂ„ avdelningen? Eller sĂ„ har man nĂ„got fel pĂ„ telefonkön? 

 

SĂ„ HÄR kan man inte ha det pĂ„ Allente! Eftersom mĂ„nga skriver om samma elĂ€nde, kan man inte skylla pĂ„ "tillfĂ€lliga problem" lĂ€ngre.

 

De flesta kunder har ingen annan kontakt med företaget Àn enstaka gÄngen man ringer kundtjÀnst. SÄ hela varumÀrket Allente tar skada av en kundtjÀnst som inte fungerar efter sammanslagningen med Viasat.

 

NÄgot mÄste göras. Helst igÄr!


Redigerat av Nisken, 27 oktober 2021 - 08:43.


#4078

Postad 27 oktober 2021 - 10:12

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Kommer nog gÄ över till Telia i framtiden, Viasat Àr uppsagt och till sommaren tror jag Àven Canal Digital paketet ryker. Det Àr sÄ omstÀndligt att byta kanalpaket pÄ Allente och för lÄnga bindningstider.



#4079

Postad 29 oktober 2021 - 14:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Det blir allt tydligare - frÄn allt fler som upplever och rapporterar samma sak - att kundtjÀnsten fungerar sÀmre efter sammanslagningen med Viasat.

 

Min senaste faktura var felaktig pÄ tvÄ punkter, dels att man debiterat 79:- för frakten av Allente-1boxen (nÄgot Niklas skrivit man var medveten om men att det skulle korrigeras), dels att mitt paket var felaktigt prissatt för den senaste mÄnaden.

 

Jag ringde kundtjĂ€nst... "Du har tvĂ„ före i kön och berĂ€knad vĂ€ntetid 4 min..." efter en halvtimme var det fortfarande tvĂ„ före i kön efter trekvart var det TRE före i kön och berĂ€knad vĂ€ntetid 40 min. DĂ„ anvĂ€nde jag deras "ring tillbaka nĂ€r det Ă€r din tur-service" Ingen ringde tillbaka pĂ„ hela dagen! Antingen gillar den nya kundtjĂ€nsten inte samtal om fakturor? Eller sĂ„ var alla sjuka pĂ„ avdelningen? Eller sĂ„ har man nĂ„got fel pĂ„ telefonkön? 

 

SĂ„ HÄR kan man inte ha det pĂ„ Allente! Eftersom mĂ„nga skriver om samma elĂ€nde, kan man inte skylla pĂ„ "tillfĂ€lliga problem" lĂ€ngre.

 

De flesta kunder har ingen annan kontakt med företaget Àn enstaka gÄngen man ringer kundtjÀnst. SÄ hela varumÀrket Allente tar skada av en kundtjÀnst som inte fungerar efter sammanslagningen med Viasat.

 

NÄgot mÄste göras. Helst igÄr!

Hej

Nu har vi undersökt detta nÀrmare. Ang din faktura sÄ har du och jag löst det över telefon eftersom en kampanj inte var korrekt registrerad i vÄrt system.

Vi har testat funktionen att bli uppringd pÄ den lina du var pÄ och det fungerade som det Àr tÀnkt. Som jag informerade dig över telefon sÄ blev ditt Àrende aldrig registrerat som att du skulle bli uppringd, dÀrför blev du inte kontaktad av oss. Det kan ha varit nÄgot tekniskt problem eller att du tex missade att bekrÀfta uppringningen med genom att trycka pÄ #

Jag hĂ„ller fortfarande pĂ„ undersöka varför du hamnade pĂ„ fel lina hos oss och varför din plats i kön var missvisande. 

Mvh
Niklas
 


Niklas, er det mulig og fÄ lagt inn en sperre pÄ opptak nÄr HDisken er full? Har 2 OnePlace i huset og hender att den ene ikke blir brukt pÄ lang tid, opplever da att HDisken blir full og OnePlace fortsetter og legge inn opptak som er mislykket, mÄ da gjÞre en jobb med og slette alle mislykkede opptak. Burde vÊre mulig og stoppe opptak nÄr HDisken er full.

Hej

Nej tyvÀrr gÄr det inte, dÄ mÄste man ta bort serieinspelningarna.

Mvh
Niklas



#4080

Postad 31 oktober 2021 - 23:20

storbacken29
  • storbacken29
  • AnvĂ€ndare

  • 224 inlĂ€gg
  • 0

 

Har du provat att ta bort planerad serieinspelning och bokat in den pÄ nytt?

Om inte sÄ gör det och se dÄ till att det Àr kanalplats 5 du bokar serieinspelning pÄ.

 

Kanal 5 finns pÄ kanalplats 5, 136 samt 147 sÄ det Àr viktigt att du progamerar rÀtt.

om jag tar bort den sÄ blir ALLA som jag redan sett inspelade igen

jag har det pÄ 5 HD (alltsÄ inte en textad kanal )

 

Sven Åke



#4081

Postad 02 november 2021 - 20:44

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Det gÄr inte att fÄ svensk text pÄ Viasat:s kanaler 110-114 nÀr man vÀljer Se frÄn början, oavsett instÀllningar.

 
TV-app: v.2.5.8
Mellanvaruversion: v8.120
Plattformsversion: v2.120.25

Redigerat av OveSkbg, 02 november 2021 - 20:47.


#4082

Postad 03 november 2021 - 12:06

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Skulle se Rapport pÄ SVT2 nu 12:00 men missa början och valde Se frÄn början men dÄ fick jag inget ljud, försökte flera ggr.

 

Det verkar gÀlla SVT2 överlag, fÄr inget ljud nÀr man vÀljer se frÄn början och gÄr inte Àndra i instÀllningar. samma problem Àven efter omstart av boxen.


Redigerat av OveSkbg, 03 november 2021 - 12:14.


#4083

Postad 03 november 2021 - 12:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Vi har nu börjat skicka ut en uppdatering av TV-appen till OnePlace

Version TV-app
2.5.8

 

Buggfixar
- Problemet med att "Se frÄn början" avbryts och ÄtergÄr till live-tv.
- Problemet med att zappa/byta kanal med P+/P-

Boxarna kommer automatiskt att uppdateras om du har boxen ansluten till internet, det gÄr inte att manuellt uppdatera TV-appen i boxen, det Àr endast nÀr vi uppdaterar plattformsversionen som man manuellt kan uppdatera boxen.

Mvh
Niklas


 

Det gÄr inte att fÄ svensk text pÄ Viasat:s kanaler 110-114 nÀr man vÀljer Se frÄn början, oavsett instÀllningar.

 
TV-app: v.2.5.8
Mellanvaruversion: v8.120
Plattformsversion: v2.120.25

 

Hej

Vi saknar textning pÄ nÄgra kanaler nÀr man tittar över streaming, tex V Film kanalerna.

NÀr man anvÀnder "Se frÄn början" sÄ gÄr boxen över pÄ streaming.
 

Det du kan göra Àr att kolla om filmen finns i playtjÀnsten pÄ boxen, eller att du ser filmen via Viaplay i boxen.

Mvh
Niklas


Skulle se Rapport pÄ SVT2 nu 12:00 men missa början och valde Se frÄn början men dÄ fick jag inget ljud, försökte flera ggr.

 

Det verkar gÀlla SVT2 överlag, fÄr inget ljud nÀr man vÀljer se frÄn början och gÄr inte Àndra i instÀllningar. samma problem Àven efter omstart av boxen.

Hej

MisstÀnker att det var nÄgot med utsÀndningen över streaming, men ska testa och se hur det fungerar för mig.

Mvh
Niklas



#4084

Postad 03 november 2021 - 12:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Skulle se Rapport pÄ SVT2 nu 12:00 men missa början och valde Se frÄn början men dÄ fick jag inget ljud, försökte flera ggr.

 

Det verkar gÀlla SVT2 överlag, fÄr inget ljud nÀr man vÀljer se frÄn början och gÄr inte Àndra i instÀllningar. samma problem Àven efter omstart av boxen.

Hej

SVT2 HD saknar ljud över streaming sÄ det Àr dÀrför det inte fungerar. Har skapat en felanmÀlan.
Tack för informationen Oveskbg.

Mvh
Niklas



#4085

Postad 03 november 2021 - 16:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej

SVT2 HD saknar ljud över streaming sÄ det Àr dÀrför det inte fungerar. Har skapat en felanmÀlan.
Tack för informationen Oveskbg.

Mvh
Niklas

Problemet löst.

Mvh
Niklas



#4086

Postad 04 november 2021 - 15:30

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Hej

 

PÄ tisdag 26 oktober börjar vi skicka ut en uppdatering av TV-appen till OnePlace till ca 10% av alla kunder med en uppkopplad box. Dvs satellit + internet eller endast internet.

Version
2.5.8

Buggfixar

- Se frÄn början avbryts och gÄr till Live-TV
- Problemet med att det inte gÄr att byta kanal med P+ / P-

Vi planerar att lansera uppdateringen 1 november till samtliga kunder.

Mvh
Niklas

 

2021-11-04

Men problemet med att byta kanal genom navigationsknapparna upp/ner kvarstÄr, kanal byts ej emellanÄt men indikerar att den gjort det vid nytt försök.
Vill samtidigt Àven pÄpeka att pixlar vid inspelning fortfarande kvarstÄr, senast vid inspelning i natt 00:25 av Kanal 9 Criminal Minds S15E1
Har senaste uppdateringar

 

2021-11-06 VÀldigt mycket pixeleringar har Äterkommit pÄ inspelningar efter senaste uppdatering! SÄ mycket att det förstör textning och inspelningen som helhet


Redigerat av OveSkbg, 06 november 2021 - 13:11.


#4087

Postad 06 november 2021 - 14:15

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlĂ€gg
  • 0

Fyller One Place verkligen nÄgon funktion? Att anvÀnda apparna Viaplay och Discovery Är ingen idé dÄ det hackar och buffrar och Àr tvungen att anvÀnda min ATV i stÀllet. BÄda har en mottagning pÄ c:a 100 Mbits/s.



#4088

Postad 08 november 2021 - 17:21

storbacken29
  • storbacken29
  • AnvĂ€ndare

  • 224 inlĂ€gg
  • 0

I gÄr kraschade boxen 2ggr under uppspelning

den kraschar hela vÀgen ut till dom 4 fÀrglada

den hinner bara starta  och fĂ„ bild sĂ„ krashar Aliente appen

sedan kan den fungera nÄgon timma sÄ hÀnder samma sak igen

 

Sven Åke



#4089

Postad 08 november 2021 - 18:20

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

I gÄr kraschade boxen 2ggr under uppspelning

den kraschar hela vÀgen ut till dom 4 fÀrglada

den hinner bara starta  och fĂ„ bild sĂ„ krashar Aliente appen

sedan kan den fungera nÄgon timma sÄ hÀnder samma sak igen

 

Sven Åke

Jag hade JÄTTEPROBLEM med OP-boxen en tid efter den senaste uppdateringen. FrĂ€mst tappat Wifi/Internet och "Laddar......" Gjorde omstarter (frĂ„n menyn och frĂ„n fjĂ€rren), tömde cachar och app-minne. Blev bara vĂ€rre. Gjorde sĂ„ en norsk reset (drog ur sladden i 30 s och stoppade sedan i den), det blev som en delvis nyinstallation dĂ€r fjĂ€rren skulle paras, satelliter sökas, val av djup/lĂ€tt vilolĂ€ge m.m. Medan gamla appar, favoritkanaler och bestĂ€llda inspelningar behölls ograverat.

 

Efter det funkar MIN OP-box klockrent igen. Testa och Äterkom gÀrna med resultatet. mvh



#4090

Postad 10 november 2021 - 19:02

kakapo
  • kakapo
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Blev uppringd av cd och blev erbjuden att byta ut min gamla box mot OP för 79kr mÄnad. Var vÀl beredd att svara ja pÄ sms:et men efter att ha skummat igenom denna trÄden blir jag ytterst tveksam.
Behöver inte ha inspelningsbar, tvn har Android sÄ dÀr har jag redan alla appar.
Boxen byter kanal pÄ sekunden och egentligen det enda jag begÀr ska fungera felfritt pÄ en box.
Byta eller behÄlla den gamla box till det kommer nÄtt bra?

/A

#4091

Postad 10 november 2021 - 19:14

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlĂ€gg
  • 0

Blev uppringd av cd och blev erbjuden att byta ut min gamla box mot OP för 79kr mÄnad. Var vÀl beredd att svara ja pÄ sms:et men efter att ha skummat igenom denna trÄden blir jag ytterst tveksam.
Behöver inte ha inspelningsbar, tvn har Android sÄ dÀr har jag redan alla appar.
Boxen byter kanal pÄ sekunden och egentligen det enda jag begÀr ska fungera felfritt pÄ en box.
Byta eller behÄlla den gamla box till det kommer nÄtt bra?

/A

Om du har en nyare tv och inte behöver spela in vad ska dÄ dÄ med en box till överhuvudtaget? Kör direkt i tvn med en CI-modul. SÄ skulle jag göra men om du ÀndÄ vill ha en box behÄll den gamla eller vÀnta pÄ nÀsta.

#4092

Postad 10 november 2021 - 19:48

kakapo
  • kakapo
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Om du har en nyare tv och inte behöver spela in vad ska dÄ dÄ med en box till överhuvudtaget? Kör direkt i tvn med en CI-modul. SÄ skulle jag göra men om du ÀndÄ vill ha en box behÄll den gamla eller vÀnta pÄ nÀsta.

 

Sant, tÀnkte faktiskt inte pÄ det. SÄ fÄr det bli. Tack!

/A 



#4093

Postad 11 november 2021 - 17:55

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Undrar om det nÄgon gÄng kommer bli bÀttre ljud pÄ boxen. Nuvarande instÀllningar Ljud: Stereo (Flerkanalsljud ohÄlllbart och obrukbart).
Senaste uppdateringar, TV-app: v.2.5.8, Mellanvaruversion: v8.120, Plattformsversion: v2.120.25

LjudjÀmförelse i söndagst Formel 1 Mexikos GP - Race:
Kanal 89 Viasat Motor - betyg 2 av 10

Kanal 75 Viasta UltraHD - betyg 4 av 10

Viasat via ViaPlay pÄ OP boxen - betyg 7 av 10

Viasat via ViaPlay pÄ ChromeCast(GoogleTV) - betyg 10 av 10
Samma uppkoppling via HDMI till LG TV och LG Soundbar

OveSkbg 2021-11-11



#4094

Postad 11 november 2021 - 18:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Kanal5 har vÀldigt lÄgt ljud för mig.

#4095

Postad 12 november 2021 - 12:07

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Kanal5 har vÀldigt lÄgt ljud för mig.

Problemet med OLIKA ljudnivÄer pÄ olika kanaler Àr vÀl egentligen ett problem som KAN hanteras av Allente nÀr de sÀnder ut kanaler, INTE ett box-problem.

 

Även om boxar som hade en instĂ€llbar kompressor - för "nattljud" t.ex. - skulle vara en fin funktion.

 

Har aldrig fattat varför de som sÀnder ut kanaler(som Allente, Telia, ComHem m.fl) inte normaliserar ljudnivÄn först? Hur svÄrt kan det vara?



#4096

Postad 15 november 2021 - 10:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlĂ€gg
  • 0

Hej

PÄ tisdag sÄ lanserar vi en ny mjukvara till ett fÄtal boxar som ska lösa problemet med att det blir pixlar pÄ inspelningarna.
 

Version TV-app
2.5.7

Plattformsversion
123.25
 

Om allt gÄr enligt plan sÄ lanserar vi till samtliga boxar 23 november.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 15 november 2021 - 10:45.


#4097

Postad 16 november 2021 - 10:47

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Stora problem efter installationen av den nya programvaran 2.5.8 . Inte direkt utan efter nĂ„gon vecka. 

 

Pixelleringar i bÄde inspelningar och direktsÀndning. Totalt kaos i inspelningar, dÀr inspelningar avbryts, jag tar bort dem och försöker Äterstarta inspelningen igen - fÄr dÄ meddelandet att inspelning redan pÄgÄr.

 

Tvingas starta om boxen via instÀllningar flera ggr om dagen nu.


Hej

PÄ tisdag sÄ lanserar vi en ny mjukvara till ett fÄtal boxar som ska lösa problemet med att det blir pixlar pÄ inspelningarna.
 

Version TV-app
2.5.7

Plattformsversion
123.25
 

Om allt gÄr enligt plan sÄ lanserar vi till samtliga boxar 23 november.

Mvh
Niklas

Kommer ni att nedgradera? Jag har redan 2.5.8. Ska ni backa till 2.5.7?



#4098

Postad 17 november 2021 - 12:02

Nisken
  • Nisken
  • ForumrĂ€v

  • 651 inlĂ€gg
  • 0

Jag svarar pÄ mitt eget inlÀgg frÄn igÄr 10:47 ovan.

 

Jag fick precis uppdateringen: Den var pÄ 648MB, tog enorm tid att bara börja ladda ner - den kanske just lades upp?

 

Men sedan fungerade sjÀlva uppdaterinmgen fint, tog ca 15 min med omstart.

 

Den nya sloganen verkar vara: "Better together - Allente" ett löfte som det krĂ€vs stĂ€ndigt förbĂ€ttringsarbete för att leva upp till. 

 

Mina versioner Àr nu: LG-plattform v2.123.25, LG-MW v8.123, TV-App 2.5.8 (sÄledes varken upp eller nedgradering av den) + Google sÀkerhetsuppdateringa av Android-kÀrna 4.9.183-1-6p

 

NÀr man valt kanal med en siffra i TV-guiden och sedan blÀddrar med upp-pil gÄr det fint, blÀddrar man med ner-pil "hoppar" hela tablÄn, work around Àr att trycka upp-pil först och sedan ned-pil, dÄ stabiliseras bilden. Det visar ju att det bara Àr nÄn flagga eller variabel som behöver Àndras. LÀtt fixat sÄledes. Vad skiljer ned-pil, frÄn först upp-pil sedan ned-pil bör leda era programmerare till fixen. Problemet har funnits lÀnge, men kvarstÄr Àven i den nya uppdateringen.

 

Ingen pixellering i direktsÀndning Ànnu, DÀrmot hackar uppspelningen nÀr jag tittar pÄ början av en inspelnings om pÄgÄr kanal 71 19:30. Kanske buffrarna som tar slut vid uppspelningen? Det Àr uppspelningen som hackar INTE inspelningen, eftersom om jag spelar upp samma minut flera ggr hackar det pÄ olika stÀllen.

 

LĂ€ttare pixellering i flera nyinspelade program.

 

Appen kraschade och startade om med "Allente"-loggan, kom INTE tillbaka till samma kanal som jag var pÄ nÀr den kraschade.

 

HÀngning UTAN bild frÄn program, kom nÀr jag bytte kanal med fjÀrren. INGEN bild bara blÄ/meny-knappen och power-knappen pÄ fjÀrren ger nÄgon mÀrkbar reaktion. Inte ens 10 av/pÄ vi fjÀrren gav bild tillbaka. Men via blÄ/meny-knappen kunde jag göra en omstart och sedan funkade det som vanligt igen.

 

Svart programbild - sÀrskilt efter att man avbryter att titta pÄ inspelat programmen för att se pÄ nÄgot direktsÀnt, men infobannern syns nÀr man trycker <OK>. Man fÄr meka nÄgra ggr med upp/ner programpil och programnummer frÄn fjÀrren innan det löser sig, ibland tvingas man starta om boxen.

 

Inget bortfall av Internet eller svajande Wifi Ànnu heller.

 

Återkommer om detta och annat vartefter.


Redigerat av Nisken, 22 november 2021 - 16:56.


#4099

Postad 17 november 2021 - 17:45

mhbml
  • mhbml
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0

Installerar uppdateringen precis nu, firmware v2.123.25.



#4100

Postad 21 november 2021 - 10:07

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Ni som har fÄtt senaste uppdatering ? TV-App: v.2.5.8, LG-MW: v8.123, LG-plattform: v2.123.25 (jag har inte fÄtt den Ànnu).

Är det nĂ„gon ljusning i sikte? eller som vanligt nĂ€r det kommer en uppdatering, ett steg framĂ„t och tvĂ„ steg bakĂ„t?

Eller Ă€r det dags att sĂ€ga upp abonnemang. Även om OP boxen var dĂ„lig frĂ„n början har den funktionsmĂ€ssigt bara blivit sĂ€mre.

OveSkbg





2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.