Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välkommen till Prisjakt Version 5

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 oktober 2008 - 09:05

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Angående filter förresten...

Varför kunde ni inte med v5 passat på att göra om filtreringen helt, till ett modernare och mer flexibelt system med godtyckligt antal dynamiskt tillagda och nästlade filter?

Exempel, jag vill filtrera kategorin bärbara datorer
skärm >16"
OCH
--DVI
-ELLER
--HDMI
OCH
--minne >2GB
-ELLER
--minne >1GB
-OCH
--lediga minnesplatser: JA

med andra ord
"bärbar dator med minst 16" skärm, DVI eller HDMI, minne minst 2gb eller minst 1gb med ledig minnesplats"

Nu ser jag väl i och för sig hellre att ni fixar till så filtrerna som finns är tillförlitliga snarast möjligt, men en mer avancerad filtreringsfunktion hade varit passande till v5.


Ja, helt klart ska filtreringen fungera först och främst. Tack för tipsen, vi tar dem med oss!

Redigerat av machenhen, 15 oktober 2008 - 09:06.


#152

Postad 15 oktober 2008 - 17:10

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Kommer möjligheten att filtrera ut tjocklekar på bland annat mobiltelefoner komma tillbaka? Nu finns det bara vikt att välja under dimensioner. Var så bra att man direkt kunde söka alla telefoner under 10 mm. Tunna telefoner finns iof som alternativ men det nollställs så fort man ändrar en annan parameter.

#153

Postad 15 oktober 2008 - 18:07

Faffe
  • Faffe
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Angående filter förresten...

Varför kunde ni inte med v5 passat på att göra om filtreringen helt, till ett modernare och mer flexibelt system med godtyckligt antal dynamiskt tillagda och nästlade filter?


Utmärkt förslag, det har jag saknat vid flera tillfällen. T.ex. om jag vill ha en dator som har DVI och/eller HDMI går det inte att filtrera på. Kryssar man i båda så ska datorn ha både och, vilket inte är särskilt troligt att någon har.

#154

Postad 15 oktober 2008 - 18:22

cokeisit
  • cokeisit
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Det måste vi rätta till. Tack för att du gjorde oss observanta på problemet!


Det var snabbt fixat!

Nu blev Prisjakt ytterligare lite bättre :)

#155

Postad 15 oktober 2008 - 19:09

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jag tycker det är väldigt kasst att ENTER i boxarna inte uppdaterar sidan utan att man måste trycka "visa produkterna" istället, med ENTER händer det ingenting. Fast det har väl redan påpekats antar jag.

En enkel bugg som fanns förut var att det inte var möjligt att sortera per kolumn. Men det verkar fixat nu. Jag tycker det är ganska konstigt att lägga ut denna version när ni inte verkar ha kollat alls om basfunktioner fungerar först.

#156

Postad 16 oktober 2008 - 15:14

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Kommer möjligheten att filtrera ut tjocklekar på bland annat mobiltelefoner komma tillbaka? Nu finns det bara vikt att välja under dimensioner. Var så bra att man direkt kunde söka alla telefoner under 10 mm. Tunna telefoner finns iof som alternativ men det nollställs så fort man ändrar en annan parameter.


Det är stor efterfrågan på att kunna filtrera på mått (tjocklekar osv) på olika produkter och det är något som vi ska titta på snarast!

Redigerat av machenhen, 16 oktober 2008 - 15:14.


#157

Postad 16 oktober 2008 - 21:13

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej Prisjakt

Nu har jag legat lågt i ganska många dagar för att försöka att bara bli en
i mängden som klagar men... nu kan jag inte hålla mig längre.

Först lite positivt, jag tycker det är bra att ni tog åt er och snabbt ändrade
färg schemat. Sen att ni lyssnar på kritiken konstruktivt och försöker lösa problemen.

Jag vet ju att ni håller på och jobbar med filterfunktionen som i dagsläget knappt fungerar.
Det kan låta löjligt att säga något sådan men det är en dramatiskt försämring i ver 5.

De har nämligen helt sluta "minnas" vilka inställningar man gör.
Jag ska ge ett konkret exempel.

Jag håller på och hjälpa en kompis att välja mobil så jag letar efter alternativ att visa han.

Jag börjar med en lätt sökning, jag vet att han bara vill ha en Nokia eller Sony Ericsson.
så jag kryssar i de under Tillverkare

Sen så vill jag att den ska ha Blixt eller lampa
Så jag kryssar i Blixt/Lampa/Ja under Inbyggd blixt/lampa

Efter det så kryssar jag i Autofocus och minst 3 Mpix (Effektivt antal pixlar)

Efter detta så gör jag en sökning.
Fram till nu så stämmer allt, jag har fått en lista på Nokia och Sony Ericsson telefoner.

Nu börjar jag dock laborera lite lätt.
Först så vill jag ha de sorterade på Pris, så jag klickar på Pris.
Men.. nu kommer första missödet.
Nu har den "glömt" min inställning på att jag bara ville se Nokia och Sony Ericsson.
Nu är listan visserligen sorterad på pris men.. full av Samsung LG etc.

I sök fönstret så kan jag se att Nokia och Sony Ericsson inte längre är valda.
Dock så är Blix/Ja/Lampa valda (om än omsorterade i ordning)
Det som är lite mer tveksamt är ju om Autofocus är valt den har ljusgult bakgrund
men själva knappen är inte markerad.
Effektiva antal pixlar ser också ut att vara korrekt.

Postad bild

Nu ser jag ju inte att den har tappat dessa parametrar utan fortsätter glad i hågen
för att minska ner träffarna lite och bestämmer mig för att bara välja lite nyare modeller.

Så jag klicka upp fler sök kriterier igen och går längs ner.
till Inkommen på Prisjakt och väljer produkter för de 201 senaste dagarna.
och gör en ny sökning.

Nu blir det en riktig katastrof sökning, det enda som han kommer ihåg från mina
tidigare inställningar är att jag ville ha produkterna sorterade efter pris.
Men Blixten, Autofocus, Mpix och sedan tidigare Nokia och Sony Ericsson är spårlöst borta.
så nu jag en lista på telefoner för 245:-, 249:-, 269:- etc.

Detta är ju fantastisk att det finns så många billiga Nokia/Sony Ericsson telefoner som har:
Blixt/Lampa/Ja
Autofocus
Minst 3Mpix
och är högst 201 dagar sedan de kom in på prisjakt.

Nu är det ju tyvärr inte så...
utan filter funktionen har tyvärr ballat ur totalt.
Den har tappat alla de kriterier som jag har valt i från början.

Detta är ju tyvärr ett katastrof resultat, sökningarna i prisjakt är ju bland det
absolut viktigaste som finns.

Jag har lite svårt att förstå hur sådana här jätte buggar kan finnas kvar efter en beta testning.
Dessa buggar är ju inte relaterade till hur hög belastning det är på server.
Utan är ju rena programmerings buggar.

Nu vet jag att de har jobbat en hel del med dessa buggar så jag är lite förvånad över att det inte
har hänt mer nu när den nya versionen har varit igång i över en vecka.

Ni driver ju en av de absolut bästa siterna som finns.
själv så kan jag spendera timmar med att bara kika runt.
så när ni sedan släpper en sådan här buggig produkt så blir man lite förvånad.

Visst finns det andra funktioner som hade kanske kunnat göras lite bättre men man vänjer sig
ganska snabbt med ett nytt gränssnitt, man får bara leta runt lite.

Men... när en av primär funktionerna i Prisjakt är mer eller mindre kaputt
så måste jag bara flagga för det.

Lycka till med bugg fixandet

Mvh
Janne

#158

Postad 17 oktober 2008 - 06:34

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag vet ju att ni håller på och jobbar med filterfunktionen som i dagsläget knappt fungerar.
Det kan låta löjligt att säga något sådan men det är en dramatiskt försämring i ver 5.

De har nämligen helt sluta "minnas" vilka inställningar man gör.
Jag ska ge ett konkret exempel.
[...]


Hej Janne!

Tack på peppningen!
Jag kan bara hålla med dig i att det inte är bra att filtreringen (som är den viktigaste funktionen på Prisjakt) inte fungerar. Tyvärr kan jag inte säga mer än att du och övriga användare måste vänta ytterligare lite till innan det fungerar fullt ut igen.
Jag måste passa på att tacka för en utförlig och precis förklaring av problemet, det underlättar för oss när vi ska åtgärda buggarna!

Redigerat av Tomas_D700, 17 oktober 2008 - 12:27.


#159

Postad 17 oktober 2008 - 11:48

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

[...]
Så jag klicka upp fler sök kriterier igen och går längs ner.
till Inkommen på Prisjakt och väljer produkter för de 201 senaste dagarna.
och gör en ny sökning.

Mvh
Janne


Nu fungerar det att filtrera på "Inkommen på Prisjakt (antal dagar sedan)".

Redigerat av machenhen, 17 oktober 2008 - 11:48.


#160

Postad 17 oktober 2008 - 17:16

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej igen Prisjakt

Jag ser klara framsteg på vad som är åstadkommit idag.
Nu fungerar min sökning ett tag.

Jag kan göra min sökning:
Nokia & Sony Ericsson
Blixt/Lampa/Ja
Autofocus
3 Mpix

När jag gör denna sökning nu så genererar den korrekt resultat.
Även efter jag har gjort en sortering av pris, så har jag fortfarande korrekt resultat.
Så fram till hit så fungerar allt som det är tänkt, så här har det gjorts en rejäl förbättring.

Men... efter detta så börjar den "glömma".
Det är nu som jag vill minska ner träffarna till endast nyare modeller.
Så jag öppnar "Fler Sökkriterier" och scrollar längst ned och väljer in inkommen de senaste 201 dagarna.
Nu ser sökningen ut så här.

Postad bild

Resultatet är beskuret så träffarna syns längst ned, endast gjort för att minska bilden.
Sorterar man sedan detta resultat på pris så är original sökningen mer eller mindre raderad.

Jag jobbar själv som programmerare dock inte inom web, utan jag jobbar som automationsingenjör.
för att styra maskiner stora som små.
Så jag vet inte om jag är inne på fel spår men... något som ser skumt ut är:
Efter att man har gjort en sökning + sortering så får man ju upp sina sök kriterier ovanför "Fler Sökkriterier" (vilket är kanon)

När man dock öppnar denna flik så återfinns ju dessa "uppflyttade" kriterier
och där är de ej valda, så för mig så ser det ut som om dessa skulle kunna "köra över" de ovan valda inställningarna.
Det som också gör att det lutar åt det är att den INTE har tappat Nokia & Sony Ericsson valet.
För de finns ju inte som val under fliken "Fler Sökkriterier"

Som sagt jag är inte web programmerare men... maskin programmerare.
Hade det varit maskin kod så hade inställningarna blivit överskrivna av senast aktuella värde.
D.v.s.. de hade blivit av bockade för man väljer ju inte de igen då de redan är valda där uppe.
imo så borde de inte ens finnas kvar som alternativ under fliken "Fler Sökkriterier" eftersom de är uppflyttade.

Hoppas mina observationer kan vara en hjälp att maska av buggarna.

Mvh
Janne

#161

Postad 18 oktober 2008 - 09:53

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Bevakningar går inte att sortera efter kolumn...Den är fast på "Kategori". Det fungerade utan problem innan "uppdateringen".

#162

Postad 18 oktober 2008 - 18:55

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Kanske är fel på min dator eller har ni tagit bort den lilla funktionen som poppade upp när man la muspekaren över en produkt?

Ibland kan man sortera på tex namn sen kanske jag lägger muspekaren över en produlkt då ska det dyka upp tex en bild eller om jag har muspekaren över betyg så brukad det dyka upp antal personer som röstat os.v

#163

Postad 20 oktober 2008 - 06:16

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Bevakningar går inte att sortera efter kolumn...Den är fast på "Kategori". Det fungerade utan problem innan "uppdateringen".


Det har kommit in fler önskemål om att man som användare ska kunna sortera sina bevakningar. Vi ska titta på det och återkommer med svar.


Kanske är fel på min dator eller har ni tagit bort den lilla funktionen som poppade upp när man la muspekaren över en produkt?


I den nya versionen, version 5 har vi inte kvar popup-fönstren (i produkt- och prislistning) utan har ersatt denna funktion med en expansionsrad. Du får upp expansionen genom att klicka i produktraden. Vill du hellre att expansionen ska komma upp när du hovrar kan du (som användare) ändra detta under "min profil". Tänk på att detta är en kort fördröjning.

Redigerat av machenhen, 20 oktober 2008 - 06:18.


#164

Postad 20 oktober 2008 - 13:23

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Hej igen Prisjakt

Jag ser klara framsteg på vad som är åstadkommit idag.
Nu fungerar min sökning ett tag.

[...]

Mvh
Janne


Hej Janne!

Nu ska buggarna som du hittade i samband med filtreringen vara avlösta! Lycka till med mobilletandet.

#165

Postad 21 oktober 2008 - 06:17

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Bra jobbat prisjakt.

Nu fungerar det nästan perfekt.
Känns lite petigt att skriva nästan, när ni har varit så duktiga och fixat alla viktiga buggar.

Jag tar dock upp den sista lilla banala funktionen som inte fungerar perfekt.
Säg man har gjort den första sökningen och fått sitt resultat.
Efter det så väljer man att sortera på pris.
(allt fungerar 100% hit)

Men så vill man göra en kompletterande sökning med något säg sista 201 dagarna.
Vilket nu också fungerar, så själva sökningen fungerar till 100%.
Det enda lilla som är kvar att göra är att "minnas" sorterings valet.

Efter jag har gjort min kompletterande sökning så minns den inte längre att jag ville ha priserna sorterade efter pris.

Som sagt en väldigt liten bugg som jag absolut kan leva med.
Men då ni har fixat de andra buggarna så snabbt och bra så tänkte jag även nämna denna lilla

Tack för ett bra jobb

Mvh
Janne

#166

Postad 21 oktober 2008 - 13:34

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Nu fungerar det nästan perfekt.
Känns lite petigt att skriva nästan, när ni har varit så duktiga och fixat alla viktiga buggar.
[...]


Det är bra att du är noggrann, då blir sidan bara bättre!
Nu ska sortering både på priser och omdömen kommas ihåg i fortsatta filtreringar.

#167

Postad 21 oktober 2008 - 19:49

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Bugar och bockar, bra jobbat :)

#168

Postad 04 november 2008 - 08:43

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Nu har bevakningslistan åter gått tillbaka till att lista efter produkter. Kan ni göra så att den kommer ihåg vad man har valt att lista efter? Jag föredrar att lista efter kategori.

#169

Postad 04 november 2008 - 11:00

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Nu har bevakningslistan åter gått tillbaka till att lista efter produkter. Kan ni göra så att den kommer ihåg vad man har valt att lista efter? Jag föredrar att lista efter kategori.


Bra förslag, vi kommer att titta på det. Tills vidare får du sortera dina bevakningar manuellt (kategori, pris, omdöme osv).

#170

Postad 05 november 2008 - 01:38

Unregistered7a9da6db
  • Unregistered7a9da6db
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är jag som inte hittar funktionaliteten, men hittar inget sätt att ändra antalet av en produkt i en produktlista?

Man ser inte heller totalpriset av en produktlista innan man trycker på räkna ut lägsta totalpris först, vilket är lite omständigt.

#171

Postad 05 november 2008 - 08:54

machenhen
  • machenhen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det är jag som inte hittar funktionaliteten, men hittar inget sätt att ändra antalet av en produkt i en produktlista?

Man ser inte heller totalpriset av en produktlista innan man trycker på räkna ut lägsta totalpris först, vilket är lite omständigt.


Du kan ändra antalet inne på Din sida genom att klicka på "Redigera" som ligger i expansionsraden.

Totalpriset av en produktlista kommer att finnas med i framtiden.

#172

Postad 21 november 2008 - 18:05

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Listor har börjat expandera automatiskt igen. Dvs, inställningen "klick" fungerar inte.

För övrigt tycker jag verkligen att den nya designing inte är lika överskådlig som tidigare och mer svårnavigerad. För mig är inte Prisjakt längre något jag ser fram emot att använda, endast något nödvändigt och det beror främst på att era konkurenter är långt efter. Tråkigt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.