Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny serie från Klipsch - Reference Premiere

1096 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Klipsch Reference Premiere RP-150M (Surroundhögtalare) 1 8 (2) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-160M (Surroundhögtalare) 5 9,47 (16) 4 669:-
Klipsch Reference Premiere RP-240S (Surroundhögtalare) 1 8,6 (4) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-250C (Centerhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-250F (Golvhögtalare) 4 7 (1) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-260F (Golvhögtalare) 4 8,75 (7) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-280F (Golvhögtalare) 7 9,4 (29) 12 909:-
Klipsch Reference Premiere RP-450C (Centerhögtalare) 3 9,29 (13) Inga priser
Klipsch Reference Premiere RP-280FA (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
KLIPSCH-klubben (2388 inlägg) 10 mån sedan
Bästa högtalarna du hört! Lista dina tre favoriter! (78 inlägg) 5 år sedan
Klipsch rc-64 vs klipsch rp-450 (16 inlägg) 5 år sedan
Stativ för center (3 inlägg) 5 år sedan
Bättre högtalare än Klipsch Reference Premiere RP-280F? (26 inlägg) 6 år sedan
Marants SR4003 | Vincent SP-996 (6 inlägg) 6 år sedan
Nya golvare, men vilka XTZ 95.44, Klipsch RP-260P eller Wharfedale Diamond? (6 inlägg) 6 år sedan
Klipsch RP system vilka surround hade ni valt och varför ?? (11 inlägg) 6 år sedan
Klipsch R-26F vs Klipsch RP-260F (10 inlägg) 6 år sedan
Klipsch rp-160 CENTER hemmabio. (0 inlägg) 7 år sedan
Uppgradering utav mina RF-82 II (14 inlägg) 7 år sedan
Klipsch RP-280F eller Canton GLE 496 (8 inlägg) 7 år sedan
Rf82 eller rp160 (8 inlägg) 7 år sedan
Vilken receiver driver ni era klipsch med? (11 inlägg) 7 år sedan
B&W 685 s2 eller Dynaudio Emit M20 (5 inlägg) 8 år sedan
B&W 685s2 eller Klipsch RP-150M för ett 5.1 system? (24 inlägg) 8 år sedan
Högtalare till litet rum (33 inlägg) 8 år sedan
Ska jag byta ner till mindre högtalare? (5 inlägg) 8 år sedan
Problem med nya hemmabiosystem. För klen förstärkare? (33 inlägg) 9 år sedan

#951

Postad 18 december 2015 - 15:24

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Hegel är nog inte så bra matchning för min del, testa snälla Heed tex så låter de betydligt goare. :)

#952

Postad 18 december 2015 - 15:27

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Hegel är nog inte så bra matchning för min del, testa snälla Heed tex så låter de betydligt goare. :)

Kommer inte byta utan var mest bara för att få sig ett hum om vad som är så speciellt med klipsch. Alltid intressant att vidga vyerna utan att det kostar något.

#953

Postad 18 december 2015 - 15:27

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Hegel är nog inte så bra matchning för min del, testa snälla Heed tex så låter de betydligt goare. :)

Köp en Krell :D



#954

Postad 18 december 2015 - 15:28

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Bladelius, eller Airtight OMFG AIRTIGHT <3 bästa skiten eu



#955

Postad 18 december 2015 - 15:33

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Köp en Vanguard :D

 

bat_krell_audionet_devialet-5.jpg?type=w


Krell och Klipsch Palladium så det bör ju gå även med denna serien :)

 

klipsch-p-39f-thumb-400x221.jpg



#956

Postad 18 december 2015 - 15:36

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Köp en Krell :D

;)

Har en "liten" sak på G, så ingen Krell.

Men, jag lyssnade på ett system med Klipsch Heresy, en rörförstärkare och en Heed DAC, och jösses vad roligt det lät.

Bla en halvrisig live-inspelning med Iron Maiden, gammal som gatan, lät magiskt. Hade kunnat lyssna i timmar. I den kombon var det Hees som gav glädje i det hela, och det hade nog funkat med Klipsch överlag.

Såg din andra bild där, snyggt Perra. :)

Jag har snöat in en aning på Cornwall med, gillar stuket.

Redigerat av Unregistered1893, 18 december 2015 - 15:38.


#957

Postad 18 december 2015 - 15:42

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

;)

Har en "liten" sak på G, så ingen Krell.

Men, jag lyssnade på ett system med Klipsch Heresy, en rörförstärkare och en Heed DAC, och jösses vad roligt det lät.

Bla en halvrisig live-inspelning med Iron Maiden, gammal som gatan, lät magiskt. Hade kunnat lyssna i timmar. I den kombon var det Hees som gav glädje i det hela, och det hade nog funkat med Klipsch överlag.

Vad är det för en "liten" sak du har på G som du gärna vill berätta om för oss andra innan Julaftons morgon?  ;)



#958

Postad 18 december 2015 - 17:04

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Visst vill jag berätta, en "liten" DD18. :)

#959

Postad 18 december 2015 - 19:21

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Visst vill jag berätta, en "liten" DD18. :)

Gött! Grattis i förskott då till den :)

 

Har själv inte fattat det där med sub men det som man inte förstår sig på ska man egentligen aldrig ens försöka kommentera som nån sa jag lyssnade på för ett tag sedan. En vacker dag förstår man och då tänker man mer på allt som man missat :)



#960

Postad 18 december 2015 - 19:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

du var ju inne på att införskaffa ett par perra :P

själv så ser jag stativare plus subbar som den ultimata lösningen :D



#961

Postad 18 december 2015 - 20:14

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

du var ju inne på att införskaffa ett par perra :P

själv så ser jag stativare plus subbar som den ultimata lösningen :D

Nej..nej..för fasiken...Jag ska ha ML Theos jag :) Om inte året som kommer så kommer det bli året därpå...Det är dom som jag har siktat in mig på. Dom ska jag ha oavsett vad andra har kommit fram till åt mig ;)



#962

Postad 18 december 2015 - 21:16

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Gött! Grattis i förskott då till den :)

Har själv inte fattat det där med sub men det som man inte förstår sig på ska man egentligen aldrig ens försöka kommentera som nån sa jag lyssnade på för ett tag sedan. En vacker dag förstår man och då tänker man mer på allt som man missat :)


Tack. :)

Du har nog rätt, jag har upplevt det med. Det är ungefär som att en del saker ska man nog inte testa i den här hobbyn, då det lätt spårar ur eller man får ett konstigt ha-begär. :)

Nä, men för mig höjs hela upplevelsen, påverkar hela registret. Sen rätt skönt att kunna spela på låg volym och ändå ha en botten.

Sen att med Heresy och tre 18" dra på järnet, det är ashäftigt. Kom ihåg farsan när jag var ung att han ofta bad mig sänka, nu 40 år senare är det mina barna som ber mig sänka. Känner mig utsatt i min hobby. :)

Ja, sitter på jobbet nu å längtar hem, skönt å skriva av sig lite.

Ha en bra helg alla. :)

#963

Postad 18 december 2015 - 21:30

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Tack. :)

Du har nog rätt, jag har upplevt det med. Det är ungefär som att en del saker ska man nog inte testa i den här hobbyn, då det lätt spårar ur eller man får ett konstigt ha-begär. :)

Nä, men för mig höjs hela upplevelsen, påverkar hela registret. Sen rätt skönt att kunna spela på låg volym och ändå ha en botten.

Sen att med Heresy och tre 18" dra på järnet, det är ashäftigt. Kom ihåg farsan när jag var ung att han ofta bad mig sänka, nu 40 år senare är det mina barna som ber mig sänka. Känner mig utsatt i min hobby. :)

Ja, sitter på jobbet nu å längtar hem, skönt å skriva av sig lite.

Ha en bra helg alla. :)

Jo, det är klart...gillar man bas så...Jag tycker att jag har ett sånt tryck redan med min Primare I22 och Guarneri M och då får jag också lock för öronen när jag krämar på i fem min vid volym 60 och så att det känns i golvet så att säga att jag behöver en subba det skulle ta kål på min hörsel tyvärr även om du kanske behöver en :D Är signalen tillräckligt rak så behöver man ingen subba som jag ser det. I klass A/B går ju mycket ut i värme. Här är det något helt annat och det är endast med mina Sonusar den stärkaren låter extremt bra. Tänk att jag "endast" var tvungen att punga ut med 12k för att det skulle få fart på dom. Det trodde man ju aldrig riktigt förrän man testade.. Som alltid :)



#964

Postad 18 december 2015 - 21:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Nej..nej..för fasiken...Jag ska ha ML Theos jag :) Om inte året som kommer så kommer det bli året därpå...Det är dom som jag har siktat in mig på. Dom ska jag ha oavsett vad andra har kommit fram till åt mig ;)


Kollar du längre bak i tråden så ser du att det var du som kom fram till att du skulle ha subbar...

#965

Postad 18 december 2015 - 21:37

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Kollar du längre bak i tråden så ser du att det var du som kom fram till att du skulle ha subbar...

Nej.. Det var det inte. Det var via pm "vi" kom fram till det.. inte du och jag och det står inte nerprintat i forumet då förmodligen inte... nej.



#966

Postad 18 december 2015 - 21:42

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1 217 inlägg
  • 1

Nej.. Det var det inte. Det var via pm "vi" kom fram till det.. inte du och jag och det står inte nerprintat i forumet då förmodligen inte... nej.


Har för mig att det står i Velodyne klubben perra ;)

#967

Postad 18 december 2015 - 21:43

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Hur som helst så hör inte det till trådens ämne!

 

On Topic igen! :) 



#968

Postad 18 december 2015 - 22:53

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

jag lyssnade faktisk på några klipsch hemma hos en kille för ca 10 år sedan, då hade man kanske inte några super krav på högtalare men hans lät riktigt uselt, diskanten var bland det värsta jag hört!

 

men i veckan var jag i en lokal hifi butik, ville vara lite anonym och ville inte säga vad jag har för anläggning för annars skulle han nog inte vara lika entusiastisk vid demo visningen, jag lyssnade på ett par 280F och dom lät helt olika, väldigt mjukt och behagligt i diskanten, inte alls som tidigare upplevelser, skiljer sig olika årgångar/modeller väldigt mycket annars?

 

sen kan man ju diskutera detalj nivåer och nån slags diff mellan diskant och mellanregister men för pris klassen kanske det är normalt, har faktiskt inte lyssnat på så mycket main stream högtalare.

 

men det gick så där med att vara anonym, var en annan kund som fråga "är det inte du som har byggt det där CP rummet?"    *host*  nja, cp rum vet jag inte men ett rum har jag byggt....  :-)
 



#969

Postad 18 december 2015 - 23:27

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

jag lyssnade faktisk på några klipsch hemma hos en kille för ca 10 år sedan, då hade man kanske inte några super krav på högtalare men hans lät riktigt uselt, diskanten var bland det värsta jag hört!

 

men i veckan var jag i en lokal hifi butik, ville vara lite anonym och ville inte säga vad jag har för anläggning för annars skulle han nog inte vara lika entusiastisk vid demo visningen, jag lyssnade på ett par 280F och dom lät helt olika, väldigt mjukt och behagligt i diskanten, inte alls som tidigare upplevelser, skiljer sig olika årgångar/modeller väldigt mycket annars?

 

sen kan man ju diskutera detalj nivåer och nån slags diff mellan diskant och mellanregister men för pris klassen kanske det är normalt, har faktiskt inte lyssnat på så mycket main stream högtalare.

 

men det gick så där med att vara anonym, var en annan kund som fråga "är det inte du som har byggt det där CP rummet?"    *host*  nja, cp rum vet jag inte men ett rum har jag byggt....  :-)
 

Eller så var det helt enkelt ett rum som inte gav ifrån den negativa diskanten (dock har de nya klipsch lite snällare diskant men ingen jätte skillnad enl mig)

Detta är ju ett fenomen du borde vara rätt insatt i med dina prylar.

 

Jag själv tycker inte att de äldre klipsch är ett dugg vassa i ett dämpat rum...Kalt rum med mkt energi i övre registren är inte så kul dock men så hade fallet varit med vad man än sätter i rummet bara det att klipsch är lite mer brutala iom med spl förmågan.


Redigerat av robert293, 18 december 2015 - 23:31.


#970

Postad 18 december 2015 - 23:42

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Eller så var det helt enkelt ett rum som inte gav ifrån den negativa diskanten (dock har de nya klipsch lite snällare diskant men ingen jätte skillnad enl mig)

Detta är ju ett fenomen du borde vara rätt insatt i med dina prylar.

 

Jag själv tycker inte att de äldre klipsch är ett dugg vassa i ett dämpat rum...Kalt rum med mkt energi i övre registren är inte så kul dock men så hade fallet varit med vad man än sätter i rummet bara det att klipsch är lite mer brutala iom med spl förmågan.

 

nu var det så länge sedan men minns än hur besviken jag blev, han var liksom lyrisk över sitt system men det kan varit rummet eller om han dragit upp diskant vredet till max eller nåt.

 

nu är man väl skadad för livet antar jag när man sitter på en sånt här rum/stereo, dock är det svårt att jämföra olika högtalare i olika rum nu när man vet hur mycket det påverkar med rummet, jag var intresserad av en marantz försteg han i hifi butiken ville gärna följa med och testa försteget i min rigg, skulle vara kul att testa klipsch högtalarna då med i detta rum bara för att veta mer exakt hur som presterar.



#971

Postad 19 december 2015 - 00:06

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Ja kraven blir ju rätt höga med dina prylar/rum men klipsch kan nog prestera rätt fint i ditt rum kan jag tänka mig.


Redigerat av robert293, 19 december 2015 - 10:46.


#972

Postad 19 december 2015 - 07:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2

En fråga. Kommer jag att få fylligare ljud till akustisk musik om jag köper ett par Klipsch baslådor ur samma eller tillhörande serie som dessa RP-160M? Tänker på R-SW serien :)

Perra, det finns egentligen bara en sak som får mig upprörd. Det är när folk hittar på saker om mig eller vad jag gjort. Här kan du se, klart och tydligt att du, som en blixt ur klar himmel, började fråga om subbar. Jag har inte haft ett skit med det att göra, utan skrev i efterföljande text att jag tyckte om cvs subbar, som enda person på forumet.

Det är en j*vla tur att du numera inte får ta bort dina gamla inlägg. Då hade du kunnat hitta på vad som helst. Men i den här posten började du själv att planera för subbar. Jag, eller någon annan, hade inget med det att göra. Så hitta inte på sånt.

#973

Postad 22 december 2015 - 22:46

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

On Topic för andra gången! 



#974

Postad 23 december 2015 - 21:15

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Perra, det finns egentligen bara en sak som får mig upprörd. Det är när folk hittar på saker om mig eller vad jag gjort. Här kan du se, klart och tydligt att du, som en blixt ur klar himmel, började fråga om subbar. Jag har inte haft ett skit med det att göra, utan skrev i efterföljande text att jag tyckte om cvs subbar, som enda person på forumet.

Det är en j*vla tur att du numera inte får ta bort dina gamla inlägg. Då hade du kunnat hitta på vad som helst. Men i den här posten började du själv att planera för subbar. Jag, eller någon annan, hade inget med det att göra. Så hitta inte på sånt.

Ok. Jag förstår. Nej givetvis inte..Ska inte hitta på nåt mer...lovar...även om jag inte minns nåt av händelsen.



#975

Postad 25 december 2015 - 00:52

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Nån som sa. RP i en snyggare låda och dom hade kostat en bra slant mer med tanke på ljudet man får. Kan bara hålla med. Precis så jag också upplever RP. Mina Sonusar påminner om dessa men då kostar Klipscharna en tjugondel av mina Sonusar och då vill jag ändå ge mina RP högsta betyg när det kommer till ljud, men då behövdes det också 200 timmar för att mjuka upp elementen. Ganska lång inspelningstid faktiskt med dessa men då bygger min erfarenhet av just det på ett antal av mina tidigare burkar och även dom krävde en inspelningstid på rätt många timmar. Nu står man här med helt inspelade burkar och undrar varför man bytte in sina tidigare RP och det under inspelningstiden vilket man inte hajjade just då, men vill jag så har jag ett par sådana efter nyår så inte sagt att detta var mina sista RP golvare.


Redigerat av Unregistered2294, 25 december 2015 - 01:06.


#976

Postad 01 februari 2016 - 15:11

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Jag har just burit in ett par Klipsch RP 160M och en XTZ 10.17 Sub.

Efter ha läst så mycket gott om dessa nya Klipsch högtalare kunde jag inte låta bli att uppgradera, från XTZ 95.24 och XTZ 10.16 Sub.

Ska strax packa upp allt och de kommer drivas av en liten NAD D3020, kanske lite klen för att få Klipsch högtalarna att sjunga ut ordentligt?

Nåja, det hör jag snart.

 

Jag sneglar lite på NAD D7050 som ett alternativ eller kanske ännu hellre Hegel H80.

Är det någon som har hört RP 160 med de förstärkarna och kan uttala sig hur de passar ihop?



#977

Postad 01 februari 2016 - 18:40

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Helt annat tryck i ljudet med Klipsch, de spelar ganska bra trots förstärkarens blygsamma effekt.

Kopplade sedan in subben och har bara grundinställt den.

Massivt tryck i filmerna, långt bättre än tidigare.

Det här blir nog bra, fast lite sugen på Hegel H80 är jag nog iaf :)



#978

Postad 06 maj 2016 - 09:24

Caper
  • Caper
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Jag är riktigt nöjd med mina RP 160M men har drabbats av uppgraderingsfebern.

Kör numera med Hegel H80 som driver högtalarna och jisses vilket fint ljud dessa små högtalare levererar.

 

Har börjat titta på Klipsch RP 280F alt RP 260F, är det någon här som driver dessa golvare med förhållandevis klen förstärkare?

Hegel specar H80 till 2x80 watt, det borde funka mot 260F och kanske orkar driva 280F fullt ut?


Redigerat av Caper, 07 maj 2016 - 11:24.


#979

Postad 06 maj 2016 - 14:41

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Klipsch är lättdrivna så tror inte det är några problem att köra 280 med en Hegel h80.

#980

Postad 06 maj 2016 - 17:00

Unregisteredb857a8c2
  • Unregisteredb857a8c2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

De sägs ju att klipsh RP 280 är lättdrivna, då borde inte Pioneer lx77 ha några problem heller? Även på lite högre volym?

 

Ifall man skulle kika på extra slutsteg, vilket skulle ni rekommendera?  



#981

Postad 07 maj 2016 - 11:06

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Jag har drivit mina rf82 med en Andersson Mia 2.0 med belåtenhet så lättdrivna är klipsch! Men kraft är aldrig fel!

#982

Postad 13 maj 2016 - 13:16

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

https://www.komplett...lvstaaende1-par

 

inte samma serie jag vet, men billigt är det..



#983

Postad 23 juni 2016 - 13:22

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Var å lyssnade på Klipsch RP260 idag, måste säga att jag blev positivt överraskad! Har lyssnat på både mk1 och mk2 versionen av RF serien och denna låter verkligen inte likadant! Kan inte säga att jag hörde nån större skillnad på de olika versionerna av RF serien, klarade varken av den ena eller den andra och de var alldeles för ljusa och jobbiga i diskanten! 

 

Tycker de har fått till det denna gången, hade inställningen innan lyssning att de låter väl ungefär som tidigare men det är inte bara diskant och bas längre utan även mellanregister finns. Låter mycket mera homogent nu och diskanten har verkligen lugnat ner sig och är klar och tydlig utan att bli vass, basen är väl inte lika luddig som tidigare. Spelglädjen som kännetecknar klipsch finns det gott om och jag blev själv sugen på ett par sådana här eftersom det är just spelglädje och drag jag är ute efter!

 

Kände att jag var tvungen att skriva några rader eftersom jag blev så positivt överraskad!



#984

Postad 25 juni 2016 - 09:59

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Roligt att du blev så positivt överraskad. Har tidigare ägt RF mk2 och jämfört mot RP och jag tyckte inte skillnaderna var så stora...
Jag tycker att man enklast kan beskriva det som att man lyssnar på musik när man hör dem, och inte högtalarna i sig...
Rätt förutsättningar låter båda fantastiskt vilket gör att båda är både storsäljare och testvinnare.

#985

Postad 02 juli 2016 - 21:31

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Hjälp!
Står och velar mellan följande två alternativ:

Bifogad fil  Screenshot_20160702-222258.jpg   70,11K   0 Antal nerladdningar

Och:

Bifogad fil  Screenshot_20160702-222155.jpg   49,87K   0 Antal nerladdningar

Jag har lyssnat på Cerwin Vegan och tycker det har precis den ljudbild jag vill ha, dock inte med rätt Sub. Vad som oroar mig är att subben bara går ner till 40 Hz vid -3db, vilket ser illa ut på pappret.

När jag lyssnade på Klipsch systemet så var det större frontar, gillade ljudbilden köpt.

Så, hjälp mig med lite argument för det ena eller andra vettja. Jag ska ha systemet i vardagsrummet till både musik, film och TV.

#986

Postad 03 juli 2016 - 00:32

Chrille_0171
  • Chrille_0171
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Har haft cw och numer Dali. Förut med Xtz subbar och nu Klipsch. Har en kompis med cw sub och skillnaden mot mina Klipsch går inte att beskriva. Kort sagt: Vill du lyssna enbart musik välj cw. Allt annat Klipsch. Om vi begränsar oss till dessa märken vill säga.

#987

Postad 03 juli 2016 - 07:48

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Har haft cw och numer Dali. Förut med Xtz subbar och nu Klipsch. Har en kompis med cw sub och skillnaden mot mina Klipsch går inte att beskriva. Kort sagt: Vill du lyssna enbart musik välj cw. Allt annat Klipsch. Om vi begränsar oss till dessa märken vill säga.


Tack för input!

Vad är det i ljudet som gör att du säger detta? Nu kanske det är svårt att beskriva i ord, men jag skulle verkligen vilja veta. Troligen så kommer jag inte kunna lyssna på CV-basen innan jag bestämmer mig, så denna input är väldigt betydelsefull.

#988

Postad 03 juli 2016 - 21:15

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Vore snudd på kriminellt av mig att inte avråda dig ifrån CV i detta fallet...Klipsch är långt bättre i högtalarväg och subben är i en helt annan liga när det gäller djupbas och kvalitet i basen.

Visst är CV paketet roligt till fest mm när inte ljudkvaliteten är så noga men snälla försök lyssna på Klipsch lite mer o jämför.



#989

Postad 03 juli 2016 - 21:20

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Vore snudd på kriminellt av mig att inte avråda dig ifrån CV i detta fallet...Klipsch är långt bättre i högtalarväg och subben är i en helt annan liga när det gäller djupbas och kvalitet i basen.
Visst är CV paketet roligt till fest mm när inte ljudkvaliteten är så noga men snälla försök lyssna på Klipsch lite mer o jämför.


Tack!

Inväntar sista offerten nu, från Schlauershoppen. Så det blir Klipsch därifrån eller från Elektrowelt24 beroende på vem som ger bäst pris. Beställer i morgon ☺

Hoppas nu att dessa slår mina nuvarande Proson, lågbudget köpta tidigt 2000-tal på typ Siba eller nåt

#990

Postad 03 juli 2016 - 21:50

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Skriv gärna här sen efter du fått offerterna. Har funderat på att köpa just Klipsch från Tyskland. Finns några tusen att spara, men sen kommer frakten. Vore roligt att veta vad du landar på.

#991

Postad 03 juli 2016 - 22:47

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 1

Tack!

Inväntar sista offerten nu, från Schlauershoppen. Så det blir Klipsch därifrån eller från Elektrowelt24 beroende på vem som ger bäst pris. Beställer i morgon ☺

Hoppas nu att dessa slår mina nuvarande Proson, lågbudget köpta tidigt 2000-tal på typ Siba eller nåt

De spelar ifrån dina nuvarande rejält, det kan jag lova  :P



#992

Postad 03 juli 2016 - 23:16

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Skriv gärna här sen efter du fått offerterna. Har funderat på att köpa just Klipsch från Tyskland. Finns några tusen att spara, men sen kommer frakten. Vore roligt att veta vad du landar på.


Att de bjuder på frakten, typ. Men det är ju personliga offerter, så det vore kul att höra vad andra fått för storleksordning på sin rabatt.

 

Edit: Detta gäller nu efter att ha fått den andra offerten med, båda affärer, det skilde hela 3€ emellan dom! Båda har topp-betyg, men en av dom saknar i princip helt dåliga betyg, varför det fick vara avgörande.


Redigerat av Vispen74, 04 juli 2016 - 10:41.


#993

Postad 04 juli 2016 - 17:08

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 1

Fick tag på ett par beggagnade rp160 nu i helgen. Har inte hunnit lyssnat jättemycket men det låter väldigt lovande. De står i ett litet rum på 10kvm och det klarar sig väldigt bra på egen hand. Ljudet är klart och öppet, bra bas med en stor ljudbild, ingen vass diskant....tycker till och med de kan kännas lite behärskade ibland. Har dock ett väldämpatt rum och det gör väl sitt, men för 3000kr som jag gav så är det sjukt mycket ljud för pengarna! Ska försöka få till lite mer lyssning och ge lite mer input. 



#994

Postad 09 juli 2016 - 19:42

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Tja! Tänkte klicka hem detta paket: https://m.prisjakt.nu/product/3350108

Undrar vilken reciever under 10k som lirar fint ihop med Klipsch? Krav är atmos, dts:x och 2 sub out.

#995

Postad 09 juli 2016 - 20:06

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Onkyo TX-RZ800

 

Har en själv och du får garanterat inget bättre för de 8 lakan den kostar.



#996

Postad 09 juli 2016 - 20:15

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Hur tycker du AccuEQ fungerar? Blivit avrådd att kolla på Onkyo just pga bytet från audyssey. Men jäkligt bra pris på den annars. Och mycket kraft.

Har du Klipsch till den?

#997

Postad 09 juli 2016 - 20:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

AccuEQ funkar bra! Hade (faktiskt) en Marantz 7010 innan Onkyon, och jag tycker att att de är likvärdiga.

 

Dock har Marantzen en varmare grundklang. Onkyons AccuEQ gör ljudet lite kallare. Men ingen EQ är/var tillräckligt bra för mig, så jag kör/körde helt utan.

 

Onkyon känns starkare. Gjorde mig av med Marantzen för att den inte var tillräckligt stark.  :angry:

 

Har dock separat slutsteg till frontarna. Men man hör skillnad i centern!


Kör ej med Klipsch förutom att jag har en 115 sub :)



#998

Postad 09 juli 2016 - 20:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

man ska alltid köra helt utan ljudförbättringskretsarna som grund, det gör att ljudet är helt oförändrat och låter likadant oavsett receiver. därefter, om man vill använda den automatiska eq'n, så blir det annorlunda, då borde du söka upp lite jämförelser mellan dom olika eq'na för att se vilken som skapat bäst resultat.



#999

Postad 10 juli 2016 - 17:20

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Högtalarna ska ju va lättdrivna men synd att inte utnyttja hela deras potential om jag väljer en för klen reciever. Ja, innom min budget då..har sneglat på marantz 6010(får strunta i 2 subbar) om jag kan få ner priset till strax över 5. Verkar va en fin matchning men kanske gör bort mig och får byta om nått år?

Redigerat av aperitif, 10 juli 2016 - 17:55.


#1000

Postad 11 juli 2016 - 10:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Skulle jag vara dig så skulle jag kolla på en beg, två år gammal så har det varit ett enormt prisfall, ibland 60% på vissa modeller :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.