Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 03 augusti 2009 - 09:23

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Ja det kan man säga. Jag var på runt 16 timmar efter första skivan men jag samlar inte mycket monster och sånt.


Min första skiva räckte 27h ;P
Men nu är jag i alla fall inne på andra skivan :)

#102

Postad 03 augusti 2009 - 14:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tar sig Star Ocean efter första skivan?

Jag har precis landat på andra världen och har väl inte så mycket bra saker att säga om det här spelet...

Problemet är att jag egentligen ville ha nått som liknade Lost Odyssey. Det var ett tag sen jag spelade det och tyckte väl egentligen inte om det, men såhär långt senare var det nog någonting som lockade ändå och jag tänkte att så här i sommarregnet är det väl dags för någonting nytt...

Först och främst; jag är inte helt emot lite TnA i mina spel. Så när en av scenerna efter en strid är att kameran zoomar in under kjolen på den kvinnliga huvudrollsinnehavaren så borde det ju vara någonting positivt? Det hade det ju varit, om inte personen i fråga hade varit TOLV ÅR GAMMAL! Och det här är inte en fråga om 'hon ser ung ut för att hon anime-ögon'. Utan hon, och resten av crewen, beter ju sig som om de vore 12 bast allihop!
Case in point; skepps-AIn (eller vad fan det, hon ser ut som en åttaåring och uppför sig som en åttaåring som tror hon är en japansk popofferidol) projiceras knasigt. Hon ser kort och tjock ut. Huvudrollsinnehavaren försöker hålla sig för skratt men fnissar hela tiden han pratar med henne. Stänger av henne, justerar projektorn så hon istället blir lång och smal. Han lägger sig på golvet och skrattar. Stänger av henne och justerar igen. Nu ser man bara nederdelen av henne och det ser normalt ut. Förutom när man ser henne i helfigur och då är hennes huvud jättestort! HAHAHAHA... :)
Alla cutscenes hittintills har gett vibbar av någonting som inte kan kallas annat än obehag. Och det är inte pga att spelet SKULLE framkalla obehag, utan det är mer motsvarigheten av naglar på svart tavla.
Och när jag inte trodde det skulle bli värre så ska jag tydligen nu valla runt en ###### sexåring?
Ungarna i Lost Odyssey var irriterande, men det är ju ingenting mot detta spelet. Och vart fan är storyn? 'Wow, jag trodde aldrig att det skulle finnas aliens'. Vad i **** kallar du de ******** krypen som man slår ihjäl redan när man tagit två steg utanför skeppet?

#103

Postad 03 augusti 2009 - 15:23

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Har precis börjat spela Combat Arms Eu. En hel del roliga idéer såsom fireteam och quarantine, samtidigt som det är en rätt god team vs team med CTF och ren elimination. Och rätt ok fysik, etc. Väldigt lätt att komma in i.

Vad jag inte gillar är att man bara "hyr" vapnen en viss tid med poäng, sedan behöver man spela ihop nya poäng. Dessutom saknas det en hel del polish på olika delar, såsom att du ej kan assigna alla knappar som berör spelandet, och om man som jag kör en icke standard layout och använder num keypad och normalt har hoppa på enter så blir det fel då de glömt att exponera möjligheten att ändra på "talk" så den är permanent låst till return/enter. Menyn hoppar även ner i lägsta upplösningen och flyttar om fönster och ikoner på skrivbordet, inte heller bra.

Men än så länge håller det mig intresserad iaf.

#104

Postad 03 augusti 2009 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och när jag inte trodde det skulle bli värre så ska jag tydligen nu valla runt en ###### sexåring?

Men hon är ju jätteviktig, ´kaaaaaaaayyyy?

Det finns två läger när det gäller utseendet på karaktärerna (och därmed kvaliten på storyn). De som stör sig och de som inte stör sig. Tur jag kan placera mig i den sistnämnda så spelet inte förstörs av det :) . Fast jag tillhör nog en ganska rar grupp som gillar storysekvenserna, men ogillar stridssystemet.

#105

Postad 03 augusti 2009 - 15:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag varvar just nu Left 4 Dead med Sam and Max - Save the world. Båda lever upp till mina förväntningar. ^_^

#106

Postad 03 augusti 2009 - 16:35

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Varvade Uncharted just riktigt bra spel,nu längtar man efter 2´an ^_^

#107

Postad 05 augusti 2009 - 12:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Angående slutet

Spoiler


#108

Postad 05 augusti 2009 - 12:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Angående slutet

Spoiler


Bioshock? Fable II?

#109

Postad 08 augusti 2009 - 19:17

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Håller på med Tales of Vesperia och är väl inte så där jätteimpad.....än iaf. Fattar inte alla hyllningsrecensioner.
För det första är det ju tecknade figurer man springer omkring med. Känns som man hamnat i nån serietidning. Skittråkigt. Det var ju det jag avskydde med Zelda; Windwaker också. Karaktärerna får ju inget djup då, blir platta och livlösa. Sen läste jag nånstans att karaktärerna var ett av spelets starka kort. Hur då? Tråkigare får man leta efter.
Och sen är det nog ett av de mest linjära spel jag upplevt någon gång. Uppskattas inte heller.
Kameran har ett fast läge och går inte att rotera. Booooring! Och jag har då iaf inte hittat nån karta än. Men det kanske kommer. Finns det ingen så är ju det också på minuskontot.

Storyn är ju näst intill ingenting. Bland de svagaste jag varit med om. Jaga efter nån vakt dom känner för att varna honom för någon som man redan slagit skiten ur.

Jag har spelat några timmar och har kommit till den där staden med en massa böcker. Hoppas spelet tar sig. Än är det inte mer än en svag 6.

humming: Tur att smaken är som baken :) Själv älskar jag spelen i Star Ocean-serien. Inga random encounters, ett superbt fightingsystem, icke linjärt (efter ett visst tag), abilitysystemet, humorn.


EDIT: Måste ju revidera lite. Tales of Vesperia har tagit sig ordentligt sen jag skrev sist. Retar mig inte lika mycket på de tecknade figurerna. Man vänjer sig vid dom. Storyn har blivit klart bättre och kartan har jag hittat. Det är inte längre lika linjärt, tvärtom!!

Dock så finns det ett par andra saker som jag har börjat reta mig på istället. Allt detta prat!! Det ska pratas i tid och otid och ganska ofta om skitsaker. Inte kul när man vill spela. Och sen detta faktum att man inte kan hoppa över en sekvens genom att trycka på en knapp, näe man måste se om allt igen om man dör. Det känns så 90-tal (psx).

Men spelet är nog uppe på en åtta av tio iaf.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 23 augusti 2009 - 01:23.


#110

Postad 08 augusti 2009 - 20:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Bioshock? Fable II?

Måste vara
Spoiler
som menas. ;)
Jag menar, vadå "slutfight"? :)

#111

Postad 10 augusti 2009 - 01:14

Roteda
  • Roteda
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag spelar eRepublik, det är ett webbläsarspel som kretsar kring ekonomi, politik och krig. Det är ett ganska "seriöst" webbläsarspel, jämfört med andra som tex Travian eller likande som visserligen är roliga men inte alls lika seriöst. Men det är kul, rekommenderar det till alla, vill ni börja så kan ni regga er med denna: http://www.erepublik...referrer/Roteda, eller genom www.erepublik.com om inte refflänkar är tillåtna (Ta bort den då så slipper man bli bannad det första man gör som medlem här)

Annars lirar jag CS lite då och då, Source givetvis :) Klarar inte av 1.6, vant mig med Source grafiken så svider i ögonen när man lirar 1.6.

#112

Postad 10 augusti 2009 - 10:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Men hon är ju jätteviktig, ´kaaaaaaaayyyy?


Fy fan. Hatar henne innerligt... Satt och önskade att man kunde spelat Edge som Renegade ala Mass Effect när hon var 'sorgsen' över att
Spoiler
.
Alternativet [Bitch-slap her and tell her to get a grip] är precis vad som behövts. Istället så tittar alla karaktärerna ner i marken och ser såååå ledsna ut.

Det finns två läger när det gäller utseendet på karaktärerna


Det börjar arta sig. Man har skymtat nån brud ett par gånger på ödle-skeppet som faktiskt inte verkar vara 12 bast.
Blir en avgörande faktor om 1) hon joinar vårt lag och 2) hon inte beter sig som gnällig ung-jävel...

#113

Postad 10 augusti 2009 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det börjar arta sig. Man har skymtat nån brud ett par gånger på ödle-skeppet som faktiskt inte verkar vara 12 bast.
Blir en avgörande faktor om 1) hon joinar vårt lag och 2) hon inte beter sig som gnällig ung-jävel...

Ja hon är j-vligt het :). Märkte också med en snabb titt nedanför ansiktet att hon antagligen var äldre än 12. Förresten, spenderar du tid på skeppet eller sover du dig igenom? Du har väl inte missat den heta duschscenen med Edges barnpolare?

#114

Postad 10 augusti 2009 - 21:15

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0
Just nu spelar jag nyinköpta STALKER Clear Sky, förhoppningsvis blir jag klar med det spelet innan Call Of Pripyat kommer ut i höst/vinter.

Spelar även Dead Space som är ett bra och snyggt spel.

#115

Postad 11 augusti 2009 - 20:37

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Klarade nyss ut star ocean the last hope, tog stabila 45h för mig att komma igenom.

Imorgon (förhoppningsvis) tänkte jag starta upp starwars the force unleashed.

Sen är jag även väldigt nära att börja spela wow igen, till min stora förskräckelse..trodde jag skulle klara att inte återvända, men det är som en drog, jag är en nykter alkholist som är på väg att åka dit igen ;P

#116

Postad 23 augusti 2009 - 10:13

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Jag köpte Wolfenstein till PS3 i fredags så jag har spelat de lite, tyckte först styrningen va lite svår men nu har man kommit in i de skapligt.

#117

Postad 23 augusti 2009 - 17:46

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Metal Gear Solid Online. Jag har bara lvl 1 och kör mot dom som har massor mer men det är rätt kul ändå :D
Min gubbe ser iallafall fett cool ut nu

Edit: Alright! Levlade till 2 :D

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 augusti 2009 - 18:20.


#118

Postad 25 augusti 2009 - 09:06

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Har halkat in på ett mobilspel som är riktigt bra, Saint Stone. Ett japansk rpg. Men jag har kommit till en boss som är så j***a svår. Kommer inte förbi honom. Men bra för att vara ett mobilspel.

#119

Postad 31 augusti 2009 - 08:40

Deep9
  • Deep9
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Call of Duty 4 - Modern Warfare Online. Nutid FPS i urban warfare stil. Små banor, intensivt och hektiskt. Gillar CoD serien mycker mer än BF. Tack vare att man slipper dessa extremt stora banor, och fordon som annars gör det så långsamt.

Team Fortress 2. FPS i tecknad stil. Snabb action med olika klassmöjligheter på små intensiva banor.

Redigerat av Deep9, 31 augusti 2009 - 08:47.


#120

Postad 02 september 2009 - 10:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
just nu är det en hel del spel som liras.

mirrors edge inhandlades igår så det är mainspelet som körs.

ibland kickar jag igång ghwt och kör lite trummor. dvs när trummorna funkar, som dom aldrig gör. hoppas nån stämmer idioterna som gjort skiten.

jag körde nyligen igenom doom på ultra-violence, vilket var sjukligt ###### svårt på fjärde episoden, men det gick till slut. 2 achievements kvar! \o/

gta4 startas upp ibland, även om det inte är ofta. inte speciellt bra ärligt talat. segt och lite jobbigt. bleh.

assassins creed kommer upp ibland med. har en massa flaggor kvar att hitta. nån dag kanske.

om man sticker iväg till brorsan så kanske man lirar lite shadow complex eller varför inte gh metallica. fast jag är inte speciellt förtjust i det, men det blir till att köra som basist där lite då och då.

uuh.. jag tror detta är allt som jag lirar just nu.

#121

Postad 02 september 2009 - 18:25

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Spelar Batman: Arkham Asylum just nu, klarade det på normal först men ville inte att det skulle ta slut så jag startade en ny sparning på hard...

Riktigt bra spel i min åsikt

Redigerat av Dariush, 02 september 2009 - 18:25.


#122

Postad 02 september 2009 - 21:45

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Lirade genom Wolfenstein idag, skapligt tidsfördriv men de va lite enformigt tyvärr.

Nu började jag spela lite Batman, verkar helt ok och tror de får en extra dimension då man har koll på skurkarna.

#123

Postad 02 september 2009 - 22:01

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Började spela Dead space och trots att det har fått så otroliga fina recensioner så passar inte spelet mig. Kom till lvl3 och har nu lagt ner det helt.

Satte sedan igång Halo 3 och drog igenom det i ett svep. Vet inte vad det var men ville hela tiden spela vidare. Allt för kort spel tycker jag men väldigt rolig så länge det varade.

Nu står det mellan att sätta igång Gun som jag testade intro på och som jag tycker verkar helskoj eller att testa det så hypade Shadow Complex.

#124

Postad 02 september 2009 - 22:06

Martgus
  • Martgus
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Här går Colin DiRT på full gas :huh: är ju snart dags för lite nytt grus i tvåan. Synd att det går så jäkla fort på Live bara <_<

Såg visst att Metroid Prime Trilogy släpps om några dagar så colin 2 kanske får vänta ett tag...

Redigerat av Martgus, 02 september 2009 - 22:45.


#125

Postad 02 september 2009 - 22:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
bestämde mig för att fixa alla achievements i assassins creed så mirrors edge fick stiga åt sidan.

blir riktigt jäkla förbannad över hur dålig kontrollen kan vara ibland. speciellt när det gäller hoppandet. har dom inte fixat detta i ac2 så blir jag riktigt jäkla sur.

aja, kingdom är rensad iallafall (på flaggor och templars). nu återstår bara alla städer, vilket inte borde bli lika jobbigt. or will it? ;_;

#126

Postad 03 september 2009 - 01:25

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Blir nog en del Battlefield 2 nu igen när nya patchen är släppt. Sen om det blir som de hintat om så blir det 2142 när den patchen kommer.

#127

Postad 03 september 2009 - 09:15

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
BF: BC , BF 1943 & Fat princess är dom som går heta nu.
Fundera på lira lite Battle tanks med, köpte det för ett par dagar sen har spelat 2 ggr pga all tid går till dom andra spelen =P

#128

Postad 04 september 2009 - 12:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Velvet Assassin, har väl inte kommit direkt så långt men ska fortsätta köra på iaf.

#129

Postad 04 september 2009 - 12:54

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
RE5, håller på att fixa S-klass på alla banor, det tar did... :)

Bra spel förövrigt, har inte kört något av de tidigare i serien.

#130

Postad 04 september 2009 - 18:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har lite för många bollar i luften samtidigt nu känner jag. Varvar Castlevania - Order of Ecclesia, Shadow Complex, Defence Grid (Riktigt bra tower defence spel på XBL), Timeshift och Left 4 Dead. Är snart en månad sedan jag spelade Rock Band 2 och jag saknar det inte ens. Måste ha överdoserat på min gamla drog. :)

#131

Postad 04 september 2009 - 20:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Timeshift? Är det bra eller :) ?

Själv spelar jag Resident Evil 4. Synd att alla gamla klassikers ska se så föråldrade ut när jag spelar dem =/. Och lite Wii Sports har det blivit också.

#132

Postad 04 september 2009 - 20:37

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Tales of vesperia - underbart :) uppe i 35 timmar nu och det känns som att man har en bra bit kvar, tog idag ut det bara för att testa grid som damp ner i brevinkastet idag.

#133

Postad 04 september 2009 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Alla Tales-spel är fan 60-80 timmar varav 30-40 är dialog känns det som :)

#134

Postad 04 september 2009 - 20:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Timeshift? Är det bra eller :) ?

Oväntat bra faktiskt. Klart värt de 99 kr jag betalade för det. :)
Det hade iofs kunnat använda tidsdräkten på ett mer intressant sätt än (som i praktiken enbart) "bullet time". Fortfarande, helt ok. Har kommit ungefär halvvägs.

#135

Postad 04 september 2009 - 21:57

Martgus
  • Martgus
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Plockade upp Metroid Prime Trilogy på MM idag så nu har jakten på rymdpirater börjat ännu ett varv till.

Fortfarande lika bra, men lite knepigt att styra i början när man inte rört Wii kontrollen på nästan ett år.

#136

Postad 04 september 2009 - 22:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
plockade stuntman ignition på konsum, så har börjat lira det med nu. för många spel >_<
har bara lirat det i multi än så länge, men ska nog sätta igång lite smått med karriären också.

#137

Postad 04 september 2009 - 22:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Plockade upp Metroid Prime Trilogy på MM idag så nu har jakten på rymdpirater börjat ännu ett varv till.

Fortfarande lika bra, men lite knepigt att styra i början när man inte rört Wii kontrollen på nästan ett år.

Fan vad gott!
Metroid Prime med en Wiimote måste vara en klockren 10 av 10 möjliga. :)

#138

Postad 04 september 2009 - 23:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

plockade stuntman ignition på konsum, så har börjat lira det med nu. för många spel >_<
har bara lirat det i multi än så länge, men ska nog sätta igång lite smått med karriären också.

Bra köp, det var faktiskt riktigt skoj när jag spelade det på tiden det begav sig. Men så jäkla frustrerande om man vill maxa banorna. Kom ihåg att jag maxade alla utom en bana som var helt JÄVLA omöjlig. Hade jag fixat den hade jag fått 200 achievments eller nåt men jag pallade det helt enkelt inte, man blev psykotisk (var achievment whore då också så det sved extra mycket).

Edit: Hehe, hittade tråden i 360-forumet också. 130 GS var det visst men sur blev jag iaf. Du kan ju se om du känner igen dig sen.

https://www.minhembi...s...t&p=1687252

Redigerat av Zoiler, 04 september 2009 - 23:05.


#139

Postad 04 september 2009 - 23:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
det kommer jag säkert göra ;D
whorar juh achievements för tillfället så vi får se hur det går. gick dock tebax till ass ass in screed. vill plocka den sista så jag blir av med det spelet >.<

#140

Postad 05 september 2009 - 15:46

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Plockade upp Metroid Prime Trilogy på MM idag så nu har jakten på rymdpirater börjat ännu ett varv till.

Fortfarande lika bra, men lite knepigt att styra i början när man inte rört Wii kontrollen på nästan ett år.

Var nära att skaffa en GameCube tack vare dessa spel men det blev aldrig av, kanske kommer jag skaffa mig en Wii om Nintendo börjar göra färre casual spel och fler av de spel som dom är kända för. MPT kommer i så fall vara det första jag skaffar, har varit sugen på den serien ett bra tag nu=).

Redigerat av Jack of all trades, 05 september 2009 - 15:46.


#141

Postad 06 september 2009 - 10:50

Martgus
  • Martgus
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Fan vad gott!
Metroid Prime med en Wiimote måste vara en klockren 10 av 10 möjliga. :)


Det är trevligt att spela även ettan och tvåan med styrningen från wii, blir nog inte någon ny speedrun tid dock, man far ju över hela duken jämfört med gamecube kontrollen. Och glitchen med dubbelhoppet direkt från skeppet verkar vara kört :)

Var nära att skaffa en GameCube tack vare dessa spel men det blev aldrig av, kanske kommer jag skaffa mig en Wii om Nintendo börjar göra färre casual spel och fler av de spel som dom är kända för. MPT kommer i så fall vara det första jag skaffar, har varit sugen på den serien ett bra tag nu=).


För min del har Metroid spelen varit selling point för både GC och Wii, det är riktigt bra stämning i de spelen. Har inte kört så långt på ettan ännu, precis fått boll-bomberna efter Incinerator drone. Små-bossarna hittils känns mycket lättare, Retro har nog ändrat svårighetsgraden till det enklare på många ställen.

#142

Postad 06 september 2009 - 10:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Det är trevligt att spela även ettan och tvåan med styrningen från wii, blir nog inte någon ny speedrun tid dock, man far ju över hela duken jämfört med gamecube kontrollen. Och glitchen med dubbelhoppet direkt från skeppet verkar vara kört :)


har dom lyckats få bort det helt nu? vet att det var lite svårare i pal än ntsc, men att det fortfarande skulle vara möjligt.

#143

Postad 06 september 2009 - 11:01

Martgus
  • Martgus
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

har dom lyckats få bort det helt nu? vet att det var lite svårare i pal än ntsc, men att det fortfarande skulle vara möjligt.


Tyckte det kändes avlägset jämfört mot gamecube varianten där det inte var några större problem...

#144

Postad 06 september 2009 - 12:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Små-bossarna hittils känns mycket lättare, Retro har nog ändrat svårighetsgraden till det enklare på många ställen.

Jag tycker att det som gjorde spelet svårt till Gamecube var spelkontrollen. Jag avskydde verkligen den. Det är också ett bevis på hur bra spelet var då jag spelade igenom både ettan och tvåan (OK, jag spöade aldrig slutbossen i tvåan) trots att jag hatade (verkligen hatade) spelkontrollen.

Hade jag haft en Wii hade jag köpt trilogin utan att tveka. :)

#145

Postad 06 september 2009 - 18:23

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Lirade precis genom Batman : Arkham asylum, tyvärr var de lite kort men helt OK och skurkarna gjorde ju det hela lite bättre då man känner igen dom. Rekommenderas

#146

Postad 08 september 2009 - 15:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Är snart klar med Jak 2 till PS2. Få spel har fått mig att bli så förbannad som det spelet. Spelar visserligen med en trådlös kontroll och det verkar som den med jämna mellanrum inte "förmedlar" mina knapptryckningar till konsolen. Men detta till trots så är Jak 2 ibland sjukt svårt, detta i kombination med att man måste spela om stora delar av ett uppdrag har fått mig att svära högljutt åt det sat*ns spelet=).

Naughty Dog har med uppföljaren lyckats med att förbättra i princip allt. Köpte spelet på OnOff till ett väldigt bra pris och gillar man GTA serien och tyckte att Jak & Daxter var lite för lätt, på tok för kort och lite för "barnsligt" så tror jag inte man kommer bli besviken.

Vem vet, kanske kommer Sony även släppa Jak spelen som de nu gör med GoW spelen=).

Redigerat av Jack of all trades, 08 september 2009 - 15:07.


#147

Postad 09 september 2009 - 14:04

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0
Aion Betan :)

Riktigt kul spel dock klarar inte min data det särskilt bra så laggar lite >.<
Var tänkt att jag skulle lvl'a lite igår men fastna i PvP arenan xD Riktigt Kul :blush:

#148

Postad 09 september 2009 - 20:38

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Började med Batman: Arkham Asylum igår ! Vilket underbart spel :)

#149

Postad 13 september 2009 - 13:25

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Bytte in en massa gamla Ps2 spel mot Guitar Hero Metallica på Ps3 som jag tycker är väldigt kul.
En massa små detaljer där som gör så man drar på smilbanden, och så klart väldigt bra musik

#150

Postad 16 september 2009 - 13:24

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Just nu lirar jag Naruto: Broken Bond och vårt eget Mini Ninjas. :rolleyes:



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.