Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3051

Postad 06 juni 2020 - 10:30

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Det nya gränssnittet för "Dina inspelningar" har uppenbarligen INTE gjorts av någon som funderat över hur de flesta använder funktionen?

 

I den absoluta majoriteten av fallen använder man funktionen för att se listan över "INTE sett", men programmeraren har valt att prioritera tre andra val före det naturliga. 

 

"INTE sett" borde vara default och högst upp i listan eller åtminstone borde de olika valen vara sorterbara enligt användarens eget önskemål.

 

Jag har sett det alltför många gånger. En systemerare och en programmerare, som saknar förmågan att skapa praktiska funktioner som utgår från användarens horisont, utan snarare drivs av att vilja göra "något nytt" och brist på erfarenhet.

 

Eftersom ni nu i alla fall måste göra om gränssnittet kan väl CD fixa flera av tankefelen i gränssnittet? Andra användare kanske har fler tips om förbättringar i detta gränssnitt?


Redigerat av Nisken, 07 juni 2020 - 01:09.


#3052

Postad 07 juni 2020 - 01:11

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Två omstarter av CD-appen, igår kväll, efter att appen hänger sig i ca 20 sekunder mitt i vanligt tittande, utan synbar orsak. Inte har det blivit stabilare efter uppdateringen av LG-plattformen i veckan.



#3053

Postad 07 juni 2020 - 11:21

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

En HÅRD omstart idag, när jag tittade på ett inspelat program tvärhängde sig OP-boxen i ca 20 sekunder därefter omstart av Android.

 

Stabiliteten efter uppdateringen av LG-platform har INTE blivit bättre, snarare sämre.



#3054

Postad 07 juni 2020 - 11:29

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Återigen fel i EPG´n ett alltför vanligt fel att man blandar ihop avsnittets nummer med ett annat avsnitts innehåll. Blir ju jobbigt att veta vilka man ska spela in och vilka man sett då....

 

I detta fall sändes S4E3 på tiden då EPG´n angav S4E4 

Bifogad fil  Mirrors.jpg   88,23K   0 Antal nerladdningar

 

Och så till problemet med multipla inspelningar av samma program. Något som utlovats att det skulle/var fixat sedan många månader tillbaka?

Bifogad fil  Dubletter.jpg   100,28K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Nisken, 07 juni 2020 - 11:30.


#3055

Postad 09 juni 2020 - 09:05

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

En  omstart av CD-appen i går och en nu redan på morgonen idag.....



#3056

Postad 09 juni 2020 - 15:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Det nya gränssnittet för "Dina inspelningar" har uppenbarligen INTE gjorts av någon som funderat över hur de flesta använder funktionen?

 

I den absoluta majoriteten av fallen använder man funktionen för att se listan över "INTE sett", men programmeraren har valt att prioritera tre andra val före det naturliga. 

 

"INTE sett" borde vara default och högst upp i listan eller åtminstone borde de olika valen vara sorterbara enligt användarens eget önskemål.

 

Jag har sett det alltför många gånger. En systemerare och en programmerare, som saknar förmågan att skapa praktiska funktioner som utgår från användarens horisont, utan snarare drivs av att vilja göra "något nytt" och brist på erfarenhet.

 

Eftersom ni nu i alla fall måste göra om gränssnittet kan väl CD fixa flera av tankefelen i gränssnittet? Andra användare kanske har fler tips om förbättringar i detta gränssnitt?

Hej

Har skickat dina synpunkter om gränssnittet för inspelningar till vår produktavdelning.

Mvh
Niklas



#3057

Postad 09 juni 2020 - 15:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Återigen fel i EPG´n ett alltför vanligt fel att man blandar ihop avsnittets nummer med ett annat avsnitts innehåll. Blir ju jobbigt att veta vilka man ska spela in och vilka man sett då....

 

I detta fall sändes S4E3 på tiden då EPG´n angav S4E4 

attachicon.gifMirrors.jpg

 

Och så till problemet med multipla inspelningar av samma program. Något som utlovats att det skulle/var fixat sedan många månader tillbaka?

attachicon.gifDubletter.jpg

Hej

Vi har kontrollerat våra filer och där står det S04E04 vilket är fel eftersom jag gissar att du spelade in från Sjuan och då ska det vara S04E03 som du säger. Jag ska ringa och prata med TV4 imorgon om detta.

Om ni ser fler liknande problem så tar jag gärna datum, tid, kanal och program.

Ang problemet med att flera inspelningar visas så är detta rapporterat vidare, det ska inte se ut som på bilderna du har skickat.

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 09 juni 2020 - 15:41.


#3058

Postad 11 juni 2020 - 20:14

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har det siste dagene etter og ha ordnet abonemang på Viaplay sett gjennom nesten alle sesongene av Chicago Pd registrer att ved avbrudd så starter ofte ikke serien på rette episode, om dette er Viaplay eller OnePlace sin feil vet jeg ikke, litt irriterende da jeg ikke alltid husker episoden jeg så på ved avslutning. Ikke noe stort problem, men syns det er greit og si i fra.

#3059

Postad 11 juni 2020 - 22:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Har det siste dagene etter og ha ordnet abonemang på Viaplay sett gjennom nesten alle sesongene av Chicago Pd registrer att ved avbrudd så starter ofte ikke serien på rette episode, om dette er Viaplay eller OnePlace sin feil vet jeg ikke, litt irriterende da jeg ikke alltid husker episoden jeg så på ved avslutning. Ikke noe stort problem, men syns det er greit og si i fra.

Hej

Om du upplever problem funktioner appen så är det Viaplay som ansvarar över detta. Jag kan lyfta frågan vidare till dem och återkoppla när jag får svar.

Mvh
Niklas



#3060

Postad 16 juni 2020 - 07:53

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

I går tvärhängning i bläddring i TV-guiden. Efter ca 20 s tvärhängning blev det omstart (av sig själv) av Android-systemet.



#3061

Postad 17 juni 2020 - 02:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Har nu inga C more filmkanaler längre, inte ens i TV-guiden. Däremot ligger de kvar i redigeringslistan för favoriter som vanligt.  DFock ligger mina C.more sportkanaler kvar.   På min 500-gb box finns de dock kvar som vanligt.

 

Ser att jag inte har Viasat Ultra heller.


Redigerat av Huddingebo, 17 juni 2020 - 05:02.


#3062

Postad 17 juni 2020 - 09:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Har nu inga C more filmkanaler längre, inte ens i TV-guiden. Däremot ligger de kvar i redigeringslistan för favoriter som vanligt.  DFock ligger mina C.more sportkanaler kvar.   På min 500-gb box finns de dock kvar som vanligt.

 

Ser att jag inte har Viasat Ultra heller.

Hej

 

Gör en automatiskt konfiguration under Meny / Inställningar / Satellit så bör det fungera.

Mvh
Niklas



#3063

Postad 17 juni 2020 - 09:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Hej

 

Gör en automatiskt konfiguration under Meny / Inställningar / Satellit så bör det fungera.

Mvh
Niklas

Kanalerna åter. Men det verkar vara ett skumt fel i alla fall.



#3064

Postad 17 juni 2020 - 18:07

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Vill passa på att flagga för att Android version 11 är ute på beta just nu.

 

OnePlace har Android version 7.1.1

 

Nedan är en länk till en OSINT källa på kända och dokumenterade sårbarheter i Android 7.1.1 (operativet släpptes offentligt 5/12 2016).

 

Totalt 543 kända sårbarheter (!) varav över 25 st med CVE 10.0 (av 10.0 möjliga).

 

Har ni gjort riskanalyser på dessa dokumenterade sårbarheter? Jag vet att alla är inte är relevanta, dessa går att utesluta snabbt.

 

Ett stort företag som säljer produkter och tjänster med ”toppkvalitet” (enligt er hemsida) förväntar jag mig skulle vara mer på tårna när det gäller livscykelhantering.

 

Ni har just nu en teknisk skuld som utsätter kunderna för risker.

 

https://www.cvedetai...d5ccb6ff8f17da3


Redigerat av Aruba4608, 17 juni 2020 - 18:08.


#3065

Postad 18 juni 2020 - 07:54

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Dplay appen i Oneplace är under all kritik, laggar hela tiden. Provade på Apple TV 4K fungerar perfekt där.

 

Antingen är Dplay appen väldigt kass i Android eller så är det Android versionen som är för tok för gammal.

 

Om det är appen så är det ju Discovery Networks problem annars Canal Digital som inte hänger med i Android versionerna.

 

Oneplace Andoid 7.1.1 och som inlägget ovan version 11 runt hörnet. Dags att steppa upp nu Canal Digital.



#3066

Postad 18 juni 2020 - 08:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Dplay appen i Oneplace är under all kritik, laggar hela tiden. Provade på Apple TV 4K fungerar perfekt där.

 

Antingen är Dplay appen väldigt kass i Android eller så är det Android versionen som är för tok för gammal.

 

Om det är appen så är det ju Discovery Networks problem annars Canal Digital som inte hänger med i Android versionerna.

 

Oneplace Andoid 7.1.1 och som inlägget ovan version 11 runt hörnet. Dags att steppa upp nu Canal Digital.

Dplay medger att de misslyckats med sina utsändningar under gårdagen.  Har prövar olika appar med samma problem nu under två matcher. Tror att det är brist på kapacitet. Når bollarna rasade in mot AIK i går kväll blev det lite bättre då deras supportrar stängde av och gjorde annat.



#3067

Postad 18 juni 2020 - 08:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Dplay medger att de misslyckats med sina utsändningar under gårdagen.  Har prövar olika appar med samma problem nu under två matcher. Tror att det är brist på kapacitet. Når bollarna rasade in mot AIK i går kväll blev det lite bättre då deras supportrar stängde av och gjorde annat.

Hej

Precis som Huddingebo säger så är det en del problem nu med deras app på vissa enheter. Vi har lyft detta tidigare i veckan till Dplay men har ingen mer information än så just nu.

Ny version av android kommer att komma efter sommaren.

Mvh

Niklas


Vill passa på att flagga för att Android version 11 är ute på beta just nu.

 

OnePlace har Android version 7.1.1

 

Nedan är en länk till en OSINT källa på kända och dokumenterade sårbarheter i Android 7.1.1 (operativet släpptes offentligt 5/12 2016).

 

Totalt 543 kända sårbarheter (!) varav över 25 st med CVE 10.0 (av 10.0 möjliga).

 

Har ni gjort riskanalyser på dessa dokumenterade sårbarheter? Jag vet att alla är inte är relevanta, dessa går att utesluta snabbt.

 

Ett stort företag som säljer produkter och tjänster med ”toppkvalitet” (enligt er hemsida) förväntar jag mig skulle vara mer på tårna när det gäller livscykelhantering.

 

Ni har just nu en teknisk skuld som utsätter kunderna för risker.

 

https://www.cvedetai...d5ccb6ff8f17da3

Hej

Har tagit din information vidare till vår produktavdelning. Vi kommer gå över till Android P / 9 efter sommaren.

Mvh
Niklas



#3068

Postad 18 juni 2020 - 08:47

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Dplay medger att de misslyckats med sina utsändningar under gårdagen.  Har prövar olika appar med samma problem nu under två matcher. Tror att det är brist på kapacitet. Når bollarna rasade in mot AIK i går kväll blev det lite bättre då deras supportrar stängde av och gjorde annat.

Det har varit så hela helgen, även igår eftermiddag då man kollade en vanlig stream Kanal 5 via appen. Då borde inte så många använd deras tjänst.



#3069

Postad 18 juni 2020 - 19:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tittade på Kunskapskanalen idag 20:48, när CD appen plöstligt startade om. Enligt min mening sker detta och även omstart av Android, betydligt oftare efter den senaste updateringen av LG-plattform, än innan.



#3070

Postad 20 juni 2020 - 11:49

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tittade på en inspelad film från igår. Uppspelningen hängde sig efter ca 1:40 och OP-boxen bootade om (Android boot) av sig själv efter ca 20 sek hängning.

 

Som sagt så här instabil kan jag inte komma ihåg att den varit under de 18 månader jag använt den, tyvärr....


Redigerat av Nisken, 20 juni 2020 - 15:04.


#3071

Postad 20 juni 2020 - 16:05

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Gamla bekanta ’Laddar...’ är frekvent nuförtiden, de har lyckats få tillbaka den ofunktionen igen. :/



#3072

Postad 20 juni 2020 - 21:37

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 1

Hej

Precis som Huddingebo säger så är det en del problem nu med deras app på vissa enheter. Vi har lyft detta tidigare i veckan till Dplay men har ingen mer information än så just nu.

Ny version av android kommer att komma efter sommaren.

Mvh

Niklas


Hej

Har tagit din information vidare till vår produktavdelning. Vi kommer gå över till Android P / 9 efter sommaren.

Mvh
Niklas

 

Hej!

 

Utmärkt att ni har planer på att uppgradera, men varför till ett gammalt operativsystem som har dokumenterade sårbarheter? Man kan förstå att ni vill välja en operativsystems version som är någorlunda stabil, men då finns Android 10 som endast har EN dokumenterad sårbarhet på CVE 9.3 eller högre. Ett mycket bättre val.

 

Som kund förväntar jag mig säkra produkter från seriösa aktörer. 

 

Nedan är en länk till en OSINT källa på kända och dokumenterade sårbarheter i Android 9 (operativet släpptes offentligt augusti 6, 2018).

 

 

Totalt 147 kända sårbarheter (!) varav över 39 st med CVE 9.3 (av 10.0 möjliga) på Android 9, jämför då med Android 10 som endast har EN dokumenterad sårbarhet på CVE 9.3 eller högre.

 

https://www.cvedetai...d6dc5793e59cba5


Redigerat av Aruba4608, 20 juni 2020 - 22:16.


#3073

Postad 21 juni 2020 - 14:29

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej!

 

Utmärkt att ni har planer på att uppgradera, men varför till ett gammalt operativsystem som har dokumenterade sårbarheter? Man kan förstå att ni vill välja en operativsystems version som är någorlunda stabil, men då finns Android 10 som endast har EN dokumenterad sårbarhet på CVE 9.3 eller högre. Ett mycket bättre val.

 

Som kund förväntar jag mig säkra produkter från seriösa aktörer. 

 

Nedan är en länk till en OSINT källa på kända och dokumenterade sårbarheter i Android 9 (operativet släpptes offentligt augusti 6, 2018).

 

 

Totalt 147 kända sårbarheter (!) varav över 39 st med CVE 9.3 (av 10.0 möjliga) på Android 9, jämför då med Android 10 som endast har EN dokumenterad sårbarhet på CVE 9.3 eller högre.

 

https://www.cvedetai...d6dc5793e59cba5

Med tanke på CD´s programmerares track record, så är risken att det blir dikeskörning av rang. Troligen vet INGEN hur många genvägar och "tillfälliga" fixar som finns i de tre lagren ovanpå Android (LG-platform, LG-mellanvara och CD-appen) som INTE använt dokumenterade standardanrop och som kommer att ge dem problem och följdproblem i massor. Med tanke på hur instabilt systemet är idag, kan man nog förvänta sig att det är alldeles för många.

 

Hoppas CD har en beredskapsplan för att liksom Microsoft ha en möjlighet att backa OM det skiter sig?

 

Att de valt Android 9.x istf 10.x är däremot rätt begripligt. 10.x är ju bara 6 månader gammalt. Med tanke på hur långsamt CD´s programmerare/systemerare bevisat att de jobbar är det nog rät klokt att de valde den version som kom för ca 18 månader sedan. Om de nu alls ska ta risken och uppdatera detta lappverk av programvara.


Redigerat av Nisken, 21 juni 2020 - 14:31.


#3074

Postad 21 juni 2020 - 19:06

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tittade på en inspelad film från igår. Uppspelningen hängde sig efter ca 1:40 och OP-boxen bootade om (Android boot) av sig själv efter ca 20 sek hängning.

 

Som sagt så här instabil kan jag inte komma ihåg att den varit under de 18 månader jag använt den, tyvärr....

Samma sak idag, en annan inspelning och tvärhängning ca 1:20 in i filmen. Android boot. Jag noterade att jag hade några sekunders kraftig pixelering i nedre tredjedelen av bilden ca 10 min innan hängningen som kom och gick 6-8 ggr under dessa 10 min.

 

Uppriktigt trött på alla dessa hängningar och omstarter, PO-boxens stabilitet är MYCKET sämre än innan den senaste uppdateringen av LG-platform, tyvärr....



#3075

Postad 21 juni 2020 - 21:23

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Med tanke på CD´s programmerares track record, så är risken att det blir dikeskörning av rang. Troligen vet INGEN hur många genvägar och "tillfälliga" fixar som finns i de tre lagren ovanpå Android (LG-platform, LG-mellanvara och CD-appen) som INTE använt dokumenterade standardanrop och som kommer att ge dem problem och följdproblem i massor. Med tanke på hur instabilt systemet är idag, kan man nog förvänta sig att det är alldeles för många.

 

Hoppas CD har en beredskapsplan för att liksom Microsoft ha en möjlighet att backa OM det skiter sig?

 

Att de valt Android 9.x istf 10.x är däremot rätt begripligt. 10.x är ju bara 6 månader gammalt. Med tanke på hur långsamt CD´s programmerare/systemerare bevisat att de jobbar är det nog rät klokt att de valde den version som kom för ca 18 månader sedan. Om de nu alls ska ta risken och uppdatera detta lappverk av programvara.

Kan notera att Android 10 TV har stöd för AV1 codecen enligt denna källa: https://medium.com/@...ow-5079e4b7643a

 

 

Och enligt denna blog från Googles egna utvecklare : https://android-deve...abel/Android TV

In addition, Android 10 includes hardening for several security-critical areas of the platform.

 

Att då inte välja Android 10 tarvar en förklaring från operatören.


Redigerat av Aruba4608, 24 juni 2020 - 20:13.


#3076

Postad 22 juni 2020 - 06:56

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag saknar Viasats manuella inspelning

Nascar blev inställt pga åska o regn vid 23 tiden i går kväll

jag vet att det startar kl21:00 i kväll

men på Visat motor har det inte kommit in några ändringar i EPGn

hade haft manuell inspelning så hade jag kunnat fixat det nu

men det går inte

utan som det är nu måste man spela in något annat

och sedan spela en massa andra program för att täck in förseningar

 

Sven Åke



#3077

Postad 25 juni 2020 - 08:31

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Tittade på SvT2 idag 9:28, när CD-appen helt utan synbar anledning startade om (Inte android, bara den blå CD-loggan).



#3078

Postad 26 juni 2020 - 09:44

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

Svarade på en enkät för ett tag sedan. Igår blev jag uppringd pga att jag var missnöjd på några punkter. Hon frågade vad jag var missnöjd med och svarade då One Place-boxen. Påpekade då att många verkar missnöjda med denna box men fick till svar att majoritet är nöjda med sin box. Skulle det vara något problem så är det just den boxen som har problem, byter man ut den så får med högsta sannolikhet en fullt fungerande....  :rolleyes:


Redigerat av DennisA, 26 juni 2020 - 09:45.


#3079

Postad 28 juni 2020 - 22:13

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Kom på idag att jag skulle använda "se från början"

på Viasat motor

på deras "Nascar Truck" som var flyttat på grund av regn från i går till idag

men se det gick inte för det fanns inte med i EPGn

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 28 juni 2020 - 22:18.


#3080

Postad 28 juni 2020 - 22:18

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

jag har reagerat på när man har spelat in i en serie

så är det förvalt att spela upp sista avsnittet i  INTE det första

vilket är för mig mest naturligt

jag börjar ju inte läsa sista kapitlet i en bok!

 

Sven Åke



#3081

Postad 28 juni 2020 - 22:25

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Idag har boxen varit konstig

- tappade antenn signal (signalstyrka =0) i ca 5-10 minuter (utan att jag gjorde något)

- vid snabbspolning så kraschade hela boxen

 den frös  och sedan startade om , Ungefär som jag hade drag ut ur strömmen

 

Sven Åke

 



#3082

Postad 29 juni 2020 - 23:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

jag har reagerat på när man har spelat in i en serie
så är det förvalt att spela upp sista avsnittet i  INTE det första
vilket är för mig mest naturligt
jag börjar ju inte läsa sista kapitlet i en bok!
 
Sven Åke

Helt enig, burde vært som du sier eller mulig og velge i en meny.

#3083

Postad 30 juni 2020 - 10:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

jag har reagerat på när man har spelat in i en serie

så är det förvalt att spela upp sista avsnittet i  INTE det första

vilket är för mig mest naturligt

jag börjar ju inte läsa sista kapitlet i en bok!

 

Sven Åke

Hej

Jag ska ta detta vidare, tack för info!

Mvh

Niklas



#3084

Postad 30 juni 2020 - 14:26

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Välkommen tillbaka efter frånvaron Niklas, semester hoppas vi, INTE Covid-19...

 

Storbackens problem har irriterat mig länge liksom, när man ska gå igenom ett antal inspelningar av ett visst program för att ta bort de man redan sett (typisk gamla serier som går i repris, men där man kan ha missat några episoder), så BORDE pekaren stå kvar på samma program så länge det finns några kvar, efter att man suddat ett avsnitt. Det funkar ibland, men ibland INTE, mycket irriterande.

 

Ytterligare ett förslag/bugg är att när TV4 sänder en långfilm vid 21-tiden och avbryter för nyheter kl 22, så får man INTE med "del 2" vid 22.15 tiden eftersom det har samma episodnummer som det som startade kl 21. Har tyvärr missat slutet på en hel del bra filmer på det viset. Finns flera sätt att lösa det på, t.ex. att S4E4-1 och S4E4-2.. har man begränsningar i EPG´n (har man inte alltid det... ;) ) så att den inte klarar det får man hitta på något annat, som att se till att "Säsongsinspelning" klarar det (trots att det krockar med önskan om att spela in dubletter). Klurigt det där...



#3085

Postad 01 juli 2020 - 19:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Välkommen tillbaka efter frånvaron Niklas, semester hoppas vi, INTE Covid-19...

 

Storbackens problem har irriterat mig länge liksom, när man ska gå igenom ett antal inspelningar av ett visst program för att ta bort de man redan sett (typisk gamla serier som går i repris, men där man kan ha missat några episoder), så BORDE pekaren stå kvar på samma program så länge det finns några kvar, efter att man suddat ett avsnitt. Det funkar ibland, men ibland INTE, mycket irriterande.

 

Ytterligare ett förslag/bugg är att när TV4 sänder en långfilm vid 21-tiden och avbryter för nyheter kl 22, så får man INTE med "del 2" vid 22.15 tiden eftersom det har samma episodnummer som det som startade kl 21. Har tyvärr missat slutet på en hel del bra filmer på det viset. Finns flera sätt att lösa det på, t.ex. att S4E4-1 och S4E4-2.. har man begränsningar i EPG´n (har man inte alltid det... ;) ) så att den inte klarar det får man hitta på något annat, som att se till att "Säsongsinspelning" klarar det (trots att det krockar med önskan om att spela in dubletter). Klurigt det där...

Hej

Har bett en kollega följa upp din första fråga. Ang problemet med långfilmen på TV4 så har jag tyvärr ingen ny status. Har du testat att manuellt programmera en inspelning på både "del 1" och "del 2"?

Vet det fungerar på ADB-boxarna men blev lite osäker på hur det fungerar på OnePlace, kan tyvärr inte testa själv eftersom jag inte har tillgång till en box kopplad till en parabol.

Mvh
Niklas



#3086

Postad 01 juli 2020 - 19:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 2

Hej

Jag kommer gå på semester nu och är tillbaka i mitten på augusti.

Ha en fin sommar alla.

Mvh
Niklas



#3087

Postad 11 juli 2020 - 15:48

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 1

Min Samsung tv väcker inte längre boxen, har någon uppdatering på boxen stängt av den funktionen?

 

Tidigare när jag valde Canal Digital på tv:n (Samsung MU8005) så gick boxen igång. Men sedan en tid så vaknar inte boxen och på tv:n står typ "Canal Digital HDMI 1, ej tillgängligt läge, välj källa". Enda sättet numera att få igång boxen är att använda CD fjärrkontrollen. HDMI-CEC är på på båda enheterna.

 

TV:n har inte uppdaterats sedan november 2019, så det borde inte vara någon ny Samsung uppdatering som spökar.



#3088

Postad 12 juli 2020 - 11:04

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag lade indy car kvalet på inspelning i måndags och då var start tiden 20:30

till i går kväll hade man ändra det till 20:15

men inte uppdaterades inspelning utan den började spela in 20:30

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 12 juli 2020 - 11:06.


#3089

Postad 12 juli 2020 - 17:20

Unregisterede79e29fd
  • Unregisterede79e29fd
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1

OnePlace V2 :

 

OEM: Kaon Media

SoC: Broadcom BCM72180

Quad-core 2.62 GHz

AV1 Decoding

Android TV 10

 

https://browser.geek...8=✓&q=OnePlace2


Redigerat av Unregisterede79e29fd, 12 juli 2020 - 17:42.


#3090

Postad 12 juli 2020 - 18:14

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Intressant, hoppas vi får en gratis för ettan fungerar knappt

#3091

Postad 13 juli 2020 - 07:24

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

OnePlace V2 :

 

OEM: Kaon Media

SoC: Broadcom BCM72180

Quad-core 2.62 GHz

AV1 Decoding

Android TV 10

 

https://browser.geek...8=✓&q=OnePlace2

Jag hittar INTE geekbench appen för installation på OP-boxen? Att du listar Android TV 10 verkar också lite konstigt? Kan du utveckla vad/hur du gjort?



#3092

Postad 13 juli 2020 - 10:04

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

https://twitter.com/...9136749570?s=20

 

Niklas vet nog massa mer, men han är på semester. Vill ha en nu, för den i TV-bänken nu är så seg och full av buggar att jag inte orkar klaga längre. 


Redigerat av Svenna72, 13 juli 2020 - 10:06.


#3093

Postad 13 juli 2020 - 11:42

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

https://twitter.com/...9136749570?s=20

 

Niklas vet nog massa mer, men han är på semester. Vill ha en nu, för den i TV-bänken nu är så seg och full av buggar att jag inte orkar klaga längre. 

Tack Svenna! News to me? Var hittade du/ni detta? Är det den enda infon hittills?



#3094

Postad 13 juli 2020 - 12:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Tack Svenna! News to me? Var hittade du/ni detta? Är det den enda infon hittills?

 

Kan se ut så här:

 

http://www.kaonmedia...grp=31&pidx=128



#3095

Postad 13 juli 2020 - 15:14

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

sitter ju med min nya hd smart box sen 2 månader sen op ligger i källaren men stämmer det med op 2 så kanske vi förlänger abbet nuvarande går ut i november 



#3096

Postad 13 juli 2020 - 16:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

sitter ju med min nya hd smart box sen 2 månader sen op ligger i källaren men stämmer det med op 2 så kanske vi förlänger abbet nuvarande går ut i november 

 

 

Vi får hoppas 2an fungerar mycket bättre än 1an, vilket jag tror, Kaon gör bättre saker än dom som tillverkade 1an



#3097

Postad 14 juli 2020 - 07:49

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Vi får hoppas 2an fungerar mycket bättre än 1an, vilket jag tror, Kaon gör bättre saker än dom som tillverkade 1an

LG kan allt bygga elektronik de med. Snarare var det köparen (CD) som köpte en för billig HW (främst för lite RAM) för att klara allt det de ville göra i sin kravspec, utan ständig (och långsam) swapping. Sedan köpte de säljsnacket från det tyska SW-företaget som byggde deras app, hade för lam projektledning/uppföljning från CD´s sida. Sedan skar det sig med tyskarna om ansvar/ersättning för buggarna och vad som var buggar och vidareutveckling. Syns inte minst på att ingen uppdatering av CD-appen gjorts på riktigt länge.

 

Man får hoppas att CD gjort läxan OM/NÄR de kommer med OP2, tydlig kravspec med objektivt mätbara mål, tydliga kontrakt med viten vid förseningar, tillräcklig finansiering för vidareutveckling, kompetent projektledning/leveransuppföljning med jurister på plats hela tiden. F´n trot sa Relling....


Redigerat av Nisken, 14 juli 2020 - 07:50.


#3098

Postad 14 juli 2020 - 08:42

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Men tror ni inte att 2an ligger en bra bit fram i tiden ? Niklas säger ju att 1an skall få nyare Android. Är väll onödigt av CD att försöka få 1an att fungera med ny android om 2an kommer snart ? 


Redigerat av andersgog, 14 juli 2020 - 08:43.


#3099

Postad 14 juli 2020 - 08:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

1:an borde aldrig ha köpts in.



#3100

Postad 14 juli 2020 - 09:00

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1

Men tror ni inte att 2an ligger en bra bit fram i tiden ? Niklas säger ju att 1an skall få nyare Android. Är väll onödigt av CD att försöka få 1an att fungera med ny android om 2an kommer snart ?

Eftersom CD bestämt sig (äntligen) att ta fram en ny box är det nog ganska självklart att OP1 inte ligger i fokus längre.
Att fortsätta köpa havre till en död häst är som bekant ingen bra idé ;)

Positivt att Kaon ligger bakom, deras Smartbox är grymt stabil och snabb!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.