Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty Modern Warfare [PS4]

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 03 november 2019 - 14:46

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Ah ok. Jo men det har jag för det var man ju tvungen att ha för att kunna spela öht.

Edit: Nog har väl vi kört ihop en hel del tidigare? Typ MW2/MW3?


Du, det stämmer nog!
Har skickat en friend request via ps4:an.

#202

Postad 03 november 2019 - 15:04

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag är så såld på MW som jag först trodde.
Tycker kartorna är ENORMA och upplägget på HUDen känns lite grötigt, har sällan koll på vilket vapen jag har eller om jag plockat upp bomben.
 
Sen verkar jag vara en av de få (?) som stöter på campare i varje j*vla spelsätt. Körde lite HQ och Kill Confirmed igår och andra laget campade så det stod det härliga till, vilket förstör glädjen för mig. Vill man campa kan man väl köra något som inte är objective kan jag tycka.
 
Man är på rätt väg men jag hade hellre sett mindre kartor, högre tempo (tycker man springer så otroligt långsamt) och en annorlunda balansering på TTK. Men för de som gillar spelet är ju det kanon, själv vettefan hur mycket jag kommer fortsätta nöta.


Ja 95% av de man spelar mot sitter o trycker även på domo eller hq, de spelar som om de vore tdm. Så håller med dig, de som vill spela så kan gå över till värdelösa tdm. Folk tror att hög KD säger något hur bra man är...Så j*vla tråkigt. De som har skapat spelet har ju sagt att de har gjort de mer noobvänligt, och visst har de lyckats. Som mp ser ut just nu håller jag detta som en av de sämre titlarna någonsin, mest beroende på urusel mapdesign.

Spelet är i princip ospelbart på pub gällande rolighetsfaktorn. Det blir i princip bara gb framåt där folk måste gå på obj.

#203

Postad 03 november 2019 - 18:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Öka Field Of View, så känns det ju lite rappare https://m.youtube.co...h?v=h6SV-H7nYCs

Är ju sjukt låg fov från början, blir ju klaustrofobiskt 👀😝

Redigerat av Garrett, 03 november 2019 - 18:56.


#204

Postad 03 november 2019 - 18:40

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Kan inte komma över vilken smörja det är som skrivs här inne angående spelet.
Att som Twitch-spelare med 10000 viewers börjar leta ursäkter i byrålådan för att man inte är lika bra längre är ju en sak. Kan ju bli kännbart för en sådan gamer att behöva gå tillbaka till ett spel han känner sig mer bekväm med för att dominera igen. Då med risk att förlora tittare.

Men att som glad amatör överösa spelet med skit känns på gränsen till pinsamt.
För låg ttk? För hög ttk? Tunga fotsteg? För många fönster och låsta dörrar?
Alla som spelar har precis samma förutsättningar när man väl sätter sig och lirar.

Sen att spelet inte är 100% iordning är väl en annan ska. Sällan spel är det när dom släpps nuförtiden.

Men är man inte nöjd så är det ju bara att sluta spela och hitta på nåt annat.
Jag spelade ca 7 timmar COD: Ghost. I min värld så fruktansvärt uselt. Eftersom jag dog 24/7. Eftersom det inte passade mig alls.
Men inte sökte jag med ljus och lykta efter ursäkter annat än just hos mitt egna fruktansvärt dåliga sikte på long range.

Jag är 22 timmar in i modern warfare och har inte haft så här roligt med ett spel på länge.
Och detta trots att jag inte på något sätt är en pro player. Snarare en allt-mellan-0,3-till-3,0-k/d-ratio på tdm och allt mellan himmel och **** på Domination.

#205

Postad 03 november 2019 - 21:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ghosts... Det var tider det. :) Hunden. :wub:

Tills de trista DLC-kartorna kom...


Redigerat av hassesolo, 03 november 2019 - 21:11.


#206

Postad 03 november 2019 - 21:16

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Nah, ni är gamla å bittra. Detta är da' future!

#207

Postad 03 november 2019 - 23:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1
Haha spelade typ 6 matcher Kill Confirmed. Ingen av dom matcherna nådde poänglimiten. Det säger ganska mycket om hur detta spel spelas tyvärr.

#208

Postad 04 november 2019 - 00:28

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Men är man inte nöjd så är det ju bara att sluta spela och hitta på nåt annat.


Tog ditt råd och sålde spelet. Har nog aldrig sålt ett spel förut faktiskt. Tyvärr så insåg jag att spelet i grunden aldrig kommer passa mig så det var lika bra att sluta spela.

Jag hade inte kul när jag spelade och då spelar det ingen roll om vissa aspekter med spelet ändå är välgjorda. Grattis tiller som gillar spelet!

#209

Postad 04 november 2019 - 04:27

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag kommer fortsätta nöta ett tag till. Det är bara World at War och Infinite Warfare jag hoppat över att spela och riktigt så illa är inte MW för mig.

 

Men nog är det trist att spelserien blivit så märklig. Jag brukade förut gärna vara lite support och skjuta ner UAVs osv för att samtidigt samla bra poäng som skulle ge mig killstreaks men det är ju helt meningslöst i det här t.ex. Då får jag hoppas att mina teammates klarar sig själva. 

 

Jag hoppas framöver att de helt tar bort battle chatter, blev så sjukt påkommen igår när min kille vrålar "ENEMY!!!!!" rakt ut när fienderna framför mig var vända från mig.. Samt att spawnen blir bättre. Att spela Domination på Picadelly var pinsamt jobbigt när vi blev spawn campade två matcher.

 

Så jag hoppas på förändringar som gör att spelet passar fler, eller bara mig.  :D



#210

Postad 04 november 2019 - 07:45

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Haha spelade typ 6 matcher Kill Confirmed. Ingen av dom matcherna nådde poänglimiten. Det säger ganska mycket om hur detta spel spelas tyvärr.


Jag har spelat >100 matcher TDM.
Mellan 2-3 har nåt sin time limit.
Säger en del om spelet. Eller hur man väljer att spela. 😏

#211

Postad 04 november 2019 - 08:10

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Haha spelade typ 6 matcher Kill Confirmed. Ingen av dom matcherna nådde poänglimiten. Det säger ganska mycket om hur detta spel spelas tyvärr.

 

Tyvärr ja, mycket synd. Spelet har potential om de fixar en del saker. Så den stora majoriteten som spelar detta spelet tycker ju som "vi" som bashar spelet en aning.

 

De kan ju börja med denna listan : https://www.dexerto....iplayer-1211745

 

 

Jag kommer fortsätta nöta ett tag till. Det är bara World at War och Infinite Warfare jag hoppat över att spela och riktigt så illa är inte MW för mig.

 

Men nog är det trist att spelserien blivit så märklig. Jag brukade förut gärna vara lite support och skjuta ner UAVs osv för att samtidigt samla bra poäng som skulle ge mig killstreaks men det är ju helt meningslöst i det här t.ex. Då får jag hoppas att mina teammates klarar sig själva. 

 

Jag hoppas framöver att de helt tar bort battle chatter, blev så sjukt påkommen igår när min kille vrålar "ENEMY!!!!!" rakt ut när fienderna framför mig var vända från mig.. Samt att spawnen blir bättre. Att spela Domination på Picadelly var pinsamt jobbigt när vi blev spawn campade två matcher.

 

Så jag hoppas på förändringar som gör att spelet passar fler, eller bara mig.  :D

 

De har plockat bort Battlechatter på SND, SND är väl det gamemode som fungerar bästa just nu när man spelar public. Då behöver folk röra på sig lite.

Picadelly är fruktansvärt onesided, att de inte skiftar sida efter 100p är en gåta. C-Spawn är så OP. 



#212

Postad 04 november 2019 - 13:31

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag har spelat >100 matcher TDM.
Mellan 2-3 har nåt sin time limit.
Säger en del om spelet. Eller hur man väljer att spela.

 

TDM och Kill Confirmed är ju inte riktigt samma sak. TDM förväntar jag mig att många campar men inte i KC. Det har tidigare varit ett fartfyllt spelsätt men inte i detta spel. Här var det tyst som i graven tyvärr. 

 

Men Cyber attack funkar bra i detta spel. Där tvingas man röra på sig om man vill vinna. Och att campa för k/d är nog inte så kul i just det spelsättet. Så länge man inte har ett helt motståndarlag med svettiga tryhards så är det riktigt kul.

 

Ground War gillar jag också, iaf beta banan, det är så mycket kaos och röda prickar på minikartan så där kan man spela som man vill. Hoppas dom släpper fler bra banor och inför en spawn timer på fordon så kommer jag spela det väldigt mycket.



#213

Postad 04 november 2019 - 13:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

 

De kan ju börja med denna listan : https://www.dexerto....iplayer-1211745

 

 

 

Håller nog med om att de borde ha kört på scorestreaks. Jag trodde inte det innan eftersom jag ville att det skulle vara som MW2 men nu så här i efterhand tror jag nog scorestreaks är bättre för ett mer actionfyllt spel.

 

Däremot håller jag inte med om att byta tillbaka till gamla vanliga minikartan. Tycker det är perfekt som det är nu även om det kanske gör campandet mer effektivt så gör det även flankning av fiender roligare och lättare ;)



#214

Postad 04 november 2019 - 16:04

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tyvärr ja, mycket synd. Spelet har potential om de fixar en del saker. Så den stora majoriteten som spelar detta spelet tycker ju som "vi" som bashar spelet en aning.


Ok. Så COD har inte sålts så här bra sedan Black ops 2, https://www.google.c...y-sales-numbers , men du är fast övertygad över att majoriteten av dom som spelar tycker illa om det? 🤔
Och en man som heter Artur som skrivit sina egna åsikter om vad som skulle få majoriteten att älska spelet, bekräftar din tes..?

Missförstå mig rätt. Jag tycker att Artur har rätt i flera saker. Och att spelet inte är perfekt alls! Men bra och underhållande. Det är det minsann 😊

TDM och Kill Confirmed är ju inte riktigt samma sak. TDM förväntar jag mig att många campar men inte i KC. Det har tidigare varit ett fartfyllt spelsätt men inte i detta spel. Här var det tyst som i graven tyvärr.


Tråkigt att höra. Man vill ju ha det fartfyllt och roligt.
Ska försöka posta en match som jag spelar i TDM sen så kan ni väl avgöra huruvida det är stelt och campande eller full fart?
Kan ju vara jag som helt missförstått allt!
Skulle inte vara första gången kan jag säga. Mellan 1986-1989 hade jag fel åtminstone tre gånger...

#215

Postad 04 november 2019 - 18:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

https://twitter.com/...8197227524?s=21

:lol:



#216

Postad 05 november 2019 - 06:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Ok. Så COD har inte sålts så här bra sedan Black ops 2, https://www.google.c...y-sales-numbers , men du är fast övertygad över att majoriteten av dom som spelar tycker illa om det? 🤔
Och en man som heter Artur som skrivit sina egna åsikter om vad som skulle få majoriteten att älska spelet, bekräftar din tes..?

Missförstå mig rätt. Jag tycker att Artur har rätt i flera saker. Och att spelet inte är perfekt alls! Men bra och underhållande. Det är det minsann 😊

Tråkigt att höra. Man vill ju ha det fartfyllt och roligt.
Ska försöka posta en match som jag spelar i TDM sen så kan ni väl avgöra huruvida det är stelt och campande eller full fart?
Kan ju vara jag som helt missförstått allt!
Skulle inte vara första gången kan jag säga. Mellan 1986-1989 hade jag fel åtminstone tre gånger...


Hehe det behöver du inte göra. Jag tror dig. Jag rör också på mig i detta spel men vad jag och många andra pratar om är att kunna ha run n gun som en effektiv taktik. Att kontinuerligt göra bra ifrån sig, ligga runt 2-3 i k/d och endå ta flaggor i Domination t.ex

#217

Postad 05 november 2019 - 06:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag tycker att de gjort shotguns underpowrade ;) Det finns i dagsläget dessutom bara fyra stycken. På så sätt var MW3 bättre, det fanns betydligt fler shotguns. However så är det största problemet jag stött på att det är svårt att springa runt med dessa vapen på många av banorna. Sist jag spelade (någon dag sedan) så blev jag söndercampad, och det var ju lagom roligt med tanke på mitt val av vapen :P

Jag tror dock att jag bara behöver lära mig kartorna för att veta vart jag ska och inte ska gå. Det kommer med tiden. Har bara spelat till level 21 tror jag, så det är inte direkt mycket tid jag satt över. 



#218

Postad 05 november 2019 - 11:36

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1

Ok. Så COD har inte sålts så här bra sedan Black ops 2, https://www.google.c...y-sales-numbers , men du är fast övertygad över att majoriteten av dom som spelar tycker illa om det?
Och en man som heter Artur som skrivit sina egna åsikter om vad som skulle få majoriteten att älska spelet, bekräftar din tes..?

Missförstå mig rätt. Jag tycker att Artur har rätt i flera saker. Och att spelet inte är perfekt alls! Men bra och underhållande. Det är det minsann

Tråkigt att höra. Man vill ju ha det fartfyllt och roligt.
Ska försöka posta en match som jag spelar i TDM sen så kan ni väl avgöra huruvida det är stelt och campande eller full fart?
Kan ju vara jag som helt missförstått allt!
Skulle inte vara första gången kan jag säga. Mellan 1986-1989 hade jag fel åtminstone tre gånger...

 

Den mer publika massan av fans till cod är kritiska till en hel del gällande detta spelet. Det har inget med sålda ex att göra. Sålda Ex betyder bara att människor har haft ett större intresse och köpt spelet, inget annat. Bra marknadsföring.

 

Jag tycker spelet är helt OK, det är inte dåligt. Bara det att pub på detta spelet är fruktansvärt tråkigt då jag aldrig varit med om så mycket campande någonsin.Folk spelar endast för sin KD.

Men spelet har potential, de kommer förmodligen fixa majoriteten under kommande månader.

 

Full fart är det INTE.



#219

Postad 05 november 2019 - 16:07

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Den mer publika massan av fans till cod är kritiska till en hel del gällande detta spelet. Det har inget med sålda ex att göra. Sålda Ex betyder bara att människor har haft ett större intresse och köpt spelet, inget annat. Bra marknadsföring.

Jag tycker spelet är helt OK, det är inte dåligt. Bara det att pub på detta spelet är fruktansvärt tråkigt då jag aldrig varit med om så mycket campande någonsin.Folk spelar endast för sin KD.
Men spelet har potential, de kommer förmodligen fixa majoriteten under kommande månader.

Full fart är det INTE.


Sålda ex är åtminstone en stark indikation på att folk som körde betan tyckte om det och valde att köpa spelet. Folk som inte tyckte om betan men ändå inhandlade spelet, för att sedan sitta och skriva ned det som uselt, tycker jag bara synd om.
Dessutom så har mw störst antal speltimmar av cod-spelen sedan 6 år tillbaka https://www.google.c...three-days/amp/
Det, om något, borde väl vara ett tecken på att många tycker om spelet...?

I mina matcher är det alltid full fart!
Körde Domination igår och kom ofta i topp. Både vad det gäller k/d-ratio men framförallt captures och defends.
Satt stilla mellan 7-8 sekunder ibland för att rent taktiskt få överläge på mina fiender, men utöver det så var det run n gun.

Och tilläggas bör att jag använder mest m4a1. Det sk fuskvapnet hos en stor del av cod-befolkningen. Och jag dräper iväg tonvis med granater, vilket inte heller ses med blida ögon. Men det struntar jag givetvis högaktningsfullt i. Sitter du och tar C så ska du veta med dig att du får en granat i nacken!

Sen, återigen, jag håller med dig fullständigt om att en del saker bör fixas och åtgärdas.
Men i mina ögon är spelet redan bra 😊

#220

Postad 05 november 2019 - 18:08

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Du verkar ha tur med at få bra matcher, eller så har jag en enorm otur och får dåliga.

För jag blir oftast söndercampad på Domination.

Men det verkar ju finnas hopp om man ser till vad du skriver :)

 

Sålda ex är åtminstone en stark indikation på att folk som körde betan tyckte om det och valde att köpa spelet. Folk som inte tyckte om betan men ändå inhandlade spelet, för att sedan sitta och skriva ned det som uselt, tycker jag bara synd om.
Dessutom så har mw störst antal speltimmar av cod-spelen sedan 6 år tillbaka https://www.google.c...three-days/amp/
Det, om något, borde väl vara ett tecken på att många tycker om spelet...?

I mina matcher är det alltid full fart!
Körde Domination igår och kom ofta i topp. Både vad det gäller k/d-ratio men framförallt captures och defends.
Satt stilla mellan 7-8 sekunder ibland för att rent taktiskt få överläge på mina fiender, men utöver det så var det run n gun.

Och tilläggas bör att jag använder mest m4a1. Det sk fuskvapnet hos en stor del av cod-befolkningen. Och jag dräper iväg tonvis med granater, vilket inte heller ses med blida ögon. Men det struntar jag givetvis högaktningsfullt i. Sitter du och tar C så ska du veta med dig att du får en granat i nacken!

Sen, återigen, jag håller med dig fullständigt om att en del saker bör fixas och åtgärdas.
Men i mina ögon är spelet redan bra



#221

Postad 09 november 2019 - 14:53

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Bra grejer:

https://www.gamespot...r/1100-6471303/

#222

Postad 09 november 2019 - 18:56

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Bra grejer:

https://www.gamespot...r/1100-6471303/


Spelet närmar sig ett spel som jag kommer vara nöjd med men denna patch gjorde inte mycket skillnad men tanken var god 😉

#223

Postad 12 november 2019 - 12:19

badass
  • badass
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Vad har ni för latency när ni går in och kollar i options- account? Min ligger typ alltid på mellan 450-550! Det är ju riktigt högt. Läste någonstans att det är någon bugg som lägger på en nolla. Stämmer det? Jag har fiber 100/10.

#224

Postad 12 november 2019 - 14:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Får 390-400 och sitter med fiber 300/300.



#225

Postad 12 november 2019 - 19:03

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att det är latencyn mot Xbox Lives account servrar som det där gäller och att matchmakingen är betydligt bättre, typ 30-50ms

 

 

Vad har ni för latency när ni går in och kollar i options- account? Min ligger typ alltid på mellan 450-550! Det är ju riktigt högt. Läste någonstans att det är någon bugg som lägger på en nolla. Stämmer det? Jag har fiber 100/10.



#226

Postad 12 november 2019 - 19:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Kan inte stämma då jag kör på pc.



#227

Postad 12 november 2019 - 19:52

badass
  • badass
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Och jag kör Playstation 4

#228

Postad 13 november 2019 - 12:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Eftersom man tydligen måste in i PS-delen för att hitta aktivitet så tänkte jag kolla med er om ni fått crossplay chatten att fungera? Försökte spela med två på PS4 (sitter på XO) och ingen hörde varandra.

#229

Postad 13 november 2019 - 16:32

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Eftersom man tydligen måste in i PS-delen för att hitta aktivitet så tänkte jag kolla med er om ni fått crossplay chatten att fungera? Försökte spela med två på PS4 (sitter på XO) och ingen hörde varandra.


Har funkat delvis för mig.
Kunde prata med xbox men ej med PC.
Spelar PS4.
Kunde förresten inte prata med xbox under själva matchen. Endast mellan matcher. Vilket gjorde det värdelöst.

#230

Postad 13 november 2019 - 20:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Har funkat delvis för mig.
Kunde prata med xbox men ej med PC.
Spelar PS4.
Kunde förresten inte prata med xbox under själva matchen. Endast mellan matcher. Vilket gjorde det värdelöst.


Får hoppas att det fixas inom kort då. Tyvärr så tyckte jag kvalitén på själva game chatten var rätt dålig jämfört med eget party på xboxen.

#231

Postad 25 november 2019 - 10:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lirat lite mer med detta igen och måste säga att shotgunkänslan är den bästa sedan mw3.

Nu måste jag bara få tag i joker (javelin) på level 35 och sen kör vi! 😅

#232

Postad 25 november 2019 - 12:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Spelar lite då och då och är level 54. Spelglädjen finns inte riktigt där och jag slutar nog snart fram tills (ev) BR kommer.



#233

Postad 25 november 2019 - 18:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Lirat lite mer med detta igen och måste säga att shotgunkänslan är den bästa sedan mw3.

Nu måste jag bara få tag i joker (javelin) på level 35 och sen kör vi! 😅


Jag tyckte jokern buggade för mig på nån runda, vägrade locka när jag ändå stod helt öppet en bit bakom en tank. Vet inte vad som hände eller om det finns nåt minimiavstånd? Bytte till RPG efter jag låste upp den. Dock får jag lite panik av ground wars överlag pga att det till 95% är en ren sniperfest. Eller då att tanks står och snipar över halva banan från berget på den där quarry-banan. Blir snabbt tröttsamt tycker jag.

#234

Postad 26 november 2019 - 20:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ni som spelar på konsol, kan man spela ground war utan crossplay den vägrar låta mig spela?

Märkte efter första matchen att man verkade lira med pc-spelare? Rätt mycket fail på den. Vill ju inte vara begränsad till det, utan vill ju lira mot xboxare, eller ps4 endast.

Redigerat av SKIBBE, 26 november 2019 - 20:55.


#235

Postad 26 november 2019 - 20:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Spelat några timmar nu... när jag kör deathmatch, och ibland blir med nästan bara konsolspelare... jäklar vad det campas då, sitter hur många som helst i hörn och bara väntar, måste vara astråkigt att bara sitta så :o ... spelar ni så med, här inne? Blir aldrig så när det bara är PC lirare, inte vad jag varit med om än iaf...

Nu är det avinstallerat ft, för hade inte plats med RDR2... får ladda ner MW igen när jag köpt en till SSD disk... för vill ha nåt att bryta PUBG med ibland... men tråkigt med mycket campande och claymores… och domination gillar jag, men känns som folk mer vill jaga kills där än att ta/vakta flaggor nu för tiden... grejen är att man får ju många kills när man tar flaggor och pendlar vakta mellan en eller två flaggor, och tar tillbaka dom så fort som möjligt...IHOP! :ph34r:  :P


Redigerat av Garrett, 26 november 2019 - 21:44.


#236

Postad 26 november 2019 - 21:11

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Ja, campingen förstör så mycket. Klarar inte av att spela COD längre pga det.

#237

Postad 26 november 2019 - 21:43

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Campas nått så in i, därför slutat spela pub.

#238

Postad 26 november 2019 - 22:15

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Jag har ruttnat. Jäkla trist. Det har ju så mycket potential. Men klarar inte av allt campande, OP vapen, killstreaks och SBMM... det är en enda stor svettfest det här 😞

#239

Postad 26 november 2019 - 22:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har haft en rejält tung dag idag, mängder av campande. Det blev min första ragequit i spelet 😅

Jag fick tag i jokern nu och måste säga att jag initialt är besviken. Den spränger inte i närheten av lika kraftfullt som i mw3 och det tar lite för länge att skjuta. Den behöver buffas.

Annars så... 725 hagel. Bästa bössan i cod på länge enligt mig 😍

#240

Postad 27 november 2019 - 07:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag har haft en rejält tung dag idag, mängder av campande. Det blev min första ragequit i spelet

Annars så... 725 hagel. Bästa bössan i cod på länge enligt mig

Nog för att campandet är i grövsta laget i detta CoD.

 

Men är det något som framkallar ragequit och som gör att man ruttnar så är det alla svettpojkar som springer runt och one-shotar med 725.....

 

Visst, det är den bästa bössan då den dödar det mesta med en salva utan att behöva sikta nämnvärt, så jag förstår varför den är så poppis.  <_<



#241

Postad 27 november 2019 - 08:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Ni som spelar på konsol, kan man spela ground war utan crossplay den vägrar låta mig spela?

Märkte efter första matchen att man verkade lira med pc-spelare? Rätt mycket fail på den. Vill ju inte vara begränsad till det, utan vill ju lira mot xboxare, eller ps4 endast.


Just ground wars måste man spela crossplay. Men du ska ju slippa möta folk med mus + tbord om man inte fuskat in det på ngt sätt.
Vet ju att en jobbarkompis har nån j*vla adapter till sin PS4 som gör att han kan ha tangentbord och mus fastän det ser ut som han sitter med handkontroll. Kan väl tänka mig att han är långt från den enda.

Tycker just ground wars är förstört av killstreaks och snipers. Hoppas det kommer en möjlighet att spela det utan killstreaks längre fram.

#242

Postad 27 november 2019 - 09:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Just ground wars måste man spela crossplay. Men du ska ju slippa möta folk med mus + tbord om man inte fuskat in det på ngt sätt.
Vet ju att en jobbarkompis har nån j*vla adapter till sin PS4 som gör att han kan ha tangentbord och mus fastän det ser ut som han sitter med handkontroll. Kan väl tänka mig att han är långt från den enda.

Tycker just ground wars är förstört av killstreaks och snipers. Hoppas det kommer en möjlighet att spela det utan killstreaks längre fram.


Jaha, för jag tyckte snipersen var så omänskligt bra, jag blev oneshottad så fort jag inte häckade i ett hus typ.

Sen så var det så sjukt mycket ljud pga flygplan/helikoptrar och gud vet vad, så jag hörde fan inget annat än explotioner...
Var jobbigt för öronen och tog bort typ allt närstridsspel där man kan lyssna efter fotsteg (kan varit en match där vi blev överkörda, men första intrycket var inte kul)

Sen att jag hela tiden fuckade upp laddningen för den avbröts när man börjar springa, är något som blir svårt att vänja in efter allt BF spelande genom åren.

#243

Postad 27 november 2019 - 12:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jaha, för jag tyckte snipersen var så omänskligt bra, jag blev oneshottad så fort jag inte häckade i ett hus typ.

Sen så var det så sjukt mycket ljud pga flygplan/helikoptrar och gud vet vad, så jag hörde fan inget annat än explotioner...
Var jobbigt för öronen och tog bort typ allt närstridsspel där man kan lyssna efter fotsteg (kan varit en match där vi blev överkörda, men första intrycket var inte kul)

Sen att jag hela tiden fuckade upp laddningen för den avbröts när man börjar springa, är något som blir svårt att vänja in efter allt BF spelande genom åren.

 

hehe det är ju typ av den anledningen man spelar GW för att man ska slippa bli soundhorad som man blir i vanliga MP. Där är det typ omöjligt att röra på sig effektivt.

 

känner igen det där med laddningen. att man inte kan springa och ladda i ett spel 2019 är för mig en gåta. Otroligt frustrerande.



#244

Postad 27 november 2019 - 17:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Nog för att campandet är i grövsta laget i detta CoD.

Men är det något som framkallar ragequit och som gör att man ruttnar så är det alla svettpojkar som springer runt och one-shotar med 725.....

Visst, det är den bästa bössan då den dödar det mesta med en salva utan att behöva sikta nämnvärt, så jag förstår varför den är så poppis. <_<


Oj vad jag garvade. Det är ett härligt vapen, eller hur? Vilket klipp i skottet, smack säger det bara! :D

#245

Postad 28 november 2019 - 14:10

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ska iväg och köpa spelet under helgen nu på black Friday. Tycker det är lite svinigt av dom att inte ha någon rabatt på standard edition. Men det är som alltid väntat av cod

#246

Postad 28 november 2019 - 19:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Faaaan vad jag har fått in trippel kills med javven! 😂😂😂

Hej hardpoint! Smäck!

#247

Postad 29 november 2019 - 06:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Faaaan vad jag har fått in trippel kills med javven! 😂😂😂

Hej hardpoint! Smäck!


Kan man locka hardpoint med javelin?

#248

Postad 29 november 2019 - 08:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

Faaaan vad jag har fått in trippel kills med javven!

Hej hardpoint! Smäck!

 

Du måste ju vara det största CoD trollet i världshistorien :)



#249

Postad 29 november 2019 - 10:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Kan man locka hardpoint med javelin?

Man kan locka där pointen är...
Det på den där lilla banan. Tre tripple kills!

Du måste ju vara det största CoD trollet i världshistorien :)

Så du menar att min klass, med 725 shotgun med extra damage, dubbla claymores, eod och random javeliner på hardpointar är trollande?

Ok. Lite.

Redigerat av Zartok, 29 november 2019 - 10:40.


#250

Postad 29 november 2019 - 10:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Zartok the Sweatlord..... ;)





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.