Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TX-32PK25F igen

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic TX-32PK25 (TV) 1 7,19 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 16 mars 2003 - 16:40

Unregisterede38226d3
  • Unregisterede38226d3
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Panasonic TX-32PK25F problem med horisontella ränder i bilden under vissa ljusförhållanden har ju varit uppe på dessa sider tidigare och jag tänkte nu ta upp detta problem igen .
Lämnade in min TV pga ovanstående problem , när jag sen fick tillbaks TVn så var de horisontella ränder inte över hela bilden utan bara lite i vänster sida plus att jag nu även hade lodräta ränder i bilden under vissa ljusförhållanden .
Lämnade åter in TVn , såg efter ett tag på service ställets webb sida att man varit i kontakt med Panasonic i Stockholm och att man där sagt att TVn inte gick att få bättre.
Åkte då till Siba och sade att jag ville få köpet häft men det gick inte utan TVn skulle först till Panasonic i Stockholm och justeras av deras teckniker .
När sedan TVn kommit tillbaks åkte jag till Siba med ett par DVD filmer och kollade på TVn där .
De horisontella ränderna i vänster sida var borta men tyckte mig kunna se något lite av de lodräta ränder i bilden fast knappt synbara .
Tog hem TVn och tyckte mig i början inte se några problem .
Men nu har jag åter igen lodräta ränder i bilden under vissa ljusförhållanden .
Tycks dyka upp när TVn blivit varm och inte bara via DVD utan även när jag tittar på vanliga TV program .
Nu undrar jag finns det någon som råkat ut för samma fenomen dvs dessa lodräta ränder i bilden under vissa ljusförhållanden , mörka ljusa om vart annat på sin Panasonic TX-32PK25F i så fall hör av er .
Skall man acseptera dessa problem ? försäljaren på Siba sade att en del Philips TV kan ha rutmönster i vissa lägen, så alla TV har kanske sina problem vad vet jag , så vad är det då för mening med att byta om det nu går att få köpet häft .
Garanti tiden 1 år har gått ut nu men TVn lämnades in under garanti tiden .

#2

Postad 16 mars 2003 - 16:52

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Jag har Panasonic 32PK1F, antar att 25F är senare version men det är nog samma iaf. Problemet som du har kan du ju fixa genom servicemenyn! Om man är lite "skillad" så att säga.. Det blir sånna där ränder när dom ändrar storlek medmera med bilden. Allt det där går att fixa så TV`n funkar perfekt utan fel. Nu har jag inga fel alls, även om bilden kanske inte är perfekt i geometrin men det är nästan ingen CRT.

Väntar ivrigt på LCoS som kommer i höst, lär inte finnas några geometri fel eller dylikt på en sådan. [:o]

#3

Postad 16 mars 2003 - 18:06

Unregisterede38226d3
  • Unregisterede38226d3
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Enligt Siba så har man sagt på Panasonic i Stockholm där TVn varit på service att TVn nu är så perfekt det går att få , så om dom som är experter inte kan få den bätter är det ganska meningslöst att jag som är amatör på området " klödar " med detta att gå in i service menyen osv och försöker ställa ngt .

#4

Postad 16 mars 2003 - 18:35

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Värt att pröva iaf, tycker många av dom där "experterna" är amatörer. Om bilden fortfarande är dålig så är det ju värt att pilla i service menyn, dom verkar ju inte kunna göra så mkt mer åt problemet. Du kan ju även öppna TV´n där bak och skruva lite på "rattarna"..

#5

Postad 16 mars 2003 - 18:38

Gäst_HiFiboy_*
  • Gäst_HiFiboy_*
  • 0
Nu säger jag inte att jag själv är ett proffs! Men jag lyckades fixa alla mina problem med bilden på min Panasonic TV.. Alla har problem med just dessa modeller!

#6

Postad 16 mars 2003 - 21:07

Unregisteredaa6e7ff1
  • Unregisteredaa6e7ff1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hifiboy: Hur gjorde du exakt när du pillade i servicemenyn? Vilka värden ändrade du?
har en pk25..

#7

Postad 17 mars 2003 - 11:31

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Hifiboy, kan inte du komma hem till mig å fixa det där... kan vara en fin affärsidé för dig...:-)

#8

Postad 17 mars 2003 - 14:43

Unregistered60fc2fa3
  • Unregistered60fc2fa3
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ja, i avvaktan på höstens LCOS-köp behöver jag också ett besök av någon som via servicemenyn kan få bort moiréproblemet på min PK:25. Jag kan tänka mig att verkstan justerar fokus på bildrörets fokusrattar när de försöker minimera moirén. Den går dock inte helt att bli av med. Detta är uppenbarligen ett genomgående problem på Panasonics Tau-bildrör. Genom att justera geometrin i service menyn kan man flytta och manipulera moirémönstret och i viss mån minimera problemen i visst visningsläge. Själv kör jag bara TV: i två lägen; wide för DVD och justera för analoga 4:3-sändningar. För att folk inte skall se tjocka ut i justera-läget har jag i servicemenyn dragit ihop bilden vertikalt och expanderat bilden vertikalt, med mycket lyckat resultat! Genom att i detta läge skapa så god geometri som möjligt kan moirén göras mindre påtaglig. Nu ser jag bara lite mönster nere till vänster i vissa ljuslägen. Att dra ner på skärpan i bildinställningen minskar också moirén, märkte jag av en händelse. Nu kör jag på 50% kontrast, ljus, färg och skärpa, och med kall-färgtemp. Har inte skruvat på fokusrattarna än, men eftersom jag misstänker att det är det enda som verkstan gör om man släpar dit TV:n, kan jag lika väl göra detta själv nu när TV:n är över ett år gammal.

#9

Postad 17 mars 2003 - 22:14

Unregisterede38226d3
  • Unregisterede38226d3
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Med moiré antar jag att ni menar små tunna horisontella linjer, men dessa har "verkstan" lyckats få bort vid senaste besöket men i stället har jag fått ca 2-3 mm tjocka lodräta linjer ömsom ljusa och mörka fast dessa uppkommer "bara" vid vissa färger och ljusföhållanden .
Det verkar som att löser man det ena felet så får man det andra .
Därför undrar jag finns det fler som råkat ut för just dessa fenomen ?
Ska man överhuvud taget akseptera att en TV som kostar över 11000 har sådana här fel ?
Funderar på att kräva att få köpet häft , det blir trots allt 4e gången det här stora åbäket släpas iväg .
Men vilken widescreen 100 hz i samma brisläge skall man köpa i stället ?
Philips 8807 lär ju också ha sina problem och både Philips och Panasonic är ju bäst enligt tidningen Hemmabio .
Går man ut i butikerna och kollar så ser man inte en enda widescreen 100 hz med problem , alla verkar perfekta . men så är det uppenbarligen inte .

#10

Postad 17 mars 2003 - 23:58

Unregistered6d678ce1
  • Unregistered6d678ce1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Var till den lokala expertbutiken idag och berättade om mina problem, som är detsamma som era. Han visste precis vad det var och förklarade att det skulle ta ca 2! veckor innan jag får tillbaka tv'n om jag lämnar in den. Till saken hör att jag köpte den på experts avbetalningsplan (räntefritt) och tog även en extragaranti på +4 år. Så om jag nu köper tv på avbetalning och måste serva den, inte f*n ska jag väl behöva vänta 2 veckor och dessutom inte få en annan under tiden!? Ska ringa till panasonic under morgondagen och beklaga mig och funkar inte det så ska jag kräva ett återköp, vilket jag tvivlar på att det funkar :D

#11

Postad 05 maj 2003 - 17:41

Unregistered2fd70f8f
  • Unregistered2fd70f8f
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Noen som kan hjelpe med hvordan man kommer inn i service menyen på et TX-32PK25F? Har problemer med mitt tv også, men orker ikke å dra det på service, allerede vært på service 2 ganger... Takker

Just

#12

Postad 05 maj 2003 - 18:43

Unregistered60fc2fa3
  • Unregistered60fc2fa3
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Använd search-funktionen så hittar du mycket info om servicemenyn. Du kommer in genom att ställa diskant på min, bas på max, trycka INDEX på fjärren samtidigt som + på TV-fronten. Navigera i menyn genom de två vänstra färgade knapparna på fjärren, gör inställnigar med de två högra färgknapparna, spara genom save-knappen och gåp ut ur servicemenyn genom N-knappen. Skriv upp fabriksvärdena innnan du ändrar något. Fokus kan inte justeras genom servicemenyn. Rör aldrig något i meny 2, om du inte är expert!! Lycka till!

#13

Postad 05 maj 2003 - 22:22

Unregistered2fd70f8f
  • Unregistered2fd70f8f
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tusen takk, skal prøve dette så fort jeg har tid!

#14

Postad 20 september 2006 - 08:18

JamesRyan
  • JamesRyan
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej
Jag har oxå detta problem. Såg framförallt med SCART från dvd'n. Jag gick över till en kort S-Video kabel från dvd'n och då försvann problemet markant. Numer lider jag inte något jag gjorde i början.

#15

Postad 02 september 2008 - 13:08

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Ja jädrar, jag gör ett litet trådlyft här.
Jag fick ju en ny tv då för flera år sedan men det var snart lika illa på den, med moire-linjerna.

Men nu till ett annat problem, färgerna ligger snett. Det röda ligger ca en cm fel åt ena hållet, och det blå lika fel åt andra hållet. Ser inte klokt ut. Jag har haft tv:n på reparation och reparatören sa att det är fel på bildröret, och går inte att laga, och det är ett vanligt fel just på denna modell av tv.

Har i dagarna beställt en 42 plasma. Det enda som var säkert var att det INTE skulle vara en Panasonic...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.