Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?

600 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 21 november 2011 - 11:13

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Någon som vet om SmartWi fungerar ihop med OScam?

#102

Postad 07 december 2011 - 18:06

Tamino69
  • Tamino69
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Någon som vet om SmartWi, Clone+ eller Cardcaster fungerar med Comhems kodade HD-kanaler (CI+)? Och då med Windows Media Center. Jag har sökt och läst i forumet flera timmar men hittar inte svar på just detta.

#103

Postad 07 december 2011 - 21:55

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag kör SmartWI med en HD-mottagare och 3 vanliga SD TV och det fungerar bra. Enligt uppgift ska man kunna registrera upp till 3 CI+ id hos Comhem.

Någon som vet om SmartWi, Clone+ eller Cardcaster fungerar med Comhems kodade HD-kanaler (CI+)? Och då med Windows Media Center. Jag har sökt och läst i forumet flera timmar men hittar inte svar på just detta.



#104

Postad 08 december 2011 - 07:37

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Någon som vet om SmartWi, Clone+ eller Cardcaster fungerar med Comhems kodade HD-kanaler (CI+)? Och då med Windows Media Center. Jag har sökt och läst i forumet flera timmar men hittar inte svar på just detta.

Nej det fungerar inte i wmc sök och läs om comhem och pairing

#105

Postad 09 december 2011 - 08:52

Tamino69
  • Tamino69
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag ställer samma fråga igen, nu med lite mer information:

Någon som vet om SmartWi, Clone+ eller Cardcaster fungerar med Comhems kodade HD-kanaler (CI+)? Och då med Windows Media Center. Jag har sökt och läst i forumet flera timmar men hittar inte svar på just detta.

Jag vet att det fungerar med vanliga SD-kanaler, observera att min fråga gäller KODADE HD-kanaler (betal-HD-kanaler).

Pairing borde inte vara nåt problem då jag tänker använda Comhems TV Module HD CI+.
Mottageren blir denna: Anysee E7 T2C

#106

Postad 09 december 2011 - 13:16

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
För att se HD måste du ha en mottagare som klarar CI+. Detta gör inte Anysee E7 T2/C.
Fån deras FAQ:

FAQ -Anysee E7-serien
Stöder Anysee E7 T2/C och Anysee E7 S2 CI+ CAM moduler?

  • Ja, en CI+ CAM modul fungerar i Anysee mottagaren (CI+ är bakåtkompatibel med
    DVB- CI). Sänds TV-sändningen krypterad fullt ut med CI+ standarden kan inte Anysee mottagaren avkryptera. CI+ standarden kräver en autentisering mellan CAM-modulen och värdutrustningen (t.ex. TV apparat eller STB). CI+ certifiering ges inte för närvarande till PC-baserade TV-kort (tillverkarens kommentar).

    Länk till CI+ http://www.ci-plus.com/



#107

Postad 31 december 2011 - 11:31

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej

Har köpt Clone+ och fick igång det på min Dilog box utan problem. Dock får jag det inte att funka på min Philips 6626T med SMiT CI+ CA modul. Jag har uppdaterat servern till senaste FW (3.6.0.0) men det hjälpte inte. Någon som har tipps på hur jag skall få det att funka? Jag såg att mitt programkort från Boxer är ver 2.0, kan det strula? Dom kodade kanalerna funkar om jag stoppar kortet direkt i CA modulen.

Jag får även ett mystiskt meddelande när jag startar tv:n som säger att CA modulen har rev 1 och det finns rev 5 att ladda ned men jag hinner aldrig att få igång någon uppgradering innan meddelandet försvinner.

#108

Postad 07 januari 2012 - 20:03

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Fick ett nytt programkort från Boxer (ver 4.0) och nu funkar även CI+ modulen!

#109

Postad 09 januari 2012 - 20:21

Unregistered6e476ece
  • Unregistered6e476ece
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Gör ett desperat försök här...

Köpte en Clone+ för några veckor sedan..och har en gammal boxer(sagem) som det fungerar klockrent med, MEN jag får det inte att fungera när jag ska koppla ihop det direkt med TV:n (alltså när jag stoppar in slavkortet direkt i CA-modulen i tv:n.

Har testat med båda tv-apparaterna här hemma (Samsung och Sharp) så det bör väll bero på CA-modulen? Det är boxers egna(hardware: 3.2.1). Boxerkortet är ett ver. 2.0.

Då carsplitter.se har omstrukturerar i företaget enligt hemsidan så har det först den här veckan kommit upp ett supportnummer att ringa.. som dom naturligtvis inte svara på!

Ja, jag har senaste uppdateringen i Clone+

Någon som har några tips på vad som kan vara fel?

Jag igen...

kan vara bra om man läser tidigare inlägg ordentligt INNAN man gör ett eget..

Ser att "Baxman1" löste det hela med ett nytt uppdaterat kort från Boxer.. ska testa det först :wacko:

#110

Postad 10 januari 2012 - 14:29

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Gör ett desperat försök här...

Köpte en Clone+ för några veckor sedan..och har en gammal boxer(sagem) som det fungerar klockrent med, MEN jag får det inte att fungera när jag ska koppla ihop det direkt med TV:n (alltså när jag stoppar in slavkortet direkt i CA-modulen i tv:n.

Har testat med båda tv-apparaterna här hemma (Samsung och Sharp) så det bör väll bero på CA-modulen? Det är boxers egna(hardware: 3.2.1). Boxerkortet är ett ver. 2.0.

Då carsplitter.se har omstrukturerar i företaget enligt hemsidan så har det först den här veckan kommit upp ett supportnummer att ringa.. som dom naturligtvis inte svara på!

Ja, jag har senaste uppdateringen i Clone+

Någon som har några tips på vad som kan vara fel?

Jag igen...

kan vara bra om man läser tidigare inlägg ordentligt INNAN man gör ett eget..

Ser att "Baxman1" löste det hela med ett nytt uppdaterat kort från Boxer.. ska testa det först :wacko:


Efter att jag fått det senaste kortet från Boxer (ver. 4.0) så funkar Clone+ nu problemfritt på mina 3 olika CA moduler. Jag har ett äldre Viaccess (SCM), ett Boxer MPEG4 (Neotion) samt ett Boxer CI+ (SMiT). Kör med senaste FW (3.6.0.0).

#111

Postad 10 januari 2012 - 21:04

Unregistered6e476ece
  • Unregistered6e476ece
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Efter att jag fått det senaste kortet från Boxer (ver. 4.0) så funkar Clone+ nu problemfritt på mina 3 olika CA moduler. Jag har ett äldre Viaccess (SCM), ett Boxer MPEG4 (Neotion) samt ett Boxer CI+ (SMiT). Kör med senaste FW (3.6.0.0).


Ringde Boxer idag.. men inte får man ett nytt kort hur som helst heller.. nej,nej.. 300kr skulle dom ha för det. Ver.4 fick man bara om man abonerade på deras HD-kanaler!!..suck!... att det inte kan vara som i reklamen "bara para ihop korten och köra!"

#112

Postad 11 januari 2012 - 07:57

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag gissade att det skulle kosta pengar att bara byta ut kortet så jag ringde och sa att mitt gamla kort inte fungerade ihop med CI+ modulen (sa att bilden fick massa störningar på HD kanalerna m.m) och då fick jag ett utbyteskort utskickat som jag inte behövde betala för. Jag har inte beställt några HD kanaler än så jag vet inte om det fungerar med TV3HD, Kanal 5 HD m.m.

#113

Postad 11 januari 2012 - 14:55

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag använder mig av SmartWi och det fungerar utmärkt med den inbyggda digitalboxen i min Samsung led-tv, och gjorde så även på min gamla Dilogbox. Nu har jag köpt nya Humax BXR-HD och på den fungerar inte mitt SmartWi. Har uppdaterat till senaste firmware på cardsplittern, men det fungerar ändå inte. Har läst på en annan forumtråd här på minhembio, där vissa har fått det att fungera. Men det är ingen som svarat på min fråga hur de har lyckats. Finns det någon här som har samma digitalbox som mig och som har fått det att fungera med SmartWi?

#114

Postad 11 januari 2012 - 20:45

tomme71
  • tomme71
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag använder mig av SmartWi och det fungerar utmärkt med den inbyggda digitalboxen i min Samsung led-tv, och gjorde så även på min gamla Dilogbox. Nu har jag köpt nya Humax BXR-HD och på den fungerar inte mitt SmartWi. Har uppdaterat till senaste firmware på cardsplittern, men det fungerar ändå inte. Har läst på en annan forumtråd här på minhembio, där vissa har fått det att fungera. Men det är ingen som svarat på min fråga hur de har lyckats. Finns det någon här som har samma digitalbox som mig och som har fått det att fungera med SmartWi?


Jag kör med BXR-HD utan inbyggd hårddisk och för mig funkar det klockrent efter uppdatering till V2.53, jag har inte HD-paketet så där kan jag inte svara på om det funkar.
Mitt Boxerkort är förmodligen av någon gammal version, för det är inte utbytt sedan jag skaffade Boxer för ca 6-7 år sedan.

#115

Postad 11 januari 2012 - 20:46

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Har läst på en annan forumtråd här på minhembio, där vissa har fått det att fungera. Men det är ingen som svarat på min fråga hur de har lyckats. Finns det någon här som har samma digitalbox som mig och som har fått det att fungera med SmartWi?


Har du då inte läst bara några inlägg upp här, där det sägs att byte av Boxer programkort till en senare version har fungerat?
Kanske skulle funka för dig också?

Redigerat av lassehin, 12 januari 2012 - 07:22.


#116

Postad 12 januari 2012 - 11:31

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har du då inte läst bara några inlägg upp här, där det sägs att byte av Boxer programkort till en senare version har fungerat?
Kanske skulle funka för dig också?


Jag har det senaste kortet från Boxer i och med att jag köpte en ny HD-box, så det är inte där problemet ligger. Men jag har skrivit ut en manual från SmartWis hemsida där det bland annat står att Humax använder en annan klocksträng eller vad det var. Så jag ska prova lite hemma ikväll med SmartWi toolbox. Återkommer med resultat.

#117

Postad 12 januari 2012 - 12:46

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Har du då inte läst bara några inlägg upp här, där det sägs att byte av Boxer programkort till en senare version har fungerat?
Kanske skulle funka för dig också?


I ena fallet var det väl Clone+ och i det andra fallet SmartWi. Kanske funkar att ha senaste versionen av Boxer-kortet i båda fallen men inte helt troligt.

#118

Postad 12 januari 2012 - 17:13

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har jag tack och lov fått det att fungera. Gjorde lite olika inställningar i SmartWi toolbox.

#119

Postad 12 januari 2012 - 18:04

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Hmm så var det här med SmartWi o Comhem. Har en Humax HDbox o en HD modul på en annan TV.
Har hört att det inte funkar att se Viasat's kanaler på den Tv där man inte har pairat kortet men vad funkar då?

Har oxå hört att det tex inte går att spela in på den pairade boxen samtidigt som man ser på en kanal på en annan Tv som har ett SmartWi klientkort.

Någon med erfarenhet av Comhem o SmartWi som kan bekräfta eller dementera mina uppgifter o tala om vad som funkar o inte funkar?

#120

Postad 14 januari 2012 - 21:14

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Viasat krypterar med Videoguard när de sänder via satellit. SmartWI och andra kortdelare fixar inte detta utan då får du använda lämpliga mottagare och dela vi nätverk.

I Comhems nät sänds de ut i Conax så inget problem för SmartWI. Om du ska se HD-kanaler måste dock varje box/CA modul anmälas till Comhem.

Med vissa Humaxmottagare är det problem med SmartWI II så köp I istället.



Hmm så var det här med SmartWi o Comhem. Har en Humax HDbox o en HD modul på en annan TV.
Har hört att det inte funkar att se Viasat's kanaler på den Tv där man inte har pairat kortet men vad funkar då?

Har oxå hört att det tex inte går att spela in på den pairade boxen samtidigt som man ser på en kanal på en annan Tv som har ett SmartWi klientkort.

Någon med erfarenhet av Comhem o SmartWi som kan bekräfta eller dementera mina uppgifter o tala om vad som funkar o inte funkar?



#121

Postad 16 januari 2012 - 18:42

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Ok, då då ska inte vara några problem att se Viasats HD kanaler på både min Humax box o på TV:n med CA HD modulen då via SmartWi? Har oxå hört att det kan vara problem att spela in på boxen samtidigt som man tittar på den andra TV:n. Stämmer det?

Viasat krypterar med Videoguard när de sänder via satellit. SmartWI och andra kortdelare fixar inte detta utan då får du använda lämpliga mottagare och dela vi nätverk.

I Comhems nät sänds de ut i Conax så inget problem för SmartWI. Om du ska se HD-kanaler måste dock varje box/CA modul anmälas till Comhem.

Med vissa Humaxmottagare är det problem med SmartWI II så köp I istället.


Redigerat av it2ceda, 16 januari 2012 - 18:42.


#122

Postad 30 januari 2012 - 21:29

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Någon som vet om CSPRO-64 är nåt att hänga i julgranen för en comhemabonnent? Har fått ett erbjudande att köpa ett begagnat kit med 3 kort för 900:- Vad jag förstått så är det samma pryl som Future Cardsplitter?

Frågan är hur bra de funkar? Tänkt att köra korten i en Sony tv med CA-modul och en Humax HDPVR 1000C, möjligen köps det nåt tv-kort till datorn också senare (funderar på att migrera iväg från Humax'en och köra tv-server + htpc istället, men det projektet ligger rätt långt fram i tiden i så fall).

CSPRO verkar inte riktigt vara lika hightech som t.ex clone+ om man tittar på hur de ser ut (vääldigt stor antenn, kan bli svårt att sälja in hos regeringen).

Är det kanske värt att köpa Clone+ istället för 500-1000 spänn till (om jag ska ha tre kort)?

#123

Postad 30 januari 2012 - 21:37

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=294521

#124

Postad 31 januari 2012 - 02:18

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Har sett att Clone+ fungerar med comhem i alla fall enligt en köpare på Cdon. Någon här som kan bekräfta ifall min kombination skulle fungera med Clone+? Detta är min kombi: Humax HDbox o en HD modul på annan TV. Vill ju att boxen ska fungera som förut med inspelning osv.

#125

Postad 07 februari 2012 - 17:54

Unregisteredfd616d2a
  • Unregisteredfd616d2a
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har 3st Samsung LED (Ej DVB-T2) som jag vill splitta mitt nya boxer kort till.

Är det bara köpa 2 till CA moduler (Fick med en till boxer) och köpa en Clone+ och ett extra klientkort? Kommer detta funka " som smort" ?

#126

Postad 08 februari 2012 - 14:12

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Läs https://www.minhembi...dpost&p=3506149 ang. Smart-Wi, så den funkar iaf.
Tror det stått om även Clone+ i den tråden förut, så läs några sidor bakåt.

#127

Postad 08 februari 2012 - 14:49

DANBER_73
  • DANBER_73
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått Clone+ att fungera med Comhem och Samsung SMT-C7160 (nya HD boxen)? För mig fungerade clone+ felfritt med samsungs inspelningsbara SD box och en CA mudul direkt i sovrums tv:n. Men när jag köpte HD boxen tog det tvärstopp. Nya boxen fungerar med ett klientkort och comhemkortet i master enheten, men de andra visar svartruta tills jag stänger av HD boxen, då fungerar de igen. Surt eftersom jag frågade cardsplitter.se innan köp av clone+ och de lovade dyrt och heligt att ALLA comhem boxar fungerar med deras produkt.
Nu svarar de inte på mail pga "omorganisation". Suck

#128

Postad 09 februari 2012 - 18:14

Tompabompa73
  • Tompabompa73
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått Clone+ att fungera med Comhem och Samsung SMT-C7160 (nya HD boxen)? För mig fungerade clone+ felfritt med samsungs inspelningsbara SD box och en CA mudul direkt i sovrums tv:n. Men när jag köpte HD boxen tog det tvärstopp. Nya boxen fungerar med ett klientkort och comhemkortet i master enheten, men de andra visar svartruta tills jag stänger av HD boxen, då fungerar de igen. Surt eftersom jag frågade cardsplitter.se innan köp av clone+ och de lovade dyrt och heligt att ALLA comhem boxar fungerar med deras produkt.
Nu svarar de inte på mail pga "omorganisation". Suck


Hej. precis samma symptom på mitt system.
Innan jag köpte HD-PVR så fungerade alla boxar i systemet med Clone+.
Så fort jag kör igång Hd boxen så blir det svart i alla andra tv apparater.
Kontrollerad givetvis med Cardsplitter om de skulle fungera med ny Hd box och givetvis skulle den göra det.
Pratade med supporten som hävdade att de måste vara fel hos mig.
Känns lite som man blivit lurad...
Kör nu illafall med syskonabb. till mina andra boxar fast de var mening att jag skulle avsluta detta
surt :(

#129

Postad 10 februari 2012 - 11:56

cloneplus nu
  • cloneplus nu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej
Clone+ fungerar alldeles utmärkt på ComHems HD/SD/CI+
Ni måste se till att ert Originalkort är parat med era HD-Boxar och CA-Moduler.
Skulle det inte fungera ändå så kontakta den RÄTTA supporten som har Genaralagenturen i Sverige.

Clone+ fungerar också alldeles utmärkt med Boxers HD-Boxar samt alla andra SD-Boxar och CA-Moduler.

Det enda du ska se till är att ha boxers Originalkorts version 4,0 så fungerar allt.

Mail: [email protected]
Tele: 073-8929950 vardagar 13.00 till 16.00
www.cloneplus.nu

#130

Postad 10 februari 2012 - 12:32

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Clone+ fungerar alldeles utmärkt på ComHems HD/SD/CI+
Ni måste se till att ert Originalkort är parat med era HD-Boxar och CA-Moduler.

Clone+ fungerar också alldeles utmärkt med Boxers HD-Boxar samt alla andra SD-Boxar och CA-Moduler.

Mail: [email protected]
Tele: 073-8929950 vardagar 13.00 till 16.00
www.cloneplus.nu


SNYGGT jobbat att Clone Plus suppport nu finns med här!

Finns flera andra Card-Splitter trådar där ni också behövs, använd SÖK allra längt upp för att hitta dem!

Redigerat av lassehin, 10 februari 2012 - 12:32.


#131

Postad 14 februari 2012 - 09:26

DANBER_73
  • DANBER_73
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
YES! Nu funkar min comhem Samsung HD-PVR box med Clone+ :D
Problemet låg i programvaran, man ska inte använda senaste versionen (3.6.0.0) för comhem, utan nedgradera till version 3.2.0.0, då funkar det. Tack till Peter på cloneplus.nu support! :)

#132

Postad 17 februari 2012 - 08:00

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

YES! Nu funkar min comhem Samsung HD-PVR box med Clone+ :D


Sicken tur då att jag mailade dem så de deltog här och du fick hjälp! ;)

#133

Postad 23 februari 2012 - 16:40

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
@cloneplus.nu

Har en C+ sen någon månad med 5 klientkort. Fick för mig att hyra film via Boxer On Demand (Pace 8030) men något går fel när boxen verifierar On Demand tjänsten. Boxen hittar kortet och jag kan titta på kodade kanaler men inte spela upp hämtade filer eller play avsnitt Jag kopplade in min gamla SmartWi (första versionen) och med den fungerar det utmärkt. Någon tanke om detta?

Naturligtvis kör jag senaste FW (v3.6.0.0)

Mv. David

Redigerat av dmr, 23 februari 2012 - 20:15.


#134

Postad 24 februari 2012 - 07:03

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Kolla i tråden för din Pace8030: https://www.minhembi...howtopic=290578

Kanske några fler som haft samma problem.

Redigerat av lassehin, 24 februari 2012 - 07:03.


#135

Postad 24 februari 2012 - 12:01

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Kolla i tråden för din Pace8030: https://www.minhembi...howtopic=290578

Kanske några fler som haft samma problem.


Redan gjort, men det här är nog det enda problem relaterat till den boxen som inte avhandlats i tråden :)

#136

Postad 26 februari 2012 - 09:25

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Redan gjort, men det här är nog det enda problem relaterat till den boxen som inte avhandlats i tråden :)


Men skriv där och fråga, för där kan det kan ju finnas folk med erfarenhet av detta, och som aldrig läser här.

#137

Postad 01 mars 2012 - 12:59

deetee
  • deetee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nu har jag tack och lov fått det att fungera. Gjorde lite olika inställningar i SmartWi toolbox.

Funkar koduppdateringarna vid månadsskiftet för dig?
Om det funkar, vad kör du med för inställningar?

Redigerat av deetee, 01 mars 2012 - 13:01.


#138

Postad 05 mars 2012 - 23:57

cloneplus nu
  • cloneplus nu
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej Igen

Vi vill göra ett inlägg vet inte om detta är rätt tråd.

Vi har fått en del påringningar av kunder som köpt sina produkter från en Sido Importör.
Vi är den enda auktoriserade generalagenten i Sverige. Och vi kan tyvärr inte supporta kunder som köper av dem.

Hur mycket vi än skulle vilja så kan vi inte göra det. Om du köper din Clone+ från en auktoriserad säljare som DUSTIN/CDON m.m. så garanterar vi att du kommer att bli nöjd med din produkt eller pengarna tillbaka.

Får du inte tag i den eller det företaget du köpt din produkt från Så har du köpt från fel företag.

Vi finns här för er alla. Men vi vill varna er för oseriösa säljare.

Support mail: [email protected]
Tele: 073-8929950

#139

Postad 06 mars 2012 - 12:16

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Om du köper din Clone+ från en auktoriserad säljare som DUSTIN/CDON m.m. så garanterar vi att du kommer att bli nöjd med din produkt eller pengarna tillbaka.


Då kanske det är på sin plats att lista "auktoriserade" ÅF på hemsidan eller?

Edit:
Jag repeterar min fråga för säkerhets skull...

@cloneplus.nu

Har en C+ sen någon månad med 5 klientkort. Fick för mig att hyra film via Boxer On Demand (Pace 8030) men något går fel när boxen verifierar On Demand tjänsten. Boxen hittar kortet och jag kan titta på kodade kanaler men inte spela upp hämtade filer eller play avsnitt Jag kopplade in min gamla SmartWi (första versionen) och med den fungerar det utmärkt. Någon tanke om detta?

Naturligtvis kör jag senaste FW (v3.6.0.0)

Mv. David

Redigerat av dmr, 06 mars 2012 - 12:17.


#140

Postad 06 mars 2012 - 13:58

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
En liten undran om att det inte fungerar med Viasat?
Är detta p.g.a. Boxid pairing eller finns det något annat problem?

Om jag har två boxar med samma Boxid fungerar Clone+ då?

#141

Postad 07 mars 2012 - 11:53

hemligsomfan
  • hemligsomfan
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

YES! Nu funkar min comhem Samsung HD-PVR box med Clone+ :D
Problemet låg i programvaran, man ska inte använda senaste versionen (3.6.0.0) för comhem, utan nedgradera till version 3.2.0.0, då funkar det. Tack till Peter på cloneplus.nu support! :)


Hur gjorde du för att göra en nedgradering?

#142

Postad 25 mars 2012 - 10:02

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Viasat (videoguard) fungerar inte med Clone+ då dessa inte använder ISO algoritm. Detta enligt "hansa electronic.com" hemsida.

#143

Postad 27 mars 2012 - 08:02

DANBER_73
  • DANBER_73
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hur gjorde du för att göra en nedgradering?


Maila eller ring cloneplus.nu support så skickar de en nedgradering.

#144

Postad 27 mars 2012 - 16:50

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Hej!
Funkar clone+ om man har canaldigital hd (med pairing) parabol? eller finns annan bättre lösning?

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 27 mars 2012 - 16:50.


#145

Postad 31 mars 2012 - 22:28

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Är sugen på köpa en Clone+ från CDON men min fråga är har nån fått den fungera i Canal Digitals KabelTV nät? Hade tänkt dela mitt kort mellan Sagem HD103-C och LG 32LK330N + Canal Digital Conax Cam.

Redigerat av Markus_H84, 01 april 2012 - 00:48.


#146

Postad 24 juni 2012 - 13:42

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Fungerar den till Comhem's CA-modul för HD?

Jag har en Sony TV.

#147

Postad 24 juni 2012 - 20:36

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Har precis beställt en clone+.
Men såg nu att jag har ver 3.5 på boxer kortet kommer det inte att funka då???
Ser bara på sd kanaler.
Ska ha cam till båda klientkorten en i tv och den andra i floppy dtv tv kortet. Kommer det funka med uppdateringar osv utan strul???



edit<<<<<<<<<<<<

fick den i dag och det funkar inte med v3.5 har beställt ett 4.0
Återkommer med resultat

Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 26 juni 2012 - 19:36.


#148

Postad 11 juli 2012 - 20:11

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Höll på att bli galen på denna lilla låda.
Först funkade det inte alls. ok tänkte att det är väl för att jag har ett för gammalt boxer kort.
Fick hem v4.0 kortet men det funkade ändå inte. Försökte uppdatera clone+ men det gick inte att få det att lira datorn installerade drivrutiner som den skulle men när man skulle uppdatera så hände inget alls. Trodde jag skulle slänga ut skiten genom fönstret.

MEN efter ett samtal med clone+ suport konstaterades att jag fått en deffekt enhet och de skickade en ny.
dagen efter hade jag paketet. I med kortet para klient korten och allt funkade perfekt från första secund.
Är hel nöjd kör i nu tre klient kort en i htpcn en i tv och en i tv på bottenvåningen och alla kan se alla kanaler inkl HD utan strul. Är denna lösning stabil så får den 9 av tio stjärnor.
Enda som är dåligt är att kanalbyten på htpcn kan ta någon sekund ibland men det kan jag leva med.

VARFÖR har jag inte köpt en clone+ tidigare?

#149

Postad 27 juli 2012 - 05:00

Unregisteredb013397f
  • Unregisteredb013397f
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått Clone+ att fungera med Comhem och Samsung SMT-C7160 (nya HD boxen)? För mig fungerade clone+ felfritt med samsungs inspelningsbara SD box och en CA mudul direkt i sovrums tv:n. Men när jag köpte HD boxen tog det tvärstopp. Nya boxen fungerar med ett klientkort och comhemkortet i master enheten, men de andra visar svartruta tills jag stänger av HD boxen, då fungerar de igen. Surt eftersom jag frågade cardsplitter.se innan köp av clone+ och de lovade dyrt och heligt att ALLA comhem boxar fungerar med deras produkt.
Nu svarar de inte på mail pga "omorganisation". Suck


Fick du Samsungen att fungera med Clone+ tillslut?

#150

Postad 01 augusti 2012 - 16:39

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Någon som vet något system som fungerar till cryptoguard dvb-c?

Tyvärr fungerar det inte med clone+ enligt deras support och inte heller med cardcaster enligt egen erfarenhet



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.