Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX Interface Enhancer (TViXiE)

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 09 augusti 2008 - 10:56

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Verkade vara ett underbart program men fick det inte att funka genom wine i ubuntu så jag köpte mig en dator då barnen behövde en. Har en nyformaterad win xp ps3 men får så fort jag zipat upp mappen och ska starta TVIXIE ett felmeddelande. Har inte en susning om vad felet kan vara om jag kanske saknar någon fil eller om det är xp som är boven. Hoppas ni kollar och försöker hjälpa till.

Kan vara så att du inte har Microsoft .NET Framework 2.0 installerat?

#102

Postad 10 augusti 2008 - 13:02

mrmilo
  • mrmilo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Javisst var det så, tack joma för ett mycket bra program. Nu fungerar det perfekt.

#103

Postad 10 augusti 2008 - 21:12

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Joma, jag såg på första-inlägget att du har "plot" på svenska samt rating som jag antar är från IMDB.
Hur får man till det? Har du editerat manuellt eller har jag missat någon feature?

All filminformation på Screenshotsen är hämtad med Discshop providern, men du får även svensk plot med CDON.SE samt Filmtipset.se.
Det finns idag två sätt att få IMDB rating.
1) Ha en .nfo fil med IMDB länken i samma katalog som filmen
2) Hämta filminformation med IMDB providern

* "Plot" från CDON.SE verkar inte fungera som det ska. I alla fall har det blivit tomt på de filmer jag testat

Har du några titlar som du har problem med, jag har testat några och de fungerar.

* Rename från Img till Iso har jag inte fått att fungera. Kanske är det skit bakom spakarna men jag får bara felmeddelandet "ERROR: Value cannot be null. Parameter name: path1"

Du markerar de kataloger som du har dina IMG filer i och kör, fungerar det inte så kan du skicka tvixie.log till [email protected] så ska jag kolla på det.

#104

Postad 11 augusti 2008 - 13:55

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

All filminformation på Screenshotsen är hämtad med Discshop providern, men du får även svensk plot med CDON.SE samt Filmtipset.se.
Det finns idag två sätt att få IMDB rating.
1) Ha en .nfo fil med IMDB länken i samma katalog som filmen
2) Hämta filminformation med IMDB providern


Har du några titlar som du har problem med, jag har testat några och de fungerar.


Du markerar de kataloger som du har dina IMG filer i och kör, fungerar det inte så kan du skicka tvixie.log till [email protected] så ska jag kolla på det.


Tack för svaren Joma. Jag ska pröva .nfo varianten för jag plockar gärna informationen från Discshop.

Sitter på jobbet nu men jag ska kolla upp vilka titlar det var och skicka dig ett PM.

Angående IMG to ISO så var det skit bakom spakarna - jag markerade filen och inte katalogen...

#105

Postad 11 augusti 2008 - 14:27

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Har laddat ner denna och tänkt använda den istället för GUI builder.
Har startat upp programmet. Mappat video katalogen. Raderat info från tidigare interface. Men inget mer händer när jag klickar på filmen (Mappen med filmnamnet) mer än att jag ser .iso filen ligger där. Kan inte finna någon knapp för typ "Hämta info"

Edit Nu fixade det sig. Smidigare än vad jag förstod. Bara att klicka på namnet sedan i utgångsläget för samtliga covers

Redigerat av Mike T, 11 augusti 2008 - 14:34.


#106

Postad 11 augusti 2008 - 14:39

RageW
  • RageW
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej, jag har nyss laddat ned programet och testat det lite grann.

Som någon annan tidigare nämde så är det lite jobbigt att se datum, filstorlek, mm ovanför info texen. Var det något man inte kunde påverka?

Sen verkar det som Tvixen automatiskt hoppar in i Icon Mode när man lägger till bilderna i mappen, men tyvär så har det även medfört att jag har en gigantisk filmrulle ovan på info texten också... Finns det någon lösning på det?


Ifall jag lyckas få bort en del av dem skärmande ikonerna så tackar jag för ett superbt program =)

#107

Postad 11 augusti 2008 - 15:00

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
...jag var visst långsam...

Redigerat av PsychoCheF, 11 augusti 2008 - 15:02.


#108

Postad 11 augusti 2008 - 15:01

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Dock har jag en annan fråga.
Jag har nu ändrat på det flesta filmerna utan att ha raderat de gamla ikonerna och infon som legat i mappen. Måste man deleta all info innan, för att få upp de nya omslagen på filmerna i menyn där alla filmomslagen visas?

Sedan nu finns ju en jpg fil för omslagen i varje mapp. Går det inte att få den dold, eftersom det är ändå bara film namnet man vill komma åt, och inte omslagsnamnet.jpg?

Sedan filmen Delerium fick jag ett felmeddelande på typ "Längden får inte vara mindre än noll", så den gick inte att göra nått, och dämed hade jag önskan om att kunna lägga in det manuellt på nått sätt.
Annars var det ett snyggt och enkelt program

Edit. Ser att ditt program döper bilden till front_cover.jpg
Kan man inte ändra så att den döper dem till folder.jpg istället och om det redan finns en folder.jpg, så ärsätts den inte. Kan man få att programmet ersätter folder.jpg om det redan finns en, samt att den inte skapar en fil med omslaget som heter front_cover.jpg. För den filen blir ligga och störa i omslaget när man går in på filmen och läser vad den handlar om

Redigerat av Mike T, 11 augusti 2008 - 15:32.


#109

Postad 11 augusti 2008 - 16:04

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag har nu släppt en ny version (0.7.4) med lite nyheter. Ni kan ladda ner den genom att gå till första inlägget i denna tråd.

Lite av nyheterna:
* Har fixat till "plot" för CDON.SE (nu ska det fungera mycket bättre)
* Synkningen mellan vänster fönster (katalog trädet) samt höger fönster (film informationen) fungerar mycket bättre nu när man navigerar runt i katalogerna.
* Har lagt till så man kan navigera upp ett steg i det högra fönstret, bara att klicka på ".."
* "Rating" visas nu på folder.jpg om det finns tillgängligt i MovieInfo.tvixie (Man kan slå av detta i Tools -> Options" om man inte tycker om det. Se stjärnorna i ScreenShot1 i det första inlägget.
* Man kan nu manuellt ändra i MovieInfo.tvixie och uppdatera filmen genom att kryssa för "Use text from MovieInfo.tvixie if available". Ingen ny film info laddas ner.
* Man kan nu (igen) ladda hem filminformation även om man inte har "Folder View" påslaget.

Redigerat av Unregistered52d00d79, 11 augusti 2008 - 16:08.


#110

Postad 11 augusti 2008 - 16:18

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Det blir bara snyggare och snyggare!

Om man får önska så tycker jag att det vore smidigt om man kunde få programmet att alltid (eller som option)
hämta rating från IMDB utan att läsa .nfo-filen, dvs på samma sätt som när man söker efter övrig info från denna provider (mest beror det på att jag har rensat bort .nfo-filerna från ett helt gäng filer :P )

Tack igen.

#111

Postad 11 augusti 2008 - 17:04

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Om man får önska så tycker jag att det vore smidigt om man kunde få programmet att alltid (eller som option)
hämta rating från IMDB utan att läsa .nfo-filen, dvs på samma sätt som när man söker efter övrig info från denna provider (mest beror det på att jag har rensat bort .nfo-filerna från ett helt gäng filer ;) )

Instämmer i ovanstående!

För övrigt: tack för den nya versionen och uppfyllda önskemål ;)

#112

Postad 11 augusti 2008 - 17:13

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Instämmer i ovanstående!

För övrigt: tack för den nya versionen och uppfyllda önskemål ;)



+1

Håller helt med er , sparar aldrig på nfo filerna :-) Så detta borde var en baggis att fixa (programerar själv)

Satt faktiskt på jobbet roch labbade med just ett sådant prog som du håller på med Joma! , men programerar man i c# (eller annat språk)och sitter bakom en proxy så måste man programera in en option i programmet för att använda webproxy ! Är det något du kan fixa i ditt program ?

Du gör ett riktigt bra jobb :-)

Redigerat av Peter_sm, 11 augusti 2008 - 17:13.


#113

Postad 11 augusti 2008 - 20:16

dkr1979
  • dkr1979
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har lite problem med programmet, får det inte riktigt att fungera.

Om jag högerklickar på film filen och väljer use template -> standard så står det inget under title eller folder name...

Om jag högerklickar och väljer get cover så kommer fil namnet under title och folder name, när jag trycker på get så står det error:katalognamnet är fel...

Hur göra?!
Tack på förhand!

#114

Postad 11 augusti 2008 - 20:21

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har lite problem med programmet, får det inte riktigt att fungera.

Om jag högerklickar på film filen och väljer use template -> standard så står det inget under title eller folder name...

Om jag högerklickar och väljer get cover så kommer fil namnet under title och folder name, när jag trycker på get så står det error:katalognamnet är fel...

Hur göra?!
Tack på förhand!

Höger-klicka på en eller flera kataloger så ska du få se att det kommer hända saker. ;)

#115

Postad 11 augusti 2008 - 20:25

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har lite problem med programmet, får det inte riktigt att fungera.

Om jag högerklickar på film filen och väljer use template -> standard så står det inget under title eller folder name...

Om jag högerklickar och väljer get cover så kommer fil namnet under title och folder name, när jag trycker på get så står det error:katalognamnet är fel...

Hur göra?!
Tack på förhand!


Operationerna är tänkta att fungera på katalognivå, ej på filmfilerna.
Testa alltså att göra samma sak när du markerat en mapp istället (du kan även välja flera åt gången).
Hoppas att jag förstod din felbeskrivning rätt och lycka till.

EDIT: Fasen vad snabb han är den där joma.

Redigerat av Slim Shady, 11 augusti 2008 - 20:26.


#116

Postad 11 augusti 2008 - 20:45

dkr1979
  • dkr1979
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Höger-klicka på en eller flera kataloger så ska du få se att det kommer hända saker. ;)


Nu funkar det perfekt! Tack till er båda för det snabba svaret!

#117

Postad 12 augusti 2008 - 09:22

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Nu har jag editerat de mesta på min hårddisk. Nått problem och nått att önska har jag stött på. Jag radar upp dem nedan. Finns det nått jag missat som löser detta så skulle jag vara tacksam

*Ibland är filmnamnet så långt att det blir två rader i menyn när man går in på en film i menyn på Tv:n. Detta resulterar till att andra raden klipper av texten på mitten, så nederdelen inte syns (BUGG?)

*Jag skulle vilja ha möjligheten att kunna klippa in själv en "Plot" Handling av filmen, även helst de andra infot också ifall de man sökt upp i databasen inte stämmer. Ibland har den infon blivit svengelsk.

*Att den inte skapade denna fil i foldern "front_cover.jpg" eller åtminstone att man kunde välja bort att den inte lade sig där, utan man bara fick en "folder.jpg"

#118

Postad 12 augusti 2008 - 09:49

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

*Jag skulle vilja ha möjligheten att kunna klippa in själv en "Plot" Handling av filmen, även helst de andra infot också ifall de man sökt upp i databasen inte stämmer. Ibland har den infon blivit svengelsk.

Detta är fixat i den senaste versionen. Du kan nu manuellt ändra i MovieInfo.tvixie och uppdatera filmen genom att kryssa för "Use text from MovieInfo.tvixie if available". Ingen ny film info laddas ner utan all info tas ifrån MovieInfo.tvixie.
Detta kommer att bli enklare i kommande versioner. :)

Redigerat av Unregistered52d00d79, 12 augusti 2008 - 09:50.


#119

Postad 13 augusti 2008 - 17:28

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Detta kommer att bli enklare i kommande versioner. :unsure:


Bättre o bättre dag för dag ;)

Någon framgång när det gäller möjligheten att vrida bilderna (perspektiv)?

#120

Postad 13 augusti 2008 - 18:55

Unregistered4c7220c0
  • Unregistered4c7220c0
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Ormbett -> Det är tyvärr inte så enkelt som det låter att göra det i .NET, .Nets stöd för bildhantering är sådär...
joma, du har inte funderat på att publicera programmet istället mha VS2005? Fördelen är att alla som använder programmet får automatiskt valet att ladda ner de senaste uppdateringarna när de startar programmet.

#121

Postad 16 augusti 2008 - 00:47

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Fick en idé till en ny funktion i programmet, men som vanligt så har jag ingen aning om det är enkelt att lägga till, men man kan ju alltid fråga.

Går det att ordna så att TViXiE lägger TViX.jpg som bakgrund i filmens mapp?
Tydeligen kan man (i XP iaf) trixa till egna bakgrundsbilder i mappar, med hjälp av en "desktop.ini" fil som troligtvis innehåller lite kod samt pekar på önskad bildfil.
Hade ju varit riktigt nice om detta kunde skapas i samband med att TViX.jpg skapas, förslagsvis som nåt tillval under optionsmenyn?
Om man sitter vid sin dator och administrerar sitt filmbiblotek så vore det ju smidigt ifall man direkt i filmens mapp kan se vad det är.
Vad tror du joma, är det lösbart? ;)


BTW: Om raden "Genre" är lång (t.ex. Thriller/Action/Sci-Fi/blabla) så blir det en radbrytning, och i dessa fall så klipps halva rad2 bort, jag löste det igenom att ändra Heigtvärdet från 25 rill 35 på den aktuella raden i template.xml
(detta gäller troligtvis enbart för TViX 41/5100 pga lägre upplösning på TViX.jpg)

#122

Postad 16 augusti 2008 - 10:20

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Fick en idé till en ny funktion i programmet, men som vanligt så har jag ingen aning om det är enkelt att lägga till, men man kan ju alltid fråga.

Går det att ordna så att TViXiE lägger TViX.jpg som bakgrund i filmens mapp?
Tydeligen kan man (i XP iaf) trixa till egna bakgrundsbilder i mappar, med hjälp av en "desktop.ini" fil som troligtvis innehåller lite kod samt pekar på önskad bildfil.
Hade ju varit riktigt nice om detta kunde skapas i samband med att TViX.jpg skapas, förslagsvis som nåt tillval under optionsmenyn?
Om man sitter vid sin dator och administrerar sitt filmbiblotek så vore det ju smidigt ifall man direkt i filmens mapp kan se vad det är.
Vad tror du joma, är det lösbart? :D


BTW: Om raden "Genre" är lång (t.ex. Thriller/Action/Sci-Fi/blabla) så blir det en radbrytning, och i dessa fall så klipps halva rad2 bort, jag löste det igenom att ändra Heigtvärdet från 25 rill 35 på den aktuella raden i template.xml
(detta gäller troligtvis enbart för TViX 41/5100 pga lägre upplösning på TViX.jpg)

Ska se vad jag kan göra ;)

#123

Postad 16 augusti 2008 - 14:05

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att exkludera "betygsstjärnorna" i den genererade bakgrundsbilden och coverbilden? Jag har testat att ändra i xml-mallen genom att ta bort hänvisningen till stjärnbilden men det funkar inte.

Annars är det ett bra program. Finns en hel del saker man skulle kunna önska men all heder och respekt till joma! Till exempel skulle en setting kunna vara att automatiskt visa genererad bakgrundbild i "Windows Picture and Fax Viewer" eller annat program. En annan sak vore att ändra encoding i MovieInfo.tvixie så att å, ä och ö (och andra specialtecken) fungerar. Nu måste dessa tecken substitueras. Det skulle underlätta om man själv vill editera Plot.

Keep up the good work!

#124

Postad 16 augusti 2008 - 15:06

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att exkludera "betygsstjärnorna" i den genererade bakgrundsbilden och coverbilden? Jag har testat att ändra i xml-mallen genom att ta bort hänvisningen till stjärnbilden men det funkar inte.

Annars är det ett bra program. Finns en hel del saker man skulle kunna önska men all heder och respekt till joma! Till exempel skulle en setting kunna vara att automatiskt visa genererad bakgrundbild i "Windows Picture and Fax Viewer" eller annat program. En annan sak vore att ändra encoding i MovieInfo.tvixie så att å, ä och ö (och andra specialtecken) fungerar. Nu måste dessa tecken substitueras. Det skulle underlätta om man själv vill editera Plot.

Keep up the good work!

för att inte få stjärnor icover bilden så finns det ett val under options, och för att inte få med dem i ploten så bör det räcka att inte ha nån *.nfo fil i mappen (tvixie hämtar imdb rating från nfo filen)

#125

Postad 16 augusti 2008 - 15:26

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

för att inte få stjärnor icover bilden så finns det ett val under options, och för att inte få med dem i ploten så bör det räcka att inte ha nån *.nfo fil i mappen (tvixie hämtar imdb rating från nfo filen)


Ah! Hur f-n kunde jag missa det?

#126

Postad 16 augusti 2008 - 15:35

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Ah! Hur f-n kunde jag missa det?


det första man blir blind på är ögonen ;)

#127

Postad 17 augusti 2008 - 09:18

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Sådär då....nu finns http://www.tvixie.com/ :( (fortfarande under uppbyggnad....puh....jag och Joomla är inte riktigt överrens ännu...)

Jag kommer fortfarande vara kvar här som vanligt.

Har fnulat klart angående nästa version hur det ska se ut och så, men det kommer att ta ett tag att få till det så det kommer nog att dröja en vecka eller två innan en ny version kommer ut. I nästa version kommer man bl a att kunna välja olika providers för cover, movie info samt rating, har även gjort några nya movie providers, bl a Rotten tomatoes och Amazon.de.

För de som har efterfrågat en "Donate" knapp så finns det nu på http://www.tvixie.com/ :D

#128

Postad 17 augusti 2008 - 10:25

Ormbett
  • Ormbett
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag kommer fortfarande vara kvar här som vanligt.

Skönt, det är så bekvämt att enkelt kunna svänga in här för att kolla läget samtidigt som man bevakar lite andra favvo-topics, men jag förstår att det för internationella kontakter blir en konstig omväg att gå via minhembio-forumet.

Ändringarna du jobbar på låter välkomna, men hur ska vi klara oss i två veckor utan en ny version nu när du skämt bort oss med ständigt nya releaser :(

#129

Postad 18 augusti 2008 - 11:05

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Sådär då....nu finns http://www.tvixie.com/ :( (fortfarande under uppbyggnad....puh....jag och Joomla är inte riktigt överrens ännu...)

Jag kommer fortfarande vara kvar här som vanligt.

Har fnulat klart angående nästa version hur det ska se ut och så, men det kommer att ta ett tag att få till det så det kommer nog att dröja en vecka eller två innan en ny version kommer ut. I nästa version kommer man bl a att kunna välja olika providers för cover, movie info samt rating, har även gjort några nya movie providers, bl a Rotten tomatoes och Amazon.de.

För de som har efterfrågat en "Donate" knapp så finns det nu på http://www.tvixie.com/ ;)


Nu har du fått en första donation, inte jättestor, men om fler bidrar så kan det bli lite lön för all möda du lägger ner.
Ditt program tycker jag lyfter TViX:en rejält.

Vi ser med spänning fram mot kommande releaser...

#130

Postad 18 augusti 2008 - 11:13

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Ett tips på poster/cover-provider som är riktigt bra.
http://posters.motechnet.com/
Dom använder samma "nummer" som imdb.
tex
http://posters.motec...itle/tt0448157/
http://www.imdb.com/title/tt0448157/
Båda för Hancock.

/Magne

#131

Postad 18 augusti 2008 - 14:41

birbjo
  • birbjo
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Sådär, nästa donation klar.....Detta fantastiska program bara måste sponsras....
Björn

#132

Postad 18 augusti 2008 - 15:40

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Nu har du fått en första donation, inte jättestor, men om fler bidrar så kan det bli lite lön för all möda du lägger ner.
Ditt program tycker jag lyfter TViX:en rejält.

Vi ser med spänning fram mot kommande releaser...


Sådär, nästa donation klar.....Detta fantastiska program bara måste sponsras....
Björn

Stort tack, det är det här som får en att fortsätta. Som ett litet tack innan nästa stora release så har jag nu släppt en ny version med bl a en ny movie provider - Rotten Tomatoes, gå till http://www.tvixie.com/ för att ladda hem den nya versionen (eller första inlägget i denna tråd)

Redigerat av Unregistered52d00d79, 18 augusti 2008 - 15:40.


#133

Postad 18 augusti 2008 - 16:00

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Ett tips på poster/cover-provider som är riktigt bra.
http://posters.motechnet.com/
Dom använder samma "nummer" som imdb.
tex
http://posters.motec...itle/tt0448157/
http://www.imdb.com/title/tt0448157/
Båda för Hancock.

Ahhh...den här var trevlig, ska försöka fixa till den. :D

#134

Postad 18 augusti 2008 - 16:07

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Ny version 0.7.5 finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/
Det är inte så mycket nytt förutom att det finns en ny movie provider Rotten Tomatoes samt att front_cover.jpg numera heter front_cover.tvixie och inte syns i TViX'ens UI längre. Same en ny About box som hänvisar till den nya web sidan.

#135

Postad 18 augusti 2008 - 16:47

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Vid skärmupplösning på PC:n 1280x1024 så vore det bra om du hade en "zoom to fit" funktion så man ser hela bakgrundsbilden i ditt program, kan det vara något att lägga till ??

edit

Man ser hela om man flyttar bilden åt vänster men då ser man inte mapparna...

Redigerat av Peter_sm, 18 augusti 2008 - 16:48.


#136

Postad 18 augusti 2008 - 17:20

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

...

Som någon annan tidigare nämde så är det lite jobbigt att se datum, filstorlek, mm ovanför info texen. Var det något man inte kunde påverka?


Om man ställer markören på "Folder Up" så slipper du detta.

...

Sen verkar det som Tvixen automatiskt hoppar in i Icon Mode när man lägger till bilderna i mappen, men tyvär så har det även medfört att jag har en gigantisk filmrulle ovan på info texten också... Finns det någon lösning på det?
...


Fanns det någon som hade en lösning på detta?
Man skulle vilja kunna ställa ner storlek på fil-ikoner och text så att de inte "förstör" den snygga presentationen.

#137

Postad 18 augusti 2008 - 17:30

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Stort tack, det är det här som får en att fortsätta. Som ett litet tack innan nästa stora release så har jag nu släppt en ny version med bl a en ny movie provider - Rotten Tomatoes, gå till http://www.tvixie.com/ för att ladda hem den nya versionen (eller första inlägget i denna tråd)


Man förstår ju att programmering och skriptande är något som du tycker är kul och då är går man ju långt på beröm. Men programmet och önskemålen växer och om man hade blivit erbjuden det här programmet för en hundring eller två när man köpte TViX:en så hade inte många tvekat.
Något för alla som laddar ner det att tänka på... ;)

Kan inte låta bli att tänka på vilken produkt TViX:en hade varit om Dvico hade lyssnat lika mycket på sina kunder. :D

#138

Postad 18 augusti 2008 - 18:37

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Ahhh...den här var trevlig, ska försöka fixa till den. :D


Ja, gör det för den var grym!

Feature requests:

1. Automatisk visning av genererad bakgrundsbild i externt program (gärna ett default men att man kan välja själv).

2. En template editor och preview som visar hur en färdig bakgrundsbild kan komma att se ut, dvs positioner på de olika elementen som finns i templaten [jag vet, inget man fixar på en kvart... :-)]

Redigerat av Kapten Zoom, 18 augusti 2008 - 18:43.


#139

Postad 18 augusti 2008 - 20:00

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Ja, gör det för den var grym!

Feature requests:

1. Automatisk visning av genererad bakgrundsbild i externt program (gärna ett default men att man kan välja själv).

2. En template editor och preview som visar hur en färdig bakgrundsbild kan komma att se ut, dvs positioner på de olika elementen som finns i templaten [jag vet, inget man fixar på en kvart... :-)]


1. Det är ju en vanlig jpg. Den kan du ju öppna i vilket program som helst. Missförstår jag dig?

2. Ja, en template editor vore topp. Lite överkurs dock, men det blir ju en del trial and error innan man får det rätt om man vill ändra något. Att manuellt kunna ändra i info-filen var dock ett stort lyft i sig.

Redigerat av Slim Shady, 18 augusti 2008 - 20:06.


#140

Postad 18 augusti 2008 - 21:18

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

1. Det är ju en vanlig jpg. Den kan du ju öppna i vilket program som helst. Missförstår jag dig?

2. Ja, en template editor vore topp. Lite överkurs dock, men det blir ju en del trial and error innan man får det rätt om man vill ändra något. Att manuellt kunna ändra i info-filen var dock ett stort lyft i sig.


Ja, nja, du missförstår lite. Klart man kan öppna jpg-filen i ett program själv men det vore ju bra om en genererad TVIX.jpg kunde öppnas i ett program automatisk (om man önskar detta) för att snabbt och enkelt kunna se resultatet.

#141

Postad 18 augusti 2008 - 23:23

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Ja, nja, du missförstår lite. Klart man kan öppna jpg-filen i ett program själv men det vore ju bra om en genererad TVIX.jpg kunde öppnas i ett program automatisk (om man önskar detta) för att snabbt och enkelt kunna se resultatet.


Jag föreslog ett alternativt sätt att snabbt och enkelt se resultatet i inlägg 121
Hoppas joma får ork och lust att få in en sådan funktion:)

#142

Postad 19 augusti 2008 - 02:39

lobomatic501
  • lobomatic501
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

För er som är intresserade av ett alternativ till den ständigt datum utgående "TViX GUI Builder" kommer här en ny version av TViXiE (v0.7.5).

Jag har skapat en officiell web sida nu och adressen är http://www.tvixie.com/ där ni kan ladda ned den senaste versionen.

För varje ny release så ta bort alla filer för er befintliga TViXiE, sedan kan ni packa upp den senaste.

Screenshot 1:
Screenshot 2:

Jag har gjort följande ändringar sedan sist (kolla i Changes.txt för tidigare versioner):

version 0.7.5
- Added: New provider - Rotten Tomatoes (www.rottentomatoes.com)
- Added: New provider - Amazon.de (www.amazon.de, experimental, since I don't know german)
- Changed: Renamed front_cover.jpg to front_cover.tvixie since it's only being used by TViXiE
- Changed: Modified the About box with new domain and mail information
- Added: Added menuitem About -> Visit TViXiE Home Page



#143

Postad 19 augusti 2008 - 03:58

lobomatic501
  • lobomatic501
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tach för ett grymt program.

Jag har en fråga om betysstjänorna. Hur får man de att visas. är det något jag behöver kryssa för i programmet?

Tack på förhand

#144

Postad 19 augusti 2008 - 05:04

lobomatic501
  • lobomatic501
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Tach för ett grymt program.

Jag har en fråga om betysstjänorna. Hur får man de att visas. är det något jag behöver kryssa för i programmet?

Tack på förhand



Jag får bara betysstjänorna genom söningen i imdb inte på de svenska sidorna? Vad har jag missat??

#145

Postad 19 augusti 2008 - 09:00

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

...

Det finns idag två sätt att få IMDB rating.
1) Ha en .nfo fil med IMDB länken i samma katalog som filmen
2) Hämta filminformation med IMDB providern

...


Hoppas att ovanstående svarar på din fråga. Jag tror att joma jobbar på att man ska kunna få betyget från IMDB oavsett vilken provider du använder i övrigt (de flesta andra providers innehåller ingen info om betyg).

Redigerat av Slim Shady, 19 augusti 2008 - 09:01.


#146

Postad 19 augusti 2008 - 11:34

mandiey
  • mandiey
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
sådär jag använder mig inte av ISO filer utan divx så skulle vara bra om det gick att göra så att den även tar bort
DVDrip
Retail
Xvid
kanske även nån mer term. När man ska söka efter film infon. du förstår nog vad jag menar..
Nu blir det kvar
"ip" antar att du gjort en inställning för att få bort DVDR :)

ett riktigt bra program nått jag verkligen saknat!=) toppen

#147

Postad 19 augusti 2008 - 13:56

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

sådär jag använder mig inte av ISO filer utan divx så skulle vara bra om det gick att göra så att den även tar bort
DVDrip
Retail
Xvid
kanske även nån mer term. När man ska söka efter film infon. du förstår nog vad jag menar..
Nu blir det kvar
"ip" antar att du gjort en inställning för att få bort DVDR :)

ett riktigt bra program nått jag verkligen saknat!=) toppen


En bra lösning vore att själv kunna få lägga till ord som ska rensas från katalognamnet. TViXiE kan ju erbjuda en default-uppsättning ord men att man kan utöka listan själv.

joma, du får bara mer och mer att göra! :-)

#148

Postad 19 augusti 2008 - 15:34

lobomatic501
  • lobomatic501
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hoppas att ovanstående svarar på din fråga. Jag tror att joma jobbar på att man ska kunna få betyget från IMDB oavsett vilken provider du använder i övrigt (de flesta andra providers innehåller ingen info om betyg).




Hej.

Var får jag tag på nfo filen med IMDB länken ifrån? får man den när man söker efter filminfo o cover imdb?

#149

Postad 20 augusti 2008 - 03:41

lobomatic501
  • lobomatic501
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hej.

Var får jag tag på nfo filen med IMDB länken ifrån? får man den när man söker efter film info o cover när man har imdb som 1:a?



Snälla jag behöver veta svar på den frågan. och är det något jag har missat i början av forumet så vill jag veta det.

Tack

#150

Postad 20 augusti 2008 - 09:33

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Snälla jag behöver veta svar på den frågan. och är det något jag har missat i början av forumet så vill jag veta det.

Tack


Tja, .nfo-filen brukar ju följa med när du laddar hem en film.
Har du t ex rippat själv så kan du ju alltid söka upp din film på imbd.com manuellt och spara länken i en fil som du ger extensionen .nfo. Alternativt skriva in rating-informationen manuellt direkt i den textfil som skapas (var det tvixie.info den hette) och rendera om bakgrundsbilden.

Om du inte har superbråttom med att fixa med dina filmer så tror jag som sagt att joma håller på att ordna så att detta blir smidigare i kommande release

Redigerat av Slim Shady, 20 augusti 2008 - 09:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.