Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Smart box 3 + Sub 8

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 januari 2021 - 22:04

Unregistered79074e81
  • Unregistered79074e81
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tjena! Är helt ny här på forumet å vänder mig hit för att ha nån att bolla lite frågor med er angående det systemet jag köpt. Det är alltså ett trådlöst system från Canton som jag kan streama musik från bluetooth, Spotifyconnect och även chromecast då ifall jag fattat de hela rätt =) 

 

Styr oftast ljudet genom google home appen, men kan även använda spotifyappen som fjärrkontroll. 

 

Jag har dock upptäckt att det låter mer från ena högtalaren, i detta fall den vänstra. Jag har såklart kontrollerat volyminställningarna och det är synkade. Har även kört på 2 olika nätverk, startat om hela systemet, raderat i google home å lagt till igen.. Dock detta av andra orsaker.

 

Nu har jag dock hittat en inställning med fördröjning, när jag då fördröjer ljudet i den högra högtalaren med ungefär 20-25-30ms har testat lite olika, så märker man en tydlig ljudförändring och man upplever att ljuder kommer mer rätt framifrån. 

 

Det som jag funderar över är att på google support sida står det följande:

 

  1. Ställ dig mellan de högtalare som inte är synkroniserade (eller så nära mittemellan du kan komma) och justera volymnivåerna så att det låter som att båda spelar upp ljud på samma nivå (läs Tips för justering vid gruppfördröjning nedan för tips på hur du justerar fördröjningen).
  2. Flytta reglaget till vänster eller höger för att justera högtalarens fördröjning

Det står dock under punk 6 och 7.. Jag funderar på ifall jag ska justera volym?.. det låter ju lite märkligt för att man skulle spela upp med olika volym på dom, samtidigt känns de inte helt rätt att ändra fördröjning heller.. då jag egentligen inte upplever fördröjning .. iaf inte så som de låter som när jag justera fördröjning manuellt till kanske 50-60ms då låter de skit rent ut sagt =) 

 

sen tycker jag även att det är märkligt att ljudet justerar sida när jag ändrar fördröjning å även om det är ok .. så borde de inte va tvärtom? .. att jag borde fördröja den högatalaer som låter mest? ... men gör jag de så låter den ju bara ännu mer.

 

Blev ett väldigt långt första inlägg.. hoppas nån orkar läsa å kanske ge nån input på de hela 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.