Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3360 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1501

Postad 29 april 2018 - 20:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Har haft shield, hade både appleTV 4K ett tag, men AppleTVn är smidigare, och tycker det blir bättre bild med den, och att den ändrar hz per automatik på dom flesta appar med, är en dealbreaker! Netflix körs i tex 23.976hz när det ska göras det! :)

Sen om man hyr/köper film på Itunes blir det riktigt bra bild med, och naturligvis i rätt hz. :)

Sen är navigeringen mycket smidigare på äpplet också, familjen använde bara den när vi hade både shield och äppelTVn, dom tyckte det va smidigare. 


Redigerat av Garrett, 29 april 2018 - 20:21.


#1502

Postad 29 april 2018 - 20:40

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Har haft shield, hade både appleTV 4K ett tag, men AppleTVn är smidigare, och tycker det blir bättre bild med den, och att den ändrar hz per automatik på dom flesta appar med, är en dealbreaker! Netflix körs i tex 23.976hz när det ska göras det! :)

Sen om man hyr/köper film på Itunes blir det riktigt bra bild med, och naturligvis i rätt hz. :)

Sen är navigeringen mycket smidigare på äpplet också, familjen använde bara den när vi hade både shield och äppelTVn, dom tyckte det va smidigare. 

Tack för svar. Kör ju en del Apple redan så det får bli en sådan :)

Jag har i dagsläget en Zidoo X9s, för streaming av rippar, som fungerar hyfsat ifall Atv (Infuse) inte klarar av det lika bra.



#1503

Postad 29 april 2018 - 23:39

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Tack för svar. Kör ju en del Apple redan så det får bli en sådan :)

Jag har i dagsläget en Zidoo X9s, för streaming av rippar, som fungerar hyfsat ifall Atv (Infuse) inte klarar av det lika bra.

 

Infuse och plex till AppleTVn är grymt bra för streaming från NAS när det gäller film/serier, du kommer inte behöva nåt annat :P :)


Redigerat av Garrett, 29 april 2018 - 23:40.


#1504

Postad 30 april 2018 - 18:22

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Inköp av en idag :)



#1505

Postad 02 maj 2018 - 05:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ny beta tvOS 11.4, finns ute nu.!

Redigerat av mcmike, 02 maj 2018 - 06:00.


#1506

Postad 03 maj 2018 - 14:04

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Grym spelare alltså. Köpte Infuse Pro också. Spelar allt hittills, skitnöjd.

Apple Tv växlar mellan mina projektorer utan problem, behöver inte göra någonting alls.

Stor tumme upp så långt.



#1507

Postad 08 maj 2018 - 09:06

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hej

 

Har ett problem med min TW6600 sedan en tid tillbaka, problemet uppkom när jag bytte från en apple TV3 till en 4:a. Nu pratar projektorn och ATV med varandra. När jag startar projektorn startar även ATV. När ATV stänger ner pga. inaktivitet så slocknar även projektorn. Sjukt irriterande när man tittar via digitalboxen och plötsligt slocknar allt. Kan tänka mig att det inte är nyttigt för projektorn att stänga ner utan att låta fläktar osv. gå. 

 

Vad kan tänkas vara problemet, har inte ändrat några inställningar? Är problemet projektorn eller ATV? Har pratat med Apple store men de kunde inte hjälpa. 



#1508

Postad 08 maj 2018 - 09:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0


Hej


Har ett problem med min TW6600 sedan en tid tillbaka, problemet uppkom när jag bytte från en apple TV3 till en 4:a. Nu pratar projektorn och ATV med varandra. När jag startar projektorn startar även ATV. När ATV stänger ner pga. inaktivitet så slocknar även projektorn. Sjukt irriterande när man tittar via digitalboxen och plötsligt slocknar allt. Kan tänka mig att det inte är nyttigt för projektorn att stänga ner utan att låta fläktar osv. gå.


Vad kan tänkas vara problemet, har inte ändrat några inställningar? Är problemet projektorn eller ATV? Har pratat med Apple store men de kunde inte hjälpa.


Finns nånstans i Apple TV där du stänger av detta i inställningarna, hade exakt samma problem med min projektor 6600 innan med .

#1509

Postad 08 maj 2018 - 11:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Inställningar- Fjärrkontroller och enheter- Hemmabioreglage- styr TV apparater och mottagare: AV



#1510

Postad 08 maj 2018 - 11:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Skulle varit Nice med en fjärrkontroll som liknar boxeens, med tangentbord på baksidan, såååå mycket lättare att skriva in, söka, mm...
Går det paira den med apple? Det skulle väl va för bra för att vara sant :P

#1511

Postad 08 maj 2018 - 12:06

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 1
Garrett, har du en iPhone så kan du använda telefonen som tangentbord och/eller som fjärrkontroll. Installera i så fall appen Apple TV Remote, https://itunes.apple...1096834193?mt=8

Redigerat av ABSiNSANE, 08 maj 2018 - 12:07.


#1512

Postad 08 maj 2018 - 12:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Garrett, har du en iPhone så kan du använda telefonen som tangentbord och/eller som fjärrkontroll. Installera i så fall appen Apple TV Remote, https://itunes.apple...1096834193?mt=8

 

 

Nä, kör android... hade Iphone förr, men tycker det är smidigare med samsung etc... men Apple TV4K kunde vi inte motstå, grym mediaspelare! :P 



#1513

Postad 08 maj 2018 - 12:54

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Skulle varit Nice med en fjärrkontroll som liknar boxeens, med tangentbord på baksidan, såååå mycket lättare att skriva in, söka, mm...
Går det paira den med apple? Det skulle väl va för bra för att vara sant :P

med tanke på att du envisas med android så kanske en sådan här

 

https://www.ebay.com...e-/263457473939

 

s-l300.jpg



#1514

Postad 08 maj 2018 - 13:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

med tanke på att du envisas med android så kanske en sådan här

 

https://www.ebay.com...e-/263457473939

 

s-l300.jpg

 

 

Den såg ju grym ut!  :D

Aldrig tyckt det har varit smidigt att ha telefon som fjärrkontroll ändå... först låsa upp telefonen, sen öppna appen etc... har haft en hel del på fjärrkontrollappar telefon till tex XBMC/kodi.


Redigerat av Garrett, 08 maj 2018 - 13:17.


#1515

Postad 08 maj 2018 - 13:19

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 1
Svajpa ned och tryck på ikonen för AppleTV, inte speciellt bökigt och slår att ha en extra fjärrkontroll liggandes med hästlängder.

#1516

Postad 08 maj 2018 - 13:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Svajpa ned och tryck på ikonen för AppleTV, inte speciellt bökigt och slår att ha en extra fjärrkontroll liggandes med hästlängder.

 

Vill ändå ha en fast, hederlig, icke digital fjärrkontroll... :P

 

Vi är 4st hemma som föredrar vanlig fjärrkontroll...  av dom vi testat av appar iaf gentemot vanlig fjärrkontroll... nu har jag inte testat apples fjärrkontrollsapp, men vi har inga appletelefoner nu för tiden heller...  :ph34r:

 

Edit: Finns remote för appletv på android... ska testa den ikväll... 


Redigerat av Garrett, 08 maj 2018 - 13:33.


#1517

Postad 08 maj 2018 - 14:59

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Någon som testat mycket 10-bit anime över nätverk/NAS till sin apple 4K? Min oppo 103D gillar dem inte (antagligen pga 10-bit, 8-bit funkar bra) så funderar över en bättre mediaspelare som även klarar externa textfiler bra/korrekt oavsett format förpackat exempelvis i mkv.



#1518

Postad 08 maj 2018 - 19:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Fjärde fw beta tvOS 11.4 ute.. :)



#1519

Postad 10 maj 2018 - 23:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

De flesta filmer jag sett på min Apple TV 4K har haft fin bild, men köpte Bad Boys 2 och Spider-Man (2002) i 4K, och här märks det att den låga bitraten inte riktigt håller. Det är rejält med filmgrain i dessa två, och speciellt Spider-Man har rätt så brutala problem med detta, vilket leder till stora komprimerings artefakter i bilden som får bakgrunden att flimmra. Tillräckligt störande för att jag inte orkade se klart filmen. Jag backade ett ställe på Spider-Man för att se om det var själva streamen som ställde till det, men artefakterna var på exakt samma ställe, så undrar om det ligger inbakat i den komprimerade mastern?
Önskar att man kunde slå på en bitrate mätare på spelaren, och se om den dyker på dessa ställen.

 

Edit:

Kollat lite mer på Spider-Man, och efter att ha kollat samma sekvens flera gånger, där artefakterna härjar som värst, så kan jag bekräfta att det ÄR inbakat i själva mastern. Sony har helt enkelt komprimerat filmen för hårt. Tråkigt, då det annars är riktigt skarp bild.


Redigerat av Svante Skoog, 11 maj 2018 - 20:45.


#1520

Postad 11 maj 2018 - 08:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1

De flesta filmer jag sett på min Apple TV 4K har haft fin bild, men köpte Bad Boys 2 och Spider-Man (2002) i 4K, och här märks det att den låga bitraten inte riktigt håller. Det är rejält med filmgrain i dess två, och speciellt Spider-Man har rätt så brutala problem med detta, vilket leder till stora komprimerings artefakter i bilden som får bakgrunden att flimmra. Tillräckligt störande för att jag inte orkade se klart filmen. Jag backade ett ställe på Spider-Man för att se om det var själva streamen som ställde till det, men artefakterna var på exakt samma ställe, så undrar om det ligger inbakat i den komprimerade mastern?
Önskar att man kunde slå på en bitrate mätare på spelaren, och se om den dyker på dessa ställen.

Alla pratar om bilden det jag saknar för att jag skulle börja köpa digital är ok ljud också, alltså inte så hårt komprimerat och Atmos och dtsx stöd..



#1521

Postad 11 maj 2018 - 08:21

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 1

Alla pratar om bilden det jag saknar för att jag skulle börja köpa digital är ok ljud också, alltså inte så hårt komprimerat och Atmos och dtsx stöd..

håller med, för mig väger ljudet tyngre än bilden, men då är de nog inte för de flesta.

Tror inte önskemålet för bättre 5.1 ljud är speciellt högt bland folk.

Nog inte många heller som hör skillnad mellan DD och förlustfritt ljud, dock tycker jag personligen att gränsen går vid "bluray DD" alltså 640kbit, de som iTunes har är nog tyvärr så dåligt ibland att de flesta börjar höra skillnad misstänker jag....

 

Dock förstår jag inte att man har en anläggning för mer än 2-3 tusen kr och ändå väljer att kolla en bra actionfilm där ljudet är riktigt bra, och nöja sig med dålig mp3 kvalitet... lite som att kolla dvd framför fullhd och tycka att det är ok..

 

Ja menar, det är ju betydligt större skillnad ljudmässigt mellan mp3 DD och förlustfritt ljud än det är mellan en bra anläggning för 10K och en superbra för 100K... 

 

Förstår dom som har tv ljud eller en soundbar, men icke annars....  visst, att kolla en drama eller liknande kan ju spela mindre roll då ljudet inte är prio i en sådan film mer än att de ska höras ok när de pratar.

men man kan ju hoppas att de släpper loss ljudet i framtiden, då blir de mer intressant helt klart..


Redigerat av hundrakg, 11 maj 2018 - 09:05.


#1522

Postad 12 maj 2018 - 09:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Edit:

Kollat lite mer på Spider-Man, och efter att ha kollat samma sekvens flera gånger, där artefakterna härjar som värst, så kan jag bekräfta att det ÄR inbakat i själva mastern. Sony har helt enkelt komprimerat filmen för hårt. Tråkigt, då det annars är riktigt skarp bild.

 

 

iTunes är väl inget undantag med att det finns titlar med lite sämre bildkvalitet. Men det är ganska vanligt förekommande när det gäller Apple, att det är allt eller inget som gäller :rolleyes: Om jag vetat vad jag sett och vet idag hade jag aldrig inhandlat alla mina fysiska utan valt flera genom iTunes..! 



#1523

Postad 12 maj 2018 - 19:57

johann_89
  • johann_89
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har haft min i snart två månader och är supernöjd, men... Jag saknar verkligen att kunna se Disneys titlar i 4K, tycker det var lite halvtaskig kvalitet på The Last Jedi på iTunes. Vet att man kan se 4K genom Vudu i USA men finns det inget sätt för oss svenskar att se Disneys filmer i 4K på Apple TV:n?

#1524

Postad 13 maj 2018 - 21:07

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Har haft min i snart två månader och är supernöjd, men... Jag saknar verkligen att kunna se Disneys titlar i 4K, tycker det var lite halvtaskig kvalitet på The Last Jedi på iTunes. Vet att man kan se 4K genom Vudu i USA men finns det inget sätt för oss svenskar att se Disneys filmer i 4K på Apple TV:n?

 

Fungerar kanon att se samtliga 4k titlar med Infuse :)



#1525

Postad 15 maj 2018 - 19:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ännu en beta fw ute, de jobbar på  :)



#1526

Postad 21 maj 2018 - 13:51

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Fortfarande tyst om Dolby Atmos-stödet från Apple.

Hittade detta på Dolbys hemsida vilket "borde" peka på att det kanske kommer snart?

 

https://www.dolby.co...egories/tv.html



#1527

Postad 21 maj 2018 - 14:31

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Nja tolkar det mer att den finns där pga dolby vision stödet (HDR), inte något om Atmos?



#1528

Postad 21 maj 2018 - 15:07

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Så kan man absolut tolka det, men då man pratar både Dolby Vision och Dolby Atmos på sidan så kan man lika gärna tolka det åt andra hållet med.



#1529

Postad 26 maj 2018 - 22:58

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Svt play verkar ha fixat det hackiga flytet, nu när jag kollade samma program som hacka förut med 50hz inställt 👍

Nån som sett cmore film på atv4k, om det är nån bra bildkvalite jämfört med tex viaplay?

Eller hbonordic igenom atv4k jämfört med telia ip tv med digital box? som jag kör med nu för tyckt det varit bäst bild och flyt där.

#1530

Postad 27 maj 2018 - 11:59

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Svt play verkar ha fixat det hackiga flytet, nu när jag kollade samma program som hacka förut med 50hz inställt

Nån som sett cmore film på atv4k, om det är nån bra bildkvalite jämfört med tex viaplay?

Eller hbonordic igenom atv4k jämfört med telia ip tv med digital box? som jag kör med nu för tyckt det varit bäst bild och flyt där.

 

 

Har inte sett så mycket filmer på C More, mest serier från reguljärkanalerna för att slippa reklamen och de håller ok kvalité. Det lilla som jag har sett av filmer tycker inte jag rikgit håller samma klass som Viaplay. Kan dock hända att nyare filmer håller högre klass, mest sett lite äldre filmer.

 

Tror inte det finns något som slår HBO Nordic via Telias IP-box. HBO som streamingtjänst är faktiskt under värdig nivå många gånger vad det gäller bildkvalité.



#1531

Postad 27 maj 2018 - 12:06

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Så kan man absolut tolka det, men då man pratar både Dolby Vision och Dolby Atmos på sidan så kan man lika gärna tolka det åt andra hållet med.

 

Vänta till WWDC i början av juni. Har Apple några planer på att realisera detta med Dolby Atmos under en närliggande tid så kan det nog vara stor chans att de tillkännager det under eventet. Annars får vi nog vänta tills oktober-eventet såvida inte Apple tycker att Dolby Atmos är en oprioterad funktion, då kan det helt plötsligt bara dyka upp. Men med tanke på att det inte funnits med i några betor än så känns det som att det är något de vill göra en "grej av".



#1532

Postad 27 maj 2018 - 12:10

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Hoppas på det då, vore den största uppgraderingen de kan göra för att hålla jämna steg mot de övriga stora där många kör atmos idag



#1533

Postad 27 maj 2018 - 22:04

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Har inte sett så mycket filmer på C More, mest serier från reguljärkanalerna för att slippa reklamen och de håller ok kvalité. Det lilla som jag har sett av filmer tycker inte jag rikgit håller samma klass som Viaplay. Kan dock hända att nyare filmer håller högre klass, mest sett lite äldre filmer.

Tror inte det finns något som slår HBO Nordic via Telias IP-box. HBO som streamingtjänst är faktiskt under värdig nivå många gånger vad det gäller bildkvalité.

Okej synd angående hbo hade varit smidigt att använda på atv 4k.

Såg att jag kunde få en två veckors gratis provperiod på cmore så får testa nån dag snart.

#1534

Postad 27 maj 2018 - 22:22

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Har inte sett så mycket filmer på C More, mest serier från reguljärkanalerna för att slippa reklamen och de håller ok kvalité. Det lilla som jag har sett av filmer tycker inte jag rikgit håller samma klass som Viaplay. Kan dock hända att nyare filmer håller högre klass, mest sett lite äldre filmer.
 
Tror inte det finns något som slår HBO Nordic via Telias IP-box. HBO som streamingtjänst är faktiskt under värdig nivå många gånger vad det gäller bildkvalité.

det är väl också streaming ser ingen större skillnad mellan Telia och ATV då ser snarare PS4 app bättre ut i vissa lägen...

#1535

Postad 28 maj 2018 - 06:02

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

det är väl också streaming ser ingen större skillnad mellan Telia och ATV då ser snarare PS4 app bättre ut i vissa lägen...


Förr i tiden körde i alla fall Telia ett 1080p läge med typ 20 mbit/sec mot 5 mbit/sec 😄

#1536

Postad 28 maj 2018 - 22:10

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Funderar på att lägga ned parabolen och mina mottagare och endast köra via ATV.

Har någon testat Comhems app och hur kvaliteten är på ATV?

Bor i comhem hus så jag kan skaffa deras utbud, men bara om det är bättre bild än Canal digital :)



#1537

Postad 28 maj 2018 - 22:12

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Funderar på att lägga ned parabolen och mina mottagare och endast köra via ATV.
Har någon testat Comhems app och hur kvaliteten är på ATV?
Bor i comhem hus så jag kan skaffa deras utbud, men bara om det är bättre bild än Canal digital :)


Varför inte köra med CD:s app?

#1538

Postad 28 maj 2018 - 22:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Funderar på att lägga ned parabolen och mina mottagare och endast köra via ATV.
Har någon testat Comhems app och hur kvaliteten är på ATV?
Bor i comhem hus så jag kan skaffa deras utbud, men bara om det är bättre bild än Canal digital :)


Det blir inte lika bra bild på Telenors (forna BBB)app iaf när man streamar på appen istället för kabel TV.
Kan du inte testa?

#1539

Postad 28 maj 2018 - 22:24

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0

Varför inte köra med CD:s app?

Kör med den, inte lika bra bild som mottagaren. Men det duger.


Det blir inte lika bra bild på Telenors (forna BBB)app iaf när man streamar på appen istället för kabel TV.
Kan du inte testa?

Ska se om Comhem erbjuder någon gratis testperiod. Tack för tipset!



#1540

Postad 29 maj 2018 - 20:41

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Funderar på att lägga ned parabolen och mina mottagare och endast köra via ATV.

Har någon testat Comhems app och hur kvaliteten är på ATV?

Bor i comhem hus så jag kan skaffa deras utbud, men bara om det är bättre bild än Canal digital :)

om du redan har fiber så kan du använda vilken TV-leverantör som helst. Jag föredrar Telia, klart bästa kanal appen.

använder denna på 3st ATV idag och är mycket nöjd.


Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 29 maj 2018 - 20:44.


#1541

Postad 30 maj 2018 - 06:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

om du redan har fiber så kan du använda vilken TV-leverantör som helst. Jag föredrar Telia, klart bästa kanal appen.

använder denna på 3st ATV idag och är mycket nöjd.

Bara om det är Öppen fiber (dvs inte privat).



#1542

Postad 30 maj 2018 - 11:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kommer det nånsin komma stöd för 4k på youtube tro..? Nån som läst eller hört nåt om det?   :ph34r:  :)

Blir ju grymt bra bild redan i 1080p... :) 


Redigerat av Garrett, 30 maj 2018 - 11:54.


#1543

Postad 30 maj 2018 - 12:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kommer det nånsin komma stöd för 4k på youtube tro..? Nån som läst eller hört nåt om det?   :ph34r:  :)

Blir ju grymt bra bild redan i 1080p... :)

Youtube ägs av Google. Google har sin Chromecast Ultra. Att de då skulle öppna för 4K till konkurrenten Apple är inget jag skulle satsa några pengar på.



#1544

Postad 30 maj 2018 - 12:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Youtube ägs av Google. Google har sin Chromecast Ultra. Att de då skulle öppna för 4K till konkurrenten Apple är inget jag skulle satsa några pengar på.



Men va det inte så att det va möjligt för Apple att köra i 4k, och tillåtet... men dom sätter sig på tvären själva?

#1545

Postad 30 maj 2018 - 12:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men va det inte så att det va möjligt för Apple att köra i 4k, och tillåtet... men dom sätter sig på tvären själva?

Youtube använder VP9 som codec. Apple har valt att använda HEVC. Vem som sätter sig "på tvären" låter jag vara osagt.



#1546

Postad 30 maj 2018 - 20:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Youtube använder VP9 som codec. Apple har valt att använda HEVC. Vem som sätter sig "på tvären" låter jag vara osagt.

 

I detta fallet nog Apple som skulle kunna stöda vp9 som Google kört länge...



#1547

Postad 31 maj 2018 - 16:49

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Bara om det är Öppen fiber (dvs inte privat).

Kvittar om du köper abonnemanget och enbart streamar med apple tv :)

Har faktiskt provat hemma hos flera kompisar med olika fiberlösningar.


Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 31 maj 2018 - 16:51.


#1548

Postad 02 juni 2018 - 06:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det jobbas på, ny beta ute igen :rolleyes: ( 11.4.1 )


Redigerat av mcmike, 02 juni 2018 - 06:43.


#1549

Postad 04 juni 2018 - 19:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Dolby Atmos på g.. ;)

 

https://www.cnet.com...by-atmos-sound/


Redigerat av mcmike, 04 juni 2018 - 19:43.


#1550

Postad 04 juni 2018 - 21:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Äntligen!!

Då blir det dags att förbereda för nya högtalare då! 😜



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.