Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skitspel!

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 juli 2007 - 19:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Sonic var det enda spelet som inte hade lånats hem.

Verkar som om några där är lite insatta iallafall :D

<{POST_SNAPBACK}>


Mmmm... Man borde förstått vart det lutade när det fortfarande var inplastat dessutom...

#52

Postad 06 juli 2007 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Om jag ska ta ett ur egna erfarenheter från den här generationen så... Bionicle Heroes 360. Helt otroligt att jag tvingade mig igenom det. Jag läste att det skulle vara ganska hyfsat iallafall, med lite småsnygg grafik och så. Men jesus christ :)

Leveldesign vet de inte vad det är. Samma sak, gång på gång på gång på gång på gå... Samla tillräckligt med LEGO för att bli GOLDENHERO och lös något problem med honom. 3 banor sedan en boss på fjärde. repeat times 8. Bossen kan bara bli skadad efter att man dödat hans spawnande minions tillräckligt många ggr för att bli guld och byggt någon legofågel som anfaller honom eller whatever. Rince and repeat 10 ggr för att döda bossen. Jag kan bara tänka mig att utvecklarna skrockade hela vägen till banken när de tänkte på alla som plågas av det.

Urkass kontroll (inte ens standard dual kamera), medioker grafik och samma låt (kan fortfarande höra den eka i huvudet) bana ut och in. Gnnh.. Klart sämsta spelet jag någonsin kommer spela på 360, Eragon got nothing on this one.

Inte ens era barn kommer gilla detta. Bespara dem :D

Från samma utvecklare som gjort LEGO StarWars btw. Gillade inte dem heller, men de var mycket bättre än detta.

#53

Postad 07 juli 2007 - 09:04

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Marvel ultimate alliance har förvisso fått 75 % på gamerankings, men Wii-versionen är ett rejält hån mot allt som gör spelet så bra till pc/xbox. Jag trodde det skulle vara lösningen för att spela igenom PC-versionen coop med tjejen med wii-versionen. Men fyy vilken dynga. Jag köpte en Xbox 360 i princip bara för att det inte gick att lira PC-versionen coop vettigt för mn del, vilket inte är något direkt fel i pc-versionen utan snarare på min möblering, + att wii-versionen sög duktigt. Så ja, jag gillar spelet i grunden väldigt mycket :D

I alla fall Wii-versionen har i widescreenläget världsrekord i underscan. Allt är så ihoptryckt att ALLA karaktärerna ser ut som Mr.Fantastic när han gjort sig lång och smal. Grafiken är sedan usel på så vis att det int egår att spela. Det är SVÅRT att spela. Det är egentligen inte så fult, men det är grötigt och ett rejält kaos. Icke-funktionell grafik.

Sedan tillkommer den dummast anvädningen av Wii-moten i hela Wiis historia. I Marevel har man 4 olika specialattacker som man normalt sett gör genom en knapptryckning. På wii har varje rörelse en bestämnd rörlse med wii-moten i stil med Mortal Kombat. Men rörelsen är totalt befriad från någo koppling till spelet.

Nåja om man inte är så slösaktig som jag är, och är beredd att köpa en ny konsol för att kunna spela nämnda spel bättre, trots att jag kan spela det på både PC och Wii, och man BARA har en Wii så kanske det kan vara värt ändå, OM du har en 4:3 TV och kan komma över att man har fyra bestämda rörelser som man sa göra i princip istället för att trycka A B X Y.

Alltså spelet är nog värt 75%. Men, om man kunde sätta ett betyg på själva portningen borde det få c:a 20 %. Med andra ord har du någon annan plattform - UNDVIK!

#54

Postad 19 juli 2007 - 15:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Men varför är GRAW 1 (och antagligen 2) skräp till xbox?
Kan det vara för att det TOTALT sågar allt ghost recon står för?
Istället för ett taktiskt covert ops spel får vi en spårljus och explosionsfest som inte är av denna världen?
Man pekar på en stridsvagn 16m bort och ber om flygunderstöd, 5 sekunder senare spärngs den i bitar, juuuust det.
Det brukar ta ett flertal minuter att få CAS om det finns en rote on station för just ditt uppdrag, ännu längre om de måste ta sig en bit först, i städer speciellt så måste man målmarkera med laser eller rök först om det finns ngt omedelbart hot.

Nej, vad spelrecensenter säger om graw bryr jag mig inte om, det är inte mkt att hänga i granen för oss som var med när tom clancy var ett nytt namn i spelbranschen...

dock var graw 2 till PC en stor positiv överraskning, väldigt bra, nästan som GR1

Redigerat av simulacra, 19 juli 2007 - 15:24.


#55

Postad 19 juli 2007 - 15:39

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag det är trångsynt att såga ett spel bara för att det inte är likadant som sina föregångare.
Tycker man inte om den nya stilen så är det helt ok att inte tycka om ett spel, men som jag läser ditt inlägg så struntar du i om det nya är bra eller dåligt, du sågar det rakt av bara för att det inte är likadant som sina föregångare.

Jag älskar GRAW 1 och 2 till 360.

#56

Postad 19 juli 2007 - 15:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag det är trångsynt att såga ett spel bara för att det inte är likadant som sina föregångare.
Tycker man inte om den nya stilen så är det helt ok att inte tycka om ett spel, men som jag läser ditt inlägg så struntar du i om det nya är bra eller dåligt, du sågar det rakt av bara för att det inte är likadant som sina föregångare.

Jag älskar GRAW 1 och 2 till 360.

<{POST_SNAPBACK}>

Hade Gran Turismo 5 spelat som Ridge Racer så hade jag sågat det eftersom jag förväntar mig realism och inte arkad. ;)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 juli 2007 - 15:54.


#57

Postad 19 juli 2007 - 16:07

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Realism? GT är väl ändå långt ifrån ett realistiskt bilspel.

#58

Postad 19 juli 2007 - 20:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Realism? GT är väl ändå långt ifrån ett realistiskt bilspel.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är inte långt ifrån ett realistiskt bilspel. Ridge Racer, PGR, NFS är långt ifrån realistiska bilspel.

#59

Postad 19 juli 2007 - 21:20

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Ja realistiskt är tydligen väldigt enskilt då om du tycker GT är ett realistiskt spel. gasen i botten och rätt i kurvor och hela påkörda bilar kallar inte jag för realism.

#60

Postad 19 juli 2007 - 21:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Ja realistiskt är tydligen väldigt enskilt då om du tycker GT är ett realistiskt spel. gasen i botten och rätt i kurvor och hela påkörda bilar kallar inte jag för realism.

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som det finns grader av realism. Om en bil uppför sig korrekt efter en bana efter vilken motor och chassikonfiguration som är vald så är det realistiskt. Sen finns det självklart tweaks till detta för att öka körglädjen och en gräns för vart realismen slutar, typ vid koillisioner, Poängen var dock att om jag köper GT och får en körupplevelse som liknar RR så blir jag besviken då jag inte förväntar mig det av GT.

#61

Postad 19 juli 2007 - 23:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tyckte du Aliens var en skitfilm eftersom den inte var som Alien filmen?

Personligen vill jag se en viss nyutveckling i det jag tittar på. XCOM må vara ett roligt spel, men när XCOM - Terror from the deep (eller vad det hette) visade sig vara EXAKT samma spel bara att de bytt ut texturerna så blir man klart lite besviken...

#62

Postad 20 juli 2007 - 07:27

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Ridge Racer 7 till PS3 vilken dynga! Man får ju Scalectrix-vibbar när man spelar!

#63

Postad 20 juli 2007 - 10:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag det är trångsynt att såga ett spel bara för att det inte är likadant som sina föregångare.
Tycker man inte om den nya stilen så är det helt ok att inte tycka om ett spel, men som jag läser ditt inlägg så struntar du i om det nya är bra eller dåligt, du sågar det rakt av bara för att det inte är likadant som sina föregångare.

Jag älskar GRAW 1 och 2 till 360.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag sågar graw till xbox för att det är ett spel som utger sig för att vara "realistiskt" när det inte är annan än en automateldsfest, självklart behöver man dra enr lite på realismen annars skulle spelet vara ospelbart, men graw liknar mer serious sam i issue gear än det tac sim det utger sig för att vara.

Faktum kvarstår, de som tycker om enbart röjspel brukar inte tycka om tac sims, det är 2 helt olika extremer av fpsgenren.
1998 blev jag förälskad i tac simspelen när jag först spelade spec ops: rangers lead the way av take 2, det var det första i en linje av militära shooters som tyvärr nästan dog i och med ubisofts uppköp av red storm och deras följande arkadifiering av genren (inte för att spec ops var så förbaskat realistiskt men man fick mersmak av att smyga runt i djungler med armalite och nightvision), nu verkar den glädjande nog få en uppryckning i graw 2 till pc som är betydligt bättre, och "genrefan"-projektet ground branch av blackfoot studios...

Redigerat av simulacra, 20 juli 2007 - 10:34.


#64

Postad 20 juli 2007 - 10:56

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är ganska orolig för framtida spel till min Wii. Det är ju den konsol som är lättast att arbeta med och det leder troligen till att spelstudiorna placerar sina bästa team att ta hand om PS3 och 360 och låter B-teamen ta hand om de "lättare" Wii spelen. Något som Miyamoto även påpekat och ja en överväldigande del av alla spel till Wii hittills är helt ruttna. T ex

Monster 4X4 World - Helt värdelöst.

Marvel Ultimate Alliance - Grymt enformigt även om grafiken är rätt okej.

Wii Play - Kul 10min.

Dragon Ball Z - Känns livlöst på nåt sätt, trista miljöer.

Mario Party 8 - En besvikelse, trodde det skulle vara ett perfekt party spel och kunna vara ett värdigt komplement till Super Monkey Ball Banana Blitz som vi lirat mycket här hemma, men icke.

Red Steel - Suveränt kul som multiplayer men inget vidare som singleplayer. Blir aldeles för repetitivt.

#65

Postad 20 juli 2007 - 11:00

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
mcfreak: Spel som Metroid Prime 3, Mario Kart Wii, Resident Evil: Umbrella Cronicles, Super Mario Galaxy, Nights, Guitar Hero 3 etc kommer ju, så inte behöver du vara orolig för Wii:s framtid! Dessutom finns ju många underbara spel till Virtual Console...

#66

Postad 20 juli 2007 - 13:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag klarar då inte av att spela gamla spel på min hdtv...Försökte spela sotn på min 360...Gick bara inte,var så fult så jag höll på att börja gråta..

Näää lämna det gamla där det hör hemma...I minnet :D

#67

Postad 20 juli 2007 - 14:49

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
moparman: Spelglädje är nr 1 och mycket viktigare än grafik tycker jag. Och gamla spel slår i 99 % av fallen de nya på fingrarna vad gäller spelglädje. Då kan jag i alla fall leva med dålig grafik, även om snygg grafik också är kul. I 5 minuter ungefär. Det bästa är givetvis om de både kan kombineras, som i Half-Life 2 eller Unreal Tournament tex :D Ta ett spel som Super Mario Bros. Snyggt? Nej. Kul? Ja mycket!

#68

Postad 20 juli 2007 - 18:14

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Vad jag helt klart saknar är riktiga RPG spel. Konsolversionerna brukar vara strippade på allt tänkande och bara handla om enkel linjär handling och färre kluriga pussel än sina motsvarigheter på PC. När ska spelproducenterna inse att det faktiskt går att göra riktiga spel även till konsolerna. Jämför t ex Baldurs Gate till PC versus samma titel till gamla Xbox. Det gick ju inte ens att med bästa vilja kalla xbox versionen för ett likvärdigt spel.

Ge mig ett riktigt gammalt hederligt Black Isle Studios spel till Wii så lägger jag ut 600kr på det utan att tveka. :D

#69

Postad 20 juli 2007 - 18:25

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Transformers kan ni ju vara lite försiktiga med, det är bara så synd att se något som kunde bli tidernas spel bara gå förlorat.

Tänk istället om de gjort ett RPG sandbox transformersspel.. oh my.. oh my..

Jag fantiserar om att ha ett transformers MOORPG spel som man kör över till exempel xbox live som är unjefär lika öppet och stort som test drive unlimited där man kan köra runt och (om man nu är en autobot) leta efter andra autobotar och när man blitit låt säga tre stycken som kör runt tillsammans kopplas man ihop med förslagsvis tre stycken decepticons som hittat varandra... Då skulle man ha spontana fighter, anledningar att åka runt och upptäcka och ett spel som aldrig någonsin skulle vara repetativt..

Blanda Test drive unlimited, Forza motorsport 2, GTA:SA, KOTOR och lägg det i en transformersförpackning i en och samma bunke. My gosh..

Tänk att köra runt som autobot och gömma sig för en flock decepticonattackflygplan som kommer åkandes, eller varför inte vice versa?

Redigerat av lifter, 20 juli 2007 - 18:26.


#70

Postad 23 juli 2007 - 11:01

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
mcfreak: Nej det beror på att de två spelen var helt olika och inte alls i samma genre. Så ingen bör kalla dem för samma spel :) RPG kontra Action-rpg med hack-and-slash betoning helt enkelt.

#71

Postad 23 juli 2007 - 12:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Transformers till Wii är verkligen ingen höjdare.

#72

Postad 23 juli 2007 - 12:09

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

mcfreak: Nej det beror på att de två spelen var helt olika och inte alls i samma genre. Så ingen bör kalla dem för samma spel :) RPG kontra Action-rpg med hack-and-slash betoning helt enkelt.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det är ju just det som är problemet. Konsol versionerna verkar alltid fokusera på action biten och därmed missa det som gör rpg spelen roliga.

#73

Postad 23 juli 2007 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja det är ju just det som är problemet. Konsol versionerna verkar alltid fokusera på action biten och därmed missa det som gör rpg spelen roliga.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns många RPG som inte fokuserar på action även till konsoll. Vilka har du spelat?

#74

Postad 23 juli 2007 - 15:05

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Ja det är ju just det som är problemet. Konsol versionerna verkar alltid fokusera på action biten och därmed missa det som gör rpg spelen roliga.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns många RPG som inte fokuserar på action även till konsoll. Vilka har du spelat?

<{POST_SNAPBACK}>


På min gamla Xbox körde jag bl a Fable och Baldurs Gate innan jag hann tröttna och sålde den. På min Wii har jag ju kört Zelda vilket verkar vara det enda som finns släppt hittills inom genren. Vet du om Final Fantasy kommer vara mer åt RPG stuket när det kommer? Trodde först Fire Emblem skulle vara nåt men det verkar tydligen också bara vara mest att gå runt och döda.

Vad jag skulle älskat så är det spel liknande Heroes of Might and Magic och Icewind Dale vilket jag hittills bara kunnat spela på PC. Min laptop har tyvärr ett riktigt dåligt grafikkort så jag är mer eller mindre utlämnad att spela enbart på mitt Wii. (Tjejen har tagit över min stationära speldator).

#75

Postad 23 juli 2007 - 15:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm...Vet inte ens om jag skulle kalla zelda för ett rpg men..
De flesta rpg har väl action med men det brukar ju vara handlingen som står ut..

#76

Postad 23 juli 2007 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

På min gamla Xbox körde jag bl a Fable och Baldurs Gate innan jag hann tröttna och sålde den. På min Wii har jag ju kört Zelda vilket verkar vara det enda som finns släppt hittills inom genren. Vet du om Final Fantasy kommer vara mer åt RPG stuket när det kommer? Trodde först Fire Emblem skulle vara nåt men det verkar tydligen också bara vara mest att gå runt och döda.

Vad jag skulle älskat så är det spel liknande Heroes of Might and Magic och Icewind Dale vilket jag hittills bara kunnat spela på PC. Min laptop har tyvärr ett riktigt dåligt grafikkort så jag är mer eller mindre utlämnad att spela enbart på mitt Wii. (Tjejen har tagit över min stationära speldator).

<{POST_SNAPBACK}>

Inget av de spelen klassar jag som RPG direkt. Definitivt inte Zelda som är ett äventyrsspel. De andra är ju då action-rpg men det är en klass för sig och skiljer sig mycket mot traditionella RPGS.

Final Fantasy är ett J (Japan)-RPG som är mycket mer storyinvolverat än båda de spelen. J-RPG finns det hur mycket som helst av på konsol. Såna borde du testa.

Sen finns strategy-RPG som Fire Emblem. Man går inte runt speciellt mycket, utan det är ett strategiskt (rutat egentligen) slagfält och man måste tänka en del i vilken ordning man ska ta striderna och med vilka man ska slåss. Väldigt bra spel för övrigt.

Western RPG som Knights of The Old Republic och Mass Effect är två andra höjdare. Gjorda av samma team som gjorde Baldurs Gate på PC.

Heroes of Might and Magic och Icewind Dale i all ära (vet inte om du kan hitta en liknande upplevelse på konsol iofs), men eftersom du aldrig verkar ha spelat Final Fantasy så tror jag du kommer få dig en positiv överraskning när du väl testar det. Och strunta inte i Fire Emblem, det är bra :)

#77

Postad 23 juli 2007 - 16:03

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Final Fantasy är ett J (Japan)-RPG som är mycket mer storyinvolverat än båda de spelen. J-RPG finns det hur mycket som helst av på konsol. Såna borde du testa.


Innebär det att de enbart finns på japanska eller finns de på engelska med?

#78

Postad 23 juli 2007 - 16:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nej, det är skapat av japanska utvecklare. De skapade trenden så att säga. Det är engelska.

#79

Postad 23 oktober 2007 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Öh, vad är det här..?

Balls of Fury
Anubis II

Jag tycker synd om dem. De tror verkligen att det är så lätt att tjäna pengar på Wii så att de inte ens anstränger sig att skapa något som föreställer ett spel.

Jag menar..

Postad bild
Postad bild

:)

#80

Postad 23 oktober 2007 - 17:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Samma företag står bakom titlar som Ninjabread man

SE upp för skiten det här företaget släpper http://www.conspiracygames.com/

#81

Postad 23 oktober 2007 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Cocoto Fishing Master? Är det då samma som gjorde Cocoto Kart Racer till NDS som är en totalt skamful ripoff av Mario Kart, när det kommer till allt utom kontrollen tro? Det är en konspiration alright.

"Games People Play"? Snarare "Games that suck" AM I RITE?

#82

Postad 23 oktober 2007 - 18:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vet itne om jag ska skratta eller gråta. Pinsamt att de får hålla på att sälja sån dynga.

#83

Postad 24 oktober 2007 - 14:57

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Vet itne om jag ska skratta eller gråta. Pinsamt att de får hålla på att sälja sån dynga.

<{POST_SNAPBACK}>


Först förstod jag inte vad du pratade om, sen trillade poletten ner. Det är ju Halo du pratar om.

#84

Postad 24 oktober 2007 - 15:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Vet itne om jag ska skratta eller gråta. Pinsamt att de får hålla på att sälja sån dynga.

<{POST_SNAPBACK}>


Först förstod jag inte vad du pratade om, sen trillade poletten ner. Det är ju Halo du pratar om.

<{POST_SNAPBACK}>


Extremt inkomstbringande dynga får man isf säga då.

#85

Postad 25 oktober 2007 - 01:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Tycker Graw spelen är överskattade men det är uppenbart högst personligt som allt annat. Oblivion kan jag också nämna, inte direkt DÅLIGT så men inte i närheten av förväntningarna efter Morrowind. Högst mediokert i mina ögon.



Joust på PSN sög. Strutsriddare wtf?

Prövade Genji demot till PS3, behövde verkligen inte köra fullversionen för att förstå hur dåligt det är!

#86

Postad 26 oktober 2007 - 09:54

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Bara nämna Oblivion i en tråd som denna borde nästan vara straffbart...
Om man verkligen tycker att GRAW eller Oblivion passar i denna tråd har man inte spelat många spel enligt mig och då känns denna person åsikt ganska irrelevant.

Trodde vi pratade om riktiga skitspel här typ Transformers, Vampire Rain, Fantastic Four osv inte spel som man tycker är "halvdåliga".

#87

Postad 29 oktober 2007 - 23:40

kanii
  • kanii
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Alltså, får man nämna Halo3 i den här tråden? Köpte en massa spel till 360 nyligen och har spelat ca 30 timmar Bioshock, 40 timmar Dead Rising, 5 timmar Condemned (Vilket var ungefär vad jag orkade med...) och ca 3 timmar Halo3 och jag kan inte säga att jag får nån mersmak på Halo3 alls! Gears Of War har jag kört runt 3 timmar och det är jag sugen på mer av! Och ja, jag har fattat grejen med Halo3, perfekt kontroll, avancerade taktiska inslag på högre svårighetsgraderna, fantastisk AI, och ett berodenframkallande multiplayer... Men nej ingen spelglädje eller sug på att upptäcka mer infinner sig. Halo3 är utan tvekan årets största besvikelse för mig.

#88

Postad 30 oktober 2007 - 00:00

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Bara nämna Oblivion i en tråd som denna borde nästan vara straffbart...
Om man verkligen tycker att GRAW eller Oblivion passar i denna tråd har man inte spelat många spel enligt mig och då känns denna person åsikt ganska irrelevant.

Trodde vi pratade om riktiga skitspel här typ Transformers, Vampire Rain, Fantastic Four osv inte spel som man tycker är "halvdåliga".



Ok Oblivion kan jag väl hålla med om att det inte förtjänar att vara här, även om jag blev mycket besviken. Graw spelen å andra sidan, tycker jag är värdelösa. :wub:

#89

Postad 30 oktober 2007 - 10:39

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Alltså, får man nämna Halo3 i den här tråden? ...


Klart du kan nämna Halo 3 men det är knappas en kandidat till årets skitspel eller ens i närheten.

#90

Postad 30 oktober 2007 - 10:43

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Ta ett spel som Super Mario Bros. Snyggt? Nej. Kul? Ja mycket!


1985

Snyggt? JA!

Kul? Mycket!

2007

Snyggt? Nej!

Kul? Nja..... Härligt är väl mer det rätta ordet, nostalgikännslan som uppyller en med syn och ljudintrycken av Super Mario Bros är obeskrivliga! Hjärnan förlyttar en genast tillbaka till sackosäcken framför Finlux-tv:n och doften av varm chocklad! Mamma, mer Oboy! :unsure:



Och ja, jag har fattat grejen med Halo3, perfekt kontroll, avancerade taktiska inslag på högre svårighetsgraderna, fantastisk AI, och ett berodenframkallande multiplayer...


Jag aktar mig generellt för spel med perfekt kontroll, avancerade taktiska inslag på högre svårighetsgraderna, fantastisk AI, och ett berodenframkallande multiplayer. Brukar vara ett säkert tecken på att spelet inte håller måttet! ( :wub: )

Suck, men ärligt? Jag har förstått att vissa vill dissa halo 3 och skriva ner det till kloaknivå (tänker inte på just ditt inlägg kanii, det var ändå ganska snällt). Men hallå, sälj, släng eller gör en väggklocka av spelet om ni inte gillar det, och framför er åsikt som "Säkert ett bra lir men inte min kopp tee"

Om detta varit en tråd med rubriken "skitfilmer!" hade jag inte heller, vilka lägre åsikter jag än må ha, kommit med synpunkter på Gudfadern.....

Redigerat av Unregistered40880, 30 oktober 2007 - 10:44.


#91

Postad 30 oktober 2007 - 10:47

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Fick möjligheten att testa Halo3 igår och kan bara instämma. Grafiken var mycket under förväntan.

//Lorryquai

#92

Postad 30 oktober 2007 - 12:42

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Fick möjligheten att testa Halo3 igår och kan bara instämma. Grafiken var mycket under förväntan.

//Lorryquai


Vad var då din förväntan? Fotorealistik el. linande. Nu vill inte jag på något sätt försvara Halo 3 och skriva att det är världens bästa spel hur mycket jag äskar Master chief och ser oss vandra hand i hand mot solnedgången :wub: Tvärtom håller jag t.ex. Bioshock som ett bättre spel av de som släppts i år. Men ärligt talat, hör Halo 3 verkligen hemma i denna tråd?

Genom att bryta ner något dess beståndsdelar för att plocka de negativa körsbären kan man få vad som hellst av låta dåligt.

Men som någon redan nämnt i denna tråd. Ska vi inte hålla oss till de "riktiga" skitspelen som E.T. the Extra Terrestrial till Atari (jo jag har spelat det), och för att nämna ett sentida "skitspel" Drake of the 99 Dragons?

Halo 3 (som för övrigt är bland de bäst säljande underhållnings medierna överhuvudtaget) tycker jag inte platsar här. Jag blir nog uppmärksammad av hur många som inte gillar det i ALLA andra trådar. No offence :unsure:

Redigerat av Unregistered40880, 30 oktober 2007 - 12:44.


#93

Postad 30 oktober 2007 - 13:26

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Fint att se på men innehållslöst och trist att spela... "Jericho", ännu ett skitspel att hålla sig borta ifrån.

Ungefär like ren shooter som "Painkiller" men stelare och med coolhetsfaktor N0LL!

#94

Postad 30 oktober 2007 - 13:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Fick möjligheten att testa Halo3 igår och kan bara instämma. Grafiken var mycket under förväntan.

//Lorryquai


Vad var då din förväntan? Fotorealistik el. linande. Nu vill inte jag på något sätt försvara Halo 3 och skriva att det är världens bästa spel hur mycket jag äskar Master chief och ser oss vandra hand i hand mot solnedgången :wub: Tvärtom håller jag t.ex. Bioshock som ett bättre spel av de som släppts i år. Men ärligt talat, hör Halo 3 verkligen hemma i denna tråd?

Genom att bryta ner något dess beståndsdelar för att plocka de negativa körsbären kan man få vad som hellst av låta dåligt.

Men som någon redan nämnt i denna tråd. Ska vi inte hålla oss till de "riktiga" skitspelen som E.T. the Extra Terrestrial till Atari (jo jag har spelat det), och för att nämna ett sentida "skitspel" Drake of the 99 Dragons?

Halo 3 (som för övrigt är bland de bäst säljande underhållnings medierna överhuvudtaget) tycker jag inte platsar här. Jag blir nog uppmärksammad av hur många som inte gillar det i ALLA andra trådar. No offence :unsure:


Jag håller med. Tycker inte Halo 3 var speciellt bra. Online är det enda som är kul för mig men även det har jag tröttnat på. Trots det är det väääldigt långt ifrån att vara ett sk skitspel. Det levererar ungefär vad de lovade.

#95

Postad 30 oktober 2007 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Halo3 passar inte i den här tråden. Här postar vi slöddret.. bottennappen, spel som man inte rekommenderar till sin värsta fiende. Ett spel som knappt har några kvaliteér alls, gärna som blir utskrattat och hånat i media.

Det är alltså ingen tråd för ens personliga besvikelser, eller ens spel som man känner är dåliga. Det ska vara ren skit för att man ska tänka på att posta det här. Jericho platsar inte heller efter just mina egna kriterier jag satte upp i förstainlägget (ett spel måste ha under 60% på Gamerankings för att ens kandidera). Ni behöver inte heller ha spelat spelen, utan ni kanske har läst om hur ruttet ett spel verkar vara på mången håll.

GRAW är också alldeles för bra för att vara här. Ok, om man själv inte gillar upplägget men det är ett spel som definitivt kan rekommenderas till såna som gillar det för det har inga direkta tekniska brister. Oblivion, ett spel över 90% på GR och storsäljande..... aningen för bra.

#96

Postad 30 oktober 2007 - 14:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Om detta varit en tråd med rubriken "skitfilmer!" hade jag inte heller, vilka lägre åsikter jag än må ha, kommit med synpunkter på Gudfadern.....


Instämmer (dock inte att Gudfadern är dålig men med vad du försöker säga).

Och även Zoiler förklarade så bra (så som jag förstod) om vad tråden skulle avhandla.

#97

Postad 30 oktober 2007 - 15:31

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Fint då verkar begreppen vara utredda!

Då får jag bidra med ett lir jag spelade hos en polare för lääänge sen, tror det var usa import till SNES? I vilket fall var spelet ett skitspel och namnet var Shaq Fui! Fattar inte hur Shaquille O'Neal kunde sätta sitt namn och ansikte på detta.... Kan tänka sig att han tvättar sig med stålull och gurgla batterisyra än för att få bort skammen.....

Grejen var att polaren tyckte att det var "hur coolt som hellst" medans jag inte förstod och hellre ville lira Street Fighter II :)

Redigerat av Unregistered40880, 30 oktober 2007 - 15:32.


#98

Postad 30 oktober 2007 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Då får jag bidra med ett lir jag spelade hos en polare för lääänge sen, tror det var usa import till SNES? I vilket fall var spelet ett skitspel och namnet var Shaq Fui! Fattar inte hur Shaquille O'Neal kunde sätta sitt namn och ansikte på detta.... Kan tänka sig att han tvättar sig med stålull och gurgla batterisyra än för att få bort skammen.....

Haha. Jag som just såg ett Screwattackavsnitt igår där detta spel figurerade. Det platsade på "topp 10 sämsta fightingspel genom tiderna" :lol: . Kan du ladda ner på Gametrailers om du vill.

För övrigt har Shaq tydligen också försökt sig på en sångkarriär :)

#99

Postad 30 oktober 2007 - 16:28

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Då får jag bidra med ett lir jag spelade hos en polare för lääänge sen, tror det var usa import till SNES? I vilket fall var spelet ett skitspel och namnet var Shaq Fui! Fattar inte hur Shaquille O'Neal kunde sätta sitt namn och ansikte på detta.... Kan tänka sig att han tvättar sig med stålull och gurgla batterisyra än för att få bort skammen.....

Haha. Jag som just såg ett Screwattackavsnitt igår där detta spel figurerade. Det platsade på "topp 10 sämsta fightingspel genom tiderna" :blush: . Kan du ladda ner på Gametrailers om du vill.

För övrigt har Shaq tydligen också försökt sig på en sångkarriär :)


Åhhh! Här ska det frotteras i "kass-spelnostalgi"!

Har han inte även försökt sig på en högst medioker skådespelarkarriär? Shaq, BASKET är din grej! B)

kom även på att jag i tillfällig sinnesförvirring med order om "Fest i kväll, köp ett fightingspel på väg hem från jobbet!" plockade med mig ett ex. av MTV's Celebrity Deathmatch, från reabacken då.....

blev inte ens bra efter bhaccus magi fått verka några timmar :lol:

#100

Postad 30 oktober 2007 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

kom även på att jag i tillfällig sinnesförvirring med order om "Fest i kväll, köp ett fightingspel på väg hem från jobbet!" plockade med mig ett ex. av MTV's Celebrity Deathmatch, från reabacken då.....

blev inte ens bra efter bhaccus magi fått verka några timmar :)

Det har jag också spelat för jag gillade TV-serien. Kan sammanfattas med två ord:

"Uuuuuuugh, Johnny"

=/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.