Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bose lifestyle v30 i stort rum?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bose Lifestyle V30 (Hemmabiosystem) 7 8,12 (7) Inga priser

#1

Postad 17 mars 2015 - 20:57

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej.

Är måttligt inne på hemmabio, uppskattar såklart ett schysst system men är på intet sätt besatt och superkrävande.
 

Det som är schysst med bosegrejorna e ju storleken och att de i mina öron spelar väldigt bra med tanke på storleken.

Hade tidigare ett acoustimass nånting som ja tyckte va skitnice.

 

Men nu i vårt nya vardagsrum vill ja ha nått o fått erbjudande om ett begat v30.

 

Det ja e osäker på e storleken då de e 280 i takhöjd och ja vill ha högtalarna rätt högt placerat, samt att "delen" av vardags rummet de ska sitta i kanske är 60-70kvm.

 

Blir ett sånt ljud spinkigt där?

 

MVH/

 



#2

Postad 18 mars 2015 - 14:58

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Ingen som har någon uppfattning?

Skiljer sig ljudet avsevärt mot deras större anläggningar?

 

MVH/



#3

Postad 18 mars 2015 - 15:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Dyrt skräp om du frågar mig.

#4

Postad 18 mars 2015 - 15:48

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jo jag har förstått att många tycker det.
Är som sagt mkt impad av mitt gamla acoustimass system, men då va de iof med nån form av flagskeppsreciver från sony..

 

Men som en polare sa att om man börjar bli mer avacerad än Bose systemen så är man "farbror barbro" vilket ja kan köpa lite;)



#5

Postad 18 mars 2015 - 16:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Å andra sidan kan det inte bli mindre avancerat än BOSE-systemen. De låter ju hemskt. Varför inte bara skaffa ett par trevliga stereohögtalare och strunta i surround. Då får du bättre ljud och slipper nördstämpel (om du är rädd för det).;)

Redigerat av hassesolo, 18 mars 2015 - 16:36.


#6

Postad 18 mars 2015 - 17:37

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Eftersom du frågade om ingen hade någon uppfattning så kan du få min.

I min värld är man " farbror Barbro " om man köper Bose.
De är bäst i världen på en sak bland alla tillverkare av ljud, marknadsföring och på att bygga varumärke.

Det måste vara något magisk med bokstäverna BO för heter en anläggning så kan den låta helt OK men var 10 gånger för dyr, med tillägget se efter Bo så är det bara tio gånger för dyrt men låter inte ens ok tycker jag.

Skippa Bose och köp vilket system som helst för 5-6 tusen om du nu måste ha en för liten ljudanläggning, eller gå på hassesolo rekommendation. Ett alternativ är också att välja reciever och ett subsat system med omsorg och få något ganska liten och snyggt som låter mycket bättre för ca halva nypriset av Bose V30.

Läs detta test, jag blev ännu mer anti Bose subben är inte ens i mdf den är i spånskiva.

http://www.ljudochbi...e-lifestyle-v30

Sorry, men du frågade om ingen hade en uppfattning.

Lycka till med ljud i rummet.

#7

Postad 18 mars 2015 - 18:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Men BOSE gör i alla fall hörlurar med bra bullerreducering.:)

#8

Postad 18 mars 2015 - 20:28

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Men BOSE gör i alla fall hörlurar med bra bullerreducering.:)


Nu ska jag vara lite elak, vet du varför de gör dem? För de behövs när man lyssnar på resten av deras produkter! 😀😀

#9

Postad 19 mars 2015 - 09:09

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Haha alltså jag har som sagt förstått att de som är väldigt insatt inte ger så mkt för Bose.

Precis som jag som bilinsatt inte ger så mkt för Audi, men det gör ju inte bilen sämre i de som gillar märkets ögon:D

Så ja vill bara veta om ett sånt sånt system funkar i ett större rum..

 

MVH/



#10

Postad 19 mars 2015 - 09:47

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Haha alltså jag har som sagt förstått att de som är väldigt insatt inte ger så mkt för Bose.
Precis som jag som bilinsatt inte ger så mkt för Audi, men det gör ju inte bilen sämre i de som gillar märkets ögon:D

Så ja vill bara veta om ett sånt sånt system funkar i ett större rum..

MVH/

Ärligt så funkar det väl om man inte vill kunna spela högt, men det gäller alla mindre sub/sat system i ett så stort rum.
Det vi ( tror jag kan skriva vi ) mest har emot Bose är det extrema överpriset.

Ett Bose för 25-30 tusen får oftas skämmas jämfört med en kombo av en reciever och ett 5.1 sub/sat för 7-8 tusen och du brukar det billiga ha högre finish typ High gloss

Redigerat av OMD28, 19 mars 2015 - 09:54.


#11

Postad 19 mars 2015 - 10:05

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Men nu köper jag ju ett begagnat system mellan 5-10k, annars håller jag helt klart med att det är en annan historia..
Och betalar man för nytt så köper man såklart en rejäl kompromiss, men för oss tuktade så får man va glad om man får sätta upp ens små vita kuber på väggarna, och i bästa fall brassa på lite på fredags em..

Vet ni om man kan lägga till en extern/extra sum på deras org recievers?
på mitt gamla system satt ja en en extra aktiv sub vilket gjorde väldigt mkt.

 

MVH/

 

Ärligt så funkar det väl om man inte vill kunna spela högt, men det gäller alla mindre sub/sat system i ett så stort rum.
Det vi ( tror jag kan skriva vi ) mest har emot Bose är det extrema överpriset.

Ett Bose för 25-30 tusen får oftas skämmas jämfört med en kombo av en reciever och ett 5.1 sub/sat för 7-8 tusen och du brukar det billiga ha högre finish typ High gloss


Redigerat av niol, 19 mars 2015 - 10:07.


#12

Postad 19 mars 2015 - 10:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
BOSE lifestyle är inte en Audi, det är en Yugo till audipris.
Men eftersom det är frun som bestämmer hemma hos dig så finns det egentligen inget att diskutera. Du kommer att få leva med skitljud om du inte får frun att kompromissa.

#13

Postad 19 mars 2015 - 10:51

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

BOSE lifestyle är inte en Audi, det är en Yugo till audipris.
Men eftersom det är frun som bestämmer hemma hos dig så finns det egentligen inget att diskutera. Du kommer att få leva med skitljud om du inte får frun att kompromissa.

Det är jobbig att var olyckligt gift😀😀😀

#14

Postad 19 mars 2015 - 11:02

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Men nu köper jag ju ett begagnat system mellan 5-10k, annars håller jag helt klart med att det är en annan historia..
Och betalar man för nytt så köper man såklart en rejäl kompromiss, men för oss tuktade så får man va glad om man får sätta upp ens små vita kuber på väggarna, och i bästa fall brassa på lite på fredags em..

Vet ni om man kan lägga till en extern/extra sum på deras org recievers?
på mitt gamla system satt ja en en extra aktiv sub vilket gjorde väldigt mkt.
 
MVH/


Jag tror det blir svårt att koppla in en extra sub, Bose subbar brukar vara hjärtat i systemer med alla andra högtalar anslutna där.
Enda gången jag riktigt jämfört Bose var något system som kostade ca 20000:- och jämförde mot dessa högtalare med en Onkyo reciever för straxt över 3000:- så totalpris nytt ca 7500:- och det var så otroligt mycket bättre än Bose på alla punkter.
https://www.prisjakt...kt.php?p=806326
Men framför allt subben var en annan värld.
Bose kör ju oftast med bandpasslådor i basen. Alltså en sluten låda med en kammare framför med ett basreflexrör. Och alla som vet lite om basreflexportar vet att de stäms av för att jobba vid ett väldigt smal frekvensområde som förhåller sig till element/låda parametrar och fysiska lager. Så lite elakt men faktisk inte helt långt från sanningen så är en sådan sub lika musikalisk som en kyrkorgel med en pipa.

#15

Postad 21 mars 2015 - 12:59

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Som sagt, måste det vara supersmått, vitt och rätt billigt blir det inte bra oavsett. Men kolla på Dls vägghögtalare och en sub.

#16

Postad 23 mars 2015 - 09:46

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Har det blivit något köp?  Blev du nöjd?

 

Lite roligt med de ganska många trådarna där trådstartaren bestämt sig för att köpa något som resten av forumet tycker är skräp:

 

TS: "Jag vill köpa xxx" [förväntar sig att höra att det är bra, trots att det ofta är överprissatt skräp typ Bose, Beats-lurar, Monster-kablar m.m.]

Forum:  "Det är dyrt skräp!"

TS: "Men jag är ingen nörd!  Det är väl bra nog för mig?"

Forum:  "Det är fortfarande dyrt skräp!"

TS: "Men utseendet..."

Forum: "Det är dyrt skräp, även jämfört med andra design-saker."

 

Och sen dör trådarna alltid och ingen får höra om TS tog till sig visdomen eller bestämde sig för att alla på forumet har fel och saken visst är bra.



#17

Postad 31 mars 2015 - 20:49

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Visst är det så.

#18

Postad 15 april 2015 - 15:28

johane77
  • johane77
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Hallå!

 

Har nu köpt ett Lifestyle 535II demo på elgiganten för 15000:-. Jag kan helt klart rekommendera detta system! Har haft bra utrustning tidigare som jag kan jämföra med... En tjusning med ljudbilden är ju att man inte hör varifrån ljudet kommer, vilket kan vara till fördel för Bose då man knappt ser högtalarna...

 

https://www.minhembio.com/johane77



#19

Postad 16 april 2015 - 15:36

niol
  • niol
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Vart deprimerad och okade inte kliva upp efter era hatiska inlägg, nu har jag kämpat mig tillbaks!

Jag har köpt ett  jätterenoveringsobjekt och har inte haft tid att kolla här.

Jag är fortfarande helt inne på ett bose system då ja va extremt nöjd med mitt förra men jag tror jag ska köpa ett acoustimass som jag kopplar till en extern reciver och en extra sub.

 

Jag får rapportera om hur det går senare:)

 

MVH/



#20

Postad 18 april 2015 - 07:39

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Det ska bli intressant när du återkopplar, men jag tror du kommer bli nöjd.
Möjligtvis kan ett sub/sat system upplevas lite för klent i ett så stort rum, men som jag skrev tidigare så är det generellt med små högtalare inget specifikt för Bose.

Det är vettigt att köpa högtalare som ansluts till en " vanlig " reciever då har man fler möjligheter i framtiden.

Jag förstår att ditt senaste inlägg är med glimten i ögat, men vi vill egentligen bara spara pengar åt dig eller ge dig bättre ljud för pengarna.

Lycka till😀😀

#21

Postad 18 april 2015 - 11:16

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Hallå!

 

Har nu köpt ett Lifestyle 535II demo på elgiganten för 15000:-. Jag kan helt klart rekommendera detta system! Har haft bra utrustning tidigare som jag kan jämföra med... En tjusning med ljudbilden är ju att man inte hör varifrån ljudet kommer, vilket kan vara till fördel för Bose då man knappt ser högtalarna...

 

https://www.minhembio.com/johane77

 

För dom pengarna är det klockrent!



#22

Postad 08 juni 2015 - 21:09

johane77
  • johane77
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Fortfarande sjukt nöjd! 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.