Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast with Google TV

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (4th Generation) with Google TV (Mediaspelare) 0 8,8 (20) 1 119:-

Postad 15 februari 2021 - 20:54

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Jag håller tummarna för din skull.

Av alla mina köp genom åren, från Kina och andra skumma butiker på nätet, har jag aldrig blivit lurad. Jag har fått saker som gått sönder i transport osv men har alltid blivit kompenserad. Tur att det bara handlar om 150 kronor. Hur det slutar får vi se. Har ännu inte fått något svar. Den skickades från Kina och enligt amazons sida är det inte bara jag som fått en felaktig produkt.

Kan meddela att jag fått tillbaka pengarna och hubben har de inte nämnt något om. Har dock ingen nytta av den just nu. Ingen bärbar eller stationär dator med usb-c för tillfället.

Postad 15 februari 2021 - 22:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 0
Jag skulle få 50% rabatt på min om jag behöll den . Ej kollat om pengarna är krediterade än

Postad 19 februari 2021 - 13:21

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 0

Nu finns Apple tv appen att ladda ner

Postad 21 februari 2021 - 08:55

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 316 inlägg
  • 0

Jag är riktigt nöjd med den här mediaspelaren :)

AppleTV appen fungerar bra och ger 4K och Dolby Vision på köpta filmer.

Nu hittade jag att det även är en ComHem app på gång :)

När den kommer misstänker jag att jag kommer inhandla ytterligare en Chromecast GTV och sluta använda min AppleTV 4K.

ComHem: Om allt går vägen så kommer app till Android TV under andra kvartalet 2021.

Postad 21 februari 2021 - 19:03

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 1
Samma här! Synd bara att auto fps saknas då hade den varit
”perfekt”

Postad 05 mars 2021 - 10:27

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 740 inlägg
  • 0

Det är just det som gör att jag bara använder min Apple Tv i praktiken, köpte Chromecast with Google Tv av nyfikenhet mest. Den är bra men just avsaknaden av Auto fps stör mig och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.

Postad 05 mars 2021 - 12:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 516 inlägg
  • 0

Det är just det som gör att jag bara använder min Apple Tv i praktiken, köpte Chromecast with Google Tv av nyfikenhet mest. Den är bra men just avsaknaden av Auto fps stör mig och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.

Det skulle väl komma en ny firmware med auto fps efter nyår sades det? Googlade lite nu och hittar ingenting om det tyvärr.

Jag har inte upplevt några problem med att fjärren skulle vara seg. Föredrar 10 ggr av 10 en fysisk fjärr framför att styra med mobilen.

Postad 05 mars 2021 - 17:37

tTW
  • tTW
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Nu hittade jag att det även är en ComHem app på gång :)

När den kommer misstänker jag att jag kommer inhandla ytterligare en Chromecast GTV och sluta använda min AppleTV 4K.

Jag misstänker att anledningen att CCwGTV lanseras senare i vissa regioner, bl a Sverige, är just att dom ländernas TV-operatörer fram tills nu struntat i att utveckla stream-portaler för AndroidTV(mig veterligen är det ingen svensk operatör som har en app till AndroidTV än), och att Google har framfört önskan om att dom ska utveckla det snarast möjligt innan den lanseras, just för att kunna erbjuda CCwGTV som en fullvärdig konkurrent till AppleTV.

..och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.

Jag har ingen CCwGTV än, tänkte köpa en turkos längre fram och ersätta min äldsta Chromecast Gen1 med, nöjde mig med en NVidia Shield TV 2019-tub när den reades ut för 1.490kr på black friday i höstas, som ersättare åt min Nexus Player, men det jag själv upplevt både med Nexus'en och den mycket kraftfullare tuben är att den appen du är inne i, eller det du håller på med, kan segas ner nåt fruktansvärt emellanåt utav lagg eller ren orespons som du beskriver, om du lyckas göra nåt exakt samtidigt som AndroidTV gör nåt i bakgrunden, exempelvis auto-uppdaterar appar i PlayStore(varvid jag alltid inaktiverar den appen), eller dylikt.

Även Media Storage är en app som man enkelt kan inaktivera och genom det spara både enormt med diskutrymme(om man mountat en nätverksenhet) och bakgrundsaktivitet.

Även andra appar som ligger aktiva och har oreda för sig, bör dödas eller inaktiveras. Gör en genomgång på alla appar och se vilka som ligger aktiva, kanske inaktivera vissa du aldrig använder. Själv har jag problem med VLC, Plex, Spotify, Netflix och YleArenan, som alltid startar upp sig själva vid omstart och ibland även under drift, hittar inget sätt att ta mig runt det, nån lista för att av-godkänna autostart appar verkar inte finnas i AndroidTV10.

Det skulle väl komma en ny firmware med auto fps efter nyår sades det? Googlade lite nu och hittar ingenting om det tyvärr.

Jag har inte upplevt några problem med att fjärren skulle vara seg. Föredrar 10 ggr av 10 en fysisk fjärr framför att styra med mobilen.

Det jag minns jag läste "nånstans" var att det stod att kommande AndroidTV baserat på Android 11(som skulle komma nu efter nyår) skulle inneha nåt stöd som skulle underätta auto-refreshrate för app-utvecklarna, vad det nu innebär, Kodi har som bekant lyckats lösa det under flera års tid, så allt är egentligen ihåliga ursäkter.

Men jag håller med dig 100ggr av 100 om det du skrev om fjärrar före mobiler, elektroniska enheter som kräver mobil/surfplatta för styrning står mycket lågt i kurs hos mig. Tänkte köpa ny luftrenare, men Electrolux har tydligen slopat fjärrkontrollen i senaste serierna och ersatt det med påtvingat WiFi och app, så att enkelt greppa fjärren som alltid ligger i "rätt rum", är ett minne blott. :(

Samma här! Synd bara att auto fps saknas då hade den varit
”perfekt”

Det är den detaljen specifikt som gör att jag inte än kan rekommendera CCwGTV före en AppleTV åt alla i släkten och bekantskapskretsen, då just Disney+ och Netlix är en sån självklarhet i stream-utbudet hos alla, och där är som bekant större delen av utbudet eller allting i 23.98fps.

Men när dom får ordning på den detaljen så är den prismässigt sett en ATV-dödare för dom som inte bryr sig om att det ska vara ett Apple-homogent hushåll.

Postad 05 mars 2021 - 20:31

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 0
Inget problem med seg fjärr här , allt är rappt o bra

Postad 06 mars 2021 - 09:05

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 316 inlägg
  • 0

Jag misstänker att anledningen att CCwGTV lanseras senare i vissa regioner, bl a Sverige, är just att dom ländernas TV-operatörer fram tills nu struntat i att utveckla stream-portaler för AndroidTV(mig veterligen är det ingen svensk operatör som har en app till AndroidTV än), och att Google har framfört önskan om att dom ska utveckla det snarast möjligt innan den lanseras, just för att kunna erbjuda CCwGTV som en fullvärdig konkurrent till AppleTV.

Låter väldigt rimligt :)

Men det finns faktiskt en operatör, Telia har en AndroidTV app som dock än så länge befinner sig i beta - men vem som helst kan ladda ned och använda den.

Postad 11 mars 2021 - 18:23

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 0
Kolla Kodi tråden här på forumet om ni vill testa DV och bluray menyer 😎 Edit den skriver ej över befintlig Kodi utan ni kan lugnt testa . Blir 2 Kodi appar

Redigerat av 22mc, 11 mars 2021 - 18:25.

Postad 28 mars 2021 - 14:27

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

Behöver en ny mediaspelare till vardagsrummet då min gamla LG Oled har sina begränsningar på den fronten. Är ute efter något som har stöd för alla större streamingtjänster samt Dolby Atmos. Står just nu mellan denna och Nvidia Shield TV.

Har de typ samma operativsystem och samma utbud av appar? Har Nvidia Shield några andra fördelar gentemot denna eftersom priset är högre? Finns det några problem med att denna inte är officiellt lanserad i Sverige än?

Postad 30 mars 2021 - 14:06

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 764 inlägg
  • 0
Nvidia är snabbare o bättre , samt bättre / lättare att få rätt fps

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.