Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 09 juni 2019 - 23:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
ja, så blir det 8K med 30 ostabila fps istället.

#52

Postad 09 juni 2019 - 23:03

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Samma spec som PS4. Som om Microsoft kollat igenom alla Youtube responses på PS5 artikeln i Wired och skrivit sitt manus till Scarlett. 

 

Man undrar ju hur lika Zen2 och Navi blir mellan Sony och MS. Kanske någon får en upphand genom smartare/dyrare val i detaljerna. 



#53

Postad 09 juni 2019 - 23:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ah, det förklarar det hela mycket bättre :D

Well, jag frågar mig varför ms (och Sony) matar på om 8K så mycket. Det finns ett fåtal apparater som klarar 8K, det är dyrt och det är krävande att ha det i native. Varför kan man inte sikta på att göra 4K bra egentligen?

#54

Postad 10 juni 2019 - 00:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tyvärr visade de inget som skulle få mig att välja denna över ps5. Verkar vara lika stark och de har varit så totalt överkörda på exklusiva spel denna generation så man hade ju hoppats att de skulle visa något nytt nu från deras nya spelstudios, kommer väl nästa e3. Tyckte denna show var ganska rutten faktiskt.

#55

Postad 10 juni 2019 - 03:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ah, det förklarar det hela mycket bättre :D

Well, jag frågar mig varför ms (och Sony) matar på om 8K så mycket. Det finns ett fåtal apparater som klarar 8K, det är dyrt och det är krävande att ha det i native. Varför kan man inte sikta på att göra 4K bra egentligen?

Praktiska nyttan saknar helt betydelse. Höga siffror säljer och i och med HDMI v2.1 så fick båda chansen att få med 8K i siffersoppan.

Bara för att 8K är tekniskt möjligt så finns det dock inget som hindrar att de gör 4K, eller lägre, så bra som möjligt.

Edit: världen var oförändrad...trodde de skulle hitta på iaf nånting när Sony redan sagt det mesta. Men icke. Första PR-matchen vann Sony överlägset iaf, svepte undan benen på MS totalt.

Näe...sova!

Redigerat av pacman, 10 juni 2019 - 03:53.


#56

Postad 10 juni 2019 - 06:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Tja, det är väl en rimlig förklaring.. 8K är fyra k'n fler än 4K. Jag hoppas att de helt kommer att skippa 8K (annat än eventuell uppskalning då) och verkligen satsa på att få 4K att fungera. Jag ser en praktisk nytta med 4K över 1080p och det skulle vara trevligt om det gick att genomföra på ett ok sätt. 4K 60FPS och det kan brukar kalla för "massa grafik" skulle jag vara asnöjd med. 

 

Jag ser verkligen fram emot mer gameplay av Cyberpunk. Detta kanske tom kommer att spelas upp på en xbox X? Nytt gameplay finns bakom stängda dörrar, och kommer troligtvis att nå allmänheten senare i sommar.

 

Vad kan man säga mer om revealen? Jag börjar tänka på det som sagts någonstans tidigare, har man inget att visa upp så visa inte upp det. Det var tyvärr känslan jag fick igår. Halo var inte alls imponerande, det såg ut som vad som helst. Cyberpunk current gen såg bättre ut. Ingen kontroll, ingen låda, ingenting. Kändes som ett magplask. 

Sen så måste tom jag erkänna att det känns som att MS lider av att de har för få exklusiva titlar. Forza är det spel som lockar mig mest, men det var inte speciellt mycket kring det. De flesta andra titlar går att få tag i och spela på ps4. MS missade chansen att ta hela universum med storm med hjälp av presentation av nya Fable 4 (som jag förstått att alla på forumet ser fram emot lika mycket som jag). 

 

Nej, jag ska köpa de tidigare Fable-spelen till pc nu. Ett måste!


Redigerat av Zartok, 10 juni 2019 - 06:16.


#57

Postad 10 juni 2019 - 06:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kommer windows mixed reality headset stödjas?

#58

Postad 10 juni 2019 - 06:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Scarlett och PS5 verkar vara rätt lika. Ingen anledning att hoppa över från Playstation-sidan, snarare tvärtom med tanke på det patetiska spelutbudet de visade upp.



#59

Postad 10 juni 2019 - 06:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Exklusiva titlar är sällan något som lockar mig, brukar vara multiplatform som spelas mest och då vill man bara ha den snabbaste konsolen och där av varför jag gillar min x, var sega år där med 900p på One

#60

Postad 10 juni 2019 - 06:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ja, det var mycket som var likt. Det var zen2 och senaste Navi, custom från AMD. Det var inga laddningstider. Lät som samma som sony presenterade, fast med en rendering av ett spel (som inte imponerade). 



#61

Postad 10 juni 2019 - 09:44

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
4 ggr så kraftfull än xbox x. Klarar 8k.
:-)

"Hårdvaran kan leverera 120 bilder per sekund och har SSD-lagring, GDDR6-minnen och next-gen ray-tracing. Med andra ord är det här i princip en PC-version av en konsol. "

Den kommer bli grym.

#62

Postad 10 juni 2019 - 09:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Tror det kommer se ut så här i olika upplösningar.

 

8K 30 fps

4k 60 fps

1440p 120 hz VRR

1080p 120 hz VRR

 

Kan löna sig att köra med lägre upplösning nästa generation i online shooters framförallt.

 

Men som sagt så har MS ännu inte övertygat och inga riktiga specs bara vad den klarar av teoretiskt. 

 

Tror den kommer hamna på runt 12 TFlops, d.v.s dubbelt så kraftfull som Xbox One X.



#63

Postad 10 juni 2019 - 10:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Tror det kommer se ut så här i olika upplösningar.

 

8K 30 fps

4k 60 fps

1440p 120 hz VRR

1080p 120 hz VRR

 

Kan löna sig att köra med lägre upplösning nästa generation i online shooters framförallt.

 

Men som sagt så har MS ännu inte övertygat och inga riktiga specs bara vad den klarar av teoretiskt. 

 

Tror den kommer hamna på runt 12 TFlops, d.v.s dubbelt så kraftfull som Xbox One X.

Det beror ju helt på hur avancerad grafiken är i övrigt. En open world och en top down shooter och ett pokerspel ställer ju helt olika grafiska krav. Frame rate kommer att variera kraftigt mellan olika spel även om de flesta har 4k. Jag hoppas dock att det mesta har 60 fps. Jag kommer aldrig mer att köpa ett 30 fps-spel.



#64

Postad 10 juni 2019 - 11:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Nåt simpelt indie spel kommer kanske upp i 8K, men i ett maffigt AAA spel? Inte en chans.

 

 

Smått tråkig E3show.

Kändes mest som att dom slösade tid på en massa indie/hipster spel.

Med tanke på hur mycket pengar Microsoft har, så borde dom kunna köpa upp större studios, än Double Fine m.m.

Detta kommer dom inte att sälja en massa maskiner med.

 

Det bästa med showen var ju helt klart Cyberpunk med Keanu Reeves.

Önskade att han hade ropat "Excellent!!" och gjort ett luftgitarr solo :D

Men nu var ju detta inget exklusivt spel till Xbox så....

 

Inget riktigt gameplay eller datum för Gears 5 heller, så antar att det inte kommer i år, då istortsett allt verkar komma 2020.

 

Och Battletoads... suck... var dom tvugna att använda skitful och kantig Nickelodeon design på karaktärerna??

Nåväl, kanske ändå blir kul.

 

 

Halo Infinite blir väl perfekt som ett release spel, men önskar att dom hade nånting att visa från själva spelet.

Tröttsamt med alla dessa cutscenes och förrenderade filmer.

 

Hmmm... minns knappt nåt mer från showen :D



#65

Postad 10 juni 2019 - 11:19

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Dom slår då Sony på fingrarna rejält med elite controller v2, alltid något :D

 

#66

Postad 10 juni 2019 - 11:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

 

Dom slår då Sony på fingrarna rejält med elite controller v2, alltid något :D

 

 

Den så fint ut. Kanske Sony kontrar med något liknande?



#67

Postad 10 juni 2019 - 11:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Hoppas den håller bättre än första versionen av Elite-controllern. Den är kanonskön, men jag har inte använt min skitmycket och den går framåt av sig själv.

#68

Postad 10 juni 2019 - 12:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Inget snack om vr?

#69

Postad 10 juni 2019 - 12:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Hoppas den håller bättre än första versionen av Elite-controllern. Den är kanonskön, men jag har inte använt min skitmycket och den går framåt av sig själv.

 

Jag har också problem med min. Både vänster analog och styrkorset strular.

Skönaste kontrollen jag nånsin haft, men tyvärr verkar dom inte hålla länge... :(



#70

Postad 10 juni 2019 - 12:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Min har hållt över förväntan bara laddningen som glappar ibland men de år förståeligt med böjd kabel. Msrp för nya är 2200 tydligen.

#71

Postad 10 juni 2019 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Med launch julen 2020 är det nästa E3 de kommer visa sina nextgentitlar ordentligt. Överlägset bättre konferens än EA:s, Devolvers och framförallt Bethesdas. EA hade ett intressant spel, Devolver noll, och Bethesda DOOM som de redan visat för mycket av, resten online- och mobilspel. Eftersom även de måste vänta till nästa E3 med att visa Starfield och Elder Scrolls.

 

De var väldigt vaga om Project Scarlett också eftersom de precis som Sony inte vill ge bort detaljer.

 

Sen kommer de ändå trots alla dessa nya studios inte slå Sony i firstpartyspel nästa generation. Men med Gamepass får man ju alla deras spel gratis... 25 nya spel eller nåt lades till på direkten, och jag som inte är klar med de som redan finns  :wacko:



#72

Postad 10 juni 2019 - 13:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Och läggs det till 25 spel så försvinner väl 25 andra? så gäller ju att man nöter av spelen i rätt ordning så man inte står där med hälften kvar endag och spelet är borttaget.



#73

Postad 10 juni 2019 - 13:32

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Tråkigt att höra med kontrollen, jag har dock förbrukat en mängd ds4 också men får väl hoppas att v2 är stabilare.

Om nu xbox kommer till julen så lär väl Sony skruva upp tempot för att hinna lansera innan så man har ett försprång



#74

Postad 10 juni 2019 - 13:37

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Den stora förbättringen är väl processorn (Zen2 APU) som kan veva upp FPS för next-gen spelen till 60 som jag hoppas blir standard.



#75

Postad 10 juni 2019 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och läggs det till 25 spel så försvinner väl 25 andra? så gäller ju att man nöter av spelen i rätt ordning så man inte står där med hälften kvar endag och spelet är borttaget.

 

Nä de lär inte ta bort 25 nästa gång. Maxsiffran är flytande. Tror den kommer öka mot vad den varit. Förra månaden tog man bort 2 XB1-spel men lade till många fler.

 

Men ja, det gäller ju att inte samla på sig en alltförstor gamepassbacklog.



#76

Postad 10 juni 2019 - 13:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Den stora förbättringen är väl processorn (Zen2 APU) som kan veva upp FPS för next-gen spelen till 60 som jag hoppas blir standard.

Det trodde vi ju med Xbox One också, och även med X men Dom väljer ju allt som oftast  högre upplösning/bättre grafik och nöjer sig med 30fps, och inte ens alltid stabila 30 fps :(


Redigerat av SKIBBE, 10 juni 2019 - 13:55.


#77

Postad 10 juni 2019 - 14:02

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt det då högre fps är väl vitalt för bättre realism eller?



#78

Postad 10 juni 2019 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt det då högre fps är väl vitalt för bättre realism eller?

 

Alla komponenter behöver förbättras för att det ska bli mer realistiskt. Men de har väl insett att vissa komponenter säljer bättre än andra. Ska du ha 60 fps får du dra ner på ögongodiset och då kan du inte wowa köparna med The Last of Us 2-trailers.

 

Trött diskussion dock, den har dykt upp genom alla år med jämna mellanrum.

 

Det kommer mer Xbox idag.

 

https://www.resetera...nd-more.122136/



#79

Postad 10 juni 2019 - 15:59

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
För er med One X, brukar ni välja prestanda läge i singleplayer spel som tillåter det? Än så länge har jag inte gjort det men det är bra att möjligheten finns för de som föredrar det. Om inte alla väljer samma så kommer nog den möjligheten finnas där även i kommande spel.

När det gäller Elite kontrollen så har min hållt fint så jag kan tyvärr inte motivera att köpa den nya.

#80

Postad 10 juni 2019 - 16:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag har nog endast spelat ett spel (Tomb Raider) som har den möjligheten. Då valde jag alternativ 3 som var prio grafik. Dvs inte 60fps och inte heller 4k.

Problemet i det fallet var att spelet inte funkar med freesync som min skärm stödjer så hade tearing ändå, men ett såpass långsamt spel så var det roligare att ha snyggt än fps (lirar ändå på en 1080p skärm)

Ang Insider streamen så är jag inte intresserad av nåt av dessa "nya" spel. Så dregglar mest efter hårdvara då det inte finns några spel att se fram emot från E3.

Nu hägrar väl dock doom/b3/dying light 2.

Köpte den vita eliten bara för nån månad sedan då jag vid en enkel reparation av min första elite lyckades pajja kontakten för kabeln mellan paddlarna och kretskortet...

Redigerat av SKIBBE, 10 juni 2019 - 16:11.


#81

Postad 10 juni 2019 - 18:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Frågan är vad som menas med fyra gånger så kraftfull som nuvarande one x.

 

 

Ja, det är en bra fråga som inte fick något svar. ;)

 

Många ord och lite/ingen info. Gissar på 4x CPU-prestanda, för det är det enklaste att uppnå.



#82

Postad 10 juni 2019 - 18:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Och också den svagaste länken. En x med 4x cpu hade ju kört t.ex pubg i 60fps, som den nu kämpar med 30fps för att uppnå.

Tänk om (kommer väl aldrig hända på bred front) att äldre spel får tillgång till hela cpun bara sådär, men gissar att One/x spel får en bantad cpu upplevelsen för att hålla det "rättvist"

Redigerat av SKIBBE, 10 juni 2019 - 18:39.


#83

Postad 10 juni 2019 - 19:09

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Intressant lär bli kraftfulla konsoler nästa gen. Kommer nog skippa Xbox till att börja med. Och gå med Playstation 5 för vill spela gran turismo 7 och gärna i vr

#84

Postad 10 juni 2019 - 20:13

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Har hafr en plan att skaffa xbox x i julklapp till mig själv. Nu får jag nog vänta ytterligare närmare bestämt till december 2020 :-(

#85

Postad 10 juni 2019 - 20:32

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Two kommer ha skivaläsare!

#86

Postad 10 juni 2019 - 22:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ja, det är en bra fråga som inte fick något svar. ;)

Många ord och lite/ingen info. Gissar på 4x CPU-prestanda, för det är det enklaste att uppnå.

24 TFlops är inte omöjligt.

Men bara med FP16 precision...vips så kan de hävda 4x över One X ;) (även om 12 TFlops i vanliga FP32 oxå låter ganska högt, iaf baserat på RX5700 XT - vore snyggt dock eftersom det är dubbla One X)

Ärligt talat, de där 4x kan de hittat var/hur som helst...

#87

Postad 10 juni 2019 - 22:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1

Har hafr en plan att skaffa xbox x i julklapp till mig själv. Nu får jag nog vänta ytterligare närmare bestämt till december 2020 :-(


Så kan du ju inte resonera, är ju alltid något nyare och bättre på väg hela tiden.

Köp dig en x och ha kul i 1.5år fram tills Scarlet släpps. Mvh har OG one, S och nu en X.

#88

Postad 11 juni 2019 - 05:35

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Dom säger ju klart och tydligt att CPU:n är 4x snabbare än den i One X.



#89

Postad 11 juni 2019 - 06:43

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Tänk om (kommer väl aldrig hända på bred front) att äldre spel får tillgång till hela cpun bara sådär, men gissar att One/x spel får en bantad cpu upplevelsen för att hålla det "rättvist"


Mmm, får inte få några mer fps vore så sjukt orättvist men att köra med t ex xim det blundar vi för.

#90

Postad 11 juni 2019 - 06:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Det är ju inte orättvist det är bara att köpa en scarlett om du tycker det är superviktigt med fpsn. Min erfarenhet är att skill övervinner det mesta. Jag blir inte snabbare med dyrare prylar i simracing däremot har jag mer skoj :)

#91

Postad 11 juni 2019 - 07:24

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Tror du missade ironi

#92

Postad 11 juni 2019 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det är ju inte orättvist det är bara att köpa en scarlett om du tycker det är superviktigt med fpsn. Min erfarenhet är att skill övervinner det mesta. Jag blir inte snabbare med dyrare prylar i simracing däremot har jag mer skoj :)

 

Vad tyckte du om flight simulator? Till och med jag tyckte det såg intressant ut och jag är helt ointresserad av genren. Ska testa på gamepass sen  :D



#93

Postad 11 juni 2019 - 13:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1
Har inte sett konferensen än. Men de får mer än gärna återuppliva ms flight simulator :)

#94

Postad 11 juni 2019 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=ReDDgFfWlS4



#95

Postad 12 juni 2019 - 21:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Halo Infinite blir väl perfekt som ett release spel, men önskar att dom hade nånting att visa från själva spelet.

Tröttsamt med alla dessa cutscenes och förrenderade filmer.

 

En cutscene var det (introt), men det var gjort i spelmotorn. Analys av DF.

 

Folk verkar inte så imponerade av detta, men det beror nog mer på omgivningen. Att det är många polygoner märks i hur runt allting är, och att det är detaljerat är ju uppenbart. Belysningen är också bättre än vi har idag (bortsett från spel med raytracing, men det lär läggas till) och detta är ju 60 fps. Ska bli intressant att se mer av det.


Redigerat av Zoiler, 12 juni 2019 - 21:31.


#96

Postad 12 juni 2019 - 22:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Blir väl två lägen - 60fps och ett i 30fps med ray traycing. lol


Redigerat av Zerox_no1, 12 juni 2019 - 22:48.


#97

Postad 15 juni 2019 - 07:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Dom säger ju klart och tydligt att CPU:n är 4x snabbare än den i One X.

Gjorde de?

DF: Back to Scarlett... you mentioned it has four times the power of Xbox One X, which certainly sounds good. But what does that mean?

Matt Booty: It's a few things - it's the combination of speed, not just of the SSD but of the processor, the performance of the GPU and RAM

https://www.eurogame...e-lack-of-fable

#98

Postad 15 juni 2019 - 07:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Så är nog mer 2x2x2x2x=4

Dvs varje komponent dom räknar upp är 2 x snabbare än X således kan man nämna siffran 4 som låter bättre.

#99

Postad 15 juni 2019 - 14:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

I november kommer XO19 hållas i London. Biljettinfo släpps under Gamescom.

Blir lite sugen på att dra dit.

https://www.youtube.com/watch?v=rXFFPgyZ7To


Redigerat av Zerox_no1, 15 juni 2019 - 14:44.


#100

Postad 23 juni 2019 - 15:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=93JlGKr2j1c





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.