Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDTV i marknätet med ny sändningsteknik

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 juni 2010 - 11:42

kakadeluxe
  • kakadeluxe
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Vilka analoga, det sänd inta analogt längre.

När jag kollar på kanaler på min G20 har jag valt "analog" istället för DVB-C och DVB-T, för då får jag många fler kanaler.

#52

Postad 26 juni 2010 - 11:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Då har du Comhem eller nåt annat kabelnät som fortfarande sänder analogt.
Marknätet har INTE några analoga kanaler längre sen flera år tillbaka.
För att ta emot marknätet behöver du en inomhusantenn i dom flesta fall.
Finns några undantag på vissa ställen där dom blandar både kabel och marksänt i samma kabel.

Redigerat av Leatherface, 26 juni 2010 - 11:58.


#53

Postad 26 juni 2010 - 12:09

kakadeluxe
  • kakadeluxe
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Då har du Comhem eller nåt annat kabelnät som fortfarande sänder analogt.
Marknätet har INTE några analoga kanaler längre sen flera år tillbaka.
För att ta emot marknätet behöver du en inomhusantenn i dom flesta fall.
Finns några undantag på vissa ställen där dom blandar både kabel och marksänt i samma kabel.

My bad; det är Comhem jag har. :D
Då förstår jag lite bättre. Tack. :P

#54

Postad 27 juni 2010 - 00:00

John999
  • John999
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Dom som kom på t2 va inte så dumma dom hehe ;-)

#55

Postad 29 juni 2010 - 11:03

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Undrar hur Boxers priser kommer se ut efter införandet av HD kanalerna?

Jag bytte från Boxer Mix (drygt 30 kanaler, varav 0 HD) till CD Familjepaket (drygt 60 kanaler, varav 10 HD) och betalar 50 kr mer i månaden. Är övertygad om att Boxer kommer höja priserna på sina olika paket iom införandet av HD kanaler. Boxer lever på (och kan hålla sina höga priser...) för att de allra flesta som bor i hus har en antenn som klarar av den digitala tekniken. Fler och fler börjar dock inse parabolens fördelar när det kommer till utbud och kvalitet så jag tror att Boxer, sin HD satsning till trots, kommer få det tufft. När sedan CD och kanske även Viasat bjuder på basinstallation av parabolen så är det en no-brainer för mig iaf. Vad gäller gilla eller inte gilla att ha en parabol på taket/väggen, så är ju både CD:s och Viasats paraboler relativt små. Och ur ett estetiskt perspektiv så är ju inte heller en "vanlig" antenn nåt som direkt förhöjer husets utseende...

//P

#56

Postad 29 juni 2010 - 22:00

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Vad gäller gilla eller inte gilla att ha en parabol på taket/väggen, så är ju både CD:s och Viasats paraboler relativt små. Och ur ett estetiskt perspektiv så är ju inte heller en "vanlig" antenn nåt som direkt förhöjer husets utseende...

//P

Det går alldeles utmärkt att ha sin antenn på vinden. Vet många som har det. En parabol bör ju helst sitta på fasaden för att man ska kunna få bra bild. Om folk är nöjda med vanlig antenn så får det väl stå för dom. Sen är det ju billigare med Kanal 5 HD och TV3 HD via Boxer än att behöva skaffa både kort från Viasat och Canal Digital.

Redigerat av jan_bananberg, 29 juni 2010 - 22:03.


#57

Postad 29 juni 2010 - 22:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Dessutom går bara Viasats HD kanaler se i Viasats egna mottagare.
Även om det blir pairing på Boxers HD kanaler så finns det ändå CA moduler som stöder det så man ändå kan välja boxar och valfri TV sålänge det finns CI+ platser.

#58

Postad 30 juni 2010 - 20:35

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Det går alldeles utmärkt att ha sin antenn på vinden. Vet många som har det. En parabol bör ju helst sitta på fasaden för att man ska kunna få bra bild. Om folk är nöjda med vanlig antenn så får det väl stå för dom. Sen är det ju billigare med Kanal 5 HD och TV3 HD via Boxer än att behöva skaffa både kort från Viasat och Canal Digital.

Vad gäller placering av antenn så har du onekligen en poäng. Dock är det ju väldigt få som har sin antenn på vinden.
Dessutom tror jag nog att både CD och Viasat kommer erbjuda både Kanal 5 HD och TV3 HD vad det lider. På samma sätt som de idag erbjuder varandras kanaler (förutom Kanal 9 och TV6 då...).

//P

#59

Postad 01 juli 2010 - 12:25

mrnajsman
  • mrnajsman
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
En till fråga från nybörjaren: Jag bor i lägenhet med Comhem (tjock-tv och analog signal). För att få tillgång till marknätet med kommande sändningar i DVB-T2 antar jag att jag behöver (förrutom övrig kompatibel elektronik) en antenn? Och en parabol för Viasat/Canal Digital?

Och om jag varken vill ha antenn eller parabol står mitt hopp till att Comhem ändrar sitt utbud om jag vill kunna se de nya HD-kanalerna?

Är kvar i tjockTV-världen och kan inget förrutom att HD > DIgital SD > Analog..

#60

Postad 01 juli 2010 - 13:36

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

En till fråga från nybörjaren: Jag bor i lägenhet med Comhem (tjock-tv och analog signal). För att få tillgång till marknätet med kommande sändningar i DVB-T2 antar jag att jag behöver (förrutom övrig kompatibel elektronik) en antenn? Och en parabol för Viasat/Canal Digital?

Och om jag varken vill ha antenn eller parabol står mitt hopp till att Comhem ändrar sitt utbud om jag vill kunna se de nya HD-kanalerna?

Är kvar i tjockTV-världen och kan inget förrutom att HD > DIgital SD > Analog..

Du behöver en ny T2-box och en antenn, samt ett abonnemang från Boxer.

Ingen parabol.

Comhem kommer säkerligen att ta in de nya kanalerna i sitt utbud och då behöver du en Comhem-godkänd HDTV-box för kabel-tv (DVB-C).

#61

Postad 02 juli 2010 - 08:18

mrnajsman
  • mrnajsman
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Du behöver en ny T2-box och en antenn, samt ett abonnemang från Boxer.

Ingen parabol.

Comhem kommer säkerligen att ta in de nya kanalerna i sitt utbud och då behöver du en Comhem-godkänd HDTV-box för kabel-tv (DVB-C).


Tack för svar! Jag ser att jag uttryckte mig luddigt, jag vävde in en fråga angående om Viasat/Canal Digital kräver en parabol. Det hade egentligen inget med marknätet och antenn-frågan att göra.

Innebär det att kompisen som precis skaffat abbonemang och ny HDTV-box (Humax) från Comhem förmodligen inte behöver en ny box för att kunna se de nya kanalerna (förutsatt att Comhem tar in dem)?

#62

Postad 02 juli 2010 - 13:35

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Ja, han lär inte behöva skaffa ny box.

Viasat och CD kräver parabol (men de har även iptv och kabeltv i sina utbud, som har andra krav).

#63

Postad 02 juli 2010 - 19:35

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Den 3 augusti 2010 upphör SRs kanaler i MUX1. Har alltid tyckt att radiokanaler gör sig bäst på en radio och inte en TV så det var mer än välkommet ;)

http://sverigesradio...artikel=2159999

Redigerat av jan_bananberg, 02 juli 2010 - 19:37.


#64

Postad 05 juli 2010 - 17:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det hade man missat, har dock aldrig lyssnat på radio 'via' tv'n, knappt en månad kvar att spana in det då.

#65

Postad 09 juli 2010 - 14:39

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Om jag förstått det hela rätt så behövs det alltså inhandlas nya mottagare, igen...

(det är inte utan att man börjar sakna den teknikstabila epoken som varade mellan 68 och 98)

#66

Postad 09 juli 2010 - 18:09

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Om jag förstått det hela rätt så behövs det alltså inhandlas nya mottagare, igen...

(det är inte utan att man börjar sakna den teknikstabila epoken som varade mellan 68 och 98)


Ja, men kun hvis du vil se HD kanaler. Eller har du stabile forhold i nogle år mere.

Men det er totalt 'roligt' , at voksne mennesker med en god økonomi ser et problem i at betale ganske lidt penge :D

Det er direkte 'hilarious' når nogle - idioter - skal betale mange penge blot fordi de ikke undersøgte
den forventede udvikling de kommende 1-2 år inden de købte et nyt tv til en høj pris. Ha, ha, ha, ha ....... - I got you !

Lars :)

#67

Postad 15 juli 2010 - 16:21

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
"de allra flesta som bor i hus"
inte så många av dem som tältar eller är uteliggare har TV
:)

#68

Postad 15 juli 2010 - 16:39

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

"de allra flesta som bor i hus"
inte så många av dem som tältar eller är uteliggare har TV
:)

Hus = villa/radhus/parhus, dvs inte lägenhet i höghus. Men visst blir det lite kul om man tolkar det som du gör...

#69

Postad 15 juli 2010 - 21:12

NoiseMaker
  • NoiseMaker
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Bara för att vara sån; vilket uselt språk det var in denna nyhet.

#70

Postad 16 juli 2010 - 00:53

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Bara för att vara sån; vilket uselt språk det var in denna nyhet.


Och meningsbyggnaden gick inte heller av för hackor...

#71

Postad 19 juli 2010 - 08:34

Lodbrok
  • Lodbrok
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Såg att viasat sport fanns med i listan över DVB T2 -kanaler men jag undrar om någon vet eller har en bra gissning om det finns någon chans att man kommer att få se några program på viasat sport i maknätet. Om jag inte missminner mig har viasat haft tillgång till en (eller flera) kanalplats(er) förut och inte utnyttjat den.

#72

Postad 19 juli 2010 - 17:05

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Om de verkligen börjar sända HD-kanaler under 2011, eller redan under hösten, kommer ytterst få att kunna titta. Fantastiskt korkat att låsa fast sig vid DVB-T2 innan det finns mottagare som stödjer tekniken, eller tillräckligt många HD-kanaler för att motivera det framför DVB-T. Var ska de hitta sju kanaler som är intresserade av marknätet? Tror de att reklamkanalerna vill sända om ingen kan titta?

Hade de nöjt sig med att börja sända 2-4 kanaler via DVB-T så skulle ett antal hundra tusen hushåll redan ha mottagare till detta. Ev. övriga intresserade (som har platt-tv utan HD-mottagare) skulle kunna skaffa en billig box. Därefter, i takt som antalet HD-kanaler ökar och DVB-T2 mottagare blir tillgängliga så kunde de byta teknik gradvis.

En jämförelse med DAB (för dyr utrustning) är förmodligen orättvis . DVB-T2 kommer ju på sikt att slå igenom (och lär ironiskt nog även ersätta DAB), men det är alltför tidigt att försöka tvinga igenom ett teknikskifte under 2011.

#73

Postad 19 juli 2010 - 22:38

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Om de verkligen börjar sända HD-kanaler under 2011, eller redan under hösten, kommer ytterst få att kunna titta. Fantastiskt korkat att låsa fast sig vid DVB-T2 innan det finns mottagare som stödjer tekniken, eller tillräckligt många HD-kanaler för att motivera det framför DVB-T. Var ska de hitta sju kanaler som är intresserade av marknätet? Tror de att reklamkanalerna vill sända om ingen kan titta?

Hade de nöjt sig med att börja sända 2-4 kanaler via DVB-T så skulle ett antal hundra tusen hushåll redan ha mottagare till detta. Ev. övriga intresserade (som har platt-tv utan HD-mottagare) skulle kunna skaffa en billig box. Därefter, i takt som antalet HD-kanaler ökar och DVB-T2 mottagare blir tillgängliga så kunde de byta teknik gradvis.

En jämförelse med DAB (för dyr utrustning) är förmodligen orättvis . DVB-T2 kommer ju på sikt att slå igenom (och lär ironiskt nog även ersätta DAB), men det är alltför tidigt att försöka tvinga igenom ett teknikskifte under 2011.

Viasat måste ha börjat med sändningarna senast 1 jan 2011. Gäller även alla HD kanalerna utom SVTs.

#74

Postad 20 juli 2010 - 07:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Om de verkligen börjar sända HD-kanaler under 2011, eller redan under hösten, kommer ytterst få att kunna titta. Fantastiskt korkat att låsa fast sig vid DVB-T2 innan det finns mottagare som stödjer tekniken, eller tillräckligt många HD-kanaler för att motivera det framför DVB-T. Var ska de hitta sju kanaler som är intresserade av marknätet? Tror de att reklamkanalerna vill sända om ingen kan titta?

Hade de nöjt sig med att börja sända 2-4 kanaler via DVB-T så skulle ett antal hundra tusen hushåll redan ha mottagare till detta. Ev. övriga intresserade (som har platt-tv utan HD-mottagare) skulle kunna skaffa en billig box. Därefter, i takt som antalet HD-kanaler ökar och DVB-T2 mottagare blir tillgängliga så kunde de byta teknik gradvis.

En jämförelse med DAB (för dyr utrustning) är förmodligen orättvis . DVB-T2 kommer ju på sikt att slå igenom (och lär ironiskt nog även ersätta DAB), men det är alltför tidigt att försöka tvinga igenom ett teknikskifte under 2011.


Vad skulle det vara för mening med att först behöva köpa en hdbox och sen byta den mot en ny? det skulle definitivt göra de flesta fientliga, många är redan sura för att de först fick skaffa en mpeg4 box och nu måste byta den mot en dvb-t2 box, det logiska borde ha varit att helt vänta med mpeg4 tills dvb-t2 fanns tillgängligt.

#75

Postad 20 juli 2010 - 07:48

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Vad skulle det vara för mening med att först behöva köpa en hdbox och sen byta den mot en ny? det skulle definitivt göra de flesta fientliga, många är redan sura för att de först fick skaffa en mpeg4 box och nu måste byta den mot en dvb-t2 box, det logiska borde ha varit att helt vänta med mpeg4 tills dvb-t2 fanns tillgängligt.

Man kan inte vänta hela tiden. Man måste utveckla sig annars så blir man omkörd av sina konkurrenter. Gällar alla branscher.

#76

Postad 20 juli 2010 - 08:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Man kan inte vänta hela tiden. Man måste utveckla sig annars så blir man omkörd av sina konkurrenter. Gällar alla branscher.


Är det så mycket bättre att reta sina kunder isf. Jag vet flera som precis skaffat en mpeg4 box, som starkt funderar på att helt gå från boxer pga att de får byta box en gång till och ännu fler som börjar bli sura för att de köpt en tv ganska nyligen (ca 1-2 år) bara för att slippa boxen och nu måste de ha en iaf för att få alla kanaler, för de flesta byter inte tv efter bara något år.

#77

Postad 20 juli 2010 - 08:16

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Är det så mycket bättre att reta sina kunder isf. Jag vet flera som precis skaffat en mpeg4 box, som starkt funderar på att helt gå från boxer pga att de får byta box en gång till och ännu fler som börjar bli sura för att de köpt en tv ganska nyligen (ca 1-2 år) bara för att slippa boxen och nu måste de ha en iaf för att få alla kanaler, för de flesta byter inte tv efter bara något år.

Är det bara MEPG-4 så kan man fortfarande se sina nuvarande SD efter bytet från MPEG-2 till MPEG-4 vid 2014/15.

Tror du inte jag blev arg och ledsen när jag flyttade till lägenhet och fick se hur kass bild det var på min dåvarande tv på de analoga och min inbyggda klarade bara DVB-T MPEG-2. Kabel-tv står inför samma teknikskifte. Det är bara Com Hem som envist ska klamra sig fast med det analoga och tvinga folk att betala för bättre bild.

Redigerat av jan_bananberg, 20 juli 2010 - 08:22.


#78

Postad 20 juli 2010 - 08:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Är det bara MEPG-4 så kan man fortfarande se sina nuvarande SD efter bytet från MPEG-2 till MPEG-4 vid 2014/15.

Tror du inte jag blev arg och ledsen när jag flyttade till lägenhet och fick se hur kass bild det var på min dåvarande tv på de analoga och min inbyggda klarade bara DVB-T MPEG-2.


Jo, det funkar ju bra, förutsatt att de har ett separat paket med alla hdkanalerna så de inte tex bakar in nån i boxer mix eller så, för iaf jag skulle aldrig betala för ett programpaket där jag inte kan se alla kanaler och nån ny box lär inte komma in i mitt hus. Ska jag ha dvb-t2 så måste det komma tvkort till det först innan boxer får en enda krona för hd. men förmodligen så får det bli canal digital om jag ändå måste strula med box.

#79

Postad 20 juli 2010 - 21:16

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Man kan väl få lov att ändra sig lite... :P

Jag verkar ha överskattat antalet TV-modeller med inbyggd MPEG4 HD avkodning.
Bland LCD är det bara 157 av 1474 modeller som har det, bland plasma 58 av av 214.
Å andra sidan har ingen TV på svenska marknaden stöd för DVB-T2 än.

Vi får väl anta att Boxer kommer med någon "subventionerad" HD-box under förutsättning
att man tecknar ett dyrare HD-abonnemang. Frikanal-boxar finns för övrigt från 140£ och
uppåt - bör alltså inte vara alltför dyra vid årsskiftet.

Är det bara SVT's kanaler som blir okodade?

#80

Postad 20 juli 2010 - 21:38

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Man kan väl få lov att ändra sig lite... :lol:

Jag verkar ha överskattat antalet TV-modeller med inbyggd MPEG4 HD avkodning.
Bland LCD är det bara 157 av 1474 modeller som har det, bland plasma 58 av av 214.
Å andra sidan har ingen TV på svenska marknaden stöd för DVB-T2 än.

Vi får väl anta att Boxer kommer med någon "subventionerad" HD-box under förutsättning
att man tecknar ett dyrare HD-abonnemang. Frikanal-boxar finns för övrigt från 140£ och
uppåt - bör alltså inte vara alltför dyra vid årsskiftet.

Är det bara SVT's kanaler som blir okodade?

Har hört med TV4 och dom trodde att TV4 HD även skulle vara kodad i marknätet. Som det se ut nu så verkar det bara bli SVT1 HD och SVT2 HD som är fria. Iof så får Com Hem släppa dessa två fritt för annars så lär nog folk gå man ur huse med höggafflar och liknande tillhyggen :P

Redigerat av jan_bananberg, 20 juli 2010 - 21:43.


#81

Postad 29 juli 2010 - 19:20

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Har hört med TV4 och dom trodde att TV4 HD även skulle vara kodad i marknätet. Som det se ut nu så verkar det bara bli SVT1 HD och SVT2 HD som är fria. ...


Har du viden om de frie kanaler SVT1 HD/ bSVT2 HD kommer på mux 6 (UHF) eller MUX7 (VHF visse stedet) ?

Her i Danmark/Sjælland ønsker vi naturligvis, at også TV4 HD bliver en fri kanal ! :D

Lars :)

#82

Postad 10 augusti 2010 - 17:40

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Har du viden om de frie kanaler SVT1 HD/ bSVT2 HD kommer på mux 6 (UHF) eller MUX7 (VHF visse stedet) ?

Jeg vil spørge igen.

Er der nogen med viden om placeringen af SVT1-HD og SVT2-HD på mux6 eller mux7 ?

Det vil jo også være nyttigt om Teracom vil berette, hvor især VHF skal anvendes ?

Lars :D

HDTV, DVB-T2

Redigerat av reslfj, 10 augusti 2010 - 17:42.


#83

Postad 10 augusti 2010 - 17:49

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jeg vil spørge igen.

Er der nogen med viden om placeringen af SVT1-HD og SVT2-HD på mux6 eller mux7 ?

Det vil jo også være nyttigt om Teracom vil berette, hvor især VHF skal anvendes ?

Lars :D

HDTV, DVB-T2

Jo eftersom de övre frekvensbanden kanal 61-69 på 790-862 MHz ska användas till annat än TV så finns det bara ett alternativ och det är att återinföra VHF bandet. SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD kommer troligtvis hamna i MUX7 medan de andra fem läggs i MUX6.

Redigerat av jan_bananberg, 10 augusti 2010 - 17:50.


#84

Postad 10 augusti 2010 - 19:03

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD kommer troligtvis hamna i MUX7 medan de andra fem läggs i MUX6.

Varför tror du det?

#85

Postad 10 augusti 2010 - 19:58

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Varför tror du det?

Gissar bara. Kan lika vara TV3 HD, Kanal 5 HD eller någon annan som ligger där sen.

#86

Postad 12 augusti 2010 - 19:02

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

...så finns det bara ett alternativ och det är att återinföra VHF bandet.


Men det er jo netop det - bruge VHF - som Teracom skriver man kun vil gøre, hvor ingen ekstra UHF kanaler findes - fx i Sydsverige og mod Danmark. Kun ca 40% skulle behøve VHF for at modtage mux7.

SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD kommer troligtvis hamna i MUX7 medan de andra fem läggs i MUX6.

Varför tror du det?

Gissar bara.


Gissa kan vi alle - men det er jo ikke viden - nok mest misinformation :D :)

Lars :)

#87

Postad 23 augusti 2010 - 16:03

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Bemærk, at elektronikbranchen vil holde pressemøde den 3. september på IFA-Berlin messen og vil omtale DVB-T2 og HDTV

Lars :)

#88

Postad 05 september 2010 - 15:22

reslfj
  • reslfj
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Bemærk, at elektronikbranchen vil holde pressemøde den 3. september på IFA-Berlin messen og vil omtale DVB-T2 og HDTV

Lars :)


Er der nogen information, pressrelease eller hand-outs fra dette pressemøde ?

Lars :lol:

#89

Postad 05 september 2010 - 21:52

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Nu finns det en inspelningsbar DVB-T2 box på 160GB. Nya teveapparater med DVB-T2 kommer ligga på 6000 kr->
http://www.boxer.se/...tenn/nya-boxar/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.