Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare Proson RV 1800 DTS - nåt att ha?

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 november 2002 - 00:40

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Är den förstärkaren något att ha?? Funktionalitet / Kraft m.m.

Så här står det på deras hemsida:
"Med sin 800 VA transformator har RV 1800 en av de kraftigaste strömkällorna på marknaden.
Detta gör att RV 1800 kan leverera 5 x 100 W samtidigt på alla kanaler, inte som de flesta
andra förstärkare, 100 W ena kanalen driven. Vem vill lyssna på en kanal i taget på en
hemmabio anläggning? Inte vi i alla fall."

Är det verkligen inte så på alla förstärkare med någon form av klass...[?]

Vill gärna ha svar från folk som har en likadan, som alltså har stor erfarenhet av den och inte bara lyssnat på den 5min. i en butik...[}:D]

Ändrar din ämnesrubrik för att klargöra vad tråden handlar om. Tänk på att vara så tydlig som möjligt vid skapandet av trådar
/preacher - moderator

#2

Postad 26 november 2002 - 00:46

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
dem har gkort en test i detta eller förra numret av hembiotidningen, gå ner och läs den på biblioteket billigt och bra.

#3

Postad 26 november 2002 - 00:47

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Jo men visst, och Proson gör ju verkligen förstärkare av klass, det vet ju alla![xx(][}:)]

Det är möjlig att dom syftar på nåt gammalt budget problem som fanns för tio år sen eller nåt?!

Så funkar inte dagens stärkare.

#4

Postad 26 november 2002 - 01:02

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Fråga Matså här inne.
Har för mig att han har en sådan.

#5

Postad 26 november 2002 - 01:08

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
Jag har en också en sådan.

Är vad ni som inte testat den än säger, mycket nöjd med den. Kalasljud, och jädrans strömstark. Suverän till DD och DTS, har iofs haft min i snart ett år, men när jag köpte den tror jag knappast man fick bättre reciever för pengarna (ca 3000 kr..)

#6

Postad 26 november 2002 - 01:32

Unregistered31b537cd
  • Unregistered31b537cd
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Den är bättre än dom flesta verkar tro, det är ju dessutom inte en proson utan en Akai har jag för mig med prosonlogga. Du kommer nog inte att bli besviken på kraften i den snarare isåfall att den inte är så modern numera den saknar ju tex dpl2

#7

Postad 26 november 2002 - 01:38

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Jag har en sån.
Köpte beg. för 2000:-
Har inte märkt av några nackdelar förutom att jag tycker hörlursutgången brusar rätt mycket (iaf på den jag har). (Dock är den tyst "i högtalaren") Jämförde med denon stärkare (med någon minuts mellanrum). Det var inga påtagliga förändringar eller färgningar i ljudet (märkte ingen skillnad just då). Tyckte nästan att stereobilden tom var tydligare, men det kan säkerligen ha varit inbillning. Den var iaf inte sämre. Bas, diskant, balans, night-mode kontroll hade varit bra att ha på fjärren dock.
Annars har den alla funktioner som jag behöver. Spelar högt utan missfärgningar vad jag märkt iaf.
Frågan är om den är så mycket dåligare än panasonic, technics, yamaha o allt annat från matsu****a eller var det nu kommer från. Skulle gärna vilja göra ett A/B-test.
Vilken schysst stärkare man än har så tror jag nog oliketerna är rätt små pga att _de flesta_ hör mer rummets påverkan än på förstärkarnas små variationer i återgivning. (tror jag iaf). (jag undrar jag om det finns någon här som tycker annorlunda :)))
Jag har ett rätt kraftigt NAD-slutsteg som jag skulle kunna jämföra med.. kanske imorron om jag är pigg då ;)

#8

Postad 26 november 2002 - 03:07

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by FeindflugX
night-mode kontroll hade varit bra att ha på fjärren dock.Du menar dom släcker ner displayen och alla lampor så att recievern blir helt släckt? Det finns en knapp för det på fjärren! Jag använder den ofta [:)]

#9

Postad 26 november 2002 - 04:16

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Det ÄR en AKAI med Proson-logga.
Lånade en sån från min handlare när jag väntade på min H/K AVR7000.
Jag har aldrig gillat Proson och skulle jag inte vetat att det egentligen var en AKAI jag fick låna, skulle jag slängt den efter killen när han kom med den.....[}:)]

Den är inte lika bra som H/K:n vad gäller kvaliten på ljudet, men kraft har den....
Som budget-stärkare är den väldigt bra....trots loggan...[:D]

Erick: "Nightmode" betyder att alla snabba, höga ljud dämpas, så inte grannen far upp mitt i natten när man tittar på film...mycket användbart...[;)]


"Med sin 800 VA transformator har RV 1800 en av de kraftigaste strömkällorna på marknaden.
Detta gör att RV 1800 kan leverera 5 x 100 W samtidigt på alla kanaler, inte som de flesta
andra förstärkare, 100 W ena kanalen driven. Vem vill lyssna på en kanal i taget på en
hemmabio anläggning? Inte vi i alla fall."


När dom säger sådana här saker, tror jag än mindre på att nån på Proson vet vad han/hon gör...[:D]

#10

Postad 26 november 2002 - 09:11

Unregistered7558265a
  • Unregistered7558265a
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har en Proson RV 1800 DTS och är helnöjd med den. Jag har iof. inte så mycket att jämföra med, men för det behovet jag har räcker den gott. Och att det skulle vara en mindre bra reciver bara för att den är billig tycker jag inte. Men visst, vill man ha DPL2, THX etc. så är man ju illa ute!

#11

Postad 26 november 2002 - 10:41

Unregistered7558265a
  • Unregistered7558265a
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
5*55 watt?! Tycker att det låter lite konstigt...

#12

Postad 26 november 2002 - 10:48

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Agamemnon
"Med sin 800 VA transformator har RV 1800 en av de kraftigaste strömkällorna på marknaden.
Detta gör att RV 1800 kan leverera 5 x 100 W samtidigt på alla kanaler, inte som de flesta
andra förstärkare, 100 W ena kanalen driven. Vem vill lyssna på en kanal i taget på en
hemmabio anläggning? Inte vi i alla fall."

När dom säger sådana här saker, tror jag än mindre på att nån på Proson vet vad han/hon gör...[;)]


Äh, liknande svammel kan man också hitta i vilken hifitidning/butik som helst tycker jag.

Det med volymen som stigit av sig själv hände mig också en gång för ett tag sen. Men den har alltid stått på och har inte hänt fler gånger så man får väl hoppas att det var en en-gångs företeelse. Klart störit annars :)
Jag har dock varit med om detta på andra apparater också, och inte bara hemma hos mig.
Nån som vet vad det beror på?

#13

Postad 26 november 2002 - 11:18

Unregistered32074
  • Unregistered32074
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag kan bli så j**** trött på allt tjat om Proson här på
forumet,är det så mycket att snacka om egentligen.
Föga imponerande grejer..
När man har varit på fabriken och sett alla som jobbar
där inkl.folket på försäljning och marknadsföringsavd. som för övrigt
består av mest tjejer som halkat in på en räkmacka
så har man inget större förtroende för vad dom skriver.

#14

Postad 26 november 2002 - 12:21

Razorblade
  • Razorblade
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
vadå är det nå fel på tjejer eller?

#15

Postad 26 november 2002 - 12:49

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by dad
Jag kan bli så j**** trött på allt tjat om Proson här på
forumet,är det så mycket att snacka om egentligen.
Föga imponerande grejer..
När man har varit på fabriken och sett alla som jobbar
där inkl.folket på försäljning och marknadsföringsavd. som för övrigt
består av mest tjejer som halkat in på en räkmacka
så har man inget större förtroende för vad dom skriver.


Kort o gott: du påstår att förstärkaren är dålig?
Motivera gärna lite mer också isåfall.
Dina erfarenheter från besöket i fabriken kan ju vara intressant också om du kanske kan skriva lite mer vad du egentligen menar.
Om du tycker det är tjatigt om proson så kan du väl låta bli att läsa tråden eller?
Rubriken säger ju att det handlar om proson.

#16

Postad 26 november 2002 - 12:57

Unregistered6c6c2b97
  • Unregistered6c6c2b97
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
jaja men det dumma med detta är i deras reklam att: Vem vill lyssna på en kanal i taget på en
hemmabio anläggning? Inte vi i alla fall."....5 x 100 W samtidigt på alla kanaler, inte som de flesta
andra förstärkare, 100 W ena kanalen driven.


men det är ju det som är det dåliga i reklamen enligt test i hemmabiotidningen så klarar den inte ens av 55Watt på ena kanalen driven. som de säger! att de inte mäter på det viset...

#17

Postad 26 november 2002 - 13:01

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Alla vet ju igentligen HUR intresserade och insatta tjejer BRUKAR vara i detta område, då är det väl bara att erkänna att det är konstigt att det nästan bara är tjejer som står för marknadsföring och försäljning!

SIBA/ELGIGANTEN/ONOFF-syndromet.

Påstår inte att det bara är tjejer som inte är intresserade, men helt klart störst utsträckning!

Ungefär lika vanligt som att det skulle vara flest män som jobbar i en tex. parfymeria där dom bara är pga. att det var ett jobb ledigt!
Brudarna skulle nog bli överlyckliga av att få så kompetent hjälp så hade blivit helt yill sig i trasorna!

#18

Postad 26 november 2002 - 13:40

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Bas-Bjorn
men det är ju det som är det dåliga i reklamen enligt test i hemmabiotidningen så klarar den inte ens av 55Watt på ena kanalen driven. som de säger! att de inte mäter på det viset...

? Lite konstig meningsbyggnad på slutet där :)
Men ja, det låter ju dock oroväckande. Både att proson anger så fel och att den isåfall är ganska klen effektmässigt.
Vad står det mer? Är all effekt vi talar om i DIN-standard? mycket. Om du har tid så citera gärna det viktigaste från testen. Även de positiva grejerna om det finns.

#19

Postad 26 november 2002 - 13:50

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Dr. Death
Alla vet ju igentligen HUR intresserade och insatta tjejer BRUKAR vara i detta område, då är det väl bara att erkänna att det är konstigt att det nästan bara är tjejer som står för marknadsföring och försäljning!

Men som sagt, svammel finns det överallt. Inte bara proson/siba etc.
Kanske är tjejerna billigare, då kan dom sälja produkten billigare. :-)

Nä, jag vetefan.
Huvudsaken att den fungerar bra, särskilt med priset i åtanke, och det tycker jag att den gör.

#20

Postad 26 november 2002 - 13:52

Unregistered32074
  • Unregistered32074
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Inget ont om tjejer,hade dom varit intresserade så skulle
det nog inte varit något större problem. Men kan man
inte skilja på aktiv och passiv bas så kanske man inte är så
intresserad (stötte på en säljerska).

#21

Postad 26 november 2002 - 13:54

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
som vanligt när det är något billigare märke som har gjort en produkt så en den skitdålig....eller..

denon, h/k och allt annat elektriskt ...tillverkas säkert på max 30 stora fabriker sen köper tillverkarna in dom sakerna o vips så är den här förstärkaren värd 35 000 kr...logik??



men sånt e livet...

köp du proson det är bra grejor...

är alla som skriver inlägg elektriker som vet allt om förstärkare..NEJ det är personliga åsikter..(jag är ingen heller)

#22

Postad 26 november 2002 - 14:13

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0
Jag är utbildad elektriker från början, betyder det att jag vet mer än dig som är en bagare?

Att H/K lägger tillverkningen i en annan tillverkares fabriker betyder ju knappast att den blir sämre än om de byggt den själva va? Den andra fabriken får förstås en detaljerad ritning som de bygger efter. Om killen som drar i skruvarna får lön av H/K, Toshiba, eller Volvo tycker jag inte spelar så stor roll, det handlar ju i slutändan om konstruktionen och de ingående komponenterna.

Jag säger inte att Prosons förstärkare är dålig, men du är verkligen lite väl "pro proson" utan att egentligen ha några andra argument än att "dyrare inte är bättre".
Det gamla talesättet "man får vad man betalar för" äger faktiskt en hel del sanning vare sig du vill hålla med om det eller inte. Det är något jag kommit fram till efter att ha ägt både billiga och dyra saker. Visst kan man göra "fynd" ibland, men generellt så kostar kvalitet.

#23

Postad 26 november 2002 - 14:24

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Jepp jag har en Proson som jag skall sälja(2300:-), har en Arcam 100 nu som är bättre naturligtvis. Men som budget förstärkare är den mycket bra, som jag sagt innan så är den helt fantastiskt när det gäller att se film med. Ja, jag har också läst testet, men håller inte alltid med dom, för jag(min personliga åsikt) tyckte surroundljudet är bättre än vad de tyckte. Tvåkanalsljudet är sisådär, men betydligt bättre än micromaskiner.

Apropå att den bara skulle ge 55 watt perkanal. Vem bryr sig om det? Vi har ett rum på ca 40 kvm och höjer jag ljudet till 50 och ser tillex Starwars så kan jag lova att det hörs och blir över.


Och sedan blir jag förbannad på alla idioter som som blir sura för att någon tar upp Proson. Ursäkta mig, men det är ingen lag på att vi endast skall diskutera finare märken.

#24

Postad 26 november 2002 - 14:34

Unregisteredffaec150
  • Unregisteredffaec150
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Var det inte en akai egentligen?
Akai som tillverkas av matsu****a som använder thomsons fabrik som även tillverkar h/k.
Så egentligen är det en h/k.

nä, ok.. skoja bara.. calm down :)

#25

Postad 26 november 2002 - 14:54

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Loco jag är jäkligt trött på uttrycket "man får vad man betalar för". Jag kan ha fel men jag för mig att folk som säger så är några finkorkade idioter som har näsan i vädret och fnyser så fort det inte är tex Martin Logan.

#26

Postad 26 november 2002 - 15:04

Unregistered32074
  • Unregistered32074
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag blir så jäkla trött på idioter som blir jäkligt
trötta på uttrycket "man får vad man betalar för.
Finns det nån lag på att man inte får skriva så.

#27

Postad 26 november 2002 - 15:17

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Loco.spk

Jag är utbildad elektriker från början, betyder det att jag vet mer än dig som är en bagare?

Att H/K lägger tillverkningen i en annan tillverkares fabriker betyder ju knappast att den blir sämre än om de byggt den själva va? Den andra fabriken får förstås en detaljerad ritning som de bygger efter. Om killen som drar i skruvarna får lön av H/K, Toshiba, eller Volvo tycker jag inte spelar så stor roll, det handlar ju i slutändan om konstruktionen och de ingående komponenterna.

Jag säger inte att Prosons förstärkare är dålig, men du är verkligen lite väl "pro proson" utan att egentligen ha några andra argument än att "dyrare inte är bättre".
Det gamla talesättet "man får vad man betalar för" äger faktiskt en hel del sanning vare sig du vill hålla med om det eller inte. Det är något jag kommit fram till efter att ha ägt både billiga och dyra saker. Visst kan man göra "fynd" ibland, men generellt så kostar kvalitet.

japp klart du vet mer om det än jag...
det är ju det jag menar...jag kan baka och är bra på det..
det mesta är ju personliga åsikter...
jag är fullt medveten att där finns bättre högtalare men...då kostar det oxå. Eller hur???

#28

Postad 26 november 2002 - 16:48

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Precis dad. Va menar du? Jag blir så trött eftersom jag vet att de som skriver så är bara ute efter för att spela högfärdiga. Ts ts kostar det så lite då är det totalt skit. Sådant säger de många av dem utan att de själva har kollat det. Jag säger så eftersom många som säger så skriver så.

Självklart påstår jag inte att budget modellerna kan tävla med de som kostar mera, men ibland känns det som folk som levererar uttrycket är högfärdiga personer.

#29

Postad 26 november 2002 - 16:51

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Kan inte sandstream71 fixa ett separat Proson forum, där alla bottenskrapsbudget diggare kan sitta och berätta hur bra Proson är hit och dit?!

För mig får Proson IKEA:s bokhylla "BILLY" att framstå som en exlusiv lyxmöbel av absolut högsta byggkvalitet![}:)]

Vet inte var Proson låter bygga sina "Hi-End" prylar men det lär INTE vara sverige med tanke på försäljnings priset!

ÄR det i sverige som måste det ju vara ÄNNU sämre komponenter än man först trodde, oxå med tanke på priset!

#30

Postad 26 november 2002 - 16:54

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Mina vänner, det var dumt av mig att använda ordet idioter. Men jag har aldrig gillat utttrycket man får vad man betalar för. För mig personligen så betyder det att allt under en summa är totalt skit och allt över den summan är Himmelriket. Jag köper inte det.

#31

Postad 26 november 2002 - 17:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Anledningen till att saker kostar lite är just för att det är skit och dom kan inte ta mer betalt för det än dom gör!!!


Att säga att man får vad man betalar för är ju bara att fötterna på jorden och inte lura sig själv(blir ju bara patetiskt)
kvalitetsmedveten helt enkelt!


Jag tex. hade aldrig ägt en egen förstärkare/stereo eller nåt liknande i hela mitt liv förrän jag fyllde 23år och blev sugen på hembio, då gick jag direkt och köpte en stärkare för 8000kr, högtalare för 16000kr(ink sub), dvd 3000kr(vilket jag fortfarande ångrar fast jag bytt ut den till en bättre), väntade ett och ett halv år och köpte sen en projje med!


Jag är INTE rik på nåt sätt, men antingen köper jag bra prylar eller så skiter jag hellre i det!


Obs. nånstans i ovanstående röra så bytte jag stärkaren till en YAMAHA AX-1 för 17000kr(EXTREMT billigt för den, NY, blåste elgiganten[}:)])

DVD:n bytte jag från en samsung till en Pioneer 717.

#32

Postad 26 november 2002 - 17:42

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Fy fan vilket onödigt jäkla tjafs det vart för att man frågade ifall Proson-stärkaren var nåt att ha...

Uppenbarligen så har jag inte en sån stor budget när man kollar in sådana stärkare men det betyder inte att man köper skit för den delen heller...[}:)]

Det är ju självklart att inte Proson-stärkaren kan tävla med H/K och liknande HighEnd märken. Men det är inte så att Proson "bor i en papperskorg medans H/K bor i miljonvilla i Beverly Hills".

Från Proson-hemsidan:

Återigen får vi ett testresultat som visar att vi når de mål vi strävar efter "en utmärkelse för prisvärdhet". Sen att den även får ett antal fina omdömmen ökar bara VILL HA känslan.

Citat från testet i HemmaBio: (enligt proson-sidan)

"Prosonreceivern spelar med stor pondus och bra attack. Den har dessutom det djupaste och mest övertygande basfundamentet i testet."

"Receivern spelar med massor av ######r anamma"

"Väljer man ett par högtalare med ett par mjukare diskanter så har man dock en klar partyvinnare"

"Till sist: Glöm inte bort att Proson har möjlighet till externa
slutsteg, så utveckla kan man göra länge."

Kan väl inte vara så mycket skräp ifall den får sådana uttalanden.

#33

Postad 26 november 2002 - 17:54

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
jo.

#34

Postad 26 november 2002 - 18:10

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Barnsligt svar dr death, men du tyckte du var rolig.[:)!]

#35

Postad 26 november 2002 - 18:12

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Dr death det för stå för dig, men det finns många bra förstärkare under 17000 kr och jag kan säga dig att Prosonen duger bra till filmtittande. Anser du också att Blackdiamond är skräp eftersom de bara kostar ca 5000 kr eller Hk 670??

#36

Postad 26 november 2002 - 18:18

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Kan tala om för dig dr death att jag har högtalare Ego 515 som är långt ifrån skit. Jag lyssnade på en del och fastnade för dom, spelar speciellt bra vid musik som jazz, Pink Floyd och Tangerine dream. Ok högtalare som är dyrare spelar såklart med bättre närvarokänsla osv. Men för 3000 kr är de helt fantastiska och långt ifrån skit. Är mycket nöjd med dom.

#37

Postad 26 november 2002 - 18:19

Unregisteredba8fd6d0
  • Unregisteredba8fd6d0
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Precis som Proson själv skriver så har dom fått bra kritik i tester, antagligen i tester med andra förstärkade i samma prisklass och då är det ju relativt till de andra förstärkarna (logiskt?).

Är Proson bra? Både ja och nej.

Proson är ett utmärkt budget/lågpris-märke som tillverkar bra produkter för en billig peng. Men som flera säger så kan man inte jämföra det med H/K t.ex. men det är INTE MENINGEN iheller! Proson säger sig inte vara världsledande aktörer på marknaden, varför då jämföra de med sådana märken?

#38

Postad 26 november 2002 - 18:19

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Kan inte Perra fixa ett eget forum åt töntar som Dr Death som tror han är något?

#39

Postad 26 november 2002 - 18:21

Unregisteredba8fd6d0
  • Unregisteredba8fd6d0
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Nu behöver vi väl inte bli personliga? (även som Deaths inlägg var ytterst barnsligt).

#40

Postad 26 november 2002 - 18:24

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Sedan det uttalandet att tönten Dr Death köper en anläggning för 17000 kr, så du menar att det är löjligt att köpa under det priset? Herregud många har faktiskt inte råd att gå upp i de summorna, men vill njuta av surround.

#41

Postad 26 november 2002 - 18:27

Unregisteredba8fd6d0
  • Unregisteredba8fd6d0
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Håller med till 100%. Vill man inte lägga så mycket pengar på det så är Proson ett utmärkt val. SÅ gigantisk skillnad är det inte så att man inte kan avnjuta bra surround bara för att man använder Proson.

#42

Postad 26 november 2002 - 19:19

Unregistered32074
  • Unregistered32074
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
quote:Loco jag är jäkligt trött på uttrycket "man får vad man betalar för".
quote:Och sedan blir jag förbannad på alla idioter som som blir sura för att någon tar upp Proson. Ursäkta mig, men det är ingen lag på att vi endast skall diskutera finare märken. quote:Jag blir så jäkla trött på idioter som blir jäkligt
trötta på uttrycket "man får vad man betalar för.
Finns det nån lag på att man inte får skriva så
IRONI Matså

#43

Postad 26 november 2002 - 20:01

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0
Phu Matså. Det är då lustigt vad du ska missförstå allt.
Jag sa aldrig att Prosons förstärkare är skit.
Vad jag sa var att det ligger mycket i att man får vad man betalar för, och det står jag för.
Din Proson kan inte tävla med t.ex. en H/K för dubbla priset och det tror jag inte ens du kan påstå.
Så vad i "man får vad man betalar för" är fel?

Lägg ner de här griniga inläggen du alltid gör i samband med dessa diskusioner, du får det bara att låta som om du egentligen skäms över dina prylar.

#44

Postad 26 november 2002 - 20:51

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Dr. Death
Kan inte sandstream71 fixa ett separat Proson forum, där alla bottenskrapsbudget diggare kan sitta och berätta hur bra Proson är hit och dit?!

För mig får Proson IKEA:s bokhylla "BILLY" att framstå som en exlusiv lyxmöbel av absolut högsta byggkvalitet![}:)]

Vet inte var Proson låter bygga sina "Hi-End" prylar men det lär INTE vara sverige med tanke på försäljnings priset!

ÄR det i sverige som måste det ju vara ÄNNU sämre komponenter än man först trodde, oxå med tanke på priset!


skulle bara berätta för herr pellejöns (DR NÖRD)
att ikea är världsledande gör möbler som sedan dom mindre möbeltillverkarna apar efter....och inte gör dom det bättre....
finns ju en anledning till att ikea är världens största möbeltillverkare


och sedan säger du att det är på grund av att dom tillverkar dom i utlandet dom inte är bra ...men då dom tillverkar dom i sverige så är dom ännu sämre....
får mig att tro att du inte har en aning om elektronikprylar överhuvud taget ..

antagligen är du en hönshjärna som springer omkring o kluckar ....oooohhh mina grejor är bäst alla andra är sämst...

kan du klura ut att sätta igång din förstärkare eller din mamma hjälper dig....[};)]

#45

Postad 26 november 2002 - 20:58

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
matså:

Det var nog det värsta påhopp jag personligen varit med om på detta forum.[:)!]

Och du kallar MIG barnslig, bara för att inte JAG är lika snål som vissa och nöjer mig med vad som helst!

Jag har alltid resonerat så därav har jag få men BRA prylar, det ger mig mer.

När jag var 12år så var det poplärt med radiostyrda bilar, polare m.m. sprang och köpte billiga bilar hit och dit medan jag sparade pengar/jobbade (klippte gräs) så att jag kunde köpa den jag VILLE ha även om den kostade mig nästan 4000kr. men sen var jag sten nöjd!

Vissa har högre krav.

Jag tycker inte allt billigt är skit, förutom det allra billigaste!
2000-3000kr för en förstärkare är ett skämt för mig, det är ingen seriöst hjärta till en anläggning utan en leksak(en dyr sådan) vid 5000kr brukar det börjar likna nåt enligt mig.

Och sen att du dessutom lyckas missuppfatta uttrycket "man får vad man betalar för" är en bedrift i sig!

Ganska självklart, tillverkarna kan inte trolla, och jag tror inte stjäl komponenter heller!

17000kr för förstärkare(som i detta fallet var billigt på allvar) är INGET som jag anser att man måste köpa, jag ville ha den för att jag gillar kvalitetsprylar och jag kunde få den till kanonpris(näst billigaste i sverige var 25000kr, vissa tog 29000kr).

Jag köper det mesta på avbetalning (då känns det inte så farligt).

Jag gillar Black Diamond som du nämnde, kanske därför jag köpte Blue Diamond med tillhörande center och surround(även om jag börjar bli lite trött på dom)!

Men det kvittar väl igentligen vad det är man funderar på att köpa, det som är lägst i en serie av produkter ÄR sämst/billigast, thats it!

För mig är det som sagt kvalitet och inte kvantitet som gäller!

MEN du, matså, du får så gärna intala dig hur bra det är med bottenskraps prylar hur mycket du vill, du behöver inte kalla mig för tönt för det.

EDIT: Hade glömt INGET![;))]

#46

Postad 26 november 2002 - 21:07

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
heheheeheheheheheeh

Dr.Death
Proffesionell hemtillverkning av bruna subbaskablar!

bruna....bajsbruna..fulla av skit samma med hans anläggning......förstäkaren är vä tillverkad av SABA

#47

Postad 26 november 2002 - 21:18

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by bagiz
quote:Originally posted by Dr. Death
Kan inte sandstream71 fixa ett separat Proson forum, där alla bottenskrapsbudget diggare kan sitta och berätta hur bra Proson är hit och dit?!

För mig får Proson IKEA:s bokhylla "BILLY" att framstå som en exlusiv lyxmöbel av absolut högsta byggkvalitet![}:)]

Vet inte var Proson låter bygga sina "Hi-End" prylar men det lär INTE vara sverige med tanke på försäljnings priset!

ÄR det i sverige som måste det ju vara ÄNNU sämre komponenter än man först trodde, oxå med tanke på priset!


skulle bara berätta för herr pellejöns (DR NÖRD)
att ikea är världsledande gör möbler som sedan dom mindre möbeltillverkarna apar efter....och inte gör dom det bättre....
finns ju en anledning till att ikea är världens största möbeltillverkare


och sedan säger du att det är på grund av att dom tillverkar dom i utlandet dom inte är bra ...men då dom tillverkar dom i sverige så är dom ännu sämre....
får mig att tro att du inte har en aning om elektronikprylar överhuvud taget ..

antagligen är du en hönshjärna som springer omkring o kluckar ....oooohhh mina grejor är bäst alla andra är sämst...

kan du klura ut att sätta igång din förstärkare eller din mamma hjälper dig....[};)]



Jag ÄLSKAR IKEA och har många saker därifrån, men har du SETT bokhyllan "BILLY" eller hur exlusiv, snygg, stabil är den på en skala?[?]

Om sen att en bagare som blivit pålurad en Proson, ska försöka slå mig på fingrarna när det gäller hembio-elektronik
är ju bara patetiskt(nästan lika patetiskt som att kalla andra för öknamn).

Vad jag menar är att om den varit svensktillverkad (som INGEN av de vanliga märkena är) så hade den kostat mycket mer för i sverige är inte arbetskraft och dylikt. särskilt billigt!

Och bagiz... mina hemgjorda BRUUUUNA subbaskablar är som gjorda för din Proson, kanske LITE overkill.[:D]

Dom kommer i princip från samma fabrik!

#48

Postad 26 november 2002 - 21:24

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
har aldrig försökt att säga att jag är en hemmbio expert som vissa andra ..
men men det är inget jag räknar att du ska förstå....

alla som vill ha bajskablar kan maila dr nörd...han har ändå inget jobb...

#49

Postad 26 november 2002 - 21:25

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Skulle bara tillägga att anledningen till att IKEA blivit så stort är att dom har väldigt låga priser i sammanhanget till en relativt hög kvalitet!

Att påstå att IKEA har extremt bra möbelkvalitet är ju bara löjligt! Men åter igen, vääääääldigt prisvärda och mycket att välja mellan!

Men du är ju en Proson "kille" så då älskar du väl vita spånskivor och sexkants skruvar oxå?!

#50

Postad 26 november 2002 - 21:28

Unregistered8cbedfcf
  • Unregistered8cbedfcf
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
allsåledes betalar du för skit....för dina grejor är inte så bra förhållande till priset...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.