Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5601

Postad 15 april 2016 - 15:18

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

snackar vi 99kr i månaden eller en engångssumma?
J


Engångssumma,du måste skämta när det gäller Comhem. I månaden givetvis. Kommer ej ihåg exakt om det var 99. Kan ev vara 79 men per månad är det iaf.

Var skulle dom annar få sin 47% EBITDA från annat än att "skinna" kunder som inte har något annat val. Kunde jag bli av med skitföretagens skitföretag hade dom åkt ut för länge sedan.

Skitutsändningar med dålig bild och synk av densamma, bredband som går långsamt och lider av fungerar/fungerar inte syndrom. Urusel service som hänvisar till att det blir för dyrt att se till så att bredbandet har tillräcklig hastighet vid belastningstoppar då flertalet är på nät etc etc...

#5602

Postad 03 juni 2016 - 18:11

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1

Viasat lanserar snart en ny kanal, Viasat Sport Premium, som blir Viasats huvudkanal för CL och PL....

Jag som precis har förlängt Com-Hem plågan med ett år i tron att jag kan se PL även nästa säsong.

Att fråga ComHem om kanalen kommer att ingå när PL säsongen kommer igång är ju meningslöst.
(Man får ju bara standardsvaret "ComBort arbetar kontinuerligt med att se över kanalutbudet. Vi kan i dagsläget inte kommentera om vilka kanaler som kan tänkas tillkomma i utbudet eller inte" alternativt "Förhandlingar pågår".

j*vla skit....

Viasat Sport Premium
Viasat Sport Premium


#5603

Postad 05 juni 2016 - 17:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 1

 

Viasat lanserar snart en ny kanal, Viasat Sport Premium, som blir Viasats huvudkanal för CL och PL....

Jag som precis har förlängt Com-Hem plågan med ett år i tron att jag kan se PL även nästa säsong.

Att fråga ComHem om kanalen kommer att ingå när PL säsongen kommer igång är ju meningslöst.
(Man får ju bara standardsvaret "ComBort arbetar kontinuerligt med att se över kanalutbudet. Vi kan i dagsläget inte kommentera om vilka kanaler som kan tänkas tillkomma i utbudet eller inte" alternativt "Förhandlingar pågår".

j*vla skit....

Viasat Sport Premium
Viasat Sport Premium

 

Om Viasat Sport Premium inte ingår i ComHems Viasat Sport-abonnemang kommer varenda kotte avsluta sitt abonnemang. Räknar med att det ingår...



#5604

Postad 06 juni 2016 - 17:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Skulle inte förvåna mig om det bara är Viasat Sport dom döper om till Viasat Sport Premium precis på samma sätt som dom nyligt döpte om Viasat Film till Viasat Film Premiere.


Redigerat av Leatherface, 06 juni 2016 - 17:01.


#5605

Postad 07 juni 2016 - 20:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Skulle inte förvåna mig om det bara är Viasat Sport dom döper om till Viasat Sport Premium precis på samma sätt som dom nyligt döpte om Viasat Film till Viasat Film Premiere.

 

Eller så läggs Viasat Motor ner, då den nya kanalen har en rödlogga

 

Viasat 16 kommer väl att försvinna efter OS, så där finns utrymme för en annan kanal från Viasat



#5606

Postad 08 juni 2016 - 07:57

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 1
Comhem köper Boxer
http://it24.idg.se/2...hem-koper-boxer

#5607

Postad 08 juni 2016 - 08:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

undra hur de ska leverera sina tjänster där i ett utrymme som  knappt  rymmer en hd kanal haha



#5608

Postad 08 juni 2016 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Är detta vettigt? Går vi inte mot något som nästa liknar ett monopol på marknaden? Det var illa nog att Boxer var den enda operatören i marknätet.



#5609

Postad 08 juni 2016 - 08:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

undra hur de ska leverera sina tjänster där i ett utrymme som  knappt  rymmer en hd kanal haha

ComHem skriver själva att de ska (försöka) leverera fiber till de 500.000 kunderna/villaägarna.



#5610

Postad 08 juni 2016 - 09:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Är detta vettigt? Går vi inte mot något som nästa liknar ett monopol på marknaden? Det var illa nog att Boxer var den enda operatören i marknätet.

Jag har en känsla av (behöver inte stämma) att en stor del av Boxerkunderna är pensionärer som övertalades att teckna Boxer när de analoga tv-sändningarna stängdes ner.

 

Känns som att Boxers kundgrupp kommer att minska och minska i takt med att kunderna dör? Har man möjlighet väljer nog de flesta tv via bredbandet eller inget tv-abonnemang alls. En del Boxerkunder har väl iof redan tv via bredbandet förstås, tänker mest på de som kör DVB-T.



#5611

Postad 08 juni 2016 - 09:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

ComHem skriver själva att de ska (försöka) leverera fiber till de 500.000 kunderna/villaägarna.

hur de nu ska gå till

 

de jag kommer å tänka på är att de tar ner en frekvens  och skickar  data på den på så sätt skulle tivo boxen funka med flera kanaler men det är värre med att skicka data


Redigerat av Duckface21, 08 juni 2016 - 09:54.


#5612

Postad 08 juni 2016 - 10:06

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Boxer har ju även Kabel-TV samt Fiber-TV kunder.

Bor man som mig på landsbygden så har man bara marksänt eller parabol att välja på (finns en del fibernät också visserligen). Jag har Canal Digital (parabol) som min huvudleverantör och Boxer (marksänt) som komplement. Majoriteten av husen i mitt närområde är troligtvis Boxer-kunder (unga som gamla), detta har jag konstaterat genom avsaknaden av paraboler.

Undrar hur många av oss 500.000 kunder som saknar möjligheten till fiber?



#5613

Postad 08 juni 2016 - 10:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 1

hur de nu ska gå till

 

de jag kommer å tänka på är att de tar ner en frekvens  och skickar  data på den på så sätt skulle tivo boxen funka med flera kanaler men det är värre med att skicka data

ComHem kommer inte kunna styra vad som sänds i marknätet, så det scenariot blir inte aktuellt.

Nu kommer man över Boxers kundstock på fibersidan och där kommer kanske märka av ett ägarbyte.

För den som kör via marknätet lär det inte bli någon större skillnad.



#5614

Postad 08 juni 2016 - 10:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

ComHem kommer inte kunna styra vad som sänds i marknätet, så det scenariot blir inte aktuellt.

Nu kommer man över Boxers kundstock på fibersidan och där kommer kanske märka av ett ägarbyte.

För den som kör via marknätet lär det inte bli någon större skillnad.

där har du lite fel de kan dom faktiskt OM men bara OM de får ett  datanät via en frekvens! = staten styr bara vilka frekvenser som ska tilldelas och hur många  sk muxar på respektive frekvens


Redigerat av Duckface21, 08 juni 2016 - 10:32.


#5615

Postad 08 juni 2016 - 10:25

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

ComHem kommer inte kunna styra vad som sänds i marknätet, så det scenariot blir inte aktuellt.

Nu kommer man över Boxers kundstock på fibersidan och där kommer kanske märka av ett ägarbyte.

För den som kör via marknätet lär det inte bli någon större skillnad.

Just det, nu håller ju Teracom på med att frigöra utrymme till 4G om jag inte minns fel och det innebär att det blir mindre utrymme kvar till bla TV.



#5616

Postad 08 juni 2016 - 10:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Boxer har ju även Kabel-TV samt Fiber-TV kunder.

Bor man som mig på landsbygden så har man bara marksänt eller parabol att välja på (finns en del fibernät också visserligen). Jag har Canal Digital (parabol) som min huvudleverantör och Boxer (marksänt) som komplement. Majoriteten av husen i mitt närområde är troligtvis Boxer-kunder (unga som gamla), detta har jag konstaterat genom avsaknaden av paraboler.

Undrar hur många av oss 500.000 kunder som saknar möjligheten till fiber?

Just därför skulle det va bra om ComHem hade en lösning på att leverera data till alla de boxer kunder ...

 

Om det är sommarhus är merparten av dessa oftast så kallade boxer kontant abonnemang med då de leder stort i sommarstugor och husbilar/husvagnar  osv


Just det, nu håller ju Teracom på med att frigöra utrymme till 4G om jag inte minns fel och det innebär att det blir mindre utrymme kvar till bla TV.

där kommer det till att ComHem kanske har nån ide att få ut alla sina paket via  de nya frekvenserna



#5617

Postad 08 juni 2016 - 10:44

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

När Teracom satsade på ADSL för ca 10-12 år sedan så samarbetade dom med ca 10 st mindre internetleverantörer. I dag så är all deras utrustning dom satte upp i mina trakter nedplockade. Återstår att se vilka företag och vad som kommer att erbjudas i deras kommande 4G-nät.



#5618

Postad 08 juni 2016 - 12:58

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Rent tekniskt räcker det inte att bara frigöra en MUX för att skicka data istället, eftersom det måste finnas både en finfördelad infrastruktur och tvåvägskommunikation för att det ska vara användbart.

I mobilnätet fungerar det (någorlunda) eftersom cellerna är tillräckligt många och små för att var och en inte bli överbelastad av användare. När mobilnätoperatörerna tar över 700 MHz-bandet kommer de att bygga ut sina master att använda den ytterligare kapaciteten där de anser det vara meningsfullt för dem.

Så vad Com Hem har i tankarna är förmodligen att köpa in sig i existerande fibernät och förlänga ut det till fastigheterna.

#5619

Postad 08 juni 2016 - 13:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0


Så vad Com Hem har i tankarna är förmodligen att köpa in sig i existerande fibernät och förlänga ut det till fastigheterna.

Kan ju bli så att Comhem kommer att erbjuda sina tjänster i t.ex. Telias öppna fiber.  Boxer finns som val där nu men inte Comhem.



#5620

Postad 08 juni 2016 - 13:06

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Kan ju bli så att Comhem kommer att erbjuda sina tjänster i t.ex. Telias öppna fiber. Boxer finns som val där nu men inte Comhem.


Det låter som det mest rimliga scenariot. :)

#5621

Postad 08 juni 2016 - 15:33

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 1

Kan ju bli så att Comhem kommer att erbjuda sina tjänster i t.ex. Telias öppna fiber.  Boxer finns som val där nu men inte Comhem.

Behöver de väl knappast köpa Boxer för att göra? ComHem levererar idag både internet och IPTV i andra öppna nät så det lär ju inte finnas något hinder att göra det i Telias nät också.



#5622

Postad 13 juni 2016 - 07:25

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Com Hem (om ni nu läser tråden): Min bindningstid går ut till hösten och ni har på tre år fortfarande inte löst en mindre TIVO-box? Jag gillar TIVO och ni är grymma med alla era HD-kanaler men boxen är för omodern. När släpper ni en mindre tvbox? Uppkopplade på Framtidens Bredband så vi har en del leverantörer typ Telia att välja mellan. 



#5623

Postad 13 juni 2016 - 07:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Behöver de väl knappast köpa Boxer för att göra? ComHem levererar idag både internet och IPTV i andra öppna nät så det lär ju inte finnas något hinder att göra det i Telias nät också.

Nåt hinder borde det finnas när dom inte finns med i Telias öppna nät.



#5624

Postad 13 juni 2016 - 08:35

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Nåt hinder borde det finnas när dom inte finns med i Telias öppna nät.

Knappast något som påverkas av att man köper Boxer i alla fall.
Det finns sannolikt en mängd orsaker till att ComHem finns i vissa öppna nät och inte andra, samma för Telia som företrädesvis bara säljer tjänster i sina egna nät.

Kan inte bli mer än spekulationer, men jag misstänker mer att orsaken ligger i att ComHem inte sett något bra business case i att konkurrera med Telia i Telias nät. Kan för all del även finnas något i den plattform Telia erbjuder som inte passar för hur ComHem vill leverera sina tjänster, vilket i så fall näppeligen ändrar sig om affären med Boxer går igenom.



#5625

Postad 05 juli 2016 - 18:49

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Bredbandsbolaget har gjort klart med TV3 Sport och Viasat Sport Premium. Vad händer hos Comhem? Hösten närmar sig snabbt.

TV 12 saknas också i HD. Finns bland annat hos Telia som annars har ett ganska mediokert HD-utbud.



#5626

Postad 06 juli 2016 - 01:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 1
Nu har kodningsfelet på SVT2 HD återuppstått, så att konturer och detaljer förvandlas till en kletig smet så länge den övergripande komplexiteten i bilden är låg.

Nu spelar jag in testbilden på morgonen för att analysera och jämföra med hur det såg ut sist det var fel. Sedan kommer det ju bli en mardröm att få Com Hem göra något åt det.

Tillägg: Felet är åtgärdat nu.

Redigerat av Zacabeb, 08 juli 2016 - 17:21.


#5627

Postad 11 juli 2016 - 19:43

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Nu har kodningsfelet på SVT2 HD återuppstått, så att konturer och detaljer förvandlas till en kletig smet så länge den övergripande komplexiteten i bilden är låg.

Nu spelar jag in testbilden på morgonen för att analysera och jämföra med hur det såg ut sist det var fel. Sedan kommer det ju bli en mardröm att få Com Hem göra något åt det.

Tillägg: Felet är åtgärdat nu.

 

Får man fråga om detta ligger i utsändningen (från ComHem / SVT ?) eller om det hotfixas hej vilt med mjukvaran i boxarna ?

 

Sen har jag den tråkiga nyheten att berätta ang. tvångsskalningen i boxen.

Mkt låg prio, typ ingen, efter nylig kontakt med ComHem. Trots att det är en bug ! O förmodligen busenkel o fixa....

 

TiVon kommer även i fortsättningen att tvångsskala till senast zappad HD-kanals upplösning med

specialfallet om både 720p och 1080i är förkryssade så skalas allt, även 1080i -kanalerna,  till 720p...

 

Så det blir 2017 på den tidigast, inget i nästa uppgradering i alla fall när nu den kommer.  :angry: x 17



#5628

Postad 11 juli 2016 - 20:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Får man fråga om detta ligger i utsändningen (från ComHem / SVT ?) eller om det hotfixas hej vilt med mjukvaran i boxarna ?


Felet låg i själva utsändningen. Kodaren kastade bort mer data än relevant från DCT-blocken vid komprimering.

När det gäller TiVo och upplösning så tror jag Com Hem sitter i knät på Virgin och Virgin är på väg att introducera en ny (och bananformad) TiVo-box med stöd för UHD, så de verkar inte bry sig så mycket om den gamla.

Virgin har samma problem med upplösningen på sina TiVo sedan hedenhös och vill tydligen att de ska fungera så. Vet inte riktigt vad de röker... :rolleyes:

#5629

Postad 11 juli 2016 - 21:27

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Även 3:an såg ju som skit i helgen.Tom Minecraft ser bättre ut. Dj skitbolag inte ens bredbandet fungerar bra...

#5630

Postad 11 juli 2016 - 21:34

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 1

Felet låg i själva utsändningen. Kodaren kastade bort mer data än relevant från DCT-blocken vid komprimering.

När det gäller TiVo och upplösning så tror jag Com Hem sitter i knät på Virgin och Virgin är på väg att introducera en ny (och bananformad) TiVo-box med stöd för UHD, så de verkar inte bry sig så mycket om den gamla.

Virgin har samma problem med upplösningen på sina TiVo sedan hedenhös och vill tydligen att de ska fungera så. Vet inte riktigt vad de röker... :rolleyes:

 

Bananformad box !

 

Det betyder att den kommer att skala rätt   :lol:



#5631

Postad 16 juli 2016 - 21:38

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Lite mer efterforskning har visat att den bananformade boxen är TiVo:s nya amerikanska box och bara användes som illustration av någon sajt i och med att Virgin utannonserat en ny box.

Tack och lov, för den såg inte klok ut.

PS. Är det någon mer som har tänkt på att TiVo:n spelar de första sex noterna ur Pop Goes the Weasel när man trycker flera gånger för att snabbspola? Som en glassbil. :P

#5632

Postad 18 juli 2016 - 16:39

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Ser att TV 3 sport kommer att användas för OS-sändningar. Verkar inte hända något hos Comhem. Har möjlighet att byta till Bredbandsbolaget men vill helst slippa det då jag inte gillar deras box.



#5633

Postad 18 juli 2016 - 20:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

BBB får inte TV3 Sport och dom andra nya Viasat kanalerna förrän i September.



#5634

Postad 19 juli 2016 - 15:19

Zop
  • Zop
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

Nu är det klart med nytt avtal mellan MTG (Viasat) och Com Hem: http://www.viasatspo...stibutionsavtal

 

Viasat Premium, TV3 Sport HD och eSportsTV dyker upp i utbudet framöver.



#5635

Postad 22 juli 2016 - 21:04

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Hmm, Esport HD finns med i kanallistan men, det kommer inget ljud. Man ser de svenska kommentatorerna prata men allt är tyst, spelen är som stumfilmer!

 

TV3 Sport HD finns också och där verkar det fungera som det ska, men någon esport verkar det inte bli tal om (tal, ja alltså man hör inte vad de säger hahaha!!).



#5636

Postad 23 juli 2016 - 00:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Hmm, Esport HD finns med i kanallistan men, det kommer inget ljud. Man ser de svenska kommentatorerna prata men allt är tyst, spelen är som stumfilmer!

TV3 Sport HD finns också och där verkar det fungera som det ska, men någon esport verkar det inte bli tal om (tal, ja alltså man hör inte vad de säger hahaha!!).

Com Hem har haft en störning där AC-3-strömmen inte har varit korrekt packad/för mycket fördröjd, vilket påverkade Viasat Film Premiere HD en dag och SVT1 HD en annan. I båda fallen åtgärdades felen relativt snabbt. Vet inte om det var samma fel på eSportsTV.

Om ljudet saknas eller hackar på en kanal med Dolby Digital, och man har TiVo eller en annan PVR, kan man testa att spola tillbaka några sekunder så att man ser programmet med lite fördröjning. Då kan boxen buffra tillräckligt mycket av AC-3-strömmen för att kunna koda av den riktigt.

Redigerat av Zacabeb, 23 juli 2016 - 00:38.


#5637

Postad 24 juli 2016 - 07:58

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Nu är det klart med nytt avtal mellan MTG (Viasat) och Com Hem: http://www.viasatspo...stibutionsavtal

 

Viasat Premium, TV3 Sport HD och eSportsTV dyker upp i utbudet framöver.

 

Får ComHem även Viasat Premium som HD? eller är det bara SD?



#5638

Postad 24 juli 2016 - 14:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Alla nya kanaler är HD kanaler.



#5639

Postad 28 juli 2016 - 16:06

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Tänkte att jag skulle delge lite TV4 - grejer och om nån har feedback på detta vore det kul då

jag försöker friskriva all min hårdvara.

 

Tryckte upp detta på FB-forumet, men det är här som teknikintresserade verkar röra sig,

Det gäller IP-TV , Fiber-LAN.

 

ComHem kunde inte reproducera detta, men säger att de endast hade Koax-miljö... lite fundersamhet uppstår ju då

när de svarar kunder som rapporterar fel med "Inget vi ser hos oss"...

Nog bör de ha råd att dra in ett Fiber-Lan abonnemang till sin Kundtjänst för snabb och korrekt återkoppling till kund. 

 

Nåväl, här kommer mitt FB-inlägg :

 

"Hej,
en liten rapport angående TV4 (HD) och dess bild/ljud.

Jag noterade idag som många ggr innan att vissa inslag i TV4-nyheterna är i osynk.
Dvs, studiosnacket OK, Porseryd rätt OK, men bandat material i samband med inslagen är ur synk.

Idag gällde det speciellt Obamas tal i samtliga nyhetssändningar typ 09:00, 09:30.

Jag kontaktade TV4 och de hade inga felrapporter och sade sig inte se något fel i sändningen vare sig på SD eller HD.

Jag har både Arris o TiVo och kollade live med Arris i morse då Obama var i osynk.

Nu kommer det intressantaste:

Om jag nu tittar i TiVon och gör "Se från början" på nyheterna så erhålls :

"Se från början" , TV 4 , Obama kl 09:00 , Obama talar synkat.

"Se från början" , TV 4 HD , Obama kl 09:00 , Obama talar osynkat.

Kan ni själva kolla detta , tar högst 10 minuter med fjärrjoxandet.

Jag fattar ingenting.

Vad händer med distributionen i samband med bandade inslag? Är det nåt i ljudströmmen somförändras i realtid där.

Jag provade "Se från början" med HDMI direkt till TVn oxå bara för att slippa snack om receiver.

Vore bra o få koll var i kedjan det falerar för mig.

Övrigt ang. TV 4.

TV4 HD : Massor med pixeleringar vid uppspelning av "Se från början". Slö snabbspolning.
TV4 : Bättre hantering av "Se från början" och snabbspolning funkar bättre.

TV 4 HD : Bild något före ljud (även på Arris-boxen !)

Ni får gärna lägga felrapporter, jag orkar inte rapportera fler...

Skönt med Arrisen oxå jämfört med TiVon, slipper periodiska ljud/bildavbrott på massa kanaler, synket är bättre, samt ljudhackandet på SVT syns inte. 
Åtminstone inget ännu"



#5640

Postad 11 augusti 2016 - 09:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt om den här frågan ska ställas till ComHem eller Viasat/Viaplay, men jag hittar ingen mastodonttråd för Viasat/Viaplay så den får hamna här.

Finns det någon rimlig orsak till att ComHem-kunder med Viasat-paketen inte får tillgång till Viaplay? För kunder som betalar direkt till Viasat så ingår Viaplay på köptet. Jag betalar 399 kr/månaden för Viasat Sport HD-paketet utan att få tillgång till Viaplay. Funderar starkt på att avsluta paketet efter OS, tycker inte att det är värt pengarna längre (när jag tecknade paketet betalade jag 229 kr/mån). Om Viaplay ingick skulle det möjligtvis kunna vara värt det. 

 

ComHem får gärna svara, eller andra kunder som tycker att detta är rimiligt/orimligt :)



#5641

Postad 11 augusti 2016 - 10:43

luma67
  • luma67
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 1

Jag vet inte riktigt om den här frågan ska ställas till ComHem eller Viasat/Viaplay, men jag hittar ingen mastodonttråd för Viasat/Viaplay så den får hamna här.

Finns det någon rimlig orsak till att ComHem-kunder med Viasat-paketen inte får tillgång till Viaplay? För kunder som betalar direkt till Viasat så ingår Viaplay på köptet. Jag betalar 399 kr/månaden för Viasat Sport HD-paketet utan att få tillgång till Viaplay. Funderar starkt på att avsluta paketet efter OS, tycker inte att det är värt pengarna längre (när jag tecknade paketet betalade jag 229 kr/mån). Om Viaplay ingick skulle det möjligtvis kunna vara värt det. 

 

ComHem får gärna svara, eller andra kunder som tycker att detta är rimiligt/orimligt :)

 

Tja,

jag har det som heter Viasat Film & Sport Plus (de byter väl namn hela tiden) och har Viaplay.

 

Har du provat att logga in på : https://signup.viaplay.se/

och välja ComHem som leverantör för att se varför ? Tycker att Viaplay Sportkanaler borde dyka upp som tillgängliga i alla fall med tanke på ditt paket. 


Redigerat av luma67, 11 augusti 2016 - 10:49.


#5642

Postad 11 augusti 2016 - 11:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Tja,

jag har det som heter Viasat Film & Sport Plus (de byter väl namn hela tiden) och har Viaplay.

 

Har du provat att logga in på : https://signup.viaplay.se/

och välja ComHem som leverantör för att se varför ? Tycker att Viaplay Sportkanaler borde dyka upp som tillgängliga i alla fall med tanke på ditt paket. 

 

Tack för länken!
Det visade sig att jag fick tillgång till Sport-kanalerna precis som man borde få. Förra gången jag försökte gick det inte, men nu gick det. Så jag tar tillbaka vad jag skrev, ComHem-kunder får tillgång till Viaplay, åtminstone Sportkanalerna.



#5643

Postad 17 augusti 2016 - 20:08

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Hej på er!

Oj vilken enorm tråd det fanns här på forumet om Comhem.

Nu är det så att jag sitter på Telia ADSL och funderar på att byta till Comhem som finns i huset (tre hål i väggen).

Jag kan få Comhems 50mbit + deras digitala basTV-utbud för samma peng som jag nu betalar för Telias "30mbit"(17mbit på riktigt) och jag sitter i valet och kvalet om det är värt att byta från Telias stabila uppkoppling (inte haft en minut downtime på snart 10 år vad jag kan minnas) till Comhems snabbare både upp och ner, och digital-TV lockar ju, nu har jag deras analoga kanaler och bildkvalitén är ju inget att hurra för.

 

Sen har jag en fråga till. Ska jag satsa på deras TIVO-box som kostar ett gäng hundralappar eller räcker det med att köra på TV-modulen (antar att de menar en vanlig CA-modul, men har ingen erfarenhet av sådana) och förlorar man i så fall en massa funktioner? Jag är inte intresserad av att kunna spela in något. Det är ju skillnad på deras box som kostar 495 kr och "modulen" som kostar 1 kr.



#5644

Postad 18 augusti 2016 - 01:04

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Hej på er!
Oj vilken enorm tråd det fanns här på forumet om Comhem.

Nu är det så att jag sitter på Telia ADSL och funderar på att byta till Comhem som finns i huset (tre hål i väggen).
Jag kan få Comhems 50mbit + deras digitala basTV-utbud för samma peng som jag nu betalar för Telias "30mbit"(17mbit på riktigt) och jag sitter i valet och kvalet om det är värt att byta från Telias stabila uppkoppling (inte haft en minut downtime på snart 10 år vad jag kan minnas) till Comhems snabbare både upp och ner, och digital-TV lockar ju, nu har jag deras analoga kanaler och bildkvalitén är ju inget att hurra för.
 
Sen har jag en fråga till. Ska jag satsa på deras TIVO-box som kostar ett gäng hundralappar eller räcker det med att köra på TV-modulen (antar att de menar en vanlig CA-modul, men har ingen erfarenhet av sådana) och förlorar man i så fall en massa funktioner? Jag är inte intresserad av att kunna spela in något. Det är ju skillnad på deras box som kostar 495 kr och "modulen" som kostar 1 kr.


Skulle adrig i h..vete byta till det skitbolaget. Bredbandet går ner titt som tätt, ping på upp till 1s från tid till annan, hastighet som ligger långt under utlovad då det är månnga som är på nät. Tv fungerar ok medans bredbandet är långt ifrån bra...

#5645

Postad 18 augusti 2016 - 07:36

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Ajdå, det låter inte särskilt bra.

Jag hörde om Comhems kassa internet och kundtjänst för många år sedan och läste då hur mycket negativt som helst men hoppades att de bättrat sig. Man kan ju undra varför de inte vill göra sina tjänster bättre men det finns väl inte pengar i det, och deras monopol på marknaden gör väl att de inte behöver göra något åt sina dåliga tjänster.

 

Det var synd, jag får kanske fortsätta hos dyra Telia och skippa tanken på digital-TV, en fattig förtidspensionär har inte råd med alltför stora utgifter.



#5646

Postad 18 augusti 2016 - 14:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 1

Ajdå, det låter inte särskilt bra.

Jag hörde om Comhems kassa internet och kundtjänst för många år sedan och läste då hur mycket negativt som helst men hoppades att de bättrat sig. Man kan ju undra varför de inte vill göra sina tjänster bättre men det finns väl inte pengar i det, och deras monopol på marknaden gör väl att de inte behöver göra något åt sina dåliga tjänster.

 

Det var synd, jag får kanske fortsätta hos dyra Telia och skippa tanken på digital-TV, en fattig förtidspensionär har inte råd med alltför stora utgifter.

Nu är det ju bara en som har svarat hittills. Det finns naturligtvis många nöjda ComHem-kunder också. Det stora problemet med ComHem är att det skiljer sig väldigt mycket från ort till ort. På många ställen fungerar det bra, men många orter har för många kunder med för hög fart, nätet räcker inte till. Och det tar tid för ComHem att uppgradera kapaciteten.

Många har problem med att nätet fungerar bra under låg last, men kvällar 17-22 drabbas av hög ping och packet loss. 

Du får fråga grannar hur de upplever det.



#5647

Postad 18 augusti 2016 - 15:09

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hej på er!

Oj vilken enorm tråd det fanns här på forumet om Comhem.

Nu är det så att jag sitter på Telia ADSL och funderar på att byta till Comhem som finns i huset (tre hål i väggen).

Jag kan få Comhems 50mbit + deras digitala basTV-utbud för samma peng som jag nu betalar för Telias "30mbit"(17mbit på riktigt) och jag sitter i valet och kvalet om det är värt att byta från Telias stabila uppkoppling (inte haft en minut downtime på snart 10 år vad jag kan minnas) till Comhems snabbare både upp och ner, och digital-TV lockar ju, nu har jag deras analoga kanaler och bildkvalitén är ju inget att hurra för.

 

Sen har jag en fråga till. Ska jag satsa på deras TIVO-box som kostar ett gäng hundralappar eller räcker det med att köra på TV-modulen (antar att de menar en vanlig CA-modul, men har ingen erfarenhet av sådana) och förlorar man i så fall en massa funktioner? Jag är inte intresserad av att kunna spela in något. Det är ju skillnad på deras box som kostar 495 kr och "modulen" som kostar 1 kr.

Bredbandet fungerar tillfredställande (bor i södra stockholm), största problemet är deras router. Men den använder jag som switch och kopplar in i egen router. Det fina med TIVO boxen är ju att man kan spela in (men det var du ju inte intresserad av), men du kan även gå in i guide och gå tillbaka i tiden och visa ett program som har gått (i vissa fall upp till 2 veckor), men dock inte på alla kanaler.



#5648

Postad 18 augusti 2016 - 15:16

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Bredbandet fungerar tillfredställande (bor i södra stockholm), största problemet är deras router. Men den använder jag som switch och kopplar in i egen router. Det fina med TIVO boxen är ju att man kan spela in (men det var du ju inte intresserad av), men du kan även gå in i guide och gå tillbaka i tiden och visa ett program som har gått (i vissa fall upp till 2 veckor), men dock inte på alla kanaler.

Ja bredbandet är ju det jag läst och hört om som ska vara väldigt olika beroende på vem man frågar. En kompis hade inga problem med bredbandet medan en annan i samma stad (Jönköping) hade stora problem, och när problemen kommer vill man ju ha en kundtjänst som fungerar till 99% tillfredsställande. Där tycker jag att Telia gör ett ypperligt jobb, stabilt internet och om något krånglar eller man har några frågor så är kundtjänsten skitbra.

Som sagt har jag ingen erfarenhet alls när det kommer till CA-moduler och har ingen aning om vad de kan och inte kan göra. Finns det andra funktioner som man kommer sakna jämfört med en box mer än att spela in och kunna gå tillbaka i tiden för att se ett program?



#5649

Postad 18 augusti 2016 - 16:08

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Ja bredbandet är ju det jag läst och hört om som ska vara väldigt olika beroende på vem man frågar. En kompis hade inga problem med bredbandet medan en annan i samma stad (Jönköping) hade stora problem, och när problemen kommer vill man ju ha en kundtjänst som fungerar till 99% tillfredsställande. Där tycker jag att Telia gör ett ypperligt jobb, stabilt internet och om något krånglar eller man har några frågor så är kundtjänsten skitbra.

Som sagt har jag ingen erfarenhet alls när det kommer till CA-moduler och har ingen aning om vad de kan och inte kan göra. Finns det andra funktioner som man kommer sakna jämfört med en box mer än att spela in och kunna gå tillbaka i tiden för att se ett program?

 

Det bästa med Tivo är olika funktioner för inspelningar tycker jag. Är man inte intresserad av det så finns det nog ingen anledning att skaffa det. Själv använder jag bl a serieinspelning och önskelistor. Jag lägger in olika skådespelare i önskelistan så att jag får alla program som går med dessa inspelade. Slipper då hålla koll på TV-tablån.



#5650

Postad 18 augusti 2016 - 17:29

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Det bästa med Tivo är olika funktioner för inspelningar tycker jag. Är man inte intresserad av det så finns det nog ingen anledning att skaffa det. Själv använder jag bl a serieinspelning och önskelistor. Jag lägger in olika skådespelare i önskelistan så att jag får alla program som går med dessa inspelade. Slipper då hålla koll på TV-tablån.

Ja kanske kan det vara värt de där 500 kronorna, jag får fundera på det :)

Tack för alla svaren om Tivo och allt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.