Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS-3357 Hyllat av HemmaBio

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 05 november 2007 - 19:30

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Tråkigt att många har Brusproblem! Tjejen köpte ett sådant paket o är supernöjd med det . Enda bruset vi hör är när ingeting spelas utan systemet står på o man vrider upp lite. Det enda som vi iriterar oss på är att DVD´n kan störas av fjärrkontrollen till tv´n o att systemet startar upp utan man rört den kontróllen!

#52

Postad 14 november 2007 - 16:25

lAlAz0r
  • lAlAz0r
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Någon som har testat lämmna tillbacks detta paket på netonet ?

Jag vill ha ett paket som inte brusar :S

lAlAz0r

#53

Postad 17 november 2007 - 23:18

Luaz
  • Luaz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte detta och mycket riktigt så brusade skräpet ,lämnde in det till lokala service firman som skickade ner det till dom som lagade Philips produkter, efter en månad ringde jag ner och kollade läget ,då hade det beställts en reservdel :) men det visade sig sen att systemet krediterats , tog tillbaka pengarna och köpte annat märke ,synd i och med att de hade en del funktioner och grymt bra pris,

#54

Postad 19 november 2007 - 18:21

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag köpte den här anläggningen till slut. Det brusar ganska mkt när jag kopplar optisk ut på datorn (med adapter från kjell & co) till digital koaxial in på förstärkaren, antar att omvandlingen inte blir helt förlustfri . Spelar jag dvd-skivor eller kopplar in ett usb-minne så brusar det i stort sett ingenting. Ljudet är riktigt schysst på det hela taget. Den är även ganska duktig på att spela bara musik, iaf tycker jag att det låter riktigt bra. Har vart lite snål så jag har inte köpt nån hdmi-kabel än utan kör komponent till tv:n (progressivt) bilden är ok men inte mkt mer än så. Ska bli skoj o se hur uppskalningsfunktionen ter sig sen när jag kopplar via HDMI.

#55

Postad 24 november 2007 - 20:13

Manu87
  • Manu87
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har funderat att köpa detta system till min tv.

Det jag funderar är om det klarar av brända skivor? Läst tråden och frågan har blivit ställd förr, men inget klart svar har kommit ännu.

#56

Postad 28 november 2007 - 21:38

andersson_csi
  • andersson_csi
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Var iväg till lokala netonnet butiken och inhandlade ett paket. Mycket trevligt ljud om det inte varit för bruset. hade hoppats på att man skulle ha lite tur och få ett som inte brusade, men icke, är det ens lönt att plocka ut ett nytt eller? Mitt brusar mycket i princip hela tiden, men verkar vara mer vid tv/radio mode ån vid DVD även om det inte är bra där heller...

Redigerat av andersson_csi, 28 november 2007 - 21:39.


#57

Postad 29 november 2007 - 17:58

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag har funderat att köpa detta system till min tv.

Det jag funderar är om det klarar av brända skivor? Läst tråden och frågan har blivit ställd förr, men inget klart svar har kommit ännu.


Har inte testat själv men läs kommentaren längst ner. (kommentar nr 8)
https://www.prisjakt...kt.php?o=169326

#58

Postad 30 november 2007 - 15:11

Manu87
  • Manu87
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har funderat att köpa detta system till min tv.

Det jag funderar är om det klarar av brända skivor? Läst tråden och frågan har blivit ställd förr, men inget klart svar har kommit ännu.


Har inte testat själv men läs kommentaren längst ner. (kommentar nr 8)
https://www.prisjakt...kt.php?o=169326


Tack så mycket :unsure:

#59

Postad 02 december 2007 - 18:49

Richard1987
  • Richard1987
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
pelarhögtalarna ska va bak, står på dem till och med, "rear front/back", själv tycker jag att det är praktiskt då man kan ha dem små stående på tv bänken. Spelaren spelar divx/xvid. gav 2000 kr på media markt!

#60

Postad 02 december 2007 - 18:54

Richard1987
  • Richard1987
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
mitt paket brusar inte ett dugg...

#61

Postad 04 december 2007 - 19:36

andersson_csi
  • andersson_csi
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
nu har jag dumpat mitt system på Netonnet. fick frågan om jag ville ha pengarna tillbaka eller ta ett nytt system. Valde att ta pengarna. Nästa gång blir det något betydligt bättre och lite mer påkostat system, det är lika bra att köpa kvalitet från början, annars blir man missnöjd efter några timmar...

#62

Postad 16 december 2007 - 13:22

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Kopplade upp detta system hos syrran och blev positivt överraskad över brusproblemen ni nämt.
Hört inget som är speciellt störande alls.

Dock har jag lite andra synpunkter. Front högtalarna låter sprängda när man lyssnar på musik i stereoläget. I dpl2 låter det kanon, och blir väl det läget hon kommer lyssna i.

Ingen annan som upplevt att dom låter överbelastade/sprängda vid steroelyssning?

#63

Postad 23 december 2007 - 16:24

banfield
  • banfield
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Mitt paket brusar inte... Men jag stör mig på att det står i manualen att man kan koppla in en extern hårdisk via usb , men samtidigt står det längst bak i felsöknings texten att extern hårddisk inte fungerar. När jag testa med min 2,5 disk så fungera det inte. Har någon testat? Erfarenhet? En annan sak är att dvd eller bild chippet inte verka hänga med när det kommer mycket information. Kolla man på en film via DVI och det är snabba scener så ser det ut som "tecknat" Någon som har upplevt liknande problem? I mitt fall så kolla jag på Resident Evil.
Kul att man fick med Die Hard 4 i paket. Jag tror att i de nyaste paketen nu med filmen me så är problemet med brus åtgärdat.

#64

Postad 28 december 2007 - 00:03

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Är det ingen som kopplat satelliterna fram å kan berätta om det låter skit? Jag ska ha mitt system i sovrummet å har bara plats bak för vägghängda talare.

#65

Postad 28 december 2007 - 10:16

hakan_f
  • hakan_f
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Jag är fortfarande intresserad av detta system och undrar var man köper det för 1990 skr och/eller får med en Die hard film? Tänker att man får kontroll lyssna på paketet i butik.

#66

Postad 01 januari 2008 - 17:19

christersigurd
  • christersigurd
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej! Jag är fortfarande intresserad av detta system och undrar var man köper det för 1990 skr och/eller får med en Die hard film? Tänker att man får kontroll lyssna på paketet i butik.

#67

Postad 01 januari 2008 - 17:24

christersigurd
  • christersigurd
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej! Jag är fortfarande intresserad av detta system och undrar var man köper det för 1990 skr och/eller får med en Die hard film? Tänker att man får kontroll lyssna på paketet i butik.

#68

Postad 01 januari 2008 - 22:10

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
1990;- tar netonnet i alla fall. Om man får med en film vet ja inte.

#69

Postad 02 januari 2008 - 03:10

neppons11
  • neppons11
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
jag har med detta systemet, visst som ni andra säger de är lite brus men för detta priset riktigt bra ljud för pengarna så lite brus mellan låtarna får man tåla=) jag har faktiskt inte tänkt på det innan ja läste de här, sen kollade ja och jo de stämde men som sagt inget som ja tkr ska välja bort just detta systemet.

#70

Postad 03 januari 2008 - 08:03

stureee
  • stureee
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det möjligt att koppla in så du får 5.1 ljud på LCD-TV, Ljud från datorns ljudkort och Xbox 360 utan att slippa byta en massa kablar varje gång? Jag har 1 hdmi, 2 scart, 1 komponent och 1xrca uttag på teve'n. Just nu sitter xbox 360 i komponent och rca uttaget. Även datorljudet är utav rca-kontakt( en vit och en röd) Men sitter i en separat stereo. Vill bara kunna "swappa" på dvd'n så jag har datorljudet på en "setting" (aux?), teve ljudet (tv) på en och xboxet på en annan. (?)

Redigerat av stureee, 03 januari 2008 - 09:06.


#71

Postad 03 januari 2008 - 13:23

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Sturee - Du har ju den digitala koaxiala kontakten i systemet. Vet inte vad Xbox har ut, men även om det är optisk ut så kan du köpa en omvandlare på Kjell för ca 200. Så du kan ju lägga in datorns ljud på rca, Xbox på koaxen och sen tar jag själv ljudet från TV till systemet via scart

#72

Postad 03 januari 2008 - 13:27

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Om du har en inställning på TVn så du kan skicka vidare ljudet ut i HDMI ingången så finns det en TV-knapp på anläggningen. Sen kopplar du in datorn på RCA-ingången.

#73

Postad 03 januari 2008 - 14:47

jetneswe
  • jetneswe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
köpte mitt nu i veckan... fattar inte hur philips kan fortsätta sälja det när de vet om att det brusar.. ja menar.. de måste ju ha vetat om det ett tag nu när så många klagat i flera månader

#74

Postad 03 januari 2008 - 21:50

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tjena

Tänkte skarpt på detta system också, tills jag läste om "brusproblemet".

Det låter lite som om det skulle vara jordproblem i grejerna. Jag har kanske en billig lösning:

Någon av er som har brusproblem, kan väl prova denna pryl från Kjell & Co. Kostar 79kr och tar bort brummande jordproblem på hemmabioanläggningar:
Mantelströmfilter, på Kjell & Co -79 kr-

Prova denna billiga lösning, och hör av er här igen. Hjälper det så blir det garanterat ett köp av detta paket.

Lycka till!

#75

Postad 04 januari 2008 - 00:35

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Tjena

Tänkte skarpt på detta system också, tills jag läste om "brusproblemet".

Det låter lite som om det skulle vara jordproblem i grejerna. Jag har kanske en billig lösning:

Någon av er som har brusproblem, kan väl prova denna pryl från Kjell & Co. Kostar 79kr och tar bort brummande jordproblem på hemmabioanläggningar:
Mantelströmfilter, på Kjell & Co -79 kr-

Prova denna billiga lösning, och hör av er här igen. Hjälper det så blir det garanterat ett köp av detta paket.

Lycka till!


Tjena! Jag köpte också denna anläggning igår, men jag tycker att det verkar röra sig om två sorters "oljud" i mitt fall. Först här jag ett brus när jag startar upp anläggningen, detta går dock över på c:a 30 sekunder och stör mig inte för fem öre.

Något om dock stör mig är det lågfrekventa brummande som hela tiden ligger i alla högalare konstant, oavsett volymen på ljudet så är det samma ljudnivå på brummandet.

Nu stördes jag bara av detta på grund av att jag satt väldigt nära ena bakhögtalaren, flyttade högtalaren någon meter längre bort och störs inte alls av det längre. Känns dock som att jag vill testa den lösningen som du föreslår. Ska iväg på några ärenden i storstaden imorgon, försöker få tag på detta filter och rapporterar förhoppningsvis imorgon kväll hur det går :-)

#76

Postad 04 januari 2008 - 00:42

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Tjena

Tänkte skarpt på detta system också, tills jag läste om "brusproblemet".

Det låter lite som om det skulle vara jordproblem i grejerna. Jag har kanske en billig lösning:

Någon av er som har brusproblem, kan väl prova denna pryl från Kjell & Co. Kostar 79kr och tar bort brummande jordproblem på hemmabioanläggningar:
Mantelströmfilter, på Kjell & Co -79 kr-

Prova denna billiga lösning, och hör av er här igen. Hjälper det så blir det garanterat ett köp av detta paket.

Lycka till!


Tjena! Jag köpte också denna anläggning igår, men jag tycker att det verkar röra sig om två sorters "oljud" i mitt fall. Först här jag ett brus när jag startar upp anläggningen, detta går dock över på c:a 30 sekunder och stör mig inte för fem öre.

Något om dock stör mig är det lågfrekventa brummande som hela tiden ligger i alla högalare konstant, oavsett volymen på ljudet så är det samma ljudnivå på brummandet.

Nu stördes jag bara av detta på grund av att jag satt väldigt nära ena bakhögtalaren, flyttade högtalaren någon meter längre bort och störs inte alls av det längre. Känns dock som att jag vill testa den lösningen som du föreslår. Ska iväg på några ärenden i storstaden imorgon, försöker få tag på detta filter och rapporterar förhoppningsvis imorgon kväll hur det går :-)


EDIT: Var kanske lite snabb där... kan direkt konstatera att jag inte upplever någon förbättring av det "brummande" ljudet även om jag drar ur antennkabeln helt... Känns inte som att ett mantelstörmfilter kan hjälpa så mycket då heller va?

#77

Postad 04 januari 2008 - 01:26

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Nja-a. Var inte säker på det. Om det är ett jordproblem i maskinen så "avjordas" den inte om man drar ut sladdar... om du förstår vad jag menar.
Man måste istället tilldela en jord, som tar hand om störningen som i detta fallet "kan" hjälpa/jorda via antennsladen.

Om du inte stör dig så mycket på oljudet så strunta i att köpa manicken, men några andra här i tråden verkar ju vara ganska kokta, så dom bör ju kunna kosta på sig 79kr i hopp om en förbättring.

Tack för svaret ändå ;-)

#78

Postad 04 januari 2008 - 10:58

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Kom på en annan sak också, som kanske kan hjälpa; på mitt gamla JVC-system ingick en magnet, där man skulle linda igenom alla högtalarkablarna ett varv. Magneten är utformad som en cylinder och enligt instruktionerna ska magneten sitta 15-20cm in på kablarna ifrån basenheten.
Har för mig att detta skulle vara mot högtalarbrum, men är ej säker. Ska gräva fram instruktionsboken och läsa lite.
Detta kan kanske hjälpa Philips-systemet också och kan nog inte vara så dyr att köpa...

mvh

#79

Postad 04 januari 2008 - 11:22

andyq
  • andyq
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har som tidigare skribenter testat att dra ut antennkabeln, hjälper inte ett dugg. Sen är jag lite tveksam till jordproblem, för det är nämligen så att det är de fyra surroundhögtalarna brusar, men centern är helt perfekt. Är det så för er andra, att bruset inte finns i centern? Så för min del har jag svårt att tänka mig att det skulle vara jordbrumm. Men om någon testar med mantelfilter rapportera gärna.

#80

Postad 04 januari 2008 - 14:51

Malmsten
  • Malmsten
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag tycker att bruset ändras när man gör nått, typ trycker ut släden, eller när en dvd-film laddar.

#81

Postad 04 januari 2008 - 17:28

Dalla
  • Dalla
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Har som tidigare skribenter testat att dra ut antennkabeln, hjälper inte ett dugg. Sen är jag lite tveksam till jordproblem, för det är nämligen så att det är de fyra surroundhögtalarna brusar, men centern är helt perfekt. Är det så för er andra, att bruset inte finns i centern? Så för min del har jag svårt att tänka mig att det skulle vara jordbrumm. Men om någon testar med mantelfilter rapportera gärna.


Du har rätt, centern är knäpptyst även hos mig. Har inte tänkt på att kolla det förut. Märkligt :S

#82

Postad 05 januari 2008 - 00:59

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Go´kväll igen.

Har pluggat instruktionerna om "magneten" som sitter runt högtalarkablarna till mitt JVC-system nu..citerar:

Efter att du anslutit alla högtalarna till enheten, monterar du det medföljande kärnfiltret på högtalarkablarna för att minska störningarna

Hade lite fel om att alla kablarna skulle lindas ett varv runt denna.. Det är bara fronhögtalarnas kablar som ska lindas ett varv stabilt,och de andra kablarna ska bara gå rakt igenom filtret.

Hmmm.. Go figure. Kanske kan hjälpa om man hittar ett sånt här kärnfilter/magnet nånstans.
En hifi-affär bör kunna hjälpa till med detta tycker jag, samtidigt som de bör kunna ge råd till Philipsproblemet också.

Jaja. Nu hittar jag inga fler tips till er som köpt systemet. Hoppas nån av er vill prova dessa och rapportera om resultatet. Jag väntar med spänning...är fortfarande intresserad av systemet :unsure:

#83

Postad 05 januari 2008 - 14:02

alecks
  • alecks
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är också intresserad utav det här paketet, men tvekar just på grund av bruset alla verka ha problem med.

Systemet har jag tänkt koppla till en dator, men främst är den till dvd filmer och vanligt tv tittande. Finns det såna möjligheter?

Hur står sig det här paketet mot Sony DAV-DZ230, som också verkar väldigt lovande.

Tack på förhand.

Mvh. Alexander

#84

Postad 05 januari 2008 - 15:03

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Tror att Sonyn har bättre ljud & kvalitet. Jag har oxå tittat på det paketet, men den faller på att det inte finns USB-ingång. Kravet för mig är att jag kan kolla på serier med undertexter via USB-minne.
Har man inte det kravet, så hade jag köpt Sonyn direkt.

#85

Postad 05 januari 2008 - 17:11

carlos del sol
  • carlos del sol
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Kan det vara så här?
1) Open the tray.

2) Press STOP

3) Key 7 3 4 4 6 6 0 using the remote.

4) Player should now be region free

Hej!
Jag gjorde som det står ovan, då kom det upp region = 0, är det samma som free?
//carlos

#86

Postad 05 januari 2008 - 17:47

glidarn86
  • glidarn86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ja förstår fortfarande inte varför philips kan erkänna bristerna med detta system och ta tillbaka modelen och "fixa" det brusandel ljudet. Blir redigt förbanad att dom inte kan erkänna att det är felfabrikat. Tycker helt klart att sonys "DAVDZ230" är betydligt mer intressant.

#87

Postad 05 januari 2008 - 19:51

phil-ips
  • phil-ips
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Kan det vara så här?
1) Open the tray.

2) Press STOP

3) Key 7 3 4 4 6 6 0 using the remote.

4) Player should now be region free

Hej!
Jag gjorde som det står ovan, då kom det upp region = 0, är det samma som free?
//carlos

Japp, det stämmer.

#88

Postad 05 januari 2008 - 20:54

alecks
  • alecks
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
När man köper såna här hemmabiopaket, kan man använda högtalarna till andra spelare också exempelvis om man vill få ut ljud från sin video, hd-spelare eller xbox. någon som vet?

ps. det lutar åt en sony men philips usb-uttag väger tungt.

#89

Postad 06 januari 2008 - 01:08

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Kolla här boys.. Hittade e firmware-uppdatering till Philipsen.

Firmware-tråden

B)

#90

Postad 14 januari 2008 - 13:59

ryttge
  • ryttge
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tjena, jag har köpt detta systemet och kopplt in det med hjälp av en hdmi kabel. Jag är helt grön vad gäller hemmabio och tv apparater. I vilket fall som helst så får jag ingen bild på "HDMI2" kanalen där jag har systemet inkopplat. Jag får bild när jag sätter i en dvdfilm eller liknande men inte när jag ska kolla på tvn. Dessutom får jag bara ljud ur centern, och de främre högtalarna men inte de bakre. Detta trots att jag har ljudet inställt på "dolby digital".

Jag har en Samsung Le-32R8 serien TV där det finns någon form av system som söker efter hdmikomponenter där man enkelt ska kunna styra dom. Dock får jag varken upp htpcn eller hemmabiosystemet när jag söker.

Lider inte va något brusproblem, men det brusar lite ur de två bakre högtalarna, men då får man sätta örat mot och lyssna noga.

Ingen som vet någon bra guide för hur man kopplar in, eller snarare ställer in hemmabiosystem på sin Samsung TV. Manualen som följde med är helt kass...

#91

Postad 14 januari 2008 - 23:31

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tjena, jag har köpt detta systemet och kopplt in det med hjälp av en hdmi kabel. Jag är helt grön vad gäller hemmabio och tv apparater. I vilket fall som helst så får jag ingen bild på "HDMI2" kanalen där jag har systemet inkopplat. Jag får bild när jag sätter i en dvdfilm eller liknande men inte när jag ska kolla på tvn. Dessutom får jag bara ljud ur centern, och de främre högtalarna men inte de bakre. Detta trots att jag har ljudet inställt på "dolby digital".

Jag har en Samsung Le-32R8 serien TV där det finns någon form av system som söker efter hdmikomponenter där man enkelt ska kunna styra dom. Dock får jag varken upp htpcn eller hemmabiosystemet när jag söker.

Lider inte va något brusproblem, men det brusar lite ur de två bakre högtalarna, men då får man sätta örat mot och lyssna noga.

Ingen som vet någon bra guide för hur man kopplar in, eller snarare ställer in hemmabiosystem på sin Samsung TV. Manualen som följde med är helt kass...


Hej
Du får alltså bild med dvd, då är kanalen rätt inställd/kopplad för HDMI. Är ljudinställningen rätt? Den ska vara inställd på "All" under "HDMI Audio".
Annars är det bara å koppla en scart eller en AUX kabel från tv:n till dvd:n. Slå om dvd:n till tv med fjärren & vips kommer ljudet från tvprogrammet.
Tänk på att HDMI-sökningar i tv & dvd kan ta en stund innan dom hittar varandra, så att du inte avbryter sökningen...

Kan bara säga att jag är supernöjd med mitt system..! Ljudet är mycket bättre än vad jag kunnat tro. Inget brus! Basen dunkar på bra, även ljupa toner här...(obs, se till & flytta basen till olika ställen där du tycker den spelar bäst. Jag tycker den spelar bäst 20cm från en hörna med basen utåt). Klart & starkt ljud i centern, vilket jag tycker är bland det viktigaste. Satelliterna gör sitt jobb. DVD:n tar allt jag matar den med :-) DivX, XVid med undertexter + alla brända sorters skivor. USB-porten slukar alla DivX & XVid med srt-filer galant..!
Enda nackdelen jag kan tänka mig är att de bakre högtalarsladdarna är för korta. Men va faasiken, det e ju bara å förlänga, så där förvann det. Finns absolut inget annat system som slår detta för denna summa pengar! KÖP!

#92

Postad 15 januari 2008 - 07:51

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Går den att köra till PS3?

mvh Johan

#93

Postad 18 januari 2008 - 05:09

ryttge
  • ryttge
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej
Du får alltså bild med dvd, då är kanalen rätt inställd/kopplad för HDMI. Är ljudinställningen rätt? Den ska vara inställd på "All" under "HDMI Audio".
Annars är det bara å koppla en scart eller en AUX kabel från tv:n till dvd:n. Slå om dvd:n till tv med fjärren & vips kommer ljudet från tvprogrammet.
Tänk på att HDMI-sökningar i tv & dvd kan ta en stund innan dom hittar varandra, så att du inte avbryter sökningen...

Kan bara säga att jag är supernöjd med mitt system..! Ljudet är mycket bättre än vad jag kunnat tro. Inget brus! Basen dunkar på bra, även ljupa toner här...(obs, se till & flytta basen till olika ställen där du tycker den spelar bäst. Jag tycker den spelar bäst 20cm från en hörna med basen utåt). Klart & starkt ljud i centern, vilket jag tycker är bland det viktigaste. Satelliterna gör sitt jobb. DVD:n tar allt jag matar den med :-) DivX, XVid med undertexter + alla brända sorters skivor. USB-porten slukar alla DivX & XVid med srt-filer galant..!
Enda nackdelen jag kan tänka mig är att de bakre högtalarsladdarna är för korta. Men va faasiken, det e ju bara å förlänga, så där förvann det. Finns absolut inget annat system som slår detta för denna summa pengar! KÖP!


Ja jag får bild med dvd. Ljudinställningen är rätt på TVn.
HDMI sökningen tar enbart några få sekunder och den hittar inget...

tack för svaret =)

#94

Postad 19 januari 2008 - 19:44

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Hejsan, undrar en liten sak, om jag kopplar från den optiska utgången på mitt ps3 och vidare till en omvandlare som gör om signalen till coaxial så att jag kan använda den ingången på Philipsförstärkaren men ex. http://www.kjell.com...800000,19908750
, blir det då 5.1 ljud från ps3:an eller är det nåt annat som sätter stop?

#95

Postad 22 januari 2008 - 18:07

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hejsan, undrar en liten sak, om jag kopplar från den optiska utgången på mitt ps3 och vidare till en omvandlare som gör om signalen till coaxial så att jag kan använda den ingången på Philipsförstärkaren men ex. http://www.kjell.com...800000,19908750
, blir det då 5.1 ljud från ps3:an eller är det nåt annat som sätter stop?


Japp det ska funka, den där omvandlaren funkar klockrent för mig. Det kommer bli 5.1 ljud.

#96

Postad 22 januari 2008 - 18:15

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Tyckte det var nån som skrev att man kunde koppla ihop tv:n med hemmabion via en scartkabel och få ut tv-ljudet den vägen?! Hur då?

Jag kollar på tv via digitalbox, nån som har en aning om hur man ska koppla?

Digitalboxen har två kontakter på baksidan, en som heter TV och en som heter Video.
Det jag kan tänka mig i så fall vore att man kör in koaxial-antenn i hemmabion, sen scart ut till den kontakten som heter video på digitalboxen o sist scart till TV:n. Kan detta stämma eller är jag ute och cyklar nu?

EDIT
(Såg nu att det som jag trodde var en antenningång egentligen bara är en koxialingång för FM-radio. Hur fan ska man koppla då för att få ut tv-ljudet, för hemmabions scartkontakt är väl bara en utgång och inte en ingång?)

Redigerat av jimboyummin, 22 januari 2008 - 18:31.


#97

Postad 22 januari 2008 - 18:17

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Hejsan, undrar en liten sak, om jag kopplar från den optiska utgången på mitt ps3 och vidare till en omvandlare som gör om signalen till coaxial så att jag kan använda den ingången på Philipsförstärkaren men ex. http://www.kjell.com...800000,19908750
, blir det då 5.1 ljud från ps3:an eller är det nåt annat som sätter stop?


Japp det ska funka, den där omvandlaren funkar klockrent för mig. Det kommer bli 5.1 ljud.

Tackar för svaret :D

#98

Postad 22 januari 2008 - 19:13

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Tyckte det var nån som skrev att man kunde koppla ihop tv:n med hemmabion via en scartkabel och få ut tv-ljudet den vägen?! Hur då?

Jag kollar på tv via digitalbox, nån som har en aning om hur man ska koppla?

Digitalboxen har två kontakter på baksidan, en som heter TV och en som heter Video.
Det jag kan tänka mig i så fall vore att man kör in koaxial-antenn i hemmabion, sen scart ut till den kontakten som heter video på digitalboxen o sist scart till TV:n. Kan detta stämma eller är jag ute och cyklar nu?

EDIT
(Såg nu att det som jag trodde var en antenningång egentligen bara är en koxialingång för FM-radio. Hur fan ska man koppla då för att få ut tv-ljudet, för hemmabions scartkontakt är väl bara en utgång och inte en ingång?)



Du kan ju alltid testa med att koppla en Coxial från Digital out på boxen (om den har sån) till Digital in på systemet. Sedan är det bara att trycka på DI så får du ut ljudet digitalt 5.1 för de kanaler som sänder.
En annan variant är om du kopplar en vanlig RCA (Röd,Vit) från din tv´s Audio out. Och sen in till AUX på systemet. På så vis får du ut allt ljud från din tv via systemet. För det var la de du ville?

EDIT
Kom på att du kan även testa detta:

Om du använder scarten från DVD/Systemet till din tv, Så räcker det att du trycker på TV på systemet så skall du få ut ljudet från din tv till systemet. Detta har funkat för mig. Då hade jag iofs Kabeltv och hade en vanlig Antenn in i tvn.
Men du kan ju alltid testa koppla in en scart mellan dvd/system till tv. Och sedan scart från box till tv. (kräver 2 scart på tvn) och se om ljudet kommer. Men annars är lösningen lättats med RCA eller en digital Coxial som jag skrev ovan. Lycka till!

Redigerat av Mushunt, 22 januari 2008 - 19:14.


#99

Postad 22 januari 2008 - 19:53

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hej igen. dig.koaxial-ingången är upptagen av min dator så det är dessvärre kört. Funkar det att skcicka ljudet från tv:n till hemmabion även fast man har dig.box?

#100

Postad 22 januari 2008 - 19:57

jimboyummin
  • jimboyummin
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Ahh såg nu att du utökat ditt svar lite. Tack för hjälpen, ska testa det där med att koppla ett par RCA från tv:n till hemmabion annars kan jag ju testa ditt förslag med scart.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.