Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Perfect Draft

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips PerfectDraft HD3620 (Öltapp) 2 8 (2) Inga priser

#1

Postad 11 augusti 2013 - 15:20

kanylbullen
  • kanylbullen
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tja!

Skaffade nyligen Philips HD3620 Perfect Draft. Här är min recension på Prisjakt:

Köpte min via nätet från Tyskland för 1400 spänn inkl frakt. Hade köpt några fat med mig hem från Tyskland i tron om att det var samma system som jag testat i Belgien och Frankrike (Heinikens) som man inte behövde en maskin till. Dessa fat går ganska bra att få ut ca 5 av 6 liter utan maskin men det går inte att jämföra resultatet med om du har denna maskin, då blir varje glas helt perfekt till sista droppen.
BRA:
+ iskall öl (3ºC)
+ perfekt skum från första till sista ölen
+ indikator så man vet hur mycket som finns kvar
+ snygg
+ tyst
+ strömsnål (0.052 kWh)

DÅLIGT:
- finns för få ölsorter (ca 10st, mestadels ljus lager)

Alla andra minus beror enbart på monopolet:
- går inte att köpa fat i Sverige
- ingen panthantering i Sverige

Jag har precis beställt tre fat från Rum Store via Amazon.de för sammanlagt 700 kr. Literpriset blir ungefär samma som på bolaget för de fat jag beställt (40 kr/l) och då inkluderar det frakt och 131 kr (15€); i pant som jag inte kan få tillbaks såvida jag inte tar med mig faten till Tyskland nästa gång jag åker dit.

-------------------------------

Så det jag vill diskutera i forumet är: Hur får vi detta att komma till Sverige? Jag vill såklart kunna köpa faten på bolaget (om vi nu måste ha bolaget, men det är en annan diskussion), jag vill kunna panta faten i någonstans, gärna i livsmedelsbutiker. Andra saker som jag vill är ju förstås att det finns ett större sortiment men det tror jag inte vi svenskar kan påverka, produkten måste slå i USA om det ska kunna ske.

AbInBev som har tagit fram konceptet tillsammans med Philips är världens största bryggerikoncern och står för 13% av världens ölkonsumtion med hundratals ölmärken i sitt sortiment. Jag vet dock inte om det ens är möjligt för ett litet bryggeri utanför koncernen att göra öl för Perfect Draft.

Den enda existerande konkurrenten till Perfect Draft är BeerTender (Heiniken/Krups) men den verkar inte riktigt lika välgjord. Carlsbergs flopp Draughtmaster är helt nedlagd verkar det som, även om det verkar gå att beställa just Carlsbergsfat till den på bolaget i Sverige, men i övriga Europa är nedlagt.

Jag är väldigt nöjd med produkten och om man kunde köpa faten i butik i Sverige och det fanns något annat än tyska och belgiska ölsorter så vore den fulländad..

Redigerat av kanylbullen, 16 augusti 2013 - 17:49.


#2

Postad 07 december 2019 - 08:57

gurra777
  • gurra777
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
https://www.hopt.se/ finns helt OK utbud nu. De har också ett vettigt pantsystem och rimlig frakt. När de har rea kan det bli riktigt billigt till och med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.