Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 november 2007 - 18:47

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Man kanske skulle beställa från Tyskland...
€ 493 från Computeruniverse och då ingår 7 st HD DVD skivor...

Klart frestande, fast jag väntar nog månaden ut och ser vad priserna hamnar i svenska butiker

#152

Postad 12 november 2007 - 00:48

city slicker
  • city slicker
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Just now took a quick look at the free movies included with a new EP30 or EP 35 purchased in Germany and in Sweden. In Germany and Sweden you get the same 11 movies to choose from except that Germany offers two more - 300 and Bourne Conspiracy. What's up with that?

Free movies offered in Sweden

Free movies from Germany

In both cases it appears that you must choose the 5 movies from 4 categories and you must fill out a form and mail it to get your movies delivered. They are not going to make it easy!

#153

Postad 12 november 2007 - 09:01

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Just now took a quick look at the free movies included with a new EP30 or EP 35 purchased in Germany and in Sweden. In Germany and Sweden you get the same 11 movies to choose from except that Germany offers two more - 300 and Bourne Conspiracy. What's up with that?

Free movies offered in Sweden

Free movies from Germany

In both cases it appears that you must choose the 5 movies from 4 categories and you must fill out a form and mail it to get your movies delivered. They are not going to make it easy!


Thats probably becasue the Swedish offer is for Xbox 360 and the German offer is for Toshiba EP30, 35 or XE1. When you buy either of these players you get "300" and Bourne included in the box. I guess thats why the movies are pre checked in the German form.

#154

Postad 12 november 2007 - 20:43

city slicker
  • city slicker
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Smellymarq - Thanks for your explanation. My German is terrible so I didn't understand that the 2 movies '300' and 'Bourne' are automatically included in both countries when you buy the Toshiba. Now I understand that a total of 7 movies are included in Germany and Sweden. The last time I checked at Skivlagret the price of a HD DVD movie was from 219kr to 269kr. This means that the value of the 7 free movies is at least 1533kr!

#155

Postad 13 november 2007 - 07:23

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Varför har EP35 försvunnit från prisjakts lista? :S

#156

Postad 13 november 2007 - 18:00

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Varför har EP35 försvunnit från prisjakts lista? :S

Den har inte försvunnit. Dock så finns endast utlänska butiker i listan, så om du inte har specifierat att även utlänska butiks priser skall visas så hittar du inga priser.
För övrigt kan nämnas att Cyberport.de har ett konon pris nu, € 419, och 7 filmer följer med...
Skulle just till att beställa men såg att de inte tar emot kreditkorts beställningar från Sverige.

Det finns visserligen en billigare butik i listan, € 409 hos Alternate.de men det står inget om att det följer med några filmer hos dem...

#157

Postad 14 november 2007 - 06:32

Unregistereda2ad00fb
  • Unregistereda2ad00fb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är det inte så att erbjudande om 5-7 filmer bara gäller för det land man köpt spelaren i?
Som jag har tolkat det hela, så skall man skicka in ett kvitto (från det egna landet) till Toshiba och därefter skickar dom ut filmerna och det gäller nog bara för de länder som har kampanjen igång!
Sverige har ju inte startat det för Toshiba-spelarna utan endast för Xbox, så det är nog bara att hoppas att Toshiba kommer igång i Sverige också och därefter köpa en spelare här!

Redigerat av Unregistereda2ad00fb, 14 november 2007 - 08:09.


#158

Postad 15 november 2007 - 09:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
Toshiba HD-EP30 3 840:-

Postad bild

#159

Postad 15 november 2007 - 12:01

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Toshiba HD-EP30 3 840:-

Postad bild


En sådan får det bli när dom har den på lager. Tror du jag blir nöjd med denna? skulle ju hellre ha haft en ep35 men ekonomin tillåter ju inte alltid de bästa.

#160

Postad 15 november 2007 - 13:12

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
EP-35 kan ju köra ljudspåren t.ex DTS-HD MA som bitstream. Är väl det enda som skiljer. Kan EP-30 skicka ut DTS-HD MA som PCM eller liknande kanske? För oss utan kompatibel receiver.

#161

Postad 16 november 2007 - 09:53

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
http://www.hddvdeuro...hddvd_po_se.pdf

#162

Postad 16 november 2007 - 12:56

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Nu börjar det ju bli riktigt prisvärt att skaffa dessa :angry:

#163

Postad 16 november 2007 - 13:37

Unregistereda2ad00fb
  • Unregistereda2ad00fb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Skulle bra gärna slå till med en XE1 från Pixmania.se och få 5 filmer "på köpet", men när man lusläser Toshibas villkor står det att spelaren måste var inköpt från en auktoriserad Toshiba-återförsäljare!!!

Pixmania köper nog inte in sina maskiner från Toshiba Sverige, så jag tvivlar på att Pixmania räknas såsom en sådan av Toshiba Sverige... :angry:

#164

Postad 17 november 2007 - 00:15

city slicker
  • city slicker
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Let's see - you get 7 free movies in Germany and only 5 free movies in Sweden. What's up with that?

Also, the selection of 13 movies is awful. Plus Toshiba plays games with the selection by splitting it into 3 groups.

I guess they are free so I shouldn't complain - NOT! ;)

#165

Postad 17 november 2007 - 00:18

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Let's see - you get 7 free movies in Germany and only 5 free movies in Sweden. What's up with that?


2 in the BOX(3 G)...300 + Bourne.

#166

Postad 17 november 2007 - 00:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

2 in the BOX(3 G)...300 + Bourne.

Jo den där 300 med HD DVD exklusiva WEB features, i like ;)

#167

Postad 17 november 2007 - 00:58

city slicker
  • city slicker
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Diabolo - Thank you for explaining this. The extra 2 movies in the box helps persuade me to buy the HD-EP30 or 35 model. Now all I need is to find out the introductory prices.

A French review of the HD-EP30 by 01net.com is here.

In France it appears that you get the free movies and a rebate of 50 Euro when you purchase the HD-EP30!

An American review of the HD-EP30 by Trusted Reviews is here. The HD-EP30 was "RECOMMENDED". The review summary is:

Features - 8 out of 10
Performance - 9 out of 10
Value - 9 out of 10
Overall - 9 out of 10

#168

Postad 19 november 2007 - 12:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Hmm, man bör nog se till att ha 1080p24 kapabel input (eller fin 1080i hantering) om man ska ha riktig nytta av 30-serien, för 1080p60 outputen verkar minst sagt skakig.

Är det nån nånstans som öppnat upp en 30, är det samma videoprocessor grund som "gamla" A20/E1P eller? Recensionen ovan tyder lite på det. Tippar på liknande Dvd-prestanda, XE1/Onkyo kanske inte behöver vara skraja mao. :)

#169

Postad 19 november 2007 - 20:30

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Hmm, man bör nog se till att ha 1080p24 kapabel input (eller fin 1080i hantering) om man ska ha riktig nytta av 30-serien, för 1080p60 outputen verkar minst sagt skakig.

Är det nån nånstans som öppnat upp en 30, är det samma videoprocessor grund som "gamla" A20/E1P eller? Recensionen ovan tyder lite på det. Tippar på liknande Dvd-prestanda, XE1/Onkyo kanske inte behöver vara skraja mao. :rolleyes:

XE1 slår dessa nya spelare när det gäller dvduppspelning men hur stor skillnaden är det vet jag ej.
Tror faktiskt att det inte finns någon nuvarande Blu-ray eller HD-DVD spelare som klår XE1:an när det gäller uppspelning av dvdfilmer. Rätta mig om jag har fel.
Men när det gäller uppspelning av HD-DVD filmer så tror jag skillanden är liten om det nu finns någon skillnad!
Är lite part i målet har en själv en XE1 :lol:

#170

Postad 20 november 2007 - 10:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Ja, vid 1080p24 output har jag oxå svårt att tro att det ska vara några större skillnader mellan XE1 och EP3x. Det va alltså bara vid 1080p60 somden ev var skakig (gör inte mig nått, tänkte bara att det kan vara intressant info för de som inte har 1080p24 kapabel input).

Lite OT men US-spelaren BD1200 lär vara i mångt och mycket jämbördig med XE1 när det gäller DVD-playback. Den första som lär matcha XE1 i Svedala lär väl vara Sammys multispelare antar jag, hoppas få en "hands on" på den i december. :rolleyes:

#171

Postad 20 november 2007 - 18:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Please note that the new web-enabled HD DVD titles such as Blood Diamond, Freedom Vol. 1 & 2, 300, Heroes Season One, Motörhead's "Stage Fright" and Transformers (2007) would require the latest firmware updates on the HD DVD players, for the web-enabled features to function without major hiccups.


Ny Firmware ute.
HD DVD Players Released in Europe
HD-EP30/EP35 (Version 1.1) New!

#172

Postad 21 november 2007 - 01:47

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Please note that the new web-enabled HD DVD titles such as Blood Diamond, Freedom Vol. 1 & 2, 300, Heroes Season One, Motörhead's "Stage Fright" and Transformers (2007) would require the latest firmware updates on the HD DVD players, for the web-enabled features to function without major hiccups.


Ny Firmware ute.
HD DVD Players Released in Europe
HD-EP30/EP35 (Version 1.1) New!


Vad bra! Nu har vi ny firmware...nu saknar vi bara en spelare att uppgradera den med!

#173

Postad 25 november 2007 - 14:03

Saim
  • Saim
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ingen som köpt sig en EP-35 ifrån Tyskland eller så än?
Jäkla konstigt att inte Toshiba kan få tummen ur och släppa de nya spelarna i Sverige snart ;) .

Funderar på att beställa mig en EP-35 från lämplig tysk nät-butik snart så man har nåt att spela upp på när nya projjen dimper ner. Någon som har något ställe att rekommendera?

/Simon

#174

Postad 25 november 2007 - 14:19

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Någon som har något ställe att rekommendera?

/Simon



Har själv handlat både från Digitalo samt Cyberport. Fungerade alldeles utmärkt.

Redigerat av Unregistered52a88696, 25 november 2007 - 15:12.


#175

Postad 29 november 2007 - 09:52

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Ingen som köpt sig en EP-35 ifrån Tyskland eller så än?
Jäkla konstigt att inte Toshiba kan få tummen ur och släppa de nya spelarna i Sverige snart ;) .

/Simon


Ja, tycker oxå det är jäkligt skumt, jag menar nu kommer de nya modellerna helt att missa julhandeln (som visserligen inte är SÅ stor i Sverige vad gäller High-def, men ändå...), vilket onekligen känns trist.

Sen tycker jag spontant att priserna för de nya spelarna måste sjunka ännu mer + inkludera fler filmer i paketet för att framtida köp öht ska kännas intressant (personligen funderar jag på att "byta upp" mig från X360 addonspelare --> EP-35...).

Kolla t ex Dustins erbjudande av Blu-ray spelaren Sony BDP-S300 för 4500 spänn inkl 11 (!) filmer på köpet! För att kontra detta borde Ep-35an hamna på MAX 3990 kr och inkludera minst 10 HD DVD filmer, men detta lär väl knappast inträffa här i gamla Svedala... :wub:

Man kanske skulle ta en billig sista-minuten resa till staterna ändå? B)

Redigerat av ajzman, 29 november 2007 - 16:08.


#176

Postad 29 november 2007 - 10:23

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Läste följande inne på dvdforum.nu (hoppas inte skribenten där har ngt emot att dennes inlägg hamnar här också?)

Postad: 2007-11-02 08:53:17

"Pratade med Toshiba igår.
Dom sa att dom nu spelarna finns inne på lager
och att dom väntar på att EL-Giganten, Media Markt, Expert och tror de var Hifi Klubben ska lägga sina beställningar.

Dom kommer även närmare jul köra någon slags av promotion så att alla som känt avsaknaden av HD DVD i Sverige, känner sig lite mer röda till jul. Kan ju vara passande.

Självklart kommer det att följa med 5 st HD DVD filmer när ni köper den nya spelaren. Vet inte vilka filmer det är men hoppas på lite nyare titlar än dom som kom med ifrån början.

Ser ut som det kan bli en röd jul i år, även i detta avlånga land."


Direktlänk

Redigerat av Unregistered52a88696, 29 november 2007 - 10:25.


#177

Postad 29 november 2007 - 15:31

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Verkligen bra erbjudande från bluray sidan. Vill verkligen se dessa spelare ute i butikerna snart, och man blir ju väldigt fundersam på vilket erbjudande de slänger med. Prislapp runt 5000 tycker jag vore rimligt pris.

#178

Postad 29 november 2007 - 17:17

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Läste följande inne på dvdforum.nu (hoppas inte skribenten där har ngt emot att dennes inlägg hamnar här också?)

Postad: 2007-11-02 08:53:17

"Pratade med Toshiba igår.
Dom sa att dom nu spelarna finns inne på lager
och att dom väntar på att EL-Giganten, Media Markt, Expert och tror de var Hifi Klubben ska lägga sina beställningar.

Dom kommer även närmare jul köra någon slags av promotion så att alla som känt avsaknaden av HD DVD i Sverige, känner sig lite mer röda till jul. Kan ju vara passande.

Självklart kommer det att följa med 5 st HD DVD filmer när ni köper den nya spelaren. Vet inte vilka filmer det är men hoppas på lite nyare titlar än dom som kom med ifrån början.

Ser ut som det kan bli en röd jul i år, även i detta avlånga land."


Direktlänk



Ja kan de snabba på så man kan handla en spelare snart :)

Segt att ha en del filmer som man inte kan se.

#179

Postad 30 november 2007 - 08:22

Bergstream
  • Bergstream
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Läste följande inne på dvdforum.nu (hoppas inte skribenten där har ngt emot att dennes inlägg hamnar här också?)

Postad: 2007-11-02 08:53:17

"Pratade med Toshiba igår.
Dom sa att dom nu spelarna finns inne på lager
och att dom väntar på att EL-Giganten, Media Markt, Expert och tror de var Hifi Klubben ska lägga sina beställningar.

Dom kommer även närmare jul köra någon slags av promotion så att alla som känt avsaknaden av HD DVD i Sverige, känner sig lite mer röda till jul. Kan ju vara passande.

Självklart kommer det att följa med 5 st HD DVD filmer när ni köper den nya spelaren. Vet inte vilka filmer det är men hoppas på lite nyare titlar än dom som kom med ifrån början.

Ser ut som det kan bli en röd jul i år, även i detta avlånga land."


Direktlänk


Det är väl Toshiba HD-E1/EP10 som dom har i lager? och inte EP30 & Ep35 ? :unsure:

Är det någon som har hört något datum när EP30/EP35 finns ute i butikerna?

Redigerat av Bergstream, 30 november 2007 - 11:49.


#180

Postad 30 november 2007 - 09:46

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Det är väl Toshiba HD-E1/EP10 som dom har i lager och inte EP30 & Ep35 :unsure:

Är det någon som har hört något datum när EP30/EP35 finns ute i butikerna?


Vem har sagt det? Har du själv kollat med Toshiba (Sverige?)
Varför skulle det inte kunna vara så att man har dessa på lager, och att man
inväntar på orders från butiker runt om i Sverige? Jag säger inte att det måste
vara så här, men varför skulle ngn skriva ett sådant inlägg (det jag länkade in)
och ljuga om en sådan sak?

#181

Postad 30 november 2007 - 11:03

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Det är väl Toshiba HD-E1/EP10 som dom har i lager och inte EP30 & Ep35 :unsure:

Är det någon som har hört något datum när EP30/EP35 finns ute i butikerna?


Vem har sagt det? Har du själv kollat med Toshiba (Sverige?)
Varför skulle det inte kunna vara så att man har dessa på lager, och att man
inväntar på orders från butiker runt om i Sverige? Jag säger inte att det måste
vara så här, men varför skulle ngn skriva ett sådant inlägg (det jag länkade in)
och ljuga om en sådan sak?


Det inlägget var ju postat för snart en månad sedan. Skulle inga butiker ha beställ hem dessa om de fanns eller? Att inte Elgiganten, Mediamarkt m.m gjort detta förvånar mig inte men att diverse nätbutiker inte skulle beställa hem dessa spelare om de fanns i Sverige tror jag inte på. Kan ju vara så att den personen på Toshiba som sa att modellerna fanns i Sverige pratade i nattmössan kanske?

Jag beställer snart en EP-35 från tyskland, men då får man inte gratisfilmerna eller? Någon som har koll på detta?

#182

Postad 30 november 2007 - 11:07

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Jag beställer snart en EP-35 från tyskland, men då får man inte gratisfilmerna eller? Någon som har koll på detta?



Vilken butik ska du beställa ifrån? Jag är oxå lite intresserad av ett Tysklands-köp nämligen... Men det är klart, vore ju trist om man inte får gratisfilmerna då... :unsure:

#183

Postad 30 november 2007 - 11:19

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att den personen på Toshiba som sa att modellerna fanns i Sverige pratade i nattmössan kanske?

Jag beställer snart en EP-35 från tyskland, men då får man inte gratisfilmerna eller? Någon som har koll på detta?


Visst kan det varit så. :unsure: Många kanske här... och det kanske är så att Toshiba valt att släppa dessa spelare först till julhandeln. Men men, vi får helt enkelt vänta och se. För mig personligen ser HD-EP10 ut som ett bättre alternativ, då denna går att göra regfri på SDVD.

Tyskarna verkar inte heller ha ngr för beställning ännu. I England har man dock börjat leverera ut dessa nya modeller.

Ang. "gratisfilmerna", så är det i landet som man beställer i från som det gäller. Är inte 100% säker, men man ska nog ha en bostadsadress i landet (dit filmerna skickas) för att kunna utnytja erbjudandet. Så har det i alla fall varit i USA/Canada.

Redigerat av Unregistered52a88696, 30 november 2007 - 11:21.


#184

Postad 30 november 2007 - 11:47

Bergstream
  • Bergstream
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Det är väl Toshiba HD-E1/EP10 som dom har i lager och inte EP30 & Ep35 :lol:

Är det någon som har hört något datum när EP30/EP35 finns ute i butikerna?


Vem har sagt det? Har du själv kollat med Toshiba (Sverige?)
Varför skulle det inte kunna vara så att man har dessa på lager, och att man
inväntar på orders från butiker runt om i Sverige? Jag säger inte att det måste
vara så här, men varför skulle ngn skriva ett sådant inlägg (det jag länkade in)
och ljuga om en sådan sak?


Jag bara antog att det var EP10/E1 som han frågade om eftersom att det inte stod något om att han frågade om Ep30/35. Glömde bort att skriva ett frågetecken i mitt senaste inlägg :)

Men visst det vore jätte bra om dom hade Ep30/35 i lager redan 1nov :unsure:

Redigerat av Bergstream, 30 november 2007 - 11:51.


#185

Postad 30 november 2007 - 12:16

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Jag beställer snart en EP-35 från tyskland, men då får man inte gratisfilmerna eller? Någon som har koll på detta?



Vilken butik ska du beställa ifrån? Jag är oxå lite intresserad av ett Tysklands-köp nämligen... Men det är klart, vore ju trist om man inte får gratisfilmerna då... :unsure:


Jag har funderat på att beställa från Digitalo.de men det låter ju troligt att det är som Multimedia säger att man måste ha en hemadress i det landet som den är köpt i dit filmerna levereras. Får se hur jag gör. Beror på hur lång tid det dröjer för Svenska Toshiba att vakna och vad priset kommer att ligga på. Priserna i Tyskland är väldigt bra tycker jag.

#186

Postad 01 december 2007 - 10:13

Morrgan
  • Morrgan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Skrev till Toshiba och frågade när dom trodde att EP-30 skulle dyka upp i Sverige och fick följande svar:

"EP 30 har köpts in av Media Markt och Hi Fi Klubben , de är brist på dessa i Europa men skall
enligt mina uppgifter komma in i mitten på December. ( 5 HDDVD filmer ingår )"

#187

Postad 01 december 2007 - 10:53

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Skrev till Toshiba och frågade när dom trodde att EP-30 skulle dyka upp i Sverige och fick följande svar:

"EP 30 har köpts in av Media Markt och Hi Fi Klubben , de är brist på dessa i Europa men skall
enligt mina uppgifter komma in i mitten på December. ( 5 HDDVD filmer ingår )"



Hmm, intressant... Hoppas Mediamarkt får in Ep-35an ungefär samtidigt då, hade varit kul att se vad priset hamnade på!

#188

Postad 01 december 2007 - 12:12

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Skrev till Toshiba och frågade när dom trodde att EP-30 skulle dyka upp i Sverige och fick följande svar:

"EP 30 har köpts in av Media Markt och Hi Fi Klubben , de är brist på dessa i Europa men skall
enligt mina uppgifter komma in i mitten på December. ( 5 HDDVD filmer ingår )"



Hmm, intressant... Hoppas Mediamarkt får in Ep-35an ungefär samtidigt då, hade varit kul att se vad priset hamnade på!


Ja verkligen, har väntat i flera månader på en hd-dvd spelare så nu får snart väntan vara över :D :P

#189

Postad 01 december 2007 - 14:04

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Digitalo har nu fått in HD-EP30, samt att Cyberport har HD-EP35 som status att skickas inom 24 timmar.

Tyskland som gäller här alltså. Har själv beställt från båda två, och alltid funkat perfekt!

Priset med frakt:

HD-EP30 = 3.300:-

HD-EP35 = 3.900:-

(Euron då räknad i 9.5)


Undra om det är så att man får med två filmer i lådan precis som det är i England? Där skickar man tydligen med 300 samt Bourn Supremacy. Sen får man ju 5 extra filmer via beställning. Dock är jag nästan helt säker på att detta endast gäller till en adress i landet som spelaren är köpt i.

Nu är jag sannerligen i valet eller kvalet här. EP35 är jag verkligen sugen på, dock så är det ju detta med att man kan göra EP10 regionsfri i dagsläget. Visst, detta kanske även kommer till EP35 så småningom, men orkar jag vänta på detta? :P Men samtidigt vill man ju hellre köpa det nyaste, när det ändå kostar ungefär lika mycket. Åh, vilket I-landsproblem! :D

Redigerat av Unregistered52a88696, 01 december 2007 - 14:05.


#190

Postad 01 december 2007 - 14:10

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Hade helt klart satsat på EP-35, hur mkt reg 1 DVD ja DVD överhuvudtaget kommer
du kolla på framöver tills det ev kommer ett reg hack till de nya spelarna..

Jag kollar nästan aldrig på DVD längre och sitter med en samling på kanske 800 st ,
de flesta har man ju sett flera ggr redan så ingen panik liksom, ser hellre om så mkt som går i HD :P

Kan nog tänka mig en A-35 framöver dock och behålla E1.an för reg 2 DVD iaf om jag nu köper nytt
, gött att ha 2 HD spelare ändå om den ena krånglar eller skulle åka in på reperation nångång hehe..

#191

Postad 01 december 2007 - 14:14

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Ja, jag är villig att hålla med dig henke! :P

Är precis så jag börjat tänka de senaste dagarna också.
Visst hade det varit trevligt att kunna spela upp sina Reg1 SDVD i en HD-DVD/Blu-Ray spelare. Men fram tills det kommer ett regionshack (om det nu kommer?), så får jag väl koppla den bärbara till Plasman, och på den vägen spela upp filmerna.

Nu ska jag bara försöka klura ut om de där två filmerna även ingår nere i Tyskland. De andra 15 struntar jag blankt i, då det ändå inte var ngt som jag gillade.


EDIT*
Har läst den tyska PDF'en som laddas ner från http://www.hddvdeurope.com/ och där är 300 och Bourne förkryssade (alltså går inte dessa att välja då de följer med även om man inte vill ha dem). Nu kan man ju inte vara säker, men visst vore det konstigt om bara England skickar med dessa två filmer tillsammans med Toshiba-spelaren? Sen står det heller inget i den tyska PDF'en om att de övriga 5 filmerna endast skickas till tyska adresser. Nu skulle jag bli förvånad om det trots allt inte var så, men eftersom det inte står ngt om detta, så blir man ju lite konfunderad... :D

EDIT2*
OK, 300 och Bourne Supremacy är inkluderade med spelaren även i Tyskland. Ska så också vara även i Sverige. (hittade samma info även i denna tråd. :lol:

Redigerat av Unregistered52a88696, 01 december 2007 - 14:48.


#192

Postad 01 december 2007 - 14:59

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
4 K med 2 filmer är rätt shysst ..

#193

Postad 01 december 2007 - 15:01

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Ja, det tycker jag också... :P

#194

Postad 01 december 2007 - 15:28

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Då var 1st Toshiba HD-EP35 beställd via Cyberport.de

Skönt att man äntligen kunde ta och bestämma sig! :P

#195

Postad 01 december 2007 - 15:33

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Då var 1st Toshiba HD-EP35 beställd via Cyberport.de

Skönt att man äntligen kunde ta och bestämma sig! :D


Congrats :P

#196

Postad 01 december 2007 - 15:37

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Då var 1st Toshiba HD-EP35 beställd via Cyberport.de

Skönt att man äntligen kunde ta och bestämma sig! :P


Grattis till köpet och välkommen till den totala HD upplevelsen :D

#197

Postad 01 december 2007 - 15:42

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Congrats :D



Grattis till köpet och välkommen till den totala HD upplevelsen B)



Tackar! :lol: Ja, nu hoppas jag bara banken är snabb med betalningen, och att pengarna finns på Cyberports konto i början utav veckan, för då kanske kanske man har spelaren innan Fredag (troligtvis kommer den dock veckan efter, men man kan ju alltid hoppas :P ) Totalsumman med frakt blev 3.925:-

#198

Postad 01 december 2007 - 18:08

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Då var 1st Toshiba HD-EP35 beställd via Cyberport.de

Skönt att man äntligen kunde ta och bestämma sig! :)


Nice! Du får gärna berätta hur det går framöver..

#199

Postad 01 december 2007 - 18:10

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Självklart!

I'll keep you guys posted. :)

Redigerat av Unregistered52a88696, 01 december 2007 - 18:14.


#200

Postad 05 december 2007 - 11:10

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
En liten uppdatering ang. mitt köp av HD-EP35

Gjorde ju beställningen i lördags i tron om att de hade den på lager. Dock så gick alla de spelare (måste varit väldigt få!) ut till alla kunder i Tyskland som valt att betala med kreditkort. Tyvärr finns inte den möjligheten hos Cyberport för oss som inte bor i Tyskland eller Österike, så därför måste vi betala via banköverföring.

Detta medför då att betalningen tar lite längre tid att komma fram, och därför tog alla spelare slut innan det blev min "tur i kön". Har skickat mail till Cyberport och fick följande svar tillbaka:

"At the moment our distributor has a delivery time up to 14 days. When your payment arrives at our bank account we will order the player for you.
We apologise for any inconvenience."


Ok, inte så där enormt roligt, men jag har heller ingen brådska. Bara spelaren dyker upp innan jul är jag nöjd och glad.

Med detta vill jag ha sagt, att för er som väntar på att spelaren ska dyka upp i lager, så verkar det i alla fall som vissa handlare i Tyskland först tar emot beställningen (inväntar betalning) och sedan skickar efter spelaren hos Toshiba. Därav kan det ju vara läge att göra en beställningen även om det står att den inte finns på lager...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.