Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Burnout Paradise

439 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (56 medlem(mar) har röstat)

...spelet!

  1. 5 (33 röster [58.93%])

    Procent av omröstning: 58.93%

  2. 4 (19 röster [33.93%])

    Procent av omröstning: 33.93%

  3. 3 (3 röster [5.36%])

    Procent av omröstning: 5.36%

  4. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  5. 1 (1 röster [1.79%])

    Procent av omröstning: 1.79%

Rösta Gäster kan inte rösta
Burnout: Paradise (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8 (18) 217:-

#51

Postad 03 januari 2008 - 15:08

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Jag kan ärligt säga att jag äger på demot nu efter säkert 15 timmars körning :) Jag tycker det var döroligt! Det är inget speciellt med körkänslan eller så men jag har bara någon fetish över spel där man gör som man vill, kan reta andra och sen få poäng för det :)

Christian

#52

Postad 15 januari 2008 - 03:42

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Burnout Paradise är kul den korta stund jag provat men jag fattar inte några saker. Jag har precis fattat hur man börjar spela online men när jag hoppar in i ett game finns inga bilar på kartan. Men det finns en massa players i namnlistan så online och klar verkar jag vara.
Och efter ett stunds lirande blir jag ALLTID utkickad från onlineläget. Varför? Inga problem med nätverket till PS3:an annars.
Och när man ska tävla mot någon, hur gör man då? Jag menar, hela spelet går väl inte ut på att man bara ska köra omkring lite planlöst utan det måste väl finnas race och så?
Ah, vilken noob jag är. :) Spelet är dock SKITKUL det lilla jag spelat så det blir nog en förbokning i dagarna.

Redigerat av Unregistered9a177c31, 15 januari 2008 - 03:43.


#53

Postad 17 januari 2008 - 11:01

ThunderStrucker
  • ThunderStrucker
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Burnout Paradise är kul den korta stund jag provat men jag fattar inte några saker. Jag har precis fattat hur man börjar spela online men när jag hoppar in i ett game finns inga bilar på kartan. Men det finns en massa players i namnlistan så online och klar verkar jag vara.

Detsamma händer ganska ofta för mig MEN ca 40% av gångerna så dyker åtminstone någon av dom andra spelarna upp, ibland tar det ett par minuter. Oftast finns det ingen övrig trafik heller, man får sätta rekord i att köra i mötande körfält så länge :)

Och efter ett stunds lirande blir jag ALLTID utkickad från onlineläget. Varför? Inga problem med nätverket till PS3:an annars.

Min gissning är att man har för hög latency/ping eller nå´t. Står ju ett meddelande om att man inte lyckats connecta till resten av spelarna. I fullversionen borde man ju kunna välja server/filtrera o sån´t själv?

Och när man ska tävla mot någon, hur gör man då? Jag menar, hela spelet går väl inte ut på att man bara ska köra omkring lite planlöst utan det måste väl finnas race och så?

I demo:t finns det (som jag upptäckt) tre tävlingar i offline-läge. Vid ett av alla rödljus finns ett race (starta genom att trycka in R2 o L2 samtidigt), sedan ett ställe där man ska köra på tid o slutligen något stunt-uppdrag (har mest kört online). I fullversionen ska det finnas tävlingar/uppdrag vid alla rödljus... Dessutom kan ju värden starta en massa utmaningar där man ska samarbeta etc.

Någon som klarat av t ex alla Billboards/Jumps eller liknande? Låste man upp någon mer bil eller nå´t annat kul?

Ett par gånger har spelet fryst och jag har varit tvungen att stänga av PS3:an med knappen på konsollen :) . Hoppas verkligen inte det händer när jag köpt spelet!

#54

Postad 17 januari 2008 - 12:22

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Jag är lite skeptisk till det öppna upplägget, jag tänker nog avvakta att beställa det tills jag har läst några recensioner. Demot känns lite väl planlöst. Jag har Burnout till min 360 och det är hur kul som helst, men där är det ju också betydligt mer uppstyrt.

#55

Postad 17 januari 2008 - 13:09

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
NI och många andra verkar ha missat det roliga med MP-online i Burnout, uppdragen man kan köra!

Den som skapar servern har möjligheten att starta lite olika uppdrag dom som kör onliine ska klara av, iblland måste man oxå samarbeta, te.x kanske man ska hoppa på ett visst ställe från varsitt håll och krocka i luften, eller försöka göra en barrelroll, och då krocka i varanadra samtidigt som den andra gör samma sak.

#56

Postad 17 januari 2008 - 15:21

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

NI och många andra verkar ha missat det roliga med MP-online i Burnout, uppdragen man kan köra!

Den som skapar servern har möjligheten att starta lite olika uppdrag dom som kör onliine ska klara av, iblland måste man oxå samarbeta, te.x kanske man ska hoppa på ett visst ställe från varsitt håll och krocka i luften, eller försöka göra en barrelroll, och då krocka i varanadra samtidigt som den andra gör samma sak.


Jodå det har jag sett och märkt men det verkar inte vara någon som gör något av det. Alla kör runt och "freebasar" för sig själva.. :)

#57

Postad 17 januari 2008 - 17:42

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Någon som klarat av t ex alla Billboards/Jumps eller liknande? Låste man upp någon mer bil eller nå´t annat kul?


Jag körde ner alla "grindar" och det hände inte ett skvatt förutom att den sa "alla grindar nerkörda" eller nåt liknande.

#58

Postad 17 januari 2008 - 23:32

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Jag är lite skeptisk till det öppna upplägget, jag tänker nog avvakta att beställa det tills jag har läst några recensioner. Demot känns lite väl planlöst. Jag har Burnout till min 360 och det är hur kul som helst, men där är det ju också betydligt mer uppstyrt.

Jag är också emot det öppna upplägget (förstår inte varför alla ska house sånt hela tiden i alla spel). Det är ju för uppdragen/racen som jag spelar. Jag vill inte åka runt och leta och slösa tid. Hoppas man åtminstone kan hoppa rätt in i ett race direkt från kartan så man slipper flumma runt.

#59

Postad 19 januari 2008 - 20:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Ajda mina farhågor kring det öppna upplägget har visst besannats med råge :blink:
Från att ha varit ett 100% givet köp vid releasedagen så börjar jag nu bli tveksam till att överhuvudtaget skaffa det.

Visst är det kul att köra runt fritt ibland, men de har även fått med alla problem som brukar komma med ett sådan upplägg (och som många andra faktiskt löstl)

1. Staden är helt öppen, även under race.
Det betyder att man måste pausa flera gånger under loppen och kolla på kartan vilken väg man ska köra.
Istället för att fokusera på körskicklighet så bygger framgång på på bra vägval och inte minst att memorera hela staden :lol:.
Det där passas mig inte alls, någon möjlighet att hitta genvägar är kul, men att lägga all kraft på vägval...nope

2. Om man misslyckas eller vill spela om ett race så måste man köra tillbaka hela vägen själv. Det finns ingen OPTION under racet eller via kartan att hoppa direkt till ett race eller starta om.

Även ps3.ign.com har tagit upp detta om rejäla nackdelar

Skit också B)

Redigerat av e3henri, 19 januari 2008 - 20:43.


#60

Postad 19 januari 2008 - 20:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Om man trots allt skulle köpa det så kostar det 499:- + frakt 19:- på elgiganten

#61

Postad 21 januari 2008 - 14:12

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Om man trots allt skulle köpa det så kostar det 499:- + frakt 19:- på elgiganten


Jag slog till och beställde det .... Håller tummarna för att den öppna miljön inte är alltför rörig!

Bifogad fil  157448_14_1.jpg   106,2K   1 Antal nerladdningar

Ser mest fram emot racen online! Var ju hur kul som helst i Burnout: Revenge!

Redigerat av Unregistered50fe2819, 21 januari 2008 - 14:42.


#62

Postad 21 januari 2008 - 20:16

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Min plasma rasade ihop igår och PS3an ser skit ut på min gamla tjock-TV så det blir inga nya spel innan den är lagad :)

#63

Postad 21 januari 2008 - 21:41

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Min plasma rasade ihop igår och PS3an ser skit ut på min gamla tjock-TV så det blir inga nya spel innan den är lagad :)


Jag lider med dig! Din PS3 är säkert också ledsen!

#64

Postad 21 januari 2008 - 23:02

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Min plasma rasade ihop igår och PS3an ser skit ut på min gamla tjock-TV så det blir inga nya spel innan den är lagad :ph34r:


Jag lider med dig! Din PS3 är säkert också ledsen!

Tack för det.
Nej den kan inte må så bra av att behöva skala ner spelen till 576i och skicka ut dem på komposite kabel.
Tror den mådde betydligt bättre av 1080p HDMI :)

De ska "bara" byta hela panelen på TVn så det tar nog inte mer än 2-3 månader....

#65

Postad 22 januari 2008 - 21:04

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Yay! Fick Burnout idag, trevligt att komma hem efter jobbet och spela lite Burnout, lär väl kanske bli lite trött imorgon på jobbet :D

#66

Postad 22 januari 2008 - 21:21

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Yay! Fick Burnout idag, trevligt att komma hem efter jobbet och spela lite Burnout, lär väl kanske bli lite trött imorgon på jobbet :lol:

Då får du som straff bjuda på en liten mini-recension! :D

#67

Postad 22 januari 2008 - 23:26

Automan71
  • Automan71
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Fick du ditt ex idag mellwing, fasiken vad orättvist :D

Jag har haft min bokning sen det gick att boka detta spelet, men verkar som det gick iväg idag från dem, så jag har det förhoppningsvis imorgon onsdag, hoppas hoppas :lol:


Märkte för några dagar sedan en skum sak, ljudet i burnout paradise demot hade försvunnit... blev först orolig att nåt hade hänt, kabel åkt ur eller nåt värre, men det verkar som de bara stängde av ljudet i demot bara för att det snart kom ut på orginal, så jag avinstallerade det och väntar med spänning på mitt ex som ska komma imorgon annars börjar det ryka ur både öron o näsborrar B)

Kort sagt, man blir nog väldigt onåbar när man har fått hem detta spel :D blir svårt att dela med sig också.... tjejen vill nog prova, och brorsan kommer nog o hälsar på :D Men i slutändan är det bara roligare när man är flera.... många gånger stämmer det, men ibland vill man bara vara själv med leksakerna :D

#68

Postad 22 januari 2008 - 23:35

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan kommentera det fri upplägget och de problem man får med det.
Jag är fortfarande orolig för att de förstör snarare än tillför.
Inte så roligt att köra tillbaka till start själv efter man misslyckats med ett Race

#69

Postad 23 januari 2008 - 00:14

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Har inte spelat så mycket än, men tänk på att man har ett nytt race i VARJE korsning, alltså är det inte långt tills nästa race, men detta är i början av spelet, man kanske måste ta sig till vissa speciella senare och då kan det nog bli rätt drygt..

Jag vet inte riktigt vad jagtycker om det öppna upplägget, det är tokskönt att bara "burna" runt i staden men det känns lite slappt nästan, änsålänge har man inte riktigt något mål men det kanske kommer mera senare i spelet, tänk på att jag bara spelat kanske 30min offline och 1h online..

En enormt stor nackdel och helt j**** idiotiskt gjort av criterion(eller vad utvecklarna hette) är att det inte finns någon offline multiplayer, alltsa mankan inte spela med eller mot någon polare på samma skärm!! Surt sa räven...

Men det var riktigt kul att spela online med andra, den som startade servern kan välja att göra vanliga race eller småuppdrag och kanske mer, den som hade startat servern när jag körde startade bara vanliga race.

Jag kommer med mer åsikter och funderingar senare...

Redigerat av Unregistered4f71ba68, 23 januari 2008 - 00:15.


#70

Postad 23 januari 2008 - 04:02

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Suck. COD4 eller Burnout? COD4 eller Burnout... COD4 eller... äsh, jag kan ju inte bestämma mig! :D

#71

Postad 23 januari 2008 - 06:46

Automan71
  • Automan71
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Lätt ju, ta båda :)

#72

Postad 23 januari 2008 - 14:45

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0

Lätt ju, ta båda :)

Jag gjorde det också! Haha, ibland får man unna sig lite också. Hoppas jag nu hinner få båda spelen innan helgen (beställde från CDON).

#73

Postad 23 januari 2008 - 16:03

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Nej den kan inte må så bra av att behöva skala ner spelen till 576i och skicka ut dem på komposite kabel.


Komposit suger men RGB via Scartkontakten borde ju funka så länge (om du nu har en sån kabel liggandes)

#74

Postad 23 januari 2008 - 17:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Lirat spelet i några timmar nu, klarat 27%.

+ Snyggt och smidigt. Inte GT men det är snyggt där det ska vara snyggt och det går fort, så som Burnout ska vara
+ Mycket variation, söker man efter att klara allt så kommer det ta tid
+ Bra stegrande svårighet, för en gammal burnout kille kommer början vara enkel men runt Class B (körkortsnivån) börjar det krävas lite
+ Bra ljud. Hela rummet mullrade på ordentligt av vibbarna.

- Kul med öppenhet men gärna en restartfunktion om man torskat ett lopp, drygt att köra igenom staden - förlora på linjen - åka tillbaka hela vögen får att ta rematch
- Hade gärna haft ett val att slå på och av animationer när man kör in om ställen och krockar, kan bli frustrerande att gå in i slow motion då och då under ett mega snabbt lopp.

Vad finns i spelet?
- Burnout. Det gamla vanliga att göra X antal Takedowns under en vis tid
- Race. Köra från punkt A till punkt B
- Marked Man. Köra från A till B samtidigt som andra bilar gör allt för att ta ner dig, har 3 chanser att krocka sen förlorar man
- Burning Route. Köra en sträcka med en specifik bil för att delux varianten av samma bil

- Varje gata, och det finns många gator, kan man sen slå tidsrekord på samt show rekord vilket är att göra så mycket skada som möjligt innan din mätare töms. Mätaren fylls på genom att du krockar med bilar och den töms av tid samt för varje gång du hoppar för att rulla vidare. Sträckan du rullar räknas också in i poängen. Enormt kul.

- För varje nivå du avancerar genom att vinna någon av de 4 sakerna som finns vid stoppljusen så kommer det då och då in nya bilar i stan som kör runt. För att få bilarna till din samling så måste du köra en takedown på dem.

- Ut över detta finns det mängder med hemliga genvägar, stora hopp och skyltar som du ska hitta, köra o ta sönder.

Så kort sagt är det samma innehåll fast i annan förpakning och jag gillar det, hade inte funkat att köra samma gamla koncept en gång till.

Redigerat av PalmiNio, 23 januari 2008 - 17:50.


#75

Postad 23 januari 2008 - 18:20

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Tack Palminio! Bra genomgång!

Fick spelet idag och det är riktigt kul! Har dock inte lyckats få igång ett onlinerace... Har ni? Hur funkar det? Hamnar alla bilar på samma ställe för start eller måste alla köra dit själva?

#76

Postad 23 januari 2008 - 18:56

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Fungerar spelet på samma sätt som Test Drive Unlimited att man bara kan köra runt i stan och glassa?
Är det en stor stad som i TDU?

#77

Postad 24 januari 2008 - 09:38

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Tack Palminio! Bra genomgång!

Fick spelet idag och det är riktigt kul! Har dock inte lyckats få igång ett onlinerace... Har ni? Hur funkar det? Hamnar alla bilar på samma ställe för start eller måste alla köra dit själva?


Nu fick jag igång onlineracet (riktigt kul!) det var tydligen ett gäng portar som skulle öppnas på routern (står i manualen vilka). Det lustiga är att det inte är samma portar som normalt används i PSN. Jag trodde i min enfald att alla spel använde standardportarna.

Min routern har inte upnp, så för er som har det lär väl inte märka några problem.


p.s. För att svara på min egen fråga ovan kan jag säga att bilarna flyttas till startplatsen automatiskt.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 24 januari 2008 - 09:40.


#78

Postad 24 januari 2008 - 13:35

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Fick spelet idag och det är riktigt kul! Har dock inte lyckats få igång ett onlinerace... Har ni? Hur funkar det? Hamnar alla bilar på samma ställe för start eller måste alla köra dit själva?

Jag får upp lista med Onlinespelare, men jag kan inte se var de är på kartan och jag har ingen som helst nytta av dem, har jag missat nån inställning eller måste man bjuda in till race?

Fungerar spelet på samma sätt som Test Drive Unlimited att man bara kan köra runt i stan och glassa?
Är det en stor stad som i TDU?

Mycket likt TDU faktiskt, fast med bättre känsla i bilen. Stadens storlek är något mindre än TDU, på både gott och ont.

#79

Postad 24 januari 2008 - 19:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Nu har ps3 f a n b o y recenserat också och klagar på samma saker som andra tester jag sett.
1. Man måste köra tillbaka hela vägen om man misslyckas i ett test
2. Man måste trycka upp kartan ett antal gånger mitt i racet för att hitta rätt.

Redan i demot så tyckter jag att man retar sig på 2an. Men de flesta verkar ändå överens om att spelet är såpass bra att man kan leva med dessa brister.

Redigerat av e3henri, 24 januari 2008 - 19:54.


#80

Postad 24 januari 2008 - 20:51

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Nu har ps3 f a n b o y recenserat också och klagar på samma saker som andra tester jag sett.
1. Man måste köra tillbaka hela vägen om man misslyckas i ett test
2. Man måste trycka upp kartan ett antal gånger mitt i racet för att hitta rätt.

Redan i demot så tyckter jag att man retar sig på 2an. Men de flesta verkar ändå överens om att spelet är såpass bra att man kan leva med dessa brister.


Aldrig behövt dra upp kartan under ett race, den blinkar ju till när man ska svänga... och det brukar vara snabbaste vägen den väljer åt en.

#81

Postad 24 januari 2008 - 21:14

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Jag får upp lista med Onlinespelare, men jag kan inte se var de är på kartan och jag har ingen som helst nytta av dem, har jag missat nån inställning eller måste man bjuda in till race?


Samma sak här tills jag öppnade upp lite fler portar i routern, nämligen de som står i manualen på sidan 12 (tror jag det var). Efter det fungerar det klockrent!

P.s. det är den som har skapat spelet som drar igång race och utmaningar.

#82

Postad 24 januari 2008 - 21:59

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Nu har ps3 f a n b o y recenserat också och klagar på samma saker som andra tester jag sett.
1. Man måste köra tillbaka hela vägen om man misslyckas i ett test
2. Man måste trycka upp kartan ett antal gånger mitt i racet för att hitta rätt.

Redan i demot så tyckter jag att man retar sig på 2an. Men de flesta verkar ändå överens om att spelet är såpass bra att man kan leva med dessa brister.


Aldrig behövt dra upp kartan under ett race, den blinkar ju till när man ska svänga... och det brukar vara snabbaste vägen den väljer åt en.

OK det låter ju bra. Jag har hört att enda vägledningen man får är en kompass som visar vart målet ligger fågelvägen

#83

Postad 25 januari 2008 - 00:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nu har ps3 f a n b o y recenserat också och klagar på samma saker som andra tester jag sett.
1. Man måste köra tillbaka hela vägen om man misslyckas i ett test
2. Man måste trycka upp kartan ett antal gånger mitt i racet för att hitta rätt.

Redan i demot så tyckter jag att man retar sig på 2an. Men de flesta verkar ändå överens om att spelet är såpass bra att man kan leva med dessa brister.


Tycker nästan det är en av de saker som ger racingen i spelet en bättre feeling än andra. Det är en liksom en det av tjusningen att kolla på den lilla kartan och inte kunna planera mer än fram till nästa korsning. Visst blinkar det innan vilken som är närmaste vägen men när du har bilar runt dig och bränner under burnout så blir det lätt att man kör fel ändå.

Det tråkiga är nösta mer att AIn aldrig själva eller mycket sällan kör fel, alltså deras beteende känns inte realistiskt. I de svåra racen under A klass tar jag alltid fram kartan, slår över till vägarnas namn och ser namnen på de huvudvägar jag ska ta, sen får man komma ihåg dem under farten så löser det sig alltid.

#84

Postad 25 januari 2008 - 13:47

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Det kom en patch idag... någon som vet vad den gör?

#85

Postad 25 januari 2008 - 13:54

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Det kom en patch idag... någon som vet vad den gör?

Inte en aning, men jag öppnade i brandväggen så andra bilar syns nu iallafall. Kan tänka mig att patchen gör detsamma utan att man manuellt skall behöva öppna portar, det är ju lite överkurs på ett TV-Spel.
tror jag alltså...

#86

Postad 25 januari 2008 - 15:35

daswede
  • daswede
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Skaffade det med i dag.Kostar 499kr i butiken på elgiganten.Tycker jag var billigt

Redigerat av daswede, 25 januari 2008 - 15:35.


#87

Postad 25 januari 2008 - 17:15

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Det kom en patch idag... någon som vet vad den gör?

Inte en aning, men jag öppnade i brandväggen så andra bilar syns nu iallafall. Kan tänka mig att patchen gör detsamma utan att man manuellt skall behöva öppna portar, det är ju lite överkurs på ett TV-Spel.
tror jag alltså...


Dina gissningar verkar vara korrekta!

Check the "News" section in the quick menu.


Apprently, the patch was released due to many players having very secruity-tight firewalls, so EA have fixed this problem.

Full detail in the "News" section. :)



#88

Postad 25 januari 2008 - 18:08

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Va? Kan man inte spela offline multiplayer?

Vad fan är grejen med nextgen spelen och att kunna göra det?
###### skit. FInns ju inte bra bilsspel man kan spela med en polare på sin PS3.

Detta suger.

#89

Postad 25 januari 2008 - 18:21

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Va? Kan man inte spela offline multiplayer?

Vad fan är grejen med nextgen spelen och att kunna göra det?
###### skit. FInns ju inte bra bilsspel man kan spela med en polare på sin PS3.

Detta suger.

Jag kanske inte tar till såna ordalag, men jag håller med dig i sak.
Jag köpte PS3 denna veckan och hade inte sett det förut, men jag är faktiskt inte särskilt imponerad av den...
Nextgen eller ej.

#90

Postad 25 januari 2008 - 19:13

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Kanske är svårt att bibehålla bildkvalitén när man använder split-screen? Detta kanske blir tydligare på en HDTV än en gammal tjocktv. Kanske därför det inte är så många spel som har det?

#91

Postad 25 januari 2008 - 19:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Mycket likt TDU faktiskt, fast med bättre känsla i bilen. Stadens storlek är något mindre än TDU, på både gott och ont.

Test drive unlimited har bra mycket verklighetskänsla än Burnout.Burnout har mer "arkad" över sig.TDU har ganska så mycket större stad också.
Om du gillar verklighetstrolig körning så köp TDU.

#92

Postad 25 januari 2008 - 21:30

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Mycket likt TDU faktiskt, fast med bättre känsla i bilen. Stadens storlek är något mindre än TDU, på både gott och ont.

Test drive unlimited har bra mycket verklighetskänsla än Burnout.Burnout har mer "arkad" över sig.TDU har ganska så mycket större stad också.
Om du gillar verklighetstrolig körning så köp TDU.

Rätta mig om jag har fel, men TDU är väl ett "oldgenerationgame" till PC/PS2 och som finns i uppskalad halvtaskig xbox360 version, men det är väl inte släppt till PS3.

#93

Postad 25 januari 2008 - 21:56

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Mycket likt TDU faktiskt, fast med bättre känsla i bilen. Stadens storlek är något mindre än TDU, på både gott och ont.

Test drive unlimited har bra mycket verklighetskänsla än Burnout.Burnout har mer "arkad" över sig.TDU har ganska så mycket större stad också.
Om du gillar verklighetstrolig körning så köp TDU.

Rätta mig om jag har fel, men TDU är väl ett "oldgenerationgame" till PC/PS2 och som finns i uppskalad halvtaskig xbox360 version, men det är väl inte släppt till PS3.

Det finns inte till ps3 nej men dylikt till de format du har sagt.Jag svarade bara på inlägget då jag ansåg att det var fel.
Om du gillar verklighetstrolig körning så köp TDU till Pc borde det ha stått :blink:

#94

Postad 26 januari 2008 - 00:47

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0
Lirade lite Burnout idag efter att jag fick det i morse, och det är faktiskt svinigt roligt att köra online mot andra spelare (givetvis får man storpisk i början men det går bara bättre och bättre nu). Fartkänslan är grymt häftig och det är en riktigt skön upplevelse att köra rakt in i sidan på en motståndare i 200 blås.
:blink:
Men jag har inte fått hum om hur allt fungerar än (åker mest omkring just nu och leker) så man får väl ta och läsa manualen senare om man orkar. Det enda jag inte gillar just nu är att jag 9 av 10 gånger kör fel när jag "rejsar" mot andra. jag tycker det helt enkelt är svårt att veta var man ska svänga och så. Det finns ju en karta, men den är liten och ska man kolla på den är risken stor att man krockar sin bil i den täta trafiken eller något. Aja, man lär sig efter hand och när man kört lite mer i staden kanske man hittar lite bättre.
Grymt spel än så länge som jag säkerligen kommer bränna många roliga timmar med. Just nu får det 8/10 djungelvrål av mig. :blink:

Redigerat av Unregistered9a177c31, 26 januari 2008 - 00:47.


#95

Postad 26 januari 2008 - 09:36

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Det enda jag inte gillar just nu är att jag 9 av 10 gånger kör fel när jag "rejsar" mot andra. jag tycker det helt enkelt är svårt att veta var man ska svänga och så. Det finns ju en karta, men den är liten och ska man kolla på den är risken stor att man krockar sin bil i den täta trafiken eller något. Aja, man lär sig efter hand och när man kört lite mer i staden kanske man hittar lite bättre.

Titta på bilens blinkers så ser du om/vart du ska svänga i nästa korsning.

Själv lämnar jag tillbaks spelet idag med slutsatsen att arkadbilspel inte är nåt för mig. Visst, det är actionfyllt och stundtals ganska roligt, men...njae, inget för mig.

Redigerat av VincentVegaSWE, 26 januari 2008 - 09:38.


#96

Postad 26 januari 2008 - 09:52

Hedis
  • Hedis
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Du kan väl ändå inte köpa det öppna det testa det sedan lämna tillbaka det??? varför i''''''' ladda du inte ner demot å testa först???

#97

Postad 26 januari 2008 - 12:02

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Du kan väl ändå inte köpa det öppna det testa det sedan lämna tillbaka det??? varför i''''''' ladda du inte ner demot å testa först???



Både EB games och Game har öppet köp i minst en vecka (Game har 10 dagar iaf)
J*vligt smidigt faktiskt

För övrigt så fullkomligt Älskar jag det här spelet nu när jag har kört det med g25´an, demot testade jag bara med handkontrollen och med ratt så är det F*n så mycket roligare, man kan få riktigt sköna ställ vilket jag inte lyckades med hk, och force feedbacken lägger verkligen en extra känsla på både bilkörningen o ch krockandet.
Enda nackdelen är som många andra sagt att det kan varaq lite tight att hitta i racen, men som sagt med ratt så gör det inget om man får köra ett race några ggr.
9/10

#98

Postad 26 januari 2008 - 12:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel, men TDU är väl ett "oldgenerationgame" till PC/PS2 och som finns i uppskalad halvtaskig xbox360 version, men det är väl inte släppt till PS3.

Det är ett (inget halvtaskigt med dem) 360/PC spel som sedan också släpptes till PS2/PSP. Men finns inte till PS3 nej.

#99

Postad 26 januari 2008 - 13:31

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
För alla som inte hittar under racen, när du kör har du ju gatunamnet på vägen du kör på långst uppe i mitten, och när du närmar dig en korsning så kommer det upp ytterligare 2 namn, dom är namnen på gatorna som svänger av mot höger och vänster.
När du kör ett race så blinkar dom gatunamnen(1 av dom) när du närmar dig en korsning(det låter också) om spelet tycker att du ska svänga, annars är det tyst(om det tycker att du bara ska fortsätta rakt fram) och oftast räcker det med att gå efter det.

Kör man med det så kan jag inte förstå hur man itne kan hitta runt i staden, exakt samma grej som NFS där det är en stor pil som visar vart du ska åka..

Redigerat av Unregistered4f71ba68, 26 januari 2008 - 13:33.


#100

Postad 26 januari 2008 - 15:19

anteb91
  • anteb91
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

För övrigt så fullkomligt Älskar jag det här spelet nu när jag har kört det med g25´an, demot testade jag bara med handkontrollen och med ratt så är det F*n så mycket roligare, man kan få riktigt sköna ställ vilket jag inte lyckades med hk, och force feedbacken lägger verkligen en extra känsla på både bilkörningen o ch krockandet.
Enda nackdelen är som många andra sagt att det kan varaq lite tight att hitta i racen, men som sagt med ratt så gör det inget om man får köra ett race några ggr.
9/10


Klarar spelet 6 växlad låda och koppling?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.